
Jep, sen verran rauhassa saa varmaan puuhastella täälläpäin että kiusaus on ohiajaville liigoille suuri. Kyllä naapurimökkiinkin on joskus kauan sitten muistaakseni murtauduttu.
Valvoja: Moderators
156 JTS:stä vaihdoin pari kertaa ilmansuodattimen. Kyllä se yläkautta onnistuu helpoiten (tai siis alakautta en ole kokeillutkaan, koska onnistui myös yläkautta).MarcusV kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanu JTS:ään ilmansuodatinta, olisin sitä mieluusti kurkannut missä hapessa on mutta johan on paikan keksineet. Lähinnä kysymys on saako tuon pois yläkautta ilman pohjalevyn irroitusta kun sijaitsee tuolla jossain koneen ja syylärin välissä pohjan tuntumassaKaikkea sitä näkee, ilmeisesti on tila loppunut suunnitellessa kesken.
Mullakin vuotaa. Ostin auton syksyllä 2012, ja vasta kovilla pakkasilla alkoi vuotaa, lopetti ilmojen lämmettyä. Nyt vuoto alkoi kovilla pakkasilla taass ja äityi ihan hehtaariluokkaan, joten nyt on vaihto ajankohtainen. Varaosan metsästys alkakoon. Saavat vaihtaa jakohihnan ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun sitä en ihan vielä tehnytkään (hyvä niin).Ciancarlo kirjoitti:Autoni jäähdytin alkoi vuotaa ja se piti vaihtaa. Uusi jäähdytin maksoi 290 €. Samalla uusittiin termari. Töineen ja litkuineen 710 €.
Aika samanikäisiä tuntuvat nuo jäähdyttimet olevan Alfoissa, sillä 156:ssani jäähdytin kesti myös tasan kahdeksan vuotta.
Kuulostaa tosi nokkelalta ratkasultazzs kirjoitti:156 JTS:stä vaihdoin pari kertaa ilmansuodattimen. Kyllä se yläkautta onnistuu helpoiten (tai siis alakautta en ole kokeillutkaan, koska onnistui myös yläkautta).MarcusV kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanu JTS:ään ilmansuodatinta, olisin sitä mieluusti kurkannut missä hapessa on mutta johan on paikan keksineet. Lähinnä kysymys on saako tuon pois yläkautta ilman pohjalevyn irroitusta kun sijaitsee tuolla jossain koneen ja syylärin välissä pohjan tuntumassaKaikkea sitä näkee, ilmeisesti on tila loppunut suunnitellessa kesken.
Purkaa vaan kotelon yläpuoliset ruuvin, muistaakseni irrottaa imuputken MAF:in kanssa, ja selviytyy niistä metallilevyistä, jotka pitää kääntää sivuun, että kotelo aukeaa (jos oikein nyt muistan...) ja suodatin lähtee vähän rutistaen pois ja uusi samalla tavoin tilalle (ei riko suodatinta, vaikka vähän ahdasta onkin).
Mulla vuotaa liitoskohta josta lähtee valojenpesurille ja tuulilasiin, pysyy nesteet sisällä ehkä noin 20 painallusta tai jos ei käytä niin vuotaa kuiviin.MarcusV kirjoitti:Voi hitto, eilen loppui (taas) tuulilasinpesuneste ja täytin sen mutta tänään totesin että ei roiski enää lasille edes kuumaa ilmaa..Enkä huudattanut tyhjänä tarpeettomasti pumppua kuitenkaan kun totesin nesteen loppuneen. Onko kenelläkään mitään manuaalia tai kuvaa josta kävisi ilmi mikä rele pumppua pyörittää? Jokaikinen sulake on ehjä joten ei ollut helpoin mahdollinen vika. Jos ei muuta niin eiköhän se ole viikonloppuna pyöräkotelo auki ja mittailemaan jännitteitä pumpulta.
