Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

willez kirjoitti:Kertokaa joku jonkinnäkönen logiikka tohon automaattiseen tuulilasinpyyhkimiin !?
Logiikka on siinä, että viivat on tunnistimen herkkyyden säätöjä, joista AUTO on luonnollisesti automaattinen herkkyys. Sadetunnistimellisessa ei tihkuasentoa ole lainkaan (käsittääkseni aikalailla yleinen käytäntö merkistä riippumatta). Valitettavasti erot eri herkkyyksissä tuntuu olevan olemattomat, eikä niiden vaikutusta käytännössä huomaa.

Logiikka löytyy siis teoriassa, ei käytännössä. :D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^Joo,tota herkkyyshommaa miettisin itekkin mutta kun ei prkl vaikuta mitään :lol: Muutaman kerran on logiikka kadonnut täysin ja silloin huomasin että peilin takana roikkuu joku luukku. Sehän oli se sadetunnistimen "kansi" , joku jousi siellä näytti olevan. Niin halvalla tehty ettei pysy kiinni. Painoin sen kiinni ja nyt välillä tarkastelen onko se pysyny kiinni 8) Perus italia-skeidaa :-D

multimeter
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Touko 2010, 17:06
Car(s): Mito QV
ex. 156 SW 2.5 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja multimeter »

Jarsan kirjoitti:Sadetunnistimellisessa ei tihkuasentoa ole lainkaan (käsittääkseni aikalailla yleinen käytäntö merkistä riippumatta).
Ehkä olen itse ymmärtänyt asian jotenkin väärin, mutta eikö tuossa nuo kolme auto-asennosta poikkeavaa viivaa ole nimenomaan tihkuasentoja ilman sadetunnistimen hyödyntämistä?

Meikäläisen käytössä tuo automaattimoodi on kyllä pelittänyt oikeinkin kiitettävästi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo ne on tunnistimen herkkyyksiä, ero on kyllä aika pieni, hyvin automaatti mulla ainakin on pelittänyt, ongelmia voi aiheuttaa esim jos tunnistimen kohdalla on naarmuja tms lasissa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Olet ymmärtänyt väärin. :wink:

Ihan kivasti tuo toimii herkkyysasetuksesta riippumatta, kunhan vain vettä tulee riittävästi. Voihan se olla, että olemattomat erot säätöjen välillä johtuu siitä, että anturi on irronnut lasista useitakin kertoja ja mömmöt on lähteneet välistä karkuun, jos siellä sellaista edes on ollutkaan. Lasi itsessään on kyllä hyvässä kunnossa.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Mistä löytyisi V6 moottorin sähkökaavio?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

eLearnista het aluksi
Miltä kohin pitäis löytää?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Siitä kohdin mistä moottorin johtosarja liittyy auton johtosarjaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

JTS:lle pitaisi tilata yksi uusi etulambda. Vanhasta on vastus kadonnut nakymattömiin ja tuo vikakoodi alkaa arsyttaa jo vaikka ennen se tuli harvoin mutta nyt melkein heti nollauksen jalkeen.
Kysymykseni on se etta mihin vasemmanpuolisten (apukuskin) lambdojen liittimet kuuluu kiinnittaa nimittain katan lampösuojan edessa nayttaa olevan paikka niille molemmille mutta mulla ainakin ne oli vapaana heilumassa ilmassa ennen kuin laitoin tuohon lampösuojan kiinikkeeseen.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

lootanpuoli.jpg

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos erinomaisista kuvista stoichi!
Mulla on näköjään alemmassa kuvassa oleva kiinnike pyörähtänyt vasemmalle niin ne johdot haluaa olla vaakasuorassa joka sitten aiheutti hämmästystä.
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pujazuba kirjoitti:Kysymykseni on se etta mihin vasemmanpuolisten (apukuskin) lambdojen liittimet kuuluu kiinnittaa nimittain katan lampösuojan edessa nayttaa olevan paikka niille molemmille mutta mulla ainakin ne oli vapaana heilumassa ilmassa ennen kuin laitoin tuohon lampösuojan kiinikkeeseen.
Niistä on ne liittimet siirretty aikoinaan muualle niistä alkuperäisistä kiinnikkeistä. Nyt en kyllä muista mikä oli perimmäinen syy, mutta jotain ongelmia se aiheutti se alkuperäinen sijoitus, joten en laittaisi niitä alkuperäisille paikoille.

Tuossa omassa ne on nippusiteillä kiinni lukkopellissä jossain kohdin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^hyvä, että oli apua. :-D
^en tuota liittimien muutosremonttia tai paremminkin sen hyötyä purematta niele. Olihan mullakin noi lootanpuoleiset liittimen nidottu ylävesiletkuun konelan toimesta, mutta siirsin ne sitten tuohon telineeseen. Ei ole ikinä liitokset häröilly, vaikka sitä joskus jopa vähän toivoinkin. :) Eli noita jakopäänpuoleisia ei oltu mihinkään siirrelty ja 90tkm (vähintään) on noit toiset ollu telineessään ja on.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

stoichiometric kirjoitti:Ei ole ikinä liitokset häröilly
Sulla lienee sitten tämän maapallon ainoa JTS jossa lambdat toimii niin kuin on tarkoitettu :mrgreen:

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Korjaamo selvittelee Alfan jarruongelmia 60€ tuntihinnalla. Saisivat kyllä hiljalleen löytää viankin, ei ole varaa kamalan montaa päivää tuota korjaamolla seisottaa vianhaussa.

Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut. Jos vika ei hiljalleen selviä, niin ajan tuon liikkeeseen vaihtoon ja Toyotalla ulos. No ei kai nyt sentään? No ehkäpä...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

SaLexi kirjoitti:Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut. Jos vika ei hiljalleen selviä, niin ajan tuon liikkeeseen vaihtoon ja Toyotalla ulos. No ei kai nyt sentään? No ehkäpä...
Ala nyt Alfa rasistiksi muutu! Autosi on korjaamossa, ei Alfasi. Alfasi on sydammessasi olipa se pihalla tai ei. 8)
Kuva

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

SaLexi kirjoitti:Korjaamo selvittelee Alfan jarruongelmia 60€ tuntihinnalla. Saisivat kyllä hiljalleen löytää viankin, ei ole varaa kamalan montaa päivää tuota korjaamolla seisottaa vianhaussa.

Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut. Jos vika ei hiljalleen selviä, niin ajan tuon liikkeeseen vaihtoon ja Toyotalla ulos. No ei kai nyt sentään? No ehkäpä...
Kai kerroit korjaamolle että maksu tulee vain kunnossa olevaa autoa vastaan.
Työkaverin isän Opelille oli tehty juuri noin, ei saatu kuntoon. Oli työnnetty auto ulos korjaamosta ja lasku perään.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pujazuba kirjoitti:
SaLexi kirjoitti:Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut. Jos vika ei hiljalleen selviä, niin ajan tuon liikkeeseen vaihtoon ja Toyotalla ulos. No ei kai nyt sentään? No ehkäpä...
Ala nyt Alfa rasistiksi muutu! Autosi on korjaamossa, ei Alfasi. Alfasi on sydammessasi olipa se pihalla tai ei. 8)
No kyllä alfismissakin pitää käyttää jotakin liiketaloudellista järkeä, eikö? Toyotassa on järkeä... sanoo Alfa- ja Toyotamies :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

No eipä itseasiassa sovittu, mutta enpä ajatellut tekemättömästä työstä ainakaan täyttä hintaa maksaa, jos ei vika löydy.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jiitee kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:
SaLexi kirjoitti:Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut. Jos vika ei hiljalleen selviä, niin ajan tuon liikkeeseen vaihtoon ja Toyotalla ulos. No ei kai nyt sentään? No ehkäpä...
Ala nyt Alfa rasistiksi muutu! Autosi on korjaamossa, ei Alfasi. Alfasi on sydammessasi olipa se pihalla tai ei. 8)
No kyllä alfismissakin pitää käyttää jotakin liiketaloudellista järkeä, eikö? Toyotassa on järkeä... sanoo Alfa- ja Toyotamies :wink:

JT
Kyllä tietenkin. Jossain se raja kulkee. Mutta jos autossa on sama vika jonka takia se menee edestakaisin pajalle koska eivät löydä sitä niin se ei ole sama asia kuin jos auto tuottaisi uusia vikoja koko ajan jolloin se olisi ongelma-auto eikä järkevä omistaa.

Pajalle kannattaa sanoa että vian paikallistettua ja korjattua niin maksetaan sitten. Muutenhan maksetaan tyhjästä!
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ongelma ei pysynyt samana. Ennen jumitti ristikkäiset kulmat aika ajoin, sitten vaihdettiin jarrupääsylinteri, ja nyt jumittaa apukuskin puolen kulmat melkein koko ajan? Niin ja jarruvalo palaa koko ajan.

