156 etujarrulevyt vaihtoon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

156 etujarrulevyt vaihtoon

Viesti Kirjoittaja luuteri »

Katsastusmies sanoi jotta pitäisi vaihtaa levyt viimeistään seuraavaan katsastukseen mennessä, joten kaipa sitä pitäisi taas vaihteeksi jotain tehdä. Kysymykseni onkin jotta missä olette (pääkaupunkiseudulla) vaihtaneet levyjä ja mitä se kustantaa? Joskus muistan lukeneeni täältä että esmes AD-autokorjaamolla onnistuisi. En etsi nyt mitään reiällisiä punanyppyisiä racing-levyjä vaan ihan peruskamaa, kun ei viitsisi investoida hirveästi extraa.

Kannattako takalevyt vaihtaa samalla?

Auto on 156 V6 -98.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Levyjä tuskin on hyödykästä vaihtaa ennenkuin ne todella ovat menossa liian ohuiksi koska sitä ennen niiden teho on sama, ja muistaakseni faijalleni sanottiin samaa 2 vuotta sitten mutta vieläkin on samat eli kannattaa ehkä tarkastaa ovatko ne tosiaan niin kuluneet. Tämä vain mielipiteeni. Takalevyjen vaihto ei liity mitenkään etulevyjen vaihtoon, mutta jos tykkäät että ne näyttää samalta niin edessä kuin takaa niin sitten :) Kyllä, luulisin että peruskorjaamokin osaa levyt vaihtaa eivätkä ainakaan muukkosella paljoa näyttäneet maksavan. Lähinnä siksi sanon tuon koska en enää ikuna ajatellut maksaa deltan 80(?)prossan katteita :P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei levyissä kannata säästellä. Ne on senverran edullisia. Ja työstä on turha maksaa. Helppo homma vaihtaa itse!

Peruslevyn ja "racing" levyn hinnanero on myös varsin pieni joten miksi ostaa tavallista kun saa hieman enemmän sijoittamalla hyvää.
Esim peruslevy Muukkosella 68, EBC uritettu/ reiítetty 147
Makaroonia jo vuodesta -98

luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja luuteri »

"Helppo vaihtaa itse" -- kuuluisia viimeisiä sanoja :P

Mitä käytännön eroa noilla uritetuilla ja peruslevyillä on? Onko ero niin iso että kandee maksaa toi tuplahinta?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Toki kannattaa maksaa. Respectissä on suuri ero. "24valve" hommasi TeamF40:ltä jotkin race levyt, eikä ollut paha hintakaan. Hemmo itse saa kertoa enemmän, koska tää on toisen käden tietoa...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

luuteri kirjoitti:"Helppo vaihtaa itse" -- kuuluisia viimeisiä sanoja :P
Todellakin helppoa vaihtaa
-Pyörä irti
-Jarrusatula irti, takaa kaksi pulttia auki 17mm(tai 19mm)
-Satula on nyt kädessä
-Levystä irti se yksi pultti ja kas... levy irtosi

Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Aikaa menee n. 20min/puoli.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

puuha kirjoitti: -Jarrusatula irti, takaa kaksi pulttia auki 17mm(tai 19mm)
Eikö kuitenkin 10mm tai 8mm kuusiokolo?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

vaikeaa

Viesti Kirjoittaja KJS »

Niin ei kai siinä muuta vaikeutta ole, mutta tuo levyn keskellä oleva iso mutteri saattaa olla elämänlujaa kiinni.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: vaikeaa

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

KJS kirjoitti:Niin ei kai siinä muuta vaikeutta ole, mutta tuo levyn keskellä oleva iso mutteri saattaa olla elämänlujaa kiinni.
elä nyt sitä vaan aukasemaan mene ellet pyöränlaakeria meinaa irrottaa... levy ei ole kiinni kun pienillä 8mm pulteilla edestä, ja tietty pyöränpulteilla kun vanne paikoillaan. Iso mutu on vetarin kiinnitykseen.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

alfa 156 v6 kirjoitti:
puuha kirjoitti: -Jarrusatula irti, takaa kaksi pulttia auki 17mm(tai 19mm)
Eikö kuitenkin 10mm tai 8mm kuusiokolo?

Niin, jos käytät 8mm kuusiokoloa saat vain palat irti. Koko satula irtoaa ne isommat pultit avaamalla!
Trust me, I know what I am talking (ok, huono Sledge Hammer imitaatio)
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: vaikeaa

Viesti Kirjoittaja KJS »

alfa 156 v6 kirjoitti:
elä nyt sitä vaan aukasemaan mene ellet pyöränlaakeria meinaa irrottaa... levy ei ole kiinni kun pienillä 8mm pulteilla edestä, ja tietty pyöränpulteilla kun vanne paikoillaan. Iso mutu on vetarin kiinnitykseen.
Joo, meni hiukan nuo pultit ja mutterit ja asiat sekasin :oops:
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jos meinaa ostaa ne jarrulevyt ihan vaan katukäyttöön, niin paras vaihtoehto taitaa olla laadukkaat (brembo, tarox ym.) sileät levyt.

Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.

Trust me, I know what I'm doing...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jknracing kirjoitti:Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.
No ei, ellei laske hyödyksi sitä että liikennevaloissa viereisten kaistojen sällit pällistelevät jarruja :P
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.
No ei, ellei laske hyödyksi sitä että liikennevaloissa viereisten kaistojen sällit pällistelevät jarruja :P
Eli sopii tarkoitukseen "tyyli ennen tarkoitusta" loistavasti :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Koko kierros uritettuja Taroxeja kustansi 440 egee. Eteen jo vaihdoin mutta takaosasto vielä laittamatta. Vaihtohomma eteen on aivan kesy. Takana joutuu ilmeisesti mäntää pyörittämään mutta ei sekään nyt ongelma ole.
Paloina edessä EBC:n Green Stuffit ja takana EBC:n mustat.
Jarrutuntuman ero onkin sitten melkoinen. Saa ottaa useamman kovan jarrutuksen ilman että jarruteho katoaa.
Tulisipa jo kesä että pääsisi radalle kokeilemaan.
Oheista settiä voin varauksettomasti suositella. Noi etupalat vaan on vähän tyyriit. Kannattaa tilailla vaikka ulkomailta jos edullinen paikka löytyy. Täällä 120 egee.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Pyysin tarjouksen brembon levyistä ja kisapaloista. 420 olis koko setti US-Partsilla.

Täytyy kehitellä jotain tulevalle ratakaudelle... Jos pääsis pois tosta kuudennelta sijalta :oops:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

puuha kirjoitti:Pyysin tarjouksen brembon levyistä ja kisapaloista. 420 olis koko setti US-Partsilla.
Saako tuohon rahaan saa siis täyden kierroksen?
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Etulevyt only.
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin