Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ittellä kans samaa takaovessa mutta ei ole lapsia riuhtamassa ovia... voikos tuo vaijeri olla hieman ruostunut ja sen takia vähän laittaa vastaan? vai lonksuuko sisäkahvasta? mulla lonksu vänkärin sisäkahva oven tiivistysoperaation jälkeen kun se osa jossa sisäkahba on kiinni olk liikahtanut muutaman millin, korjaantu avaamalla ja säätämällä paikat.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noista takaoven kahvoista tuli mieleen kun kolmisen viikkoa sitten laturi laukesi töistä tullessa ja jätin auton Konalan AK:n parkkikselle ja laitoin auton lukkoon sillä mekaanisella avaimella, akun maakapelin kun olin ottanut irti. Onneksi tuli vielä palatua autolle hakemaan unohtuneita ajolaseja niin huomasin että vain kuskin ovi oli lukossa. Piti laittaa sitten maakaapeli akkuun takaisin kiinni että sain muutkin ovet lukittua. Mutta jos akussa olisi ollut 0 volttia tallessa niin olisiko tuota autoa saanut jollain kikkailu konstilla lukittua? Tuo tilannehan tulisi helposti vastaan jos vaikka akku olisi poksahtanut.
Il nero era bellissimo
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olikos 159:ssä mekaanisia lukkonappeja laisinkaan, tai tappeja? Takaovethan olisi lie saanut lukkoon laittamalla ne lapsilukkoasentoon, etuovet sitten avaimella...?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mä kun luulin, että lapsilukko tarkoittaa sitä, että ovi ei aukea sisäpuolelta vaan pitää avata ulkopuolen kahvasta?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Hah, lunttasin manuaalista, niin olihan siellä otsikko "ovilukitus, kun akku on tyhjentynyt". Tuo tavisavaimella toimiva lukko kun on vaan kuskin ovessa, niin apparin puoleissa ovessa on sitten vähän lapsilukon tapainen systeemi tuota tarvetta varten. Kivahan näitä juttuja olisi ihmetellä manuaalista puhelimen valossa pimeessä jossain pientareella:)
Proseduuri manuaalista:
OVILUKITUS, KUN AKKU ON TYHJENTYNYT
Jos auton akku on tyhjentynyt, lukitse ovet kuten seuraavissa kohdissa esitetään.
Oikea etuovi
Menettele näin:
❒ irrota suojatulppa ovesta;
❒ sovita elektronisen virta-avaimen metallinen sisäosa kohtaan A-Kuva 91;
❒ käännä avainta myötäpäivään (vastapäivään oikeanpuoleisella ohjauksella varustetuissa malleissa);
❒ Irrota avain kohdasta A-Kuva 91 ja sijoita suojatulppa paikalleen oveen.
Lukot voidaan sovittaa yhteen uudelleen (vasta akun lataamisen jälkeen) seuraavasti:
❒ painamalla elektronisen virta-avaimen nappia Ë;
❒ painamalla oven ovilukituksen/ avauksen nappia q;
❒ avaamalla etuoven lukon kierrettävä osa avainta käyttäen;
❒ vetäen oven sisäkahvasta.
TÄRKEÄÄ Takaovien lapsilukituksen ollessa päällä ja edellä kuvattu lukitus on aktiivinen, sisäkahvan käyttäminen ei avaa ovea, vaan suorita lukkojen yhteensovitus uudelleen; oven ulkokahvasta vetäminen avaa oven. Hätäluki tus ei tee toimimattomaksi keskusluk tuksen/lukituksen avaamisen nappia q.
TÄRKEÄÄ Jos akku on ollut irrotettuna tai suojaava sulake on palanut, ovi-lukitus/lukituksen avausmekanismi on sovitettava uudelleen. Menettele seuraavasti:
❒ lukitse ovet; ❒ paina kauko-ohjaimen nappia Á tai
nappia q keskikonsolissa; ❒ paina kauko-ohjaimen nappia Ë tai
nappia q keskikonsolissa.
