GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Hain getvosen pajalta ajoon, mutta nyt tilanne on semmoinen että kone ei näytä ihan siltä miltä pitäisi Tiesin kyllä ostaessani että nokka-akseleissa on kulumaa mutta en että noin selkeästi. Lisäksi paininkupeissa (menikö oikein? Siinä nokkien ja venttiilien välissä. EDIT: vai onko ne "valve follower"=suomeksi??) vastaavilla kohdilla on pinnat "rokon arpiset". Osaako joku näistä asioista tietävä sanoa mistä moinen johtuu? Kumpi on muna ja kumpi kana, ja onko tuo laatuun liittyvä ongelma? Voiteluun? ??? Kaikki muu mitä näkyy on ihan jees, eikä mitään vaurioita. Konekin käy ja kukkuu. Oli tarkoitus vain tarkistuttaa/säädättää pakoventtiilit mutta nyt alkoi hinta nousemaan Ovat muuten ruuvi säätöiset eikä pala niin kuin merkkiliikkeessä(kin) väitettiin! Imuventtiilit on paloilla.
Tarkoitus oli katsoa eperistä ovat nuo 4 minulla olevaa kuppia oikeat, mutta en saanut mokomaa aukeamaan. Onko jollain tuoretta linkkiä? Yritän hakua...
Lisäksi kiinnostaa onko 3.0 12v todella samat nokat kuin 2.0TB vaikka toinen on turbo ja toinen vapari? Häkkisen Esa ei ollut ollenkaan vakuuttunut moisesta väitteestä. Sellaiseen muistan kuitenkin törmänneeni jossain netin syövereissä.
Ja ennen kaikkea kiinnostaa jos on ehdottaa mistä nokka-akseleita ja noita kuppeja kannattaisi tilata??? Alkuperäiset vai jotain muuta? Onko muita edes? Ja ne imuventtiilit pitää todennäköisesti säätää eli mistähän ihmeestä niitä paloja osaa etsiä Please help!!!
Tarkoitus oli katsoa eperistä ovat nuo 4 minulla olevaa kuppia oikeat, mutta en saanut mokomaa aukeamaan. Onko jollain tuoretta linkkiä? Yritän hakua...
Lisäksi kiinnostaa onko 3.0 12v todella samat nokat kuin 2.0TB vaikka toinen on turbo ja toinen vapari? Häkkisen Esa ei ollut ollenkaan vakuuttunut moisesta väitteestä. Sellaiseen muistan kuitenkin törmänneeni jossain netin syövereissä.
Ja ennen kaikkea kiinnostaa jos on ehdottaa mistä nokka-akseleita ja noita kuppeja kannattaisi tilata??? Alkuperäiset vai jotain muuta? Onko muita edes? Ja ne imuventtiilit pitää todennäköisesti säätää eli mistähän ihmeestä niitä paloja osaa etsiä Please help!!!
Ayrton Senna da Silva forever
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Itse ostin säätöpalat ja paininkupit Deltalta aikoinaan. Painikupeista muutamassa oli pahat jäljet (painaumat) keskellä,jotenka aattelin vaihtaa ne uusiin. Niillä oli ajettu jotain 280tkm...
Sitten kun Heikka palaa lomilta kysele sieltä ja alfisti.net toinen.
Sitten kun Heikka palaa lomilta kysele sieltä ja alfisti.net toinen.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Muukkoselta on paininkuppeja hankittu tuohon omaan aikoinaan. Kysäisepä sieltä.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
ei ole samat. Paikalleen menee kyllä jos on "uudemmasta" moottoriversiosta. 75 / 90 / GTV6 jne nokat ei mene tuohon moottoriin. Kun taas Lancia Thema 3.o koneesta menee ja Squadra-tuningin mies kehui noiden olevan paremmat TB:ssä virikäyttöä ajatellen kuin C&B:n virinokat.Wile E. Coyote kirjoitti: Lisäksi kiinnostaa onko 3.0 12v todella samat nokat kuin 2.0TB vaikka toinen on turbo ja toinen vapari?
Voin suositella noita Theman nokkia, tuli kokeiltua
Mullon muistaakseni TB:n nokkia hyllyssä ainakin yks pari, kun vaihdoin Theman nokkien kautta QV:n nokkiin 75:ssaWile E. Coyote kirjoitti: Ja ennen kaikkea kiinnostaa jos on ehdottaa mistä nokka-akseleita ja noita kuppeja kannattaisi tilata??? Alkuperäiset vai jotain muuta? Onko muita edes? Ja ne imuventtiilit pitää todennäköisesti säätää eli mistähän ihmeestä niitä paloja osaa etsiä Please help!!!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Kiitos kaikille vinkeistä.
Onko kokemusta Van Lingen nimisestä Hollantilais putiikista kellään? Sieltä ehdin jo löytämään akselit hyvinkin asialliseen hintaan verrattuna pariin muuhun vaihtoehtoon. Kuulemma parempi laatuiset, mutta en saanut suoraa vastausta merkistä. "Steel cams" vs. Orkkis valu osa jos ymmärsin oikein. Vaikuttaa asialliselta ja asiantuntevalta paikalta mutta olisi hyvä kuulla vähän varmistusta... Kommentoi myös että akseleiden vaihteleva laatu on "known issue" myös muissa kuin juuri turbossa. Onko näin?
paininkuppien hinta tuntui äkkiseltään suolaiselta (pako 25€/kpl, imu oli reilusti halvempi mutta en nyt muista mitä) vaikka ehkä turha laskea senttejä. Jotenkin muistelen nähneeni briteissä halvemmalla OEM kuppeja. Vai onko noissakin sitten olemassa parempia? Täytyy yrittää Hollantilaiselta kysellä vielä. Tai sitten katsotaan kotimaisesta hyllystä niitä akseleita. Onko ne sun akselit samat kuin turbon orkkikset?
Löysin muuten tehtaan vaihto moottorin netistä myynnistä! Siis uusi iskemätön kone ilman apulaitteita. 3999€. Vähän liikaa omaan budjettiin vaikka saishan siitä rahalle vastinetta vs. Monta sataa parista akselista. Tehtaan hinta vaihto koneelle ollut muuten aikanaan (tai kai periaatteessa vieläkin) yli 12000€
Onko kokemusta Van Lingen nimisestä Hollantilais putiikista kellään? Sieltä ehdin jo löytämään akselit hyvinkin asialliseen hintaan verrattuna pariin muuhun vaihtoehtoon. Kuulemma parempi laatuiset, mutta en saanut suoraa vastausta merkistä. "Steel cams" vs. Orkkis valu osa jos ymmärsin oikein. Vaikuttaa asialliselta ja asiantuntevalta paikalta mutta olisi hyvä kuulla vähän varmistusta... Kommentoi myös että akseleiden vaihteleva laatu on "known issue" myös muissa kuin juuri turbossa. Onko näin?
paininkuppien hinta tuntui äkkiseltään suolaiselta (pako 25€/kpl, imu oli reilusti halvempi mutta en nyt muista mitä) vaikka ehkä turha laskea senttejä. Jotenkin muistelen nähneeni briteissä halvemmalla OEM kuppeja. Vai onko noissakin sitten olemassa parempia? Täytyy yrittää Hollantilaiselta kysellä vielä. Tai sitten katsotaan kotimaisesta hyllystä niitä akseleita. Onko ne sun akselit samat kuin turbon orkkikset?
