Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tai sitten esim. yhteispohjoismainen maahantuoja kuten Subarulla ollut jo vuosia. Subaruhan joutui myös aikoinaan AK:n heittopussiksi -90-luvulla eli tekivät Subarulle saman tempun kuin nyt Alfalle ja Fiatille. Entäs Baltian maat; samaan nippuun kaikkien maiden maahantuonti?

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

mattijus kirjoitti:Vaatisi myös, että niitä myytäviä tuotteita olisi. Riippumatta kuka sitä kivijalkaa pyörittää.
Kyllä Fiatilla pääomaa on. Ite paljon matkustelleena ja puoliksi italiaanona voin sanoa, että tuolla keski- ja etelä-euroopassa fiatteja ja muita konserniin kuuluvia automerkkejä on paljon. Suomessa on kummiskin vain reilu 5 miljoonaa asukasta ja täällä ei hirveästi suosita italiaanoja, joten fiat tekee Suomessa rahaa aika todella vähän verrattuna muissa valtioissa myytäviin määriin. Sisiliassa kävin kesällä ja sielläkin oli suurinosa autoista italialaisia, vaikka siellä ei edes rahaa ole yhtä paljon kuin muualla Italiassa. Ja jos Fiat olisi vaikeuksissa taloudellisesti niin se näkyisi jo heti esim. Formuloissa. Mutta se on kyllä totta, että tuotekehitystä ei ole tainnut tapahtua hirmuisesti Fiatin puolelta viime vuosina, mutta kyllä niillä myyntiä silti minun mielestäni on. Nämä nyt on vain minun mielipiteitäni.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

stoichiometric kirjoitti:^tätä ilmoitusta olen jo tovin odotellutkin.
Mikäli konelalla on kassa riittävän kunnossa, niin taitaa Fiatin merkit siirtyä takaisin "kotiin".
Tuo olisi kyllä jo painajaisten painajainen :evilbat:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Niin, Konelahan osas mainonnan ja markkinoinnin. No, Delta osas myynnin: Ajoin Olarin telttaan joulukuussa 1999. Myyjä meinasi esitellä Bravaa, mutta kerroin lapsia olevan kohta kolme. Kaveri siihen että "no farkkuhan se sitte, tuol ois toi Lad..mut et sä kuitenkaan sitä osta". Sit mentiin Marea Weekendillä eteenpäin. :-D

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Wario »

"Mikäli konelalla on kassa riittävän kunnossa, niin taitaa Fiatin merkit siirtyä takaisin "kotiin"."
Meitsille kävis tämä oikein hyvin.
I mean how hard could it be.

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

Onneksi en ole rahamiehiä joten 4C ei ole tilauksessa.
Kateeksi ei käy niiden kahden? tilaajan kohtaloa, käsiraha varmaan maksettu muttei maahantuojaa joka toisi autot maahan ja hoitaisi verot jne + lopullisen luovutuksen asiakkaalle.

Tosin Italilalisten tuotantovauhdilla uusi maahantuoja on löytynyt ja jo luopunut leikistä ennekuin autot ajavat rantaan Hankoossa :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Suomessa autot on niin kalliita, että ihmisillä ei ole varaa "kokeiluihin" .... sit ostetaan se tuttu ja turvallinen Golf.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Athrez kirjoitti: Kyllä Fiatilla pääomaa on.
Tuon sijoittajamateriaalin mukaan "available liquidity" on "over €20 billion" ja "net industrial debt €8,3 billion"

En tiedä kuinka paljon tuo sitten on tuolla teollisuuden alalla on. Muistelisin että Toyotan kassa vuoden '13 alussa oli jonkun 115 miljardia euroina. VAG:lla taisi olla joku reilu ja Kenraali Moottorilla joku vajaa kolmekymmpiä. NB! Tämä luvut suoraan Stetsonista eli voivat olla aivan päin p:tä!

Kyllä tuolla rahalla siis pitäisi tuotepaletti kuntoon saada jos tämän hetkinen globaali liikevaihto ei romahda. Uusia hankintoja tuolla ei taida juuri tehdä

-Tazio

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

MATRUUSI kirjoitti:Onneksi en ole rahamiehiä joten 4C ei ole tilauksessa.
Kateeksi ei käy niiden kahden? tilaajan kohtaloa, käsiraha varmaan maksettu muttei maahantuojaa joka toisi autot maahan ja hoitaisi verot jne + lopullisen luovutuksen asiakkaalle.
Autofennica jatkaa maahantuojana vuoden 2014 loppuun, joten ei pidä liikaa surra noiden 4C:t hankkineiden poloisten kohtaloa.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Farina »

juuuso kirjoitti:Autofennica jatkaa maahantuojana vuoden 2014 loppuun, joten ei pidä liikaa surra noiden 4C:t hankkineiden poloisten kohtaloa.
Tai jatkaa siihen asti, kun uusi maahantuoja aloittaa (jos aloittaa aiemmin kun 31.12.2014.).