Mulla on vissiin joku somalimalli kun ei ole valojenpesureita.. Ootko kurkannu miltä toi hässäkkä näyttää ja missä pumppu sijaitsee? Viikonloppuna pitää alkaa purkuhommiin. Liian hyvin tämä vessa onkin toiminuthenrikx kirjoitti:Mulla vuotaa liitoskohta josta lähtee valojenpesurille ja tuulilasiin, pysyy nesteet sisällä ehkä noin 20 painallusta tai jos ei käytä niin vuotaa kuiviin.MarcusV kirjoitti:Voi hitto, eilen loppui (taas) tuulilasinpesuneste ja täytin sen mutta tänään totesin että ei roiski enää lasille edes kuumaa ilmaa..Enkä huudattanut tyhjänä tarpeettomasti pumppua kuitenkaan kun totesin nesteen loppuneen. Onko kenelläkään mitään manuaalia tai kuvaa josta kävisi ilmi mikä rele pumppua pyörittää? Jokaikinen sulake on ehjä joten ei ollut helpoin mahdollinen vika. Jos ei muuta niin eiköhän se ole viikonloppuna pyöräkotelo auki ja mittailemaan jännitteitä pumpulta.
Paikasta ei tietoa mut ilmeisen pahassaMarcusV kirjoitti:Mulla on vissiin joku somalimalli kun ei ole valojenpesureita.. Ootko kurkannu miltä toi hässäkkä näyttää ja missä pumppu sijaitsee? Viikonloppuna pitää alkaa purkuhommiin. Liian hyvin tämä vessa onkin toiminut
tällä konstilla se toimii kyllä, mutta lukko on luonnollisesti luonnottoman lujasti jäässäTiige kirjoitti:Kokeile lukita avaimella lukkopesästä ovi.
mihin kohtaan autoa muuten eberin asensivat? millaisella konstilla saivat tuon alkuperäsen lämmityslaitteen puhaltimen toimimaan eberin kanssa? onko kuvia aiheesta?zzs kirjoitti:Mulla on ilmastointiteipinpalat kummankin kameran linssin edessä.
Eivät saaneet Eberin asennuksen yhteydessä kytkettyä tuota pois päältä, joten piti itte fiksata...
Missä sisätutkat on? Olen koittanut omasta katella että onko siinä hälyä vai ei. Ilmeisesti ei kun ei huuda vaikka on sisätilanlämppäri päällä. Enkä ole löytänyt tutkia tai sireeniäkään mistään.zzs kirjoitti:Mulla on ilmastointiteipinpalat kummankin kameran linssin edessä.
Ne on siinä kattovalojen tuntumassa, pienet pyöreät ritilät, 2 kpl.Tiige kirjoitti:Missä sisätutkat on? Olen koittanut omasta katella että onko siinä hälyä vai ei. Ilmeisesti ei kun ei huuda vaikka on sisätilanlämppäri päällä. Enkä ole löytänyt tutkia tai sireeniäkään mistään.zzs kirjoitti:Mulla on ilmastointiteipinpalat kummankin kameran linssin edessä.
Taisi jossakin Fiatissa olla sopiva kahva, oisko ollut Fiat 500?LateV kirjoitti:Kiitos avusta, täytyy tutkia. Samalla sitten hajosi kuljettajan ovesta kahva! Etummainen kiinnitys muoviosa murtui...voi tätä huonoa tuuria. Ilmeisesti kyseessä jonkinnäköinen tyyppivika.
Onko suositusta missä kannattaisi huoltaa (PK-seutu) ja kannattaako itse tilata osa ulkomailta?
Oletko kysellyt hintoja hommaan? Ja jos niin mistä? Hihnanvaihto olisi edessä omaankin Bussoon kevään/kesän aikana.LateV kirjoitti:Kannattaako jakopäähihnan vaihdon yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä näin voimakkaasti yleistäen?
Suomen vaurioturva rattitiellä oli edullisin mitä tuli vastaan 725€ ja antavat kunnon takuun.j.kuutti kirjoitti:Oletko kysellyt hintoja hommaan? Ja jos niin mistä? Hihnanvaihto olisi edessä omaankin Bussoon kevään/kesän aikana.LateV kirjoitti:Kannattaako jakopäähihnan vaihdon yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä näin voimakkaasti yleistäen?
Onnistuu kyllä paperisuodattimen vaihto alakautta. Hommaa helpottaa se, että laittaa aukikampeamisen jälkeen jotain tukea kotelon kannen ja kotelon väliin, jolloin ei tarvitse koko ajan jännittää toisella kädellä kantta auki. Vaihtuu yllättävän helposti, kun tekniikka on kohdallaan!JTD kirjoitti:Paperisuodattimet ovat niin paksuja, ettei mahdu tulemaan raosta. Siirryin suosiolla pestävään malliin, mikä tulee ja menee alakautta helposti. Kaksi sellaista ja elämä hymyilee.