Löysin muuten tehtaan vaihto moottorin netistä myynnistä! Siis uusi iskemätön kone ilman apulaitteita. 3999€. Vähän liikaa omaan budjettiin vaikka saishan siitä rahalle vastinetta vs. Monta sataa parista akselista. Tehtaan hinta vaihto koneelle ollut muuten aikanaan (tai kai periaatteessa vieläkin) yli 12000€
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Niin onko Theman nokissa sitten ajoituksissa tai nostoissa eroa. Positiivista sellaista. Ei sillä että kauheasti ymmärtäisin mutta jos selität rautalangan kanssa
Ayrton Senna da Silva forever
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Siellähän oli pajalla pari GTV:tä vierekkäin maanantaina, se hopenvärinen on ollut jo pitemmän tovin pukilla, kerron myöhemmin lisää kun ahdistus vähän helpottaa...
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Yhdet on ihan orkkisnokat V6 TB:stä, toiset Theman nokat.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko ne sun akselit samat kuin turbon orkkikset?
nostoa ja aukioloaikaa enemmän, overlappia kuitenkin silleen vähän että toimii vielä Turbokäytössäkin hienosti ja potkua tuntuu olevan merkittävästi enemmän (tämä siis ainakin Squadran lastun kanssa)Wile E. Coyote kirjoitti:Niin onko Theman nokissa sitten ajoituksissa tai nostoissa eroa. Positiivista sellaista. Ei sillä että kauheasti ymmärtäisin mutta jos selität rautalangan kanssa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Kysäisin Esalta mutta herrasmiehenä ei suuremmin kertonut. Mutta ymmärsin kyllä kun kone oli autosta ulkona että nyt ei vaihdeta tulppia. Eli selvisi suurin piirtein mistä on kyse. Voimia! Kyllä se vielä iloksi muuttuuMK kirjoitti:Siellähän oli pajalla pari GTV:tä vierekkäin maanantaina, se hopenvärinen on ollut jo pitemmän tovin pukilla, kerron myöhemmin lisää kun ahdistus vähän helpottaa...
Mielenkiintoista. Eikös pieni overlap ole "muotia" turboissa nykyään että pysyy viive pienenä? Mites päästöt? Laitoin PM sullealfa 156 v6 kirjoitti:toiset Theman nokat...
nostoa ja aukioloaikaa enemmän, overlappia kuitenkin silleen vähän että toimii vielä Turbokäytössäkin hienosti ja potkua tuntuu olevan merkittävästi enemmän (tämä siis ainakin Squadran lastun kanssa)
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Ei kellään ole kommenttia/kokemusta Alfan nokkien laadusta tai sen vaihtelusta? Omassa on muutamasta nokasta tavaraa ihan selvästi pois, ja vastaavissa paininkupeissa pinta rosoinen...
Ayrton Senna da Silva forever
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Nokat kannattaa aina mitata jos silmämääräisestikin näyttää kulumaa olevan. Muistelen jonkun enemmän näiden kanssa touhunneen kertoneen että 200tkm ajetut nokat on lähes aina pois mitoista, vaikka vielä näyttäisivät hyviltä. Itse olen puoli aktiivisesti metsästänyt hyviä Tessun nokkia, toistaiseksi ei ole tullut yhtään kelvollista vastaan Tiedä sitten johtuuko huonoista materiaalista, öljyistä vai mistä. Itse en silti pidä Alfaa tässä suhteessa mitenkään huonona, paljon pahempiakin löytyy ainakin parista merkistä.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Muistan lueskelleeni usemmastakin lähteestä että kuluneet paininkupit ja nokka-akselit ovat tuon 12v koneen - tai ainakin GTVn 2.0 TB version - tyyppivika. Itsellä tuolla ulkovarastossa odottelee vaihtokone peruskorjausta, joten ostopaikat ja hinnat kinnostaa itseäkin. Nokkia en ole mitannut, mutta kun on tieto näiden olevan tyyppivika, pitänee varautua nokkien ja kuppien uusimiseen. Pari muuta "pientä" projektia pitää hoitaa alta pois ennen kuin tuon kimppuun pääse.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
http://www.gazzellaracing.com/home.php?cat=1810" onclick="window.open(this.href);return false;onefromnorth kirjoitti:Muistan lueskelleeni usemmastakin lähteestä että kuluneet paininkupit ja nokka-akselit ovat tuon 12v koneen - tai ainakin GTVn 2.0 TB version - tyyppivika.
...joten ostopaikat ja hinnat kinnostaa itseäkin.
Van Lingenin (kuulosti siltä että heidän kautta saa paljon muutakin kuin mitä sivuilla näkyy, ja yhteyden pito on ollut nopeaa ja oikein asiallista) lisäksi tuossa on yksi vaihtoehto. C&B olen kuullut sekä hyvää että huonoa että en itse ainakaan yhtään tiedä kuinka hyvät ovat. Mutta eikös firma ole ollut olemassa melkoisen kauan että tuskin kuraa tekeevät? Ja sitten on nämä Heikat ja Muukkoset.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
C&Bn nokat on ovat erittäin hyvälaatuisia, mutta ainakin vanhempien moottorien osalta tuotekehitystä ei tapahtunut eli profiilit ovat nykymittapuun mukaan vanhanaikaisia.
Kysy Van Lingeniltä mitä hän suosittelee.
Kysy Van Lingeniltä mitä hän suosittelee.
Giulia Super -69
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Paininkuppeja olikin tosiaan omassa hyllyssä pakopuolelle 4kpl. En edes muistanut että joskus hommasin kun halvalla sain mutta ei pystynytkään toimittamaan kuin 4. No, nyt tilasin toista reittiä 2, plus kaikki 6 imu puolelle. Uudet tiivisteet löytyy myös.
Käytetyt nokat on nyt postissa kun sain niin edukkaasti. Toivottavasti vastaavat kuvausta ja odotuksia. Asiasta enemmän jahka näen ne, ja esittelen mekaanikolle. Ja viimeistään kun auto on taas tulilla.
Nyt on toiveikas ja odottava fiilis
Käytetyt nokat on nyt postissa kun sain niin edukkaasti. Toivottavasti vastaavat kuvausta ja odotuksia. Asiasta enemmän jahka näen ne, ja esittelen mekaanikolle. Ja viimeistään kun auto on taas tulilla.
Nyt on toiveikas ja odottava fiilis
Ayrton Senna da Silva forever
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Moro!
Mulla oli kauan sitten eräitä noita maamme ekoja 2.0 turboja ja siitä porsi myöskin samalla tapaa kone eli nokasta lähti useita millejä materiaaleja ja venttiilikuppeja meni vaihtoon. Nokat tulivat jostain ihmeellisestä maasta, en juuri nyt muista mitä kautta ja mistä mutta koko remppa maksoi luokkaa 2000-2500e eli halvaksi tuli. Sen muistan että öljyä kulutti siihen tahtiin että kerran pääsi motarilla öljyvalo vilkahtamaan vaikkakaan en tiedä oliko näillä asioilla yhteyttä toisiinsa että yläkerta olisi päässyt kuivaksi. Auto Milano teki homman sillon joten heillä voi olla myös tietoa asiasta.
Mulla oli kauan sitten eräitä noita maamme ekoja 2.0 turboja ja siitä porsi myöskin samalla tapaa kone eli nokasta lähti useita millejä materiaaleja ja venttiilikuppeja meni vaihtoon. Nokat tulivat jostain ihmeellisestä maasta, en juuri nyt muista mitä kautta ja mistä mutta koko remppa maksoi luokkaa 2000-2500e eli halvaksi tuli. Sen muistan että öljyä kulutti siihen tahtiin että kerran pääsi motarilla öljyvalo vilkahtamaan vaikkakaan en tiedä oliko näillä asioilla yhteyttä toisiinsa että yläkerta olisi päässyt kuivaksi. Auto Milano teki homman sillon joten heillä voi olla myös tietoa asiasta.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Osat on kaikki paitsi säätöpalat jotka täytyy tilata kun tietää mitä tarvitsee. Mutta mekaanikko oli lähtenyt lomille lomps, ja tulee reilun viikon päästä maanantaina ja vasta sitten pääsee varaamaan huoltoa Eli homma venyyyyy. Öljyä ei kulu ja muuten pelaa. Papereista näkee että ainakin kaksi huoltoväliä on menty 0W-30 öljyllä Siinäkö syy? Mutta yläkerta?