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

alfista kirjoitti:Ottaisin mielelläni ripeän sähkö-Alfan. Ei tule nokkaremmiä tai öljynvaihtoja yhtään ikävä.
:)

Tuo Suomen maahantuojan lyhyt yritys oli jo alkuun hiukan epäuskottava. Seuraavalla suomalaisella maahantuojalla on jo lähes toivoton tehtävä saada myytyä yhtään mitään. Asiakkaiden luottamus on mennyt merkkiin. Pelkät merkin fanittajat ei elätä ketään autokaupassa. Veikkaan seuraavan maahantuojan olevan esim Ruotsin tai muun suuremman toimijan sivuliike tai sitten emo-Fiatin alainen firma. Suomen myyntimäärillä ensimmäinen vaihtoehto vaikuttaisi todennäköisemmältä. Nähtäväksi jää.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:( Jos uutta maahantuojaa ei löydy ennen vuoden loppua, niin v. 2014 ei kovin montaa Fiatia/Alfaa Suomessa myydä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ei niitä olisi myyty kuin muutama kymmenen kappaletta muutenkaan. Miten maahantuojan vaihdos voisi nostaa myyntiä nykyisessä tilanteessa kun myytävää ei käytännössä ole kuin kaksi mallia? Siihen nähden Autofennica on mielestäni panostanut todella paljon markkinointiin. Jossain vaiheessa peli pitää viheltää poikki.

Eihän nykymaailmassa edes tarvita kansallista maahantuojaa välttämättä mutta useimmille autonostajille on iso kynnys hakea uusi auto esim Saksasta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Panostanut paljon markkinointiin? Kyllä, näin Ilta-Lehdessä yhden puolen sivun Alfa-mainoksen ja Tuulilasissa yhden kokosivun mainoksen joulukuussa (Giuliettan "alennuskampanja"). Alkuvuodesta olikin sitten vähän hiljaisempaa...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mobilistissa on ollut lähes joka kerta mainos. ;)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

AlfaTom kirjoitti:Ei niitä olisi myyty kuin muutama kymmenen kappaletta muutenkaan. Miten maahantuojan vaihdos voisi nostaa myyntiä nykyisessä tilanteessa kun myytävää ei käytännössä ole kuin kaksi mallia?
Alfa Romeolla joo, mutta Fiat mallistossa olisi kyllä löytynyt muutakin kuin 500:en oikeasti myytäväksi.
Suomessa ei ole nähty yhtään uutta Pandaa, miksei? Noita pieniä käytännöllisiä ja sympaattisia autoja näyttävät muut saavan kaupan. Ei Bravoa, miksei? Vaikka vanhempi malli onkin, väittäisin että jos ihminen harkitsee Kia/Hyandai akselin helistimiä voisi hyvinkin myös Bravo kiinnostaa. Ei Puntoa, miksei? Auton hinnastossa pitämiminen ei ole myyntiä! Qubo? Jo aiemmin mainittu 500e? Sedici (näitäkään ei nähty Suomessa yhtään, samaan aikaan jokunen Suzuki kuitenkin kävi kaupaksi)?
Ei Lancioita, miksei? Onko tosiaan niin, ettei Suomessa kävisi kaupaksi yksikään Voyager, Thema, Delta, Ypsilon? Ei eri konevaihtoehtoja mihinkään, miksei?

Satunnainen mainos milloin missäkin ja pysyvä Giulietta mainos Mobilistissa eivät minusta ole aktiivistia myyntiä ja markkinointia. Eikä Abarth:in puolittainen markkinointi tuo volyymia.

Oma toive on, että tehdas ottaa Suomen maanhantuonnin itselleen.
Autofennica on minulle ollut iso pettymys.

-Tazio

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Totta, Fiatin mallistossa pikkuautomalleja riittää ja eri versioita runsaasti. Itse kommentoin asiaa Alfan osalta. Markkinointi oli alkuun ainakin näkyvää TV- ja lehtimainoksissa, mutta myös lukuisten asiakas(harrastaja)tilaisuuksien järjestämisellä. Harmi, ettei ne kuitenkaan saaneet myyntiä kantamaan pidemmälle. Tuotteessahan ei ollut vikaa.

Vaikka aasialaismerkkejä ja korealaisia arvostellaankin, olisi niiltä myös opittavissa jotain. Pelkillä markkinapuheilla ei nykymaailmassa pärjää autoteollisuudessa. EmoFiatin sekoilu ja Marchionnen kommentit milloin mistäkin muutoksesta ja toteutumattomat lupaukset on kyllä mielestäni tehneet paljon hallaa Fiatin ja muiden sen merkkien myynnille. Pois lukien Ferrari ja Maserati, mutta jos puhutaan nyt vain ns. kansanautoista. Tietysti asioita on tahattomasti tai tahallisesti tulkittu medioissa, mutta Marchionnelle on tuntunut olevan tärkeämpää Chryslerin saaminen kokonaan haltuun kuin eurooppalaisten merkkien kehittäminen. Automyynnin lamalle Euroopassa ei iso-M voi kuitenkaan mitään. Fiatin omien merkkien jättäminen odottamaan markkinoiden elpymistä kuullostaa tylyltä. Mutta kuten sanottu, aika näyttää mikä omien merkkien tulevaisuus on. Saattaa silloin muiden merkkien etumatka olla liian pitkä. Muut kuin pelkät bensa/dieselmallit tulevat edelleen yleistymään ja siinä pelissä pitää olla mukana tai sitten pitää siirtyä tekemään mitä Alfa teki ennen 50-lukua. Autoja käsityönä. Fiat-autojen notkeus muuntua uuteen voi olla helpompaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^ eri mieltä korealaismerkkien laatuvaikutelmasta viimeaikoina, oletteko käyneet kokeilemassa ?
Ei Fiatin laatu ole yhtään parempaa, sanoisin päin vastoin. Lisäksi aasialaisten kustannuskilpailukyky on tällä hetkellä
parempi. FIAT group joutuu turvautumaan nyt kiltisti jenkkidollareihin, jotta Alfa saadaan lanseerattua premiumiin tiukemmin.
Fiat merkkinä on tienhaarassa globaalisti, vaikka myykin Italiassa kohtuullisesti.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tazio kirjoitti: Ei Lancioita, miksei? Onko tosiaan niin, ettei Suomessa kävisi kaupaksi yksikään Voyager, Thema, Delta, Ypsilon? Ei eri konevaihtoehtoja mihinkään, miksei?
Lancian taru on kai nyt aika lailla loppu. Eilen uutisoitiin että kaikki markkinointi Italian ulkopuolella loppuu ja sielläkin myydään vain Ypsilonia, eli se siitä.

ajs
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 18:32
Paikkakunta: Lontoo

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ajs »

Mahtaakohan Alfasta tulla Euroopan Lexus? Tarkoitan, että mallisto profiloituu samalla tavalla kalliimpaan hintaluokkaan (esim. Mitoa ei korvata) ja kalliista hinnasta johtuvaan pieneen menekkiin vastataan ajamalla organisaatio pienemmäksi. Lexusta myydään koko Suomessa tasan yhdessä liikkeessä, joten tuleeko vastaava toteutumaan Alfan kanssa? Tyyliin yksi yhteinen Maserati/Alfa - liike Helsinkiin, joka kattaa koko maan myynnin.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tazio kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Ei niitä olisi myyty kuin muutama kymmenen kappaletta muutenkaan. Miten maahantuojan vaihdos voisi nostaa myyntiä nykyisessä tilanteessa kun myytävää ei käytännössä ole kuin kaksi mallia?
Alfa Romeolla joo, mutta Fiat mallistossa olisi kyllä löytynyt muutakin kuin 500:en oikeasti myytäväksi.
Suomessa ei ole nähty yhtään uutta Pandaa, miksei? Noita pieniä käytännöllisiä ja sympaattisia autoja näyttävät muut saavan kaupan. Ei Bravoa, miksei? Vaikka vanhempi malli onkin, väittäisin että jos ihminen harkitsee Kia/Hyandai akselin helistimiä voisi hyvinkin myös Bravo kiinnostaa. Ei Puntoa, miksei? Auton hinnastossa pitämiminen ei ole myyntiä! Qubo? Jo aiemmin mainittu 500e? Sedici (näitäkään ei nähty Suomessa yhtään, samaan aikaan jokunen Suzuki kuitenkin kävi kaupaksi)?
Ei Lancioita, miksei? Onko tosiaan niin, ettei Suomessa kävisi kaupaksi yksikään Voyager, Thema, Delta, Ypsilon? Ei eri konevaihtoehtoja mihinkään, miksei?

Satunnainen mainos milloin missäkin ja pysyvä Giulietta mainos Mobilistissa eivät minusta ole aktiivistia myyntiä ja markkinointia. Eikä Abarth:in puolittainen markkinointi tuo volyymia.

Oma toive on, että tehdas ottaa Suomen maanhantuonnin itselleen.
Autofennica on minulle ollut iso pettymys.

-Tazio
Malliston keskittämistä eniten myytäviin versioihin on varmasti perusteltu sisäisissä palavereissä diversiteetin aiheuttamiin kustannuksiin huolto- ja varaosapalveluissa. Toisaalta Panda, 500, Punto, Mito, Bravo, Delta jne. jakavat keskenään niin paljon tekniikkaa, ettei lisäkustannuksen luulisi suurikaan olevan, varsinkin kun esim. Deltoja on jo maassa ja niiden varaosapalveluun ja huoltoon on sitouduttu.

