Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Jos on epäilystä laturinvaihdon tarpeellisuudesta, voi säästää ilmastointihuollon sen yhteyteen. Itsellä meni kesällä tehty ilmastointihuolto "harakoille" kun joulukuussa meni laturi vaihtoon ja ilmastoinnin kompuran joutuu irrottamaan jotta laturin saa vaihdettua. Siis ainakin 2.4 jtdm koneessa.
Il nero era bellissimo

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Kun V6 on seissyt lämpimässä jonkun aikaa (esim 8h) niin kierrokset haluaa ajoon lähtiessä liimantua hetkeksi sinne 2k kohdille ja putkista kuuluu hirveä pörinä. Tilanne menee ohi kun pistää hiukan lisää kierroksia ja/tai ajaa hetken. Ilmeisesti bensa palaa siellä putkissa?
Tyhjäkäynti vaikuttaa hyvältä aina, ongelma on vain hetken aikaa siellä 2krpm kohdilla. Vikakoodeja ei myöskään ole tullut.

Pakkasella ongelmaa ei juuri näy, vaan tämä tapahtuu esimerkiksi kun auto on ollut koko työpäivän lämpimässä.

- Ajettu 2/3 tankillista STP fuel system cleanerit bensan seassa (ei luulis auttavan jos ongelma on se että käy rikkaalla, mut kokeilimpa kuitenkin kun kuuluu huolto-ohjelmaan)
- Ilmansuodatinta en tarkastanut koska se on näköjään vaihdettu viime määräaikaishuollossa eli lokakuussa
- Kaasuläppä ei hirveän paskainen (lähinnä läpän jälkeen sisäpinta vähän mustana) https://www.dropbox.com/s/b8tnmyne55lfi ... 202435.jpg
- Sytytystulpat vaihdettu syksyllä 2011 Deltalla. Sen jälkeen ajettu 20 tonnia

Katselin sieltä imuputkesta että se ilmamäärämittarin seutu ei olisi mitenkään kosmisen paskainen, ainoastaan "tumma".

Kysymys on että mitä seuraavaksi kokeilisi?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

^ Lisätään tuohon vielä että kun tekee moottorijarrutuksen niin kuuluu sellainen yankee-porno pauke, siis BÖM BLÖMMM BÖMMmm BBÖBÖBÖMMM putkista. Kuvittelin alkuun että se on ominaisuus, mutta onkohan sittenkään - eli käykö turhan rikkaalla?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Konerempan yhteydessä oli ilmastointi vissiin pitänyt purkaa, kun sekin oli operoitu samaan syssyyn toissakesänä ja kyllä se ainakin viime kesänä pyytämällä puski niin merkeleen kylmää etten ainakaan minä osaa jäätävämpää kaivata.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Mulla ainakin tuli semmoinen sirkkeliefekti pari vuotta sitten, ettei radiota kuullut. Samalla tuli kylmää kuitenkin, niin että kai siellä jokin muukin voi ääntä pitää kuin aineen vähyys.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kyllä mullakin tuli kylmää vaikka sirkkeli kuului. Ja loppui kun lisättiin ainetta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mullo 3/2010 rekattu eikä sirkkeli sammunu ku kuukaudeks ekal korjauksel (tais olla vaa vuototsekki ja täyttö).

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Mulla on 2008. Ilmastointilaitetta ei tosiaan kannata juur itse käpistellä, niissä automaattisissa huoltolaitteissa on ns. omat hyvät puolensa, eli ne tekee hommat oikein kunhan käyttäjä tietää ainemäärät.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Tässä oma kokemus noista määristä:

"Spekulaatiota on myös aiheuttanut paljonko kylmäainetta täytyy laittaa. Mulla lukee konepellin sisäpuolella 460g ja Automilano oli sitä mieltä, että 550g on oikea määrä. 550 sinne laitettiin eikä mulla enää kuulunut sirkkelimäistä ääntä sen jälkeen, mutta oli vuodessa kadonnut noin 100g sitä ainetta. Edellinen täyttö Autokeskuksessa oli 460g."

