Sprintin 1.5 boxeri syö öljyä!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Sprintin 1.5 boxeri syö öljyä!!!

Viesti Kirjoittaja saipa »

Mut mitä öljyä se ei söis? Kovasti väitetään että öljymerkeillä on väliä öljynkulutukseen mut tällane teekarinretku ei oikein voi uskoa sitä et riittää kunhan viskositeetin on kohillaan. Kertokaapas joku pitempään 33/sprintillä/alfasudilla ajelleet et millä sais pysyyn nuo öljyt tuol koneessa, vai ainoastaan merkk.... eiku mallia vaihtamalla?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kerrohan aluksi että mitä öljyä/öljyjä olet sille tähän asti juottanut? :mrgreen:

Ainakin omat empiiriset tutkimukset aikanaan todistivat että nesteen öljyä sai lisätä silloin tällöin mutta kun vaihdoin castrolliin, meni 5tkm eikä pinta juurikaan pudonnut... viskositeetti pysyi samana merkin vaihdosta huolimatta eli eroja löytyy varmasti. Tämä tosin oli jollain vanhalla japskilla eikä alfalla mutta kuitenkin...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Joo no nesteen nesteet ei kyllä kestä. Mobilin 5-40 kesti jotenkuten mutta kyllähän sitäkiin sai sinne toiset 4 litraa puolesa vuodessa valutella.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ei muuta kuin paksummat vellit koneeseen... ilmeisesti menee liian ohueksi jos noin paljon syö. Merkkinä Mobil nyt ei ainakaan ole sieltä huonoimmasta päästä. :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Omien kokemusten '86 33 1.5 ja '90 33 16V QV Alfan boxerit ei juurikaan syö öljyä jos kaikki on kunnossa. Jos öljylaatua vaihtamalla yrittää hommaa korjata niin veikkaisin että Castrol TWS 10W-60 voisi pysyä parhaiten sisällä. 10W-60:stähän tehdas suosittelee Twinsparkkeihin ja JTS:ään joiden ominaisuuuksiin kuuluu öljynkulutus.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Juu... kyllä kympistä kannattaa lähteä jos tuntuu kuluvan ja unohtaa suosiolla nuo kylmänäkin notkeat öljyt. Tietysti paksummalla öljyllä pitää antaa moottorin lämmetä paremmin ennenkuin polkee kovemmin mutta niinhän kaikki autostansa välittävät ihmiset tekee muutenkin :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

eltsu kirjoitti:Kerrohan aluksi että mitä öljyä/öljyjä olet sille tähän asti juottanut? :mrgreen:

Ainakin omat empiiriset tutkimukset aikanaan todistivat että nesteen öljyä sai lisätä silloin tällöin mutta kun vaihdoin castrolliin, meni 5tkm eikä pinta juurikaan pudonnut... viskositeetti pysyi samana merkin vaihdosta huolimatta eli eroja löytyy varmasti. Tämä tosin oli jollain vanhalla japskilla eikä alfalla mutta kuitenkin...
Jaahans, onko Neste valmistanut jossain vaiheessa voiteluöljyä, jonka on jopa uskaltanut valuttaa moottoriin? :shock:

T: nimimerkki muutaman Nesteen öljyt=laakerivika-hommasta tietoinen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

heh nesteen öljyjä ei ole tullut kaadeltua koneeseen eikä tule jatkossakaan, näyttäisi olevan aika yleinen mieleipide... :)

ei muuta kuin hieman paskummat puurot koneeseen niin saattaa korjata tuota öljyn kulutusta hieman..

Vastaa Viestiin