Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Alfan ilmoittamat kulutuslukemat eivät ilmeisesti ole kovinkaan paikkansapitäviä, joten olisi mielenkiintoista kuulla mahdollisimman monelta Giuliettan omistajalta millaisiin lukemiin on päästy (lähinnä siis 1.4 MA:n ja QV:n lukemat kiinnostavat).
Aika kovia lukemia tällä ainakin heiteltiin ilmoille aiemmin. Tuntuisi tyhmältä jos nykyaikainen 1.4 turbokone veisi samanverran bensaa kuin vanhempi kolmilitrainen V6.
Näillä näkymin pääsen koeajamaan Giuliettan vasta tuossa huhtikuun puolella, mutta en jaksa uskoa että enää mihinkään muuhun autoon päätyisin.
EDIT: Ah, peksun viestin kulutuksiin liittyvä osuus jäi jotenkin huomaamatta. Sieltä löytyikin jo sellaisia lukemia mitkä käyvät järkeen. Täytyypä tutustua tuohon aiheeseen liittyvään ketjuun.
Aika kovia lukemia tällä ainakin heiteltiin ilmoille aiemmin. Tuntuisi tyhmältä jos nykyaikainen 1.4 turbokone veisi samanverran bensaa kuin vanhempi kolmilitrainen V6.
Näillä näkymin pääsen koeajamaan Giuliettan vasta tuossa huhtikuun puolella, mutta en jaksa uskoa että enää mihinkään muuhun autoon päätyisin.
EDIT: Ah, peksun viestin kulutuksiin liittyvä osuus jäi jotenkin huomaamatta. Sieltä löytyikin jo sellaisia lukemia mitkä käyvät järkeen. Täytyypä tutustua tuohon aiheeseen liittyvään ketjuun.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
no joo, totta tuokin. mulla vaan tahtoo olla työajot sen verta tylsiä pätkiä että siellä ei niitä jarruja pääse testaamaan. Reliu 100km pätkiä ja pari risteystä välissä.Alfissimo kirjoitti:Vanha viisaus jarrujen jumittamiseen: käytön puutettamatti_vuorio kirjoitti:Melkein nostaisin vikalistalle jumittavat takajarrut. vuosittain saa teettää jarruhuollon jotta toimii täydellisesti.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tankillisia on mennyt 5.9 - 7.0 välillä nyt "sisäänajettuna". Talvi ja kaupunki tai muuten lyhyt matka nostaa reilusti samoin kuin yli 80 vauhti. Ei sinänsä ihme jos lukemat heittelee mutta 10 tuntumaan pääsy pidemmällä aikavälillä multiairilla tuntuu aika saavutukselta.Nelfor kirjoitti:Alfan ilmoittamat kulutuslukemat eivät ilmeisesti ole kovinkaan paikkansapitäviä, joten olisi mielenkiintoista kuulla mahdollisimman monelta Giuliettan omistajalta millaisiin lukemiin on päästy (lähinnä siis 1.4 MA:n ja QV:n lukemat kiinnostavat).
Tällä hetkellä on päällä on tosiaan "P1850 Gear lever position sensor" ja aikoivat vaihtaa anturin huollossa kunhan sinne joskus pääsee.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
PK-seudulla pyörimistä - työmatka 17 km pääosin Kehä I:tä pitkin = keskikulutus 7,1/7,2/7,3 l/100 ajotietokoneen mukaan / tankkauksista laskettuna / matkamittarin virhekin huomioituna.
Tuo on aika tarkalleen työmatka-ajon kulutus. Maantieajo kesälomalla vääntää vaakaa toiseen suuntaan, mutta tämä tulee aika hyvin kompensoitua satunnaisilla (noin kerta/viikko) työkeikoilla häslingin keskustaan, missä ei alle 9 l lukemilla selviä. Kyllä kymppi olisi minullakin todellisuutta, jos ajaisin jatkuvasti jotain 5-7 km matkoja (tätäkin on joskus tullut testattua) tai joutuisin jatkuvasti pyörimään keskustassa.
Normikulutukset puolestaan ovat ihan täyttä huuhaata nykyään. Jo ~vuosi sitten HS uutisoi, että uusilla autoilla todelliset kulutukset ovat keskimäärin 30 % normikulutusta suurempia ja "parhailla" heitto on 50 %. Ihan hyvä vaan, että Alfakin on oppinut tekemään kauniita lukemia paperilla tahkoavia autoja - säästyy monta tonnia verotuksessa.
Tuo on aika tarkalleen työmatka-ajon kulutus. Maantieajo kesälomalla vääntää vaakaa toiseen suuntaan, mutta tämä tulee aika hyvin kompensoitua satunnaisilla (noin kerta/viikko) työkeikoilla häslingin keskustaan, missä ei alle 9 l lukemilla selviä. Kyllä kymppi olisi minullakin todellisuutta, jos ajaisin jatkuvasti jotain 5-7 km matkoja (tätäkin on joskus tullut testattua) tai joutuisin jatkuvasti pyörimään keskustassa.
Normikulutukset puolestaan ovat ihan täyttä huuhaata nykyään. Jo ~vuosi sitten HS uutisoi, että uusilla autoilla todelliset kulutukset ovat keskimäärin 30 % normikulutusta suurempia ja "parhailla" heitto on 50 %. Ihan hyvä vaan, että Alfakin on oppinut tekemään kauniita lukemia paperilla tahkoavia autoja - säästyy monta tonnia verotuksessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
Meillä on nyt matka-ajon kulutusta seurattu ja kyllä se viiden pintaan jää. Pelkkää kaupunkipyöritystä ei tule ja seka-ajo on enimmäkseen vielä maantieajoa ja kovinkaan isoja hyppäyksiä en ole kulutuksessa huomannut silloinkaan. Vähillä bensoilla tuo minun mielestäni kulkee.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Itse ajanut nyt viime syyskuusta lähtien 10000km ja keskikulutus on 6,8 ajotietokoneen mukaan.
Tänään oli myös auton ensimmäinen katsastus (38000km ajettu) ja läpi että heilahti katsastusnaisen saatesanoilla "Kuin uusi auto".
Tänään oli myös auton ensimmäinen katsastus (38000km ajettu) ja läpi että heilahti katsastusnaisen saatesanoilla "Kuin uusi auto".
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hain tänään oman auton kaikkiaan kolmannesta vuosihuollosta, auto siis vm huhtikuu 2011 ja 41tkm mittarissa.
Öljynvaihdon lisäksi tuli:
- raitisilmasuodattimen vaihto
- rätisevien ovipaneelien tiivistys (takuuna, nyt kuulee että vakiostereo on oikeasti todella hyvä)
- ilmastoinnin jurnutuksen tarkistus, magneettikytkin ruosteessa ja vaihdettu (ei auttanut kyllä mielestäni ilmastoinnin äänekkyyteen mutta kaikki muu kuulemma ok)
- 1. vaihteen tahmeus katsottu muttei havaittu enää koeajolla tai vikaa
- jousituksen/alustan narahdus töyssyissä fiksattu rasvaamalla tukivarren palloniveliä (quick and dirty mutta tuntuu toimivan, ei väljää missään)
- tavaratilan muovikaukalo ostettu hintaan 64 euroa (sen avulla on muuten kätevä blokata esim turvakolmio kaukalon ja rengaskotelon väliin, ei heilu ympäriinsä)
- blue&me järjestelmän ohjainlaite kuollut, fiksattu (takuuna, tämän takia ei onnistunut puhelimen paritus enää yhtäkkiä, nyt toimii taas normaalisti)
- todettu ettei start/stop systeemiä voi päivittää olemaan aina pois muistiasetuksena
- jarruhuolto tehty (suositus 12kk välein)
- aiemmin tehdyt lohkolämmittimen pistokkeen turhat kiinnitysreiät keulassa peitetty (johto pysyy paremmin ritilään painettuna kuin U-kiinnikkeen varassa keulassa ruuveilla)
- kulutus katsottu testaamalla polttoaineen syöttöä eikä mitään poikkeavaa löydetty (oma keskikulutus kaupunkiajossa nyt 10,21 litraa satasella)
Loppulasku Autokeskuksella 410 euroa sis tavaratilan muovikaukalon. Olen itse tyytyväinen hintaan ja lopputulokseen.