polttoaine pumppua ja suodinta mietin tuossa eilen että jos vaihtaisi samaan konkurssiin. Mielenkiintoinen korina kuuluu toisinaan sieltä suunnalta. Onko liittimet siellä minkälaiset? Joku standardi noissa bensalinjojen liittimissä? Tarvitaanko avaamiseen jotain spesiaali työkalua? Pitääkö hommata jotain liittimiä etukäteen? Ja sopiiko sinne suoraan esim walbron olikohan malli 002 kuten netti väittää? Ilmeisesti 1998 on pumppu vaihtunut siihen muovi pömppeli hässäkkään. Tässä pitäisi olla pelkkä pumppu. Alkuperäinen maksaa hurjasti enemmän kuin tunnettujen valmistajien pumput, ja eiköhän se kuitenkin ole jonkun ison osa valmistajan tekele todellisuudessa.
polttoaine pumppua ja suodinta mietin tuossa eilen että jos vaihtaisi samaan konkurssiin. Mielenkiintoinen korina kuuluu toisinaan sieltä suunnalta. Onko liittimet siellä minkälaiset? Joku standardi noissa bensalinjojen liittimissä? Tarvitaanko avaamiseen jotain spesiaali työkalua? Pitääkö hommata jotain liittimiä etukäteen? Ja sopiiko sinne suoraan esim walbron olikohan malli 002 kuten netti väittää? Ilmeisesti 1998 on pumppu vaihtunut siihen muovi pömppeli hässäkkään. Tässä pitäisi olla pelkkä pumppu. Alkuperäinen maksaa hurjasti enemmän kuin tunnettujen valmistajien pumput, ja eiköhän se kuitenkin ole jonkun ison osa valmistajan tekele todellisuudessa.
Ayrton Senna da Silva forever
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
GTV:n nykyisen omistajan kanssa ollaan oltu koodeissa ja meikä löysi italiasta ebayn kautta houkuttelevaan hintaan orkkispumpun joka tuli myöskin perille, ei muuten löydy englanninkielellä haettaessa Tuntui siltä että siellä ei ollu enää minkäänlaista eloa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Aihetta sivuten, käykö v6tb:n kampiakseli ja kiertokanget heittämällä 2.5 v6 12v -Bussoon 2.5:n männillä, eli lyhempi isku 2.5-moottoriin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
kiertarit on samat muutenkin noissa koneissa, kampura käy paikalleen. Tuolla tyylillähän sais näppärästi n. 2.3 litrasen V6 24v:n pienillä rutuilla ==> sitten jäätävät ahtopaineet peräänAbarth kirjoitti:Aihetta sivuten, käykö v6tb:n kampiakseli ja kiertokanget heittämällä 2.5 v6 12v -Bussoon 2.5:n männillä, eli lyhempi isku 2.5-moottoriin?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Tästähän on jo keskusteltu taannoin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=22647" onclick="window.open(this.href);return false;Wile E. Coyote kirjoitti:polttoaine pumppua ja suodinta mietin tuossa eilen että jos vaihtaisi samaan konkurssiin. Mielenkiintoinen korina kuuluu toisinaan sieltä suunnalta. Onko liittimet siellä minkälaiset? Joku standardi noissa bensalinjojen liittimissä? Tarvitaanko avaamiseen jotain spesiaali työkalua? Pitääkö hommata jotain liittimiä etukäteen? Ja sopiiko sinne suoraan esim walbron olikohan malli 002 kuten netti väittää? Ilmeisesti 1998 on pumppu vaihtunut siihen muovi pömppeli hässäkkään. Tässä pitäisi olla pelkkä pumppu. Alkuperäinen maksaa hurjasti enemmän kuin tunnettujen valmistajien pumput, ja eiköhän se kuitenkin ole jonkun ison osa valmistajan tekele todellisuudessa.
Hiukan alaspäin kelaamalla löytyy selvitys alkuperäisestä pumpusta. Omaani laitoin uudeksi pumpuksin Delta Integralen Valbro kitin (http://www.deltaintegrale.com/details.p ... 3&id=26729" onclick="window.open(this.href);return false;. Halusin tällä varmistaa että ei vaihingossa tule tilalle pumppua jossa syöttöpaine alhaisempi kuin alkuperäisessä ja että syötöt riittävät viritetyssä koneessakin. Ja oli suht edullinen vaihtoehto.
Jos ne kurinat on sellaisia alipaineen aiheuttaman kuuloisia, niin ne ei lopu pumppua vaihtamalla. Pumpun polttoaineletkujen liittimet on sellaisia pikaliittimiä jotka lähtee irti ihan käsin kunhan uskoo asiaan. Sormilla puristetaan (vai oliko se vedetään) liittimen rengasmaista kaulusta samalla nostaen liitintä poispäin pumpusta. Kitin mukana tuli kaikki tarvittavat letkut, kiristimet jne jotka vaihdossa tarvitsi. Ainut suodatin joka siellä on, on sellainen alkuperäisen Boschin pumppun pohjaan rakennettu imusiivilä. Tuossa Valbrossa ei tuollaista sihvilää ole. Ihan suoraan se Valbron pumppu ei paikalle mene, rungon halkaisija eri. Tuossa Integrale kitissä tulee mukana kauluskumi jonka avulla sopii alkuperäisen paikalle.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Moro, kävin läpi viestiboxiani ja muistin että sä taisit hoitaa mulle 9 vuotta sitten nokat jostain getvoseen! Olit mulle iso apu foorumilaisista auton kanssa, kiitos siitä vielä, mukava nähdä että edelleen merkin parissa vanhat foorumitutut!alfa 156 v6 kirjoitti:kiertarit on samat muutenkin noissa koneissa, kampura käy paikalleen. Tuolla tyylillähän sais näppärästi n. 2.3 litrasen V6 24v:n pienillä rutuilla ==> sitten jäätävät ahtopaineet peräänAbarth kirjoitti:Aihetta sivuten, käykö v6tb:n kampiakseli ja kiertokanget heittämällä 2.5 v6 12v -Bussoon 2.5:n männillä, eli lyhempi isku 2.5-moottoriin?
Bensapumppu:
http://www.ebay.it/itm/1-Pompa-carburan ... 2469wt_906" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Enpä tuolla hinnalla miettisi enää tarvikepumppua mikäli on orkkisosa..
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Ilmoituksessa lukee: Marcha Ashika = Qualita Originale joka taitaa suomentua että: Tuotemerkki Ashika = alkuperäislaatua. Noinhan ne kaikki tarvikeosavalmistajat sanoo. Alkuperäinen pumppu on kuitenkin merkiltään Bosch...MarcusV kirjoitti:Bensapumppu:
http://www.ebay.it/itm/1-Pompa-carburan ... 2469wt_906" onclick="window.open(this.href);return false; Enpä tuolla hinnalla miettisi enää tarvikepumppua mikäli on orkkisosa..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Jep, tervetuloa takaisin foorumille ja merkin pariin Nokat tuli sulle samasta paikkaa mistä itsellekin tilasin silloin aikanaan.MarcusV kirjoitti:Moro, kävin läpi viestiboxiani ja muistin että sä taisit hoitaa mulle 9 vuotta sitten nokat jostain getvoseen! Olit mulle iso apu foorumilaisista auton kanssa, kiitos siitä vielä, mukava nähdä että edelleen merkin parissa vanhat foorumitutut!alfa 156 v6 kirjoitti:kiertarit on samat muutenkin noissa koneissa, kampura käy paikalleen. Tuolla tyylillähän sais näppärästi n. 2.3 litrasen V6 24v:n pienillä rutuilla ==> sitten jäätävät ahtopaineet peräänAbarth kirjoitti:Aihetta sivuten, käykö v6tb:n kampiakseli ja kiertokanget heittämällä 2.5 v6 12v -Bussoon 2.5:n männillä, eli lyhempi isku 2.5-moottoriin?
