Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
JTS meni huomautuksitta läpi Taas on ajoaikaa reilu vuodeksi. Muutamat rempat on kuitenkin tiedossa, kuten kytkimen työsylinteri ääntää kylmänä, jos ei pahene jätän kytkinremmontin kevääseen, jos ei vaihdu sitä ennen dieseliin. Jakopääremppamppakin tulossa ja se ajoittuu kevääksi näillä kilsoilla, muuten olis vasta syksyllä eessä. Noh nautitaan hetki.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Katsastuksesta läpi =)
Mainitaan nyt tähänkin tänään 156:lle saatu jatkoaika.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Katsastuksesta läpi =)
No jo jännitti, mutta turhaan, ei mitään moitittavaa ja toivotteli hyviä ajoja taas reiluksi vuodeksi eteenpäin
toisaalta pitää kyllä pikku huollot käydä hoidattaa ja vähän nesteitä vaihdella niin kyllä taas kulkee!
toisaalta pitää kyllä pikku huollot käydä hoidattaa ja vähän nesteitä vaihdella niin kyllä taas kulkee!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Hehhe , kävin piruuttaan näyttäämässä gtaata ja menihän se laakista läpi. Jarrut ero 0% ja iskareissa 1% heittoa per akseli Seuraava näyttö 03/2015
Re: Katsastuksesta läpi =)
75:sen katsastus ei edes jännittänyt. Kaasarit synkkasin ja päästöt hain etukäteen. Seuraava tarkastus 03/14.
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Re: Katsastuksesta läpi =)
En tiijä onko joulun taikaa ilmassa,mut 164 kerrasta läpi.
Tosin päästöt ihmetyttää.
tyhjäkäynti/kierroksilla
CO%: 0,8/1,23
CO2:10,6/11,9
HC ppm:470/360
O2:4,9/2,5
Lambda 1,05
Tosin päästöt ihmetyttää.
tyhjäkäynti/kierroksilla
CO%: 0,8/1,23
CO2:10,6/11,9
HC ppm:470/360
O2:4,9/2,5
Lambda 1,05
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eikös tuossa valu jo polttoaine suoraan putkeen? Eikös HC:n raja ole tuossa 300 ppm vai onko katti?
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Re: Katsastuksesta läpi =)
No sehä siin mukavata onkii,et katti löytyy putkesta.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Katsastuksesta läpi =)
Hapen ja HC:n ollessa korkealla epäilisin sytytyshäiriöitä, ellei sitten putkessa ole kunnon reikää.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Laakista läpi, inssit joulutuulella
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- BigShowMan
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
- Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
- Paikkakunta: Tervakoski
Re: Katsastuksesta läpi =)
Joulutarjous pluskatsastuksessa ja auto vielä kaikenlisäksi huomautuksetta läpi, kehui katsastusmies autoa vielä ikäisekseen hyväkuntoiseksi. Kustansin "leidille" tehopesun juhlan kunniaksi. Hyvillä mielin kohti uutta vuotta!
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kingi (159 3.2 Q4) meni katsastuksesta läpi . Näin pohjan ensimmäistä kertaa, ja ilahduin ruosteettomuudesta.
Tästä vehjakkeesta voikin tulla pidempiaikainen leikkikalu
Kummallista kyllä, nastat olivat vähän huvenneet talvirenkaista
Tästä vehjakkeesta voikin tulla pidempiaikainen leikkikalu
Kummallista kyllä, nastat olivat vähän huvenneet talvirenkaista
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
Giulietta läpi ilman huomautuksia; tai oikeastaan katsastaja sanoi, että "hyvässä tikissä auto" .
Ihmeen kova hulina oli konttorilla klo 15 aikaan; luulin että olisi ollut tosi hiljainen aika. No, vuosien saatossa olen oppinut, että kannattaa varata aika etukäteen, niin ei tarvitse odotella.
Ihmeen kova hulina oli konttorilla klo 15 aikaan; luulin että olisi ollut tosi hiljainen aika. No, vuosien saatossa olen oppinut, että kannattaa varata aika etukäteen, niin ei tarvitse odotella.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Katsastuksesta läpi =)
Joukkari tuli pyöräytettyä konttorilla. Eipähän siinä mitään huomautettavaa, joten ajoaikaa huhtikuulle 2015.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Katsastuksesta läpi =)
Katsoitko tarkasti etukelkan runkopalkit? Ne tykkää ruostua näissä muuta koria enempi. Itse ajattelin kesällä muutenkin heittää auton pukeille ja käydä koko pohjan läpi viikonlopun ratoksi. Ainakin jo neljässä näkemässäni (kaikki kyllä oli 2.2JTS, joten tiedä jos noissa on jotain eri maaleja/seoksia käytetty) on ollut etukelkassa ruostetta vm -06 - -09 epätavallisen paljon kilometreihin ja vuosiin suhteutettuna.ladyalfa kirjoitti:Kingi (159 3.2 Q4) meni katsastuksesta läpi . Näin pohjan ensimmäistä kertaa, ja ilahduin ruosteettomuudesta.
Tästä vehjakkeesta voikin tulla pidempiaikainen leikkikalu
Kummallista kyllä, nastat olivat vähän huvenneet talvirenkaista
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Aiheeseen liittyvää asiaa päästöistä. Selailin vanhoja saksalaisia asiapapereita katsastuksiin liittyen maahantuomistani yksilöistä. Lisäksi niiden Suomen rekisteröintikatsastuspaperit olivat myös syynissä. Huomioni kiinnitti todella alhaiset nokiarvot, jotka olivat tasolla 0,15-0,95. Tuli mieleen katsastusinssin todenneenkin yhdessä maahantulotarkastuksessa, että onpa hyvät arvot. Seuraavassa vuosikatsastuksessa päästöt ovat keikkuneet 2-3 välillä, välillä jopa yli. "Tutkimuskohteet" ovat kaksi 2,4 jtd koneista Alfaa moottoriversiot Euro2 140 hv ja Euro3 150 hv, sekä Ducato 2,8 idtd vm. -01. Ajotapani maantiellä polttoainetta säästävä ennakoiva ajotyyli, risteyksistä kiihdyttäessä tulee kyllä nokea karistettua kaasua antamalla. Tulee vain mieleen ajatus, onko meillä myytävä dieselpolttoaine ainesosiltaan moottoria nokeavampi kuin saksalainen vastaava. Onko muilla dieselkuskeilla vastaavia kokemuksia ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Nokiarvo - eli savutus, eli K-arvo? On sinulla korkiat lukemat.
Mutta rauhallinen ajo ei riitä, jos toistuvasti vaan kiihdytyksissä annetaan koneen kiertää - ei se sillä aukene. Joskus pitää antaa koneen laulaa hieman pidemmän matkaa.
Tästäkin ihan käytännön esimerkki: D4-D tojota, jolla ajeltiin rauhallisesti. Koulun auto, sillä opeteltiin katsastustarkastuksia, päästömittauksia jne.
Enää en tarkkaan muista, mutta olisikohan ollut ensimmäiset n. 10 ryntäytystä, joissa K-arvo oli >1. Seuraavat 5 ja se laski lähes nollaan, sitten laski jo niin alas ettei mittarin tarkkuus riittänyt (ja tulos oli K-arvo 0.00). Eli n. 20ryntäytyssykliä, ja jos K-arvo on yli 1, ryntäytys pitää suorittaa vähintään kaksi kertaa. Joskus kymmenenkin kertaa, jos kertojen välillä on eroja.
Ja jos joku ei tiedä mitä tuo tarkoittaa; lappu lattiaan ja kone rajotinta vastaan kunnes päästömittari muuta käskee - eli 2-5sekuntia on kierrokset tapissa per kerta.
Tuolla myös kun noita mittauksia tehty paljonkin, niin yksi selvä huomio: autot, joille tiedetään annettavan happea ja koneen kiertää -> K-arvo on aina lähemmäs nollaa kuin kahta. Useimmiten notkutaan siinä ykkösen nurkilla, sen alla.
Autot, joille tiedettävästi EI anneta happea vaan mennään sen vääntösuositusvaihteistovaihtohärpättimen mukaan (tai automaagi) -> K-arvo on käytännössä aina oletusarvoisesti yli sallitun. Pitää siis muutamia kertoja antaa laulaa, että alkaa urku aueta ja homma menee läpi.
Oma suositus:
Oikeat öljyt (nokeentumisesta lähtien), vaikuttaa yllättävän paljon onko kyseessä vähänokeavaa öljyä vaiko vaan "jotain öljyä"
HAPPEA. Ihan hyvin sitä kiisseliä voi kierrättää sinne punarajan tuntumaan (esim. 6k punarajalla 4-5krpm) silloin tällöin esim. moottoritiellä, niin johan pitäisi noen lähteä. Toki pitää olla kaikki kunnossa, ennen kuin tällaista tekee...
Huomioita K-arvosta:
Mutta rauhallinen ajo ei riitä, jos toistuvasti vaan kiihdytyksissä annetaan koneen kiertää - ei se sillä aukene. Joskus pitää antaa koneen laulaa hieman pidemmän matkaa.
Tästäkin ihan käytännön esimerkki: D4-D tojota, jolla ajeltiin rauhallisesti. Koulun auto, sillä opeteltiin katsastustarkastuksia, päästömittauksia jne.
Enää en tarkkaan muista, mutta olisikohan ollut ensimmäiset n. 10 ryntäytystä, joissa K-arvo oli >1. Seuraavat 5 ja se laski lähes nollaan, sitten laski jo niin alas ettei mittarin tarkkuus riittänyt (ja tulos oli K-arvo 0.00). Eli n. 20ryntäytyssykliä, ja jos K-arvo on yli 1, ryntäytys pitää suorittaa vähintään kaksi kertaa. Joskus kymmenenkin kertaa, jos kertojen välillä on eroja.
Ja jos joku ei tiedä mitä tuo tarkoittaa; lappu lattiaan ja kone rajotinta vastaan kunnes päästömittari muuta käskee - eli 2-5sekuntia on kierrokset tapissa per kerta.
Tuolla myös kun noita mittauksia tehty paljonkin, niin yksi selvä huomio: autot, joille tiedetään annettavan happea ja koneen kiertää -> K-arvo on aina lähemmäs nollaa kuin kahta. Useimmiten notkutaan siinä ykkösen nurkilla, sen alla.
Autot, joille tiedettävästi EI anneta happea vaan mennään sen vääntösuositusvaihteistovaihtohärpättimen mukaan (tai automaagi) -> K-arvo on käytännössä aina oletusarvoisesti yli sallitun. Pitää siis muutamia kertoja antaa laulaa, että alkaa urku aueta ja homma menee läpi.
Oma suositus:
Oikeat öljyt (nokeentumisesta lähtien), vaikuttaa yllättävän paljon onko kyseessä vähänokeavaa öljyä vaiko vaan "jotain öljyä"
HAPPEA. Ihan hyvin sitä kiisseliä voi kierrättää sinne punarajan tuntumaan (esim. 6k punarajalla 4-5krpm) silloin tällöin esim. moottoritiellä, niin johan pitäisi noen lähteä. Toki pitää olla kaikki kunnossa, ennen kuin tällaista tekee...
Huomioita K-arvosta:
Koodi: Valitse kaikki
Ahtamaton, vuosimalli 80 tai uudempi max 2.5
Ahdettu, vuosimalli 80 tai uudempi max 3.0
Poikkeuksena sitten auto, joka on käyttöönotettu ennen vuotta 1989 ja sitä ei ole tyyppihyväksytty direktiivin 72/306/ETY tai E-säännön numero 24 mukaan, päästöarvo on silloin max 7.0 Bosch-yksikköä.
Euro4-koneet (kevyet) ja 01.07.2008 jälkeen käyttöön otetut, pitää katsoa asetus ihan itse (2003/987).
Automallikohtainen ylityskään ei tietenkään ole sallittua.
Jos k-arvo ylittää 4.0, on se ajokielto.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eihän se laakista läpi mennyt. Kuskinpuolella ylemmän tukivarren pallonivelessä välystä. Toiselle puolelle se olikin jo vaihdettu. Niin ja sitten ihan oma moka, kun unohdin tyhjentää vikakoodit. Motor control failuresta oli vielä vikamuistissa eli "kaasuläpän asento" virhekoodit tallella. Melko kallista tuo katsastus kyllä on. Katsastus (sis. päästöt ja OBD:n) 54€, alustan muutoskatsastus samat 54€, ja päälle vielä tarkastusmaksu 29€. Korjaukset eivät onneksi taida maksaa satasta enempää.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Katsastuksesta läpi =)
Moi,
Ihan yleinen kysymys katsastuksesta kun naapurin kanssa ei kumpikaan muistettu miten asian laita on?
Eli jos ajat katsastamattomalla autolla ja poliisi sen huomaa, niin millainen sakko siitä tulee? (kilvet lähtee mutta miten tuo euro puoli?)
