Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

hagger16 kirjoitti: Ongelma ilmeni juurikin kääntäessä kumpaankin suuntaan jyrkästi. Jossain on varmaan väljää, mutta missä?

Nyt nämä pätevät herrat, jotka tykkäävät naureskella toisten tyhmyydelle, voivat vittuilun sijaan ratkaista ongelman.
En tiedä ketä tarkoitat naureskelevilla pätevillä herroilla - vastailin neutraalisti juttuihin mitä oli heitetty ilmoille. :shock:

Vannehan antaa hiukan periksi mutkiin kantatessa ja jos vanne menee läheltä olkavartta niin saattaahan se siihen käydä. Vanteessahan voi olla vääränlaiset painotkin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jarsan kirjoitti:En tiedä ketä tarkoitat naureskelevilla pätevillä herroilla - vastailin neutraalisti juttuihin mitä oli heitetty ilmoille. :shock:
En tarkoittanut sinua. Vastailit ihan asiallisen hienosti. Ärsyttää toisinaan, kun tietää, että täällä on osaamista, mutta kommentit ovat vain kuittailua.
Jarsan kirjoitti:Vanteessahan voi olla vääränlaiset painotkin.
Sitten se varmaan täristäisikin? Ja tuohon olkavarteen on osunut nimenomaan vanne, ei painot.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:Eli ota rengas irti ja tutki mikä osuu mihin. Jos autoasi ei ole madallettu, niin kyseessä voi olla vanteen paino, joka osuu jarrusatulaan.
Bingo.

Illalla kuikuilin lampun kanssa että olisiko tuossa perää, ja siellä oli sekä painossa että jarrusatulassa jäljet kosketuksesta. Olen sulle tikkarin velkaa :)

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jee! Hyvä ettet vetoniveltä vielä tilannut. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Oudolta kyllä kuulostaa että orginellivanteilla täytyy spacerit laittaa väliin ettei vastaa mihinkään.
Voikohan noissa jarrulevyissä olla sen verran heittoa laipan paksuudessa, että joutuu spacerilla korjaamaan?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Outoa se on minustakin. Vaihdoin äskettäin muuten jarrulevytkin eteen ja sama ongelma oli sekä uusilla että vanhoilla levyillä.
En tiedä voisiko jossain sitten olla väljää/kulumaa sen verran, että renkaat linkussa pääsee vanne ottamaan kiinni?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Miten tuossa onnistutta? 2.4JTDm:ssä voi jotenkin ymmärtää (tai GTA:ssa), kun eikös noissa ole isot jarrut?

Eilen huomasin, että 159:n 2.4JTDm:n kanssa pitää olla perkuleen tarkkana tasapinojen suhteen. Siellähän on ihan asennusura niitä painoja varten. Vedä hiemankin ohi ja osuu satulaan...

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Mulla otti peltivanteen paino kiinni olkavarteen, kun paino oli laitettu sinne vanteen reunaan, siirto sisäpintaan liimattavaan painoon ratkaisi ongelman. Olkavarteen tuli sellainen parin millin levyinen naarmu.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

hagger16 kirjoitti:Sitten se varmaan täristäisikin? Ja tuohon olkavarteen on osunut nimenomaan vanne, ei painot.
Ei välttämättä, jos paino on muuten oikean kokoinen. Lyöntipainot ovat aluvanteelle ja teräsvanteelle omanlaisensa. Väärä saattaa jäädä törröttämään jokusen millin leveämmälle, kun kiinnitysväkänen ei istu kunnolla paikalleen. Mut juu, jos se tosiaan on ihan vanne ottanut osumaa varteen niin asia on tietenkin sun tapauksessa eri.