Proseduuri manuaalista:
OVILUKITUS, KUN AKKU ON TYHJENTYNYT
Jos auton akku on tyhjentynyt, lukitse ovet kuten seuraavissa kohdissa esitetään.
Oikea etuovi
Menettele näin:
❒ irrota suojatulppa ovesta;
❒ sovita elektronisen virta-avaimen metallinen sisäosa kohtaan A-Kuva 91;
❒ käännä avainta myötäpäivään (vastapäivään oikeanpuoleisella ohjauksella varustetuissa malleissa);
❒ Irrota avain kohdasta A-Kuva 91 ja sijoita suojatulppa paikalleen oveen.
Lukot voidaan sovittaa yhteen uudelleen (vasta akun lataamisen jälkeen) seuraavasti:
❒ painamalla elektronisen virta-avaimen nappia Ë;
❒ painamalla oven ovilukituksen/ avauksen nappia q;
❒ avaamalla etuoven lukon kierrettävä osa avainta käyttäen;
❒ vetäen oven sisäkahvasta.
TÄRKEÄÄ Takaovien lapsilukituksen ollessa päällä ja edellä kuvattu lukitus on aktiivinen, sisäkahvan käyttäminen ei avaa ovea, vaan suorita lukkojen yhteensovitus uudelleen; oven ulkokahvasta vetäminen avaa oven. Hätäluki tus ei tee toimimattomaksi keskusluk tuksen/lukituksen avaamisen nappia q.
TÄRKEÄÄ Jos akku on ollut irrotettuna tai suojaava sulake on palanut, ovi-lukitus/lukituksen avausmekanismi on sovitettava uudelleen. Menettele seuraavasti:
❒ lukitse ovet; ❒ paina kauko-ohjaimen nappia Á tai
nappia q keskikonsolissa; ❒ paina kauko-ohjaimen nappia Ë tai
nappia q keskikonsolissa.
Il nero era bellissimo
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olet tietenkin oikeassa. Joku ei taas ajatellut tasan yhtään pidemmälle asiaaAlbertolli kirjoitti:Mä kun luulin, että lapsilukko tarkoittaa sitä, että ovi ei aukea sisäpuolelta vaan pitää avata ulkopuolen kahvasta?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ulkokahvasta kysymys.... Lapsilukko on päällämolemmissa takaovissa, mutta vai siis tuo toinen puoli klonksuu. Vois joku päivä avata ja ihmetellä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ota suosilla ajoissa auki. Mutta jos ehtii hajota, niin Antijapella on kokemusta
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
mitä jäähdytysnestettä tohon masiinaan voi laittaa? ohjekirjas luki et paraflu jotain et punaista etyleeniglykolia en osannut tota tulkita joten ostin prismasta g30 monoetyleeniglykolia jonka piti olla punasta mut se onkin enemmän lilaa. käykö toi siis siihen? vielä en ole laittanut...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Punaista jäähd nestettä laita, väri väriin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitekäs tuo jäähdytysnesteen taso pitäisi tulkita? Neste kylmänä vai lämpinänä suhteessa min ja max viivoihin?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^kylmänä mä oon tsiigannu. nestetaso min ja max välissä
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olikos huoltovihossa jäähdytysnesteen vaihtoväli mikä? Tuo g30 haiskahtaa "long life" nesteeltä. Se paisuntasäiliön taso on hyvä, täysin kylmämänä, siinä puolessavälissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos kone lämmin ja avaa korkin niin taso nousee hieman, päästää paineet pois. Jos taso min ja max välillä niin ok. Juu taitaapi olla Longlife
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taitaa G12 olla punaista, G30 jotain sinertävän suuntaan kuten myös G4, mikä olisi sitten vihertävää. Näin ulkomuistista.
Punaista suositellaan ylipäänsä alumiinilohkoihin tai koneisiin, jossa putkiston osana on paljon alumiinia. Vähemmän hapettumista.
Vihreä taasen kuulemma (en ole jaksanut tarkistaa, joten kuulopuhe!) "kielletään" tai lopetetaan kokonaan käytöstä - juurikin siksi, että punainen on parempi alumiinille mitä vihreä ja hinta, valmistusolot ja ympäristöasiat ovat käytännössä kaikki samat/punaisen puolella.
