Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Kannattaa peittää jos sulla näköjään hiukan herkempi jäätymään
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 940
Sanoisin näin että jos pääsääntöisesti on toiminut ok ja nyt alkanut joka aamu hyytymään, niin jotain on mennyt rikki? Takuu lienee sitä varten että korjaavat asian. Asentakoot huollossa viimasuojan jos siitä on kiinni, eli juulietalla ei enää saisi ajaa pakkasella kun sille tulee kylmä ja alkaa harmittamaan .Tomlau kirjoitti:Kannattaa peittää jos sulla näköjään hiukan herkempi jäätymään
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Viimasuoja on siellä takaluukussa valmiiksi, jos sellainen välttämättä tarvitaan. Joo, joku vika on päällänsä.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 940
Tää oli mulle uutinen, missäs siellä tommosen pitäis olla?stoichiometric kirjoitti:Viimasuoja on siellä takaluukussa valmiiksi, jos sellainen välttämättä tarvitaan. Joo, joku vika on päällänsä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
"jos sellainen välttämättä tarvitaan"tmv kirjoitti:Tää oli mulle uutinen, missäs siellä tommosen pitäis olla?stoichiometric kirjoitti:Viimasuoja on siellä takaluukussa valmiiksi, jos sellainen välttämättä tarvitaan. Joo, joku vika on päällänsä.
En ole Alfoissa pakollista viimasuojaa tavannut. Patongeissa näitä kyllä on.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
Täällä mennään Giuliettalla ilman viimasuojuksia ja lyhkäsillä kalsareilla. Eikö ole autossa edes lohkolämmitintä / sisäpistoketta. Tänään kun oli pakkasta -25 astetta, niin kassit meinas jäätyä kun perseen nahkapenkille asettelin. Mutta ei ole ollut mitään ongelmia pakkasen kanssa.
Teen kovilla pakkasilla niin, että pistän lämmityslaitteen kokonaan kiinni, kun lähden liikkeelle ja n. 10 min ajon jälkeen moottori alkaa olemaan jo sen verran lämmin, että voi laittaa puhallukset matkustamoon päälle. Hyvin on tarkenee ja kabiini lämpiää nopeasti.
Muutaman Alfan kokemuksella voin sanoa, että talvella ongelmat alkavat yleensä heti sen jälkeen kun lohkolämmitintä on alettu käyttää.
Teen kovilla pakkasilla niin, että pistän lämmityslaitteen kokonaan kiinni, kun lähden liikkeelle ja n. 10 min ajon jälkeen moottori alkaa olemaan jo sen verran lämmin, että voi laittaa puhallukset matkustamoon päälle. Hyvin on tarkenee ja kabiini lämpiää nopeasti.
Muutaman Alfan kokemuksella voin sanoa, että talvella ongelmat alkavat yleensä heti sen jälkeen kun lohkolämmitintä on alettu käyttää.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Re: Giulietta 940
^ Mites sulatat lasin sisältä?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Grande katastrof .
En ole lähes kahteen viikkoon ajellut G.llä ja kävin laittamassa lämpiämään. 1,5 h lämmityksen jälkeen oli tarkoitus siirtää auto (kylmästä) tallista kadun varteen, niin G. oli eri mieltä. Ensimmäinen havainto oli jäykkä kytkinpoljin, mutta ajattelin johtuvan pakkasesta. Sitten starttaus ja kone pyörähti kerran ja pysähtyi kuin seinään sekä samalla kaikki mittarivalot pimeäksi. Sama uusiutui pari kertaa ja sitten pyöritti kunnolla, vaan ei luvannutkaan kuin vasta kolmannella kunnon pyörityksellä.
No siinä sitten kuuntelin italiaanon valitusta kylmästä, mutta ei mitään muuta ihmeellistä, vain kytkin piti ihme rohinaa puolessa välissä poljinta nostaessa. Siirsin autoa 20 m kadun varteen ja lämmittelin sitä jonkun aikaa siinä ennen sammutusta.
Kolmen tunnin kuluttua piti siirtää takaisin talliin, niin sama vastaan pökkiminen taas kaksi kertaa ja sitten pyöritti normaalisti. Vasta kuudes pitkähkö sahaus tuotti käynnistymisen. Käyntiääni kuitenkin ihan normaali, mutta kun lähdin kokeilemaan ajoa, niin kakkosella piti niin pahaa rohinaa, että lopetin heti ja talliin piiloon mokoma kottero .
Nyt arvailuja; kytkimen painelaakeriko sanoi poks startatessa. Mutta miksi se vaikuttaisi käyntiin lähtöön?
MultiAir systeemi rikki/kankea ja venttiilit ei toiminut heti = ei käyntiin?
