Ostin 156 2.0TS:n. Kuinkahan tuon tihkukytkimen kanssa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
samppa
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 06:08
Paikkakunta: Tampere

Ostin 156 2.0TS:n. Kuinkahan tuon tihkukytkimen kanssa?

Viesti Kirjoittaja samppa »

Eli tänään hommasin tuollasen -01 mallisen. Vannoutuneelle saksalaisten kannattajalle enempi kuin pieni elämänmuutos. Eipä silti, tuli tuota Metroautoakin ihan kiitettävästi tuettua männävuosien aikana :evil: .
Asiaan...
Probleema: Autossa ei tihkukytkin asento toimi. Pyyhkijänsulat viuhtovat tauoitta edestakaisin, tihkuasennosta huolimatta. Seuraava pykälä viikseä alaspäin...ei muutosta, samalla vauhdilla viipottavat edestakas. Meneeköhän "tihkureleen" vaihdolla vai pitääkö alkaa kaivamaan rakukkaroa?
Toinen probleema: Vasemman takaoven ikkuna ei aukea kummastakaan etu- eikä takakytkimestä. Naksaus ovesta kuuluu mutta siinä kaikki. Myyjä lupasi kyllä hoitaa asian. Eipä muuta tällähaavaa, täytyypi tutustua paremmin sivuihin. :bad-words:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

pyyhkimen asennot; yksi ylös kertapyyhkäisy; 3 asentoa alas joista ensimmäisessä 3 eri nopeutta säädettävissä pyörittämällä.
meniköhän se suunnilleen noin :P

ainiin onnea uuden auton johdosta 8)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

samppa
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 06:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja samppa »

V6 kirjoitti:pyyhkimen asennot; yksi ylös kertapyyhkäisy; 3 asentoa alas joista ensimmäisessä 3 eri nopeutta säädettävissä pyörittämällä.
meniköhän se suunnilleen noin :P

ainiin onnea uuden auton johdosta 8)

Juu. Nyt kun saisi tuon tihkun pelaamaan. Onko sille erikseen rele jossain vai lähteäkkö etsimään vikaa viiksestä?

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tässä on yksi mahdollinen syy/ratkaisu tihkun kettuiluun: http://www.alfa156.net/tech/wipers.html

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Nonnii. Nyt lopetti sitten meikäläiselläkin tihkukytkin yhteistyön. Edessä siis tuossa edellisessä postauksessa mainittu toimenpide - ellei kellään ole helpompaa ratkaisua ongelmaan. Onkos kellään kokemusta?

samppa
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 06:08
Paikkakunta: Tampere

Tihku

Viesti Kirjoittaja samppa »

Olen oppinut jo elämään tuon kanssa. Aluksi otin moottorin liittimen irti, enkä saanut mitään muita signaaleja tulemaan paitsi tuon normaalinopeuden. Johtoa/moottoria oli itse pidelty aikaisemmin eikä liittimet natsanneet keskenään. Sinne oli lisäilty omia apicoja. En ole tonkinut vielä että missä se tihkurele sijaitsee, vai onko se revitty irti multa? Kuulemma moottorin päältä pitäisi löytyä, ei ole. Tuli jälkeenpäin vielä mieleen että olisiko sittenkin tuolta tihkulta tuleva tieto maadoittava? En tiedä, ei ole kuvaa.

Alleggerita
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Alleggerita »

Nää Alfat tuntuvat välistä elävän yhteistä elämää. Vai olisko joku tihkuvirus iskenyt kun mullakin rupesi edellispäivänä tihku tökkimään! Se kun jätti noilla kahdella alimmilla intervallilla silloin tällöin hommansa tekemättä. Viiksi liikahti ehkä viitisen senttiä ja jäi siihen kunnes taas seuraavalla kierroksella pyyhkäisi niin kuin pitääkin. Ongelma esiintyi vain muutaman kerran mutta taitaa tuo koneiston puhdistus olla tarpeen.

Mutta tuosta sun ongelmasta: ei vuosimallin 01 autoissa (edes Alfoissa) pidä olla mitään erikoisvirityksiä pyyhinmoottorin tienoilla. Mielestäni tuo vika menee ilman muuta myyjän piikkiin!
Alfa. Jo vuodesta 1990.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

No mulla ongelma ratkesi kun tutkin auton huoltohistoriaa. Pyyhkijän moottori on vaihdettu tämän vuoden maaliskuussa, joten Delta lupasi hoitaa homman takuutyönä. Eipä tartte liata käsiä - tällä kertaa.

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Kun saisi sellaisen mallin Alfaa, jossa ei olisi mitään sekoilevaa elektroniikkaa - no, joutuu ostamaan 166:n :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Niin tai sit Giulian :mrgreen: :drinking: :drinking: :drinking:

Ja nyt baariin!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Osta mun 156. Toistaiseksi ei mitään sähkövikoja :mrgreen: Tukivarsia vaan...edestä kuuluu taas sulo soinnut...

(Huomenna varmaan palaa ABS-valo ja tihku ei toimi kun menin sanomaan :) )
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Itseä näissä sähköongelmissa v*tuttaa eniten se, että jokin osa ei kestä normaalia käyttöä vuottakaan. Meneehän ne takuuseen, mutta vaiva on aina vaiva. Luulisi että tuollainen kapistus kuin pyyhkijöiden moottori on jo keksitty niin monta kertaa, että lastentaudeista tai muista idioottiratkaisuista olisi päästy eroon. Ymmärrän kyllä sen, että alkuvaiheen tuotannon vehkeissä, niinkuin munkin autoni on, on ongelmia. Auton kehityskaarihan on vähintään yhtä pitkä kuin mallin valmistusaika. Mutta jos kehitystä komponenttien osalta ei vuosien saatossa tapahdu, niin se ottaa pannuun.
Mutta toivotaan että puoli vuotta menis ilman mitään tälläisiä pikkujuttuja. (ja niitä isompiakaan... :roll: )

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kunnossa taas. Vika ei ollut pyyhkiöiden moottorissa, vaan releessä. Rele sijaitsee heti pyyhkijän moottorin päällä, ja vaihtotyö ainakin vierestä seuraten näytti helpolta. Pyyhkijöiden varret irti, suojamuovista muutama ruuvi auki ja se pois paikaltaan ja sitten vielä se naurettavan näköinen pussiviritys pois moottorin päältä. Itse rele oli kiinni parilla liittimellä ja klipsillä moottorissa. Tämän lisäksi voivottelin asentajalle pissapojan heikkoa suihkua, ja samalla vaivalla vaihdettiin ko. järjestelmään takaiskuventtiili. Koko homma meni osatakuun piikkiin, jopa tuo ylimääräinen takaiskuventtiili töineen kaikkineen :shock: . Eipä tälläkään kertaa voi valittaa Deltan palvelusta. Pyyhkijät pyyhkii, pissapoika toimii kuin unelma ja GT on törkeän hieno. :-D

Vastaa Viestiin