Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja newport »

ne tiedotteet on vain korjaamon käytössä.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

winorloose kirjoitti:Ensimmäinen kunnon sohjo...pakkaskeli ja heti jäätyi Alfan takaovien hienot "design-kahvat" jumiin. No, tämän kanssa on varmaan vaan opittava elämään.
Kuten aiemmin muistaakseni on mainittu, kahvat lienee täysin sähköiset. Eli jos jotain menee väliin niin ne eivät välttämättä palaa pohjaan asti eikä liike enää tunnistu kiinni-auki. Painamalla vähän sisäänpäin ensin saattaa auttaa nollaamaan. Tietysti jos siellä on oikeasti jäätä vastassa niin ei välttämättä auta, mutta lumen kans on toiminut aina. Kannattanee puhdistella kaikki sieltä välistä aina kun huomaa.

Tiivisteet ei ole pikku rapsahdusta enempää jäätyneet kahden talven aikana.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Jossain alkutalvesta meillä pimeni peräkontin puolelta toinen jarruvalo (LED rivi). Muut valot toimi normaalisti. Huoltoaikaa ei saanut ja jossain vaiheessa jopa ruutuun tuli joku check running lights tms viesti. Lopulta sitten pääsivät katsomaan ja kuten odottaa saattoi, jostain kohti oli johto/liitin poikki.

Kesään mennessä pitäiskin miettiä mitä seuraavaksi autoksi tulee. Saman hintakaton alla G on kyllä edelleen aika hyvä ehdokas, mutta tuntuu että pikkujutuissa moni muu tarjoaa jo enemmän. Pitää yrittää ajella jotain ja katsoa miltä tuntuu tai sitten harkita jonkun käytettyn laitteen omistajaksi siirtymistä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:wink: Viime aikoina ovet ovat auenneet taas mukavasti.

Yksi mikä on yllättänyt iloisesti on lämmityslaite. Kunnolla kylmää ei tosin ole täällä eteläisessä suomessa ollut, mutta parin Grande Punton jälkeen se tuntuu suorastaan tehokkaalta.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Radio lakkasi kuulumasta aikalailla kokonaan eilen. Paas kattoen, jänskättikö pukin odotus autoa taas näin pahasti ja ilmiö menee ohi (kuten jouluvaloefekti viime vuonna) vai onko tämä pysyvämpi vaiva...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Yhden Giuliettan tavannut jossa sama murhe. Epäilin vikaa antennijohdossa tai antennivahvistimessa, mutta autossa oli vielä takuuaika jäljellä joten lähti muualle korjattavaksi.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ välillä toimii ja välillä ei... vielä en ole motivoitunut tekemään asialle mitään.

Menipä taas kerran 5-vuotissuunnitelmat pytystä alas. Kun auton päivitys olisi seuraavan kerran ajankohtainen, Fiat/Alfa tarjonta on 500L ja se Qashqai -kopio. Eli pitää taas kerran ruveta psyykkaamaan itseään, että onhan Juke/Octavia/mikä lie ihan kivan näköinen ja ennen kaikkea järkivalinta :(

Tosin sellainenkin ajatus vilahti pään läpi, että hommaisi uuden Giuliettan huimalla tyhjennysmyyntialennuksella & kunnon varustelulla. Vaan onko viimeaikoina liikkeissä asioineilla mitään hajua maahantuojan suunnitelmista? Siis kauanko autoja on tarjolla ja myydäänkö loppuaika pelkkää karvalakkia, kuten Bravonkin kanssa? Näyttää nimittäin jo joitain herkkuja (mm. integroitu navi) uupuvan listalta...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mikä fiatti/alfa on qashqai kopiio? Nyt olen ihan pihalla, joku tuleva :shock: malli vai mikä?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

stoichiometric kirjoitti:Mikä fiatti/alfa on qashqai kopiio? Nyt olen ihan pihalla, joku tuleva :shock: malli vai mikä?
Insinörtti tarkoitti ehka 500L:n maastoversiota josta on mainittu?
EDIT: 500L Trekking
Kuva

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

insinörtti kirjoitti: Tosin sellainenkin ajatus vilahti pään läpi, että hommaisi uuden Giuliettan huimalla tyhjennysmyyntialennuksella & kunnon varustelulla. Vaan onko viimeaikoina liikkeissä asioineilla mitään hajua maahantuojan suunnitelmista? Siis kauanko autoja on tarjolla ja myydäänkö loppuaika pelkkää karvalakkia, kuten Bravonkin kanssa? Näyttää nimittäin jo joitain herkkuja (mm. integroitu navi) uupuvan listalta...
Tyhjennysalennuksessahan on vaan noita maahantuojan varastossa olevia yksilöitä, ainakin muutama "huippuvarusteltu" sielä vielä pitäisi olla jos siis värillä ei ole niin väliä.