Bensapumppu:
http://www.ebay.it/itm/1-Pompa-carburan ... 2469wt_906" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Enpä tuolla hinnalla miettisi enää tarvikepumppua mikäli on orkkisosa..
Eipä näistä alfoista eroon pääse enää, lisääntyy vaan
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Eli sama juttu kun turkissa rantarolexikauppiaat kuulemma sanoo: "Tää on parempi kun alkuperänen"onefromnorth kirjoitti:Ilmoituksessa lukee: Marcha Ashika = Qualita Originale joka taitaa suomentua että: Tuotemerkki Ashika = alkuperäislaatua. Noinhan ne kaikki tarvikeosavalmistajat sanoo. Alkuperäinen pumppu on kuitenkin merkiltään Bosch...MarcusV kirjoitti:Bensapumppu:
http://www.ebay.it/itm/1-Pompa-carburan ... 2469wt_906" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Enpä tuolla hinnalla miettisi enää tarvikepumppua mikäli on orkkisosa..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Kiitoksia taas One from North. Olin jo unohtanut tuon vanhan ketjun.
Näyttäiskö tämä oikealta? Ainakin myyjä on luotettava, ja olen ostanut aiemminkin samasta paikasta. Eli jos osa vain on oikea...
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-255-FU ... 5635411dc8" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttäiskö tämä oikealta? Ainakin myyjä on luotettava, ja olen ostanut aiemminkin samasta paikasta. Eli jos osa vain on oikea...
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-255-FU ... 5635411dc8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Kiitos!! Juuh, mehän kilpavarusteltiin sillon autoja ja kimppatilattiin lastua.yms myös. Mun alfan uusi omistajakin on löytynyt kun soitteli mulle ja kyseli vinkkejä ajoneston purkuun, GTV raukka seissyt vuosia jossain puun alla ja ei tällä hetkellä edes käy mutta toivotaan että se laukkaa taas kohta uljaasti Mies voi lähteä Alfasta mutta Alfa ei koskaan lähde miehestäalfa 156 v6 kirjoitti: Jep, tervetuloa takaisin foorumille ja merkin pariin Nokat tuli sulle samasta paikkaa mistä itsellekin tilasin silloin aikanaan.
Eipä näistä alfoista eroon pääse enää, lisääntyy vaan
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Ainakin tuo kauluskumi näyttää erillaiselta. Ja pumpun pääty minulla oli muistaakseni punainen. Mutta jos kerta Integraaleen sopii. Pumppu pitäisi olla laadukas kun on Walbro. Ja hinta tuossa halvempi kuin siinä Tank Barratin versiossa. Kannattaa katsella sitten se letkunpätkä huolella, että on varmasti bensaan upotettavaksi tarkoitettua laatua. Motonetissä maksaa muistaakseni bensaan upotettavaksi tarkoitettu parin kymmenen sentin pätkä letkua kolmisenkymppiä kun tavallinen bensaletku maksaa vain muutaman euron per metri.Wile E. Coyote kirjoitti:Kiitoksia taas One from North. Olin jo unohtanut tuon vanhan ketjun.