Öljynvaihdon lisäksi tuli:
- raitisilmasuodattimen vaihto
- rätisevien ovipaneelien tiivistys (takuuna, nyt kuulee että vakiostereo on oikeasti todella hyvä)
- ilmastoinnin jurnutuksen tarkistus, magneettikytkin ruosteessa ja vaihdettu (ei auttanut kyllä mielestäni ilmastoinnin äänekkyyteen mutta kaikki muu kuulemma ok)
- 1. vaihteen tahmeus katsottu muttei havaittu enää koeajolla tai vikaa
- jousituksen/alustan narahdus töyssyissä fiksattu rasvaamalla tukivarren palloniveliä (quick and dirty mutta tuntuu toimivan, ei väljää missään)
- tavaratilan muovikaukalo ostettu hintaan 64 euroa (sen avulla on muuten kätevä blokata esim turvakolmio kaukalon ja rengaskotelon väliin, ei heilu ympäriinsä)
- blue&me järjestelmän ohjainlaite kuollut, fiksattu (takuuna, tämän takia ei onnistunut puhelimen paritus enää yhtäkkiä, nyt toimii taas normaalisti)
- todettu ettei start/stop systeemiä voi päivittää olemaan aina pois muistiasetuksena
- jarruhuolto tehty (suositus 12kk välein)
- aiemmin tehdyt lohkolämmittimen pistokkeen turhat kiinnitysreiät keulassa peitetty (johto pysyy paremmin ritilään painettuna kuin U-kiinnikkeen varassa keulassa ruuveilla)
- kulutus katsottu testaamalla polttoaineen syöttöä eikä mitään poikkeavaa löydetty (oma keskikulutus kaupunkiajossa nyt 10,21 litraa satasella)
Loppulasku Autokeskuksella 410 euroa sis tavaratilan muovikaukalon. Olen itse tyytyväinen hintaan ja lopputulokseen.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Seurasin viime tankkauksella ensimmäisen kerran kulutusta, n.630km ajoa josta 200km Lpr-Kouvola-Lpr, muuten aika lailla tässä kaupungin lähiympäristössä ajelua. Tuolla matkalla keskikulutus 7,9l/100km.
TM sai aikoinaan multiairille 60000km kestotestissä keskikulutukseksi 7,5l/100km ja jostain kumman syystä suurin osa kilometreistä tuli DNA-kytkin normal-asetuksella. Kummastuttaa lähinnä siksi kun kulkuhalut tai ohjaustuntuma puuttuu kun N-moodissa ajellaan.
Testissähän autosta yleisesti tykättiin, mitä nyt kerran matka katkesi imusarjan painetunnistimen oireisiin. Vielä kun melupuolta saataisiin viriteltyä mukavammaksi, rengasäänet ja moottorin äänet tulee aika raa'asti kabiiniin. Lähinnä kun kerta sitä premium-merkin mainetta on tavoiteltu niin nämäkin jutut on miusta osa sitä yleistä laatuvaikutelmaa...
TM sai aikoinaan multiairille 60000km kestotestissä keskikulutukseksi 7,5l/100km ja jostain kumman syystä suurin osa kilometreistä tuli DNA-kytkin normal-asetuksella. Kummastuttaa lähinnä siksi kun kulkuhalut tai ohjaustuntuma puuttuu kun N-moodissa ajellaan.
Testissähän autosta yleisesti tykättiin, mitä nyt kerran matka katkesi imusarjan painetunnistimen oireisiin. Vielä kun melupuolta saataisiin viriteltyä mukavammaksi, rengasäänet ja moottorin äänet tulee aika raa'asti kabiiniin. Lähinnä kun kerta sitä premium-merkin mainetta on tavoiteltu niin nämäkin jutut on miusta osa sitä yleistä laatuvaikutelmaa...
