2.0 jtdm
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
2.0 jtdm
Vaikka järki sanoo toista, tunne vetää taas Alfan luo.. Millaisia kokemuksia tuollaisesta nelosdieselistä? Riittääkö puhti ja.. toimiiko ? Mites ylipäätään nuo -11/-12 vuosimallien autot - saatiinko niihin tyyppivikoihin (ohjaus, egr, pyöränlaakerit, rutiseva vaihteisto, jne.) mitään tolkkua vai toistuuko samat mallisarjan loppuun asti? Kiitos jo etukäteen
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
Re: 2.0 jtdm
Mielessä 159 vai giulietta? Hyviähän vehkeitä nuo on, taloudellisia ja tehokkaita
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 2.0 jtdm
Tosiaan, malli unohtui mainita.. 159 ja 170hv versio.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Tammi 2014, 13:08
- Car(s): Ex 166 2.0 TS & 159 2.0 JTDm
- Paikkakunta: Turku
Re: 2.0 jtdm
Minulla on 0-91tkm kokemus vuosimallin 2010 159:stä kyseisellä 2.0jtdm 170hv -moottorilla. Puhti riittää ainakin omiin tarpeisiin oikein mainiosti, riippunee siitä mihin on tottunut. Hyvin tuolla esimerkiksi ohitse pääsee.
Kulutus minulla on pyörinyt kuuden litran tietämissä (sekä ajotietokoneen että tankkauksiin perustuvien mittausten mukaan). Ajosta 70% on maantietä tai moottoritietä.
Pidän autoa aika ongelmattomana. Seuraavanlaisia korjauksia on tehty.
- ulkolämpötilan mittarin anturi vaihdettu 70tkm kohdalla
- oikea raidetangon pää 85tkm (tämän aiheuttamaa kolinaa eivät meinanneet millään löytää Autokeskus Raisiossa)
- moottorin tukikumi uusittu kaksi kertaa 70tkm ja 91tkm
- jarrupalat ja levyt 85tkm
- takapyörän laakeri 85tkm
- kerran olen katsastanut ja läpi meni
Kulutus minulla on pyörinyt kuuden litran tietämissä (sekä ajotietokoneen että tankkauksiin perustuvien mittausten mukaan). Ajosta 70% on maantietä tai moottoritietä.
Pidän autoa aika ongelmattomana. Seuraavanlaisia korjauksia on tehty.
- ulkolämpötilan mittarin anturi vaihdettu 70tkm kohdalla
- oikea raidetangon pää 85tkm (tämän aiheuttamaa kolinaa eivät meinanneet millään löytää Autokeskus Raisiossa)
- moottorin tukikumi uusittu kaksi kertaa 70tkm ja 91tkm
- jarrupalat ja levyt 85tkm
- takapyörän laakeri 85tkm
- kerran olen katsastanut ja läpi meni
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 2.0 jtdm
Tuohan kuulostaa ihan "perusautoilulta" - ainahan jotain matkan varrella menee. Olisko laadun tarkkailua aikaa myöten saatu paremmalle tasolle ja pahimmat pommit siten karsittua.. 159 taisi keventyäkin aika rajusti 2008 joten 170hv version käytännön suorituskyky lienee lähellä vanhan mallin 2.4:sta? Äänessä ja tunnelmassahan toki vähän menettää mutta ehkä mielenrauha on sen arvoista
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 2.0 jtdm
Tunteella pitääkin pelata, jos haluat saada työkaverit/naapurit kateellisiksi niin Alfalla se onnistuu helposti.Il Principe kirjoitti:Vaikka järki sanoo toista, tunne vetää taas Alfan luo.. Millaisia kokemuksia tuollaisesta nelosdieselistä? Riittääkö puhti ja.. toimiiko ? Mites ylipäätään nuo -11/-12 vuosimallien autot - saatiinko niihin tyyppivikoihin (ohjaus, egr, pyöränlaakerit, rutiseva vaihteisto, jne.) mitään tolkkua vai toistuuko samat mallisarjan loppuun asti? Kiitos jo etukäteen
Kun ajoin volvolla niin kukaan ei edes huomannut että mulla on auto, nyt kun Alfa jököttää pihassa niin melkein jokainen mies lausuu asiasta mielipiteensä. Yleensä kyllä positiivisen, paitsi se naapuri joka ajaa vihreällä lava skodalla. Se ihmetteli alfaa ja sanoi että et kai tolla ajele?
Mielummin Alfalla kuin lava sokotalla
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2.0 jtdm
Täällä on pian puolitoista vuotta ollut ajossa 2010 mallinen 159 sw, mainitulla 170 heppaisella dieselillä. Kilometrejä on sinä aikana tullut reilu 22 tkm lisää, kaikkiaan tällä hetkellä n. 47tkm mittarissa.
