Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Helmi 2014, 11:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, täältä Tampereelta kyselin, mutta eivät löytäneet mistään. AVK:ta yms. olen myös koittanut, mutta turhaan. Asennus- ja muut vaadittavat työt lupasivat eräässä puljussa hintaan ~170 euroa. Tuolla eivät ihan varmaksi osanneet sanoa sopivuutta, mutta "uskoivat homman toimivan".
Nimeltämainitsematon merkkiliike lupasi hoitaa homman 750 eurolla. Ei siis iske. Kyseisiä laseja löytyy kuulemma ainoastaan Puolasta ja Italiasta, muutama kappale.
Nimeltämainitsematon merkkiliike lupasi hoitaa homman 750 eurolla. Ei siis iske. Kyseisiä laseja löytyy kuulemma ainoastaan Puolasta ja Italiasta, muutama kappale.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja oletettavasti ihan lasinvaihtoihin erikoistuneet liikkeet käynyt läpi? Voisi kuvitella noita löytyvän... En tiedä, miten noita tehdään, mutta jos samallam uodolla löytyy suurempi lasi, sen voisi kai teoriassa leikata pienemmäksi? Vai meneekö lämmitysvatukset yms. yli äyräiden sitten... En tiedä. Toivottavasti nyt jostain saat lasin järkihintaan.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Helmi 2014, 11:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lasinvaihtoihin erikoistuneita liikkeitä ovat olleet joo. Kiitokset vastauksistasi! Ehkä mä koitan onneani, asialla kun meinaa olla vähän kiire.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
CARF0869
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään tuli taas revittyä hansikaslokerot irti ja taisin löytää ainaskin oikean kotelon.GreenThing kirjoitti:Siinä oikeassa reunassa on semmoinen kotelo parilla ruuvilla, ja sieltä alta löytyi ainakin omasta bussosta tuo liitin.
Irrottelin liittimet, ziigailin ja heitin elektrosprayt niihin.
Toivottavasti oli tällä kertaa oikea ja vikavalo sammu lähes samantein kun auton käynnisti eikä syttynyt ainakaan 20km aikana vielä uudelleen.. Pelätään pahinta ja toivotaan parasta
Noni
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mikäs boxi toi on? omassa vnhas seles oli muovikotelon takana tos kohtaa joku selespeed yksikkö...
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä jo tuolla projektiosastolla kyselin ja joku toinen myös, mutta vastausmäärä jäi vähäiseksi...
Siispä: Sisätilan lämmöissä on häikkää 2000-vuosikerran TS 2.0:ssa. Auto on varustettu automaatti-/puoliautomaatti- (Kumpaakin ilmaisua näkee käytettävän.) ilmastoinnilla: Lämpötilan säätimen ollessa noin 20-asteessa auto lämpiää aluksi hyvin ja luultavasti liiankin hyvin, koska lämpöä piisaa. Sitten lämmöntulo loppuu ja vähitellen näin pakkasella kylmä käy kiinni. Lämmön saa takaisin kääntämällä säädin ääriasentoonsa, mutta säätimen muissa asennoissa ei lämpöä enää tule. Missä vika? Ehdotuksia.
Sitten vielä tyhmempi kysymys: Lasinpyyhikijöistä on kadonnut sekä tihkutoiminnot että nopein pyyhintävaihtoehto sekä palautustoiminto. Onko vika todennäköisimmin pyyhkimen moottorissa tai säätimessä?
Siispä: Sisätilan lämmöissä on häikkää 2000-vuosikerran TS 2.0:ssa. Auto on varustettu automaatti-/puoliautomaatti- (Kumpaakin ilmaisua näkee käytettävän.) ilmastoinnilla: Lämpötilan säätimen ollessa noin 20-asteessa auto lämpiää aluksi hyvin ja luultavasti liiankin hyvin, koska lämpöä piisaa. Sitten lämmöntulo loppuu ja vähitellen näin pakkasella kylmä käy kiinni. Lämmön saa takaisin kääntämällä säädin ääriasentoonsa, mutta säätimen muissa asennoissa ei lämpöä enää tule. Missä vika? Ehdotuksia.
Sitten vielä tyhmempi kysymys: Lasinpyyhikijöistä on kadonnut sekä tihkutoiminnot että nopein pyyhintävaihtoehto sekä palautustoiminto. Onko vika todennäköisimmin pyyhkimen moottorissa tai säätimessä?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oletko katsonut keskikonsolissa olevaan pieneen reikään lähellä lämmönsäätimen nuppia? Siellä on lämpötilaanturi ja puhallin. Jos puhallin ei toimi, eli ei ime ilmaa kabiinista, niin oireet voisivat olla sellaisia, mitä kuvailit.
Pyyhkijä ongelmassa veikkaan pyyhkijoiden moottoria tai paremminkin mekanismia, joka säätää palautusta ja tihkuasentoa. Joskus opelista vastaavan vian korjannut.
Pyyhkijä ongelmassa veikkaan pyyhkijoiden moottoria tai paremminkin mekanismia, joka säätää palautusta ja tihkuasentoa. Joskus opelista vastaavan vian korjannut.
Senza cuore saremmo solo macchine
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... kij%C3%A4t
Tuolla on käsitelty pyyhkijä ongelmia. Itellä oli vähän vastaava ongelma eli kertapyyhkäisy ja nopein nopeus toimi muut eivät. Ongelma tuli kuntoon putsaamalla pyyhkijänmoottori ja laittamalla uudet rasvat. Nyt toiminu jo jonkun kuukauden korjauksesta. Ainakin korjausta kannattaa kokeilla.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... kij%C3%A4t
Tuolla on käsitelty pyyhkijä ongelmia. Itellä oli vähän vastaava ongelma eli kertapyyhkäisy ja nopein nopeus toimi muut eivät. Ongelma tuli kuntoon putsaamalla pyyhkijänmoottori ja laittamalla uudet rasvat. Nyt toiminu jo jonkun kuukauden korjauksesta. Ainakin korjausta kannattaa kokeilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, mulla otti vedossa ilmaa 437 kg/h.JaniW kirjoitti:Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla laukesi, ongelmat siis viime jakopään rempassa kun siellä huomattiin, että imunokka oli säädetty väärin ja hihna ei ollut tarpeeksi kireällä, mutta tämä taitaa olla nyt sitten se viimeinen vaihtoehto. Mulla oli oireina se, että alfa saattoi yllättäen sammua esim. valoihin saavuttaessa. Kumma juttu, kun teetin kolme vuotta sitten jakopää rempan helsinkiläisellä asiantuntijakorjaamolla.....TimppAlfa kirjoitti:Morjes kohtalotoverit!
Olen omistanut 156 jts sw:n jo 2kk. Omistajuus alkoi näillä "normaaleilla" rituaaleilla, eli lambdan ja puolan vaihdolla. Nyt on kuitenkin semmonen vaiva mihin tarvis kokeneemman vinkkiä.
Kun kaasun löysää niin kierrokset jää hetkeksi 1500rpm. Tämän tuntee myös moottorijarrutuksessa kun lähtee ns. Vetämään 1500rpm kohalla vaikka ei tarvis. Sitten kun ajossa esim. Pienentää vaihdetta, tuntuu joka kytkimen nostolla siltä kuin auto hörähtäis vaihteella käyntiin. Konehuoneessa kaasuläpän ja tulipellin välistä kuuluu "tirisevä" ääni, normal? Tyhjäkäynti on hieman epätssainen ja tärähtelevä. Diilerivalo ei pala.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän mahtaa olla malli, jonka mukaan pitäisi takasatuloiden liukutapit löytyä?! Nimittäin edes mallin kanssa "ei ole olemassa"
Kyseessä takasatulan alempi liukutappi, joka oli lyhyempi ja eri mallinen, kuin ylempi (????????????????). Ylempi liukutappi on käytännössä sama, kuin DUCATON Lucasin jarruille tarkoitettu tappi. Sen sijaan Alfan GT, 147, 156 ja 155 tapit ovat kaikki vääränlaisia verrattuna kumpaan tahansa toimivista... Ovat ohuita vrt. alkuperäisiin, kiinni olleisiin.
No, joka tapauksessa. Liukutappi mallia Ducato toimii, Autoasi-ketju ja Fixus tuntenee osanumerolla 1339X, sikäli kun merkintä piti paikkaansa ja muistan oikein paketin, jota katseltiin. Vielä kuva näistä vanhoista liukutapeista, halkaisijaltaan karvan vajaa sentti.
Nyt kiinni siis uudet liukutapit (syynä se, kun onnistuttiin telomaan toi alempi liukutappi pitkän pultin lekaamisessa), mallia Alfa Romeo 156 LUCAS, eikä ole ihan oikeat. Liian ohkaset ja satula pääsee täten hieman liikkumaan myös pituus/korkeussuunnassa, joka ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista. Ero hyvin pieni, joten mahtaako haitata takajarruissa? Etujarruissa varmaan voimat jo niin kovat, että voisi hakata nuo hajalle ajan mittaa...
Oikealla "alempi" liukutappi, vasemmalla "ylempi", jonka mittaisia nyt molemmat uudet ovat...
Kyseessä takasatulan alempi liukutappi, joka oli lyhyempi ja eri mallinen, kuin ylempi (????????????????). Ylempi liukutappi on käytännössä sama, kuin DUCATON Lucasin jarruille tarkoitettu tappi. Sen sijaan Alfan GT, 147, 156 ja 155 tapit ovat kaikki vääränlaisia verrattuna kumpaan tahansa toimivista... Ovat ohuita vrt. alkuperäisiin, kiinni olleisiin.
No, joka tapauksessa. Liukutappi mallia Ducato toimii, Autoasi-ketju ja Fixus tuntenee osanumerolla 1339X, sikäli kun merkintä piti paikkaansa ja muistan oikein paketin, jota katseltiin. Vielä kuva näistä vanhoista liukutapeista, halkaisijaltaan karvan vajaa sentti.
Nyt kiinni siis uudet liukutapit (syynä se, kun onnistuttiin telomaan toi alempi liukutappi pitkän pultin lekaamisessa), mallia Alfa Romeo 156 LUCAS, eikä ole ihan oikeat. Liian ohkaset ja satula pääsee täten hieman liikkumaan myös pituus/korkeussuunnassa, joka ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista. Ero hyvin pieni, joten mahtaako haitata takajarruissa? Etujarruissa varmaan voimat jo niin kovat, että voisi hakata nuo hajalle ajan mittaa...
Oikealla "alempi" liukutappi, vasemmalla "ylempi", jonka mittaisia nyt molemmat uudet ovat...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^en muista moista pituuseroa noissa, mutta muisti voi pettääkin. Pitäishän noita olla vaikka motonjetissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsottiin jostain monisataasivuisesta kirjasta, jossa pitäisi olla kaikki liukutapit - en tiedä oliko vain yhdeltä valmistajalta vaiko monelta. Eikä muuten ollut kauhean montaa sivua, olisikohan 15 sivua yhteensä ollut? On melko standardikamaa - pituudet heittelee hieman ja muutamalla valmistajalla on sylinteri, minkä päässä kierre kun toisilla on putki, jonka päässä on hylsykanta, minkä sisällä kierre ymv.
Joka tapauksessa Alfa 155 :ssä on mielikuvani mukaan hieman lyhyemmät ja paksummat, eli pitäisi sopia suoraan. Tämä Fixus-listan perusteella, valmistaja sama kuin tuolla Autoasi-lafkassa oli. Oikeat on mallia Peugeot Partner/Fiat Ducato 96->, totesinkin tänään et ei oo enää alffa, ko on nyt paku ku vaan pakun jarruosat käy
Joka tapauksessa Alfa 155 :ssä on mielikuvani mukaan hieman lyhyemmät ja paksummat, eli pitäisi sopia suoraan. Tämä Fixus-listan perusteella, valmistaja sama kuin tuolla Autoasi-lafkassa oli. Oikeat on mallia Peugeot Partner/Fiat Ducato 96->, totesinkin tänään et ei oo enää alffa, ko on nyt paku ku vaan pakun jarruosat käy
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hola! Jääkö kellää kierrokset päälle?? Mistähän vois johtuu vai pistetääks ominaisuuksien piikkii, kaasun kun nostaa ni kierrokset jää 1500 hetkeks, laskee kyl sitten siitä??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ei vikakoodeja ole niin lähtisin kaasuläpän puhdistuksesta josta on puhuttu täälläkin vähän aikaa sitten. Siihen kun kerääntyy öljyä/likaa ajan myötä niin tuon tyyppinen oire voi ilmetä.EmmiMaria kirjoitti:Hola! Jääkö kellää kierrokset päälle?? Mistähän vois johtuu vai pistetääks ominaisuuksien piikkii, kaasun kun nostaa ni kierrokset jää 1500 hetkeks, laskee kyl sitten siitä??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla paikallaan:JackFry kirjoitti:Ok, mulla otti vedossa ilmaa 437 kg/h.JaniW kirjoitti:Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
395.80 kg/h
Ilmansuodatin vaihdettu 04/2012
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa 156 2.0 t.s 2001. Heitti abs-vikavalon päälle. On usein sammunut itsekseen kun on käynnistellyt koneen uusiksi. Tällä kertaa ei kadonnut enkä huomannut ajossa vikaa. En lukottanut niin en tiedä toimiko abs oikein. Kun pääsin pihaan, niin tuoksahti vähän omituiselta. Paikansin hajun ja vasen takalevy oli lämmennyt merkittävästi. Talliin peruuttaessa lisäksi huomasin, ettei tahtonut liikkua kunnolla eikä pienen peruutuksen jälkeen käsijarrua saanut nostettua normaalisti. Etuperin ajaessa toimi normaalisti. Tosin en tallissa pidä edes käsijarrua. Jarrunestettä on riittävästi. Mitä kannattaa nyt tarkastaa? Olen melko noviisi näissä autoasioissa niin rautalankaa saa vääntää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Todennäköisesti vaijerin suoja hajonnut ja moskaa päässyt väliin -> jarru jumittaa. Eli katso se lämmenneen puolen satula, jarrupalat. Suositeltavaa on ottaa satulan alempi liukutapin pultti auki ja kääntää satula ylöspäin jotta saat palat irti - jos ne ei lähde todella kevyesti irti telineestä, on ne jumahtaneet ja siinä vaiheessa, sikäli kun palat on vielä käyttökelpoiset, suosittelen roimaa annosta teräsharjaa kaikille pinnoille joiden kuuluu liukua. Jos paloissa on mujua liukupinnalla, viila/teräsharjacombo on kätevä - perään sitten vaikkapa Wurthin jarrurasvaa liukuville pinnoille ja kokeilua. Tämäk aikki sillä olettamuksella, että satulan käsijarruvipu ei ole jumissa ja sitämyöten kanna - taikka käsijarruvaijeri rikki, mikä vetää mekanismia tiukalle.
PS.
Tuo ABS-vika voi johtua ihan siitä, että jarru laahaa ja pyörä ei pyöri heti niin kuin pitää -> ABS-vikavalo.
PS.
Tuo ABS-vika voi johtua ihan siitä, että jarru laahaa ja pyörä ei pyöri heti niin kuin pitää -> ABS-vikavalo.
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin. Vika on osittain ainakin selvillä. Jarrukilvestä, dust shield, brake shield mikälie, on pettänyt ripustukset ja se ottaa jarrulevyyn kiinni. Sellainen L-kannatin on ainakin katkennut sieltä ja sen myötä muutkin kiinnitykset löystyneet/katkenneet ja irronneet. Milläköhän se on ollut aiemmin kiinni siellä?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarrukilpi on kolmella pultilla kiinni.Closure kirjoitti:Noniin. Vika on osittain ainakin selvillä. Jarrukilvestä, dust shield, brake shield mikälie, on pettänyt ripustukset ja se ottaa jarrulevyyn kiinni. Sellainen L-kannatin on ainakin katkennut sieltä ja sen myötä muutkin kiinnitykset löystyneet/katkenneet ja irronneet. Milläköhän se on ollut aiemmin kiinni siellä?