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Omalla kohdalla 1.4MA:n kulutukset pyöri melko tasaisesti siinä 7-7,5 l/100km paikkeilla sekalaisessa ajossa pääasiassa pk-seudulla (n. 40tkm kokemuksella). QV:n osalta sama trendi vaikuttaisi siinäkin olevan, eli todellinen kulutus on n. 1,5 litraa ilmoitettua yhdistelmäkulutusta suurempi. Eli ollaan hyvin näissä nykykäytännön mukaisissa 20+% heitoissa ilmoitettujen lukujen ja todellisuuden välillä.Nelfor kirjoitti:Alfan ilmoittamat kulutuslukemat eivät ilmeisesti ole kovinkaan paikkansapitäviä, joten olisi mielenkiintoista kuulla mahdollisimman monelta Giuliettan omistajalta millaisiin lukemiin on päästy (lähinnä siis 1.4 MA:n ja QV:n lukemat kiinnostavat).
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ TCT:n normikulutus on 5,3 kaupungissa ja 4,0 maantiellä. Ei tällaisiin lukemiin pääse edes Peksu! Noihin pitää leipoa 50 % lisää, että päästään hehtaarille...
Huom. ennen kuin joku tulee keulimaan, miten ajaa 10-30 km työmatkalla alle kaupunkiajon normikulutuksen, niin se normikulutus on edustavinaan pätkäajoa eli lähdetään liikkeelle kylmällä koneella ja ajetaan olikosenyt 4 km. Onko taulussa normin alittava lukema 4 km kohdalla...?
Huom. ennen kuin joku tulee keulimaan, miten ajaa 10-30 km työmatkalla alle kaupunkiajon normikulutuksen, niin se normikulutus on edustavinaan pätkäajoa eli lähdetään liikkeelle kylmällä koneella ja ajetaan olikosenyt 4 km. Onko taulussa normin alittava lukema 4 km kohdalla...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Mistä tota autoo uskaltaa oikeasti nostaa tunkilla kun koitin äsken merkin kohdalta ja näytti että pelkkä kumitassu sai aikaan painauman??
Re: Giulietta 940
Nosta helman/pohjapellin saumasta, älä helmakotelosta.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Nostokohdat.
Ja tosiaan se helman ja pohjan sauma on hyvä paikka.
Ja tosiaan se helman ja pohjan sauma on hyvä paikka.
- Liitteet
-
- giulietta_nostokohdat1.jpg
- Nostokohdat.
- (144.27 KiB) Tiedosto ladattu 5363 kertaa
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Anturi vaihdettu takuukorjauksena ja kaikki pelaa taas.flapjack kirjoitti:Tällä hetkellä on päällä on tosiaan "P1850 Gear lever position sensor".
Oli tarkoitus käydä Milanossa ollessa jossain liikkeessä katsomassa onko uutta mallia esillä, mutta ei tullut käytyä. Piti tyytyä hämmästelemään sitä Lanciamäärää kaduilla
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Giulietan takuu meni tänään rikki ihan kesken ajon. Mittaristoon pomppasi vikakoodi 1, minkä täydellinen korjaaminen maksaa pitkästi yli 20k€.
- Liitteet
-
- 100k.jpg
- (180.22 KiB) Tiedosto ladattu 5074 kertaa
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Mistäs se värikoodi lappu autosta löytyy kun ei ainakaan peräkontin luukussa ollut?
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nokkapellistä.Ipi76 kirjoitti:Mistäs se värikoodi lappu autosta löytyy kun ei ainakaan peräkontin luukussa ollut?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^kiitos
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Miten lie ohjauskulmien säätö Giulietassa, autoon tuli Eibachin jouset ja huomenna uudet kesärenkaat. Alfaownerin mukaan ohjauskulmia ei saa madalletussa autossa aivan kohdilleen vai onko täällä parempaa tietoa? Mites muutoskatsastuksen laita jos tuo säätöpuoli on hankalaa, kuinka tarkasti katsastaja alustaa tarkistaa?
Eibachin prokitillä auton ulkonäkö parani huimasti eikä autosta tullut mitenkään kova ainakaan 17" renkailla vaan ajotuntuma parani ainakin sen verran että sen oikeasti huomasi. Ohjauskulmat ja muutoskatsastus vaan mietityttää.
Eibachin prokitillä auton ulkonäkö parani huimasti eikä autosta tullut mitenkään kova ainakaan 17" renkailla vaan ajotuntuma parani ainakin sen verran että sen oikeasti huomasi. Ohjauskulmat ja muutoskatsastus vaan mietityttää.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Ulkonäöstä vois laittaa kuvia
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Laitetaan kun auto on tikissä, pitäis vielä myllyttää koko Giuli kun oon pilannut maalipinnan pesettämällä harjakoneessa... Muodokas auto ei vaan niihin vehkeisiin sovi mut oppirahathan on maksettava eikös vaan?flapjack kirjoitti:Ulkonäöstä vois laittaa kuvia
Re: Giulietta 940
Kulmat täytyy säätää jos madalluttaa auton.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Ainakin mittauttaa - säätää jos tarvis ja mittauttaa uudelleen, kunnes käsissä paperi jota esitellä muutoskatsastus-sedälle.
Re: Giulietta 940
Eipä ole tähän mennessä kertaakaan katsurisetää kiinnostanu kulmalaput kun olen madallusta käynyt muutoskatsastamassa. Voihan sulla olla normaalissa katsastuksessakin kulmat ihan mitä sattuu.
Sinänsä kyllä ne tarvii ehdottomasti säätää, nimimerkillä vajaa 1000km madalluksen ja pyöränkulmien säätämisen välillä ja menikin jo tuoreiden kesärenkaiden sisäreunasta joku 3-4mm pintaa.
Sinänsä kyllä ne tarvii ehdottomasti säätää, nimimerkillä vajaa 1000km madalluksen ja pyöränkulmien säätämisen välillä ja menikin jo tuoreiden kesärenkaiden sisäreunasta joku 3-4mm pintaa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Joitain sarjoja itsekin asemalla esittäneenä vastakkaista tietoa. Kuten myös Trafilla: "Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyttää." Lähde: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... toksin.pdf
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Auto ei oo tikissä mutta madalluksesta saa ainakin jonkinlaisen käsityksen, citymaasturin ulkonäkö on tiessään which is nice. Madallus on just eikä melkein oikea miun silmiin eikä pohjaa saa vielä raapimaan linnoituksen ja sataman testiradalla. Maalipinta saa vielä kevään aikana TLC:tä, niin mattana nuo kaikki nurkat on.
- Liitteet
-
- IMG_20140415_191224.jpg
- (161.21 KiB) Tiedosto ladattu 4680 kertaa
- Poksu
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Tänään ilmaantui ensimmäinen isompi vika. Takaluukku ei mene enää lukkoon. Mittaristossa teksti "Boot open". Eikös näihin ole vaihdettu takaluukun johtosarjoja jonkin kampanjan kauttakin? No pitää ensi viikolla ottaa yhteyttä paikalliseen Autokeskukseen ja kysellä asiasta.
Re: Giulietta 940
taitaa olla luukun läpivienneistä johdot poikki...
on sellanen päivän homma jos tehdään kampanjan ohjeen mukaan...on tullu tehtyä..
on sellanen päivän homma jos tehdään kampanjan ohjeen mukaan...on tullu tehtyä..
Re: Giulietta 940
Jepa johdot poikki.
Re: Giulietta 940
kaikkea sitä oppii kun alfalla ajaa jne...tai jos lukisi ohjekirjaa, jos jaksais
- S&S toimii myös siinä dee-moodis, luulin että olis vaan muissa
-vasemmalta edestä käännöksissä narinaa, taitaa mennä liikkeessä poikkeemiseen.
- pirellin kesärenkaat meluisammat kuin nokian kitkat
- S&S toimii myös siinä dee-moodis, luulin että olis vaan muissa
-vasemmalta edestä käännöksissä narinaa, taitaa mennä liikkeessä poikkeemiseen.
- pirellin kesärenkaat meluisammat kuin nokian kitkat
Re: Giulietta 940
Onko täällä ihmisillä millaisia kokemuksia 2011 vm. Giulietan vaihdelaatikosta. Olen lukenut, että saattaa olla 1 ja 2 vaihteen vaihdoissa tahmasuutta. Kävin koeajamassa muutama kk sitten 2011 vm. Giuliettaa ja jo parin tunnin koeajon aikana tuli valoista lähtiessä ongelma saada ensimmäinen vaihde sisään. Saattaapi olla kuskin vika myös, mutta useimmiten laatikko kyllä murahtaa, jos kytkimen on päästänyt ylös ennen aikoja. Myös toinen vaihde taisi olla hieman vaikeampi saada sisään.
Vika/ominaisuus on etenkin sporttisessa autossa huomattavan ärsyttävä ja mikäli siihen ei korjausta ole, on vähintäänkin unohdettava kyseinen vuosimalli...
Onko siis asialle korjausta, vai onko kyseinen vika ainoastaan satunnaisissa yksilöissä? Mikäli ongelma on tunnettu ja yleinen, tulisiko liikkeeltä vaatia vaihdelaatikon tarkastusta / korjausta ennen ostopäätöksen tekoa?
Entä onko sama ongelma riesana esim 2012 vm. tai uudemmissa malleissa?
Vika/ominaisuus on etenkin sporttisessa autossa huomattavan ärsyttävä ja mikäli siihen ei korjausta ole, on vähintäänkin unohdettava kyseinen vuosimalli...
Onko siis asialle korjausta, vai onko kyseinen vika ainoastaan satunnaisissa yksilöissä? Mikäli ongelma on tunnettu ja yleinen, tulisiko liikkeeltä vaatia vaihdelaatikon tarkastusta / korjausta ennen ostopäätöksen tekoa?
Entä onko sama ongelma riesana esim 2012 vm. tai uudemmissa malleissa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Sama 2011 vuosimalli ja 1. vaihde tahmaa joskus kylmillä öljyillä. Vaihde ei mene päälle ja joutuu käyttämään kytkintä ylhäällä. Tilanne parani hieman öljyjen vaihdolla. Kannattaa kuitenkin vaatia tuohon korjausta jos meinaat sen ostaa. Uskoisin korjauksen olevan tiedossa, koska aiheesta löytyy paljon keskustelua. Googleta "Giulietta gearbox woes"
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ykkönen tosiaan joskus kankea päällelaitettava, esiintyy helpoiten kylmällä askilla. Öljyjä en ole vaihtanut, voisi tuon teettääkin ennen ensi talvea.
Vaihteet toimivat omassani muuten ihan hyvin ja nopeastikin tarvittaessa. 1-2 ja 2-3 välillä oikein hitaasti vaihtaessa saattaa tuntea pienen pykälän, jonka oletan johtuvan (liian?) tiukoista synkroneista, mutta ei ole haitannut. Uutena tuosta kommentoin liikkeessä ja käytiin kokeilemassa, niin kommenttina oli että "urheilulliseen ajoonhan tämä on tehtykin eikä mummovaihtamisiin..." .
En ehkä ole paras arvioimaan vaihteiden jäykkyyksiä, kun edeltäneet neljä autoani olivat nelivetoisia Subaruja manuaalina. Viimeiseen niistä (Impreza -08) vaihdettiin takuuna (!) vaihteistoöljyt, kun pakkasilla auto ehti pysähtyä, ennen kuin sai vaihdettua ykköseltä kakkoselle. Öljynvaihto auttoi vähän, mutta ei oikeasti poistanut ongelmaa. Parhaiten Subarussa auttoi, kun ajoi ensimmäiset kilometrit alennusvaihteisto päällä. Silloin sujui vaihdot heti ihan hyvin. Valitettavasti Alfassa ei ole tätä hienoa ominaisuutta .
Vaihteet toimivat omassani muuten ihan hyvin ja nopeastikin tarvittaessa. 1-2 ja 2-3 välillä oikein hitaasti vaihtaessa saattaa tuntea pienen pykälän, jonka oletan johtuvan (liian?) tiukoista synkroneista, mutta ei ole haitannut. Uutena tuosta kommentoin liikkeessä ja käytiin kokeilemassa, niin kommenttina oli että "urheilulliseen ajoonhan tämä on tehtykin eikä mummovaihtamisiin..." .
En ehkä ole paras arvioimaan vaihteiden jäykkyyksiä, kun edeltäneet neljä autoani olivat nelivetoisia Subaruja manuaalina. Viimeiseen niistä (Impreza -08) vaihdettiin takuuna (!) vaihteistoöljyt, kun pakkasilla auto ehti pysähtyä, ennen kuin sai vaihdettua ykköseltä kakkoselle. Öljynvaihto auttoi vähän, mutta ei oikeasti poistanut ongelmaa. Parhaiten Subarussa auttoi, kun ajoi ensimmäiset kilometrit alennusvaihteisto päällä. Silloin sujui vaihdot heti ihan hyvin. Valitettavasti Alfassa ei ole tätä hienoa ominaisuutta .
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Omassakin ensimmäiset vaihteet voisivat olla herkemmät, brittifoorumilla tosiaan enemmän asiasta. Vuosihuollossa tuota ei tietenkään huomattu. Ankeuden ja harmauden perikuva GTI Golfissa loota toimi kuin ajatus, melkein kaikki muu siinä masentavuudessa saikin ajattelemaan lähinnä ennen aikaista hautaa...
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedoista. Kyllä asetun samalle linjalle, ettei toi Golffi GTI kiinosta millään mittarilla. Giulietta QV tosiaan ihan eri svääreissä ton fiiliksen puolesta. Ainut mikä nyt huolestuttaa eniten on toi laatikko. Manuaalilla on ikävä ajaa, jos laatikko tottelee vaan kun siltä tuntuu, tai jos se ei kannusta vaihtamaan vaihdetta.
Onko jollain jakaa kokemuksia uudemmista vuosimalleista?
ps. pitää koittaa saada uutta koeajoa alle, jos siis suostuvat ensin tarkastamaan laatikon. Muussa tapauksessa pitää katsoa miten uudemmissa malleissa. Harmittaisi jättää Giulietta väliin kyseisen ominaisuuden takia. Olisi eka Alffa tähän talliin.
Onko jollain jakaa kokemuksia uudemmista vuosimalleista?
ps. pitää koittaa saada uutta koeajoa alle, jos siis suostuvat ensin tarkastamaan laatikon. Muussa tapauksessa pitää katsoa miten uudemmissa malleissa. Harmittaisi jättää Giulietta väliin kyseisen ominaisuuden takia. Olisi eka Alffa tähän talliin.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Itse mainitsin tuosta vaihteisto-ongelmasta huollossa kun takuuaikakin oli menossa umpeen ja lopputulos oli etteivät onnistuneet todentamaan ongelmaa koeajossa ja sitähän ei voi korjata mitä ei nähdä. Olisi mielenkiintoista kuulla onko Suomessa kenellekään oikeasti tehty mitään asian tiimoilta?
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Täälläkin moni on valittanut ovipaneeli- ja kaiutin räminöistä. Brittifoorumilta löytyi oheinen tiedote asiasta. Ei muuta kuin huollon ovea kolistelemaan. :-D
- Liitteet
-
- Front door noise.pdf
- (179.09 KiB) Tiedosto ladattu 114 kertaa
Re: Giulietta 940
Mikä vm. sulla on alla?CuoreSportivo kirjoitti:Itse mainitsin tuosta vaihteisto-ongelmasta huollossa kun takuuaikakin oli menossa umpeen ja lopputulos oli etteivät onnistuneet todentamaan ongelmaa koeajossa ja sitähän ei voi korjata mitä ei nähdä. Olisi mielenkiintoista kuulla onko Suomessa kenellekään oikeasti tehty mitään asian tiimoilta?
edit:
sinänsä vmäistä sikäli mikäli eivät tunnetulle ongelmalle tehneet mitään takuuaikana. Tais pelata aikaa, etteivät maksaisi huollosta itse?
Re: Giulietta 940
Mulla QV:ssa toimii vaihteet hyvin, mutta oliko niin, että MA:ssa olisi eri laatikko?
Re: Giulietta 940
Mikä vm? Koeajoin 2011 vm. QV:n, ja siinä jätti kerran menemättä eka vaihde sisään lähdössä. Toka myös tuntui hieman epämukavalta.. jotenkin jäykältä.ORBITA kirjoitti:Mulla QV:ssa toimii vaihteet hyvin, mutta oliko niin, että MA:ssa olisi eri laatikko?