Näyttäiskö tämä oikealta? Ainakin myyjä on luotettava, ja olen ostanut aiemminkin samasta paikasta. Eli jos osa vain on oikea...
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-255-FU ... 5635411dc8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Meinaa valua taas tuonne projekti ketjuuni tämä mutta kyselen täällä aina apuja myös koska täällä ehkä useampi silmäpari huomaa.
Virranjakaja-> Pitäiskö tilata uusi samantien. Onko useampaa merkkiä tai paikkaa mitä ja mistä laittaa tulemaan?
Bensaletkut konehuoneessa saa vaihtaa uudelleen koska Trellebori on juuri niin huonoa kuin joku varoitteli mutta kun ne oli jo ostettu niin tulipa nähtyä itse Eli mitä ja mistä tilalle?
Virranjakaja-> Pitäiskö tilata uusi samantien. Onko useampaa merkkiä tai paikkaa mitä ja mistä laittaa tulemaan?
Bensaletkut konehuoneessa saa vaihtaa uudelleen koska Trellebori on juuri niin huonoa kuin joku varoitteli mutta kun ne oli jo ostettu niin tulipa nähtyä itse Eli mitä ja mistä tilalle?
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Virranjakaja on Boschin tekele ja sama kun on käytössä tuonikäisiä kuutosbemareissa. Kansi ja pyöriä kannattaa uusia. Pitäisi olla saatavilla jopa Boschin tekemänä kohtuuhintaan.Wile E. Coyote kirjoitti:Meinaa valua taasa tuonne projekti ketjuuni tämä mutta kyselen täällä aina apuja myös koska täällä ehkä useampi silmäpari huomaa.
Virranjakaja-> Pitäiskö tilata uusi samantien. Onko useampaa merkkiä tai paikkaa mitä ja mistä laittaa tulemaan?
Bensaletkut konehuoneessa saa vaihtaa uudelleen koska Trellebori on juuri niin huonoa kuin joku varoitteli mutta kun ne oli jo ostettu niin tulipa nähtyä itse Eli mitä ja mistä tilalle?
Bensaletkuksi kotimaisen Teknikumin tuotteita. Oulusta näitä ainakin toistaiseksi saanut Etrasta (Entinen Pohjolan Kumi) vaikkakin valikoimat pienenee kokoajan ja vanhoista hyvistä ajoista ei ole kuin muistoja jäljellä. Olen noita aikaisemmissakin ketjuissa mainostanut. Tampereella vaikuttaisi olevan vielä oikeinkin hyvin varustettu vanhan kansan kumiliike. Olikohan nimeltään Korja-Kumi. Kannattaa poiketa jos olet sielläpäin liikkeellä.
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
Marcus se on luultavasti mulla ny:) kattelin tietoja niin ollut 6.5vuotta autoliikkeen nimissä:D saas nähdä tuleeko siitä enää liikkuvaa.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: GTV 2.0TB apua moottori remonttiin
topin kirjoitti:Marcus se on luultavasti mulla ny:) kattelin tietoja niin ollut 6.5vuotta autoliikkeen nimissä:D saas nähdä tuleeko siitä enää liikkuvaa.
Terve!!! Hieno juttu kun olet foorumilaisia, sainkin jotain sen suuntaista informaatiota puhelimitse että auto vaihtoi omistajaa. Koita saada peli kuntoon ja odotan innolla että pääsen myös livenä kuuntelemaan auton käyntiä. Toin itse auton aikoinaan maahan ja tuohon kärryyn liittyy melkoisesti muistoja, ei taida olla mitään asiaa mitä siellä ei olisi tehty ja sen kanssa on aina nautittu+myöskin kiroiltu sekä lyöty tukuittain rahaa kiinni. Vaihdoin sen noihin aikoihin autoliikkeessä avomustangiin ja tosiaan on tainnut liike tehdä kupit ja jääny auto näppiin Mutta jatketaan tästä privalla!