Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ tuskinpa sitä vielä paljoa on viilailtu, kun on ollut käytössä vasta muutaman vuoden.
Mutta tuo tieto n. tonnin hinnasta on kyllä erittäin lohdullinen. Olin kuvitellut, että jos noin monimutkainen himmeli posahtaa, niin sitten lasku on sellainen laatuautoille tyypillinen 4-5 k€...
Mutta tuo tieto n. tonnin hinnasta on kyllä erittäin lohdullinen. Olin kuvitellut, että jos noin monimutkainen himmeli posahtaa, niin sitten lasku on sellainen laatuautoille tyypillinen 4-5 k€...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Eiköhän myös parin vuoden sisällä ala saada muualta kuin merkkiliikkeestä
Re: Giulietta 940
yhdeksäs alfa omistuksessa ja nyt ensimmäisen kerran syttyi paljon esillä ollut Check engine.... aamulla käynnistettäessä, ei poistunut vaikka pari kertaa käynnisti ja sammutti, nyt työjälkeen sama juttu, palaa vain vaikka pari kertaa testaa.
Autokeskuksen ohjeen mukaan ei kannata ajaa 10 km, vaan lavalle sinne.
Huomenna siis kyytiin... onneksi on takuu voimassa ja myös huollon tiepalvelu.. ei siis kukkaroa verota, mutta harmittaa muuten
Autokeskuksen ohjeen mukaan ei kannata ajaa 10 km, vaan lavalle sinne.
Huomenna siis kyytiin... onneksi on takuu voimassa ja myös huollon tiepalvelu.. ei siis kukkaroa verota, mutta harmittaa muuten
Re: Giulietta 940
Jos kone muuten toimii ok eikä pätki niin uskaltaisin kyllä ajaa pajalle auton.
Re: Giulietta 940
joo, voi olla noin, joskin annoin käydä vain tyhjäkäyntiä, en kokeillut varsinaisesti edes kokeilla liikkelle lähtöä eli en tiedä olisiko tullut muita oireita. Samoin kun nyt Autokeskus tämän toteaa, niin ei viitsi ottaa sitä riskiä että sinne viedessä toteavat että vika on pahentunut tms kun ajettiin vastoin ohjeita. ja että takuu ei kattaisi. ja kuten todettu niin lavettikuljetus ei onneksi omia euroja vie, enemmän siis ottaa palloon...
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tampereen Autokeskuksessa sanoivat, että voi ajaa kunhan valo ei ala vilkkua. Mun dieselissä meinaan syttyi moottorin vikavalo kun olin työreissussa Tampereella. Valo kyllä sitten sammuikin, mutta vaati aika monta käynnistystä ennekuin se tapahtui - varmaan lähemmäs kymmenen. Tietystihän ei montaa päivää eikä pitkiä matkoja kannata ajaa, jos varoitusvalo palaa.
Muuhun varoitusvalojen vilkutteluun, lähinnä vaihteistovika- ja matkustajan airbagvalon syttymiseen käynnistyksen yhteydessä, näytti auttavan kun otin päivävalot kokonaan pois päältä - siis ne ledivalot sieltä menun kautta pois, kun eihän niitä oikeastaan näin talvella tarvitse. Vähän uskomatonta kyllä, että sillä olisi vaikutusta, mutta niin se näyttäisi olevan ainakin muutaman päivän kokemuksen jälkeen - kai niiden syttyminen käynnistyksen yhteydessä aiheuttaa jonkun virtapiikin tms. ja se sotkee muita laitteita - no täytyy vielä seurata.
Muuhun varoitusvalojen vilkutteluun, lähinnä vaihteistovika- ja matkustajan airbagvalon syttymiseen käynnistyksen yhteydessä, näytti auttavan kun otin päivävalot kokonaan pois päältä - siis ne ledivalot sieltä menun kautta pois, kun eihän niitä oikeastaan näin talvella tarvitse. Vähän uskomatonta kyllä, että sillä olisi vaikutusta, mutta niin se näyttäisi olevan ainakin muutaman päivän kokemuksen jälkeen - kai niiden syttyminen käynnistyksen yhteydessä aiheuttaa jonkun virtapiikin tms. ja se sotkee muita laitteita - no täytyy vielä seurata.
Re: Giulietta 940
Nähtävästi neuvot voi olla vähän henkilöstä kiinni...
Eilen torstaina kun varasin Autokeskus Airportista aikaa niin heillä tämä perjantai täynnä.
Tänään aamulla klo 8 auto lähti lavetilla ja soitin vielä uudelleen Autokeskus Airportiin että auto tulossa ja jos vain voi aikaistaa sen katsomista niin olisi tietenkin hieno juttu. Näytti edelleen että menee ensi viikkoon kun tänään kovin kiireinen päivä.
Mutta iltapäivästä soitettiin ja kerrottin että auto noudettavissa ! Kaasuttimen läppäkotelo (sori jos ei ihan oikea termi) oli jäätynyt ja olivat sen putsanneet. Ja auto siis jälleen käytössä ! Ja täytyy tällä kertaa antaa 10 pisteet Autokeskukselle nopeasta toiminnasta ja hyvästä palvelusta !
ps. huolto totesi että tämä pitkä suht kova pakkasjakso ja sitten pieni jäinen lumijyvänen on aiheuttanut eri autoissa outoja ongelmia... siis ei mikään Alfan ongelma vaan useamman heidän huoltaman merkin...
Eilen torstaina kun varasin Autokeskus Airportista aikaa niin heillä tämä perjantai täynnä.
Tänään aamulla klo 8 auto lähti lavetilla ja soitin vielä uudelleen Autokeskus Airportiin että auto tulossa ja jos vain voi aikaistaa sen katsomista niin olisi tietenkin hieno juttu. Näytti edelleen että menee ensi viikkoon kun tänään kovin kiireinen päivä.
Mutta iltapäivästä soitettiin ja kerrottin että auto noudettavissa ! Kaasuttimen läppäkotelo (sori jos ei ihan oikea termi) oli jäätynyt ja olivat sen putsanneet. Ja auto siis jälleen käytössä ! Ja täytyy tällä kertaa antaa 10 pisteet Autokeskukselle nopeasta toiminnasta ja hyvästä palvelusta !
ps. huolto totesi että tämä pitkä suht kova pakkasjakso ja sitten pieni jäinen lumijyvänen on aiheuttanut eri autoissa outoja ongelmia... siis ei mikään Alfan ongelma vaan useamman heidän huoltaman merkin...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Hinuriketjuun kuvia!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
aamun kiiressä kun piti lähteä töihin niin jäi kokonaan ottamatta kuvia,,, sori nyt täytyy vaan kuvitella asiaa..
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 940
Mittariston joulukuusivalaistuksen tarina ei täälläkään vielä ole ohi. Sain juulietan taas takaisin ja täysputsaus oli tehty huohotin/imupuolen kosteushaasteen osalta, joka ainakin vikakoodien mukaan siis syynä näihin pakkasella hyytymisiin (4/5 hyytymistä viimeisistä työmatkoista ja aina kun pakkasta yli -12 ja ajettu n. 25 minsaa motaria). Vielä tilauksessa on joku turbon anturi joka antaa outoja lukemia ja menee vaihtoon siis. Lisäksi takalasin lämppärin kuoleman syyllinen eli poikki olevat johdot vaihdetaan uuteen johtosarjaan. Toivottavasti alkaa sitten pelittämään. Useammalla sijaisautolla ajettuani täytyy taas todeta kuinka mukava auto Giulietta onkaan ajaa. Eihän tämä mikään 156 ole, mutta kun vertaa noihin Nissaneihin, Skodiin jne... vielä kun liukkaalla kelillä sais kaikki luistonestot pois päältä että vois mutkaankin ajaa ilman että auto päättää mitä tehdään eikä kuski.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Kävin lisäilemässä lasinpesunestettä ja otin samalla pari kuvaa. Tuossa ehkä hämärästä huolimatta näkyy kai se boksi tulpparivin päässä. Ei tullut nyt kuitenkaan purettua enempää. -> http://imgur.com/a/GuGub
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giul ... ange.shtml ohje sisältää jotain kuvia myös.
Lähteekö boksista jonnekin muuallekin kanavia kuin nuo kaksi putkea päällä? Suoraan alaspäin?
Jos tuon ottaa irti, saako sen avattua väkivallatta? Päällä on jonkinlainen hattu muoviklipseillä.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giul ... ange.shtml ohje sisältää jotain kuvia myös.
Lähteekö boksista jonnekin muuallekin kanavia kuin nuo kaksi putkea päällä? Suoraan alaspäin?
Jos tuon ottaa irti, saako sen avattua väkivallatta? Päällä on jonkinlainen hattu muoviklipseillä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Sama kyselin tämän sivun alussa Tomlaulta, mutta en ymmärsin... kyllä ne kolme pultteja pois, mutta miten ne muoviklipseija saa auki?flapjack kirjoitti:Jos tuon ottaa irti, saako sen avattua väkivallatta? Päällä on jonkinlainen hattu muoviklipseillä.
Multiairin mottoorissa MAP-anturit on kaksi, kannattaa tarkista molemmat.flapjack kirjoitti:Tämä anturi antaa vikakoodeja?
Se joka näytit sun kuvassa, ja lisaksi toinen joka MiTossa on sininen ja löytyy täällä... ja irrotettu näyttää tämmöseltä... sisällä on kartiomainen anturi jossa keltainen koetin
- Liitteet
-
- 24012014633.jpg
- (77.91 KiB) Tiedosto ladattu 7710 kertaa
-
- massa_aria_2.jpg
- (20.78 KiB) Tiedosto ladattu 7710 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Giulietta 940
Juurikin tuo musta kotelo on täynnä möhnää. Letkuja on 2kpl ja yksi reikä on sen pohjassa joka menee venttiilikoppaan. Klipsit lähtee auki vaikkapa pienellä ruuvarilla. Tuo overboost tunnistin yleensä on täysin puhdas(ahtoputkessa), Se joka jäätyy on kiinni imusarjassa vas puolella. Näkyy tuossa alemmassa kuvassa.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Ok, tuota toista katselin kans (Dodgen) sähkökaaviosta. Se onkin vähän paremmin piilossa. Pitää katsoa jos ehtii joku päivä penkomaan uudestaan.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
MultiAirista vielä..
Ennen tuota todellista ongelmaa olin jo jonkin aikaa (2-3 kk suunnilleen) itsekseni ihmetellyt kasvanutta polttoaineen kulutusta ja perstuntumalta huonontunutta kulkupuolta. Laitoin asian kuitenkin "musta tuntuu"-piikkiin, mutta kun tänään ajelin remontin jälkeen ekan kerran vähän enemmän ja ajatuksella, niin moottorin käytös on ihan selkeästi erilainen kuin aiemmin. Kaasupoljinta ei tarvitse painaa niin syvään normaalissa kiihdytyksessä ja Heikinlaakson rampista Kehä3:lle ylämäkeen kiihdyttäessä eron todella tunsi; ihan kuin olisi tullut uusi ohjelma N- ja D-väliin . Olisikohan tehty joku ohjelmistopäivitys samalla kun vaihdettiin MA-yksikkö? Tai sitten tuo MA ei vain ole toiminut kunnolla enää aikoihin.
Kulutuksesta en osaa vielä muuta sanoa, kuin että keskilukema on laskenut yli 10l/100 km 25 kilometrin matkalla eli 25,8 on laskenut 15,1 l/100 km .
Huomasin öljyt tarkistaessani, että siinä öljynsuodattimen ja turbon välissä on jonkinlainen lämpösuojalevy, joka on päällystetty huopamaisella aineella. Nyt siitä on yläosasta "haljennut" tuo huopa ja roikkuu ikävän näköisesti ja saattapa päästä irtikin ja joutua esim. moniurahihnan väliin. Kaipa tuostakin voisi käydä reklamoimassa, kun vielä on pari viikkoa takuuta jäljellä... Korjaavat varmaan liimaamalla, vaan kestääkö tuossa paikassa liimaus - ei näköjään ainakaan Italian pojan tekemä .
Ennen tuota todellista ongelmaa olin jo jonkin aikaa (2-3 kk suunnilleen) itsekseni ihmetellyt kasvanutta polttoaineen kulutusta ja perstuntumalta huonontunutta kulkupuolta. Laitoin asian kuitenkin "musta tuntuu"-piikkiin, mutta kun tänään ajelin remontin jälkeen ekan kerran vähän enemmän ja ajatuksella, niin moottorin käytös on ihan selkeästi erilainen kuin aiemmin. Kaasupoljinta ei tarvitse painaa niin syvään normaalissa kiihdytyksessä ja Heikinlaakson rampista Kehä3:lle ylämäkeen kiihdyttäessä eron todella tunsi; ihan kuin olisi tullut uusi ohjelma N- ja D-väliin . Olisikohan tehty joku ohjelmistopäivitys samalla kun vaihdettiin MA-yksikkö? Tai sitten tuo MA ei vain ole toiminut kunnolla enää aikoihin.
Kulutuksesta en osaa vielä muuta sanoa, kuin että keskilukema on laskenut yli 10l/100 km 25 kilometrin matkalla eli 25,8 on laskenut 15,1 l/100 km .
Huomasin öljyt tarkistaessani, että siinä öljynsuodattimen ja turbon välissä on jonkinlainen lämpösuojalevy, joka on päällystetty huopamaisella aineella. Nyt siitä on yläosasta "haljennut" tuo huopa ja roikkuu ikävän näköisesti ja saattapa päästä irtikin ja joutua esim. moniurahihnan väliin. Kaipa tuostakin voisi käydä reklamoimassa, kun vielä on pari viikkoa takuuta jäljellä... Korjaavat varmaan liimaamalla, vaan kestääkö tuossa paikassa liimaus - ei näköjään ainakaan Italian pojan tekemä .
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Kohti kevättä mennään joten Eibachin Prokit tilaukseen kangasmattosarjan kanssa, odotukset korkealla ulkonäön suhteen ja pien pelko miten käy mukavuuspuolelle. Lisäksi kun tuossa kurkistelin konehuoneen puolelle niin moottorin kuskinpuoleisessa päässä joku paikka hieman hikoilee, pitää pyyhkäistä pinnat puhtaaksi ja seurata tilannetta.
Re: Giulietta 940
Voi olla että viallisen yksikön seurauksena moottori on käynyt limp moudissa eli vähemmän tehoa estääkseen moottorin liiallista kuormitusta ja vaurioitumista.peksu kirjoitti:MultiAirista vielä..
Ennen tuota todellista ongelmaa olin jo jonkin aikaa (2-3 kk suunnilleen) itsekseni ihmetellyt kasvanutta polttoaineen kulutusta ja perstuntumalta huonontunutta kulkupuolta. Laitoin asian kuitenkin "musta tuntuu"-piikkiin, mutta kun tänään ajelin remontin jälkeen ekan kerran vähän enemmän ja ajatuksella, niin moottorin käytös on ihan selkeästi erilainen kuin aiemmin. Kaasupoljinta ei tarvitse painaa niin syvään normaalissa kiihdytyksessä ja Heikinlaakson rampista Kehä3:lle ylämäkeen kiihdyttäessä eron todella tunsi; ihan kuin olisi tullut uusi ohjelma N- ja D-väliin . Olisikohan tehty joku ohjelmistopäivitys samalla kun vaihdettiin MA-yksikkö? Tai sitten tuo MA ei vain ole toiminut kunnolla enää aikoihin.
Kulutuksesta en osaa vielä muuta sanoa, kuin että keskilukema on laskenut yli 10l/100 km 25 kilometrin matkalla eli 25,8 on laskenut 15,1 l/100 km .
Huomasin öljyt tarkistaessani, että siinä öljynsuodattimen ja turbon välissä on jonkinlainen lämpösuojalevy, joka on päällystetty huopamaisella aineella. Nyt siitä on yläosasta "haljennut" tuo huopa ja roikkuu ikävän näköisesti ja saattapa päästä irtikin ja joutua esim. moniurahihnan väliin. Kaipa tuostakin voisi käydä reklamoimassa, kun vielä on pari viikkoa takuuta jäljellä... Korjaavat varmaan liimaamalla, vaan kestääkö tuossa paikassa liimaus - ei näköjään ainakaan Italian pojan tekemä .
Voi myös olla että uusi yksikkö on päivitetty ja käyttäytyy eri tavalla.
Mitään halkeamaa tai normaalista poikkeavaa veisin tarkastettavaksi. Jospa se on irronnut huollon yhteydessä jne.
Onpa sairas kulutus sulla!
Itse en 2.0 l koneessa 15 l satasella muuten näe kuin kylmänä kiihdyttäessä. Kerran taulussa tuli näytettyä 18 l / 100 km vakio päällä mittarissa 120 vuoristotiellä ylimakea kiivetessä.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo lukema on ihan AK:n jäljiltä eli akunkenkä ollut irti ja tripin lukemat nollaantunut. Sitten on varmaa testailtu paikallaan paljon ja ajettu vain vähän (n. 2 km koeajo oli tehty...). Nyt lukema on jo pudonnut alle 11l/100 km.Pujazuba kirjoitti:Onpa sairas kulutus sulla!peksu kirjoitti:MultiAirista vielä..
Kulutuksesta en osaa vielä muuta sanoa, kuin että keskilukema on laskenut yli 10l/100 km 25 kilometrin matkalla eli 25,8 on laskenut 15,1 l/100 km .
Itse en 2.0 l koneessa 15 l satasella muuten näe kuin kylmänä kiihdyttäessä. Kerran taulussa tuli näytettyä 18 l / 100 km vakio päällä mittarissa 120 vuoristotiellä ylimakea kiivetessä.
Normaalistihan minun lukemia ei ole uskottu tällä palstalla pienuuden takia; vaihteen vuoksi suuruuden takia .
Re: Giulietta 940
Tottakai tuo kulutus näyttää hetken älyttömiä lukemia jos nollaantunu. Kyllä Se siitä tippuu alas
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Voisihan sen tietysti nollata uudelleen, mutta seuraavan tankkauksen yhteydessä sitten taas saa tosilukemia ja hanskaloodassa on vihko, johon merkkaan kaikki tankkaukset sun muut kulut. Eli minulle ei ole niin suurta väliä tuolla ajotietokoneen lukemalla, todelliset luvut voin laskea ruutuvihosta .
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tyhjäkäynti ja starttailu toki nostaa lukemia myös, mutta aika hurjia. Vieläkin tuosta saa melkein puolet pois.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Giulietta 940
Tuohon kulutukseen, onhan omistaja huomannut että autossa on vaihteita useampi ?Pujazuba kirjoitti:Voi olla että viallisen yksikön seurauksena moottori on käynyt limp moudissa eli vähemmän tehoa estääkseen moottorin liiallista kuormitusta ja vaurioitumista.peksu kirjoitti:MultiAirista vielä..
Ennen tuota todellista ongelmaa olin jo jonkin aikaa (2-3 kk suunnilleen) itsekseni ihmetellyt kasvanutta polttoaineen kulutusta ja perstuntumalta huonontunutta kulkupuolta. Laitoin asian kuitenkin "musta tuntuu"-piikkiin, mutta kun tänään ajelin remontin jälkeen ekan kerran vähän enemmän ja ajatuksella, niin moottorin käytös on ihan selkeästi erilainen kuin aiemmin. Kaasupoljinta ei tarvitse painaa niin syvään normaalissa kiihdytyksessä ja Heikinlaakson rampista Kehä3:lle ylämäkeen kiihdyttäessä eron todella tunsi; ihan kuin olisi tullut uusi ohjelma N- ja D-väliin . Olisikohan tehty joku ohjelmistopäivitys samalla kun vaihdettiin MA-yksikkö? Tai sitten tuo MA ei vain ole toiminut kunnolla enää aikoihin.
Kulutuksesta en osaa vielä muuta sanoa, kuin että keskilukema on laskenut yli 10l/100 km 25 kilometrin matkalla eli 25,8 on laskenut 15,1 l/100 km .
Huomasin öljyt tarkistaessani, että siinä öljynsuodattimen ja turbon välissä on jonkinlainen lämpösuojalevy, joka on päällystetty huopamaisella aineella. Nyt siitä on yläosasta "haljennut" tuo huopa ja roikkuu ikävän näköisesti ja saattapa päästä irtikin ja joutua esim. moniurahihnan väliin. Kaipa tuostakin voisi käydä reklamoimassa, kun vielä on pari viikkoa takuuta jäljellä... Korjaavat varmaan liimaamalla, vaan kestääkö tuossa paikassa liimaus - ei näköjään ainakaan Italian pojan tekemä .
Voi myös olla että uusi yksikkö on päivitetty ja käyttäytyy eri tavalla.
Mitään halkeamaa tai normaalista poikkeavaa veisin tarkastettavaksi. Jospa se on irronnut huollon yhteydessä jne.
Onpa sairas kulutus sulla!
Itse en 2.0 l koneessa 15 l satasella muuten näe kuin kylmänä kiihdyttäessä. Kerran taulussa tuli näytettyä 18 l / 100 km vakio päällä mittarissa 120 vuoristotiellä ylimakea kiivetessä.
Kuorma-auton kulutuslukemiahan nuo on....
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Lukekaapa nyt ajatuksella kirjoitukseni .
Tottakai saan sen putoamaan vaikka heti n. 7l/100 km vain nollaamalla tietokoneen ja jatkamalla normaalia ajeluani.
Olen siis ajanut nyt AK:n remontin (jossa siihenastinen lukema n. 8,8l/100 km nollautui) jälkeen autolla n. 40 km (sis. monta kylmäkäynnistystä ja lähinnä 2-5 km ajosiivuja) ja kun lähtölukema AK:n pihassa oli jotain 26l/100 km, niin kyllä tuo jättilukema oli saatu siihen varmasti käyttämällä autoa kauan tyhjäkäynnillä/kaasuttelemalla paikallaan ja sitten ajettu vain parin kilometrin koeajo.
Katsotaan todellinen tilanne kun tankkaan seuraavaksi (tankki 75% täynnä nyt) onko kulutus muuttunut pienemmäksi remontin jälkeen. Ihmettelemäni suurentunut kulutus syksyn ja talven mittaan on ollut n. 8,5l-9l/100 km. Aiemmat talvet olen ajellut 1-1,5l/100 km vähemmällä. Ja luntakin on ollut enemmän vai siitäkö se onkin johtunut?
Tottakai saan sen putoamaan vaikka heti n. 7l/100 km vain nollaamalla tietokoneen ja jatkamalla normaalia ajeluani.
Olen siis ajanut nyt AK:n remontin (jossa siihenastinen lukema n. 8,8l/100 km nollautui) jälkeen autolla n. 40 km (sis. monta kylmäkäynnistystä ja lähinnä 2-5 km ajosiivuja) ja kun lähtölukema AK:n pihassa oli jotain 26l/100 km, niin kyllä tuo jättilukema oli saatu siihen varmasti käyttämällä autoa kauan tyhjäkäynnillä/kaasuttelemalla paikallaan ja sitten ajettu vain parin kilometrin koeajo.
Katsotaan todellinen tilanne kun tankkaan seuraavaksi (tankki 75% täynnä nyt) onko kulutus muuttunut pienemmäksi remontin jälkeen. Ihmettelemäni suurentunut kulutus syksyn ja talven mittaan on ollut n. 8,5l-9l/100 km. Aiemmat talvet olen ajellut 1-1,5l/100 km vähemmällä. Ja luntakin on ollut enemmän vai siitäkö se onkin johtunut?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mutta miten se puhdistetaan, kun ei sitä taida saada millään auki?Tomlau kirjoitti:Nykäset moottorisuojan pois. Sit näät mustan kotelon kiinni moottorin oik puolella. Irroitat letkut ha 3kpl pultteja. Sitten nostat sen vain pois
Jonkinlainen kansi siinä on, mutta muovisia klipsuja, jotka hajoavat helposti.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Ja "talven" ensimmäinen Check Engine. Ulkona +4C. Ei tosin mitään muuta kuin tuo viesti ja moottorivalo + S/S pois päältä.
Vielä on muutama kk aikaa ihmetellä.
Vielä on muutama kk aikaa ihmetellä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nyt eka tankkaus MultiAir-rempan jälkeen; kulutus 8,5l/100 km. Eiköhän tästä pääse taas normilukemille eli 5 ja 6 alkaviin lukemiin .
Oli muuten edellinen tankkaus tehty 19.11.2013 eli tankkaus 4xvuodessa...
Oli muuten edellinen tankkaus tehty 19.11.2013 eli tankkaus 4xvuodessa...
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Nyt sai huoltoon. Vaihde vapaalla -anturi ilmeisesti sökö. Uusi tulisi tällä viikolla mutta vaihtoaika venyy.flapjack kirjoitti:Ja "talven" ensimmäinen Check Engine.
Kaikki kuitenkin toimii, paitsi S/S ja DNA.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ärsyttävä ominaispiirre muuten että stop/start on lähes aina "unavailable" ja inforuutu ilmeisesti käsittelee tämän elämää tärkeämpänä vikailmoituksena jolloin puhelinta ei voi käyttää Blue&Me:n kautta. Paitsi jos erikseen joka kerta kytkee stop/startin pois. En todellakaan halua stop/startia toimintoa edes päälle, niinpä olisi kätevämpää jos sen saisi vaan kokonaan pois omista ja auton silmistä ja mielestä. Tiedän, kehittyneen maailman ongelmia mutta halusin vain avautua.
Re: Giulietta 940
Aika usein jos start/stop ei toimi niin syypää on akku. Itse en myöskään tykkää tuosta toiminnosta joten aina kytken sen erikseen poisCuoreSportivo kirjoitti:Ärsyttävä ominaispiirre muuten että stop/start on lähes aina "unavailable" ja inforuutu ilmeisesti käsittelee tämän elämää tärkeämpänä vikailmoituksena jolloin puhelinta ei voi käyttää Blue&Me:n kautta. Paitsi jos erikseen joka kerta kytkee stop/startin pois. En todellakaan halua stop/startia toimintoa edes päälle, niinpä olisi kätevämpää jos sen saisi vaan kokonaan pois omista ja auton silmistä ja mielestä. Tiedän, kehittyneen maailman ongelmia mutta halusin vain avautua.
Re: Giulietta 940
Tai sitten kone ei ole vielä lämmennyt tarpeeksi, jos tuo StartStop on "unavailable".Tomlau kirjoitti:Aika usein jos start/stop ei toimi niin syypää on akku. Itse en myöskään tykkää tuosta toiminnosta joten aina kytken sen erikseen poisCuoreSportivo kirjoitti:Ärsyttävä ominaispiirre muuten että stop/start on lähes aina "unavailable" ja inforuutu ilmeisesti käsittelee tämän elämää tärkeämpänä vikailmoituksena jolloin puhelinta ei voi käyttää Blue&Me:n kautta. Paitsi jos erikseen joka kerta kytkee stop/startin pois. En todellakaan halua stop/startia toimintoa edes päälle, niinpä olisi kätevämpää jos sen saisi vaan kokonaan pois omista ja auton silmistä ja mielestä. Tiedän, kehittyneen maailman ongelmia mutta halusin vain avautua.
Oletko koittanut, että saako "unavailable" tiedon ohitettua painamalla ratista Menu tai Esc-painikkeita?
PS. Model Year 2014 Giulietassa taitaa jäädä muistiin asetukset, niin ei tarvi joka kerta erikseen kytkeä S/S pois päältä.
Re: Giulietta 940
Softapäivityksellä hoituu vanhempiinkin.vto kirjoitti:PS. Model Year 2014 Giulietassa taitaa jäädä muistiin asetukset, niin ei tarvi joka kerta erikseen kytkeä S/S pois päältä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
hienoa tämä piiperrys, tolla s&s systeemillä saadaan helposti 20g päästöjä pienemmäksi paperilla. Ja eiku päivityksellä moinen turhake puis.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tuo on hyvä uutinen, itsekin otan sen meinaan aina pois päältä.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Uuden version kuvauksissa näkyy myös jossain bluetooth media streaming tjsp. Muualla taas väitetään ettei vieläkään ole A2DP:tä.