:silly:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

SaLexi kirjoitti:Ongelma ei pysynyt samana. Ennen jumitti ristikkäiset kulmat aika ajoin, sitten vaihdettiin jarrupääsylinteri, ja nyt jumittaa apukuskin puolen kulmat melkein koko ajan? Niin ja jarruvalo palaa koko ajan.

:silly:
Ihme homma.
1. Voiko absissa olla hydraulinen vika esim. vuoto?
2. Onko ajonvakausjarjestelman vikakoodeja etsitty?
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ottivat abs-yksikön irti pääsylinteriä vaihtaessaan, olisivat varmasti huomanneet vuodon. Eikä nestettäkään katoa. Olivat kuulemma vielä tarkastaneetkin sylinterin asennuksen, ei siinäkään ongelmia.

Sekä ecun että abs:n vikakoodit on tarkistettu, ei mitään.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

SaLexi kirjoitti:Alkaa kyllä Alfa muuttua hiljalleen ajatuksissa paskimmaksi autoksi minkä olen omistanut.
Otan osaa, 156 on laadultaan surkein auto mitä olen omistanut...

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

SaLexi kirjoitti: jos nostan jalan kärjellä jarrupoljinta ylöspäin, niin jumittavat jarrut vapautuvat ainakin vähän, ehkä kokonaankin?
Tuosta tuli mieleen, että sammuuko jarruvalot jos jalalla nostaa polkimen ylös?
Semmoisia pähkäilyjä, että onko polkimen palautusjousi siellä polkimen saranassa ehjä?
Jos siellä edes sellaista on. Aiheuttaakohan tuo polkimen palautumattomuus sellaisen efektin että jarrutehostin alkaa painaa pääsylinterin mäntää kun/jos poljin ei palaudu kunnolla
(aiheuttaen kevyttä jarrutusta).

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Lisäksi diagnostiikkalla voisi tsekata mitä signaalia jarrupolkimen anturi lähettää. Jarru ON/OFF?
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ei sammu valo nostaessa poljinta. Lisäksi poljin palautuu ihan normaalisti.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Löytyykö kotona DnEcuDiag tai MultiECUScan seka toimiva kaapeli?
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ei löydy, löytyy vaan bluetooth-palikka, jolla pääsee vain ecuun käsiksi.

Korjaamo nosti vähän niinkusta kädet pystyyn. Eivät sentään laskuttaneet kuin pari tuntia töitä, meni kuulemma vianetsinnässä ja töissä huomattavasti enemmän, mutta kun eivät saaneet korjattua...

Nyt tuntuu siltä, etteivät jarrut laahaaisi (en sen tarkemmin kysellyt mitä tekivät niille...) eikä jarruvalotkaan pala koko ajan. Siltä osin siis edistystä, kunnes jarrut taas seuraavan kerran jumittavat.

Mutta ABS/VDC vaivaa edelleen. Aiemmin se tuli ajaessa jonkun matkaa, mutta nyt lävähtää heti käynnistäessä ruutuun ja sähköapurit ovat poissa pelistä. Ja se abs-anturihan vaihdettiin tänään. Asentaja sanoi ajelleensa diagnoosilaitteen kanssa autoa ja saaneensa kyllä tuon kulman anturista ihan samaa dataa kuin muistakin, mutta sitten kun painaa kaasua sen verran, että pyörä sutii, niin tuosta yhdestä kulmasta ei yhtäkkiä saakaan dataa ja tuohon anturiin osoittava virhekoodi on tosiasia.


Edit: koitan ecu resetiä, vaikka tuskinpa on mitään vaikutusta.
Viimeksi muokannut SaLexi, 04 Joulu 2013, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

ABS-kehä vaurioitunut...? Tai siis, magneetti. Sehän on kivasti laakerissa.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Kävin ajamassa. Jarrut vaikuttavat olevan kunnossa ja vakionopeudensäädinkin toimii taas. Mutta edelleen käynnistyksestä asti taulussa ABS/VDC.

Saisi viat pois edes siksi aikaa, että voi viedä tuon vaihdossa autokauppaan :D Tai hiljalleen alkaa epätoivoisuus tuntumaan siltä, että ihan sama kunhan tuosta pääsisi eroon. Haluaako joku tulla hakemaan? :silly:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olikos se farkku? Hinta lienee sopiva? :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Taisin sata euroa tarjota jo? Kuten sanoin, mulle kelpaa :lol:
Pieni jarruvika siellä, toinen täällä - mitäpä sitä niillä jarruilla, kyllähän ne Kiviset ja Sorasetkin jalkapohjilla kulkineensa pysäyttää... :roll: :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onko salexi kokeillut myös merkkihuollossa? paljon laajemmat tietokannat joista voisi olla apua vian hakuun + diagnoosi ohjeet + testerit jolla varmasti löytää kaikki tarvittavat parametrit + sitä kokemusta merkistä.