Noin yleisenä havaintona tullut pantua merkille, että kylläpä ne "pussihousukokoiset" vanteet vaan hurjan läheltä satulaa tuppaa menemään ihan järjestään merkistä riippumatta. Ei puhettakaan, että mitään liimapainoja mahtuisi vanteen ja satulan väliin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pepperpot 15" ja vakio 156 - tilaa olisi heittämällä ja moninkerroin tuossa tessussa liimapainoille. Itseasiassa saisi vissiin neljäkin kerrosta...
Toisena esimerkkinä sitten 159 2.4JTDm, jossa ei 17" pyörällä jää satulan ja vanteen väliin kuin jotain millin-parin luokkaa tilaa, joten siellä täytyy nimenomaa ulkoreunan liimapainojen kanssa olla äärettömän tarkka... Tuli opittua eilen ihan itse :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ollaanpas täällä herkällä päällä :) Eikö pieni piruilu ole vain hyvästä :) No asiaan: Oli joskus uusi 147 ja siihen sitten ok-laatuinen tarvikevanne 6.5x15 et38. Liimapainoa piti siirtää hieman keskemmälle, koska se ei sopinut olemaan siinä "normaalissa" paikassa. Päähuomio kuitenkin kiinnittyi siihen, että vanteen ja olkavarren välinen kuraväli (molemmin puolin)jäi tosi pieneksi, alle 2mm. Ymmärtääkseni orggis 6,5x15 vanteen et on 41,5, elikäs tuolla tarvikevanteella ja orggis et:llä sovitus olisi ollut mahdoton. Ainahan kappaleeseen kohdistuva voima aiheuttaa muodonmuutosta, mutta mun järjen mukaan pitävämmällä puolella rako paremminkin sitten kasvaa ja riittääkö sisäkaarteen puolen pito taivuttamaan. Perus-jarrusatula ei ole kovalla kiinityksellä, joten siinä on pientä liikettä ja voi ottaa kiinni jarruttaessa/kurvatessa/jarrupalojen kuluessa siihen painoon, mikäli rako on alkujaan tarpeeksi pieni. Vanne ratkaisee sopivuuden, painoille kyllä paikka löytyy.

P.S. Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ota rälläkällä tavaraa pois jarruista ja olkavarresta ?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

stoichiometric kirjoitti:Ollaanpas täällä herkällä päällä :) Eikö pieni piruilu ole vain hyvästä :)


P.S. Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto :-D
Ehdottomasti samaa mieltä, pieni piruilu pitää mielen virkeenä kun pitää koettaa miettiä vastapiruilua :)
Ajatteleppa omalle kohalle, on syytä muistaa

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jarsan kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: Ongelma ilmeni juurikin kääntäessä kumpaankin suuntaan jyrkästi. Jossain on varmaan väljää, mutta missä?

Nyt nämä pätevät herrat, jotka tykkäävät naureskella toisten tyhmyydelle, voivat vittuilun sijaan ratkaista ongelman.
En tiedä ketä tarkoitat naureskelevilla pätevillä herroilla - vastailin neutraalisti juttuihin mitä oli heitetty ilmoille. :shock:

Vannehan antaa hiukan periksi mutkiin kantatessa ja jos vanne menee läheltä olkavartta niin saattaahan se siihen käydä. Vanteessahan voi olla vääränlaiset painotkin.
Heh.
Haluan myös olla pätevä herra :mrgreen:
Mutta kyllä nuo tavalliset pepperoonitkin ottavat kiinni kurvissa johonkin jos siellä on renkaissa tietynmalliset painot.
Yleensä tämä selviää ihan vaikka polvistumalla auton viereen ja tarkastelemalla ko. renkaan painoja.
Painot ovat useimmiten pehmeää metallia, ja niihin jää selvästi jälki josta näkee mikä kohta ottaa kiinni.
Sitten voi koittaa vaihtaa renkaiden paikkoja, jos tuo polvistuminen ei onnistu

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Pujazuba kirjoitti:1. Miksiköhän joskus kun käynnistää auton takasumuvalo on päällä itekseen?

Missä kunnossa pohja on? Edellisessä 156:ssa oli pohjaan korroosio raiskannut reiän josta kosteus, kura yms. pääsi tuhoamaan johtosarjaa. Näkyi minulla sellaisena toimintana, että etusumarit laitettiin päälle ja pois käsijarrukahvasta + varsinkin kostealla kelillä montuissa tykkäsivät mennä päälle ja pois itsekseen. Saattoi joskus hieman edelläajaja ihmetellä jos yhtään peilejä vilkuili. Tässä tapauksessa vaan olisi se sora hangannut toista piuhaa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Pohja on melko hyvässä kunnossa. Ongelma on kuitenkin hyvin harvinainen eikä liity aina sääolosuhteisiin. Auto on elossa ja näyttää sitä omistajalleen. Tuon takia en aja Ssayongilla.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Pujazuba kirjoitti:1. Miksiköhän joskus kun käynnistää auton takasumuvalo on päällä itekseen?
Toi sumuvalo menee mulla joskus vahingossa päällensä varsikin hanskat kädessä käsijarrua hipelöidessä+joskus harvoin kovilla pakkasilla itsekseen. En ole tuohon viittinyt paneutua sen enempää. Sitten kun ne takaluukun haitarikumin sisällä olevat johdot paskana, niin tauti yleistyy ja ilmenee muitakin häröjä :-D
2. Miksi kylmemmällä kelillä käynnistäessä tyhjäkäynti kuulostaa tosi karkealta auton sisältä muttei vaikuta siltä ulkoapäin? Karkea ääni soi aaltona ja on läsnä ajossakin aluksi. Muuten auto toimii kuin tykki.
Olisko joku moottorintuki väsähtänyt, ehkä takakannatin tai se ylätuki. Pakoputken tuennassakin voi olla jotain tai joku pelti.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Italian poika on lisännyt huurteentunnistus-järjestelmään ominaisuuden, joka sytyttää sumuvalon automaattisesti, jos auto luulee (tietää) olevan sumua... :wink:
Mitälie italialaista sähkösumua, mutta mä pysyn tässä! Nimittäin toissapänä, vai oliko sitä edellinen, sytytti auto ihan itsestään takasumuvalot ja oli aikuisten oikeasti sumua :shock: :lol: . En edes heti käynnistyksen jälkeen ko. asiaa huomannut vaan kahden risteyksen jälkeen ja mitä pihasta lähdön jälkeen laitoin takalasinlämmön päälle. Tiedä sitten voisiko siihen olla yhteydessä...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko muilla ollut tämmöstö et ihan yhtäkkiä radio boottaa itsensä kesken ajon ? Kaiuttimista kuuluu simmonen "priiskahdus" ja soitin sammuu ja käynnistyy uudelleen. Huomasin myös että kuskinoven diskantti on pimiänä,varmaan oven johtosarja alkaa olemaan valmis.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos siinä lukee Bose, niin siitä diskantista ei varmaan kuulu mitään, kun ei siellä sitä diskanttia olekaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Alfissimo kirjoitti: ei siellä sitä diskanttia olekaan.
:|
Kuva

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Pienet ruosteenalut tullut etuhelmojen kulmiin. Mietin et oisko voinu noista välttyä jos ois ollu roiskeläpät asennettuna? Ajattelin maalauttaa nuo kuntoon niin olis hyvä tietää et onko suurtakin merkitystä jos on roiskeläpät vai ei. Mutsin varttikutosessa on roiskeläpät ja muistelen et siinä ei taida olla mitään ruosteen alkuja kyseisessä paikassa vaikka auto on kaksi vuotta vanhempi kuin omani ja mittareissa molemmilla on samat kilometrit.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllähän roiskeläpät suojaa helmoja kiveniskemiltä, eli kannattaa varmasti laittaa läpät maalauksen jälkeen niin pysyykin ehjänä.

Se muuten ei ole varttikuutonen. Varttikuusi on puolitoista :bad-words:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Pujazuba kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti: ei siellä sitä diskanttia olekaan.
:|
Siis täh ? :oops:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Bosen diskantit on siellä oven alanurkassa. Siinä ylhäällä ei ole mitään.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyä näi o. Bosen inssin mielestä on ollut parempi siirtää se sinne alas muun elementin yhteyteen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Ei j**malauta,mä kun oon aina kuvitellut että siinä olis :oops: Oonki ihmetellyt et aika vaimeesti soi vaikka on "oikeen boset"... Tekis muutenkin mieli päivittää musalaitteet tohon mut kun alunperin oli tarkotus pitää orkkiksena mutmut,kattoos ny :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

:lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ihan oikeesti muutaman kerran laittanu korvan kiinni siihen kahvan vieressä olevaan "diskanttiin" ja aattellu että onpa oudon hiljanen,mut silti kuuluu jotain (sieltä alhaalta tietty) :-D Tai laittanut käden siihen eteen ja pois ja ihmetellyt kun ääni ei "kauheesti muutu". Hahhah, ei sinne varmaan johtojakaan sitten tuu jos rakentais siihen esim. toimivaksi todetun audisonin erillissarjan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kyl sinne johdot tulee! Liitin vaan kiinnittyy sellaiseen muovilätkään, joka on naamioitu diskantiksi. :D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Johdotukset on valmiina, mutta feikkidiskantti paikallaan tai ainakin näin oli omassa bose liftissä :D

E: mutta en tosiaan tiedä tuleeko sinne signaalia?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Okei,no pitääpä pistää harkintaan jos laittais eteen erillis-sarjan ja taakse koaksiaalit. Audisonia tietty (made in italy) ! :-D Mites tuo Bosen vahvistinhässäkkä on tehty,mahtaako soida erkkasatsi paremmin alkuperäsen vahvarin läpi ? hmmm..

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Oli tuo bosen kajari kätösessä tänään kun piti vähän purkaa, jotta sai yhden peilikolmion ruuvin pois sieltä oven sisältä :-D On se nyt ihan kaiuttimen näköinen ja diskantti on siinä myös komjasti. Olen kelvottomampiakin kotelointeja/kiinnityksiä autoissa nähnyt :) Suunnittelin jo sen diskantin siirtoa (saa irti helposti) sinne ylös paikkaansa. :-D

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Mistä päin takakonttia löytyy poistoilmaventtiili?

Takalasin alareunassa on tuuletusreijät takakonttiin ja takakontin oikeassa laidassa on verhoilussa tuuletusreikä, mutta mistä reijästä se ilma pääsee ulos asti?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

willez kirjoitti:^^ Okei,no pitääpä pistää harkintaan jos laittais eteen erillis-sarjan ja taakse koaksiaalit. Audisonia tietty (made in italy) ! :-D Mites tuo Bosen vahvistinhässäkkä on tehty,mahtaako soida erkkasatsi paremmin alkuperäsen vahvarin läpi ? hmmm..
Oletko jo tehnyt helpon tuunauksen bosellesi?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... lisaattori

Tuon yhden nastan taittamalla ja itse säätämällä sain bosesta minulle riittävän hyvän. Minä en näistäkään tosin hirveästi ymmärrä..
Ajattelin vaan, että kannattaa kokeilla ennen suurempia muutoksia, kun on niin helppo ja nopea.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

stinger kirjoitti:Mistä päin takakonttia löytyy poistoilmaventtiili?

Takalasin alareunassa on tuuletusreijät takakonttiin ja takakontin oikeassa laidassa on verhoilussa tuuletusreikä, mutta mistä reijästä se ilma pääsee ulos asti?
En ole 56:sta tarkastanut, mut eikös se tuuletusräppänä yleensä ole takapuskurin takana, siis tarkemmin ottaen auton sivulle kiertyvän puskurin osan takana?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Nojaudutaampa jälleen arvon AR tietäjien puoleen. Ollut ongelmaa 156 jts -03 kanssa jälleen. Aiemmin tällä alueella valittelin autolla ajaessa syttyvää mcsf valoa ja misfire in cyl 2 koodia, käytin auton virho &rautiolla oulussa jossa vaihtoivat 2 sylinterin ruiskun, vanha oli aivan rikki. Vaihtoivat myös sulaneen katin ja takalambdat. Noh, sittenhän auto toimikin hyvin. Mutta ongelmana tällä kertaa mcsf valon syttymimen kylmä käynnistyksessä. Eli käynnistän auton moottori kylmänä ja tyhjäkäynnillä, kohta alkaa vilkkumaan mcsf, joka vilkkuu siinä aikansa ja sammuu kun autolla lähdetään liikkeelle tai painetaan kierroksia. Mutta jos auto on lämmityksessä ja jonka takia moottorin lämpö käynnistäessä n. 50 astetta, niin ei mitään herjauksia. Ilmoittaa koodeja misfire in cyl. 3 ja random misfire. Onko mahdollista hieman vuotava imusarjan tiiviste joka korjaamolla käytetty irti, tai sitten postcat lambdat jotka myös vaihdettu? Ennen korjaamolla käyntiä ei katkoja ollut 3 sylinterissä. Käytin autoa uudestaa v&r mutta eivät varmaankaan katsoneet sitä ihmeemmin vaan sanoivat kuuluvan asiaan. Niiin ja vielä yks juttu, korjaamolla olivat testanneet 3 syl. puolan jonka sanoivat olleen täysin kuollut, MUTTA olin juuri edellisenä päivänä vaihtanut puolien paikkaa ja vika edelleen kolmosessa.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja newport »

kerran ollu tapaus jossa herjas sytkähäiriöitä...olis suutinvika...suutin vaihdettiin mut vika hyppäs toiseen sylinteriin...vaihdettiin sekin suutin...loppujen lopuksi meni kaikki suuttimet vaihtoon :-D

autona alfa 156 2.0 jts.
taitaa toi suorasuihku olla aikas tarkka suuttimien kunnosta..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

newport kirjoitti:taitaa toi suorasuihku olla aikas tarkka suuttimien kunnosta..
Tuo voi olla. Epäsuorassa ruiskutuksessa sillä bensalla on paremmin aikaa sekoittua ilman kanssa vaikka suihku olisi vähä huonompikin. Suoraruiskussa jos se suihku vaikka pisaroi niin bensa taitaa levitä sylinterin seinämille, tms.

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Voiko se ruisku sitten vaikuttaa vain kylmällä koneella käynnistettäessä ettei sitten vähänkään lämpimällä koneella heittäisi mitään koodia? Itsekkin oon kyllä arvellu suutinta ja olen tuon ensimmäisen ja kalleimman korjauksen jälkeen käynyt vielä 2 kertaa näyttämässä autoa v&r :lla ja sanonut että voivat vaikka suoraan vaihtaa kaikki suuttimet ja laittaa uuden imupuolen tiivisteen mutta eivät ole alkaneet edes katsomaan niin pitkälle. Jotenkin tuntuu että eivät edes olleet perehtyneet silloin puolan vaihto kerrallakaan pahemmin tutkimaan tarkemmin koska kaikki puolat oli jo vaihdettu muutama kuukausi sitten, eli siihen "korjaukseen" meni 150e täysin turhaan... Eikait se auta kun vkl tarkastaa sitten ite nuo loput ruiskut, hankala vaan täältä Sodankylän jääkäriprikaatista lähtä autoa viikolla tarkastelemaan :D Tarvitteeko muuten ruiskujen irrottamiseen mitään erityistyökalua? eLearnin mukaan joku irrotusväline olis mutta onko välttämätön?

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja newport »

pystyy kyl vaihtaa ilman imusarjan irroitusta...on vaan pikkaisen ahdasta...
ei tarvii erikoistyökalua..ehkä ylimääräisen nivelen sormiin vois olla hyvä :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

hagger16 kirjoitti:
willez kirjoitti:^^ Okei,no pitääpä pistää harkintaan jos laittais eteen erillis-sarjan ja taakse koaksiaalit. Audisonia tietty (made in italy) ! :-D Mites tuo Bosen vahvistinhässäkkä on tehty,mahtaako soida erkkasatsi paremmin alkuperäsen vahvarin läpi ? hmmm..
Oletko jo tehnyt helpon tuunauksen bosellesi?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... lisaattori

Tuon yhden nastan taittamalla ja itse säätämällä sain bosesta minulle riittävän hyvän. Minä en näistäkään tosin hirveästi ymmärrä..
Ajattelin vaan, että kannattaa kokeilla ennen suurempia muutoksia, kun on niin helppo ja nopea.
Juu modi on tehty ja säädetty mieleiseksi. Mutmut,pitäs päästä näpräämään taas jottai :silly:

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Jakke kirjoitti:
stinger kirjoitti:Mistä päin takakonttia löytyy poistoilmaventtiili?

Takalasin alareunassa on tuuletusreijät takakonttiin ja takakontin oikeassa laidassa on verhoilussa tuuletusreikä, mutta mistä reijästä se ilma pääsee ulos asti?
En ole 56:sta tarkastanut, mut eikös se tuuletusräppänä yleensä ole takapuskurin takana, siis tarkemmin ottaen auton sivulle kiertyvän puskurin osan takana?
Niinhän se taitaa olla, mutta jos siihen olisi joku helpompi reitti kuin puskurin irrottaminen. Elearnistakaan ei löytynyt apuja.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Minkäs takia tähän läppään pitäisi päästä käsiksi? ei siellä ole oikein mitään mikä voisi mennä rikkikään?

Kontin verhoilun purkamalla pääsee myös käsiksi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

Onko kukaan vaihtanut 156:n takapuskurin heijastimia (niitä pieniä alhaalla)? Millaisella kiinnityksellä nuo ovat? Kuskinpuoleisesta näyttäisi pala puuttuvan. :crazyeyes:

EDIT: Paremmassa valossa vilkaistuna tuossa näyttääkin ilmeisesti olevan vielä heijastimen kiinnikeosa paikallaan, joka on kuvien perusteella jollain hakasilla puskurissa. Lähteekö tuo vaan kampeamalla pois?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Lähtee kampeamalla irti mutta varovaisuutta siihen koska ne klipsit menevät helposti rikki.
molex to sata, lose all your data.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

DaViega kirjoitti:Minkäs takia tähän läppään pitäisi päästä käsiksi? ei siellä ole oikein mitään mikä voisi mennä rikkikään?

Kontin verhoilun purkamalla pääsee myös käsiksi
Eihän se oikein rikki voi mennä, mutta jäätyvä kosteus ja joskus pelkkä kosteuskin voi sen jumittaa/"liimata" kiinni. Se läppä kun on aika ohuesta kumista yleensä tehty.

Ensimmäisten pakkasten aikaan ovet alkoivat "viheltämään" suljettaesssa, eli ilma ei poistunut tuuletusräppänästä vaan oven välistä.

Takakontin seinille oli kertynyt kosteutta, joten kuivatin kontin tyhjäkäynnillä lämmöt täysillä kontin luukku hieman raollaan. Vihellyskin loppui samalla.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mistä löytyy bensavehkeen moottorin ecu..? Pitäs päästä GTA:n purnukkaa pällistelemään.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ainakin JTS:ssä se on vasemman etupyörän päällä jousitornin edessä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JaRoDD kirjoitti:Mistä löytyy bensavehkeen moottorin ecu..? Pitäs päästä GTA:n purnukkaa pällistelemään.
Eikö GTA:ssa ole imusarjan takana pulteilla kiinni itse imusarjassa?

Vastaa Viestiin