Ja sitten on merkkikohtaiset härpättimet, olisit sitä Paraflu:ta saanut AK:lta varmasti, tosin hinta jotakin ja paljon, mikäli heidän hinnoittelupolitiikka on tuttua.
Parafluta voipi löytyä myös AD/Fixus linjalta, en ole koskaan kysynyt.
Punaista suositellaan ylipäänsä alumiinilohkoihin tai koneisiin, jossa putkiston osana on paljon alumiinia. Vähemmän hapettumista.
Vihreä taasen kuulemma (en ole jaksanut tarkistaa, joten kuulopuhe!) "kielletään" tai lopetetaan kokonaan käytöstä - juurikin siksi, että punainen on parempi alumiinille mitä vihreä ja hinta, valmistusolot ja ympäristöasiat ovat käytännössä kaikki samat/punaisen puolella.
Ja sitten on merkkikohtaiset härpättimet, olisit sitä Paraflu:ta saanut AK:lta varmasti, tosin hinta jotakin ja paljon, mikäli heidän hinnoittelupolitiikka on tuttua.
Parafluta voipi löytyä myös AD/Fixus linjalta, en ole koskaan kysynyt.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mulla on g30 tossa purkissa ja se on kylla pinkin ja liilan sekotulsen väristä... ja se mono-etyleeniglukomia. mikähän mahtaa olla etuleeni ja monoetyleeni ero??
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minä lisäilin jäähdytinvuodon aikana Valvolinen nestettä. Tuettujen speksien määrä on huikea, kattaa myös siis nämä 159:n manuaalissa annetut Fiatin speksit. Väriä en kerro koska sehän ei oikeasti kerro juuri mitään
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609881/V ... asneste-1L
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609882/V ... sneste-5-l
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609881/V ... asneste-1L
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609882/V ... sneste-5-l
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minä olen ymmärtänyt tuon monoetyleeniglykolin ihan normi glykoliksi ja valmistajat färjäävät sitten nesteen paremminkin lisäaineistuksen mukaan. Punainen väri kertoo mm silikaattivapaudesta, runsaammasta lisäaineistuksesta yms. Punainen sopii ilmeisesti paremmin uudempiin moottoreihin, joissa paljon alumiinia. Jollain valmistajalla saattaa long life-neste olla vähän eri punaisen sävyllä. Sitten on se oikeasti toinen vaihtoehto eli propyleeniglykoli. Tuota propyleeniglykolia ja (mono)etyleeniglykolia ei parane sekottaa.
Otin tämmösen pätkän käyttöturvaklapusta:
Muut tiedot
C2H6O2 HOCH2CH2OH MP = 62.07
Synonyymejä: Etyleeniglykoli, Glykoli, 1,2-Dihydroksietaani, Monoetyleeniglykoli
Otin tämmösen pätkän käyttöturvaklapusta:
Muut tiedot
C2H6O2 HOCH2CH2OH MP = 62.07
Synonyymejä: Etyleeniglykoli, Glykoli, 1,2-Dihydroksietaani, Monoetyleeniglykoli
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Käytiin vaimon kanssa ihan pikaisesti istumassa yks 159 ja vaimo oli edelleen sitä mieltä, että kovasti on pienempi sisätiloiltaan kuin nykyinen 156. Varsinkin kuskin paikalta tila loppuu. Hän siis isokokoinen immeinen. Pitäisi hakea auto jostain yöksi kotiin, että saisi ajan kanssa kokeilla kaikki säädöt. Jos vaikka kuitenkin löytyisi tilaa enempi. Ihmetyttää vaan kun muuten eli siis ulkoisesti auto on selkeästi massiivisempi.
Saako ratin ja penkin säädöillä hyvin lisätilaa?