Waverunner
Ihan yleinen kysymys katsastuksesta kun naapurin kanssa ei kumpikaan muistettu miten asian laita on?
Eli jos ajat katsastamattomalla autolla ja poliisi sen huomaa, niin millainen sakko siitä tulee? (kilvet lähtee mutta miten tuo euro puoli?)
Waverunner
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
http://www.oikeus.fi/58160.htmOikeuslaitos kirjoitti: Katsastamattoman tai rekisteröimättömän ajoneuvon käyttö 35 euroa
Hämmästyttävän pieni summa, mutta lähde vaikuttaa suhteellisen luotettavalta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Katsastuksesta läpi =)
Joo, tuota 35 euron summaa naapurikin jutteli ja väitti todeksi. Oma kommenttini oli, että katsastamattomalla autolla (siis jos se toimii ja vika ihan marginaalinen) on "fiksumpi" ajaa rangaistuksen uhalla kuin maksaa esim 60 euroa katsastuksesta?
WTF?
WTF?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
No se katsastusmaksu menee kerran vuodessa, noita sakkoja voi tulla vaikka päivittäin. Lisäksi jos/kun poliisisetä repii ne kilvet mäkeen, ne saa takaisin - yllätys yllätys - katsastamalla. Ilmeisesti kilvet pitää vielä lunastaa takaisin pienellä lisärahalla (overdrivellä joku höpisi kympistä) normaalin katsastusmaksun lisäksi. Puhumattakaan siitä lisävitutuksesta, joka seuraa matkan katketessa ko. tilanteessa.
Sitäpaitsi katsastus on pirun halpa kuntotarkistus sisältöönsä nähden.
Sitäpaitsi katsastus on pirun halpa kuntotarkistus sisältöönsä nähden.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Katsastuksesta läpi =)
Itse olen dieseleitä katsastuttaessani ajanut konttorille menevän reitin viimeiset kilometrit mahdollisimman pienellä vaihteella ja suurilla kierroksilla (esim. 80km/h 2-tai 3 vaihteella, kummalla nyt sattuu kierrokset osumaan lähelle maksimia). Näin lähtee karstat liikkelle, eikä savutus-arvoissa ole ollut sanomista.Aquatica kirjoitti: Oma suositus:
Oikeat öljyt (nokeentumisesta lähtien), vaikuttaa yllättävän paljon onko kyseessä vähänokeavaa öljyä vaiko vaan "jotain öljyä"
HAPPEA. Ihan hyvin sitä kiisseliä voi kierrättää sinne punarajan tuntumaan (esim. 6k punarajalla 4-5krpm) silloin tällöin esim. moottoritiellä, niin johan pitäisi noen lähteä. Toki pitää olla kaikki kunnossa, ennen kuin tällaista tekee...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei välttämättä riitä pelkkä risteyskiihdyttely, vaan kyllä se paskan liikkeelle saaminen ja palaminen vaatii kuumalla koneella happea ihan kunnolla. Tyyliin monta vetoa moottoritiellä kolmosvaihteella punarajalle asti ja pitkää vetoa esim. nelosella, että oikeasti kuumenee ja on korkeammat kierrokset. Tuota se on Saksanmaalla, kun motarilla mennään oikeasti nilkkasuorana tai ainakin kovempaa ja korkeammilla kierroksilla, niin ei siellä sitä paskaa ole vielä maahan tullessa kertynyt.Pomigliano kirjoitti:Tuodessa olivat tasolla 0,15-0,95....Seuraavassa vuosikatsastuksessa päästöt ovat keikkuneet 2-3 välillä, välillä jopa yli....Ajotapani maantiellä polttoainetta säästävä ennakoiva ajotyyli, risteyksistä kiihdyttäessä tulee kyllä nokea karistettua kaasua antamalla.
Tuota noudatin kaikissa kolmessa omassa tähän astisessa dieselissä, eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut. Muistaakseni JTD:n arvot jäi tosi alhaisiksi, n.1 nurkille, mutta eipä ole dokumenttia tarkistaa, kun paperit meni auton mukana.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Jos ajoneuvo on omissa nimissä niin napsuu päiväsakoille.Polforea kirjoitti:http://www.oikeus.fi/58160.htmOikeuslaitos kirjoitti: Katsastamattoman tai rekisteröimättömän ajoneuvon käyttö 35 euroa
Hämmästyttävän pieni summa, mutta lähde vaikuttaa suhteellisen luotettavalta.
Muutama vuosi sitten se maksoi minulle 336E.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Katsastuksesta läpi =)
No on jo taas laki siis onko noin että vieraan autolla napsuu tämä 35e ja omiin nimiin napsuu tulojen mukaan?
molex to sata, lose all your data.
Re: Katsastuksesta läpi =)
No omasta autosta voisi olettaa että tiedät onko se katsastettu.Dio Natale kirjoitti:No on jo taas laki siis onko noin että vieraan autolla napsuu tämä 35e ja omiin nimiin napsuu tulojen mukaan?
Itse jos liikun jonkun toisen autolla en kertaakaan ole tarkastanut onko se leimattu.
Ihan oikein ja katsastus on hyvä asia. Mukavampi liikkua ehjällä autolla.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kyllä kyllä ja ymmärrän pointin ja samaa mieltä kanssasi mutta onhan taas "loophole" eli auto vaimon nimiin niin 35e ainoastaan koska ajan suhteessa vähän ja lyhyitä matkoja.
molex to sata, lose all your data.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alkaa nyt tasta kohua tehkö. Pian se voi ehtia paattajien korviin ja ne saa jostain idean jokaiseen autoon kuljettajan henkilöllisyyden tunnistimen. Kuljettajan ollessa ei-omistaja auton etu, sivu, seka takapuoliin kiinnitetyt 600 miljardin arvosta olevaa investointihanketta edustavat uuden sukupolven plasmanaytöt ilmoittavat ymparilla oleville kuljettan taustan ja aamulla syötyjen murojen merkin.
Hankkeen suurta kustannusta voi perustella siten etta kehitysmahdollisuudet ovat hyvat mm. kuljettajan alkopromillen ilmoittaminen, auton kunnon, matkustajien maaran ja saastaisten paastöjen realiaikainen ilmoittaminen lahella liikkuville.
Hankkeen suurta kustannusta voi perustella siten etta kehitysmahdollisuudet ovat hyvat mm. kuljettajan alkopromillen ilmoittaminen, auton kunnon, matkustajien maaran ja saastaisten paastöjen realiaikainen ilmoittaminen lahella liikkuville.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ah, käy järkeen. Mites muuten, onko naapurin autolla kerätty rikesakko kolmen koon kategoriassa (Kolmesta Kortti Kuivumaan)?savijo-r kirjoitti:Jos ajoneuvo on omissa nimissä niin napsuu päiväsakoille.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Mito läpäsi testin puhtain papruin. Ei muuta kun matka jatkuu
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alatukivarsien vaihdon jälkeen tuo viissatanenkin meni läpi toisella yrityksellä ensimmäisestä katsastuksestaan....
3 vuotta ja 35 tkm ja alapallot olivat aivan loppu.
3 vuotta ja 35 tkm ja alapallot olivat aivan loppu.
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!
Re: Katsastuksesta läpi =)
Leima tuli ja huomautuksia nolla.
Mutta kotiin palattuani huomasin että oikea kässärivaijeri roikkuu. Varmaan se pakkasella jumittuva puoli.
Mutta kotiin palattuani huomasin että oikea kässärivaijeri roikkuu. Varmaan se pakkasella jumittuva puoli.
Re: Katsastuksesta läpi =)
15 vuotta vanha 156 huomautuksetta läpi. Tosin eihän 103 tuhatta ajetussa vielä mitään vikaa pitäisikään olla. No löysi se setä pintaruostetta etupyöräkotelosta.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Katsastus eilen. Hylätty. Pakokaasupäästöt yli normien. Asiasta oma ketju. Lambda siis oli viallinen.
Muutoin ei katsastus löytänyt mitään huomautettavaa. Etupäässä on alkuperäiset iskarit arvoilla 66 ja 66. Kysyin ruostumisesta. Ei mitään mainittavaa. Onkohan kiitos kohtuu ahkeralla auton pesulla?
Kunhan uusi lambda-anturi saadaan vaihdettua, niin sitten näytille.
Muutoin ei katsastus löytänyt mitään huomautettavaa. Etupäässä on alkuperäiset iskarit arvoilla 66 ja 66. Kysyin ruostumisesta. Ei mitään mainittavaa. Onkohan kiitos kohtuu ahkeralla auton pesulla?
Kunhan uusi lambda-anturi saadaan vaihdettua, niin sitten näytille.