Tänä aikana ei ole ollut ainuttakaan teknistä ongelmaa auton kanssa. Ja sillä kuljetaan kelissä kuin kelissä säälimättä ja sitä säilytetään ulkona. Käyttöautoksihan tämä on tarkoitettukin, ja hyvin tuntuu palvelevan. Ja onhan sillä ilo ajaa!
Voimaa saisi aina olla lisää vaan hyvin tuollakin versiolla ehtii. Sitten jos/kun aikoo poistattaa egr/dpf-härvelit käytöstä, niin samallahan siihen saa ohjelmalla lisää voimaa. Silloin ollaan helposti samoilla teho/vääntöluvuilla 2.4 dieselin kanssa.
Eli toistaiseksi kaikki hyvin, olen ollut hyvin tyytyväinen autoon.
Tänä aikana ei ole ollut ainuttakaan teknistä ongelmaa auton kanssa. Ja sillä kuljetaan kelissä kuin kelissä säälimättä ja sitä säilytetään ulkona. Käyttöautoksihan tämä on tarkoitettukin, ja hyvin tuntuu palvelevan. Ja onhan sillä ilo ajaa!
Voimaa saisi aina olla lisää vaan hyvin tuollakin versiolla ehtii. Sitten jos/kun aikoo poistattaa egr/dpf-härvelit käytöstä, niin samallahan siihen saa ohjelmalla lisää voimaa. Silloin ollaan helposti samoilla teho/vääntöluvuilla 2.4 dieselin kanssa.
Eli toistaiseksi kaikki hyvin, olen ollut hyvin tyytyväinen autoon.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Re: 2.0 jtdm
Kevenihän se sellaiset 45 kiloa. Suorituskykyero on sama kuin jättäisi mannekiinin pois kyydistä. Auton suorituskyvyn kasvua ei huomaa, mutta oman suorituskyvyn laskun kylläkin.Il Principe kirjoitti:Tuohan kuulostaa ihan "perusautoilulta" - ainahan jotain matkan varrella menee. Olisko laadun tarkkailua aikaa myöten saatu paremmalle tasolle ja pahimmat pommit siten karsittua.. 159 taisi keventyäkin aika rajusti 2008 joten 170hv version käytännön suorituskyky lienee lähellä vanhan mallin 2.4:sta? Äänessä ja tunnelmassahan toki vähän menettää mutta ehkä mielenrauha on sen arvoista
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 2.0 jtdm
Oliskohan sitten niin että laatu olisi oikeasti parantunut ? Ja hienoiseen tehovajaukseenhan näyttää saavan ainakin Novitecilta lisäapuja
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 2.0 jtdm
Osta jo, tiedät että haluut...
Re: 2.0 jtdm
Eipä ole täälläkään kolmen viikon ajelun jälkeen kuin yksi ongelma, poskilihakset väsyvät jatkuvan hymyilyn vuoksi...
Ja alla 159 SW 170.
Ja alla 159 SW 170.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 2.0 jtdm
Olen ollut todella tyytyväinen jtdm 2.0 159:iin ja hyväksynyt Alfan laadun:
Korjattu alle 59tkm:
1. Vaihdelaatikon laakerit
2. Ilmastointilaitteen kompressori
3. Sisäilmanpuhallin
4. ilmastointilaitteen nesteet 6 kertaa
5. Vaihdekepin vaijeri
6. EGR
7. Etujarrulevyt ja palat
8. Öljyt piti vaihtaa kun ilmoitti 8500-10 000km edellisestä vaihdosta, että pitää taas vaihtaa x2
9. ja takaluukku hilseilee, eli varmaan ruosteessa sisältä.
10. takalattia täysin märkä vedestä
Korjattu alle 59tkm:
1. Vaihdelaatikon laakerit
2. Ilmastointilaitteen kompressori
3. Sisäilmanpuhallin
4. ilmastointilaitteen nesteet 6 kertaa
5. Vaihdekepin vaijeri
6. EGR
7. Etujarrulevyt ja palat
8. Öljyt piti vaihtaa kun ilmoitti 8500-10 000km edellisestä vaihdosta, että pitää taas vaihtaa x2
9. ja takaluukku hilseilee, eli varmaan ruosteessa sisältä.
10. takalattia täysin märkä vedestä
Re: 2.0 jtdm
Morjesta vaan!
Täällä uusi Alfan omistaja ja nyt 1.5 viikkoa takana ajoa. Hyvä ajotuntuma tähän mennessä ja ei mitään suurta moitittavaa.
Ainoa mikä on havaittu on, että kytkintä painaessa ei käynnistyminen onnistu (joutuu painaa jarrua). Ilmeisesti sensori rikki. Pitänee viedä takuuhuoltoon seuraavan normihuollon yhteydessä.
Täällä uusi Alfan omistaja ja nyt 1.5 viikkoa takana ajoa. Hyvä ajotuntuma tähän mennessä ja ei mitään suurta moitittavaa.
Ainoa mikä on havaittu on, että kytkintä painaessa ei käynnistyminen onnistu (joutuu painaa jarrua). Ilmeisesti sensori rikki. Pitänee viedä takuuhuoltoon seuraavan normihuollon yhteydessä.
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: 2.0 jtdm
Mammalla on tollanen 2011 2.0 JTDm,tosin 165hv versiona Bravon nokalla.Bravo taitaa olla 150kg kevyempi kuin 159 joten suoritukyky pitäs olla aika kohtuullinen.
Talosta löytyy myös 2.4 JTDm enkä kyllä lähtis samana vuonna vertaamaan noita pannuja.
Talosta löytyy myös 2.4 JTDm enkä kyllä lähtis samana vuonna vertaamaan noita pannuja.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: 2.0 jtdm
Se kytkinsensori vaikuttaa myös vakionopeus säätimeen ( ei toimi) ja mäkipidättimeen, älä ihmettele... varotusvaloja saattaa myös loistaa taulussa.onore kirjoitti:Morjesta vaan!
Täällä uusi Alfan omistaja ja nyt 1.5 viikkoa takana ajoa. Hyvä ajotuntuma tähän mennessä ja ei mitään suurta moitittavaa.
Ainoa mikä on havaittu on, että kytkintä painaessa ei käynnistyminen onnistu (joutuu painaa jarrua). Ilmeisesti sensori rikki. Pitänee viedä takuuhuoltoon seuraavan normihuollon yhteydessä.
Ei 2013 malleja muuten oo olemassa, viimeset tuli maahan 2012.
- Kari
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: 2.0 jtdm
Johtuiko noi ilmastoinnin nestevaihdot ja kompressorin vaihto siitä " sirrkeliäänestä " ? Tampereella ei ainaskaan myönnetä merkkihuollossa siinä olevan mittääään vikaa....Capirex kirjoitti:Olen ollut todella tyytyväinen jtdm 2.0 159:iin ja hyväksynyt Alfan laadun:
Korjattu alle 59tkm:
1. Vaihdelaatikon laakerit
2. Ilmastointilaitteen kompressori
3. Sisäilmanpuhallin
4. ilmastointilaitteen nesteet 6 kertaa
5. Vaihdekepin vaijeri
6. EGR
7. Etujarrulevyt ja palat
8. Öljyt piti vaihtaa kun ilmoitti 8500-10 000km edellisestä vaihdosta, että pitää taas vaihtaa x2
9. ja takaluukku hilseilee, eli varmaan ruosteessa sisältä.
10. takalattia täysin märkä vedestä
- Kari
Re: 2.0 jtdm
Omassa 159:ssäni - 1,9 JTDm Qtronic tosin - ei ollut mitään sirkkeliääniä, mutta ilmastoinnin kompura meni muutama vuosi sitten vaihtoon sen jälkeen, kun Hertsikan Delta oli vaihtanut kylmästöintiin uudet aineet. Keväällä tehdyn huollon jälkeen, ekoilla helteillä rupesi kompura oikuttelemaan. Ymmärsin, että ilmastoinnin täyttömäärän suhteen oli epäselvyyksiä, mistä kompurakin saattoi ottaa itseensä.
Capirexin listalta ruksaan myös EGR:n. Tuo kannattaa käyttää ohjelmoitavana, jottei jatkossa aiheuta ongelmia.
Jarrut kuluvat ennen aikojaan joko ahkeran käytön vuoksi tai sitten siksi, että palat on satulassa jumissa ja makaavat osin päällä. Omassakin autossa nuo samat pikku-Brembot kuin 2,0:ssa ja vasemmalla sisempi etupala jumitti. Puolen tunnin omaehtoisella huoltotyöllä jarrut toimivat huomattavasti aiempaa herkemmin. Paloissa pintaa vielä jokunen milli (75 tkm), joten uudet palat hankin varalle.
Capirexin listalta ruksaan myös EGR:n. Tuo kannattaa käyttää ohjelmoitavana, jottei jatkossa aiheuta ongelmia.
Jarrut kuluvat ennen aikojaan joko ahkeran käytön vuoksi tai sitten siksi, että palat on satulassa jumissa ja makaavat osin päällä. Omassakin autossa nuo samat pikku-Brembot kuin 2,0:ssa ja vasemmalla sisempi etupala jumitti. Puolen tunnin omaehtoisella huoltotyöllä jarrut toimivat huomattavasti aiempaa herkemmin. Paloissa pintaa vielä jokunen milli (75 tkm), joten uudet palat hankin varalle.
TTi