Saako ratin ja penkin säädöillä hyvin lisätilaa?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En osaa sanoa säädöistä, mutta tosiaan 159:ssä kuskin jalkatila on aika pieni tai ainakin kapea, saman tyylinen kuin oli 147:ssa.vesikilppari kirjoitti:Käytiin vaimon kanssa ihan pikaisesti istumassa yks 159 ja vaimo oli edelleen sitä mieltä, että kovasti on pienempi sisätiloiltaan kuin nykyinen 156. Varsinkin kuskin paikalta tila loppuu. Hän siis isokokoinen immeinen. Pitäisi hakea auto jostain yöksi kotiin, että saisi ajan kanssa kokeilla kaikki säädöt. Jos vaikka kuitenkin löytyisi tilaa enempi. Ihmetyttää vaan kun muuten eli siis ulkoisesti auto on selkeästi massiivisempi.
Saako ratin ja penkin säädöillä hyvin lisätilaa?
Never regret anything that made you smile.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
KAPEA?!?!?!
156:een verrattuna 159:n kuskin jalkatila on HEHTAARIKOKOA. Voi myös käyttää kenkiä, jotka ovat kokoa 42. 156:ssa melkein mahdotonta, ellei ole äärimmäisen kapealestiset kengät (kaasua painaessa osuu samalla jarruun mm.)
KAPEA?!?!?!
156:een verrattuna 159:n kuskin jalkatila on HEHTAARIKOKOA. Voi myös käyttää kenkiä, jotka ovat kokoa 42. 156:ssa melkein mahdotonta, ellei ole äärimmäisen kapealestiset kengät (kaasua painaessa osuu samalla jarruun mm.)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Meinasit varmaan kokoa 52
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Samaa mieltä, ja ratin säädötkin eri tasolla. 159:ssä istuu korkeammalla, mutta tilaa riittää ainakin minulle paremmin. (190cm pitkä)Aquatica kirjoitti:^
KAPEA?!?!?!
156:een verrattuna 159:n kuskin jalkatila on HEHTAARIKOKOA. Voi myös käyttää kenkiä, jotka ovat kokoa 42. 156:ssa melkein mahdotonta, ellei ole äärimmäisen kapealestiset kengät (kaasua painaessa osuu samalla jarruun mm.)
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No mun ajokokemukset Alfoista on lähinnä 147, 159 ja 166. 147 ja 159 tuntee olevansa kuin poterossa, siis mahtuu kyllä, mutta tunnelma on sellainen turvallisen napakka. Vrt. 166 jossa on tilaa vaikka hurumycke. (Lyhyt, mutta persevä & reitevä )Aquatica kirjoitti:^
KAPEA?!?!?!
156:een verrattuna 159:n kuskin jalkatila on HEHTAARIKOKOA. Voi myös käyttää kenkiä, jotka ovat kokoa 42. 156:ssa melkein mahdotonta, ellei ole äärimmäisen kapealestiset kengät (kaasua painaessa osuu samalla jarruun mm.)
Never regret anything that made you smile.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
NamGuenevere kirjoitti:persevä & reitevä
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mä oon vaan perseilevä, mutta kyllä 159:ä voi ajaa koon 46 maiharit tai Nokian Kontiot jalassa ja 156:tta neljäkakkosilla (en kokeillu, poika kyllä). Sisätilojen kokoero on mun mielestä leveydessä, jos kohta takajalkatila vaikuttaakin silmämitalla vähän isommalta tossa uudemmassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse koeajoin aikoinaan muutamaa 156:sta, ennen kuin 159 tuli taloon ja ainakni mitä tulee kuskinpaikkaan on siinä tilaa aika reilusti enempi. Syksy/talvi/kevät -periodeilla tulee käytettyä maihaireta koossa 46 ja niillä pystyy myös ajamaan ongelmitta 159:ää, mutta 156:ssa tosiaan osui hyvin usein puolivahingossa viereisille polkimille. Säätövarasta en osaa henk.koht. sanoa juuta enkä jaata, mutta luulisi molemmissa olevan riittävä.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitsstoichiometric kirjoitti: Nam
Siis kenkien tai poljinten kanssa ei ole ollut ongelmia, kokonaistuntuma ei todellakaan ole kuitenkaan mitenkään tilava.