Re: Katsastuksesta läpi =)
156 2. Yrittämällä läpi. Ekalla oli oikea ylätukivarsi välyksellinen. Motonetistä viime vuonna katsastusta varten ostettu... no se on motonet
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
Motonetistäkin saa hyviä osia, kunhan siinä lukee esim. TRW
Motonetistäkin saa hyviä osia, kunhan siinä lukee esim. TRW
Re: Katsastuksesta läpi =)
No viime kerralla ja tällä kerralla siellä on joku täysin merkitön humpuuki osa jonka sai muovipussissa. Liian kiire korjata... Mistäs sais tota TRWtä halvalla?Aquatica kirjoitti:^
Motonetistäkin saa hyviä osia, kunhan siinä lukee esim. TRW
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Jos ei kiire (voit odottaa useamman päivän) -> mister-auto.fi tai http://www.heikka.fi
Jos on kiire, niin heikka.fi (ylätukivarret TRW, alatukivarsi OPEC/VEMA ja on parempi ainakin kuin toisella puolella oleva TRW.... Eli yläpuoliseksi TRW/Moog ja alas Moog tai VEMA/Opec, kai?) soittoa. Jos on hyllyssä, saat seuraavaksi päiväksi melko varmasti matkahuoltoon.
Toki on sitten spareto.com ja alvadi.ee, joista molemmista mahdollisesti löytyy todella halvalla osa. Molemmista tällä foorumilla monella kokemuksia ja pääosin hyviä, eli ei ole ihan huijariporukkaa ainakaan.
EDIT:
Lisätty spareto/alvadi
Jos on kiire, niin heikka.fi (ylätukivarret TRW, alatukivarsi OPEC/VEMA ja on parempi ainakin kuin toisella puolella oleva TRW.... Eli yläpuoliseksi TRW/Moog ja alas Moog tai VEMA/Opec, kai?) soittoa. Jos on hyllyssä, saat seuraavaksi päiväksi melko varmasti matkahuoltoon.
Toki on sitten spareto.com ja alvadi.ee, joista molemmista mahdollisesti löytyy todella halvalla osa. Molemmista tällä foorumilla monella kokemuksia ja pääosin hyviä, eli ei ole ihan huijariporukkaa ainakaan.
EDIT:
Lisätty spareto/alvadi
- closed
- Viestit: 64
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
- Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei mennyt ekalla läpi. Syynä käsijarru, ei toiminut repsikan puoleinen jarru ollenkaan. Huollossa vaihtoivat vaijerin kun oli kuulemma jumissa. Halpa reissu ja lisää Alfalegendaa Esson miehille.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alfa sai syksyllä virheettömän leiman ja nyt sai tuo raksa-Kutonenkin!? 11v vanhan ja rapiat 200tkm ajetun foliopaperin moottorin päästöt olivat huippuluokkaa, eikä reikiäkään (ihme kyllä!!) löytynyt. Kutonen on kyllä saanut sen verran piiskaa (kuskattu perä laahaten työkaluja ja tarvikkeita, vedetty vene silmät kiinni ja kaasu pohjassa jäistä ylös yms. yms.), että ällistyttävän hyvässä kunnossa tuo vielä oli! Ja kulutuskin vaan jaksaa ihmetyttää, kun vertaa esim neljäseiskaan! Alfa vie sekalaisessa ajossa 1,6 koneella vajaat yhdeksän litraa, kun Mazda selviää 2-litraisella koneella 7,2 keskikulutuksella (mitatulla)!
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Katsastuksesta läpi =)
Wuhuu! 155 katsastuksesta läpi, ennen sitä piti kyllä pikkasen rempata .
Never regret anything that made you smile.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
- Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S. - Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
147 kehujen saattelemana huomautuksitta läpi
Samalla tuli ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kurkittua huolella auton alle ja yllätys yllätys massauksen tehnyt valtuutettu Finikor-liike oli selkeästi vähän fuskannut "vaikeissa" paikoissa. Pohja sinänsä hyvässä kunnossa ja massauksesta jo yli pari vuotta aikaa, joten tuskin lähden soittelemaan perään, mutta vähän ärsyttää heikko kuluttajansuoja näissä kun edellytyksiä työn jäljen kunnolliseen tarkastamiseen ei monella perusjampalla varmaan käytännössä ole.
