156 etujarrulevyt vaihtoon
Valvoja: Moderators
156 etujarrulevyt vaihtoon
Katsastusmies sanoi jotta pitäisi vaihtaa levyt viimeistään seuraavaan katsastukseen mennessä, joten kaipa sitä pitäisi taas vaihteeksi jotain tehdä. Kysymykseni onkin jotta missä olette (pääkaupunkiseudulla) vaihtaneet levyjä ja mitä se kustantaa? Joskus muistan lukeneeni täältä että esmes AD-autokorjaamolla onnistuisi. En etsi nyt mitään reiällisiä punanyppyisiä racing-levyjä vaan ihan peruskamaa, kun ei viitsisi investoida hirveästi extraa.
Kannattako takalevyt vaihtaa samalla?
Auto on 156 V6 -98.
Kannattako takalevyt vaihtaa samalla?
Auto on 156 V6 -98.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Levyjä tuskin on hyödykästä vaihtaa ennenkuin ne todella ovat menossa liian ohuiksi koska sitä ennen niiden teho on sama, ja muistaakseni faijalleni sanottiin samaa 2 vuotta sitten mutta vieläkin on samat eli kannattaa ehkä tarkastaa ovatko ne tosiaan niin kuluneet. Tämä vain mielipiteeni. Takalevyjen vaihto ei liity mitenkään etulevyjen vaihtoon, mutta jos tykkäät että ne näyttää samalta niin edessä kuin takaa niin sitten Kyllä, luulisin että peruskorjaamokin osaa levyt vaihtaa eivätkä ainakaan muukkosella paljoa näyttäneet maksavan. Lähinnä siksi sanon tuon koska en enää ikuna ajatellut maksaa deltan 80(?)prossan katteita
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Ei levyissä kannata säästellä. Ne on senverran edullisia. Ja työstä on turha maksaa. Helppo homma vaihtaa itse!
Peruslevyn ja "racing" levyn hinnanero on myös varsin pieni joten miksi ostaa tavallista kun saa hieman enemmän sijoittamalla hyvää.
Esim peruslevy Muukkosella 68, EBC uritettu/ reiítetty 147
Peruslevyn ja "racing" levyn hinnanero on myös varsin pieni joten miksi ostaa tavallista kun saa hieman enemmän sijoittamalla hyvää.
Esim peruslevy Muukkosella 68, EBC uritettu/ reiítetty 147
Makaroonia jo vuodesta -98
Todellakin helppoa vaihtaaluuteri kirjoitti:"Helppo vaihtaa itse" -- kuuluisia viimeisiä sanoja
-Pyörä irti
-Jarrusatula irti, takaa kaksi pulttia auki 17mm(tai 19mm)
-Satula on nyt kädessä
-Levystä irti se yksi pultti ja kas... levy irtosi
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Aikaa menee n. 20min/puoli.
Makaroonia jo vuodesta -98
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: vaikeaa
elä nyt sitä vaan aukasemaan mene ellet pyöränlaakeria meinaa irrottaa... levy ei ole kiinni kun pienillä 8mm pulteilla edestä, ja tietty pyöränpulteilla kun vanne paikoillaan. Iso mutu on vetarin kiinnitykseen.KJS kirjoitti:Niin ei kai siinä muuta vaikeutta ole, mutta tuo levyn keskellä oleva iso mutteri saattaa olla elämänlujaa kiinni.
alfa 156 v6 kirjoitti:Eikö kuitenkin 10mm tai 8mm kuusiokolo?puuha kirjoitti: -Jarrusatula irti, takaa kaksi pulttia auki 17mm(tai 19mm)
Niin, jos käytät 8mm kuusiokoloa saat vain palat irti. Koko satula irtoaa ne isommat pultit avaamalla!
Trust me, I know what I am talking (ok, huono Sledge Hammer imitaatio)
Makaroonia jo vuodesta -98
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: vaikeaa
Joo, meni hiukan nuo pultit ja mutterit ja asiat sekasinalfa 156 v6 kirjoitti:
elä nyt sitä vaan aukasemaan mene ellet pyöränlaakeria meinaa irrottaa... levy ei ole kiinni kun pienillä 8mm pulteilla edestä, ja tietty pyöränpulteilla kun vanne paikoillaan. Iso mutu on vetarin kiinnitykseen.
Alfaholismia vuodesta 2001
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Jos meinaa ostaa ne jarrulevyt ihan vaan katukäyttöön, niin paras vaihtoehto taitaa olla laadukkaat (brembo, tarox ym.) sileät levyt.
Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.
Trust me, I know what I'm doing...
Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.
Trust me, I know what I'm doing...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Eli sopii tarkoitukseen "tyyli ennen tarkoitusta" loistavastiScuderia Rasvanäppi kirjoitti:No ei, ellei laske hyödyksi sitä että liikennevaloissa viereisten kaistojen sällit pällistelevät jarrujajknracing kirjoitti:Eipä niistä putsausurista/jäähdytysreijistä taida olla todellista hyötyä muualla kuin radalla.
Ei enää Alfaa... eipä
Koko kierros uritettuja Taroxeja kustansi 440 egee. Eteen jo vaihdoin mutta takaosasto vielä laittamatta. Vaihtohomma eteen on aivan kesy. Takana joutuu ilmeisesti mäntää pyörittämään mutta ei sekään nyt ongelma ole.
Paloina edessä EBC:n Green Stuffit ja takana EBC:n mustat.
Jarrutuntuman ero onkin sitten melkoinen. Saa ottaa useamman kovan jarrutuksen ilman että jarruteho katoaa.
Tulisipa jo kesä että pääsisi radalle kokeilemaan.
Oheista settiä voin varauksettomasti suositella. Noi etupalat vaan on vähän tyyriit. Kannattaa tilailla vaikka ulkomailta jos edullinen paikka löytyy. Täällä 120 egee.
Paloina edessä EBC:n Green Stuffit ja takana EBC:n mustat.
Jarrutuntuman ero onkin sitten melkoinen. Saa ottaa useamman kovan jarrutuksen ilman että jarruteho katoaa.
Tulisipa jo kesä että pääsisi radalle kokeilemaan.
Oheista settiä voin varauksettomasti suositella. Noi etupalat vaan on vähän tyyriit. Kannattaa tilailla vaikka ulkomailta jos edullinen paikka löytyy. Täällä 120 egee.