Never regret anything that made you smile.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
kyllä 159 on tiloiötaan joka suunnassa isompi kun 156. 156:ssa tulee ehkä suuremman tilan illuusio kun ovipahvit on "ulospäin" kaarevat ja sulautuu kojelautaan.
kannattaa ottaa se 159 ja 156 vierekkäin ja verrata.
kannattaa ottaa se 159 ja 156 vierekkäin ja verrata.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ehkä 156:sen, etenkin ennen boseliftiä oleva "ohkasempi" keskikonsoli antaa kuvitelman tilavammasta autosta, mut kyllä se mun mielestä on kaikin puolin pikkusen pienempi, ehkä 159:ssä kuski on enemmän poterossa, mutta ei se ahtaampi ole.
Sinänsä erohan noissa on aika pieni, jos joku sanoo, että mahtuu 159:iin, mutta ei 156:een, niin se kyllä puhuu palturia Ainoa selvä ero on penkin istuinosassa joka on 159:ssä pidempi ja sen takia vähän paremmin tukeva
Sinänsä erohan noissa on aika pieni, jos joku sanoo, että mahtuu 159:iin, mutta ei 156:een, niin se kyllä puhuu palturia Ainoa selvä ero on penkin istuinosassa joka on 159:ssä pidempi ja sen takia vähän paremmin tukeva
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^On siinä semmonenkin ero, siis penkissä, että kun olin käynyt riittävästi ylätaljassa, kutosen selkänoja ahdisti enemmän kuin ysin.
- MATRUUSI
- Viestit: 128
- Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
- Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07 - Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jakopään hihna pitäisi kohtapuolin vaihtaa, mitkä huoltamot hoitavat homman mallikaasti PK-Seutu tai Itä-Uusimaa?....myös Kouvola/Kotkan alue käy.
Missä hinnoissa toimenpiteen pitäisi liikkua...ja onnistuuko homma pätevältä pajalta päivässä vai?
Missä hinnoissa toimenpiteen pitäisi liikkua...ja onnistuuko homma pätevältä pajalta päivässä vai?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^auto milano helsingin viikis tai espoos nöykkiös .
lisäsin jäähdytysnestettä ja kun ko ee akoi kuumaks nii nesteen taso o pari senttii yli max tason. haittaako?
lisäsin jäähdytysnestettä ja kun ko ee akoi kuumaks nii nesteen taso o pari senttii yli max tason. haittaako?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itseilmaava järjestelmähän 159:ssäkin lienee? Joten kyllä se liika sieltä paisarin kautta pihalle tulee, uskoakseni. Näin ainakin 156:ssa, jossa saa olla kyllä ihan piripintaan täynnä, että pihalle tulee :o (bensa)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jakohihnan vaihto Kotkassa yksi vaihtoehto hyväntuulenauto ammattitaitoista porukkaa kannattaa kysyä tarjousta......…Aquatica kirjoitti:Itseilmaava järjestelmähän 159:ssäkin lienee? Joten kyllä se liika sieltä paisarin kautta pihalle tulee, uskoakseni. Näin ainakin 156:ssa, jossa saa olla kyllä ihan piripintaan täynnä, että pihalle tulee :o (bensa)
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tiedä onko suunniteltu itseilmaaviksi, mutta sekä tässä 159 2.4:ssä että molemmissa edellisissä 156:sissa on kyllä ollut ilmausproppujakin joko syylärin ylänurkassa tai putkissa.Aquatica kirjoitti:Itseilmaava järjestelmähän 159:ssäkin lienee? Joten kyllä se liika sieltä paisarin kautta pihalle tulee, uskoakseni. Näin ainakin 156:ssa, jossa saa olla kyllä ihan piripintaan täynnä, että pihalle tulee :o (bensa)
Edit: JKK tuskin haittaa pari senttiä liikaa, sanotaanhan sitä että kyllä liian kanssa pärjäilee... Tulee sitten liiat ulos vaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tästä tää remmikierre taas lähtee. Nyt porsi laturista. Eipä näytä meikäläinen selviävän tämän merkin kanssa ilman remmihuolia.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
okok. tsiigasi aamulla kun ko e oli jäähtynyt yön yli niin nesteen taso oli tasan max kohalla. eli näemmätuo taso vaihtelee kuuma ja kylmän koneen välillä. ..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onks JKK:llakin niin, että nesteen taso valahtaa nopeahkosti siihen min-tasoon ja sitten jää siihen? Mä saisin lisäillä vaikka kuinkapaljon, mutta aina se tipahtaa siihen min-merkkiin ja jää siihen eikä alemmas mene, tais täälläkin olla puhetta vähän fuskaavasta korkista...?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^en osaa sanoa kun vasta huomasin että oli taso laskenut. seurailen tilannetta nyt kun o nestettä kerran lisätty. lohkolämppäriä en käytä kun lämmin halli, autossa ei haise neste eikä tiputa mistää mitään alleen, eilä panssarille.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Mulla oli juurikin noin. Koin lisäämisen tarpeettomaksi ja tyydyin seuraamaan tilannetta, ettei valahda siitä alemmas.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuohon laturinhihnaan vielä palatakseni. Onko teillä muilla kanssakärsijöillä ollut noita laturin- tai apulaitehihnan poikki napsumisia ja voiko jakopään remmin JTDm:ssä vaihtaa niin ettei koske ainakaan laturinhihnaan? Entäs apulaitehihnaan?
Jos tuon jakopään voi rempata ilman ainakin tuota laturinhihnan vaihtoa, heräsi epäilys että edellisessä jakopään rempassa on hieman oikaistu.
Jos tuon jakopään voi rempata ilman ainakin tuota laturinhihnan vaihtoa, heräsi epäilys että edellisessä jakopään rempassa on hieman oikaistu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Laturin vapakytkin onko kunnossa, ei voi tehdä.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eilen sanoivat että apulaitehihna oli saanut samalla siipeensä. Työksi kertoivat nuo hihnat ja kiristimen, mutta onko muuta, se nähdään tänään kun haen kärryn.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Hippasen alle 600, kiitos. Kysyin tuosta vapaakytkimestä, mutta masentajalla ei havaintoja. Apulaitehihna oli rispaantunut ja sulanut osittain kompuran pyörälle ja laturinhihnasta paloja pannuhuoneessa.
Ainakaan ei kitise nyt kylmänä remmit. Itse en ainakaan enää koita siinä tapauksessa ruikkia hihnaspraytä, vaan heti vaihtoon mokomat.
Ainakaan ei kitise nyt kylmänä remmit. Itse en ainakaan enää koita siinä tapauksessa ruikkia hihnaspraytä, vaan heti vaihtoon mokomat.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lattialla siinä kaasupolkimen alla on märkä läntti joka tuntuu kuivavan vaivalloisesti. On käytetty sanomalehteä, sisäpuhallusta ja hiustenkuivaajaa mutta silti siellä maton syvyyksissä tuntuu sitä nestettä vielä vähäsen olevan kun painelee voimakkaasti siitä kohdasta.
Kysymys on että mitä tuon maton alla on? Matto näyttää reunan perusteella olevan aika ohut (esim 5mm?) jolloin kyse on kai siitä että vesi muhii jossain siellä maton alla ja tulee maton läpi? Konsolin puolelta kopeloidessa ei ainakaan osu mitään lätäkköä vastaan.
Kysymys on että mitä tuon maton alla on? Matto näyttää reunan perusteella olevan aika ohut (esim 5mm?) jolloin kyse on kai siitä että vesi muhii jossain siellä maton alla ja tulee maton läpi? Konsolin puolelta kopeloidessa ei ainakaan osu mitään lätäkköä vastaan.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
siellä on vamaan joku äänieristematto? se imasee aika tehokkaasti itseenä kosteutta jos sitä sinne pääsee. melkein paras on nosta mattoa pois, auto sisälle kuivumaan kahdella sisätila lämmittimellä yöksi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Irela, tässä topikissa voisi olla sulle luettavaa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26258
Kynnyslista lähtee nostamalla irti, jonka jälkeen voit käsikopelolla kokeilla kuinka märkä solumuovieriste on. Jotta pystyy raottamaan mattoa kuivatusta varten, on ruuvattava irti vasemman jalan tuki, sekä irrotettava kojelaudan aluspahvit jotta saa maton etureunan kaivettua hyvin esiin. Apukuskin puolelta on helppo kurkistaa maton alle jalkatilassa olevan runkonumeron tarkistusluukun kautta.
Kynnyslista lähtee nostamalla irti, jonka jälkeen voit käsikopelolla kokeilla kuinka märkä solumuovieriste on. Jotta pystyy raottamaan mattoa kuivatusta varten, on ruuvattava irti vasemman jalan tuki, sekä irrotettava kojelaudan aluspahvit jotta saa maton etureunan kaivettua hyvin esiin. Apukuskin puolelta on helppo kurkistaa maton alle jalkatilassa olevan runkonumeron tarkistusluukun kautta.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
(Se on "LRela" )Heksi kirjoitti:Irela, tässä topikissa voisi olla sulle luettavaa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26258
Kynnyslista lähtee nostamalla irti, jonka jälkeen voit käsikopelolla kokeilla kuinka märkä solumuovieriste on. Jotta pystyy raottamaan mattoa kuivatusta varten, on ruuvattava irti vasemman jalan tuki, sekä irrotettava kojelaudan aluspahvit jotta saa maton etureunan kaivettua hyvin esiin. Apukuskin puolelta on helppo kurkistaa maton alle jalkatilassa olevan runkonumeron tarkistusluukun kautta.
Joo oven olen jo tiivistänyt ja sadevesikaukalo tuulilasin alta on siivottu ja flushattu vedellä. Lätäkkö ei laajentunut menneen viikon kovilla sateilla, eli ongelma on kai enää sen jo sisään ehtineen veden poisto lattialta. Pitääkin tosiaan kävästä tuolla maton alla kynnyksen kautta ja selvitellä ongelman laajuus. Pelkään kyllä että tämän kanssa mennään korjaamolle.. Kukahan tällaisen osais tehdä Hki-seudulla vähiten ylihinnalla?
Pikkubensa-exässä (159) oli muuten just ja just 5v Delta-takuun sisään mennyt vuoto jossa etupyörä heitti vettä sisälle. Vuoto näkyi juuri samalla tavalla, eli siinä kuskin lattian alimmalta kohdalta lykkäs kokoajan lätäkköä. Se vuoto vaati 3-4 pv kuivattelun... Ja kuivattelu uusittiin koska eka tiivistysyritys ei onnistunut. Itseasiassa se koko työ uusittiin kolme kertaa koska ekan kerran ne eivät tehneet muuta kuin tiivistivät sen oven. Nyt on kyseessä siis omat rahat, mutta onneksi se veden määrä on pieni.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kysymyksiä:
- Mistä ajotietokoneen ja soittimen näyttö ottaa "himmentymis" tietonsa? Välillä vekslaa ees taas kirkkaasta himmeäksi, esim. metsäteillä ajeltaessa päivisin. Välillä puita -> himmeämpi, aukeampaa ja valoa enemmän -> kirkkaampi.
- Takaovien lukot jäässä, lukkosulaa, onko muita keinoja?
- Pakkaskeleillä parkkitutka tuuttaa koko ajan?
- Ratkaisua tähän?
Näihin kun saisi vastausta niin pääsis selvittää -> korjailee.
- Mistä ajotietokoneen ja soittimen näyttö ottaa "himmentymis" tietonsa? Välillä vekslaa ees taas kirkkaasta himmeäksi, esim. metsäteillä ajeltaessa päivisin. Välillä puita -> himmeämpi, aukeampaa ja valoa enemmän -> kirkkaampi.
- Takaovien lukot jäässä, lukkosulaa, onko muita keinoja?
- Pakkaskeleillä parkkitutka tuuttaa koko ajan?
- Ratkaisua tähän?
Näihin kun saisi vastausta niin pääsis selvittää -> korjailee.