- Liitteet
-
- Jarrukilpi.jpg
- (43.56 KiB) Tiedosto ladattu 5458 kertaa
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kilpi on tällä hetkellä kiinni tasan nollalla pultilla. 1b on löystynyt ja irronnut. Samalla toi 2a:n osassa oleva L-kiinnike on murtunut ja sen jäljiltä näköjään on irronnut koko jarrusatula.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^siin on sitten abs-anturi myös paskana , kun tuo irtonainen kilpi on päässy siihen hälväsemään. Ehkä laakerin magneetikehä myäs.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auton uusin ominaisuus on narina joka kuuluu kuskinpuolelta töyssyissä. Kuulostaa aika paljon vanhalta saranalta. Onkohan ylätukivarsi lähteenä.
Tuntuu että ääni tulee suoraan kuskin penkin alta! Mutten saa penkkiä puhumaan muuten millään.
04/2012 vaihdettiin (15000 sitten):
Ylätukivarret TRW
Kallistuksenvakaaja puslineen (en tiennyt että puslia saa erikseen!)
Tuntuu että ääni tulee suoraan kuskin penkin alta! Mutten saa penkkiä puhumaan muuten millään.
04/2012 vaihdettiin (15000 sitten):
Ylätukivarret TRW
Kallistuksenvakaaja puslineen (en tiennyt että puslia saa erikseen!)
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla narisi aikoinaan alatukivarren pallonivel -> vaihda alatukivarret
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä on taas vähän narinaa, mutta enemmän haittaa kolahdus (oikealta puolen edestä) kuopissa.
Ajattelin, että katsastuksen setä kertoisi mikä on vaihtoa vaille, mutta Alfa meni puhtain paperein läpi..
Eli onko ajatuksia mikä tuo voisi olla, vai tilaanko suosiolla taas ylä- ja alatukivarret?
Ajattelin, että katsastuksen setä kertoisi mikä on vaihtoa vaille, mutta Alfa meni puhtain paperein läpi..
Eli onko ajatuksia mikä tuo voisi olla, vai tilaanko suosiolla taas ylä- ja alatukivarret?
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Vakaajan runkopuslaa veikkaisin. Ylä- ja alatukivarsien välykset katsuri kyllä huomaisi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sehän se yleensä on, uutta puslaa tai paksua ruuvia vanhoihin!Jarsan kirjoitti:^Vakaajan runkopuslaa veikkaisin. Ylä- ja alatukivarsien välykset katsuri kyllä huomaisi.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluiskos muuten tonne kuskinpuolen kojetaulun alareunaan, polkimiin päin (siis jalkatilassa), joku verhoilunpätkä? Tänään (vasta) huomasin, että siellähän on selviä kiinnityskohtia.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi! Vaihdatin taakse jarrulevyt kun toinen oli vääntynyt. Nyt jarrua saa painaa huomattavasti enemmän kuin aiemmin ennen kuin jarrutus alkaa. Mikä pajalla on mahtanut mennä pieleen vai lieneekö tuo normaalia? Jarruttaa kyllä mutta poljinta on painettava syvemmälle.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä oli vastaava tapaus takajarrurempan yhteydessä. Tosin mulla asia korjaantui vuorokauden jälkeen. Mutta erittäin huono jarruteho ja kostealla kelillä vielä huonompi teho on jäänyt ärsyttämään.
Ilmaus on voinut jäädä tekemättä. Jossain ohjeissa kehotetaan ilmausta joka kulmassa. Tässä: http://www.alfa156.net/tech/Alfa156Brakes.pdf
Jarruneste kuuluu vaihtaa kahden vuoden välein muuten sekin vaikuttaa jarrujen huonoon tehoon ja toimintaan.
Ilmaus on voinut jäädä tekemättä. Jossain ohjeissa kehotetaan ilmausta joka kulmassa. Tässä: http://www.alfa156.net/tech/Alfa156Brakes.pdf
Jarruneste kuuluu vaihtaa kahden vuoden välein muuten sekin vaikuttaa jarrujen huonoon tehoon ja toimintaan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Levyjen irrotuksessa ei ole mitään sellaista, miksi ne pitäisi ilmata työn jälkeen. asennusvirhe paloissa, männät painettu väkisin sisään ja männän käsijarrumekanismi rikki?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juu ei ole ei. Tai saahan ne toki ilmata, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
Poljintuntumaa ikään kuin pyöristää sekin, kun jumissa olleet männät, liu'ut ja palat on huollossa saatettu takaisin liikenteeseen. Tokihan siellä on voitu jotakin myös ryssiä.
Poljintuntumaa ikään kuin pyöristää sekin, kun jumissa olleet männät, liu'ut ja palat on huollossa saatettu takaisin liikenteeseen. Tokihan siellä on voitu jotakin myös ryssiä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista?
Tapa, jolla sen teki, oli vain kovin erikoinen. Normaali risteyskiihdytys puolikaasulla ja 4000 kierroksessa kauhea nykäys, syttyi ruiskuvalo ja sen jälkeen hirveä nykiminen ja rykiminen. Tyhjäkäynnillä haisee bensa ja käy röpöttäen. Liittimen irrotuksen jälkeen hieman parani tyhjäkäynti, mutta yhä röpöttää ja tukehtuu soppaansa alle 3 tonnin kierroksilla, mutta kolmen tonnin yläpuolella tuntuu lähes normaalilta.
Muita ehdotuksia ilmin lisäksi?
MES ja piuha yhä hommaamatta ja tässä yksi syy, miksi ne pitäisi olla.
Tapa, jolla sen teki, oli vain kovin erikoinen. Normaali risteyskiihdytys puolikaasulla ja 4000 kierroksessa kauhea nykäys, syttyi ruiskuvalo ja sen jälkeen hirveä nykiminen ja rykiminen. Tyhjäkäynnillä haisee bensa ja käy röpöttäen. Liittimen irrotuksen jälkeen hieman parani tyhjäkäynti, mutta yhä röpöttää ja tukehtuu soppaansa alle 3 tonnin kierroksilla, mutta kolmen tonnin yläpuolella tuntuu lähes normaalilta.
Muita ehdotuksia ilmin lisäksi?
MES ja piuha yhä hommaamatta ja tässä yksi syy, miksi ne pitäisi olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noin mullakin on kertaalleen ILMI hajonnut, kunnon kiihdytyksessä ja ohittaessa, meinas tulla hiki kun vastaantulijat lähestyy ja auto vaan rötääAlfissimo kirjoitti:Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista?
Tapa, jolla sen teki, oli vain kovin erikoinen. Normaali risteyskiihdytys puolikaasulla ja 4000 kierroksessa kauhea nykäys, syttyi ruiskuvalo ja sen jälkeen hirveä nykiminen ja rykiminen. Tyhjäkäynnillä haisee bensa ja käy röpöttäen. Liittimen irrotuksen jälkeen hieman parani tyhjäkäynti, mutta yhä röpöttää ja tukehtuu soppaansa alle 3 tonnin kierroksilla, mutta kolmen tonnin yläpuolella tuntuu lähes normaalilta.
Muita ehdotuksia ilmin lisäksi?
MES ja piuha yhä hommaamatta ja tässä yksi syy, miksi ne pitäisi olla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^noin hajos mulla ilmi ja lambda tosin, täyskiihdytys, sit pam ruiskuvalo, vauhti hyyty ja tien poskeen jäi tyhjäkäynnille. uudelleen starttaus ja taas matka jatku, tosi laiskasti vaan.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs noi ET:t menikään..
Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Milläs fixailis ja maalailis noi peilit b-pilareiden ja takaovien kahvojen sävyyn (mattaan..) siten että vielä pysyis suht hyvin?
Myös etupuskurinlistois jotain maaliroiskeita niin senkin vois käydä läpi. Ja mitäs noille valoille on tehtävis, vähä kellastuneet tms?
Mustat GTA-tyyliset valot kyllä houkuttelis, mutta katotaan katsastuksen jälkeen (jäävien korjausten jälkeen ) sitte..
Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Milläs fixailis ja maalailis noi peilit b-pilareiden ja takaovien kahvojen sävyyn (mattaan..) siten että vielä pysyis suht hyvin?
Myös etupuskurinlistois jotain maaliroiskeita niin senkin vois käydä läpi. Ja mitäs noille valoille on tehtävis, vähä kellastuneet tms?
Mustat GTA-tyyliset valot kyllä houkuttelis, mutta katotaan katsastuksen jälkeen (jäävien korjausten jälkeen ) sitte..
Noni
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ulommas.Macela kirjoitti:Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pari vuotta sitten laittelin tässä kuvassa näkyvällä Motonetistä löytyvällä maalilla. On ainakin vielä pysynyt.Macela kirjoitti: Milläs fixailis ja maalailis noi peilit b-pilareiden ja takaovien kahvojen sävyyn (mattaan..) siten että vielä pysyis suht hyvin?
CARF0869
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aivan, hyvältä kyllä näyttää toi maalattu
Minkäsmoisia vanteita täällä on 156:n omistajilla autossa alla?
Aiemmin photoshoppailin XXR 527:t tohon ja ton tyylisiä vanteita ei oikein 5x98:na ainakaan tunnu löytyvän.
Thänks, löysin vielä tämmösenkin, todella kätevä noiden "testailuun"Polforea kirjoitti:Ulommas.Macela kirjoitti:Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Minkäsmoisia vanteita täällä on 156:n omistajilla autossa alla?
Aiemmin photoshoppailin XXR 527:t tohon ja ton tyylisiä vanteita ei oikein 5x98:na ainakaan tunnu löytyvän.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on kesäpyörissä grafiitin väriset OZ Superturismo LM.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikä vain tainnut. Uusi (käytetty) ILMI paikallaan ja autohan taas toimii niin kuin tarkoitettu.Alfissimo kirjoitti:Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Perusväriset 18" oz ultraleggerat.Macela kirjoitti:Minkäsmoisia vanteita täällä on 156:n omistajilla autossa alla?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo:Hienoa että vähällä vaivalla taas pelaa eikä ollut muuta vikaa.
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apua! Kolisee kolisee, mikähän kumma mun murua nyt vaivaa?? Alapallonivel, tukivarsi, raidetangon päät, kallistuksenvakaaja.... ???? Hitsi ko ei voi viedä viel katsastukseen, nehän ois antanu sielt vikalistan ni tietäs mitä lähtis vaihtaa. Broidi tuumas et jos alapallonivel on väljä ni vaihtas vast ennen leimaa (loppuvuonna) kun sen mielest joutus sit kuitenki viel uusiks tukivarret laittaa... millään ei kyl kestäis kuunnella tot kolinaa niin kauaa.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos itsellesi, että onnistui niin nopealla varoajallaDio Natale kirjoitti:Alfissimo:Hienoa että vähällä vaivalla taas pelaa eikä ollut muuta vikaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos alapallot on väljät niin tukivarret täytyy vaihtaa kun pelkkää palloa ei voi vaihtaa.EmmiMaria kirjoitti:Broidi tuumas et jos alapallonivel on väljä ni vaihtas vast ennen leimaa (loppuvuonna) kun sen mielest joutus sit kuitenki viel uusiks tukivarret laittaa... millään ei kyl kestäis kuunnella tot kolinaa niin kauaa.
Mikä pakko sillä on loppuvuoteen ajella kolisevana...
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin muistelinki et menee sit koko tukivarsi no, täytyy viedä nosturille ihmeteltäväks.. Kuinkahan vaikee se on vaihtaa? Apuja ei kuulemma oo tulos...
Onnistuu!! Vai onnistuuko??