Omasta edellisestä 156:sta emännän sisko kiillotti hammastahnalla surullisensameat umpiot(?!). Kirkastui kyllä, mutta ei ollut pitkäikäinen ratkaisu, sameni nopeasti uudelleen. Tosin eipä tullut sen jälkeen kyllä suojattua millään aineella, joten oma tyhmyyshän tuo oli. Tuohon tyyliin tuntuu minua viisaammat hiovan noita umpioitaan
Riippuen kuinka pahat on, voi kokeilla koneella kiillotusaineilla kiillottaa.
Jos ei riitä, niin sitten hiomapaperit esiin. Hionnan jälkeen toki pitää sitten taas kiillottaa.
Riippuen kuinka paha on niin voi miettiä että mistä aloittaa.
800 - 1000 - 1200 - 1500 - 2000 - 3000
Itse en pyörittäisi hiomapaperia (jos käsin hioo) vaan tekisin yhdensuuntaisin liikkein. Tämä siksi, että seuraavalla hiomapaperilla sen voi tehdä toiseen suuntaan (vuoronperään pysty - vaaka - pysty...). Tällöin näkee, että edellisellä paperilla tehdyt "syvemmät" naarmut ovat poistuneet. Hyvä nyrkkisääntö on vetää hienommalla paperilla aina kaksi kertaa pidempään kuin edellisessä vaiheessa. Eli ei sillä karkealla kannata ihan hirveän kauan hinkata, jos ei ole aikaa, hermoja ja käsilihaksia liiaksi.
Se se nimittäin lopussa syö miestä, kun ekasta vaiheesta on jäänyt syvät naarmut näkyviin.
Omasta käyttöautosta (2004 Civic) kiillotin valot reilu vuosi sitten. Käytin hienoa hiomapaperia ja hiontatahnaa. Kirkkaan muovin hioaminen heikentää/tuhoaa UV suojan joten pinta pitää suojata vahalla tms tai se menee taas pian(?) tuhnuksi. Omat sain melkoisen kirkkaaksi, pahimpia naarmuja ei kuitenkaan saa poistettua. Kuvassa ylhäällä lähtötilanne ja alla parin hionnan jälkeen.
Jos ei välttämättä halua uutta luukkia keulalle, niin kyllä pikku puuhailulla saa sitä valoa lisää. Sit kun hommaa vielä kunnon Night Breakerit sinne kiilumaan....