Tai sitten ostat Alfan ilman Selespeediä. Kohta 10 vuotta Alfailua takana ja ainoat varsinaiset viat koskivat juurikin sitä SeleäStuge kirjoitti:Ai niin, toi Alfa on sit myynnissä. Ei aika, raha eikä osaaminen riitä tän auton ylläpitoon. Harmittaa sillä kerkesin italian oriin ihastua. Nätti on ja kiva ajaa, mutta jos arki on tämmöistä epävarmaa etenemistä, on pakko palata japanilaisten autojen pariin..
Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
^ Vähän sama juttu. Silti neljäs käyttö alfa "jo".. Dimangi-Japskikin tuli omistettua välissä ja yks saksalainen
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Joo ilmeisesti se on se kampiakselin anturi joka pitäs vaihtaa. Osaisko joku antaa tarkat ohjeet, mistä se autosta löytyy? Eli siis 156 selespeed 2.0 Twinspark
Viimeksi muokannut Stuge, 28 Helmi 2014, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Startin alta muistaakseni ja rengas pois niin näet sen sieltä.
molex to sata, lose all your data.
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
En tiedä päteekö tämä ohje kyseiseen malliin?
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... ment.shtml
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... ment.shtml
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Toi pätee nimenomaan twinsparkkiin. Itse vaihdoin jokusen aikaa sitten JTS:ään ja oli helpointa alakautta. Koitin yläkauttakin, mutta en onnistunut. Ihanan paikan just startin alta keksiny tolle anturille. Piti sit vaan ottaa jousto-osa pakoputkesta pois, niin tuli riittävästi tilaa ja pääsi käsiksi asentoanturiin. JTS:ssä liitin suoraan asentoanturissa, eikä siinä ole kaapelia, kuten ts:n vastaavassa.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Ite olen vaihtanu sekä ylä että alakautta,v-mäinen homma kummankin kautta. Aika lailka näppituntumalla saa mennä tekee kummin tahansa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Ei kampiakselin asennontunnistimen rikkoutuminen pitäis virtoja viedä autosta.Stuge kirjoitti:Joo ilmeisesti se on se kampiakselin anturi joka pitäs vaihtaa. Osaisko joku antaa tarkat ohjeet, mistä se autosta löytyy? Eli siis 156 selespeed 2.0 Twinspark
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
No niin, ihan testerissäkin käytetty merkkihuollossa. Mies mutisi jotain, kaveri kysyi, että onko se se asentotunnistin anturi, johon äijä, että no näin kai se periaatteessa on... sillä vois lähtee liikenteeseen, se on edullisin vaihtoehto korjata. No se on nyt vaihdettu uuteen viime tiistaina, 4.3. Eilen (perjantaina) sitten työkeikalla Joensuussa ollessa, ei päivän päätyttyä enää lähteny käyntiin, vaihde jäkitti vapaalla, näytti merkkivaloa et konepellin alla ongelmaa, sitten se meni ykköselle, mut ei enää startannutkaan. Ihan mykkä, tai no virta tulee päälle. Apuvirralla ei lähtenyt käyntiin. Tai no,ies joka tuli mazdalla apuun, ei oikein osannut, tarkasti tankkasi mazdan manuaalista ohjeita. Ei meinannu alfasta löytyä plus-napaakaan, ihme paikassa! Ei siihen oikein saanut kaapelia kiinni, mikäli se nyt oli se oikea paikka mihin koitettiin tökkiä, muovikotelon alla ahtaasti. Ihan kiva kun olisi illalla pitänyt päästä Kuopioon ja tänään lauantaina olis ollut töitä Iisalmessa! Odottelin kaverilta kyytiä joka tuli noutamaa ja vei toisen kaverin luo yöksi. En minä voi ymmärtää miten alfa-harrastajat jaksaa elää näiden autojen kanssa, kun on tämmöstä. Harrasteautoilun ymmärtää silloin kun sitä aletaan asioikseen tallilla korjaamaan ja se on esim. kakkosauto, mutta mitä hienoa on muka hienossa käyttöautossa jolla ei pääse paikasta A paikka B. Alfani onkin siis kaupan ja allekirjoittaneen mp-kausi alkaakin näköjään aiottua aiemmin...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
^no sulle o käynyt epäonnisesti kun sulle on myyty joku miina joka on valmiiks paskana. ei se merkkiä katso jos joku laittaa paskan kiertoon.
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Jos kaikenlaista sähkövikaa heittää, kannattaa varmaan ensimmäiseksi tarkistaa, että maadoitus on kunnossa; akun miinuskaapeli saa maaa ja muut mahdolliset maakontaktit ovat kunnossa.
Itse ajelin aikoinaan kahdella Selespeedillä yhteensä noin 340 000 km. Kyllä niihinkin kilometreihin mahtui kaksi pumpun vaihtoa ja yksi releen, mutta muuten vaihteisto toimi ja osoitti, että Selelläkin pärjää. Hiton kiva loota se on - ehdottomasti paras robottiaski, mikä on tullut vastaan, siis käytettävyydeltään.
Itse ajelin aikoinaan kahdella Selespeedillä yhteensä noin 340 000 km. Kyllä niihinkin kilometreihin mahtui kaksi pumpun vaihtoa ja yksi releen, mutta muuten vaihteisto toimi ja osoitti, että Selelläkin pärjää. Hiton kiva loota se on - ehdottomasti paras robottiaski, mikä on tullut vastaan, siis käytettävyydeltään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Yleismittarilla tosiaan maapisteiden mittaus. Suosittelen samalla katsomaan resistanssin mm. rungon maadoituksesta akun miinusnapaan; jos siellä on yhtään enempää resistanssia -> jossain on vika. Voi olla maadoitusruuvissa tai itse kaapelissa vika, jonka voi sitten mitata esim. kaapelin molemmista päistä mittaamalla. Ei tarvita kovin ihmeellistä maavikaa, kun jo jos jonkinmoista sähköongelmaa tulee vastaan.
Myöskin sellainen pikku juttu, että kaverin kanssa mittaatte latausjännitteen - tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos se on korkea, sotkee helposti kaikki sähköt autosta (eli laturin jännitteensäätimessä vikaa) ja surkealla tuurilla kärähtää ~kaikki mahdollinen elektroniikka.
Toivottavasti nyt jotain selkoa tähän tulee. Ja tiedän tunteesi, koska tässäkin taloudessa on ollut juurikin samanlainen ongelmapesä - edellisestä Alfasta meni jotakuinkin tasan kaikki, mitä autosta voi mennä, paitsi moottori
Se kävi todella kalliiksi. Monta kertaa auton arvon edestä siihen laitettiin rahaa, jotta ylipäänsä pysyi ajokuntoisena... Nykyinen yksilö onkin sitten huomattavan vähävikainen, käytännössä ihan normaaleja kulutuskohteita joutunut vaihtelemaan (tukivarsia, renkaita ym.)
Myöskin sellainen pikku juttu, että kaverin kanssa mittaatte latausjännitteen - tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos se on korkea, sotkee helposti kaikki sähköt autosta (eli laturin jännitteensäätimessä vikaa) ja surkealla tuurilla kärähtää ~kaikki mahdollinen elektroniikka.
Toivottavasti nyt jotain selkoa tähän tulee. Ja tiedän tunteesi, koska tässäkin taloudessa on ollut juurikin samanlainen ongelmapesä - edellisestä Alfasta meni jotakuinkin tasan kaikki, mitä autosta voi mennä, paitsi moottori
Se kävi todella kalliiksi. Monta kertaa auton arvon edestä siihen laitettiin rahaa, jotta ylipäänsä pysyi ajokuntoisena... Nykyinen yksilö onkin sitten huomattavan vähävikainen, käytännössä ihan normaaleja kulutuskohteita joutunut vaihtelemaan (tukivarsia, renkaita ym.)
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Joo, kyllä niitä susia sattuu mille tahansa automerkille. Ei oo kauaakaan kun kaveri osti satatuhatta rullatun td-audin, ensin antautui turbo ja kun auton sai turboremontista niin muutaman kilometrin päästä antautui automaattiloota. Uus laatikko paikalleen ja auto myyntiin. Ensimmäisellä koeajajalla alkoi herjaamaan turvatyynyjä
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
No, nyt siinä on TAAS se pumppu rikki! Sitähän tämä oireilu tiesi Joensuun reissulla ja myöhemmin kotipaikalla ajellessa, kun edelleen häiriövaloa vilkutti. Eli nyt tarvittais taas uusi pumppu, kellään myydä? Tai onko jolla kulla intoa ostaa alfa halvalla jonka laittais kuntoon? Siinä on nyt vaan pakki päällä...
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Koittaisitko tosissaan vielä kolmatta käytettyä pumppua, jos joku sattuis myymään? Täällä rouva on nyt kruisaillu omalla selellään n. 20 000km vaihdettuani pumppuun uudet hiilet. Kyllähän se ennen korjausta ketutti, kun pumppu toimi satunnaisesti. Jouduin tuon johdosta jopa junaan ja vielä toisen kerran, kun menin sitä korjaamaan. Ootko jo lukenu jokaisen sele-langan tältä foorumilta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Ja onko vika nyt varmasti itse pumpussa, eikä jossakin muualla... Vika voi olla muualla, oireena vaan pumpun pimeneminen
En tunne seleä pätkääkään, mutta yleisesti tuo on pätevä asia miettiä... Toivottavasti nyt selviää kuitenkin
En tunne seleä pätkääkään, mutta yleisesti tuo on pätevä asia miettiä... Toivottavasti nyt selviää kuitenkin
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
No kolmannen pumpun ostaminen ja korjaaminenhan mua ei kiinnosta pätkääkään, mieluiten myisin auton tuollaisenaan, mutta kyllähän se järkeen käy, ainakin mulle, että ennen kuin sitä pääsee enemmälti tutkimaan, pitäs saada se pumppu kuntoon. Sitä mä koitin itsekin silloin aiemmin sanoa, et pitäs selvittää, mistä johtuu se rikki meneminen, vaan isot herran oli sitä mieltä kirosanojen kera, että uusi pumppu vaan paikoilleen ja sillä sipuli. En tiedä voiko vaihtaa vaan hiilet vai mitä. Auto oli pantu testeriin huollon takapihalla, ei oltu otettu edes sisälle.
Re: Apuja 156, 2.0 selespeed, vaihteet ei toimi.
Pumpuissa tulee käyttötunnit täyteen, kun hiilet loppuu. Voihan se toki kärähtääkin jos hydraulijärjestelmässä on vikaa, jolloin pumppu käy liian tiuhaan. Onko mitään käsitystä, montako vaihteensiirtoa sai paikallaan tehtyä ennen kuin pumppu lähti uudelleen pyörimään? Helpoitenhan tuon nykyisen pumpun testaa tökkäämällä sille suoraan virtaa. Jos ei lähde, niin vähä kopistelua pumpun moottoriin. Pumpun mahdollisesti pyöriessä tulee huomioida, että sitä saa pyörittää vain hetken. Mites se eka pumppu? Onko se vielä tallessa? Eikös se poltellu sulakkeita, joten siinä saattoi olla isompi vika, kuin hiilien loppuminen.