156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

- Oli Neste City Pro 5W-40

- Nyt on Castrol Formula RS 0W-40

merkistä varmaan siis kiinni? Huollossa tosin väittivät kivenkovaa, että kulutus pienenee 0W öljyillä, mutta en minä vieläkään ole ymmärtänyt, miten juttu oikesti menee, kun en mikään tekniikan ihmemies ole. Tulokset olen vaan nähnyt öljytikkua tarkkailemalla :wink:
Ammattina autokauppa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tässäpä aika selkokielistä tietoa öljyistä

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Nyt on sitten selvinnyt että ykköspytyn vika antoi minulle aihetta ostaa uuden koneen Muukkosen kautta. Kun en itse osaa näitä moottorinkorjaus hommia, niin päädyin uuteen ja sen pitäisi saapua Suomeen n. viikon päästä.
Nyt olisi vanha kone myytävänä kädentaitoisille tai vaan varaosiksi.
Myynti ilmoitus löytyy tietysti myyntipalstalta.

Alkaa olla jo ikävä Alfaa kun näkee untakin jo että istuu oikean auton ratin takana. Sen verran on nyt ajeltu Micralla, Corsalla ja Unolla että oikein sisuskaluja syö...
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Satuin näkemään tuon koneen ja aika ikävässä kunnossa oli :cry:
Ehkäpä siitä vielä padan tekee... :? Varaosiksi ainakin jossei muuta...

ZFV
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2004, 09:50

Re: 156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Viesti Kirjoittaja ZFV »

Pam Pam kirjoitti:Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.

Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa :?


Itselleni kävi vähän samoin 155 TS kanssa kahdesti vika oli yksin kertainen! Ensimmäisellä kerralla: Kevyt muovinen imusarja oli keilahtanut ja veti ilmaa 1 ja 2 pyttyyn! :evil: Helppo korjata, uudet lemmarit! :wink:
Toinen kerta oireet täsmällisesti samat kuin sinulla, teräviä nykyjä! Vika löytyi ja oli yksin kertainen bensapumpun rele oli sökö! Mutta asiaan piti jo hieman paneutua! :? Ainakin 155 ts on huonot rele telineet, ei tarvitse kun hieman tärinää ja peli seis! Itse korjasit viat ja laitoin paremmin telineet kiinni ja nyt ei ole mitään ongelmia ollut! :lol:

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

ajossa

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Nyt on taas alfa alla ja koeajo 1000km ajettu, öljyt ja suodatin vaihdettuna. Huomasin että kireä kone vie enemmän bensaa. Maantieajossa meni 11.5L/100km.

Kuvia tuhoista saatavilla s-postilla kun albumi ei toimi.

Myyntipalstalla koneeni edelleen myynnissä ja päivitettynä yhdellä ylimääräisellä lohkon alaosalla.

Nyt kulkee hienosti mutta yksi asia jäi vaivaamaan. Tarkastin ajetut kilometrit ja autoni söi 3 litraa öljyä 11000 km:llä. Muistakaa tarkistaa öljynne sillä rahaa paloi kaiken kaikkiaan n. 4250!

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Ei se kyllä 2.0 TS:kään syö öljyä litratolkulla vaihtovälillä jos auto on kunnossa.

Mulla loppui öljynsyönti pari vuotta sitten kun auto korjattiin vaihtoautotakuun piiriin.
Noissa joissakin yksilöissä on tainnut hoonaus unohtua tehtaalla,muistan kuulleeni tapauksesta,jossa kone avattiin öljynsyönnin vuoksi ja sylinterin seinät olivat aivan sileät.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

muista nyt itsekin tarkkailla öljyä erityisen tiuhaan kun on uusi pala autossa.

Itselläni tuo uusi alfa hörppi sitä erityisen iloisesti ekat 3-4000 kilometria. Tarkkaa määrää en sillon laskenut mutta aina kun tuli tarkistettua niin sai lisätä.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Oliko tosiaan niin, että öljynpaineen merkkivalo ei syttynyt ennen kuin kone korkkasi? Pelottavaa!

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Niin noh, nehän ovat sanoneet että Alfassa saattaa olla pieniä sähkövikoja silloin tällöin. Lisäksi sanoivat että osaavat tehdä koneita.

Mulla on nyt uusi mielipide: Alfa ei osaa tehdä koneitakaan.

Tämä mielipide siitä että kun vertaa muihin merkkeihin, huoltoväli saattaa olla 15000 tai enemmän. Mulla kesti 11000 sitten hajos pannu. Tosin onhan tässä enemmän tehoja per litra.
Mutta KULKEVATKO TEHO JA ÖLJYNSYÖNTI SAMASSA KÄDESSÄ?

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Pitänee ottaa opiksi ja ruveta takkailemaan että öljynpainevalo syttyy ennen käynnistystä! Tosin ainakin Cromassa tuo ei ollut mahdollista, piti tahallaan sammuttaa kone vaihteella että näki toimiiko öljynpainevalo. Pitääpä tutustua miten asia on 166:ssa.

Huoltoväli ja öljynpinnan tarkistusväli ei muuten ole sama asia minkään merkin kohdalla!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Suosittelen Alfa Romeon V6 moottoria. Ainakin allekirjoittaneen 2.5 V6:lla pystyy ajamaan 10tkm ilman öljynlisäystä. 2.0 TS koneella asia ei ollut näin.

Vastaa Viestiin