Aikoinaan Alfaa toi Suomeen Alfa Romeo Svenska Ab. Pitäisiköhän pyytää taas tulitukea naapurista. Siellä Alfoja on kuitenkin aina myyty väestöön suhteutettunakin enemmän kuin lahden tällä puolen.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jönsson kirjoitti: Aikoinaan Alfaa toi Suomeen Alfa Romeo Svenska Ab. Pitäisiköhän pyytää taas tulitukea naapurista. Siellä Alfoja on kuitenkin aina myyty väestöön suhteutettunakin enemmän kuin lahden tällä puolen.
Olen näitä molempien maiden myyntitilastoja seurannut pitkään enkä koskaan vielä nähnyt tilannetta missä Alfan markkinaosuus Ruotsissa olisi suurempi kuin vastaava Suomessa. Esim vuoden 2013 luvut ovat Suomi = 0,2 %, Ruotsi 0,09%. Tämän huomaa myös liikenteessä, Suomessa Alfoja näkyy selkeästi enemmän. Täällä on pitkiä kausia ollut sekä maahantuonti että jälleenmyyntiverkosto tosi huonossa jamassa mutta tämän hetkinen tilanne Fiatin tytäryhtiön ollessa maahantuoja on kyllä parempi kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Joten siinä mielessä tuota yhteistyö ei ehkä olisi huono idea.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jönsson kirjoitti:Malliston keskittämistä eniten myytäviin versioihin on varmasti perusteltu sisäisissä palavereissä diversiteetin aiheuttamiin kustannuksiin huolto- ja varaosapalveluissa. Toisaalta Panda, 500, Punto, Mito, Bravo, Delta jne. jakavat keskenään niin paljon tekniikkaa, ettei lisäkustannuksen luulisi suurikaan olevan, varsinkin kun esim. Deltoja on jo maassa ja niiden varaosapalveluun ja huoltoon on sitouduttu.
Varaosapalvelut? Eikös palstalaisetki tilaa ne netistä, ku tiskillä saa maksaa ittensä ensin kipeeksi ja sitten odottaa kahdeksan viikkoa osaa, joka todennäköisesti ei sovi paikalleen? :?

Olarin AK:n huoltokin osaa parhaiten reklamaatioiden hoidon. Ilmeisesti Alfa-huolto kannattaa niin hyvin, että voidaan tehdä hommat kahteen kertaan ja tarjota hyvitykseksi sisäpesua sun muuta.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Fiat Groupin merkit eivät ole oikein esillä, sanoma- tai aikakausilehtitasolla. Se on minusta tehnyt osaltaan hallaa, sillä eihän kukaan oikeasti osta autoja mainosten perusteella, eihän!? Deltan myydessä merkkejä autoja ei tosin testattu tai vertailtu senkään vertaa, joten Auto Fennican yritykselle on nostettava silti hattua, 2010-2011 autot olivat kyllä hyvin esillä, vaan meno on hiipunut minusta nopeasti. Jollain VW:llä on useimmiten neljältä merkiltä sopiva vaihtoehto valittavissa ties mihin ryhmään, ja näkyvyys on taattu, pitipä tuotteista tai ei.

Ottaen huomioon Delta-auton saaman arvostelun on suorastaan ihme että Pandat, Puntot ja Brava/Bravo/Stilot myivät tuhansia vuodessa. Omasta mielestäni autot suhteessa muihin kilpailijoihin olivat selkeästi alakynnessä ja myynnin on ollut pakko mennä hinta edellä. Nyt kun autot olisivat kunnossa suhteessa kilpailijoihin, ei myynti vedä. Tosin, eipä niitä mielenkiitoisia 0.9 multiair-motteja saatu Suomeen ku vuosien odottelulla useaan malliin, Mitoon ei koskaan. Sikäli vanha Delta-meininki on jatkunut.

Lancian omistava voin olla jäävi puoltamaan merkkiä, mutta mielestäni Lancialla olisi ollut enemmän annettavaa Suomelle kuin Alfalla. Olisi ollut pientä, keskikokoista ja isoa, että tila-autoa. Kaikki suoria kilpailijoita Audille, Minille, Lexukselle ja ties mille vähän prameammalle merkille. Tuore Thema olisi ollut komea näky taksitolpilla Mersujen, Bemarien ja Hyundaitten joukossa. Alfalla ei ole ollut myytävää moneen vuoteen. Sikäli ihmeellistä ettei Lanciaa sitten koskaan tuotu Auto Fennican toimesta maahan. Tai ettei Maseratia tuotu Suomeen. Mikä juttu sekin on?? USA:ssa myydään Quattroportea ja Ghibliä kuin leipää neukkulan kaupoissa. Luulisi olleen diesel-Ghiblillekin ottajia siinä missä muutamalle 535d Bemarillekin - ja ne alhaiset katteet olisivat olleet muisto vain.

edit: ALFA/FIAT/LANCIA/MASERATI/FERRARI Toyota-autotaloihin myyntiin! Loistava organisaatio tuskin ryssisi myynnin, huollon tai asiakastyytyväisyyden osalta, ainakaan vahingossa!

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ heh- hee , siinäpä komea kulttuurinen yhteentörmäys - miettikääpä millä tavalla pizza ja sushi tehdään , mitä eroa ? :wink:

Ei vaan joku ehdotti Chrysler-Alfa-Maseratia yhteen Mazdan kanssa, tässä kaksi ei-niin- suurta voi löytää toisensa. Spider-projektin lopputulos kertonee tästä mahdollisuudesta paljon... kummallakaan ei ole varaa tehdä toista Arnaa...

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Autokeskus Airportin julkisivun valomainoskylttien Abarth-logo putosi seinältä joskus viime keväänä, ja siitä lähtien seinässä ovat loimottaneet enää kyltin raamit.
Loistomeiniki. Ketään ei enää kiinnosta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kivijärvi kirjoitti:Fiat Groupin merkit eivät ole oikein esillä, sanoma- tai aikakausilehtitasolla. Se on minusta tehnyt osaltaan hallaa, !
Totta. Tosin oleellista tuossa on se, että tuskin muutkaan merkit "ovat esillä" automaattisesti. Voisin väittää, että ammattilaiset huolehtivat myös mediasta muutenkin kuin ostamalla sen puoli sivua Tuulilasista.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kivijärvi kirjoitti:Ottaen huomioon Delta-auton saaman arvostelun on suorastaan ihme että Pandat, Puntot ja Brava/Bravo/Stilot myivät tuhansia vuodessa
Juu, kyllä niillä oli vähän erilailla yritystä kuin AK:lla. Tosin nuo myyntiluvut taidettiin pitkälti tehdä hinnalla ts. myytiin karvalakkia eikä varustellumpia malleja, automaattivaihteisia tai edes dieseleitä yleensä tuotu lainkaan.

Mutta kyllä tuossa loppupuolella niillä oli pientä yritystä tyylilajin muuttamiseen. Cromaa tuotiin ja myytiin muunakin kuin karvalakkina ja sama juttu Bravon (mkII) kanssa. Viimeksimainitussa Sport -malli (150 hv T-Jet + hilppeet) oli varsin maltillisesti hinnoilteltu, kun huomioidaan, että tuo raksi ruutuun toi autoon paljon muutakin kuin pelkät helmalevikkeet, jäykemmät iskarit ja 17" vanteet (vrt. Giulietta).

AK/Autofennican toimia on taas vaikaa kuvailla painokelpoisia ilmauksia käyttäen. Siis ensin pidettiin just uuden auton ostanutta puolisen vuotta "löysässä hirressä" eli lehtitietojen varassa ennen kuin edes saatiin aikaiseksi lähettää kirje, jossa sanottiin, että huolto yms. toiminta siirtyy uudelle "operaattorille" ja jatkossa tulee vähän lisätietoa. Jonkun huoltotarjouksen ne sitten pukkasikin ja keväällä (huhtikuun korvilla) tuli hieno mainos, jossa ehdotettiin Bravon vaihtoa 90 hv karvalakkimalliin, jonka saisi nyt nopean tilaajan etuna talvirenkaat valmiiksi alle laitettuna. :roll: Lisäksi kalliiksi haukutut Deltan huollot rupesivatkin vaikuttamaan kohtuuhintaisilta, kun AK pisti 30 % lisää hintaa....

Giuliettalle saivat (muistaakseni) jo loppusyksystä webbiin tiedot + "varusteluautomaatin", minkä avulla saa arvottua passelit tykötarpeet ja kokonaishinnan paketille. Bravon osalta eivät saaneet näkyviin edes tietoja tarjolla olevista varusteista... ja mallistonkin osalta valikoima vaihteli kohtuullisen ja ei-oon välillä. Mm. dieselit yms. katosivat välillä kokonaan hinnastosta, joten aikalailla alusta alkaen synnyttivät vaikutelman, että mallin maahantuonti olisi loppumassa ja nyt myydään enää varastoja tyhjiksi. Mitä mielikuvaa onnistuneesti tehostettiinkin parilla "hinnoista pois 3 k€" alennuskampanjoilla. Mikä, BTW, on ennenkin kuulunut AK:n ydinosaamisalueeseen (vedetään ns. matto pois 6 kk aiemmin autonsa täyteen hintaan ostaneiden jalkojen alta).

Ftcf:n puolella näkyi kanssa aika paljastavia kertomuksia, esim.
  • - mainos lehdessä -> joku lähtee koeajolle, mutta saa paikallisessa liikkeessä kuulla, ettei maahantuojalta ole saatu autoja liikkeisiin -> ei koeajomahdollisuutta
    - mainos netissä, jollain kotimaisella sivustolla/foorumilla (160 vai olikosenyt 165 hv diesel) -> tiedustelu liikkeeseen, millähän hintaa näitä saa -> vastaus: ei tällä hetkellä valikoimissa, mutta kävisikö sen sijaan 90 hv bensakone?
Mut noiden esitysten jälkeen pääjehu vaan selittää, ettei myynti vedä, kun Fiatilla ei ole mitään malleja, joita kuluttajat haluaisivat.... :evil:

Toki matkan varrella on ollut muutamia yksittäisiä valopilkkuja, kuten Abarth mallien lanseeraus. Aika pian noiden kekkereiden jälkeen kuitenkin palattiin karvalakkilinjalle...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja stinger »

TommiS kirjoitti:Autokeskus Airportin julkisivun valomainoskylttien Abarth-logo putosi seinältä joskus viime keväänä, ja siitä lähtien seinässä ovat loimottaneet enää kyltin raamit.
Loistomeiniki. Ketään ei enää kiinnosta.
Se on enemmänkin Autokeskuksesta kuin Fiatista johtuvaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ottimo kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Aikoinaan Alfaa toi Suomeen Alfa Romeo Svenska Ab. Pitäisiköhän pyytää taas tulitukea naapurista. Siellä Alfoja on kuitenkin aina myyty väestöön suhteutettunakin enemmän kuin lahden tällä puolen.
Olen näitä molempien maiden myyntitilastoja seurannut pitkään enkä koskaan vielä nähnyt tilannetta missä Alfan markkinaosuus Ruotsissa olisi suurempi kuin vastaava Suomessa. Esim vuoden 2013 luvut ovat Suomi = 0,2 %, Ruotsi 0,09%. Tämän huomaa myös liikenteessä, Suomessa Alfoja näkyy selkeästi enemmän. Täällä on pitkiä kausia ollut sekä maahantuonti että jälleenmyyntiverkosto tosi huonossa jamassa mutta tämän hetkinen tilanne Fiatin tytäryhtiön ollessa maahantuoja on kyllä parempi kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Joten siinä mielessä tuota yhteistyö ei ehkä olisi huono idea.
Voit olla oikeassa, omaan silmääni on vaan Ruotsin maalla käydessä osunut poikkeuksellisen paljon Alfoja, varsinkin, kun ottaa huomioon että maassa on sentän ollut merkittävää kotimaistakin autotuotantoa tuonne peruspurkkeja kalliimpaan hintaluokkaan.

Ja Suomessa Alfat myivät kuitenkin suhteellisen hyvin AR Svenskan aikoina, kun ottaa huomioon, että jakelupisteet olivat yhden käden sormissa. Toki kyse on paljolti silloisesta mallistostakin. 75 oli hetkittäin mainostoimistojen copywritereiden toiveuni 316-Bemarin ollessa liian tavanomainen autokoulun auto.

Delta-Auto-Konelan osalta näyttää kyllä monella aika kullittaneen muistot. Sellaista asiakkaan halveksuntaa, mitä kyseinen putiikki tarjosi, ei lähihistoria kyllä tunne juuri miltään toimialalta.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Wario »

Moro.

Kunhan mietin ääneen. Miksi ei pidetty myynnissä koko mallistoa? Autothan voi myydä jo ennen kuin niitä on alettu edes tehdä - mitään varastoa ei tarvita ja varaosat tilataan yksitellen Italiasta (ainakin Breraan)
I mean how hard could it be.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Koko malliston myymiselle olevaa estettä olen itsekin ihmetellyt. Eihän nykyään ole mitään keskusvarastoa, jossa kunkin myydyn mallin varaosia on röykkiöllinen olemassa - kaikki tilataan kuitenkin jostain isommasta Euroopan varastosta.

Ajatus siitä että yksilöllinen ja tyylikös italialainen onkin halvinta bulkkitavaraa vailla mitään yksilöitävyyttä ei vaan astu aivoon. Deltan aikaan tämä soti vakavimmin myymistä vastaan. Täällä palstallakin moni olisi ottanut autonta TI-varustein, vaan tätä ei saanut edes rukoillen tapahtumaan... Alfa/Lancia-menoon sopisi Volvon ja muiden premiumien kaltainen "rakennusohjelma auki ja sulle oma peli kokoon" -strategia, eikä juuri muu.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Voi olla etta siihen tarvitaan tehtaan suostumus eika pelkastaan jalleenmyyjan/maahantuojan.
Kuva

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Naapuriapu vois olla hyvä vaihtoehto. Ruotsalaiset on, kuten mainittua, myyneet Alfaa meillä ennenkin ja eikös Delta ollut alunpitäen venäläinen firma? :lol:

Itse näkisin mieluiten Fiat-konsernin maahantuojana. En tosin tiedä, onko heillä ollut tapana hoitaa maahantuontia missään itse.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jakke kirjoitti:Naapuriapu vois olla hyvä vaihtoehto. Ruotsalaiset on, kuten mainittua, myyneet Alfaa meillä ennenkin ja eikös Delta ollut alunpitäen venäläinen firma? :lol:

Itse näkisin mieluiten Fiat-konsernin maahantuojana. En tosin tiedä, onko heillä ollut tapana hoitaa maahantuontia missään itse.
No Ruotsissa on siis konsernin tytäryhtiö (Fiat Group Automobiles Sweden AB) maahantuojana ja ei kai sitä sen lähemmäs konsernia pääse.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tilanne on vaan nyt se, että Alfan osalta myytävää on vähän (malleja), ei farkkua (156SW oli erittäin suosittu), ei SUVia (uskon sitten kun näen kilvissä sellaisen Alfalta), ei isoa sedania/coupea....listaa voi jatkaa vielä muillakin puuttuvilla malleilla. Eli Alfalta puuttuu jokaisen menestyvän automerkin tapaan kattava mallisto. Ei pelkillä luukkuperäisillä compakteilla tehdä tulosta. No tämähän on kaikkien tiedossa, mutta......kun ei oo niin ei oo.
En moiti Autokeskusta tai piirimyyjiä yrityksen puutteesta, vaikka siitä voi olla kaikilla oma mielipiteensä. Miettikää sitä, että esim. Kouvolan piirimyyjä hommasi huoltoon tarvittavat työkalut Spiderin jakohihnan vaihtoon ja kyseessä vm.1995.
Olisivat voineet sanoa ettei kiinnosta. Ei ole heidän myymä auto. Sama firma antoi kaksi (!) uutta Giuliettaa lähes vuorokaudeksi koeajoon heti kun sellaiset oli taloon saapuneet. Asiakastilaisuuksia järjestettiin ja muutenkin oli toiminta lupaavan oloista, joskin pieni epäluulo kalvoi takaraivossa, sekin liittyen tehtaan kykyyn lunastaa lupauksiaan.
Kyllähän Alfa on Fiatilla ollut huutolaisåojan asemassa aina enemmän tai vähemmän. En vain pysty luottamaan Ison-Ämmän lupauksiin. Se mies on kiinnostunut vain bisneksestä, muu on myyntipuhetta. Dollarinkuvat kiiluu silmissä.

Mutta jos/kun Alfan maahantuoti saa jatkajan, ehkä paras vaihtoehto olisi tuo Ruotsikuvio. Varaosat tulee yön yli sieltä no problem. Huoltoverkosto on olemassa, jos Deltaa/Autokeskusta/nykyistä jälleenmyyjä-huoltoverkostoa sellainen kiinnostaa. Lisäksi on muutama Alfaan erikoistunut paja olemassa. Kaikki on kiinni siitä onko mitään myytävää oikeasti.

Järkeväähän olisi tietysti myydä Fiatit saman katon alta, en usko tuohon Alfan Premium-imagon nostoon. Siinä ei riitä pelkkä kisanostalgian muisteleminen.

Muuten...Hyundai on WRC:ssä mukana. Miksei Lancia/Fiat? Miksei Alfa ole mukana aktiivisesti asfalttiradoilla?
Koska kilpailuosasto on lopetettu ainakin sillä tasolla, jolla siitä olisi apua markkinoinnissa. Carlo Chitin kaltaista hemmoa kaivattaisiin, mutta kun ei rahaa ole kisatallien pyörittämiseen. Vai eikö vaan kiinnosta Isoa-Ämmää??
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Iso M ajattelee, että se riittää kun Ferrarin F1:n keulassa lukee Fiat ja kaikki pitävät näinollen Fiatia sporttisena merkkinä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Wario »

Joku tässä ei oikein täsmää. Olisiko niin että emoyhtiö on ollut tyytymätön umpisurkeaan myyntiin ja koventanut ehtoja jolloin Autokeskuksen on pakko ikäänkuin kasvot säilyttääkseen itse luopua edustuksesta. (selittäisi miksi tällainen busineksentappajauutinen on yleensä annettu mediaan)
I mean how hard could it be.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jakke kirjoitti:Iso M ajattelee, että se riittää kun Ferrarin F1:n keulassa lukee Fiat ja kaikki pitävät näinollen Fiatia sporttisena merkkinä?
Täytyy kyllä sanoa notta kyllä......NOT!

Tuo rinnastus sopii kuin sialle ottatukka, vaikka "Petojen sukua" olisikin :lol:

Toki Fiatillakin on ollut omat tähtihetkensä, vaikka Alenin Markun käsissä, mutta harvempi sitäkään enää muistaa.
Kuten sanottu: kisanostalgialla ei autoa myydä, paitsi hardcore fanille :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Wario kirjoitti:Joku tässä ei oikein täsmää. Olisiko niin että emoyhtiö on ollut tyytymätön umpisurkeaan myyntiin ja koventanut ehtoja jolloin Autokeskuksen on pakko ikäänkuin kasvot säilyttääkseen itse luopua edustuksesta. (selittäisi miksi tällainen busineksentappajauutinen on yleensä annettu mediaan)
Sekin on yksi vaihtoehto. Alfan kohdalla vain tosiasiat puhuu puolestaan. Pelkän Alfan tiputtaminen maahantuontiohjelmasta ei olisi heilauttanut vaakaa juuri ollenkaan. Imagomielessä huonompaan suuntaan kylläkin.

Ducatin tuonnin kanssa kävi juuri noin kuin epäilet käyneen Autokeskukselle. Toki puitteet näillä kahdella maahantuojalla oli aivan eri tasolla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kyse ei myös ole enään siitä että markkinoille tuodaan malleja ja sitten taas tuotekehitys n. kymmenen vuoden talviunille vaan ne mallit pitää kehittää ja uusia jatkuvasti. Vakautta tässä tarvitaan muuten tämä pohjalukemiin juuttunut merkki toistaa kohtalokkaita virheitään.

Jos katsoo hyvin myyviä merkkejä niillä on paljon malleja ja tuovat jatkuvasti lisää malleja. Tällöin myös silloin kun tehdään floppi mallin tai tekniikan kannalta kuten TS tai DSG merkki kuitenkin selviää siitä eikä menetä mainettaan heti.
Kuva

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja newport »

auto-fennica on maahantuoja...autokeskus ei tuo maahan autoja vaan on jälleenmyyjä...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^samaa konsernia ovat. Aro-yhtymän autojen maahantuontitouhut loppuu sitten vallan, jolleivat keksi/kahmase jotain uutta merkkiä.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kiinalaisethan on nyt jo vakavissaan tähyämässä Eurooppaan, ja Arolla on pitkä historia tuonnista "sieltä päin." Mukavampatahan se nyt on Qorosta myydä, kuin jotain italianrimpuloita!

Tai sitten alkavat tuoda Chrysleriä ja Dodgea uudelleen, jos vain emokonserni ei pistä kapuloita rattaisiin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Rk-alfagtv

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Alfan täytyis ehkä tosiaan luoda jotain uutta... Sähköautomarkkinoilla Teslalle kilpailija? Kilpailukykyisiä sähköautoja Alfan muotoilulla, voisi olla menekkiä. Toimiipahan se Tesla Roadsterkin hyvin Lotuksen alustalla. Sähköinen 8C tai 4C uudeksi myyntimenestykseksi. :)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Entäs 2C twinairilla? :D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja palkus »

mutt kirjoitti:Kiinalaisethan on nyt jo vakavissaan tähyämässä Eurooppaan, ja Arolla on pitkä historia tuonnista "sieltä päin." Mukavampatahan se nyt on Qorosta myydä, kuin jotain italianrimpuloita!
Aivan totta. Arohan on alkuperäinen datsun-maahantuoja, joten looginen jatkumo on kiinalaisen tuonti. Ei sitten kestä kuin hetki, kun essolla manataankin nipponeita. Aitoa kiinalaista se olla pittää.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Fiat 500:lla on sahköversio. Miksei tekniikka menisi myös Mitoon. Siina olisi tonneittain enemman tyylia kuin missaan muussa sahköpikkuautossa.
Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pujazuba kirjoitti:Fiat 500:lla on sahköversio. Miksei tekniikka menisi myös Mitoon. Siina olisi tonneittain enemman tyylia kuin missaan muussa sahköpikkuautossa.
Tuon 500 e tyyppitiedot on ristiriitaisia. Näkyy sekä 25 hevosvoiman, että 85 heppaisen tietoja. Eri tehomalleja vai sekoitetaanko asiassa 25kwh akku tehoon?

Periaatteessa tuo riittäisi juuri ja juuri omiin työmatka-ajoihin. Veroille saisi haistattaa pitkät jos vain laite pysyisi nipussa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

alfista kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Fiat 500:lla on sahköversio. Miksei tekniikka menisi myös Mitoon. Siina olisi tonneittain enemman tyylia kuin missaan muussa sahköpikkuautossa.
Tuon 500 e tyyppitiedot on ristiriitaisia. Näkyy sekä 25 hevosvoiman, että 85 heppaisen tietoja. Eri tehomalleja vai sekoitetaanko asiassa 25kwh akku tehoon?

Periaatteessa tuo riittäisi juuri ja juuri omiin työmatka-ajoihin. Veroille saisi haistattaa pitkät jos vain laite pysyisi nipussa.
En löyda hevosista mitaan mutta Fiatin jenkkisivuilla mainitaan:

108 MPGe Highway Rating+
EPA estimated Fuel Consumption Rate of 29 Kilowatt Hours (kWh) Per 100 Miles+
24-kWh Lithium-Ion High-Voltage Battery
Electronic Vehicle Information Center (EVIC)
147 LB-FT (200 Nm) of Torque and 111-HP (83 kW) Electric-Drive Motor
Kuva

Vastaa Viestiin