Varmaan ei tekisi pahaa rakennella oma aihe, kaikki tiedot samojen viestien alle, nyt ovat vähän hajallaan siellä ja täällä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Merkkihuolto... Vaikutanko jo niin epätoivoiselta? :shock: Ei vaan, kai tuota voisi viimeisenä vaihtoehtona vaikka kokeillakin, taidanpa soitella Autokeskukselle aamusta.

Jos eivät sielläkään keksi vikaa niin... Teen asialle oman topicin 8)


ps. tuolla on muuten liukkaat kelit kuluneilla kitkoilla, ilman ajonvakautusta ja abs:aa. Joutuu opettelemaan uudelleen autolla ajoa :lol:

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Macela kirjoitti: "Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" valo syttyy satunnaisesti, jonka aikana auto ei vastaa kaasuun heti, taikka tuntuu hieman nykivän.

Ja vikakoodinlukija sanoo syyksi lambdaa. Ja lambdan vikakoodi voi siis tulla

- Lambdasta
Aquatica kirjoitti: - Imuvuodosta
- Vuotavasta putkesta
- Jopa rikkinäisestä ilmistä (tai imuvuodosta ilmin jälkeen)
Yksi huomioitava juttu tässä on se että kyseinen vikavalo ei ole syttynyt taas kahteen päivään.

Mutta on siis todennäköstä ettei jää tuohon viat tältä osalta (tohon vikaan liittyen) ?

Vaikuttais siltä ettei pakoputkessa ole reikiä, mutta tarkemmin ei ole katottu.
'

Tästä sen verran..

Lambda-anturia uuteen -check
Pakoputkivuoto -check, ja sieltähän löyty ihan tyhjäkäynnillä kädellä tunnettava vuoto, etupäästä tiiviste menny.

Jos pakoputken vuoto voi mahdollisesti aiheuttaa kyseisen vian, niin onko mahdollista että vikavalo myös sammuu välillä ja auto pelaa moitteettomasti?
Ja toisinaan taas vikavalo syttyy ja silloin mm. tyhjäkäynnillä kestää normaalia kauemmin ennenkuin moottori reagoi mitenkään kaasun painallukseen.

Ensviikolla tiiviste(eet) vaihtoon ja taas ziigaileen vilkkuuko valot.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä voi.
Lämpövaihtelu - tarpeeksi lämpenee, putki heilahtaa sopivaan asentoon tai muuta yhtä mystistä -> vuoto pienenee/katoaa... Ja kaikkea siltä väliltä. Eli on mahdollista kyllä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aquatica kirjoitti:^
Kyllä voi.
Lämpövaihtelu - tarpeeksi lämpenee, putki heilahtaa sopivaan asentoon tai muuta yhtä mystistä -> vuoto pienenee/katoaa... Ja kaikkea siltä väliltä. Eli on mahdollista kyllä.
Oorrait..

Pääsee kyl heiluun vähä liikaakin se jo muutenkin kun on menny niitä kumihässäköitä poikki, samalla vaihdella niitä sitten.

:)
Noni

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

No niin, virta asijantuntijoita tarvittais. Tarkoitus on lisätä alfan virrantarjontaa eli lisätään 4 usb lataus paikkaa.
Vaimolla on iPohone, lapsilla androidit ja mulla omavalmiste puhelin.
Kysymys kuuluu: riittääkö tupakin sytkärin virta syöttämään 4 usb laturia?
Vai pittääkö vetää oma releohojattu sydeemi tähän.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mielestäni tupsyt on 10a sulakkeen takana, joten eikös tuo ole silloin rajaava tekijä sille, millaisen usb-möllikän ja kuinka monta laitetta kestää. Noin minä sen laskisin, mutta virtatietoa ei sen paremmin ole.

Edit: Pakkohan sen kestää, kun kestää invertterin kautta käytettävää läppäriäkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos ei kestä, niin on melkoset virrat usbeissa, eli heittämällä pitäisi mennä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Alfissimo kirjoitti:Mielestäni tupsyt on 10a sulakkeen takana, joten eikös tuo ole silloin rajaava tekijä sille, millaisen usb-möllikän ja kuinka monta laitetta kestää. Noin minä sen laskisin, mutta virtatietoa ei sen paremmin ole.
Mulla on tarkoitus kytkeä siihen 1 A. latausjohto naville ja 4 kpl 1 A latauspihaa puhelimille.
Lienee helpompaa vetää tupakansytkärin releohjaama raaka + akulta

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kokeilemalla siitä selviää, sitä varten se sulake siellä on :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

That´s the spirit! 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ja jos ei kestä niin hidas viiden tuuman rautanaula tilalle :mrgreen: :wink:

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Onko startteri 2 litrases siel jossai akun alapuolel? Auto toimi 2 tuntia sitten normaalisti mut nyt ei käynnisty.. ei ees yritä käynnistyä ja virtaa on akussa joten ei oo akkukaan menny. Kuuluu vaa sellanen kliksahdus ku yrittää pistää käyntiin. Todennäköisesti on startteri, mut jos ei ni mikähän vois olla vikana? Onko muute ehdotuksia mistä sais uuden startterin nopeesti ja edullisesti?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

JTS:n luulemiskoneesta:
Miten ihmeessä kaksi samaa matkaa saa aikaan eri keskikulutuksen?
Case in q:
Jos panen Centrocampistan tulille kotipihassa, annan käydä jonkin aikaa, hyppään puikkoihin ja täräytän työpaikan halliin on matkan keskikulutus lähes poikkeuksetta 6,1. Kun illalla käynnistän lämpimästä tallista ja ajan saman matkan suunnilleen samoissa liikenneolosuhteissa on keskikulutus 7,4?

Ja tämä ilmiö siis toistuu, kyse ei ole vain yksittäisestä siivuparista. Otanta tällä hetkellä yhteensä jo varmaan reilulta kolmelta viikolta viimeisen neljän kuukauden aikana.

Kaiken virallisen totuuden mukaanhan tuo ylimääräinen 5 minuutin tyhjäkäyttö kylmäkäynnistyksen jälkeen vain lisää kulutusta ja lämpimästä tallista heti ajoon on se ympäristöllekin paras vaihtoehto kun polttoainetta säästyy?

Eri asiahan sitten on se, että todellinen kulutus on luokkaa 8,5 ;)

-Tazio

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tazio kirjoitti:JTS:n luulemiskoneesta:
Miten ihmeessä kaksi samaa matkaa saa aikaan eri keskikulutuksen?
Case in q:
Jos panen Centrocampistan tulille kotipihassa, annan käydä jonkin aikaa, hyppään puikkoihin ja täräytän työpaikan halliin on matkan keskikulutus lähes poikkeuksetta 6,1. Kun illalla käynnistän lämpimästä tallista ja ajan saman matkan suunnilleen samoissa liikenneolosuhteissa on keskikulutus 7,4?

Ja tämä ilmiö siis toistuu, kyse ei ole vain yksittäisestä siivuparista. Otanta tällä hetkellä yhteensä jo varmaan reilulta kolmelta viikolta viimeisen neljän kuukauden aikana.

Kaiken virallisen totuuden mukaanhan tuo ylimääräinen 5 minuutin tyhjäkäyttö kylmäkäynnistyksen jälkeen vain lisää kulutusta ja lämpimästä tallista heti ajoon on se ympäristöllekin paras vaihtoehto kun polttoainetta säästyy?

Eri asiahan sitten on se, että todellinen kulutus on luokkaa 8,5 ;)

-Tazio
Johtuuko siitä että illalla vit*ttaa enemmän ja siksi kaasu tahtoo painua alemmas

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ylä-alamäkiä? ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kaasupolkimenliike, että se näkyy hetkellisen kulutuksen näytössä. Samoin liikenne voi olla toiseen suuntaan hiukan sujuvampaa.

Sitä en osaa sanoa, miten tuo kylmästä/lämpimästä lähtö ihan oikeasti vaikuttaa, minunkin logiikalla nuo kulutukset pitäisi mennä juuri toisinpäin, olettaen että matka on hyvin samanlainen suuntaansa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^ ja ^^

Periaatteessa reitti voi tietysti olla toisin päin raskaampi, mutta esim. Kuolontähti tai Caddy vetää samoja lukuja ajotietokoneen tauluun ajosuunnasta riippumatta.

Kaasujalan asento ei myöskään oikein tunnu selittävältä tekijältä, ajan cruisella aina kun mahdollista ja keskinopeudet/matka-aika ovat myös palttiarallaa samoja.

-Tazio


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin