Defan hälyistä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Defan hälyistä?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Terve!
ostin tuossa muutama viikko sitten 156 Alfan. Autoon on asennettu Defan varashälytin. Alkuun kaukosäätimellä ovien aukaisu pelasi loistavasti, jopa kauempaakin ja vielä vaikka taskusta. Nyt saa mennä ihan auton viereen, napauttaa avausnappia ja ehkä kopauttaa sormella kakea. Varakaukosäädin ei puhunut mitään. Mahtaisiko olla patterit vähissä, onko muilla kokemuksi? Ilmeisesti ne tarvii käydä liikkessä vaihdattamassa? Paljonko mahtaa maksaa? Ja missä liikkeissä se onnistuu esim. Tampereella?
Kiitoksia :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mullla oli myös 156 2,5:ssa Defan häly. Toissa kesänä kaukosäädin lopetti toimintansa kokonaan. Sitten kahden kuukauden päästä alkoi toimimaan jälleen ihan normaalisti. :roll: Muutenkin oli joskus samaa ongelmaa kuin sulla. Varmaan niistä pattereista kiinni.

vilarts
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:09
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja vilarts »

Tampereella voi mun muistaakseni käydä vaihtamassa tossa hatanpäällä lokomonkadulla!!!
Ja firma on tampereen hälytinpalvelu, auto 29 vieressä
Viimeksi muokannut vilarts, 13 Joulu 2004, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Paristot ovat lopussa - koin saman ensin kesällä ja sitten toisten avainten kanssa viime viikolla...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

RTF:ssä (oli Megane ennen Alfaa) porukka meinaili, että voi kai vaihtaa ihan itsekin ne patterit ? Jos tarvii uudelleen ohjelmoidi niin onnistuu kai itsekin ja Defan manuaalista saa kai apua ? Eipä tullut semmosta mukana :(

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Sen kun vaihdat itse vaan. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Itse vaihdoin juuri molemmista säätimistä itse ja hyvin toimii. Noiden vanhempien Defojen kaukosäätimissä on jonkinverran ollut kosketushäiriöitä (huono rakenne). Uudet on kuulemma parempia. Kun vaihdat patterit, niin katsot vaan että navat menee oikeinpäin ja pirun pienet tähti ja talttapää meisselit kannattaa olla käsillä.

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Länsi-Tampereella, Lielahdessa, Defan jälleenmyyjänä toimii ainakin Akku-Salo.
Mikä on riittävä koko autotallille?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

ostin tänään patterit citarista, vaihdon ne minuutissa itse... ja hyvin pelaa.. :lol: näkyy johtuvan siitä koskettimesta, miksi saattaa pätkiä välillä, vähän jotain "painoa" sisälle, niin ei pitäis enään kettuilla :-D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jatkanpa tänne joskus perustamaani ketjuun. Aihe sivuaa varashälyttimiä, ei kuitenkaan varsinaisesti Defaa, mutta en jaksanut uuttakaan ketjua aloittaa. Kyse on siis 156:n omasta varashälyttimestä, joka on nyt kovien pakkasten myötä alkanut huutaan välillä omiaan. Onneksi on lukko sulana, koska olen joutunut vääntämään ovet lukkoon pelkällä avaimella. Onkos tuolle hälärille jotain mahdollisesti tehtävissä, ehkäpä joidenkin liittimien tarkastaminen tai jotain ?

Avatar
Artusya
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Tammi 2009, 23:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Artusya »

onkos sulle se auto tolpassa kiinni,jos on niin se on se sisätutka mikä hälyttää aina kun sisälämppäri alkaa pyörimään.....joka kerta ku lähdet autosta ennen kun laitat sen tolppaan käännä avainta mar asennosta stop asentoon 2 kertaa=sisätutka menee pois päältä
gta power

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ei ole, ei.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Punaisen ledin vilkkukoodi kertoo mikä tunnistin on laukaissut hälytyksen, käyttöohjekirjassa on selvitys tähän! Sen jälkeen on helpompi tutkia vikaa.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Onko akku kunnossa ja latingissa? Saattaa hälytellä myös jos akun jännite laskee liikaa. Tiedä sitten paljonko jännitteen pitää laskea.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Terzius kirjoitti:Onko akku kunnossa ja latingissa?
Keväällä ostettu testivoittaja, jossa jerkkua 80 Ah:n verran. En usko, että johtuu siitä. Auto lähtee komeasti käyntiin, vaikka olisi ollut yön pihallakin. Lisäksi hälärin huutamiseen olen kiinnittänyt huomioita vain, kun olen tullut jostain autolla, joten sillä hetkellä akku on ainakin ollut täynnä.

Ledistä vissiin lasketaan välähtämiskerrat, olin lukevinani jostain ketjusta ? Näin täytyy tehdä, kits.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Jup, ledi "morsettaa" tietyllä syklillä ja siitä pitäisi päätellä mikä anturi hälyttää. Yleisin hälytyksen aiheuttaja lienee tuo sisätilan tutka, joka reagoi erilaisiin värinöihin ja ilman liikkeeseen. Erityisesti sisätilan lämppärin ja eberin puhalteluihin. Useasti auttaa, kun laittaa kirkasta teippiä noiden tutkien päihin. Joissain laitteissa tuota herkkyyttä voi säätää, mutta siihen lienee käsikirja tarpeen. Tutkat voi kytkeä poiskin ainakin kokeeksi. Poiskytketyt tutkathan eivät toki paljon auta hälyttämään silloinkaan kun olisi aihetta... :-D
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Tässä on vilkkukoodit, ettei tarvi arvailla :wink:
NO. IMPULSES - ALARM COMPONENTS
1 Impulse Right front door
2 Impulses Left front door
3 Impulses Right rear door
4 Impulses Left rear door
5 Impulses Volumetric and anti-tilt sensor
6 Impulses Bonnet lid
7 Impulses Boot
8 Impulses Supplied controlled by the ignition
9 Impulses Supply cab les cut
10 Impulses At least 3 simultaneous causes of the alarm
Light on constantly Remote control batteries run down

An impulse consists of a flash at a frequency of 1 Hz (1 flash per second).
If several causes for the alarm are detected, the blink codes occur in orders, with an interval of 1.5 secs in between.
If the ignition key is turned to the ON position, the signal is interrupted.

Vastaa Viestiin