Muuten tehdastilaukset ilmeisesti jatkuu normaalihinnoilla ihan perinteisesti ja autoja voi tietenkin tehdastilata. Käsittääkseni tuo pre-MY14 version integroitu navi (joka on aika heikko suoritus mielestäni) on jo hetken aikaa ollut pois valittavien varusteiden listalta ja nuo Suomen hinnastot eivät ole vielä päivittynyt MY2014 tasolle jossa se integroitu navi vaihtuu 6,5" näytöllä olevaksi UConnectiksi.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^dänks, Uconnect siis härpäkkeen nimi nykyään. Esitteet vain ovat edelleen vuosimallia 2010 ja hinnastot viime vuoden keväältä... niin tuttua, niin tuttua. :evil:

Italian sivuilta kuitenkin sujuvasti katselin kuvia ja näyttäisi vakiona olevan vain 5" telkkari, jolla (kait) ohjataan vain radiota yms. perusjuttuja. Reilun 1200 € lisäpanostuksella ruutu päivittyy "valtavaksi" eli 6,5" kokoiseksi ja samalla tulee navigointi mukaan kuvioihin. Ei kuulosta mitenkään erityisen hyvältä hinta/laatu -suhteelta, jos käytettävyys on erillislaitteita kehnompi? Listalle näyttää ilmaantuneen myös adaptiiviset Xenon-ajovalot 1260 € hintalapulla ryyditettyinä.

Edit: arg! Taitaa tuo adaptiivisuus olla = kääntyvyys eli ihan samat xenonit kuin tähänkin asti.

Turha tosiaan alehintoja odotella, kun tavaraa on tuorestettu näin reippaasti....
Viimeksi muokannut insinörtti, 07 Tammi 2014, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

stoichiometric kirjoitti:Mikä fiatti/alfa on qashqai kopiio? Nyt olen ihan pihalla, joku tuleva :shock: malli vai mikä?
500X. Tosin Jukehan se haluaisi olla eikä qässykkä.
http://trussty-jasmine.blogspot.fi/2013 ... z2pjUinexR
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

insinörtti kirjoitti:Ei kuulosta mitenkään erityisen hyvältä hinta/laatu -suhteelta, jos käytettävyys on erillislaitteita kehnompi?
Ainakin se UConnect on radio/bluetooth yms laitteena valovuoden blue&me edellä. Jos se navigointi on toteutettu yhtä asiallisesti niin on varmasti erittäin toimiva laite.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Olisiko tällainen kiva?
Liitteet
alfa-giulietta-my2014-tableau-tct (640x480).jpg
(57.52 KiB) Tiedosto ladattu 6871 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Vaikka en ole viela nahnyt tuota inliftia livena silti tuohon keskikonsoliin on tosi vaikea tottua. Vaikuttaa aika ristiriitaiselta. En osaa sanoa kuuluuko se naiselliseen pikkuautoon, pikku Fiatiin, hullun naköiseen Juke tapaiseen autoon vai mihin. Ei ainakaan kompakti pikkusportti tule tuosta sisustasta mieleen. :?
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^^Tuossa pätee aivan sama tilanne, kuin 156:n muutoksissa aikanaan. Vaikka tuossa joitain muutoksia on tarvinnut tehdä ihan ominaisuuksienkin päivittämisen taksia, kuten aikanaan 156:ssakin, mutta alkuperäinen versio nyt vaan toimii kummassakin tapauksessa omaan silmään paremmin. Penkin muotoilu näyttää asiallisemmalta vanhaan verrattuna, mutta sekin selviää vasta, kun oikeasti pääsee jossain tuota uutta penkkiä kokeilemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jep, kovasti haluaisin tykätä punaisesta (kun tuli bellassakin muutamaan avokkaaseen kuolattua), mutta tuo kojelaudan "somiste" on vaikea niellä. Ruskeana toimii jo paremmin.
Alfa-Romeo-Giulietta-2014 (640x400).jpg
(45.19 KiB) Tiedosto ladattu 6786 kertaa
Sääli, että on pitänyt tunkea noita mone sortin pistokkeita noin rumasti tarjolle vaihdekepin eteen eikä tuo nalkulaattorin näytönkään toteutus kovin omintakeinen ole.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Tykkään aika lailla tuosta pienestä sisustapäivityksestä, käyttökelpoisen näköinen paketti. Tökkelipaketti olisi ehkä voitu laittaa jonnekin kannen alle piiloon mutta meneehän se noinkin kun se kansi olisi kuitenkin jotain rämisevää ämpärimuovia. Uconnect on tubevideoiden mukaan oikein käyttökelpoisen oloinen tosin noi 10-13 mallisarjan vipukytkimet rokkaa nekin ihan kympillä, harmi että ne on menetetty. Onneksi lämpötilan säätimet on säilytetty erillään eikä siirretty kosketusnäytölle, kuka sanoo että italialaiset ei ymmärrä ergonomian päälle? :wink:

Sitten ihan muuta: Auto tulee keväällä kolmen vuoden ikään ja jos ainakin tän ekan oman huollon hoitais ihan valtuutetulla huollolla ja kysymys kuuluukin että onko foorumilaisilla kokemusta Kotkan tai Kouvolan huoltopisteistä? Kotkassahan ei ole Lappeenrannan tapaan myyntiä mutta Lehtoautolla on huolto. Etäisyys täältä kaakon kulmalta suht sama molempiin suuntiin joten ei olisi väliä kumpaan suuntaan päiväreissun tekisi mutta jos toinen noista vaihtoehdoista on ehdottomasti parempi niin se olisi kiva kuulla. Kouvola todennäköisesti ykkösvaihtoehto kun siellä on myyntikin mutta jos joku on käyttänyt Lehtoauton palveluksia ja saanut erinomaista palvelua niin kerro pois.

Tarjoukset kysyn molemmista mutta millaisia huoltohintoja teillä on tullut vastaan?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllähän tuo ruskea ohjaamo on paljon hienompi. Punainenkin toimisi hyvin ilman noita kojelautakoristeita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Torstaiaamuna mentiin sitten hinausauton kyydissä huollon halliin lämmittelemään kun parin kilometrin ajomatkan jälkeen moottorin käynti kävi todella vaivalloiseksi ja veto hävisi lähes kokonaan. Auto oli yön yli lämpimässä, aamulla huolto sai auton normaalisti käyntiin ja samalla nollattiin liuta vikakoodeja. Tuntuisi taas toimivan normaalisti, katsotaan sitten tarkemmin loppukuusta merkkihuollossa jos nyt sinne asti ajossa kestää.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

alkuviikosta oikeanpuoleinen takaovi hyytyi, tai paremminkin kahva. Eli ulkopuolelta ei saanut auki, ja sisäpuolelta on lapsilukko päällä niin avot :mrgreen: tunti/ pari lämpimässä prisman hallissa ja taas pelittää :drinking: kerää lunta/jäätä aika hyvin sinne kahvan alle... :drinking: Bravossa samaa ongelmaa, apparin ovi jäätyi mutta viikossa sekin suli :mrgreen: :drinking:

Avatar
Ja_Ri
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Maalis 2011, 16:41
Car(s): Mese
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ja_Ri »

Tässä kun talvi on tullut vihdoinkin niin seuraavanlaisen ilmiön olen havainnut Giulietassa.

Kun lämpötila laskee alle -10 astetta niin radio/mediasoitin on mykkänä muutaman ensimmäisen kilometrin
ajan. Kun auto lämpenee vähän niin alkaa taas itsekseen soitella.

Taitaa Suomen ilmasto olla liian ankaraa Italialaiselle :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Joo ei oikeen vakuuta nämä Giulietan sähköt pakkasella. Viikko sitten tuli kesken ajon ilmoitus Start&Stop disconnected ja Cruise Control disconnected. Sammutus ja käynnistys korjasi tilanteen sillä kertaa. Positiivista että ei tullu MCF eikä tiputtanu tehoja.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

onko start&stopn toiminnasta jollain varmaa tietoa?
ilmeisesti kovemmilla pakkasilla ei toimi, mutta hassua kun "yrittää" toimia, ts. sammuttaa moottoria(kierrokset putoaa todella alas) mutta samantien hörähtää käyntiin. Luulisi toiminnan olevan kokonaan Off jos pakkasta tms. toimintaa estävää on havaittavissa? :shock:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei kuulosta ihan oikealta. Jos olosuhteet eivät salli sammutusta, niin näytöllä vilahtaa teksti "Start&Stop unavailable" Jos se meinaa sammua, muttei sammu, niin jossain jotain vikaa. Onhan tuohon päivityksiä olemassa, että oisko niistä apua tähän?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Täällä muutes noi takaluukun piuhoitukset on kunnossa. Sieltä oli karvoja poikki ja niitä fiksailtiin. Nyt ne läpivientikumit/suojukset on vedetty vähän eri tavalla korista takaluukulle.

Noutaessa luovutin 309 EU-rahaa korjauksesta tiskille. Ei niillä mitään tiedotetta siellä noista ollu tai ainakin näin väittivät. Ainoa tiedote koskee sitä pissapojan letkua takalasille. Niitä on vaihdeltu, kun saattavat materiaalivirheen vuoksi murtua ja kusta nesteet sisäverkoilulle.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tmv »

Jonesi kirjoitti:Torstaiaamuna mentiin sitten hinausauton kyydissä huollon halliin lämmittelemään kun parin kilometrin ajomatkan jälkeen moottorin käynti kävi todella vaivalloiseksi ja veto hävisi lähes kokonaan. Auto oli yön yli lämpimässä, aamulla huolto sai auton normaalisti käyntiin ja samalla nollattiin liuta vikakoodeja. Tuntuisi taas toimivan normaalisti, katsotaan sitten tarkemmin loppukuusta merkkihuollossa jos nyt sinne asti ajossa kestää.
Täällä jäänyt nyt kolme kertaa edellisestä neljästä arkipäivästä n. 20-30 minsan ajon jälkeen hetkeksi tien poskeen. Kaikki ledit tauluun (moottori, S&S, VDC etc...) ja auto ei enää vastaa kaasuun lainkaan. Tien sivuun, hetken odottelu ja reboot ja taas tulille. Huollossa putsailtiin jotain imupuolen anturia joka kuulemma likainen ja jäätynyt. No ei auttanut kun taas tänään sama leikki aamulla. Auto nyt huollossa tutkittavana ja tiepalvelun Skodalla mennään. Myös takalasin lämmitin lakkasi toimimasta, sulake on ehjä kuitenkin. Sitä sähkäri ehtiikin kuulemma tutkimaan vasta helmikuun puolella.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Johdothan sieltä luultavasti on poikki jos lämmitin ei toimi...

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

oon_joo kirjoitti:ilmeisesti kovemmilla pakkasilla ei toimi, mutta hassua kun "yrittää" toimia, ts. sammuttaa moottoria(kierrokset putoaa todella alas) mutta samantien hörähtää käyntiin. Luulisi toiminnan olevan kokonaan Off jos pakkasta tms. toimintaa estävää on havaittavissa? :shock:
Mitenkä alas rundit putoaa? Minulla tekee aina (on aina tehnyt) välillä niin, että liikennevaloihin pysähdyttäessä moottori saattaa yskäistä kuin jäisi työtahti tai pari väliin, juuri sillä hetkellä kuin S&S pistäisi koneen seis …. vaikka toiminto on kytkettynä pois päätä kojelaudan napista!

S&S:llä ei taida pakkasrajaa olla, joten se saattaa intoutua sammuttamaan moottorin -10...-15 °C lämpötilassakin. Tosin näin kovalla pakkasella touhussa ei hirveästi ole järkeä, kun akkujännitteen lasku tai moottorin jäähtyminen voi aiheuttaa käynnistyksen melko pian (½ min sisään tjsp.) uudelleen.

Seis ja ihan saman tien käyntiin (starttimoottorin voimin) on jo ihan selvää sekoilua. Omakin autoni rupesi tekemään tuota vajaan vuoden ikäisenä, vaikka syksyn/alkutalven 2012 pelasikin hienosti. Lopulta touhu meni sellaiseksi, että näitä seis ja 1 s kuluttua käyntiin pelleilyitä tuli +5 °C keleilläkin. Muutakin kummittelua ilmeni, kuten radio saattoi mennä itsekseen päälle ja alkaa soittelemaan muistitikulta (vaikka edellisellä kerralla oli käytössä nimenomaan radio). AK tuomitsi näiden & automaatti-ilmastoinnin typerän toiminnan johtuvan löysällä olleesta akun kaapelista. ”Remontin” jälkeen kummitteluita on ollut vähemmän, mutta edelleen voi tulla näitä seis ja parin sekunnin kuluttua uudelleen käyntiin, jos keli on viileä ja autoa ei ole ajettu kunnolla lämpimäksi. Eli vähän turhan virkaintoinen S&S + akku, joka ei enää ole täydessä iskussa ja/tai vähän huonoa liitosta jossain.

Näistä toki pääsee kytkemällä toiminnon pois. Olisi vaan kiva, jos asetus pysyisi muistissa ja vielä kivempaa olisi käänteinen logiikka eli oletuksena pois ja sitten kun odotettavissa on pitempi pysähdys, voisi sammutusluvan antaa jollain nappulalla tai vaikkapa painamalla jarrupoljinta vähän lujempaa kuin on tarpeen auton paikallaanpitämiseksi (kuten joissain autoissa homma pelaa). Nyt toimintoa ei saa enää aktivoitua, jos auton on jo kerinnyt pysäyttämään.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jonesi- ja tmv -nimimerkeille kysymys, oliko viimasuojaa puskurissa ja/tai grillissä?

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

matti_vuorio kirjoitti:Jonesi- ja tmv -nimimerkeille kysymys, oliko viimasuojaa puskurissa ja/tai grillissä?
Alaritilät oli peitetty mutta scudetto auki, nyt sekin peitetty. Giuli oli viikonloppuna pari vuorokautta ajamatta ja sen jälkeen toimi ainakin 45km lenkin ilman ongelmia, starttasi kertalaakista ilman lämmittelyjä vaikka vähän raakeesti kävikin.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

insinörtti kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:ilmeisesti kovemmilla pakkasilla ei toimi, mutta hassua kun "yrittää" toimia, ts. sammuttaa moottoria(kierrokset putoaa todella alas) mutta samantien hörähtää käyntiin. Luulisi toiminnan olevan kokonaan Off jos pakkasta tms. toimintaa estävää on havaittavissa? :shock:
Mitenkä alas rundit putoaa? Minulla tekee aina (on aina tehnyt) välillä niin, että liikennevaloihin pysähdyttäessä moottori saattaa yskäistä kuin jäisi työtahti tai pari väliin, juuri sillä hetkellä kuin S&S pistäisi koneen seis …. vaikka toiminto on kytkettynä pois päätä kojelaudan napista!

senverta alas putoaa, että kone"tuntuu sammuvan", tärähtävän tms..., olisko just tommoinen tahti/pari välistä pois. Tarvii seurata nyt muutama päivä tarkemmin toimintaa ja ajella selvitykseen AK:lle jos ei tokene... muutenkin nyt pakkasella etujarrut vinkuu kuin virolainen nainen töissään, vaikka 3 viikkoa sitten oli se kuuluisa jarruhuolto :drinking: :mrgreen:

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

oon_joo kirjoitti:... muutenkin nyt pakkasella etujarrut vinkuu kuin virolainen nainen töissään, vaikka 3 viikkoa sitten oli se kuuluisa jarruhuolto :drinking: :mrgreen:
Kerrohan jos tähän jotain oikeaa korjausta tarjoavat. Omassa vinkuneet viimeiset 25tkm, mutta eipä ole AK:n mukaan vikaa näissä.

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Itellä vinkunut 4kk enemmän ja vähemmän vasen takajarru ja nyt tässä kuussa oikea takajarru lähtenyt vetään duettoa.
Edelleen hämää myös tuo jos auto on seissyt yli vuorokauden ja keli vähintään +5 niin ensimmäisen 30sekunnin ajan kuuluva kohtuu voimakas nakutus joka tosin katoaa kun kone tuon hetken käy. "Ongelmaa" ei tosiaan kuuluu jos auton käynnistää esim lämpimästä tallista.
Oli jo AK:lle varattu aika mutta peruuntui työreissun takia ja ei nyt jaksaisi viedä millekkään satkun kahden valohoidolle jos on "ominaisuus" koska huoltoneuvoja ei ollut kuulluutkaan, yllättäen, ja sanoi että kyllähän MA koneet käy kohtuu kovaäänisesti.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jonesi kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Jonesi- ja tmv -nimimerkeille kysymys, oliko viimasuojaa puskurissa ja/tai grillissä?
Alaritilät oli peitetty mutta scudetto auki, nyt sekin peitetty. Giuli oli viikonloppuna pari vuorokautta ajamatta ja sen jälkeen toimi ainakin 45km lenkin ilman ongelmia, starttasi kertalaakista ilman lämmittelyjä vaikka vähän raakeesti kävikin.
Itellä on semmonen mutu, että ne molemmat pitää peittää jos pakkasta on yli 10 astetta. Vuoden 2012 pakkaset meni ok. Vuonna 2013 sen ainoan kerran kun jätin "karvakolmion" asentamatta, niin iski tuo MCF noin 40km ajon jälkeen. Vuodesta 2014 en sano vielä mitään.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ilario kirjoitti:Itellä vinkunut 4kk enemmän ja vähemmän vasen takajarru ja nyt tässä kuussa oikea takajarru lähtenyt vetään duettoa.
Edelleen hämää myös tuo jos auto on seissyt yli vuorokauden ja keli vähintään +5 niin ensimmäisen 30sekunnin ajan kuuluva kohtuu voimakas nakutus joka tosin katoaa kun kone tuon hetken käy. "Ongelmaa" ei tosiaan kuuluu jos auton käynnistää esim lämpimästä tallista.
Oli jo AK:lle varattu aika mutta peruuntui työreissun takia ja ei nyt jaksaisi viedä millekkään satkun kahden valohoidolle jos on "ominaisuus" koska huoltoneuvoja ei ollut kuulluutkaan, yllättäen, ja sanoi että kyllähän MA koneet käy kohtuu kovaäänisesti.

Juu nuo multiair koneet pitää pientä rallatusta kylmänä hetken. Tottakai vaikea sanoa onko naputus normaali kuulematta sitä... Öljytaso tottakai normi?

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

matti_vuorio kirjoitti:
Itellä on semmonen mutu, että ne molemmat pitää peittää jos pakkasta on yli 10 astetta. Vuoden 2012 pakkaset meni ok. Vuonna 2013 sen ainoan kerran kun jätin "karvakolmion" asentamatta, niin iski tuo MCF noin 40km ajon jälkeen. Vuodesta 2014 en sano vielä mitään.
Oli tarkoitus peittää vaan alaritilät lähinnä suojaksi lumelta mutta jos toi koko keulan peittäminen auttaa niin olkoon sitten, mustassa autossa tuo muotoihin leikattu kokopeitto ei näytä liian pahalta kun vähän kromin kiiltoakin jää näkyviin. :oops:

Ja juuri kun noita peitteitä tilatessa vitsailin Toyota-varaosajampalle että nää Alfathan on nykyään testattu Ruotsissa. Ja näihin oireisiin ei sitten ole mitään varmaa korjausta vai miten, 2010-2011 Giuliettoja myytiin kuitenkin kohtuullisesti että luulis huolloilta löytyvän jo kokemusta aiheesta? Erityisen hanurista tuo tmv:n kaltainen Alfan jatkuva tilttailu.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kolme talvea olen ajellut ilman mitään nokan peittämisiä ja hyvin on kaikki toiminut. Lämpökin on aina riittänyt hyvin, olisi se ehkä voinut kovimmilla pakkasilla lämmetä vähän nopeammin; ehkä :roll: .

Jarrutkaan eivät ole pitäneet mitään vinkumisia, taitaa olla poikkeusyksilö minulla. Alkuperäisillä paloilla edelleen mennään ja tällä kulumisvauhdilla vielä ainakin toinen mokoma edessäpäin.

Kone tosiaan pitää pakkaskeleillä kylmänä käynnistettäessä jonkun aikaa karkeaa ääntä, mutta ei kestä kovin kauan. Ilmeisesti MA:n ominaisuus. Omassani kuului juuri ennen huoltoa muutaman kylmänä käynnistämisen yhteydessä "pärähtävä" ääni, joka kuulemma (?) johtui turbon suojapellin löystymisestä. No, ainakaan ei ole enää ääntä kuulunut.

S&S minun autossani joskus selkeästi heilauttaa kierroslukumittarin neulaa kohti nollaa, mutta ei kuitenkaan sammuta. Käynnissä en ole huomannut mitään, täytyykin seuraavalla ajokerralla oikein keskittyä tuohon. Viime talvenahan minulla ei tuo systeemi sammuttanut moottoria juuri koskaan tai sitten vain 5-10 sekuntia, mutta kesän ajelujen jälkeen on taas toiminut huomattavasti paremmin :shock:. Olisiko tosiaan akun kunnosta kiinni ja kesällä latautunut niin hyvin, että toiminta parantunut? Kuulostaa henkimaailman jutulta...

Hyvä auto on tähän asti ollut :wink:.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Ei ole tarvinnut keuloja peitellä, jarrut ei vingu eikä konekaan kylmänä pidä sen enempää ääntä kuin muutkaat rakkineet kovemmassa pakkasessa. Hyvä biili :-D .
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Sama täällä. Ekoilla pakkasilla ei keula ollut peitettynä, eikä ongelmia. Nyt tukossa, eikä vieläkään mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Lämpöä riittää ja takaovetkin toimii hyvin, eikä jarrut vingu.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Autohan on mahtava mutta tänään taas iltasella kaunistin keskustassa jalkakäytävää samojen oireiden kanssa. Nyt ei menty hinurilla vaan pienen tauon ja parin startin jälkeen auto kävi normaalisti ja pääsin kotiin. Halpis ELM327 tökkeli ja torque näytti logissa vikakoodin P0101. Tässä vaiheessa olis kiva jos se merkkihuolto löytyis Lappeenrannasta.

Edit: ja oma kiesi vietti ekat kaksi talvea Kemissä joten nää kaakon pikkupakkaset on pientä. :)

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Asentelin PC:lle Multiecuscan ohjelman (vielä se ilmaisversio) ja hommasin piuhan millä tietoja pitäisi päästä lukemaan (E-Villeltä VAG KKL Usb). Piuhan ajuri asentui normaalisti ja homma tuntui pelaavan. Menin autolle. Kun kytkin piuhaa autoon niin se ei kytkeytynyt mitenkään jämäkästi vaan löysän oloisesti. En myöskään saanut mitään tietoa siirtymään. Oletteko saaneet toimimaan?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Sillä ilmaisversiolla ei taida päästä mihinkään. Se on vain, että näet millaisesta ohjelmasta on kyse.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Jonesi kirjoitti: Halpis ELM327 tökkeli ja torque näytti logissa vikakoodin P0101.
P0101 "Mass or Volume Air Flow ""A"" Circuit Range/Performance"

eli ilmamassamittari temppuilee...
Jos sulla löytyy MultiEcuScan voisit testata kuin seuravaaksi (Englanniksi sori...):
Liitteet
giulietta_p0101.pdf
(99.22 KiB) Tiedosto ladattu 67 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

hagger16 kirjoitti:^Sillä ilmaisversiolla ei taida päästä mihinkään. Se on vain, että näet millaisesta ohjelmasta on kyse.
Eli onko näin että sillä ei edes voi testata syntyykö yhteys vai ei? Ei viitsisi uhrata 50 € jos homma ei ala pelitä ollenkaan.

Edit: Pitäisikö piuhan kiinnittyä miten jämäkästi? Kun tökkäsen kiinni niin jää heilumaan sen oloisesti että onkohan ihan paikallaan.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Petteri kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Sillä ilmaisversiolla ei taida päästä mihinkään. Se on vain, että näet millaisesta ohjelmasta on kyse.
Eli onko näin että sillä ei edes voi testata syntyykö yhteys vai ei? Ei viitsisi uhrata 50 € jos homma ei ala pelitä ollenkaan.

Edit: Pitäisikö piuhan kiinnittyä miten jämäkästi? Kun tökkäsen kiinni niin jää heilumaan sen oloisesti että onkohan ihan paikallaan.
Homma pelaa kun käytät oikeaa pihuaa.

VAG KKL ei sovi Giulietalle. MES:in sivuilla löydät oikean pihuan, eli ELM327 + adapterit
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

ItALFA kirjoitti:
Petteri kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Sillä ilmaisversiolla ei taida päästä mihinkään. Se on vain, että näet millaisesta ohjelmasta on kyse.
Eli onko näin että sillä ei edes voi testata syntyykö yhteys vai ei? Ei viitsisi uhrata 50 € jos homma ei ala pelitä ollenkaan.

Edit: Pitäisikö piuhan kiinnittyä miten jämäkästi? Kun tökkäsen kiinni niin jää heilumaan sen oloisesti että onkohan ihan paikallaan.
Homma pelaa kun käytät oikeaa pihuaa.

VAG KKL ei sovi Giulietalle. MES:in sivuilla löydät oikean pihuan, eli ELM327 + adapterit
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Kiitos ei muuta kuin hommaamaan uutta kaapeli (joku täällä neuvoi että osta tuo KKL, mutta semmoista elämä on). Kaapeli löytyisi täältä, mutta miten nuo adapterit pitäisi saada soviteltua? Vai pitääkö rikkoa tuo liitin ja alkaa kolvaamaan piuhoja?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Petteri kirjoitti: Kiitos ei muuta kuin hommaamaan uutta kaapeli (joku täällä neuvoi että osta tuo KKL, mutta semmoista elämä on). Kaapeli löytyisi täältä, mutta miten nuo adapterit pitäisi saada soviteltua? Vai pitääkö rikkoa tuo liitin ja alkaa kolvaamaan piuhoja?
Pelkä ELM327 pihuan Giulietassa pääset hommamaan:

Engine
Magneti Marelli IAW 8GMF CF5/EOBD Injection (1.4 16V)

ABS
Continental MK60EC

Muut moduulit (es. AIRBAG, Electring steering, Service reset...) tarvitset adapterit jotka E-Villelta eivät tietäkseeni löyty.
Voit katsoa itse tarvittavat adapterit "Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 16V" kohdalla
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Lisäksi MES:in sivuilla varoitetaan että joku ELM327 ei toimii ja pitäisi avata ja poista joku resistori
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

Itse ostin koko paketti E-bayilta ja kaikki on ollut ok, ELM327 (testattu toimiva MES:in kanssa) + 3 adapterit
http://www.ebay.co.uk/itm/281205239752

Toivottavasti tämä auttaa...
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Petteri »

ItALFA kirjoitti: Itse ostin koko paketti E-bayilta ja kaikki on ollut ok, ELM327 (testattu toimiva MES:in kanssa) + 3 adapterit
http://www.ebay.co.uk/itm/281205239752

Toivottavasti tämä auttaa...
Auttaa paljonkin, kiitoksia :) . Pistin tilaukseen.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tmv »

matti_vuorio kirjoitti:Jonesi- ja tmv -nimimerkeille kysymys, oliko viimasuojaa puskurissa ja/tai grillissä?
Myöhään tulee vastaus mutta mulla ei ole peitetty. Ilmansuodattimen vaihtoivat myös ja taas tänään sama ruljanssi aamulla motarin varrella. Ledit tauluun ja veto loppui kuin seinään. Hetken odottelu ja taas päästiin matkaan... juulietta ei diggaa kylmästä. Jotainhan tästä on risana kun nyt säännönmukaisesti jättää tielle n. 25 minuutin ajelun jälkeen. Ajomatka on suurimmaksi osaksi moottoritietä tasaisella nopeudella. Auto on ollut sekä ilman tolppapiuhaa että piuhan kanssa näiden neljän viimeisen hyytymisen aikana. Kohta alkaa hermo mennä jollei asiaan löydy korjausta.

Lisäksi huollossa paljastui että takalasin lämppärin piuhat ovat menneet poikki ja siksi myös tuo on hyytynyt. Korjataan 10.2. Toivottavasti sitä ennen löytyy syyllinen alkaneeseen leditemppuiluun. Ei voi joka aamu mainostaa Alfa-laatua motarin varressa :oops:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Vastaa Viestiin