Ja tuolla piti lähteä aamulla Tampereelle . Onneksi on Opel joka toimii kuin unelma. Olisihan Alfan kyyti mukavempaa kuin Corsan, mutta sillä mennään mihin voi luottaa.
En ole lähes kahteen viikkoon ajellut G.llä ja kävin laittamassa lämpiämään. 1,5 h lämmityksen jälkeen oli tarkoitus siirtää auto (kylmästä) tallista kadun varteen, niin G. oli eri mieltä. Ensimmäinen havainto oli jäykkä kytkinpoljin, mutta ajattelin johtuvan pakkasesta. Sitten starttaus ja kone pyörähti kerran ja pysähtyi kuin seinään sekä samalla kaikki mittarivalot pimeäksi. Sama uusiutui pari kertaa ja sitten pyöritti kunnolla, vaan ei luvannutkaan kuin vasta kolmannella kunnon pyörityksellä.
No siinä sitten kuuntelin italiaanon valitusta kylmästä, mutta ei mitään muuta ihmeellistä, vain kytkin piti ihme rohinaa puolessa välissä poljinta nostaessa. Siirsin autoa 20 m kadun varteen ja lämmittelin sitä jonkun aikaa siinä ennen sammutusta.
Kolmen tunnin kuluttua piti siirtää takaisin talliin, niin sama vastaan pökkiminen taas kaksi kertaa ja sitten pyöritti normaalisti. Vasta kuudes pitkähkö sahaus tuotti käynnistymisen. Käyntiääni kuitenkin ihan normaali, mutta kun lähdin kokeilemaan ajoa, niin kakkosella piti niin pahaa rohinaa, että lopetin heti ja talliin piiloon mokoma kottero .
Nyt arvailuja; kytkimen painelaakeriko sanoi poks startatessa. Mutta miksi se vaikuttaisi käyntiin lähtöön?
MultiAir systeemi rikki/kankea ja venttiilit ei toiminut heti = ei käyntiin?
Ja tuolla piti lähteä aamulla Tampereelle . Onneksi on Opel joka toimii kuin unelma. Olisihan Alfan kyyti mukavempaa kuin Corsan, mutta sillä mennään mihin voi luottaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Sisältä jäässä? Sitten pitää jotain tehdä sille ongelmalle, ei oireelle. Jos on kosteutta paljon sisällä -> enempi ajoa, jotta kuivuu. Tai selvittää miksi se on kostea sisältä, jos tuo ei voi olla syyllinen. Ja sitten korjata ongelma. Lunta lattialla ja pätkäajoa?Tomlau kirjoitti:^ Mites sulatat lasin sisältä?
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
Ei mulla lasi jäädy sisältä? Eikä edes ulkoa, kun auto on katoksessa. Jos tuulilasi on puhdas ja auto sisältä kuiva, niin eipä tuo huurru / jäädy.Tomlau kirjoitti:^ Mites sulatat lasin sisältä?
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Re: Giulietta 940
Itse kun hyppään autoon ja kun hengittää menee lasit sisältä hieman huuruun näillä pakkasilla
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
Pidättele hengitystä niin kauan, että moottori ehtii lämmetä?Tomlau kirjoitti:Itse kun hyppään autoon ja kun hengittää menee lasit sisältä hieman huuruun näillä pakkasilla
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Re: Giulietta 940
Itellä sellanen kiima hengitys koko ajan et ihme jos menee huuruun
Re: Giulietta 940
Tomlau kirjoitti:Itellä sellanen kiima hengitys koko ajan et ihme jos menee huuruun
johan se huohotus lisääntyy kun pääsee Auton rattiin
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Joko tässä pitää ruveta essonbaarin juttuja uskomaan, kun pakkanen tappaa Giuliettoja kuin kärpäsiä...peksu kirjoitti:Grande katastrof .
Hmm. Ei kyllä liene ihan mahdotonta, että kytkimen temppuilu tekee käynnistämisestä nihkeää. Ainakaan jos 635 on yhtään samaa maata kuin M32. 635:stä manuaalina ei ole kokemusta, mutta M32:n käyttö muuttui -20...-25 keleillä voimailulajiksi. Aika hauskaa oli sekin, kun 1½-2 h "esilämmityksen" (säteilylämppärillä = yhtä tyhjän kanssa) ja 1 km ajomatkan jälkeen pysähdyin liikennevaloihin, laitoin vaihteen vapaalle ja auto lähti iloisesti ryömimään eteenpäin, kun päästin kytkimen. Saattaa siis loota laittaa melko tanakasti hanttiin, jos ei kytkin irrota kunnolla.
Multiairinkin varmaan pystyy käynnistyksen torppaamaan, jos siellä ei ole tarpeeksi öljyä/painetta tai joku venttiili jumittuu (vettä öljyssä = jäätyy?) auki. Esim. pakoventtiili ei aukea pakotahdin aikana, niin sitten on kahdessa pytyssä "puristustahti" samanaikaisesti...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Olisiko taika tässä? Itsekin käytän liki identtistä menetelmää eliHopeinenQ kirjoitti:Teen kovilla pakkasilla niin, että pistän lämmityslaitteen kokonaan kiinni, kun lähden liikkeelle ja n. 10 min ajon jälkeen moottori alkaa olemaan jo sen verran lämmin, että voi laittaa puhallukset matkustamoon päälle. Hyvin on tarkenee ja kabiini lämpiää nopeasti.
- - alkuun puhallus minimissä (1/8), tämäkin riittää yl. pitämään tuulilasin auki 1 hlö kuormalla
- kun lämpömittari nytkähtää liikkeelle jossain 4-5 min/2 km kohdalla, pykälä lisää tehoa
- näin normilämmöt (neula vaakasuorassa) saavutetaan 8-10 min/5-6 km kohdalla ja sitten voi laittaa reilummin puhallusta (4/8...6/8), tosin hitaasti ajettaessa/liikennevaloihin pysähdyttäessä kestää käyttää max. 4/8 tehoa, muutoin lämpö alkaa tippua
Jatkuvasti 3/8 teholle "unohtunut" puhallus on jotain näiden ääripäiden väliltä ts. sekin tuulettaa sisätilanlämppärin lämmöt pellolle, hidastaa moottorin lämpenemistä selvästi eikä tuo teho riitä kovalla pakkasella pitämään ohjaamoa halutussa lämmössä sittenkään, kun moottori on saatu lämpimäksi. 0-keleillä tämäkin tyyli toimii tarpeeksi hyvin, mutta -10 pakkaset vaativat jo aktiivisempaa otetta.
Tätä en voi allekirjoittaa. Lämppäreitä on tullut käytettyä ahkerasti (kun ei ole katospaikkaa ja olisi muutoin lasit jäässä) eikä niistä ole muuta haittaa kuin että liian lyhyt (puolisen tuntia) lämmitys voi aiheuttaa sekoilua (käynnistyy/käy huonosti alkuun), kun lämpöanturit antavat ristiriitaista tietoa.HopeinenQ kirjoitti:Muutaman Alfan kokemuksella voin sanoa, että talvella ongelmat alkavat yleensä heti sen jälkeen kun lohkolämmitintä on alettu käyttää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vettä öljyn seassa ja vesi on erottunu öljystä tuon 2 viikon aikana. Se että kytkin rohisee puolessa välissä tarkoittaa todennäköisesti, että myös laatikossa on vettä ja se alkaa rohisemaan kun kytkin ottaa kiinni. Edelleen 2. vaihteella ilmenevä ylimääräinen ääni voi tulla turbosta jos öljy on huonossa hapessa. Näin oli ainakin itsellä viimetalvena jos auto oli parkissa semmosen 4 päivää ja pakkasta noin -20C. Sieltä alkoi kuulumaan ikävä ääni heti jos yritti nostaa ahtoja. Ei tuossa varmaan muuta kuin ensin lämpöä ja sitten kunnolla sikaa.peksu kirjoitti: Nyt arvailuja; kytkimen painelaakeriko sanoi poks startatessa. Mutta miksi se vaikuttaisi käyntiin lähtöön?
MultiAir systeemi rikki/kankea ja venttiilit ei toiminut heti = ei käyntiin?
Startin pysähtyminen kesken starttauksen voi myös johtua vedestä öljyn seassa. Tuossa pari talvea sitten työkaverin Corsan (1.9diesel) huohotin jäätyi ja se puklautti kampiakselin stefan irti. Auto seisoi korjaamon pihalla noin 2vko odottamassa huoltoa. Kun sitä oli sitten yritetty startata käyntiin, niin oli pyörähtänyt vain vähän ja sitten kolahtanut jumiin. Tästä oli purkuvaiheessa löytynyt öljypohjasta 5cm kerros teräsjäätä, mikä ilmeisesti sitten esti moottorin pyörimisen.
Elikkä siis huonot ja vanhat öljyt yhdistettynä ajamattomuuteen voi olla syynä miksi Giulietta käyttäytyy noin.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Tuo katos on se juju.HopeinenQ kirjoitti:Ei mulla lasi jäädy sisältä? Eikä edes ulkoa, kun auto on katoksessa. Jos tuulilasi on puhdas ja auto sisältä kuiva, niin eipä tuo huurru / jäädy.
Tuulilasi on auton kylmin paikka. Kun lämpimän auton ajaa parkkiin, niin sehän se nopeimmin jäähtyy ulkoilman lämpötilaan -> mikäli autossa on kosteutta sisällä, niin sinne lasiinhan se haluaa tiivistyä/jäätyä.
Lisäksi pilvettömällä säällä lasi jäähtyy ulkoilmaa kylmemmäksi säteillessään lämpöä avaruuteen. Sama prosessi kuin mustan jään kanssa ts. jäätä voi muodostua, vaikka ilman lämpötila olisi parikin astetta plussan puolella. Tästä kylmästä lasista aiheutuukin välillä pari "hauskaa" ilmiötä, joihin itse törmään syyskeleillä varsin usein. Eli lasit ovat ulkopuolelta huurussa, mutta sisältä kirkkaat. OK, pyyhkäilen kumilastalla sivulasit auki ja lyön koneen tulille. Lämppäri alkaa puhaltamaan ulkoilmaa kylmälle tuulilasille -> nyt on lasi huurussa sekä sisältä että ulkoa. Ulkopuoleen toki auttaa tuulilasinpyyhkijät, mutta sisäpuolta pitää joko jynssätä rätillä tai odotella, että lämppäristä alkaa edes pientä hönkää irrota. Ja samalla sivulasit vetävät uudelleen umpeen...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Teidän pakkasongelmia en osa sanoo mitään, kum MiToni toiminut kovalla pakkasella moittimatta 4 talvea... tok tok
Mutta se öljyn ja veden tarina kuulemassa, voin vain suositella kaikille Multiairin omistajille max 15000 Km (tai vuoden) öljynvaihtoväli.
Se 30000 Km/2 vuotta on täysin p....a! Kun moottorissamme öljy ei vain voitelee mutta on tarkeä osa Multiairin systeemin toiminta ja lisäksi palvelee turbiini....
Voin vahvistaa että Italiassa tämä tietoo liikkuu jo pitkään, ja kukaan oikea Alfista vaihtaa oljy yli 15000 Km, kun 30000 km:n väithövälilla on huomattu tuleva ulos jotain "Nutellan" näköinen mössö....
Mutta se öljyn ja veden tarina kuulemassa, voin vain suositella kaikille Multiairin omistajille max 15000 Km (tai vuoden) öljynvaihtoväli.
Se 30000 Km/2 vuotta on täysin p....a! Kun moottorissamme öljy ei vain voitelee mutta on tarkeä osa Multiairin systeemin toiminta ja lisäksi palvelee turbiini....
Voin vahvistaa että Italiassa tämä tietoo liikkuu jo pitkään, ja kukaan oikea Alfista vaihtaa oljy yli 15000 Km, kun 30000 km:n väithövälilla on huomattu tuleva ulos jotain "Nutellan" näköinen mössö....
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 940
Juu, tuskin tuo ongelmaa poistaa. Viimeaikojen ongelma liittyy kuitenkin selvästi pakkaseen, kun sitä ei esiinny lainkaan lauhemmalla kelillä. Fiksaus ei nyt kuitenkaan saa olla aiemmin toimineessa autossa ruma suojaviritys. Jollei toimi ilman niin vaihtuu johonkin sellaiseen joka toimii... foorumillakin on useita samoja autoja jotka toimivat moitteetta kovillakin pakkasilla, joten joku niissä laitteissa toimii oikein ja tässä nyt väärin.stoichiometric kirjoitti: En ole Alfoissa pakollista viimasuojaa tavannut. Patongeissa näitä kyllä on.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kuiva pakkanen ei liene ongelma, vaan kosteus. Pariviikkoa takaperin satoi lunta ja oli pakkasta -18C. Ajelin noin 40km ja laitoin parkkiin, sitten hoksasin, että pakoputkesta tippasee vettä. Normaalisti tätä ei tapahdu, joten aika paljon tuosta keksinnöstä menee vettä läpi jos sitä on ilmassa.
Tämän yksilön pakkasraja on haarukassa -37-38C. Joku sähköosa lakkaa toimimasta siten, että virrat tulee, mutta startille ei mene mitään käskyä. Sitten jos rumppaa acc-start väliä joku 50 kertaa, niin sitten tärähtää käyntiin. Tasan -36C ja sitä lauhemmat kelit ei ole ongelma.
Tämän yksilön pakkasraja on haarukassa -37-38C. Joku sähköosa lakkaa toimimasta siten, että virrat tulee, mutta startille ei mene mitään käskyä. Sitten jos rumppaa acc-start väliä joku 50 kertaa, niin sitten tärähtää käyntiin. Tasan -36C ja sitä lauhemmat kelit ei ole ongelma.
Re: Giulietta 940
jarrujen itsekorjautuminen tapahtunut tänään tuli ajeltua pesun jälkeen reilut 150 km maantiellä, ja kotipihassa tuli mieleen että matkalla ei missään kohtaa kuulunut vinkunaa keskikulutus reissulla meni 5,7 l, ihan kohtuullinen lukema Bravon +7 l jälkeen
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Sieltä suuttimesta tulee ulos vettä suunnilleen yhtä monta litraa kuin on laitettu polttoainetta tankkiin. Enimmäkseen höyryn muodossa, mutta pakkasella voi esiintyä muitakin olomuotoja.matti_vuorio kirjoitti:Ajelin noin 40km ja laitoin parkkiin, sitten hoksasin, että pakoputkesta tippasee vettä. Normaalisti tätä ei tapahdu, joten aika paljon tuosta keksinnöstä menee vettä läpi jos sitä on ilmassa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
ItALFA kirjoitti:Teidän pakkasongelmia en osa sanoo mitään, kum MiToni toiminut kovalla pakkasella moittimatta 4 talvea... tok tok
Mutta se öljyn ja veden tarina kuulemassa, voin vain suositella kaikille Multiairin omistajille max 15000 Km (tai vuoden) öljynvaihtoväli.
Se 30000 Km/2 vuotta on täysin p....a! Kun moottorissamme öljy ei vain voitelee mutta on tarkeä osa Multiairin systeemin toiminta ja lisäksi palvelee turbiini....
Voin vahvistaa että Italiassa tämä tietoo liikkuu jo pitkään, ja kukaan oikea Alfista vaihtaa oljy yli 15000 Km, kun 30000 km:n väithövälilla on huomattu tuleva ulos jotain "Nutellan" näköinen mössö....
öljynvaihtohan on kerran vuodessa. Määräaikaishuolto joka toinen. Tämän oon nähty kirjoitettu moneen huoltokirjaan
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei voi olla, koska edellisen vuosihuollon jälkeen ajettu kokonaista 48 km . Vai onko siellä laitettu vettä öljyn seassa koneeseen? AK Airport paikkana.matti_vuorio kirjoitti:Vettä öljyn seassa ja vesi on erottunu öljystä tuon 2 viikon aikana. Se että kytkin rohisee puolessa välissä tarkoittaa todennäköisesti, että myös laatikossa on vettä ja se alkaa rohisemaan kun kytkin ottaa kiinni. Edelleen 2. vaihteella ilmenevä ylimääräinen ääni voi tulla turbosta jos öljy on huonossa hapessa. Näin oli ainakin itsellä viimetalvena jos auto oli parkissa semmosen 4 päivää ja pakkasta noin -20C. Sieltä alkoi kuulumaan ikävä ääni heti jos yritti nostaa ahtoja. Ei tuossa varmaan muuta kuin ensin lämpöä ja sitten kunnolla sikaa.peksu kirjoitti: Nyt arvailuja; kytkimen painelaakeriko sanoi poks startatessa. Mutta miksi se vaikuttaisi käyntiin lähtöön?
MultiAir systeemi rikki/kankea ja venttiilit ei toiminut heti = ei käyntiin?
Startin pysähtyminen kesken starttauksen voi myös johtua vedestä öljyn seassa. Tuossa pari talvea sitten työkaverin Corsan (1.9diesel) huohotin jäätyi ja se puklautti kampiakselin stefan irti. Auto seisoi korjaamon pihalla noin 2vko odottamassa huoltoa. Kun sitä oli sitten yritetty startata käyntiin, niin oli pyörähtänyt vain vähän ja sitten kolahtanut jumiin. Tästä oli purkuvaiheessa löytynyt öljypohjasta 5cm kerros teräsjäätä, mikä ilmeisesti sitten esti moottorin pyörimisen.
Elikkä siis huonot ja vanhat öljyt yhdistettynä ajamattomuuteen voi olla syynä miksi Giulietta käyttäytyy noin.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Aika hyvin kilometrejä tänä vuonna rekisteröidyksi yksilöksi.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/6181010
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/6181010
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jatkoa G:n ongelmaan...
Tänään lämmitin 4 tuntia johdon päässä G:tä ja latasin akun täyteen laturilla. Pakkanenkin oli sopivasti lauhtunut 6 asteeseen, niin kokeilin käynnistää. Lähti kuin palmun alta ja ajattelinpa ajaa koneen ja laatikon lämpimäksi, niin pihasta lähtiessä tajusin, että ongelma lie koneen puolella. Noin 2000 rpm alkaa jyristämään ja käy täristen, jonka huomaa kyllä tyhjäkäynnilläkin, kun asiaan kiinnittää huomiota. Eli en uskaltanut antaa yhtään kaasua yli 1500 rpm.
Olisiko venttiilikoneistossa nyt jotakin hajalla (vrt. perjantain tökkäys käynnistyksessä)? MultiAir-systeemissä ongelma?
No, huomenaamulla soitan Autokeskukseen ja aletaan ihmetellä asiaa.
Tänään lämmitin 4 tuntia johdon päässä G:tä ja latasin akun täyteen laturilla. Pakkanenkin oli sopivasti lauhtunut 6 asteeseen, niin kokeilin käynnistää. Lähti kuin palmun alta ja ajattelinpa ajaa koneen ja laatikon lämpimäksi, niin pihasta lähtiessä tajusin, että ongelma lie koneen puolella. Noin 2000 rpm alkaa jyristämään ja käy täristen, jonka huomaa kyllä tyhjäkäynnilläkin, kun asiaan kiinnittää huomiota. Eli en uskaltanut antaa yhtään kaasua yli 1500 rpm.
Olisiko venttiilikoneistossa nyt jotakin hajalla (vrt. perjantain tökkäys käynnistyksessä)? MultiAir-systeemissä ongelma?
No, huomenaamulla soitan Autokeskukseen ja aletaan ihmetellä asiaa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Alfaowneria selasin ja MA-ongelmat tuttua kauraa siellä . Juuri 3v/40 tkm näyttäisi olevan kriittinen raja, joka kohdallani toteutuu jokseenkin täydellisesti! Onneksi meni niin päin, että takuu on vielä voimassa .
Vian korjaus on, että vaihdetaan koko MA-yksikkö. Oireena mm. öljyä tulppien koloissa ja sytytyskatkokset. Myös sytytyspuola-yksiköissä vikoja, joiden syy/seuraus MA-yksikköön mahdollinen.
Minulla vain ei mikään vikavalo pala autossa?
Vian korjaus on, että vaihdetaan koko MA-yksikkö. Oireena mm. öljyä tulppien koloissa ja sytytyskatkokset. Myös sytytyspuola-yksiköissä vikoja, joiden syy/seuraus MA-yksikköön mahdollinen.
Minulla vain ei mikään vikavalo pala autossa?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Kolmas MA-moottorilla varustettu auto menossa, ensimmäisessä huohotin tukkeentui kun vaimo ajeli motaria putkeen melkein 3 tuntia ja pakkasta oli jotain yli 20 astetta. Autossa ei ollut viimasuojaa, jonka jälkeen olen käyttänyt talvella koko ajan ala ilmanottoaukoissa.
muita ongelmia ei ole MA koneissa mulla ollut, jos ei lasketa kun ei lähtenyt kahden tunnin lämmittämisellä käyntiin kun pakkasta oli 33 astetta.
Kolmen tunnin päästä kyllä jo lähti.
Yhteensä kilsoja tullut jo MA moottoreilla 190 tkm.
muita ongelmia ei ole MA koneissa mulla ollut, jos ei lasketa kun ei lähtenyt kahden tunnin lämmittämisellä käyntiin kun pakkasta oli 33 astetta.
Kolmen tunnin päästä kyllä jo lähti.
Yhteensä kilsoja tullut jo MA moottoreilla 190 tkm.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Giulietta 940
Kuulostais vähän samanlaiselta ongelmalta kuin itselläni oli MiTossa (170 hv MultiAir) viime keväänä/alkukesästä. Ongelma tuli esiin noin 36 tkm kohdalla. Täristystä ei tosin ilmennyt mitenkään jatkuvasti, ja polttoaineensyötön vikavalo paloi. Vikakoodien mukaan ei pitänyt olla mistään kummemmasta kyse, ja niinpä homma hoituikin kuntoon vasta toisella korjauskerralla. Ratkaisuna oli lopulta MultiAir-koneiston vaihto. Olisi kuulemma ollut noin tonnin paukku, mutta onneksi takuu oli vielä hyvin voimassa. Tämän jälkeen olen ajanut autolla noin 8 tkm ilman mitään ongelmia.peksu kirjoitti:Noin 2000 rpm alkaa jyristämään ja käy täristen, jonka huomaa kyllä tyhjäkäynnilläkin, kun asiaan kiinnittää huomiota. Eli en uskaltanut antaa yhtään kaasua yli 1500 rpm.
Olisiko venttiilikoneistossa nyt jotakin hajalla (vrt. perjantain tökkäys käynnistyksessä)? MultiAir-systeemissä ongelma?
Niin, ja kyllä tuolla sentään itse uskalsin ajaa sellaista max. 100 km/h vauhtia, ja oli paikoin vähän pakkokin, kun ongelmat tulivat vastaan molemmilla kerroilla kaukana kotoa. Pienemmillä vaihteilla vain nosti varovasti kierroksia ja vauhtia, kyllä se siitä, vaikka täristys kieltämättä ärsytti ja vähän huolettikin. Ja tosiaan aina välillä täristys ja jopa vikavalo saattoivat sitten kokonaan kadotakin.
Re: Giulietta 940
Jep, jos Se multiair yksikkö on sökö niin antaa kyllä siitä vikakoodia...
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Kävin ekassa määräaikaishuollossa (22 222km/ 2v) ja jouduin varaamaan uuden ajan, sillä sytytystulppia vaihdettaessa huomasivat, että siellä oli öljyä kakkospytyn tulpanreiässä. Onkohan tässä sitten vaan pelkkä tiivisteongelma?peksu kirjoitti:Alfaowneria selasin ja MA-ongelmat tuttua kauraa siellä . Juuri 3v/40 tkm näyttäisi olevan kriittinen raja, joka kohdallani toteutuu jokseenkin täydellisesti! Onneksi meni niin päin, että takuu on vielä voimassa .
Vian korjaus on, että vaihdetaan koko MA-yksikkö. Oireena mm. öljyä tulppien koloissa ja sytytyskatkokset. Myös sytytyspuola-yksiköissä vikoja, joiden syy/seuraus MA-yksikköön mahdollinen.
Minulla vain ei mikään vikavalo pala autossa?
Mitään käyntiongelmia en ole huomannut.
Samalla vaihdetaan kaukohjaimen antenni, sillä etuviistosta ei avain aina toimi.
Neljän tunnin aika pitää varata, en tiedä kumpi toimenpide sitä vaatii.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko kukaan muu havainnut että alustasta kuuluisi satunnainen, mutta ärsyttävä narahdus töyssyissä? Olisi kiva kuulla onko fiksattu myös huollossa jotain.
Narahdus kuuluu useimmiten, vaan ei aina samalla tavalla eikä riipu vauhdista tai töyssyn korkeudesta. Pakkaskelikin ehkä pahentanut ongelmaa, mutta ei 39tkm ajettu pitäisi kuitenkaan olla kulunut. Itselläni on 1.4MA ja vakioalusta.
Narahdus kuuluu useimmiten, vaan ei aina samalla tavalla eikä riipu vauhdista tai töyssyn korkeudesta. Pakkaskelikin ehkä pahentanut ongelmaa, mutta ei 39tkm ajettu pitäisi kuitenkaan olla kulunut. Itselläni on 1.4MA ja vakioalusta.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Samat kilometrit, alusta ja ääni minulla. Ei siellä väljää ole, koska katsastussetä kehui hyväkuntoiseksi autoa .CuoreSportivo kirjoitti:Onko kukaan muu havainnut että alustasta kuuluisi satunnainen, mutta ärsyttävä narahdus töyssyissä? Olisi kiva kuulla onko fiksattu myös huollossa jotain.
Narahdus kuuluu useimmiten, vaan ei aina samalla tavalla eikä riipu vauhdista tai töyssyn korkeudesta. Pakkaskelikin ehkä pahentanut ongelmaa, mutta ei 39tkm ajettu pitäisi kuitenkaan olla kulunut. Itselläni on 1.4MA ja vakioalusta.
Edellisissä Subaruissani oli samaa ääniongelmaa, niin toinen korjaamo laittoi rasvaa kallistuksenvaimentimen pusliin (Legacy STW) ja meni sillä taas vuoden, mutta Imprezaan vaihdettiin heti uudet takuuna (kilsoja oli n. 20 tkm). Suolakura kuulemma aiheuttaa tuota ongelmaa.
Pitääkin soittaa AK:hon tuosta, koska auto nyt aamulla vietiin hinurin kyydissä sinne... katsokoon samalla tuonkin, kun ihmettelevät moottoria.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Ruiskun merkkivalo ilmoitteli tänään jostakin häiriöstä ja hetken aikaa edettiin ontuen. Parin uudelleenkäynnistyksen jälkeen valo hävisi. Aamulla katsotan vikakoodit.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Eiköhän Se hiukkassuod painetunnistimesta tule vikakoodia
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Joo, enpä paljon muusta lähtisi vetoa lyömään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Giulietta 940
Siisti nickki.CuoreSportivo kirjoitti:Onko kukaan muu havainnut että alustasta kuuluisi satunnainen, mutta ärsyttävä narahdus töyssyissä? Olisi kiva kuulla onko fiksattu myös huollossa jotain.
Narahdus kuuluu useimmiten, vaan ei aina samalla tavalla eikä riipu vauhdista tai töyssyn korkeudesta. Pakkaskelikin ehkä pahentanut ongelmaa, mutta ei 39tkm ajettu pitäisi kuitenkaan olla kulunut. Itselläni on 1.4MA ja vakioalusta.
Re: Giulietta 940
^ salainen ihalija
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
kirjautuessa laitoin sanat yhteen ja ihmettelin että miten kellään ei voi olla tätä vielä... Lupaan käyttää nimeä kaikella kunnialla enkä rupea huseeraamaan mitään hävytöntä.Cuore Sportivo kirjoitti:Siisti nickki.CuoreSportivo kirjoitti:Onko kukaan muu havainnut että alustasta kuuluisi satunnainen, mutta ärsyttävä narahdus töyssyissä? Olisi kiva kuulla onko fiksattu myös huollossa jotain.
Narahdus kuuluu useimmiten, vaan ei aina samalla tavalla eikä riipu vauhdista tai töyssyn korkeudesta. Pakkaskelikin ehkä pahentanut ongelmaa, mutta ei 39tkm ajettu pitäisi kuitenkaan olla kulunut. Itselläni on 1.4MA ja vakioalusta.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Älä pelkää. Kyllä se on jo pilattu.CuoreSportivo kirjoitti:Lupaan käyttää nimeä kaikella kunnialla enkä rupea huseeraamaan mitään hävytöntä.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Giulietta 940
Joo, ei mitään asialinjaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
No sittenhän teidät on helppo erottaa.CuoreSportivo kirjoitti:Lupaan käyttää nimeä kaikella kunnialla enkä rupea huseeraamaan mitään hävytöntä.
Mutta asiaan.
Ei ollut EGR varoitusvalon syynä, vaan joku tyhjäkäyntianturi. Vaihdetaan takuuseen tässä joskus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Häiriön aiheuttaja paikallistettu imusarjan painetunnistimeen joka puhdistettiin ensi hätään ja uusi meni tilaukseen, samaan tilaukseen myös yläjarruvalo jossa on kosteutta. Ensikokemus Kouvolan Autosalvasta oli positiivinen, asentaja oli soittaessaan oikein sanavalmis ja reippaan oloinen.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Nimenomaan tuotahan on toistettu jo monta kertaa. Tietääkö joku varmasti missä kohtaa tuo on? Itse katsoin parhaan arvauksen jossain välissä syksyllä ja loisti puhtauttaan. Pitäisi katsoa varmaan uudestaan jossain välissä, mutta pakkanen ei oikein houkuttele. Oli ajatus myös käyttää sitä huohottimen vaakaputkea irti ja katsoa miltä se näyttää.Jonesi kirjoitti:Häiriön aiheuttaja paikallistettu imusarjan painetunnistimeen joka puhdistettiin ensi hätään ja uusi meni tilaukseen,
Tänä vuonna saatiin viimasuojatkin ennen talvea (eli vähän aikaa sitten) ja on nyt ajettu niillä nämä pitkät pakkaset ja vähän lauhempia päiviä eikä mitään erikoista tai outoa ole näkynyt. Moottorin lämpö nousee ihan eri tavalla. Jarrut vinkuu ja vaihteet haraa joskus vastaan tuttuun tapaan ja kylmä on kylmää,mutta kaikki toimii. Peräkonttikin jopa aukeaa napistaan vaikka logon ympärillä on paksu rengas umpijäätä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Pari giulettaa tutkinu jossa tuota vikakoodia antaa. Syitä tuohon on mm. Ahtoputket/välijäähy täynnä vettä sekä jäätä. Ilmansuod jäässä. Huohotinkotelo moottorin päällä täynnä töhnää. Nuo kun putsaa niin vika häviää
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Miten se huohontikotelo tarkistetaan ja avataan?Tomlau kirjoitti:Pari giulettaa tutkinu jossa tuota vikakoodia antaa. Syitä tuohon on mm. Ahtoputket/välijäähy täynnä vettä sekä jäätä. Ilmansuod jäässä. Huohotinkotelo moottorin päällä täynnä töhnää. Nuo kun putsaa niin vika häviää
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Giulietta 940
Nykäset moottorisuojan pois. Sit näät mustan kotelon kiinni moottorin oik puolella. Irroitat letkut ha 3kpl pultteja. Sitten nostat sen vain pois
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
AK:sta tuli soitto, että Alfa on kunnossa ja voi tulla hakemaan .peksu kirjoitti:Grande katastrof .
MultiAir systeemi rikki/kankea ja venttiilit ei toiminut heti = ei käyntiin?
Vika oli sitten juurikin tuossa MultiAir-modulissa; "MA-modulin sisäinen vika, vaihdettu uusi yksikkö tilalle". Hyvä että kävi nyt eikä kuukauden päästä, kun takuu on loppunut.
Alustan narinaan ei ratkaisua, ilmeisesti kumiosat pakkasella rautaa vasten ääntelehtii. No, käytän Subarusta tuttua tekniikkaa eli CRC:n ruiskimista kumipusliin...
Ja nyt hakemaan G.kotiin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Onkos tuota MultiAir-moduulia millään muotoa kehitetty, vai onko samat ongelmat taas edessä muutaman vuoden päässä? Tuli vaan mieleen, kun joskus tulevaisuudessa voi Giuliettankin hankintaa joutua harkitsemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.