Samalla tuli ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kurkittua huolella auton alle ja yllätys yllätys massauksen tehnyt valtuutettu Finikor-liike oli selkeästi vähän fuskannut "vaikeissa" paikoissa. Pohja sinänsä hyvässä kunnossa ja massauksesta jo yli pari vuotta aikaa, joten tuskin lähden soittelemaan perään, mutta vähän ärsyttää heikko kuluttajansuoja näissä kun edellytyksiä työn jäljen kunnolliseen tarkastamiseen ei monella perusjampalla varmaan käytännössä ole.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Giuluun leima huomautuksetta.
Ja hyvä mieli inssille. Leveä hymy naamalla veti ylimääräisen kiekan konttorin ympäri.
Antiekolla hyvät iskariarvot
Ja hyvä mieli inssille. Leveä hymy naamalla veti ylimääräisen kiekan konttorin ympäri.
Antiekolla hyvät iskariarvot
Ride on!
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kävin happyhour:n alehintaan autoa näyttämässä ja leiman hakemassa. Vuosi sitten autokeskuksen vaihtama etusumuvalo oli päästänyt veden sisään, mutta jos tuon irrottaisi ja tiivistäisi sitten itse.
Aiemmin ei mulla olekaan nelivedosta mitattu jarruvoimaa, vaan tehty koeajo. Nyt mitatttiin ja eroa oli 0,1 molemmilla akseleilla (3,5/3.6 edessä).
Aiemmin ei mulla olekaan nelivedosta mitattu jarruvoimaa, vaan tehty koeajo. Nyt mitatttiin ja eroa oli 0,1 molemmilla akseleilla (3,5/3.6 edessä).
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kolmen viikon sisällä kolme kulkinetta leimattu:
ehkätulevanexän 156JTD huomautuksitta, tosin vaihdoin molemmat ylätukivarret ja kuskin puolen etupyörän laakerin ennen leimalle menoa ja hitsuutin pohjan puoliammattilaisella
Oma Ducato tokalla läpi, jäi kiinni yhden renkaan nastattomudesta->kesäkumit alle ja leimalle->talvikumit takas alle. Korjaamatta jäi toinen takajarruvalo, siitä tuli merkintä otteeseen
Oma 156 2,5V6 ekalla läpi , ennen leimalle menoa vaihdatin kyllä tuulilasin, siitä oli merkintä otteessa "vaihdettava 5.5.2013 mennessä" , vaihtu viime viikolla. Nyt näkee ulos Ajovalot on suunnattu liian ylös ja takasumari on pimeenä, näistä merkintä otteessa. Ajovalojen säädön olis voinut hoitaa siinä katsastuksen yhteydessä, mutta kun olin syömässä Päästölapun hain eilen, ei tarvinut kikkailla mitenkään. Olin varma että tulee pitkä vikalista etupään kolinoista, oli iloinen yllätys kun täti tiskin takaa toivotti hyvää matkaa ja tavataan vuoden päästä
ehkätulevanexän 156JTD huomautuksitta, tosin vaihdoin molemmat ylätukivarret ja kuskin puolen etupyörän laakerin ennen leimalle menoa ja hitsuutin pohjan puoliammattilaisella
Oma Ducato tokalla läpi, jäi kiinni yhden renkaan nastattomudesta->kesäkumit alle ja leimalle->talvikumit takas alle. Korjaamatta jäi toinen takajarruvalo, siitä tuli merkintä otteeseen
Oma 156 2,5V6 ekalla läpi , ennen leimalle menoa vaihdatin kyllä tuulilasin, siitä oli merkintä otteessa "vaihdettava 5.5.2013 mennessä" , vaihtu viime viikolla. Nyt näkee ulos Ajovalot on suunnattu liian ylös ja takasumari on pimeenä, näistä merkintä otteessa. Ajovalojen säädön olis voinut hoitaa siinä katsastuksen yhteydessä, mutta kun olin syömässä Päästölapun hain eilen, ei tarvinut kikkailla mitenkään. Olin varma että tulee pitkä vikalista etupään kolinoista, oli iloinen yllätys kun täti tiskin takaa toivotti hyvää matkaa ja tavataan vuoden päästä
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tänään katsastusasemalla ja leima tuli, huomautuksia tasan nolla
kyllä kelpaa ny...
kyllä kelpaa ny...
Without Heart We Would Be Mere Machines
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kohta ois leima eessä ni tutkailin vähän 166 kuntoa. huomasin helmassa paiseen, no sormihan siitä meni kivasti läpi