Ja tässä linkki pidempään sirkkelispekulaatioon:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... stointi%2A

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tällä hetkellä polttava kysymys 159:ä koskien on se saadaanko se nyt Muukkosella kuntoon... Jakolaatikkoa, pyöränlaakeria ja takajarruremppaa

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no sehän taitaa riippua eniten siitä et paljon laittaa taalaa tiskiin?

E: kuullostaa kyllä kalliilta :roll:

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja routasydän »

no sehän riippuu onko 5te kallista vai ei :-D (oon sulatellu asiaa jo tovin niin voi nauraakkin sille, parempi se kuin itku)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niimpä :oops: . itse olen lohduttaunu siten että ajattelen että sillä rahamäärällä "x" ei saisi yhtä hyvää tilalle joten korjataan vanha :D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ragazza kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Jooh, vuotaa nuo itsellänikin, mutten ole jaksanut välittää. Mahtaako muuten vuotoa esiintyä etuvalojen suutimista, jos nippaisee sulakkeen niistä irti? Olettaen että 159:ssä sellainen löytyy. :?
Otin sulakkeen irti ja itkeminen minimoitui. Välillä näkyy pikkaisen tiputtavan, mutta ei niin pahasti kuin ennen.
Toinen hyvä kikka on laittaa valot pois päältä kun sumuttaa pissapojan nestettä. Ei lennä vettä lampuille.
Life is too short to drive boring cars.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ eipä tuo auta itku probleemaan, kun vuotaa käyttämättäkin:P turhaan ruikkimiseen kyllä.

pakinen
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 10:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Alkaa ahdistamaan volvolla ajo, niin kysympäs että mahtuuko 159:n takapenkille lastenistuimet niine että edessä on vielä tilaa 185cm pitkille ihmisille? Kaksoset ovat kohta 8 kg seuraavaa istuinmallia etsitään. Varmaan syytä ostaa varmuuden vuoksi mahdollisimman solakka malli..

rausku
Viestit: 246
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

Kasvot menosuuntaan asennettavissa kaikki kolme kokeilemaani mallia mahtuivat hyvin mukaan lukien besafen izi confort, joka on todella isokokoinen istuin ja jossa ylimmälle säädettynä lapsi on käytännössä makuuasennossa.

Sen sijaan koppa ei mahdu kuin tinkimällä omista tiloista, vaikka ajelis selkänoja suorana eli veikkaisin, että selkä menosuuntaan asennettavat ei kaikki mahdu.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Taakse mahtuu kolme Britaxin Kid Plussaa, kärsä menosuuntaan olevia. Pohjoisen reissukin meni ilman takaosaston rutinoita.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

pakinen kirjoitti:Alkaa ahdistamaan volvolla ajo, niin kysympäs että mahtuuko 159:n takapenkille lastenistuimet niine että edessä on vielä tilaa 185cm pitkille ihmisille? Kaksoset ovat kohta 8 kg seuraavaa istuinmallia etsitään. Varmaan syytä ostaa varmuuden vuoksi mahdollisimman solakka malli..
Täällä kaksoset vetää vielä Cybexin kaukaloissa, mutta katselin kun nuo kaukalot ostin, että tuo Cybex Pallas istuin menisi vielä nätisti tuonne taakse. Eikös se maasturi ollut tulossa ensi vuonna? Se on sitten seuraava auto, makso mitä makso.

