Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Täältä itse tilannut Colliniteni: http://www.monzacarcare.com/

Mamasanilta on ainakin ennen saanut tuota tavaraa. Taidan tosin tilata Monzalta tuon säästöpakkauksen samantien seuraavalla kerralla kun hinta ei paljoa heitä suomen pikkupurkin hinnasta. Toki postit tulee päälle,

Hitto mikä savotta oli pestä auto kun on nyt muutaman viikon ollu liian laiskalla pidolla. Vaatis kuumavesipesuria näillä keleillä tuo ulkona pesu. Puol tuntia likos liuottimessa välillä lisäten ja sitten vasta työn touhuun. Nyt odottelee tallissa kuivumassa ja kohta uudet Collinitet pintaan, niillä pärjääkin sitten pitkälle kevääseen :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjoo, toi isompi purkki on kyllä tosi paljon halvempi kuin pieni, tukkuhinnaltaankin.

Mie en oo enää jaksanu hinkkailla 159:ä 2vk välein, kun tuo vaimon työmatka aiheuttaa sen että se on 2pv päästä samassa kunnossa kuin ennen pesua.... Pesurilla vaan huuhtelee välillä ja sit taas keväällä kun arska rupee paistaa, hinkkailee kunnolla.

Jos vaikka enskesänä uhrais muutaman vahauskerran noille miglioren vahoille että niistä pääsis eroon. Toi kallein näyte jonka sain niiltä oli jotain 99€ purkki (vähän pienempi kuin dodojuicen purkki), mutta ei kyllä tuntunut ainakaan sillon pikaisella testailulla oikeen miltään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tänään oli sopiva keli kokeilla auton pesua pitkästä aikaa. Pesin vain pintapuolisesti kaiken mikä suosiolla lähti irti. Maalipinta on aika karussa kunnossa ja siihen pitäisi löytää joku pesuaine. Ensiksi kokeilin Turtlewaxin liuottimella irroittaa tuota likaa, mutta kuten kuvasta näkyy, se ei toimi. Sitten kokeilin Biltema tehopesua, mutta ei silläkään mitään vaikutusta ollu. Lopuksi otin vahaa sormeen ja pyörittelin sitä keveästi yhteen pisteeseen, mikä sitten lopulta toimi. Piki liukeni pois tuosta pinnasta ilman hinkkaamista (kuvan keskellä valkonen läikkä). Nyt ois siis hakusessa pesuaine tai liuotin millä on samat puhdistavat vaikutukset kuin tuolla vahalla on. Onko suosituksia?
Liitteet
Liuotin.jpg
TurtleWax Liuotinpesu 313068
(234.14 KiB) Tiedosto ladattu 7112 kertaa
Autoglym.jpg
Autoglym Super Resin Polish
(221.84 KiB) Tiedosto ladattu 7112 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Lakkabentsiini.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Oikeesti? Kärsiikö sitä laittaa maalipinnalle?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

jotain pien poistoon tarkotettua ainetta?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^sillä olen piet putsaillu. :) Jossain putelissa oikein lukee: "sopii myös auton maalipinnan puhdistukseen laimentamattomana, ei vahingoita maalipintaa"
En ainakaan omassa ole vahingoittumista havainnut. :) Olen kyllä varoiksi yleensä pessyt vielä kevyesti autoshampoolla päälle, joskus jopa vahannut.

Siis ihan vaan rättiin ja hinkannu pisteet pois.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Hiontasavi ja joku hyvä liuotin liukasteeks.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kelit on ollut melkein koko talven sen verran v..mäisiä että ulkopintoihin on tullut sellaista tatinaa ettei tahdo saada puhtaaksi millään, pessyt kyllä 2 vko:n välein, olen käyttänyt Autoglym:in tuotteita mutta ne ei pärjää tuolle pielle mikä tarttuu kuin tauti. Ovipinnat tuntuu vieläkin karhealle, pitänee sitten keväämällä tehdä kunnon maalipinnan hoito...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

claybar on kuulemma tosi hyvä mutta työläs, ajattelin sellaista kokeilla kevään autonpuunaus sessiolla.

kunnollinen liuotinpesu, pineline oli hyvä!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Esim. Motonetistakin saa toimivaa liuotinta, onko merkiltään Motox tmv. Se poistaa kyllä pikiläiskät. Pumppupullosta reippaasti liukkaria pintaan, annat vaikuttaa viitisen minuuttia ja huuhdot pois. Sitten uudet liukkarit pintaan, annat vaikuttaa ja hierot esim. harsolla jäljellä olevat pikipisteet pois.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kiitoksia näistä. Pitää ensin kokeilla Motoxilla ja suunnitelma B on sitten lakkabensa ja suunnitelma C autovaha.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/603512/M ... pupullossa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Jep. Juurikin tuota. Lähtee piki.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pienpoistoon on olemassa ihan omat aineet mutta kyllä ihan kokeneet detaileritkin suosittelevat tärpättiä vaikka vähän laimennettuna tuohon. En näe mitään syytä miksi sitä ei voisi siis käyttää. Pyyhkii samantien koko auton ja sitten vasta laittaa uudet vahat päälle kun sinne alle ei jää mitään pikitahroja.yms

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Jep, tärpättiä voi suihkia, kuten myös tinneriä - ei sekään pehmitä lakkaa. Normaalisti piki irtoaa kuitenkin ihan liuottimellakin, joten ei kannata ensialkuun vaivata päätään tehokkaampia myrkkyjä harkiten.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Milläs tuollaiset vahaustyynyt kannattaisi pestä, että niistä saisi kaikki vanhat vahat pois?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^fairylla

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Abarth kirjoitti:Milläs tuollaiset vahaustyynyt kannattaisi pestä, että niistä saisi kaikki vanhat vahat pois?
Isopropanoialkoholilla olen niitä itse huuhdellut...


Mitä tulee tuohon lakkabenzeenin käyttöön maalipinnoilla, niin monet kaupassa myytävät (varsinkin halvemmat) liuotinpesuaineet on ihan samaa kamaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Abarth kirjoitti:Milläs tuollaiset vahaustyynyt kannattaisi pestä, että niistä saisi kaikki vanhat vahat pois?
Pesukoneessa pesen itse kaikki autonhoitokamppeeni. Ovat tosin mikrokuitua mutta kiilloituslaikatkin käyvät aina konepesun. Nestemäistä pesuainetta suositellaan koska se ei ainakaan kerry näihin työkaluihin naarmuttamaan maalipintaa.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Ja ainakin mikrokuituliinojen osalta ilman huuhteluainetta.
Mulla on nykyään kaikki autonpesuliinat yms. enemmän tai vähemmän sinisiä. Yksi kuivausliina oli alunperin sininen.
Mutta puhtaita ovat kevättä varten.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Kellään kokemusta tuosta carnaubavahasta? Varsinkin parivuotta sitten maalatulle maalipinnalle onko minkälaista tavaraa? Kaveri vaan puhui että kehuttua tavaraa ja tilas mullekin pari purkkia, mutta olisi hyvä kuulla vähän käyttökokemuksia täältäkin.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Karnaubavahasta?

Se taitaa olla maailman yleisin (orgaaninen) vaha jota eri vahamerkeissä käytetään. Jos olet vahaillut auto joskus jollain muullakin kuin autoglymillä, niin on mahdollista että olet käyttänyt karnaubavahaa.


Kysymykenä yhtä hullu, kuin sama kysymys mutta vaihaisit sanan "carnauba" -> "Diesel auto"
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Aijaa, enpäs tiennytkään ! Kaveri vaan puhui että tilasi karnaubavahaa kun oli joku kehunut. Eli siis ihan normaali kovavaha, tai kovavahassa käytettävä aine. Ei maantaisin oikein aina ajatus kulje.. :crazyeyes:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

ITse voin vieläkin hehkuttaa tuota Imperial Paste Waxia. Taitaapi olla juurikin karnaubapohjaista vahaa =P

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Tiivistepintojen putsausainetta tuulilasissa muhimassa. Auto oli kaverin hallissa pari viikkoa, ja eiköhän se maalannu vanteet siellä suojaamatta mun autoa. Pyyhin jo tinnerillä siellä hallissa, mutta vesisateella inhottava kalvo edelleen jää tuulilasiin. Kohta handyn kanssa raaputtelemaan, jospa se siitä putsaantuis.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Cadamuro kirjoitti:Kellään kokemusta tuosta carnaubavahasta? Varsinkin parivuotta sitten maalatulle maalipinnalle onko minkälaista tavaraa? Kaveri vaan puhui että kehuttua tavaraa ja tilas mullekin pari purkkia, mutta olisi hyvä kuulla vähän käyttökokemuksia täältäkin.
Suosittelen SONAX Carnauba Care-vahaa:

http://www.kaha.fi/category.php?cid=524

Tuota olen viimeksi omiin kippoihin hieronut ja hyvin tuntuu pysyvän ja kiiltoakin riittää.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Milläs mä saan työauton(sprinter) kuskin penkistä paskan hajut pois kotikonstein? :lol: Sillä on joku rytäreiska ajellu muutaman vuoden, ni voitte kuvitella mille se penkki haisee! :crazyeyes: Ja ku se tarttuu vaatteisiin se haju myös... Oon koittanu puhdistusvaahdolla ja hajuntappajalla, mutta ei tunkeudu tarpeeks syvälle. Sieltä se aina pölähtää ku siihen istahtaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^upota penkki etikkaan ja vähä sitruunan kuorta päälle :D tai vie jonnekin ionisoitavaks/otsonoitavaks?

etikka konstil sain röökin hajut vanhasta autosta laimennettua..

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

painehuuhtelulaite on pop.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tytär oksensi kangassohvalle ja silloin vuokrasin tuollaisen painehuuhtelulaitteen. Käsittelin sohvan kolmesti ja siitä tuli ihan hyvä.
Suosittelen. Viikonloppu maksoi 50€.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kävin kyselemässä paikallisessa fiksaamossa myllytystä ja siihen lisäksi kauppasivat brilliant pinnoitusta. Kokemuksia tuosta vai onko vaan rahan haaskausta?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ei ole omia kokemuksia, mutta naapuri juuri kiroili ja repi jonkun firman käsittelytodistetarran Audin takakontista, kun huomasi toisen käsittelemättömän Audinsa kiiltävän omalla vahauksella paremmin. Hänen mielestään siinä oli mennyt monta sataa..turhuuteen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta että ikinä ei tarvis enää vahata jne. Taidan siis käyttää vaan myllytyksessä ja hieroa itse vahaa pintaan. Collinite 476S on parasta mitä jaksaa vielä käsineen hieroa?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tiige kirjoitti:Kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta että ikinä ei tarvis enää vahata jne. Taidan siis käyttää vaan myllytyksessä ja hieroa itse vahaa pintaan. Collinite 476S on parasta mitä jaksaa vielä käsineen hieroa?
Collinite on hyvä vaha. Itse käyttäsin jollain osaavalla kiilloittajalla eli ei tyyliin pelkkä urakkalaikalla veto ja fillerivaha päälle, tosin tunnut olevan tekijämiehiä niin äkkiäkös opettelet yhen GT:n kiilloittamaan. Ostat vaan jonkun helpon koneen kuten Biltema/Clasun Cyclokopio jolla on aika vaikea saada kyllä vahinkoa tehtyä.
Jatkossa sitten vahailisin collilla sekä pesisin hellävaraisilla menetelmillä autoani :)

Joskus taas miettinyt että talveksi voisi harkita Optimumin Opti-Coat:in vetoa auton pintaan, etuna se että voisi aina talvipesussa vetästä joka kerta liuottimella esipesut eikä tarvitsisi murehtia vahapinnasta. Keväällä sitten voisi kiillotella optit pois ja vahailla Collillla kesän ja taas syksyksi kevyt kiillotus ja Opti-Coat kehiin :)

http://www.projectech.fi/optimum.html

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

MarcusV kirjoitti:Collinite on hyvä vaha. Itse käyttäsin jollain osaavalla kiilloittajalla eli ei tyyliin pelkkä urakkalaikalla veto ja fillerivaha päälle, tosin tunnut olevan tekijämiehiä niin äkkiäkös opettelet yhen GT:n kiilloittamaan. Ostat vaan jonkun helpon koneen kuten Biltema/Clasun Cyclokopio jolla on aika vaikea saada kyllä vahinkoa tehtyä.
Jatkossa sitten vahailisin collilla sekä pesisin hellävaraisilla menetelmillä autoani :)

Joskus taas miettinyt että talveksi voisi harkita Optimumin Opti-Coat:in vetoa auton pintaan, etuna se että voisi aina talvipesussa vetästä joka kerta liuottimella esipesut eikä tarvitsisi murehtia vahapinnasta. Keväällä sitten voisi kiillotella optit pois ja vahailla Collillla kesän ja taas syksyksi kevyt kiillotus ja Opti-Coat kehiin :)

http://www.projectech.fi/optimum.html
Voisihan sitä joskus opetella tekemään tuonkin homman itse. Enemmän itsellä tekeminen painottunut tekniikkaan kuin puleeraukseen.

Varasin nyt kuitenkin ajan fiksaamoon ensi viikolle. Myllyttävät ja vetävät jonkun kausivahan. Eli ilmeisesti sitten sillä urakkalaikalla ja fillerivaha päälle. :lol: Kertokaa tietämättömälle mitä huonoa niissä fillerivahoissa on?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tiige kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Collinite on hyvä vaha. Itse käyttäsin jollain osaavalla kiilloittajalla eli ei tyyliin pelkkä urakkalaikalla veto ja fillerivaha päälle, tosin tunnut olevan tekijämiehiä niin äkkiäkös opettelet yhen GT:n kiilloittamaan. Ostat vaan jonkun helpon koneen kuten Biltema/Clasun Cyclokopio jolla on aika vaikea saada kyllä vahinkoa tehtyä.
Jatkossa sitten vahailisin collilla sekä pesisin hellävaraisilla menetelmillä autoani :)

Joskus taas miettinyt että talveksi voisi harkita Optimumin Opti-Coat:in vetoa auton pintaan, etuna se että voisi aina talvipesussa vetästä joka kerta liuottimella esipesut eikä tarvitsisi murehtia vahapinnasta. Keväällä sitten voisi kiillotella optit pois ja vahailla Collillla kesän ja taas syksyksi kevyt kiillotus ja Opti-Coat kehiin :)

http://www.projectech.fi/optimum.html
Voisihan sitä joskus opetella tekemään tuonkin homman itse. Enemmän itsellä tekeminen painottunut tekniikkaan kuin puleeraukseen.

Varasin nyt kuitenkin ajan fiksaamoon ensi viikolle. Myllyttävät ja vetävät jonkun kausivahan. Eli ilmeisesti sitten sillä urakkalaikalla ja fillerivaha päälle. :lol: Kertokaa tietämättömälle mitä huonoa niissä fillerivahoissa on?

Suurin osa näistä "myllyttäjistä" mitkä tekee suht halvalla aamupäivän aikana homman, vetää jollain aika leikkaavalla vaikkapa karvalaikalla koko auton lävitte ja sillon jää etenkin tummaan väriin helposti näkyviä mikronaarmuja tai "hologrammeja" jotka pitäisi vielä tämän jälkeen ajella hienolla laikalla ja aineella pois, tähän menee vaan kaikkine valmisteluineen ja vahauksineen helposti viikonloppu kun kunnon jälkeä tehdään. Itselläni kevyesti 12-16 tuntia uppoaa jos putkeen teet, itseasiassa viimeksi Alfan kanssa meni 16h. "Myllyttäjät" vaan valitettavan usein vetelevät tähän viimeistelemättömän pinnan päälle "täytevahan" joka täyttää mikronaarmut ja hologrammit ja joskus lopputulos on se että pesun tai muutaman jälkeen valossa näkyy hologrammit pinnassa. Esimerkkinä fillerivahoista on suosittu Autoglymin "Punainen" Super resin polish joka saa mikronaarmuisen pinnan näyttämään ihan ok:lta, sen päälle sitten vetästään kultanen. Ainut vaan että efekti ei kestä montaa pesua.. Työn laatu ja jälki on suoraan verrannollinen käytettyyn aikaan ja hintaan, melkein itse etsisin Pesukinnas.com:ista jonkun harrastajan joka suostuu käyttämään projektiin aikaa ja loppupeleissä hintakin voi jäädä alle sen mitä joku lafka tuosta ottaa. Oman kokemukseni mukaan GT:ssä oli vieläpä suht kova lakka eli vielä olisi voinut vetää ensin huolella jollain todella leikkaavalla kombolla ja sitten keskikovalla ja lopuksi hienolla kun nyt vedin aika tehottomalla koneella medium laikalla ja pehmeällä laikalla, parantamisen varaa jäi eli pitää ottaa kesälomalla taas projektiksi kun ei autoa välttämättä tarvitse pariin päivään :) Itselläni on kyllä aika kiitollinen väri autossa mutta olenkin koittanut sanoa vaimolle että älä koskaan anna mun ostaa tummaa autoa ja muistuta millanen se on pitää, äärimmäisen nätti kun pinnat on vimpan päälle kunnossa mutta kaikki mikronaarmut näkyy heti jos on niitä tulee ja niiden poistaminen on monta kertaa vaikeampaa kun vaikka tässä Azzurro Gabbianossa.

Jatkossa sitten AINA esipesu ennenkun siihen autoon kosketaan pesuvälineellä, mielellään vaikka jollain Snow foamilla tai laimennetulla Wurth Pinelinellä, pesu mikrokuitu tai lampaanvillakintaalla kahden ämpärin tekniikalla niin että ämpärissä on bucket filter eli sellainen ritilä joka vetäsee hiekanjyväset ämpärin pohjalle. Kuivaus aina jollain muulla kun säämiskällä tai lastalla eli jollain mikrokuituisella rätillä. Noilla pysyy auto pitkään hyvänä :)

Näin peilaa Azzurro Gabbiano kiilloitettuna, tuosta väristä ei vaan saa samanlaisia kiimakiiltokuvia ainakaan kännykällä mitä tummasta pinnasta missä ero on vieläkin dramaattisempi:
Kuva

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Onko kellään kokemusta CCLDESIGN lahdessa?? Tarkoitus olis käydä myllytykses ja lastensuojelullisista syistä laitattamassa kalvot
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Pinelineä pitäisi hyödyntää pesuhommissa. Minkäslaisilla rantraussuhteilla sitä olisi hyvä käyttää eri tapauksissa:
a) keväällä kun haluaa perusteellisesti kaiken pien, paskan ja vanhan vahan pois auton pinnasta b) normaalikäytössä, kun haluaa lian tehokkaammin pois ja vanteet helpommin puhtaammiksi?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Sehän oli tosi riittoisaa...? ohjeen mukaan lantrannut sitä, ehkä enemmin tulokseen vaikuttaa se, kuinka kauan antaa aineen olla pinnassa ennen huuhtelua. vanteisiin voisi olla hyvä laittaa kaksinkertainen määrä ainetta suhteessa veteen, mutta muuten en ole nähnyt tarpeelliseksi poiketa valmistajan ohjeesta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Kiitoksia näistä. Pitää ensin kokeilla Motoxilla ja suunnitelma B on sitten lakkabensa ja suunnitelma C autovaha.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/603512/M ... pupullossa
En oo suoriutunut Motonettiin liuottimen ostoon, joten kokeilin suoraan tärpätillä. Hyvää ainetta tuohon tarkoitukseen, eli piki ikään kuin sulaa pois ja ei tarvitse käyttää voimaa. Toki tuossakin joutuu käymään jokaisen neliösentin läpi käsipelillä, mutta kohtuudella se vielä menee. Puunaaminen on toivottavasti sitten seuraavalla kerralla pykälää helpompi homma.

-Huuhtelu
-Liuotinkäsittely
-Shampoopesu
-Tärpättikäsittely
-Huuhtelu
-Shampoopesu
-Huuhtelu
-Vannepesu
-Kuivaus
-Vahaus
-Konehuoneen nysväys
-Muovi- ja kromi -osien puunaus

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pinelinen annostelusta samalla linjalla DaViegan kanssa. Ohjeen mukaan "sinnepäin" on tarpeeksi hyvä, mutta pinttynyt suolapikikurapaska kyljestä vaatii sen maksimiannoksen reilulla vaikutusajalla.
EmmiMaria kirjoitti:Onko kellään kokemusta CCLDESIGN lahdessa?? Tarkoitus olis käydä myllytykses ja lastensuojelullisista syistä laitattamassa kalvot
Khöm, Hollolassa. Hyvää jälkeä ovat kuuleman mukaan tehneet, mutta omia kokemuksia ei ole.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

DaViega kirjoitti:Sehän oli tosi riittoisaa...? ohjeen mukaan lantrannut sitä, ehkä enemmin tulokseen vaikuttaa se, kuinka kauan antaa aineen olla pinnassa ennen huuhtelua. vanteisiin voisi olla hyvä laittaa kaksinkertainen määrä ainetta suhteessa veteen, mutta muuten en ole nähnyt tarpeelliseksi poiketa valmistajan ohjeesta
Purkissa lukee ilmeisesti: yleispuhdistus 0,5-1% ja vaikea lika 5-20%? Keväällä siis 20% ainetta, muuten yleikäytössä ehkä jotain 1-5% välistä? Ymmärsinkö oikein, että vanteille suhteella 1:2, eli 66%:sta? Uskaltaako sitä niin vahvana käyttää?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ehjät vanteet kestävät laimennettua rikkihappoa. Sitruunahappoa tai muuta yhtä hauskaa tavaraa. Joten kyllä pitäisi pesuaineliuoksen kestää vaikka olisi ns. järkyttävän vahva seos - jos pintavaruiota aluvanteissa, niin sitten olisin jo aavistuksen tai pari tarkempi.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mun suosikki Motonet tuotteista on tämä etenkin talvipesuun. Olen jopa todennut ettei syö vahaa samalla tapaa mitä liuottimella mutta kyllä lähtee painepesurilla auto suht puhtaaksi noin esipesumielessä:
http://www.seab.fi/tuote/startti-prewash-esipesu/

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aquatica kirjoitti:Ehjät vanteet kestävät laimennettua rikkihappoa. Sitruunahappoa tai muuta yhtä hauskaa tavaraa. Joten kyllä pitäisi pesuaineliuoksen kestää vaikka olisi ns. järkyttävän vahva seos - jos pintavaruiota aluvanteissa, niin sitten olisin jo aavistuksen tai pari tarkempi.
Joo, ei ne pinelinet ja perinteiset benziiniliukkarit mitään vanteille tai muille metalli/maaliosille tee....

Kannattaa sitten muistaa kun niitä happoja sinne vanteille ruiskii renkaiden ollessa kiinni autossa, että ne vanteitten takana olevat metalliosat (mm. jarruosat) ei sitten välttämättä voimakkaista hapoista tykkää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Vaihdoin Pinelinen esipesuissa viime kesänä Bilt Hamber Auto-foamiin. Todella tyytyväinen olen ollut. Kumiosatkin pysyvät parempina esim. tiivisteistä ei valu mustaa liejua, eivätkä renkaat ole pesun jälkeen ruskeat/harmaat.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Skodisti kirjoitti:Vaihdoin Pinelinen esipesuissa viime kesänä Bilt Hamber Auto-foamiin. Todella tyytyväinen olen ollut. Kumiosatkin pysyvät parempina esim. tiivisteistä ei valu mustaa liejua, eivätkä renkaat ole pesun jälkeen ruskeat/harmaat.
Itselläkin olisi projektina vaahdottimen ostaminen pesuriin, tuo olis loistava tapa esipestä auto :) Olen kyllä käyttänyt laimeahkoa Wolfs Chemicalsin autoshampoota painesumutinpullossa samaan tarkoitukseen nykyään, ja kävisihän esipesufoamikin tähän tarkoitukseen.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Pesuaineissa on käyttäjillä yleensä tapana ajatella, että vahvempi liuos on aina parempi.
Yllättävää kyllä, nuo valmistajat ovat varmaan tutkineet näitä asioita, joten ohjeisiin kannattaa jossain määrin luottaa. Ei niitä yleensä millään mikromitalla tarvitse mitata, mutta sinne päin.

Joskus aikoinaan kesätöissä osallistuin johonkin aiheesta järjestettyyn koulutukseenkin.
Sieltä muistamani mukaan suurella osalla pesuaineista pesutulos ei merkittävästi parane tietyn sekoitusvahvuuden jälkeen. Sen sijaan poishuuhtelu ja muu käsittely saattaa vaikeutua huomattavasti. Ja toki ainetta kuluukin enemmän.

Jos valmistajat olisivat sitä mieltä, että pesutulos on parempi, kun käyttää 100% liuosta, niin varmaan ihan mielellään suosittelisivat. Menisihän sitä enemmän kaupaksi.

Nämä ohjeet siis yleisellä tasolla. Yksittäisissä tuotteissa ja tapauksissa voi toki toimia tuo vahventaminen.

-tommi
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Millä aineella matalliset moottorin osat olisi hyvä käsitellä, jotta näyttäisi tuoreemalta ja siistimältä. 164ssa nimittäin kannet ja muut metalliputket ovat hapetuneennäköisiä niin nyt olisi hyvä hetki laita tämänkin kuntoon.
Nothing beats cubic inch

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

alfan kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Nyt kun tuntuu, että kesä on tulossa, niin ajattelin että olisi hyvä perustaa topicin, joka käsitelisi hoitoaineita alfan hoitoon. Mitkä plussat ja miinukset, mitä sopii ja mitä ei jne...

Aloitetaan vaikka näistä, kun monille on varmaan ajankohtaista.
1) Mikä olisi paras vaha vanhan, mutta hyväkuntoiseen maalipintaan?
2) Millä aineella pesetään moottorin metaaliosat, purkaamtta niitä kuitenkin(lika, hapetumaa aluosissa).
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin