Kokeiles taas tempasta riittävän pitkä pätkä maantietä yhtä kyytiä että saa hiukkaspolton tehtyä, sen jälkeen omassa kulutus putoaa aina normaalitasolle. Niin sitä maailmaa pelastetaan...

Valvoja: Moderators
Sori, tarkoitin siis sellasta nurkka-ajoa, 60km/h taajama ajoa 10-30km pätkiä. Ei ihan kaupunkiajoa eikä maantieajoa. Eikö poltto pitäisi jo alkaa siinä 30km/30min matkalla?Herra Salo kirjoitti:^Tuohan on diesel, eikö? Onko tullut paljonkin sitä lyhyttä nurkka-ajoa viime päivinä? Omassa ainakin kulutus tuntuu nousevan roimasti kun alkaa hiukkassuodatin pikkuhiljaa täyttyä eikä pääse tekemään polttoa jos ajaa lyhyttä pätkää.
Kokeiles taas tempasta riittävän pitkä pätkä maantietä yhtä kyytiä että saa hiukkaspolton tehtyä, sen jälkeen omassa kulutus putoaa aina normaalitasolle. Niin sitä maailmaa pelastetaan...
Aquatica kirjoitti:Tästähän oli puhetta myös kepaasilla, kun oli tankattu virrat päällä (ei kai edes auto käynnissä?) ja sama ongelma. Joka virrat päälle-operaatiolla oli mittari hiljalleen noussut siihen suuntaan, mitä pitäisikin.
Tuosta varmaan onkin ollut keskustelua voiko ajoituksenmuuntimet ottaa pois?MP kirjoitti:Mötikät lienee ajoituksenmuuntimia, joita ei ilmeisesti Ooppelissa ole.
Ei pysty egr:ää tulppaamaan ilman softaan kajoamista. Moottorinohjaus säätää egr:n toimintaa ilmamassamittarin antaman lukeman perusteella ja huomaa heti jos se nokiputki on liian tukkoinen.Hämis kirjoitti:Tulipas sitten ennen kuraläppien laittoa pohjien kuivumista odotellessa putsattua egr ja map. Viimeksi mainittu oli paksussa noessa, mutta egr ei ollut kevyttä nokipintaa kummempi. Onneksi tuli kuitenkin tsekattua, Luigi perkele oli kiristänyt pultit ja mutterit varmaan käsin. Ainoastaan pari vaati räikällä avauksen.
Matka-ajo vissin pitää tuon egr:n kohtuu puhtaana? Voiko tuota egr:ää muuten tulpata tuolta tulopuolelta, vai honaako systeemi että nyt ei moottorin paskominen toimi?
Taitaa sylkeä vikakoodia jos nuo jättää pois. lisäksi osa poneista jää talliin ja varmaan kulutuskin kasvaa. ei millään mittarilla taida olla hyvä ideaLutra kirjoitti:Tuosta varmaan onkin ollut keskustelua voiko ajoituksenmuuntimet ottaa pois?MP kirjoitti:Mötikät lienee ajoituksenmuuntimia, joita ei ilmeisesti Ooppelissa ole.
tehoa muutenkin vähän niin siinä ei huomaa muutaman hepan puutetta. Polttoaineenkulutus kova jo nytkin jts monessa. Miksi tulisi vikakoodeja?DaViega kirjoitti:Taitaa sylkeä vikakoodia jos nuo jättää pois. lisäksi osa poneista jää talliin ja varmaan kulutuskin kasvaa. ei millään mittarilla taida olla hyvä ideaLutra kirjoitti:Tuosta varmaan onkin ollut keskustelua voiko ajoituksenmuuntimet ottaa pois?MP kirjoitti:Mötikät lienee ajoituksenmuuntimia, joita ei ilmeisesti Ooppelissa ole.
Riippuu ehkä hiukan mihin väliin boksi tulee, että mitä se voi tehdä. Jos se tulee anturisignaalin väliin, se voi vain hämätä moottorinohjausta, jos taas väylään, se voi onnistua tekemään paljonkin enemmän.Hämis kirjoitti:Noista boksihommista ei ole hajua, mutta nuo eivät varmaankaan tee muuta kuin lisäävät syöttöä?
tarkoitus olis saada auto liikenteeseen. Tilasin Febi bilsteinin tasapainoakselisarjan sekä jakopääketjusarjan mutta sainkin UK:sta paketin jossa oli ooppelin rattaat keppien päihin.JiiTeeÄssä kirjoitti: . Oletan että tässä koko hommassa on punainen lanka oikaista jakopää rempassa halvemmalla..?
Itselläni nuokin vaihdettiin toisen nokkaketjun vaihdon yhteydessä. Ekalla kerralla ei ainakaan kuitin mukaan vaihdettu kuin ketju yms. ja se kestikin sen 50tkm.Lutra kirjoitti:Koska nämä ovat tämänkinverran hinnakkaita niin tuskin joka pajassa joka nokkeketjun vaihdossa näitä vaihdetaan (?). Kuinka teidän autoissa?
Sopivuus 2007 ->.. Mankan takana tuolle ilmeisesti paikka? Jos sen sieltä pitäisi löytyä niin nappasen irti niin näkee löytyykö tuosta. Jos löytyy niin laitan hetimmiten tilaukseen. Pidän orkkis navisoittimen itellä. Saa joskus myydä orkkiskuntoisena.jkk kirjoitti:^tarviit ilmeisesti alfan aux piuhan siihen, verkkokaupast löytyy connects2 piuha...
e: tuo orkkis soitin voisi kiinnostaa kun jää ylimääräseks
Heh, halvan näköista mutta kallista ostaa! Vois kutsua huijjaukseksi. Soitin merkkihuoltoon, sanoivat että normaalisti vaihdetaan vain ketju ja laahaimet jollei rattaat ole silminnähden kuluneita ja jotta heidän historiassaan kahteen autoon oli vaihdettu rattaat.... Tämä tapa selittänee nopean ketjun uudelleenkulumisen kun kuluneet rattaat ja uusi ketju ovat eriparia.stoichiometric kirjoitti:Aika s*tanan halvan näköisiä nuot nykykoneiden ketjujakopäät. Kyl maar kettinkin vaihtuessa rataspyörät kans tarttis vaihtaa. Huollettaviksi tarkoitetut hihnajakopäät menee samoilla hihnapyörillä sentään useammankin remmin paitsi das-p*skat oulussa.
AK teki hommat uusiksi. Todettiin, että oli kuitenkin heidän mokansa enihauquppe kirjoitti:^ Jouduitko maksamaankin tommosesta ton 50tkm jälkeen?
Noni sen sitten tein. Hieno homma, kiitos!jkk kirjoitti:^virrat pois ja vetäset kerran pitkien viiksest.
Mulla sama. Myös hieman ääni erilainen, kun napista lukitsee ovet. Tostahan on ollu juttua täällä. Jotain sieltä on irtoamassa. En oo itse tehny vielä mitään, kun kerta hyvin toimii.Pasi kirjoitti:Takaoven kahva toisella puolella alkanut "klonksumaan" avatessa.... pitäiskö olla huolissaan?
Johtuu luultavasti siitä että lapset joskus kerkeevät riuhtomaan kahvoista ovien ollessa lukossa.