
Se ilmastointi jos vikisee ajoittain nyt ni voi olla, et elokuussa koko ajan, sillai se muistaakseni mullaki alko.
Valvoja: Moderators
Ei.h_lauri kirjoitti:Onks mulla voorumin ainoa penkki, joka ei natise.![]()
Voi sen tietysti noinkin ajatella, mutta voi sen myös ajatella niin, että mekaanikko käytti siihen jonkin verran työminuuttejaan. Ei se testilaite itsestään siihen autoon kiinni mene, saati tarkasta mahdollisesti saatavilla olevia päivityksiä.Evoluxione kirjoitti:Meinasivat 88€ multa periä siitä että eivät mitään tehneet ja kävivät mun bensoja kuluttamassa...
Kävin sitten pajalla kokeilemassa pakkopolttoa, ei onnistunut millään vaikka välillä jopa nollattiin "polttomuisti".Smacket kirjoitti:Lämmöt piti olla muistaakseni 80-asteessa, saattaa käydä niinkin että tyhjäkäynnillä pitää antaa moottorille vähän lämpöä ennen kuin tuon testin voi suorittaa. MES:illä in kätevä tarkkailla tuota lämpötilaa tarkalleen ja suorittaa testi kun lämmöt on kohdillaan.
Piti kyllä olla, olisikohan sen takia jäänyt poltto väliiin...ei kyllä antanut mitään siihen viittaavaa virhe ilmoitusta.Smacket kirjoitti:^ Oliko lämmöt varmasti yli 80c?
Mielestäni tuolloin se ei anna mitään virheilmoa, vaan ei yksinkertaisesti sitä tee.MATRUUSI kirjoitti:Piti kyllä olla, olisikohan sen takia jäänyt poltto väliiin...ei kyllä antanut mitään siihen viittaavaa virhe ilmoitusta.Smacket kirjoitti:^ Oliko lämmöt varmasti yli 80c?
Viallisella paine-eroanturilla ei pakkopoltto toiminut. Tuli kyllä vikakoodikin P2452.MATRUUSI kirjoitti:[Kävin sitten pajalla kokeilemassa pakkopolttoa, ei onnistunut millään vaikka välillä jopa nollattiin "polttomuisti".
Tarkastettiin sitten varmuuden vuoksi virtaus ja kone antoi täydet pisteet, eli ilmeisesti ei antanut tehdä pakkopolttoa koska kenno täydessä iskussa? Vai tehtiinkö me vain jotain väärin?
Jos tohon virtaustietoon on luottamista vika olisi sitten DFP:ssä sijaitsevassa anturissa?
Onkohan kalliskin kapistus?
Tuon arvon ECU laskee siitä ainoasta tiedosta joka sillä on tarjolla, eli paine-eroanturin lukemasta. Onhan toki mahdollista että ECU:lle on ilmoitettu asennetun uusi hiukkassuodatin, ainakin MES:ssa on sellainen vaihtoehto. Silloinhan sen pitääkin olla 0%. Jos auto toimii niin ajossa nyt niin minä ainakin ajelisin menemään, kyllähän sieltä jotain vikakoodia jossain välissä ilmaantuu.MATRUUSI kirjoitti:DPF näytti tosiaan 0% clogging, eli jos siihen tietoon on luottamista niin se on täysin kunnossa.
Taitaapi olla että yritettiin nollata systeemi myös tuolla "uusi hiukkassuodatin".arv kirjoitti:Tuon arvon ECU laskee siitä ainoasta tiedosta joka sillä on tarjolla, eli paine-eroanturin lukemasta. Onhan toki mahdollista että ECU:lle on ilmoitettu asennetun uusi hiukkassuodatin, ainakin MES:ssa on sellainen vaihtoehto. Silloinhan sen pitääkin olla 0%. Jos auto toimii niin ajossa nyt niin minä ainakin ajelisin menemään, kyllähän sieltä jotain vikakoodia jossain välissä ilmaantuu.MATRUUSI kirjoitti:DPF näytti tosiaan 0% clogging, eli jos siihen tietoon on luottamista niin se on täysin kunnossa.
Reino_ kirjoitti:Sellaista ois nyt mielenpäällä että auto on viimeaikoina alkanut sammuilemaan ajosta, välillä sytyttää moottorivikavalon ja välillä ei, eilen luettu vikakoodit ja herjas polttoaineen paineita. Kesäkuussa -13 vaihdettu paineensäädin. Eli, onko muilla ollut vastaavaa ja mitä voisi olla vikana? Auto viety huoltoon ja vaihdetaan suodattimia ja kokeillaan onko vaikutusta. Ei varmaan ekana kannata lähteä siitä vasta vaihdetusta anturista liikkeelle
2 kertaa EGR:n putsannut. Ei ole tarvinnut tiivistettä uusia.Herra Salo kirjoitti:Kertokaas joku onko egr:n ja lohkon välissä joku tiiviste jonka uusimiseen täytyy varautua kun egr:n irrottaa?
Kaikki omistamani Alfat ovat olleet ronkeleita pistoolin asennolle, poikkeuksetta kun kääntää pistoolin vaakasuoraan, niin toimii, muuten pätkii koko ajan.Evoluxione kirjoitti: Muutenkin vähän jännä tuo täyttöaukko kun pitää oikeassa kulmassa täyttää että antaa bensaa syöttää.
Oliko ne kuitenkin saman mittaisia oikealle menneiden pulttien kanssa? Jos, niin äkkiä ei muuta selitystä tule mieleen kuin erilainen napa.jkk kirjoitti:mikä tälläst voi aiheuttaa? ne pultit yksinkertasesti oli liian pitkät vain vasemmalle taakse! voiko esim jos sinne on joskus joku erimerkkinen napa ja lakru laitettu uusiks tai jotain? todella outoa, kokeilin pultteja myös ilman vannetta, tyssäävät tietys kohtaa.
Ohjaustehostimen nesteet vähissä. Pahimmassa tapauksessa raidetangon päät vuotaa ja raidetanko vaihtoon.Täytä nyt alkuun säiliö ja tarkkaile vajeneeko.Evoluxione kirjoitti:Voi helvetti mä sanonMuutama viikko sitten loppui IFin kuntoturva ja nyt on lähiaikoina alkanut esiintymään noita "vikoja". Tänään uusin jonka huomasin oli yhtäkkiä ajossa. Eli rattia käännettäessä myötäpäivään(oikealle) kuuluu hirveää vonkumista/vinkumista/mitälie. Ajossa ei oikeastaan huomaa paitsi rattia käännettäessä tulee "epätasainen" kohta kun taas paikalla ääni kuuluu erittäin kovaa ja on huomattava selvästi.
Eli mikä helvetti tällä kertaa on ja miten lähteä korjaamaan? Samalla jos joku tietää niin voisi neuvoa korjausapua toimimattomiin kilvenvaloihin ja oikeaan etuvalon pesuriin
vaihda ne nesteet jos siel on punaset atf:ät sisällä ja täyssynteettist tilalle.Evoluxione kirjoitti:Joo kiitos erittäin nopeista vastauksistaNesteitä pitäisi olla ihan riittävästi kun jokin aika sitten vilkaisin ellei ole jostain syystä ulos niitä sylkäissyt tai vastaavaa. Mitäs tollasten raidetankojen/hammastankojen vaihdot maksaa?
Kaverilla alkoi juuri noilla oireilla ja nesteet vajeni kauppareissun aikana. Säiliö täyteen, vonkuna katos, kunnes taas nesteet hävis. Kannattaa ne tarkastaa samantien.Evoluxione kirjoitti:Joo kiitos erittäin nopeista vastauksistaNesteitä pitäisi olla ihan riittävästi kun jokin aika sitten vilkaisin ellei ole jostain syystä ulos niitä sylkäissyt tai vastaavaa. Mitäs tollasten raidetankojen/hammastankojen vaihdot maksaa?