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Itselläni siis vm 2011. Vaikka tehtaan takuu meni umpeen niin minulla on teoriassa vielä mahdollisuus vedota kuluttajansuojaankin käytetyn auton kaupassa jos tarvii alkaa vääntämään. Mutta mietin samaa että yritetäänkö Suomessa feidata ongelma takuuajan ohi?? Brittipalstalla on tullut esiin tapauksia jossa on vaihdettu koko laatikko takuuseen mutta on vähän epäselvää minkä asteinen vika tähän tarvitaan, ilmeisesti näissä on ollut kyse suuremmasta synkro-ongelmasta jota öljyjen vaihtaminen ei ole ratkaissut. Suurimman osan ajasta oma vaihteisto toimii ihan ok. En tiedä onko riski että vika pahenee ajan kuluessa?dawasd kirjoitti: Mikä vm. sulla on alla?
edit:
sinänsä vmäistä sikäli mikäli eivät tunnetulle ongelmalle tehneet mitään takuuaikana. Tais pelata aikaa, etteivät maksaisi huollosta itse?
Re: Giulietta 940
^^ 2011, eikä mitään mainitsemiasi ongelmia. Ehkä kokonaisuutena aavistuksen tahmeampi, kuin audissa, mutta ei haitaksi saakka. Talvellakaan ei ongelmia.
Re: Giulietta 940
vm. 2011 pientä satunnaista tahmaamista 1- ja 2-vaihteella talvella kylmänä.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Check Engine ilman muita oireita äsken. Kaikki näyttää normaalilta paitsi kaipaisi pesua. Sais olla se toimiva lukija. Seuraillaan taas.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Ensiviikolla selviiä, miten pitkälle suostuvat menemään vaihdelaatikon korjaamisessa/tutkimisessa. Muussa tapauksessa pitää kyseinen yksilö unohtaa ja katsella jotain toista missä on toimiva loota. Vika tosiaan on korjattavissa oleva, että nyt riippuu ihan liikkeen asenteesta.
Täällä jossain vaiheessa olin näkevinäni, että joku oli valittanut A2DP:n puutteesta Giulietan Blue&Me järjestelmässä.
Onko kellään kokemusta tästä kikasta?
http://www.youtube.com/watch?v=No2aoFmjGE0
Näyttää tosi näppärältä ja siistiltä tavalta saada bluetooth audio streamaus ongelma ratkaistua.
Täällä jossain vaiheessa olin näkevinäni, että joku oli valittanut A2DP:n puutteesta Giulietan Blue&Me järjestelmässä.
Onko kellään kokemusta tästä kikasta?
http://www.youtube.com/watch?v=No2aoFmjGE0
Näyttää tosi näppärältä ja siistiltä tavalta saada bluetooth audio streamaus ongelma ratkaistua.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei kokemusta, mutta tuo ei onnistu Giulietassa, koska 3,5mm AUX -liitin puuttuu. Käsittääkseni se on lisätty vasta joskus 2012-13 valmistettuihin autoihin.dawasd kirjoitti: Täällä jossain vaiheessa olin näkevinäni, että joku oli valittanut A2DP:n puutteesta Giulietan Blue&Me järjestelmässä.
Onko kellään kokemusta tästä kikasta?
http://www.youtube.com/watch?v=No2aoFmjGE0
Näyttää tosi näppärältä ja siistiltä tavalta saada bluetooth audio streamaus ongelma ratkaistua.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Ohjauskulmat säädetty ja ajo maistuu. Parin viikon päästä maalipintakin saa hoitoa niin kesä saa Alfailun puolesta tulla.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
flapjack kirjoitti:Check Engine ilman muita oireita äsken. Kaikki näyttää normaalilta paitsi kaipaisi pesua. Sais olla se toimiva lukija. Seuraillaan taas.
Koodi: Valitse kaikki
P1850 Gear lever position sensor
Tuo ilmeisesti on jossain moottorin pimeimmässä nurkassa käärmeiden ja skorpionien vartioimana?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
muutamasta olen kyseiseen vikaan korjannu tunnistimelle menevän johtosarjan...johdot poikki..
tunnistin sijaitsee vaihdekepin juuressa johon pääsee käsiksi auton alta.
tunnistin sijaitsee vaihdekepin juuressa johon pääsee käsiksi auton alta.