Saaneeko tuota versiota nyt sitten yleensäkään mistään Suomessa
Saaneeko tuota versiota nyt sitten yleensäkään mistään Suomessa
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Täältä löytynee eniten Giuliettan omistajia, joilta voisi hieman kysellä tietoja ennen lopullista ostopäätöstä.
Olen katsellut tässä autoja jo parin kuukauden ajan, kun nykyinen diesel-vehje ei oikein ole paras vaihtoehto omaan käyttööni. Giulietta on nyt päässyt siihen asemaan, että en muista autoista oikein enää edes kiinnostu. Alfoista tiedän hyvin vähän, mutta se ei mitenkään vähennä kiinnostuksen määrää. Giulietta on hyvin nätti niin sisältä kuin ulkoakin ja varusteitakin löytyy aivan riittävästi. Lisäksi moottorivaihtoehdot ovat mahtavia kulutus/teho -suhteeltaan.
Tarkemmin ottaen kiikarissa on muutama noin 50-100tkm ajettu Giulietta vuosimallia 2011. Konevaihtoehdoista kiinnostaa lähinnä tuo 1.4 litrainen MultiAir versio (eli se 170 heppainen). Manuaali ja automaatti käyvät molemmat, mutta lähinnä manuaaleja tuntuu olevan tarjolla. Myös Quadrifoglio voisi kiinnostaa, jos sopiva yksilö löytyy sopivaan hintaan.
Mutta sitten kysymyksiin:
- Tyyppiviat, niitä varmasti on, mutta kuinka pahoja ja voiko olla oletettavaa että ne olisi jo korjattu kun autolla on ajettu tuo 50-100tkm?
- Huoltojen hinnat? Auto tulee olemaan tietyllä tapaa melko raskaassa ajossa, jonka vuoksi huolenpitoa täytyy ehkä hieman normaalia enemmän olla. Tämän vuoksi huoltojen hinnat kiinnostavat (ei ole väliä mistä huolloista on kyse, kokemuksia siis haen).
- Muuta huomioitavaa tai mielipiteitä? Pitäen mielessä ettei minulla ole Alfoista aiempaa kokemusta.
Kiitän jo etukäteen vastauksistanne!
Olen katsellut tässä autoja jo parin kuukauden ajan, kun nykyinen diesel-vehje ei oikein ole paras vaihtoehto omaan käyttööni. Giulietta on nyt päässyt siihen asemaan, että en muista autoista oikein enää edes kiinnostu. Alfoista tiedän hyvin vähän, mutta se ei mitenkään vähennä kiinnostuksen määrää. Giulietta on hyvin nätti niin sisältä kuin ulkoakin ja varusteitakin löytyy aivan riittävästi. Lisäksi moottorivaihtoehdot ovat mahtavia kulutus/teho -suhteeltaan.
Tarkemmin ottaen kiikarissa on muutama noin 50-100tkm ajettu Giulietta vuosimallia 2011. Konevaihtoehdoista kiinnostaa lähinnä tuo 1.4 litrainen MultiAir versio (eli se 170 heppainen). Manuaali ja automaatti käyvät molemmat, mutta lähinnä manuaaleja tuntuu olevan tarjolla. Myös Quadrifoglio voisi kiinnostaa, jos sopiva yksilö löytyy sopivaan hintaan.
Mutta sitten kysymyksiin:
- Tyyppiviat, niitä varmasti on, mutta kuinka pahoja ja voiko olla oletettavaa että ne olisi jo korjattu kun autolla on ajettu tuo 50-100tkm?
- Huoltojen hinnat? Auto tulee olemaan tietyllä tapaa melko raskaassa ajossa, jonka vuoksi huolenpitoa täytyy ehkä hieman normaalia enemmän olla. Tämän vuoksi huoltojen hinnat kiinnostavat (ei ole väliä mistä huolloista on kyse, kokemuksia siis haen).
- Muuta huomioitavaa tai mielipiteitä? Pitäen mielessä ettei minulla ole Alfoista aiempaa kokemusta.
Kiitän jo etukäteen vastauksistanne!
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Itse olen aina ollut Alfista mutta vasta Giulietta tuntui omassa tilanteessa Alfalta jonka voisi ostaa, olin monta kertaa HYVIN lähellä jo ostaa 156:n ja 147:n. Kun tuon Giulietta ajatuksen sain päähäni, ainoa keino oli ostaa se Giulietta. Ostin joulukuussa vm 2011 1.4 MultiAirin vaihdossa askeettiseen Golfiin enkä ole katunut. Joka kerta kun laitan auton parkkiin katson taakseni, se on NIIN kaunis oikeasti. Tässä muutamassa kuukaudessa on oman kokemuksen ja palstojen kautta tullut esille noita "huolia", jotka menevät suureksi osin sen piikkiin että tältä autolta odottaa täydellisyyttä ja siinä pienikin juttu tuntuu isolta. Golfissa oli paljon enemmän laatuvikoja. Sen jälkeen kun hankin Giuliettan on moni tullut juttusille ja kehunut autoa. Tätä et koe Golfin kanssa IKINÄ.Nelfor kirjoitti:Täältä löytynee eniten Giuliettan omistajia, joilta voisi hieman kysellä tietoja ennen lopullista ostopäätöstä.
- Kulutus on kaunis paperilla. Ajan itse kaupunkiajoa ja pari kertaa kuussa motaria Lahteen, keskikulutus on yli yhdeksän.
- Monessa autossa kaiutinpaneelit rutisevat pienelläkin bassolla. Tämä on oikea uuden auton tyyppivika, kai liian vähän liimaa paneeleissa tms, ei johdu itse kaiuttimesta. Tilapäisesti auttaa jos kaiutinkoteloita kiskoo itseen päin.
- Manuaalivaihteistossa on jonkin verran ongelmia ykkösvaihteen kansssa, ei mene aina kunnolla päälle
- Moottori tuntuu kylmäkäynnistyksessä tukkoisemmalta kuin muut moottorit, vasta kun saa lämmöt ylös tulee tehoa kunnolla (mutta sitten kun laitat Dynamic moden päälle ja kierrokset yli kolmen tonnin niin päästään asiaan)
- Radion napit ovat onnettomia käyttää
- Kylmällä kelillä jarrupalat vinkuvat kuin lauma hiiriä, tähän auttaa vain runsaaampi jarruttaminen
- Stop/start on aina unavailable, se on kuin Loch Nessin hirviö. Joku sen väittää nähneensä mutta faktat puuttuvat.
Oma auto menossa lauantaina ekaan katsastukseen ja maanantaina huoltoon. Voin sitten päivittää mitä tapahtui ja maksoi.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Tyyppivioista - siis merkittävistä sellaisista - on paha sanoa, kun tekniikka on vielä niin uutta.
TCT Giulietta tuli myyntiin vasta ihan loppuvuodesta 2011, joten ei ihme, että käytettyjen tarjonta on nihkeää. Kuivista kytkimistä johtuen TCT tulee kyllä vaatimaan remonttia jossain vaiheessa, ellei ajeta pelkkää maantieajoa. Tuskin manuaalillakaan pääsee yli 200 tkm ilman kytkinremonttia, jos ajaa paljon kaupunkiajoa.
Toinen mielenkiintoinen voi olla MultiAir -yksikkö. Jos en ihan väärin laskinta naputellut, niin odotettavissa oleva elinikä jää selvästi alle 200 tkm - speksejä tuli kaivelta Alfan keksinnöt tms. ketjuun. Tämäkin on sellainen tonnin juttu. Eli ei paljon ihmeempi kuin uuden rengaskerran ostaminen.
Kulutusta en kylläkään pidä pahana. Onhan sitä taloudellisempiakin, mutta niissä ei taida olla ihan samaan malliin potkua. Puhumattakaan siitä, että lähdettäisiin rakentamaan autoa perinteisellä tyylillä eli 2,x litran vapari + mehumaija-automaatti.
Moottoritiellä pitäisi kesällä päästä 8 l pintaan ja talvirajoituksin & renkain alle 7. Siis puhuttaessa H:ki-Hämeenlinna tms. ajosta. Muutaman km pätkiä ajettaessa kulutus on selvästi korkeampi.
TCT Giulietta tuli myyntiin vasta ihan loppuvuodesta 2011, joten ei ihme, että käytettyjen tarjonta on nihkeää. Kuivista kytkimistä johtuen TCT tulee kyllä vaatimaan remonttia jossain vaiheessa, ellei ajeta pelkkää maantieajoa. Tuskin manuaalillakaan pääsee yli 200 tkm ilman kytkinremonttia, jos ajaa paljon kaupunkiajoa.
Toinen mielenkiintoinen voi olla MultiAir -yksikkö. Jos en ihan väärin laskinta naputellut, niin odotettavissa oleva elinikä jää selvästi alle 200 tkm - speksejä tuli kaivelta Alfan keksinnöt tms. ketjuun. Tämäkin on sellainen tonnin juttu. Eli ei paljon ihmeempi kuin uuden rengaskerran ostaminen.
Kulutusta en kylläkään pidä pahana. Onhan sitä taloudellisempiakin, mutta niissä ei taida olla ihan samaan malliin potkua. Puhumattakaan siitä, että lähdettäisiin rakentamaan autoa perinteisellä tyylillä eli 2,x litran vapari + mehumaija-automaatti.
Moottoritiellä pitäisi kesällä päästä 8 l pintaan ja talvirajoituksin & renkain alle 7. Siis puhuttaessa H:ki-Hämeenlinna tms. ajosta. Muutaman km pätkiä ajettaessa kulutus on selvästi korkeampi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tyyppivikana taitaa tosiaan olla kaiuttimien ylimääräinen ääntely etuovien verhoiluissa, mutta minä korjautin tuon takuuaikana ja hyvin tuli korjattua eli ylimääräiset äänet sieltä loppuivat. Tuo lienee ihan tehtaankin tiedossa oleva vika, joten kannattaa korjauttaa ehdottomasti takuuaikana. Vikahan ilmenee kaiuttimen ritilän irtonaisuutena (sormella painamalla loppuu) ja on varmaan helppo korjata itsekin esim.liimalla tai jollakin massalla?
Toinen tyyppivika voi olla bensatankin luukun saranan vaihto tukevampaan malliin. Omaani tuo vaihdettiin edellisessä huollossa ihan pyytämättä, oli kuulemma tehtaan tiedote tai jotain sellaista asiasta. Ilmenee pakkaskeleillä luukun jumitteluna, omaani korjattiin tuosta ongelmasta ekan (ja ainoan tuon vaihdon lisäksi) kerran kuukauden ikäisestä autosta. Meni rasvaamalla melkein kolme vuotta ilman ongelmia, mutta kyllä tuo luukku saranan vaihdon jälkeen selkeästi muuttui tukevammaksi.
Vaihdekepin nupin yläosan huolto onnistui ihan itse rikkomaan ja sekin vaihdettiin uuteen takuuna. Tekniikan Maailman kestotesti-Alfastahan testikuskit onnistuivat myös rikkomaan tuon osan. Se kansi, jossa lukee vaihdekaavio, on kiinni kolmella heppoisella muovikiinnikkeellä, joten meneehän se rikki jos oikein runnoo kepin nuppia. Liimalla tulisi varmaan paras lopputulos...
Kulutus tuntuu tämän auton kohdalla olevan poikkeuksellisen paljon keskustelua herättävä aihe (katso "paljonko Alfasi kuluttaa"-keskustelu).
Kävin Turussa pari viikkoa sitten loskaisella kelillä ja reissulla kului 6,7l/100 km motaria suurimmaksi osaksi ajellen. Parhaimmillaan kesällä olen päässyt säästeliäällä ajotavalla yhdellä tankillisella 1036 km/51,56l (Hki-Kotka-Hki-Turku-Oulu ja mahdollisimman lähellä rantaa koko ajan), jolloin lukemaksi tulee 4,98l/100 km. Normaalit kesälukemat minulla on pyörinyt 5,5-6,5 välillä. Ainakin tämän yksilön ajotieturi näyttää poikkeuksellisen tarkasti oikeita lukemia. Laitan kaikki tankkaukset vihkoon, niin saan varmasti oikeita lukemia vaikka 10 000 km:n matkalta.
Suurin kohdalleni osunut vika oli tammikuun pakkasilla MultiAir-yksikön rikkoutuminen. Onneksi meni takuuseen. Ajettuna oli silloin n. 39 tkm. Muiden palstalaisten kohdalle ei tätä liene sattunut (ei ainakaan ole kirjoittanut asiasta)?
Eli pieniä ovat viat olleet, itse asiassa tämä on toiminut todella hyvin eikä ole tarvinnut huoltojen lisäksi käydä korjauttamassa muuta kuin tuo MultiAir-systeemi ja silloin mentiinkin hinurin kyydissä.
Huoltohinnat ovat mielestäni ihan kohtuullisia. Kolme huoltoa tehty ja maksaneet 172e, 449e ja 335e. Kallein huolto oli iso huolto, jossa vaihdettiin mm. tulpat, jarrunesteet ja tehtiin jarruhuolto. Tuo 335e huolto sisälsi lisätöinä jarruhuollon ja tuulilasin pyyhkijöiden vaihdon (nämä yht. 147e).
Toinen tyyppivika voi olla bensatankin luukun saranan vaihto tukevampaan malliin. Omaani tuo vaihdettiin edellisessä huollossa ihan pyytämättä, oli kuulemma tehtaan tiedote tai jotain sellaista asiasta. Ilmenee pakkaskeleillä luukun jumitteluna, omaani korjattiin tuosta ongelmasta ekan (ja ainoan tuon vaihdon lisäksi) kerran kuukauden ikäisestä autosta. Meni rasvaamalla melkein kolme vuotta ilman ongelmia, mutta kyllä tuo luukku saranan vaihdon jälkeen selkeästi muuttui tukevammaksi.
Vaihdekepin nupin yläosan huolto onnistui ihan itse rikkomaan ja sekin vaihdettiin uuteen takuuna. Tekniikan Maailman kestotesti-Alfastahan testikuskit onnistuivat myös rikkomaan tuon osan. Se kansi, jossa lukee vaihdekaavio, on kiinni kolmella heppoisella muovikiinnikkeellä, joten meneehän se rikki jos oikein runnoo kepin nuppia. Liimalla tulisi varmaan paras lopputulos...
Kulutus tuntuu tämän auton kohdalla olevan poikkeuksellisen paljon keskustelua herättävä aihe (katso "paljonko Alfasi kuluttaa"-keskustelu).
Kävin Turussa pari viikkoa sitten loskaisella kelillä ja reissulla kului 6,7l/100 km motaria suurimmaksi osaksi ajellen. Parhaimmillaan kesällä olen päässyt säästeliäällä ajotavalla yhdellä tankillisella 1036 km/51,56l (Hki-Kotka-Hki-Turku-Oulu ja mahdollisimman lähellä rantaa koko ajan), jolloin lukemaksi tulee 4,98l/100 km. Normaalit kesälukemat minulla on pyörinyt 5,5-6,5 välillä. Ainakin tämän yksilön ajotieturi näyttää poikkeuksellisen tarkasti oikeita lukemia. Laitan kaikki tankkaukset vihkoon, niin saan varmasti oikeita lukemia vaikka 10 000 km:n matkalta.
Suurin kohdalleni osunut vika oli tammikuun pakkasilla MultiAir-yksikön rikkoutuminen. Onneksi meni takuuseen. Ajettuna oli silloin n. 39 tkm. Muiden palstalaisten kohdalle ei tätä liene sattunut (ei ainakaan ole kirjoittanut asiasta)?
Eli pieniä ovat viat olleet, itse asiassa tämä on toiminut todella hyvin eikä ole tarvinnut huoltojen lisäksi käydä korjauttamassa muuta kuin tuo MultiAir-systeemi ja silloin mentiinkin hinurin kyydissä.
Huoltohinnat ovat mielestäni ihan kohtuullisia. Kolme huoltoa tehty ja maksaneet 172e, 449e ja 335e. Kallein huolto oli iso huolto, jossa vaihdettiin mm. tulpat, jarrunesteet ja tehtiin jarruhuolto. Tuo 335e huolto sisälsi lisätöinä jarruhuollon ja tuulilasin pyyhkijöiden vaihdon (nämä yht. 147e).
Re: Giulietta 940
Radioasemien heikko kuuluvuus.
Ajelin tänään tyttären Giuliettalla ja Tampereella kuului asemat tosi surkeasti.
Onko kellään samaa vikaa ja mitä voi tehdä.
Joku antennivahvistin vai antennin vaihto???
CD:t soi ok ja asemat, jotka yleensä löytää, kuuluu hyvin.
Ajelin tänään tyttären Giuliettalla ja Tampereella kuului asemat tosi surkeasti.
Onko kellään samaa vikaa ja mitä voi tehdä.
Joku antennivahvistin vai antennin vaihto???
CD:t soi ok ja asemat, jotka yleensä löytää, kuuluu hyvin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kuuluvuus on joka tapauksessa heikompi kuin muissa autoissa, toisaalta ei tule esim Viron kanavat turhaan häiritsemään Helsingissä. Itsellä tuntui aluksi ettei kuulu mitään kanavia ja nekin mitä kuuluu niin rätisten. Resetoin radion asetukset ja se tuntui auttavan, kannattaa kokeilla!Laku kirjoitti:Radioasemien heikko kuuluvuus.
Re: Giulietta 940
Mulla radio kuuluu hyvin, mutta kun on tottunut että RDS hakee saman kanavan eri kuuluvuusalueella, niin sitä se ei tee.
Kaikkia asetuksia olen kokeillut - ominaisuus?
Navi -mallissa käyttömukavuus ei ole kovin korkealla tasolla, mutta kojelauta on erittäin kaunis näyttö alhaalla.
Kysyjälle suosittelen Giuliettaa! Ei täydellinen auto, mutta kuskin penkillä on aina hauskaa...
Kaikkia asetuksia olen kokeillut - ominaisuus?
Navi -mallissa käyttömukavuus ei ole kovin korkealla tasolla, mutta kojelauta on erittäin kaunis näyttö alhaalla.
Kysyjälle suosittelen Giuliettaa! Ei täydellinen auto, mutta kuskin penkillä on aina hauskaa...
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Mulla RDS vaihtaa kyllä taajuutta (AF toiminto). Mutta kuuluvuus on heikko. Minulla ei tosin ole kokemusta tuosta navi-mallista, olisiko siinä erilainen viritin.ORBITA kirjoitti:Mulla radio kuuluu hyvin, mutta kun on tottunut että RDS hakee saman kanavan eri kuuluvuusalueella, niin sitä se ei tee.
Kaikkia asetuksia olen kokeillut - ominaisuus?
Minäkin voin kyllä kysyjälle suositella Giuliettaa pikkuvioista huolimatta. Itselläni jo toinen menossa (MA->QV)..
Ovipahvien rutinat ja vaihdekepin nupin muovikappale korjattiin takuuseen tuosta aiemmasta, vinkuvat jarrut oli "ominaisuus". 30tkm huolto taisi kustantaa ~350e (Autokeskus). QV:n ovet menossa hiljennettäväksi myöhemmin tässä kuussa..
Re: Giulietta 940
Juu AF päällä, eikä vaihda. Eipä kauheesti elämää vaikeuta, lähinnä ihmetyttää.
Itse korjasin ritilöiden räminät tunkemalla joka reunasta ovipahvin ja kaiutinritilän väliin mustaa solumuovitiivistettä.
Tämä sen jälkeen kun ei takuuhuollossa saaneet räminää poistettua. Jälkimarkkinointi ja huoltotoiminta onkin Alfan pahin ongelma ainakin täällä
satakunnan seudulla. Audin parjattu toiminta tuntuu ensiluokkaiselta Alfan jälkeen
Itse korjasin ritilöiden räminät tunkemalla joka reunasta ovipahvin ja kaiutinritilän väliin mustaa solumuovitiivistettä.
Tämä sen jälkeen kun ei takuuhuollossa saaneet räminää poistettua. Jälkimarkkinointi ja huoltotoiminta onkin Alfan pahin ongelma ainakin täällä
satakunnan seudulla. Audin parjattu toiminta tuntuu ensiluokkaiselta Alfan jälkeen
Re: Giulietta 940
Joo, kiitos vaan vastauksista. Resetointia koetetaan.
Juu, kyllä mielelläni Alfalla ajelisin, eikä Giulietta oo pöllömpi, siksi sain sen tyttären hankintalistalle Leonin tilalle.
159 olis mun valinta, mutta ei kestävää bensakonetta. Muuten tykkäsin 6 vuotta ajella 159:llä.
Giuliettassa mulle turhan lyhyt penkin istuinosa ja jalka ei meinaa sopia kaasupolkimelle, täytyy sovitella, ettei paina jarrua samalla. Ja katsee kyllä seuraa aika hyvin autoa, eli ulkonäkö on yes.
Autona ihan ok. ja tytär tykkää kovasti - paitsi tää radio/antenni perskules.
Juu, kyllä mielelläni Alfalla ajelisin, eikä Giulietta oo pöllömpi, siksi sain sen tyttären hankintalistalle Leonin tilalle.
159 olis mun valinta, mutta ei kestävää bensakonetta. Muuten tykkäsin 6 vuotta ajella 159:llä.
Giuliettassa mulle turhan lyhyt penkin istuinosa ja jalka ei meinaa sopia kaasupolkimelle, täytyy sovitella, ettei paina jarrua samalla. Ja katsee kyllä seuraa aika hyvin autoa, eli ulkonäkö on yes.
Autona ihan ok. ja tytär tykkää kovasti - paitsi tää radio/antenni perskules.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Audiopuoli (B&M) ei tosiaan myöskään osaa sellaista >10v vanhaa keksintöä kuin a2dp ja vanhemmassa mallissa ei ole edes tavallista AUX liitintä. Eli purkitetun (USB/CD) musiikin lisäksi on vain nämä ankeat radiokanavat. 2014 malli ehkä parantaa ehkä ei, luultavasti ei. Muilla merkeillä voi syöttää haluamaansa ääntä puhelimesta sujuvasti.
Tästä ketjusta löytyy paljon juttua talven vikakoodeista ja imupuolen kosteusongelmista ja ilmeisesti ainakin pari huohottimen jäätymistä. Muutenpa oikeat viat taitaa olla olleet harvassa. Viimasuojat lämmittää kummasti mutta ei ollut kunnon talvea nyt testiksi. Tuntuu starttaavan mistä vain vaikka on vähän kankea kylmänä. Moottorinohjauksen ja vaihteiden oikkuihin tottuu.
Mainitussa Leonissa on audio ja moni muu osa (vääntö <3) eri planeetalta ja sitä jopa saa kaupasta. Meilläkin se on uhkaavasti ehdolla. Katsotaan saako mitään mielekkäämpää alle koska paperiarvoista huolimatta ei ole kyllä millään tavalla houkutteleva auto. Niin, ja jopa lähes uusi koeajoauto natisi jo monesta kohtaa huomattavasti pahemmin kuin G vajaan 60k aikana yhteensä. Penkit on omaan makuun molemmissa hyvät, samoin Ceed GT:n Recarot (jota sitäkään ei taideta haluta myydä). Voi kyllä ymmärtää ettei ne jonkun mieleen tai mittoihin sovi. Sivuttaistuki toki olematon, kaltevuus säätyy korkeuden mukana vähän ja etureuna ei tosiaan ole pitkä.
Ja jos VAG kontrastia vielä hakee nin kertaakaan ei ole ollut yksikään luukku tai tiiviste jäässä tai jäänyt aukeamatta. Kerran ei kaukosäädöllä auennut kuskin ovi mutta avaimella avaamisen jälkeen pelasi taas täydellisesti. Jokin oli jäykistynyt ilmeisesti. Sähkölasit toki saa jäähän.
Pieniä kiusoja varmasti löytyy. Takajarrujen väliin sulava vesi voi jäätyä ja jumia pyörän. Huomaa viimeistään ABS valituksesta. Takalasissa kitkalla kiinni olevia tiivisteitä kannattaa pitää välillä silmällä, tahtovat noin vuoden välein valua paikaltaan. Huomaa siitä jos kontti ei menekään kiinni samalla soundilla kuin ennen
Vähän tekisi mieli kysyä millä hinnalla tuo jäisi omaksi. Kunhan ei erehdy ajattelemaan ratin lippulogoa ja äänentoistoa.
Ja kyllä sitä kelpaa katsella, varsinkin puhtaana ja iltahämärässä
Tästä ketjusta löytyy paljon juttua talven vikakoodeista ja imupuolen kosteusongelmista ja ilmeisesti ainakin pari huohottimen jäätymistä. Muutenpa oikeat viat taitaa olla olleet harvassa. Viimasuojat lämmittää kummasti mutta ei ollut kunnon talvea nyt testiksi. Tuntuu starttaavan mistä vain vaikka on vähän kankea kylmänä. Moottorinohjauksen ja vaihteiden oikkuihin tottuu.
Mainitussa Leonissa on audio ja moni muu osa (vääntö <3) eri planeetalta ja sitä jopa saa kaupasta. Meilläkin se on uhkaavasti ehdolla. Katsotaan saako mitään mielekkäämpää alle koska paperiarvoista huolimatta ei ole kyllä millään tavalla houkutteleva auto. Niin, ja jopa lähes uusi koeajoauto natisi jo monesta kohtaa huomattavasti pahemmin kuin G vajaan 60k aikana yhteensä. Penkit on omaan makuun molemmissa hyvät, samoin Ceed GT:n Recarot (jota sitäkään ei taideta haluta myydä). Voi kyllä ymmärtää ettei ne jonkun mieleen tai mittoihin sovi. Sivuttaistuki toki olematon, kaltevuus säätyy korkeuden mukana vähän ja etureuna ei tosiaan ole pitkä.
Ja jos VAG kontrastia vielä hakee nin kertaakaan ei ole ollut yksikään luukku tai tiiviste jäässä tai jäänyt aukeamatta. Kerran ei kaukosäädöllä auennut kuskin ovi mutta avaimella avaamisen jälkeen pelasi taas täydellisesti. Jokin oli jäykistynyt ilmeisesti. Sähkölasit toki saa jäähän.
Pieniä kiusoja varmasti löytyy. Takajarrujen väliin sulava vesi voi jäätyä ja jumia pyörän. Huomaa viimeistään ABS valituksesta. Takalasissa kitkalla kiinni olevia tiivisteitä kannattaa pitää välillä silmällä, tahtovat noin vuoden välein valua paikaltaan. Huomaa siitä jos kontti ei menekään kiinni samalla soundilla kuin ennen
Vähän tekisi mieli kysyä millä hinnalla tuo jäisi omaksi. Kunhan ei erehdy ajattelemaan ratin lippulogoa ja äänentoistoa.
Ja kyllä sitä kelpaa katsella, varsinkin puhtaana ja iltahämärässä
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Melkein nostaisin vikalistalle jumittavat takajarrut. vuosittain saa teettää jarruhuollon jotta toimii täydellisesti. voin suositella autoa myös muille. Tähän asti vähävikaisin auto mitä mulla on ollu. nyt on mittarissa tasan 100k ja ainoa rikkoontunu paikka on vaihdekepin nuppi. katsastus tuleepi eteen nyt loppukuusta, joten pitää raportoida miten siinä kävi.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Vanha viisaus jarrujen jumittamiseen: käytön puutettamatti_vuorio kirjoitti:Melkein nostaisin vikalistalle jumittavat takajarrut. vuosittain saa teettää jarruhuollon jotta toimii täydellisesti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Jarruttaminen on rahan tuhlaamista ja autoilun kallistuessa koko ajan ei ole varaa jarruttaa usein.Alfissimo kirjoitti:Vanha viisaus jarrujen jumittamiseen: käytön puutettamatti_vuorio kirjoitti:Melkein nostaisin vikalistalle jumittavat takajarrut. vuosittain saa teettää jarruhuollon jotta toimii täydellisesti.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Kyllä ne saa potkittua notkeammiksi vaikka parkkipaikalla silloin tällöin, jos liikenteen seassa polkimen käyttö hirvittää. Vauhdista hidastaminen toki hyödyllisempää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Talvella voi harrastaa vähän urheilullisempaa ajotyyliä (etenkin jääradalla, normaalin liikenteen sekaanhan se ei kuulu *khöh*), niin ESP pitää huolen takajarrujen(kin) herkistelystä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.