_nixu_
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Tammi 2014, 07:47
Car(s): 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja _nixu_ »

Capirex kirjoitti:Täällä kaksoset vetää vielä Cybexin kaukaloissa, mutta katselin kun nuo kaukalot ostin, että tuo Cybex Pallas istuin menisi vielä nätisti tuonne taakse. Eikös se maasturi ollut tulossa ensi vuonna? Se on sitten seuraava auto, makso mitä makso.
Täällä parit cybex pallakset, semmoinen huomio sitten että ainakin sedanissa takapenkit turvavyöt ovat liian lyhyet palkkia käytettäessä eli kun lapset ovat pieniä.
Niinpä 2.5v likka matkustaa tarvittaessa edessä, kun muuten ei yllä vyö kiinni :evil:

Alfa onkin eka auto missä ei riitä turvavöissä mitta noiden kanssa, kaikissa muissa on riittänyt. Bemarit, ford, suzuki, audi, vw jne..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

No NIH! Kahdella avaimella koetettu käynnistää kotteroa, mutta töllössä teksti Car protection system not available. Villi arvaus, 4 vuotta vanha akku pimeänä? Huoltomuistutin nollaamatta? Muu vika, mikä? Virrat syttyy kun laittaa avaimen ja sammuvat, kun tökkää Starttia, niinhän sen suojauksen kuuluu toimia...

AutoMilanon jamppa ja ohjekirja kertoo, ettei tuota voi ohittaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan. Ehdotteli myös akun irrotusta ainakin siksi aikaa, että litran rommipullo tulee juotua. Prkl vaan kun ei kunto kestä. No avasin mä silti (oluen). :drinking:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Rämppää avainta kolossa muutamakerta eestaas..
ja sit kato se liitin sieltä polkimien yläpuolelta, et on kunnolla kiinni.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Dänx. Avainta renklattu tai siis molempia, tein sen vaistomaisesti. Liittimeen voi olla vaikea mennä kiinni, 60-luvun tallissa ei meinaa leveys riittää nykyisille malmikasoille ja selkäni on jäykkä kuin K-raudasta ostettu terässeiväs (suom. rautakanki). WkolmanteenVespa toisaalla mietiskeli akun sippausta syyksi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

h_lauri kirjoitti:Dänx. Avainta renklattu tai siis molempia, tein sen vaistomaisesti. Liittimeen voi olla vaikea mennä kiinni, 60-luvun tallissa ei meinaa leveys riittää nykyisille malmikasoille ja selkäni on jäykkä kuin K-raudasta ostettu terässeiväs (suom. rautakanki). WkolmanteenVespa toisaalla mietiskeli akun sippausta syyksi.
Internet on ihmemaa:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ssage.html

Juu seuraavaks vissiin uutta akkua....
Viimeksi muokannut h_lauri, 21 Maalis 2014, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Tekeekö muilla JTS omistajilla sillein että strattauksen jälkeen käyttää kierroksia parissa tonnissa, kun auton on käynnistänyt lämpimästä tallista tai pari tuntia kylmässä seisoneena. Jokin lämpöaste tämän aiheuttaa.. Softa vikaa?

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Antijape »

quppe kirjoitti:Tekeekö muilla JTS omistajilla sillein että strattauksen jälkeen käyttää kierroksia parissa tonnissa, kun auton on käynnistänyt lämpimästä tallista tai pari tuntia kylmässä seisoneena. Jokin lämpöaste tämän aiheuttaa.. Softa vikaa?
Minulla ainakin vastaavaa havaittavissa ja kierrokset saattaa seistessä laskea mutta ajoon lähtiessä taas nousta. Hiljaa ajaessa joutuu välillä hillitsemään kytkimellä/jarrulla menoa. Jos auto käy hetken (~1min) tyhjäkäyntiä ennen lähtöä niin ongelmaa ei ilmene.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Antijape kirjoitti:
quppe kirjoitti:Tekeekö muilla JTS omistajilla sillein että strattauksen jälkeen käyttää kierroksia parissa tonnissa, kun auton on käynnistänyt lämpimästä tallista tai pari tuntia kylmässä seisoneena. Jokin lämpöaste tämän aiheuttaa.. Softa vikaa?
Minulla ainakin vastaavaa havaittavissa ja kierrokset saattaa seistessä laskea mutta ajoon lähtiessä taas nousta. Hiljaa ajaessa joutuu välillä hillitsemään kytkimellä/jarrulla menoa. Jos auto käy hetken (~1min) tyhjäkäyntiä ennen lähtöä niin ongelmaa ei ilmene.
samaa täälläkin silloin tällöin. syksyllö teki kerran niin että käynnistin auton kytkin ja jarru pohjas ja kierrokset jäi siihe 2 k lopetti sit ku vapaalla nosti ja laski kytkimen kerran . sen ihmetyksen jälkeen tehnyt niinkuin näytössä lukee eli "press clutch OR brake pedal and start", en tiiä sit haittaako jos molempia painaa?

Rema
Viestit: 232
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Evoluxione kirjoitti:
quppe kirjoitti:Tekeekö muilla JTS omistajilla sillein että strattauksen jälkeen käyttää kierroksia parissa tonnissa, kun auton on käynnistänyt lämpimästä tallista tai pari tuntia kylmässä seisoneena. Jokin lämpöaste tämän aiheuttaa.. Softa vikaa?
Silloin tällöin tekee tota eli käyttää kierrokset tosi korkeella hetken ja laskee normaaliksi. Tuli tosta softasta mieleen että onko kukaan kysellyt joltain diileriltä/merkkihuoltajalta löytyykö suomesta 159 2.2JTS malliin softapäivitystä mikä esim briteissä on vissiin kaikissa. Korjaa muistaakseni kaikenmoiset nykimiset yms.
h_lauri kirjoitti:No NIH! Kahdella avaimella koetettu käynnistää kotteroa, mutta töllössä teksti Car protection system not available. Villi arvaus, 4 vuotta vanha akku pimeänä? Huoltomuistutin nollaamatta? Muu vika, mikä? Virrat syttyy kun laittaa avaimen ja sammuvat, kun tökkää Starttia, niinhän sen suojauksen kuuluu toimia...

AutoMilanon jamppa ja ohjekirja kertoo, ettei tuota voi ohittaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan. Ehdotteli myös akun irrotusta ainakin siksi aikaa, että litran rommipullo tulee juotua. Prkl vaan kun ei kunto kestä. No avasin mä silti (oluen). :drinking:
Mulla muuten sytty sama tsydeemi tauluun kun kytkin OBD lukijan vähän huonosti kiinni(ei ollut pohjassa). Ei kyllä tietääkseni mihinkään vaikuttanut mulla eli lähti auto kumminkin käyntiin normaalisti.
Autooni suoritettiin softa päivitys Autosalpa kouvola ja nykiminen loppui softa maksoi muistaakseni 60 €, uusi softa on ollut käytössä reilut puoli vuotta, lisäksi laitoin Denso IK16 tulpat, jotka paransivat tyhjäkäyntiä, matkaa tekee nopeudella 80 km/h parhaimmillaan 7 L/100 km keskikulutus talvella 8,9 L/100 km keskinopeudella 45 km/h
Käytän Shel V-Power Nitro bensiiniä aina kun voin.

fastfiat
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 22:30
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm -13
Fiat Fiorino -80
Mazda 5 1.6td -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja fastfiat »

Onkohan kenelläkään muulla 2.0 jtdm omistajalla ollut ongelmana moottorin tärinä? Aivan yllättäen alkoi koneen resonointi tulemaan läpi tuntuvasti. Erityisesti 1200-1600 rpm tuntuu, mutta muutoinkin moottorijarrutuksissa, sekä tyhjäkäynnillä.

Käytin huollossa, jossa asia huomioitiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Mm. moottorin tuet käytiin läpi. Sinänsä olematon vika, mutta äärimmäisen ärsyttävä, kun ilmaantui aivan tyhjästä.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Evoluxione kirjoitti:^Hieno homma. Pitää alkaa soittelemaan läpi lähidiilereitä josko niiltäkiin löytyis ettei tarvi kouvolaan asti lähteä :-D
ilmoittele jos löydät paikan.AK:lla luulis ainakin olevan

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

fastfiat kirjoitti:Onkohan kenelläkään muulla 2.0 jtdm omistajalla ollut ongelmana moottorin tärinä? Aivan yllättäen alkoi koneen resonointi tulemaan läpi tuntuvasti. Erityisesti 1200-1600 rpm tuntuu, mutta muutoinkin moottorijarrutuksissa, sekä tyhjäkäynnillä.
Kokeile ekana laittaa ilmastointi pois päältä. Noilla kierroksilla nelipyttyisen koneen isku on niin harva (50Hz @ 1500rpm), että sen tuntee läpi suht. helposti jos koneella on kuormaa ja muistaakseni viisysin ilmastointien on raportoitu koituvan hämmästyttävän raskaaksi ollessaan huollon tarpeessa. Jos tuolla on havaittava vaikutus, niin ilmastointihuoltoon mars.

Lisäksi: millainen ajoprofiili? Jos kaupunkipainotteinen, niin nyt kun korjaamo on todennut moottorin olevan sinällään kunnossa, käy antamassa sille vähän kenkää. Ensin kone lämpimäksi, sitten moottoritielle ja tasaista ajoa nopeusrajoituksen sallimissa rajoissa riittävä määrä kilometrejä, että mylly ehtii polttamaan nokipöntön kunnolla puhtaaksi.

Jos nuokaan ei auta, tarkista varuiksi myös latausjännite ja vertaa naftatukin paineita vastaavan mutta tärinättömän auton kanssa.
Evoluxione kirjoitti:^Hieno homma. Pitää alkaa soittelemaan läpi lähidiilereitä josko niiltäkiin löytyis ettei tarvi kouvolaan asti lähteä :-D
Marmoritiskeiltä löytyy viralliset päivityslaitteet ja viimeisimmät viralliset softat, joten rohkeasti sinne vaan, vaikka ne joitakuita pelottaakin. Oma nokilekani päivitettiin Sveitsinportin autossa Hyvinkäällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Päivitin omani vajaa vuosi sitten Olarin AK:ssa. Maksoi muistaakseni 80€. Paransi kyllä moottorin käytöstä melkoisesti.

Olarin AK vaan ei pystynyt saattamaan tuotakaan operaatiota loppuun asti. Kun noudin auton, jouduin laittamaan itse konepellin kiinni kun oli jätetty tuulihakaan. :roll: Vähän ehkä hiusten halkomista, mutta eikös se laatu ole siellä yksityiskohdissa? :mrgreen:

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Nyt rupeaa olemaan kohta puoliin mittarissa 170 000km, kysymys kuulukin näin... Mitä kuuluu tähän kilometri määrän huoltotoimenpiteisiin? Öljyt normaalisti mutta mitä muuta?? Kiitos vastanneille!
Without Heart We Would Be Mere Machines

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Evoluxione kirjoitti:Mitäs tuo softa sitten kaikenkaikkiaan parantaa? Käsittääkseni ainakin sen nykimisen kylmällä koneella? Onko muuta huomattavaa?
Ainakin vaihtaminen pienillä vaihteilla helpottuu kun koneesta poistuu se italiaanojen sinne asentama kenguru. (Toki rattimiehen kytkin-kaasu taidot vaikuttavat... Luulin osaavani kunnes sain 159:n JTS koneella.) :-D

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Nii joo täähän olikin urheiluauto. :)

Ajovalot on aika helppo vaihtaa, parkkipolttimot vähän hankalampi. Muovilipare on aika herkkä ja takaisin paikalleen ne saa äheltää perstuntumalla. Vinkki: vaihda ensin toinen puoli, jotta voit ottaa mallia siitä kiinni olevan parkkipolttimon pidikkeen asennosta. Nimim. 45min äheltämisen jälkeen tajusin tunnustella sen kiinni olevan asennon ja sitten alle minuutissa se toinen paikalleen. :silly: Kaukovaloja en ole vielä vaihtanut, mutta näyttää menevän sitä ahtaammaksi se tila roplata niitä mitä keskemmälle edetään.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

RikunAlfaRomeo kirjoitti:Nyt rupeaa olemaan kohta puoliin mittarissa 170 000km, kysymys kuulukin näin... Mitä kuuluu tähän kilometri määrän huoltotoimenpiteisiin? Öljyt normaalisti mutta mitä muuta?? Kiitos vastanneille!
Ei mitään :lol:. 165tkm on öljynvaihto, 180tkm muistaakseni ihan perus pikkuhuolto (öljyt, filsut (öljy, nafta, ilma, raikkari), muiden kulutusosien tarkistus ja pintojen hively).
Evoluxione kirjoitti: PS. Kuinka helppo alffassa on vaihtaa etupolttimot? Ja onko nuo paljon hehkutetut Night breakerit oikeasti mistään kotoisin?
Lähivalopolttimon vaihto on näin helppo operaatio, parkki kuulemma vähän vitukkeempi ja muista (vilkku, pitkä, sumari) ei ole vielä tainnut pahemmin mainintoja näkyä. Mulla taisi mennä joku pari kuukautta, että eka NB pimeni, vaihdoin jotkut mitkälie egovisionit takaisin. Olihan NB:ssä korkeampi värilämpötila, mutta muuten valoero ei vastannut hintaeroa (6 vai 8e vs. 20e).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Rema
Viestit: 232
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Evoluxione kirjoitti:Mitäs tuo softa sitten kaikenkaikkiaan parantaa? Käsittääkseni ainakin sen nykimisen kylmällä koneella? Onko muuta huomattavaa?
Tyhjäkäynti muutui tasaiseksi ( ennen dieselmäinen) kaasupolkimen asentoa paremmin seuraava, kiihdytys sujuu hyvin ,välillä liiankin hyvin. Polttoaineen kulutus ei muuttunut?

Tyhjäkäynti kierrokset kylmänä vähänaikaa noin 1500 laskee melko nopeasti alle 1000 1/min

Ja nykiminen poistui.

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Polforea kirjoitti:
RikunAlfaRomeo kirjoitti:Nyt rupeaa olemaan kohta puoliin mittarissa 170 000km, kysymys kuulukin näin... Mitä kuuluu tähän kilometri määrän huoltotoimenpiteisiin? Öljyt normaalisti mutta mitä muuta?? Kiitos vastanneille!
Ei mitään :lol:. 165tkm on öljynvaihto, 180tkm muistaakseni ihan perus pikkuhuolto (öljyt, filsut (öljy, nafta, ilma, raikkari), muiden kulutusosien tarkistus ja pintojen hively).

Aijaa :lol: eihän tässä ole sitten mitään hätää, ny vaan kovaa ajoa ja auton pesua vaan :-D
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Evoluxione kirjoitti: PS. Kuinka helppo alffassa on vaihtaa etupolttimot? Ja onko nuo paljon hehkutetut Night breakerit oikeasti mistään kotoisin?
Vaihdosta en osaa sanoa, mutta vältä Night Breakereita. Osta mieluummin Philips Xtremevision +100% - ne on jopa ihan rehdisti testivoittajia. Itselläni moiset, valoteho NB:hen nähden parempi (mielestäni) sekä kestänyt nyt jo pidempään kuin yksikään NB ikinä. Polttimotopic kannattaa lukea! Eli siis tämä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=21562

EDIT:
Korjattu virheet ja lisätty linkki polttimotopikkiin
Viimeksi muokannut Aquatica, 23 Maalis 2014, 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Aquatica kirjoitti:Philips Xtremevision +150%
Onko tuollaisiakin jo :shock: Missä myydään?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mielestäni niitä on 50%, 100% ja 150% tarjolla. Nyt kyllä tuli epäilys, että olikohan sittenkin vain 50% ja 100% :oops: ...

EDIT:
Kyllähän minä väärin taas muistin. Eli Xtremevision 100%:t on itselläni H7na keulalla viiskutosessa - hyviksi todetut.

Matzu
Viestit: 47
Liittynyt: 14 Maalis 2014, 07:08
Car(s): 159 SW 2,2 JTS 2007

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Matzu »

Pitääpä informoida AK:ta, että päivittäis softan omaan kulkineeseen samalla kun se liikkeessä on.

Mitenkä kallista olis hankkia oem xenon valot keulille? Löytyykö alfalle jotain vagcatin tapaista sivua, josta vois bongailla osanumeroita?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

http://eper.fiatforum.com , vanhempi eperi ja sieltä löytynee aika hyvin osanumeroita. Alustan numerolla päässee hyvin eteenpäin myös, jos tarvitsee varaosia esim. Ja ne on kalliit, sen voin sanoa jo suoraan :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Matzu kirjoitti:Pitääpä informoida AK:ta, että päivittäis softan omaan kulkineeseen samalla kun se liikkeessä on.

Mitenkä kallista olis hankkia oem xenon valot keulille? Löytyykö alfalle jotain vagcatin tapaista sivua, josta vois bongailla osanumeroita?
umpio on ksenoneilla jotain 700-900 e kipale.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Matzu kirjoitti:Mitenkä kallista olis hankkia oem xenon valot keulille? Löytyykö alfalle jotain vagcatin tapaista sivua, josta vois bongailla osanumeroita?
Järjettömän, etenkin jos uusia osia ostat. Joskus tuota pohdin ja totesin, että alle neljää numeroa on turha edes haaveilla edes käytettynä, hyvä jos puolelleen pärjää moisella summalla.
Evoluxione kirjoitti:Kiitos paljon kaikille inffosta 8) Vielä semmonen kysymys että mitenhän mahtaisi onnistua led-konversio autoon? Vilkut, takavalot, kilvenvalot yms? Onko mitään huomioitavaa? Onko jotkun niin että ei voi ledejä laittaa? Ja onko kilvenvalot can-väylällä vai ei?
Onhan noita osa tehnyt, foorumilta löytyy juttua haulla. Oikaistaan nyt kuitenkin sen verran, että se LEDien CAN-BUS -termi on täyttä sanonkomämitä - se tarkoittaa ledille rinnakkaisvastusta, joka kuluttaa virtaa jotta LEDin energiasäästö nollaantuu ja polttimovalvonta erehtyy luulemaan että paikalla on hehkulamppu. CAN-väylän kanssa sillä ei ole suoranaisesti MITÄÄN tekemistä.

Kuitennii, kilpivalot on polttimovalvonnan alaisia. Mulla jopa olisi yhdet tunigoledit ylimääräisenä, kun raksin sellaiset autosta pois orggiksien tieltä kun ovat mielestäni rumat, mutta niistä taisi raksahtaa kiinnitysklipsit rikki irroittaessa :(. Noista opittuna vinkkaan kuitenkin, että katso miten nuo liitetään paikoilleen ja suojaa ne liitokset! Noissa mun kilpivaloledeissä on piuhan päässä alkuperäisen polttimon kaltainen kanta, joka vaan tökätään paikoilleen lampunkantaa. Niissä kuitenkaan ei ole otettu huomioon sitä, että alkuperäissuorituksessa liitos on kotelossa, jota polttimo lämmittää eikä suojaamattomana puskurin sisällä hapettumassa. Diskovalona vilkkuva kirkas kilpivalo on kieltämättä hupaisan näköinen, mutta ei välttämättä optimaalinen suoritus.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Evoluxione kirjoitti:Itse en ainakaan löytänyt haulla mitään. Liekkö käyttäjässä vaan vika ja hakusanoissa :silly:
Todennäköisesti ;). Hankintaketjussa noista näköjään Herra Salo ja Da Viega keskustelivat:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... d*#p424066
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... d*#p424184
Evoluxione kirjoitti:Eli toisinsanoen tuo CANväylä tsydeemi on vain siksi että huijaa lamppuvahtia että siellä on oikeasti hehkulamppu niin että ei hälytä koko ajan?
Jep, siirtää LEDin säästämän energiamäärän lämmittämään ilmaa, eli jäljelle jää varsinaisista hyödyistä vain LEDin parempi kestoikä sekä mahdollinen parempi valoteho ja kosmeettisena seikkana ulkonäköero.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tilasin täältä:
http://www.epdtuning.com/
Ollut hyviä kokemuksia ja kohtuullisen nopea toimitus.
http://blog.jabawoki.com/2012/04/29/alf ... ior-guide/
Tämä sivu on ihan hyödyllinen jos haluaa ihan koko auton valoja ruveta ledeiksi vaihtamaan. osaan vaatii vähän johtosarjan modaamista ---> en nähnyt tarpeelliseksi jätin normaalit pottimot ;)

Ajovalot on siinä uloimmassa umpiossa, pitkät sisimmässä. 1 pari H7;ja riitää. Ainakin se sumuvalon ympärillä oleva muovi lähtee kampeamalla, en kuitenkaan muista oliko ruuvit heti siinä näkyvillä, todennäköisesti ovat, mutta tämä tieto ei ole 100% varmuudella ;)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Evoluxione kirjoitti:Jos pitkät on eri umpiossa/eri polttimossa niin siinä tapauksessahan tarvitsee kaksi paria jos vaihtaa pitkät ja lyhyet eikös? Kaksi H7 per puoli?
Jep, juuri näin.
Evoluxione kirjoitti: Mikähän järki ollut taas luigin päässä ku tuota suunnitellut :roll:
H7 on yksilankainen, ympärisäteilevä polttimo, joten sillä on vähän pirun vaikeata toteuttaa kahta erityyppistä valaisinta samaan pakettiin yhdellä polttimolla oikeasti hyvin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Rasa
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rasa »

Viikonloppu on ehditty uutta perheenjäsentä ihmetellä, ja tässä ensimmäiset tyhmät kysymykset:

1. Onko todellakin niin, että autossa ei ole huomiovaloja ollenkaan? Ainakaan omassani (2011, ksenonit) ei keulalla pala mitään päivänvalossa, jos hämärätunnistinautomatiikka päällä. Jos näin, kannattaisiko huomiovalot ksenoneiden käyttöiän pidentämiseksi asentaa? Onkohan ylipäätään olemassa jotain autoon sopivaa ja järkevän näköistä sarjaa (ei mitään ledinauhoja ym)? Ja miksi ylipäätään tehdä auto jossa hämärätunnistin mutta ei huomiovaloja, eikös melkein kaikissa euroopan maissa laki edellytä, että keulalla pitää palaa jotkut tuikut?

2. Autossa oli myytäessä pelkät kangasmatot, joten ostin loppu 3/4 vuodeksi Muukkoselta nämä. Kysymys kuuluu, miten kangasmatot kannattaa irrottaa? :) Ovat kiinni lattiamatossa kahdella muovikiinnikkeellä per matto, pitäisikö kiinnikkeiden aueta ihan ylöspäin repimällä vai onko niiden avaamiseen joku kikka? En viitsinyt kovin paljoa voimaa käyttää kun pelkäsin, että hajotan ne heti kättelyssä. Toinen juttu on, että kumimatoissa ei ole reikiä tai reiänpaikkoja kinnikkeitä varten lainkaan paitsi kuskin matossa yksi, mutta sekin ihan eri paikassa kuin autossa näkyvät kiinnikkeet...

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Tässä suht kattava keskustelu ledeistä: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... 159-a.html

Päiväajovaloja noissa uudemmissakaan ei ole. Jotain tuikkua voi viritellä parkkipolttimon tilalle, mutta aika haaleaksi jää. (Jos katsoo esim tuon ylläolevan topicin videoita.)

Kangasmatoissa ainakin joissain malleissa sellaista pientä palaa käännetään 90 astetta siinä reikäkohdassa jolloin maton saa nostettua ylös. Joissain malleissa taitaa ollan vain niin, että siitä keskeltä painetaan ja samalla mattoa nostetaan.

Vastaa Viestiin