Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Stuge kirjoitti:Ai niin, toi Alfa on sit myynnissä. Ei aika, raha eikä osaaminen riitä tän auton ylläpitoon. Harmittaa sillä kerkesin italian oriin ihastua. Nätti on ja kiva ajaa, mutta jos arki on tämmöistä epävarmaa etenemistä, on pakko palata japanilaisten autojen pariin.. :(
Tai sitten ostat Alfan ilman Selespeediä. Kohta 10 vuotta Alfailua takana ja ainoat varsinaiset viat koskivat juurikin sitä Seleä ;)

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Vähän sama juttu. Silti neljäs käyttö alfa "jo".. Dimangi-Japskikin tuli omistettua välissä ja yks saksalainen :wink:

Stuge
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2014, 19:41
Car(s): Alfa Romeo 156 Salespeed 2.0

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Stuge »

Joo ilmeisesti se on se kampiakselin anturi joka pitäs vaihtaa. Osaisko joku antaa tarkat ohjeet, mistä se autosta löytyy? Eli siis 156 selespeed 2.0 Twinspark
Viimeksi muokannut Stuge, 28 Helmi 2014, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Startin alta muistaakseni ja rengas pois niin näet sen sieltä.
molex to sata, lose all your data.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

En tiedä päteekö tämä ohje kyseiseen malliin?

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... ment.shtml

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Toi pätee nimenomaan twinsparkkiin. Itse vaihdoin jokusen aikaa sitten JTS:ään ja oli helpointa alakautta. Koitin yläkauttakin, mutta en onnistunut. Ihanan paikan just startin alta keksiny tolle anturille. Piti sit vaan ottaa jousto-osa pakoputkesta pois, niin tuli riittävästi tilaa ja pääsi käsiksi asentoanturiin. JTS:ssä liitin suoraan asentoanturissa, eikä siinä ole kaapelia, kuten ts:n vastaavassa.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ite olen vaihtanu sekä ylä että alakautta,v-mäinen homma kummankin kautta. Aika lailka näppituntumalla saa mennä tekee kummin tahansa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Stuge kirjoitti:Joo ilmeisesti se on se kampiakselin anturi joka pitäs vaihtaa. Osaisko joku antaa tarkat ohjeet, mistä se autosta löytyy? Eli siis 156 selespeed 2.0 Twinspark
Ei kampiakselin asennontunnistimen rikkoutuminen pitäis virtoja viedä autosta.

Stuge
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2014, 19:41
Car(s): Alfa Romeo 156 Salespeed 2.0

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Stuge »

No niin, ihan testerissäkin käytetty merkkihuollossa. Mies mutisi jotain, kaveri kysyi, että onko se se asentotunnistin anturi, johon äijä, että no näin kai se periaatteessa on... sillä vois lähtee liikenteeseen, se on edullisin vaihtoehto korjata. No se on nyt vaihdettu uuteen viime tiistaina, 4.3. Eilen (perjantaina) sitten työkeikalla Joensuussa ollessa, ei päivän päätyttyä enää lähteny käyntiin, vaihde jäkitti vapaalla, näytti merkkivaloa et konepellin alla ongelmaa, sitten se meni ykköselle, mut ei enää startannutkaan. Ihan mykkä, tai no virta tulee päälle. Apuvirralla ei lähtenyt käyntiin. Tai no,ies joka tuli mazdalla apuun, ei oikein osannut, tarkasti tankkasi mazdan manuaalista ohjeita. Ei meinannu alfasta löytyä plus-napaakaan, ihme paikassa! Ei siihen oikein saanut kaapelia kiinni, mikäli se nyt oli se oikea paikka mihin koitettiin tökkiä, muovikotelon alla ahtaasti. Ihan kiva kun olisi illalla pitänyt päästä Kuopioon ja tänään lauantaina olis ollut töitä Iisalmessa! Odottelin kaverilta kyytiä joka tuli noutamaa ja vei toisen kaverin luo yöksi. En minä voi ymmärtää miten alfa-harrastajat jaksaa elää näiden autojen kanssa, kun on tämmöstä. Harrasteautoilun ymmärtää silloin kun sitä aletaan asioikseen tallilla korjaamaan ja se on esim. kakkosauto, mutta mitä hienoa on muka hienossa käyttöautossa jolla ei pääse paikasta A paikka B. Alfani onkin siis kaupan ja allekirjoittaneen mp-kausi alkaakin näköjään aiottua aiemmin...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no sulle o käynyt epäonnisesti kun sulle on myyty joku miina joka on valmiiks paskana. ei se merkkiä katso jos joku laittaa paskan kiertoon. :(

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jos kaikenlaista sähkövikaa heittää, kannattaa varmaan ensimmäiseksi tarkistaa, että maadoitus on kunnossa; akun miinuskaapeli saa maaa ja muut mahdolliset maakontaktit ovat kunnossa.

Itse ajelin aikoinaan kahdella Selespeedillä yhteensä noin 340 000 km. Kyllä niihinkin kilometreihin mahtui kaksi pumpun vaihtoa ja yksi releen, mutta muuten vaihteisto toimi ja osoitti, että Selelläkin pärjää. Hiton kiva loota se on - ehdottomasti paras robottiaski, mikä on tullut vastaan, siis käytettävyydeltään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yleismittarilla tosiaan maapisteiden mittaus. Suosittelen samalla katsomaan resistanssin mm. rungon maadoituksesta akun miinusnapaan; jos siellä on yhtään enempää resistanssia -> jossain on vika. Voi olla maadoitusruuvissa tai itse kaapelissa vika, jonka voi sitten mitata esim. kaapelin molemmista päistä mittaamalla. Ei tarvita kovin ihmeellistä maavikaa, kun jo jos jonkinmoista sähköongelmaa tulee vastaan.
Myöskin sellainen pikku juttu, että kaverin kanssa mittaatte latausjännitteen - tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos se on korkea, sotkee helposti kaikki sähköt autosta (eli laturin jännitteensäätimessä vikaa) ja surkealla tuurilla kärähtää ~kaikki mahdollinen elektroniikka.

Toivottavasti nyt jotain selkoa tähän tulee. Ja tiedän tunteesi, koska tässäkin taloudessa on ollut juurikin samanlainen ongelmapesä - edellisestä Alfasta meni jotakuinkin tasan kaikki, mitä autosta voi mennä, paitsi moottori :crazyeyes:
Se kävi todella kalliiksi. Monta kertaa auton arvon edestä siihen laitettiin rahaa, jotta ylipäänsä pysyi ajokuntoisena... Nykyinen yksilö onkin sitten huomattavan vähävikainen, käytännössä ihan normaaleja kulutuskohteita joutunut vaihtelemaan (tukivarsia, renkaita ym.)

MTelinkangas
Viestit: 89
Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
Paikkakunta: Lieksa

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja MTelinkangas »

Joo, kyllä niitä susia sattuu mille tahansa automerkille. Ei oo kauaakaan kun kaveri osti satatuhatta rullatun td-audin, ensin antautui turbo ja kun auton sai turboremontista niin muutaman kilometrin päästä antautui automaattiloota. Uus laatikko paikalleen ja auto myyntiin. Ensimmäisellä koeajajalla alkoi herjaamaan turvatyynyjä :-D

Stuge
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2014, 19:41
Car(s): Alfa Romeo 156 Salespeed 2.0

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Stuge »

No, nyt siinä on TAAS se pumppu rikki! Sitähän tämä oireilu tiesi Joensuun reissulla ja myöhemmin kotipaikalla ajellessa, kun edelleen häiriövaloa vilkutti. Eli nyt tarvittais taas uusi pumppu, kellään myydä? Tai onko jolla kulla intoa ostaa alfa halvalla jonka laittais kuntoon? Siinä on nyt vaan pakki päällä...

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Koittaisitko tosissaan vielä kolmatta käytettyä pumppua, jos joku sattuis myymään? Täällä rouva on nyt kruisaillu omalla selellään n. 20 000km vaihdettuani pumppuun uudet hiilet. Kyllähän se ennen korjausta ketutti, kun pumppu toimi satunnaisesti. Jouduin tuon johdosta jopa junaan ja vielä toisen kerran, kun menin sitä korjaamaan. :) Ootko jo lukenu jokaisen sele-langan tältä foorumilta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja onko vika nyt varmasti itse pumpussa, eikä jossakin muualla... Vika voi olla muualla, oireena vaan pumpun pimeneminen :roll:
En tunne seleä pätkääkään, mutta yleisesti tuo on pätevä asia miettiä... Toivottavasti nyt selviää kuitenkin :shock:

Stuge
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2014, 19:41
Car(s): Alfa Romeo 156 Salespeed 2.0

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Stuge »

No kolmannen pumpun ostaminen ja korjaaminenhan mua ei kiinnosta pätkääkään, mieluiten myisin auton tuollaisenaan, mutta kyllähän se järkeen käy, ainakin mulle, että ennen kuin sitä pääsee enemmälti tutkimaan, pitäs saada se pumppu kuntoon. Sitä mä koitin itsekin silloin aiemmin sanoa, et pitäs selvittää, mistä johtuu se rikki meneminen, vaan isot herran oli sitä mieltä kirosanojen kera, että uusi pumppu vaan paikoilleen ja sillä sipuli. En tiedä voiko vaihtaa vaan hiilet vai mitä. Auto oli pantu testeriin huollon takapihalla, ei oltu otettu edes sisälle.

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Pumpuissa tulee käyttötunnit täyteen, kun hiilet loppuu. Voihan se toki kärähtääkin jos hydraulijärjestelmässä on vikaa, jolloin pumppu käy liian tiuhaan. Onko mitään käsitystä, montako vaihteensiirtoa sai paikallaan tehtyä ennen kuin pumppu lähti uudelleen pyörimään? Helpoitenhan tuon nykyisen pumpun testaa tökkäämällä sille suoraan virtaa. Jos ei lähde, niin vähä kopistelua pumpun moottoriin. Pumpun mahdollisesti pyöriessä tulee huomioida, että sitä saa pyörittää vain hetken. Mites se eka pumppu? Onko se vielä tallessa? Eikös se poltellu sulakkeita, joten siinä saattoi olla isompi vika, kuin hiilien loppuminen.

Vastaa Viestiin