Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Taisin saada onnistumaan ecu:n resetin ja kaasuläpän resetoinnin, koska tyhjäkäynti rauhottui nyt aika paljon, mutta ei silti ole sellainen kuin pitäisi. Eli siis aikaisemmin tyhjäkäynti oli miltei 3000rpm ja heilui 2000rpm ja 3000rpm väliä ja nyt asettuu noin 1500rpm kun tulen esim liikennevaloihin ja joskus saattaa tipahtaa 1000rpm itsekseen kun käy pitkään tyhjäkäyntiä. Huomasin myös kiihdyttäessäni hieman ripeämmin +3000rpm ja kun pistän kytkimen pohjaan kierrokset tippuvat suoraan 900rpm, mutta jos ajelen rauhakseen 2000-2500rpm ja teen saman niin jää leijuttaan kierroksia juuri tuohon 1500rpm. En ole asiantuntija todellakaan näissä asioissa siksipä täällä olenkin, mutta tuntuu että tuossa 2000rpm kohdilla olisi jotenkin "laiha" kohta ja sen takia jää leijuttaan kierroksia mutta kovassa kiihdytyksessä tipauttaa nätisiti tuonne 900rpm. Voisiko lambda anturi vaikuttaa tuohon, että kierrokset jäävät leijumaan? Huoltokirjassa ei ole mitään mainintaa lambda-anturin vaihdosta koko auton käyttöaikana niin se varmaan olisi hyvä vaihtaa. Tarkistin myös tuon kaasuvaijerin välyksen ja siellä tuntui juurikin mututuntumalla semmoinen puolen sentin välys, että siinä ei pitäisi mitään olla.
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itse itselleni puhuen kävin tuossa koeajolla hetki sitten ja ongelma on taas sama eli tyhjäkäynti on ihan päin p***. Koko päivän olen yrittänyt selvittää internetistä mikä voisi olla vikana, mutta ei tärppää. Löytyi muuten youtubesta videopätkä jossa on juuri aivan samanlainen vika kuin tuossa minunkin autossa. Elikkäs tämmöinen. http://www.youtube.com/watch?v=FhCxgYwARSk Auto ikäänkuin kaasuttaa itsestään vaikka ei itse tee mitään En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa vai pitääkö ruveta varaamaan aikaa korjaukseen?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos TSä sähköinen kaasupoljin?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei ole. Poljin on ihan vaijeritoiminen ainakin tässä 166. Tuo ilmiö kuulostaa juuri siltä kun joku painaisi kaasua vaikka auto on tyhjäkäynnillä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
CF2(euro 2) malleissa vaijeri ja CF3(euro 3) malleissa sähköinen kaasuläppä..
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä tuo vaan imuvuodolta vaikuttaa... Ne kun on tosi vaikeita huomata, sekin haitari putki kun on pikkisenkin halki sieltä pimennon puolelta jostain notkosta niin johan seilaa tyhjäkäynnit.
Voishan se olla lambda-anturi vikakin, mutta kaipa se valon sytyttäis...
Voishan se olla lambda-anturi vikakin, mutta kaipa se valon sytyttäis...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Suosittelen käyttämään auton Bosch-putiikin testerissä kaasuläpän kalibroinnissa. Omassa kärryssä kustannus oli kymppejä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eikös dnecudiagissakin ole tuo kaasuläpän kalibrointi ominaisuus?
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllähän siinä on ja sillä olen tuota nyt yrittänyt kalibroida, mutta tuloksetta. Huvittavaa tässä on juuri se kun ostin auton tuo haitari putki oli ihan kahdessa osassa ja ilmastointiteipillä kiinni ja kyllä tyhjäkäynti silloinkin seilasi, mutta ei lähellekkään näin kamalasti kuin uudella putkella. Onko moottorissa muita mahdollisia imuvuoto kohtia joista voisi vuotaa muusta kuin tuosta haitariputkesta? Täytyy varmaan käyttää kunnon testerissä kalibroinnissa niin saa varmuuden siihenkin asiaan.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei mulla ainakaan busso mitään heijaile vaikka käytän kokonaan ilman imuputkea. Käy ehkä pikkasen alhasta tyhjäkäyntiä ja ruiskun vikavalo syttyy. Mulla oli joskus jaggessa tommonen heijaamisongelma, ja johtu viallisesta lämpöanturista. Toisessa kissassa tyhjäkäynti oli liian korkeella, ja sillon kaasuvivustossa sijaitseva mikrokytkin oli rikki. Mikrokytkin ilmottaa ruiskuboksille millon kaasu on ylhäällä ja sääti vissiin seoksen laihalle. En tiedä kyllä miten alffoissa...
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sain ongelman katoamaan, kun tuossa äsken koitin resetoida läpän uudestaan. Olen todennäköisesti säätänyt omiani tyhjäkäyntiä resetoidessani. Kiitos kaikille kuitenkin auttamisesta!
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onnistuukos busson pakosarjojen irrottaminen ilman imusarjan irrotusta, ja tarviiko jotain hammaslääkärin työkaluja ja japanilaisen kääpiön käsiä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No niin... aiheeseen "Tyhmiä kysymyksiä 166:sta" hyvinkin liittyen... Katastuksessa käytin ja hylsynä pois läksin. Jälkitarkastukseen menivät:
- Käsijarrun jumiutuminen
- Kuuluisa airbagin vikavalo
- Vasen yläpallonivel
Käsijarruvaijeri, onko miten kallis/hankala operaatio vaihtaa? Airbagin valo kuittaantuu tiettävästi testerillä, mutta oliko siihen olemassa mitään konkreettista vikaa; palikkaa jonka vaihtamalla valo ei syttyisi taas kuittauksen jälkeen hetikohta uudestaan? Ylätukivarsi näyttäs olevan noin 70e ja kyllähän sen vaihtoon tietty pari tuntia menee.
Noista nyt pitäis sitten saada selko, että kannattaako enää laittaa kuntoon. Ittellä ei oo taitoa, tiloja eikä oikein intoakaan tehä itte mitään isompaa remppaa, joten pajalle olis vietävä tai pistettävä paaliin. Ideita, näkemyksiä tai peräti kokemuksia kyseisten korjausten hinnoista pajalla teetettynä?
- Käsijarrun jumiutuminen
- Kuuluisa airbagin vikavalo
- Vasen yläpallonivel
Käsijarruvaijeri, onko miten kallis/hankala operaatio vaihtaa? Airbagin valo kuittaantuu tiettävästi testerillä, mutta oliko siihen olemassa mitään konkreettista vikaa; palikkaa jonka vaihtamalla valo ei syttyisi taas kuittauksen jälkeen hetikohta uudestaan? Ylätukivarsi näyttäs olevan noin 70e ja kyllähän sen vaihtoon tietty pari tuntia menee.
Noista nyt pitäis sitten saada selko, että kannattaako enää laittaa kuntoon. Ittellä ei oo taitoa, tiloja eikä oikein intoakaan tehä itte mitään isompaa remppaa, joten pajalle olis vietävä tai pistettävä paaliin. Ideita, näkemyksiä tai peräti kokemuksia kyseisten korjausten hinnoista pajalla teetettynä?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Bägi kertonee syyn valon vilkutteluun, jos lukasee koodit. Ei nuo yleensä kovin hankalia tapauksia ole. Käsijarruvaijerin ja yläpallon (tukivarren) vaihto onnistuu joka pajalla. Veikkaisin noin kolmen tunnin veloitusta nivel+vaijeri yhteensä. Saatan toki olla väärässäkin, mutta se on melko harvinaistaLuumi kirjoitti:No niin... aiheeseen "Tyhmiä kysymyksiä 166:sta" hyvinkin liittyen... Katastuksessa käytin ja hylsynä pois läksin. Jälkitarkastukseen menivät:
- Käsijarrun jumiutuminen
- Kuuluisa airbagin vikavalo
- Vasen yläpallonivel
Käsijarruvaijeri, onko miten kallis/hankala operaatio vaihtaa? Airbagin valo kuittaantuu tiettävästi testerillä, mutta oliko siihen olemassa mitään konkreettista vikaa; palikkaa jonka vaihtamalla valo ei syttyisi taas kuittauksen jälkeen hetikohta uudestaan? Ylätukivarsi näyttäs olevan noin 70e ja kyllähän sen vaihtoon tietty pari tuntia menee.
Noista nyt pitäis sitten saada selko, että kannattaako enää laittaa kuntoon. Ittellä ei oo taitoa, tiloja eikä oikein intoakaan tehä itte mitään isompaa remppaa, joten pajalle olis vietävä tai pistettävä paaliin. Ideita, näkemyksiä tai peräti kokemuksia kyseisten korjausten hinnoista pajalla teetettynä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itse laittaisin alkuperäiset käsijarrun vaijerit, omat tarvikemallit tuntuu menevän uusintaan joka vuosi. Airbagin valo taitaa yleisimmin tulla apukuskin penkin anturista. Kannattaa tarkistaa vikakoodit ennenkö rupeaa mitään vaihtamaan. Ylätukivarren vaihto taitaa olla alustan osista helpoimpia vaihtaa.
Jos airbagin valo johtuu apparin penkistä, sen voi "korjata" laittamalla vastuksen liittimeen penkin alle.
Jos airbagin valo johtuu apparin penkistä, sen voi "korjata" laittamalla vastuksen liittimeen penkin alle.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jep. Ja käsijarruvaijeri maksaa n.30€ per puoli.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Prikuulleen näin.Satakuusnelonen kirjoitti:Itse laittaisin alkuperäiset käsijarrun vaijerit, omat tarvikemallit tuntuu menevän uusintaan joka vuosi. Airbagin valo taitaa yleisimmin tulla apukuskin penkin anturista. Kannattaa tarkistaa vikakoodit ennenkö rupeaa mitään vaihtamaan. Ylätukivarren vaihto taitaa olla alustan osista helpoimpia vaihtaa.
Jos airbagin valo johtuu apparin penkistä, sen voi "korjata" laittamalla vastuksen liittimeen penkin alle.
Tuo käsijarru on "jumissa" joka katsastuksessa sen takia että jarrupalat ruostuu uriinsa kiinni niin että yleensä
vain männän puoleinen pala painaa levyä. Ne on toisaalta helppo herkistellä itsekin, työkalujakaan ei kummoisia
tarvitse. Palat vain irti, pikkisen viilaa uriin ja kuparirasvaa päälle.
Itseltä on kertaalleen tullut hylky katsastuksesta käsijarrusta sen takia kun "Käsijarrun käyttö vaatii liikaa voimaa".
Mutta jos nyt oli kyseessä se että käsijarru oli jäässä niin eipä siinä sitten muuta kuin uutta vaijeria tilalle...
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joskus 156 tessuun joutunu tekemään pariin kertaan, ennen ku "menee läpi".Häntsy kirjoitti:Sain ongelman katoamaan, kun tuossa äsken koitin resetoida läpän uudestaan. Olen todennäköisesti säätänyt omiani tyhjäkäyntiä resetoidessani. Kiitos kaikille kuitenkin auttamisesta!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Käsijarru, yksi auton turhimmista ominaisuuksista.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
- Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Älä mene katsastukseen pakkasella. Jo parin vuoden ikäiset alkuperäiset käsijarruvaijerit jäätyvät pakkasella jumiin.
Minulla punaisen airbag-valon lisänä on aina ollut keltainen airbag ohituksen (avaimella) varoitus.
Minulla punaisen airbag-valon lisänä on aina ollut keltainen airbag ohituksen (avaimella) varoitus.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ootteko ny varmoja et se vika on vaijereissa? Ihmettelen vaan kun omassa on pari vuotta olleet samat tarvike vaijerit ja vieläkin pelaa hyvin,myös pakkasella. Satulat sen sijaan vaihdoin kun mäntä ei palautunut kunnolla. Vaijereissa oleellisinta on varmasti niiden päiden kumien kunto ja sit vaijerinkuoren kiinnitys satulaan,se "lukkorengas" kun irtoo niin vaijeri ei palaudu kunnolla. Mulla irtos joskus noi lukkorenkaat niin vaijerinkuori nousi pois kannattimesta ja vaijeriin jäi tietty veto päälle.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kumma juttu: Kolmisenkymmentä autoa olen omistanut ja vain kahdessa niistä on ollut ongelmia käsijarrun jäätymisen kanssa (Uno Turbo ja tuo Coupe). Tosin mulla onkin aina ollut vaistomainen refleksi vetää käsijarru päälle joka kerta kun pistän auton parkkiin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Voi veriset rystyset sentään! Ompa tosi kiva irrottaa tota takimmaista pakosarjaa. Oon kaks mutteria saanu nylpättyä irti, ja neljä jäljellä.
Tulikin tässä mieleen, että onko kuinka yleisiä nuo pakosarjan tiivistevuodot bussossa? Mulla kun oli jäännöshappi kierroksilla liian iso, ja en oikeen keksi mistä pakoputki vuotais. Pakosarjan tiivisteet olis yks vaihtoehto, mutta ku ei sieltä kuulu edes mitään ylimäärästä ääntä. Yleensä ku on pakosarjan tiiviste vuotanu, ni on aika napsuntaa kuulunu sieltä suunnalta. Mietin tässä että kannattaako muun tota nyt ihan varmuudenvuoks edes irrottaa. Uudet tiivisteet mulla kyllä on, mutta hommana tuo on aika iso näköjään, vaikka on jo imusarjat yms. härpättimet irti ja moottoria kallistettu eteenpäin sen verran ku antaa myöden. Hirvittää vaan, vaikka saisin ton irti, niin miten se takasin laitto mahtaa onnistua.
Ja eikös lambdan luulis korjaavan seoksia rikkaammalle jos vuotaa ennen lambdaa? Eli sit olis päästöt muutenkin ihan vituillaan. Nyt oli vaan pelkästään jäännöshappi, ja nimenomaan kierrättäessä. Tyhjäkäynnillä oli sallituissa arvoissa. Ton tuplaulostulon toista rööriä koitin leimalla kengänpohjalla tukkia, mutta en tiiä oliko siitä mitään hyötyä.
Tulikin tässä mieleen, että onko kuinka yleisiä nuo pakosarjan tiivistevuodot bussossa? Mulla kun oli jäännöshappi kierroksilla liian iso, ja en oikeen keksi mistä pakoputki vuotais. Pakosarjan tiivisteet olis yks vaihtoehto, mutta ku ei sieltä kuulu edes mitään ylimäärästä ääntä. Yleensä ku on pakosarjan tiiviste vuotanu, ni on aika napsuntaa kuulunu sieltä suunnalta. Mietin tässä että kannattaako muun tota nyt ihan varmuudenvuoks edes irrottaa. Uudet tiivisteet mulla kyllä on, mutta hommana tuo on aika iso näköjään, vaikka on jo imusarjat yms. härpättimet irti ja moottoria kallistettu eteenpäin sen verran ku antaa myöden. Hirvittää vaan, vaikka saisin ton irti, niin miten se takasin laitto mahtaa onnistua.
Ja eikös lambdan luulis korjaavan seoksia rikkaammalle jos vuotaa ennen lambdaa? Eli sit olis päästöt muutenkin ihan vituillaan. Nyt oli vaan pelkästään jäännöshappi, ja nimenomaan kierrättäessä. Tyhjäkäynnillä oli sallituissa arvoissa. Ton tuplaulostulon toista rööriä koitin leimalla kengänpohjalla tukkia, mutta en tiiä oliko siitä mitään hyötyä.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jonzan kirjoitti:Voi veriset rystyset sentään! Ompa tosi kiva irrottaa tota takimmaista pakosarjaa. Oon kaks mutteria saanu nylpättyä irti, ja neljä jäljellä.
Tulikin tässä mieleen, että onko kuinka yleisiä nuo pakosarjan tiivistevuodot bussossa? Mulla kun oli jäännöshappi kierroksilla liian iso, ja en oikeen keksi mistä pakoputki vuotais. Pakosarjan tiivisteet olis yks vaihtoehto, mutta ku ei sieltä kuulu edes mitään ylimäärästä ääntä. Yleensä ku on pakosarjan tiiviste vuotanu, ni on aika napsuntaa kuulunu sieltä suunnalta. Mietin tässä että kannattaako muun tota nyt ihan varmuudenvuoks edes irrottaa. Uudet tiivisteet mulla kyllä on, mutta hommana tuo on aika iso näköjään, vaikka on jo imusarjat yms. härpättimet irti ja moottoria kallistettu eteenpäin sen verran ku antaa myöden. Hirvittää vaan, vaikka saisin ton irti, niin miten se takasin laitto mahtaa onnistua.
Ja eikös lambdan luulis korjaavan seoksia rikkaammalle jos vuotaa ennen lambdaa? Eli sit olis päästöt muutenkin ihan vituillaan. Nyt oli vaan pelkästään jäännöshappi, ja nimenomaan kierrättäessä. Tyhjäkäynnillä oli sallituissa arvoissa. Ton tuplaulostulon toista rööriä koitin leimalla kengänpohjalla tukkia, mutta en tiiä oliko siitä mitään hyötyä.
99 malli taitaa olla kahdella lambdalla jotka on ennen katalysaattoria? Vai mitenkä? Jos putkessa on vuoto ennen lambdaa niin syttyy moottorin vikavalo. Jos katsastuksessa on liika happea ollut päästöissä vuotaa putki siis lambdojen jälkeisestä osasta putkea...
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Yhdellä lämmitettävällä lambdalla on. Herjaa kyllä jotain siitä lamda heateristä, että huono signaali, joten tilaan maanantaina varuiks uuden. Täytyy noita liitoksia tiivistellä ja kattoo pöntöt läpi ettei ole reikiä, ja tehdä toiseen ulostuloon tiivis tulppa minkälaittaaleimalle. Jospa se siitä.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei pitis tuon toisen ulostulon takapöntössä vaikuttaa, eikös se katsastuksessakin se haistelija tungeta sinne pakoputkeenJonzan kirjoitti:Yhdellä lämmitettävällä lambdalla on. Herjaa kyllä jotain siitä lamda heateristä, että huono signaali, joten tilaan maanantaina varuiks uuden. Täytyy noita liitoksia tiivistellä ja kattoo pöntöt läpi ettei ole reikiä, ja tehdä toiseen ulostuloon tiivis tulppa minkälaittaaleimalle. Jospa se siitä.
suht syvälle...
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilmeni tuossa tarve 166:en kumityynyjen vaihdolle. Yksi vain olisi tarve vaihtaa mutta jos eivät ole kovin karkean hintaisia, niin mielellään sitten vaihtaisi kaikki kerralla. Lepääkö 166 V6 samoilla tyynyillä tilassaan kuin 156 V6? Sillä vaan kun 156:een tuntuu hieman helpommin löytyvän osaa kuin 166:een.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei lepää. 156:n moottori roikuu korin etuaisoista, kun taas 166:ssa se lepää apurungon päällä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Kiitos tästä. Eipä tule tehtyä turhaa työtä, etsimisenkään suhteen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kun tässä 166:ssa on tuo sähkönen kaasuläppä mallia "oppiva", niin mitä se nyt sitten oikeen oppii? Tolla ecun resetoinnilla tuntus tulevan alavääntöä rutkasti lisää, mutta hiipuu pikkuhiljaa kun autolla ajelee kuukauden päivät. Akku irtipuoleks tunniks ja taas menee paremmin. Mikä tossa nyt oppii ja mitä?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei se ole kaasuläppä mikä oppii, vaan siellähän on ecussa useita parametrejä joita se oppii. Jos oppiminen menee aina väärään suuntaan niin veikkaisin että siellä on jotain vikaa, joku anturi antaa väärää arvoa, tms, minkä takia oppivat parametrit menee perseelleen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Minkäslainen homma tuo v6:n irroittaminen oikein on? Mahtuuko tulemaan yläkautta pois? Alakautta sitä en pysty näissä puitteissa poistamaan.
Pitäisi tuo öljypohjan tiiviste uusia kun vuotaa, eikä sitä saa pois ellei irroita öljynsuodatinjalkaa, joka on samalla moottorin kannake.
Pitäisi tuo öljypohjan tiiviste uusia kun vuotaa, eikä sitä saa pois ellei irroita öljynsuodatinjalkaa, joka on samalla moottorin kannake.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuuluuko 6-vaihteiseen jtd:n manuaali laatikkoon gl-4 vai gl-5 öljy?v6:n manuaali laatikossa mulla on gl-4 mut autodata väittää gl-5 jtd:hen.aattelin redlinen mt-90 ölpät laittaa jos tähän vaan sopii toi gl-4.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
http://www.heikka.fi/index.php?page=suositustaulukot
Tuon perusteella 2.4JTDmään ainakin Car Matryxit, eli GL-4.
PS.
En luottaisi Autodatan ilmottamiin tietoihin minkään auton minkään laatikon osalta.
Tuon perusteella 2.4JTDmään ainakin Car Matryxit, eli GL-4.
PS.
En luottaisi Autodatan ilmottamiin tietoihin minkään auton minkään laatikon osalta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No siinähän se lista on.Luin ton joskus mut en muistanu enää et missä se oli.Kiitos!Täytyy laittaa Mt-90 laatikkoon ja kattoo meniskö kylmänä pykälät paremmin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Heikosti mahtuu yläkautta laatikon kanssa, purkaa pitää paljon. Öljypohjan saa tiivistettyä kone paikallaankin kyllä. tuon takimmaisen tuen ja vetoakselin irti näprääminen on toki melko persiistä mutta kuitenkin onnistuu kone paikallaankin..Abarth kirjoitti:Minkäslainen homma tuo v6:n irroittaminen oikein on? Mahtuuko tulemaan yläkautta pois? Alakautta sitä en pysty näissä puitteissa poistamaan.
Pitäisi tuo öljypohjan tiiviste uusia kun vuotaa, eikä sitä saa pois ellei irroita öljynsuodatinjalkaa, joka on samalla moottorin kannake.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos tiedosta! Eli öljypohjakin mahtuu siis laskeutumaan pois koneen ollessa paikallaan?
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
http://www.yatego.com/tuning-connection ... -highsport
Http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun ... 6cd449409d
Ollut hetken hiljaista, joten nostetaas välillä
Lieneekö kenelläkään kokemuksia kyseisestä FK:n alustasarjasta. Onko miten laadukas, koska hinta on ainakin kilpailukykyinen. Vai onko ainoa oikea yhdistelmä Eibach plus koni/bilstein?
Ensimmäisessä linkissä mukaan tulee ilmeisesti myös niveltangot? Vai tuleeko.
Ja jälkimmäisessä tekstin mukaan ne sisältyvät jos on tarvis...
Kannattaako siis nekin myös vaihtaa samalla?
Http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun ... 6cd449409d
Ollut hetken hiljaista, joten nostetaas välillä
Lieneekö kenelläkään kokemuksia kyseisestä FK:n alustasarjasta. Onko miten laadukas, koska hinta on ainakin kilpailukykyinen. Vai onko ainoa oikea yhdistelmä Eibach plus koni/bilstein?
Ensimmäisessä linkissä mukaan tulee ilmeisesti myös niveltangot? Vai tuleeko.
Ja jälkimmäisessä tekstin mukaan ne sisältyvät jos on tarvis...
Kannattaako siis nekin myös vaihtaa samalla?
Jarru on vauhdin surma...
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niveltangot? Siis kallistuksenvakaajan luut? Ja halvalla ei vieläkään saa hyvää. Jos et meinaa tehdä kierosennätyksiä radalla, niin Konin iskarit ja uudet vakiojouset.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Just. Kun ei noi sivistyssanat ole vielä ihan hallussa (kun tähän päivään mennessä en ole vielä yhtäkään harrastekäyttistä omistanut). Eihän tollaisesta laivasta nyt mitään rata-autoa olla tekemässäkään, mutta lähemmäksi tienpintaa hän itseään huutaa. Vielä kun kesärenkaat ovat kokoa 18"
Jarru on vauhdin surma...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
juu, tuon öljynsuodatinjalan irrotuksen jälkeen sen saa venkslattua alas. Ahdasta toki on ja olikohan vielä niin että jakopään puolelta piti vähän nostaakin konettaAbarth kirjoitti:Kiitos tiedosta! Eli öljypohjakin mahtuu siis laskeutumaan pois koneen ollessa paikallaan?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei ole tietoa tuosta alustasta, mutta on kyllä pirun halpa. Ei tolla hinnalla saa eteen ja taakse, jousia ja iskareita mistään ja etenkin jos vaan madalluksen haluaa. kannattaa tosiaan ostaa koko setti, jos näyttää siltä että iskarit ja jouset on alkuperäiset.Moritz kirjoitti:http://www.yatego.com/tuning-connection ... -highsport
Http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun ... 6cd449409d
Ollut hetken hiljaista, joten nostetaas välillä
Lieneekö kenelläkään kokemuksia kyseisestä FK:n alustasarjasta. Onko miten laadukas, koska hinta on ainakin kilpailukykyinen. Vai onko ainoa oikea yhdistelmä Eibach plus koni/bilstein?
Ensimmäisessä linkissä mukaan tulee ilmeisesti myös niveltangot? Vai tuleeko.
Ja jälkimmäisessä tekstin mukaan ne sisältyvät jos on tarvis...
Kannattaako siis nekin myös vaihtaa samalla?
Ois pitäny itellekin ostaa koko paketti, nyt saa uusia vuorotellen eteen ja taakse iskareita/jousia.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Yleisellä tasolla tuossa sarjassa on se huono puoli, että ilmeisesti sama sarja käy jokaisen malli kanssa (2.0-3.0 l) eikä ole iskunvaimentimen säätöjä.
Eli voi olla alitehoiset vaimentimet painavan keulan kanssa.
Eli voi olla alitehoiset vaimentimet painavan keulan kanssa.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Totta, tais peräti olla V6 manuaalissa ja V6 automaatissakin eri jouset. Silti veikkaan että uudet jouset on jäykemmät kuin 15 vuotta vanhat oli malli mikä tahansa. Nimin. uusilla oikeanlaisilla(?) tarvikejousilla etupää vähintään 2 cm korkeammalla kuin ennen eikä edes niiaa yhtä paljon hidasteissa. Tosin nyt etupää eri paria kuin takapää, ja ennen mietin, että kuka hullu tätä madaltaisi kun ei pärjää "vakialustallakaan" normiajossa.Finest kirjoitti:^Yleisellä tasolla tuossa sarjassa on se huono puoli, että ilmeisesti sama sarja käy jokaisen malli kanssa (2.0-3.0 l) eikä ole iskunvaimentimen säätöjä.
Eli voi olla alitehoiset vaimentimet painavan keulan kanssa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jouset varmasti onkin tarpeeksi jäykät.
Lähinnä huolestuisin iskuvaimentimien vaimennustehosta suhteessa painoon ja jousiin, ettei tule kengurumeinikiä.
Lähinnä huolestuisin iskuvaimentimien vaimennustehosta suhteessa painoon ja jousiin, ettei tule kengurumeinikiä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itsellä on Bilsteinin alusta omassa. Jonkun verran lähempänä tonttia on kuin vakio mut ei ole millään lailla pintakova tms. Miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, en osaa sanoa kun en ole vakioalustaista 166:tta ajanut. Tuosta saa jonkunlaisen käsityksen korkeudesta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... start=2300
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Löytyi uusi paikka, mistä saisi Konin STR:ää halvalla ja H&R:n jousia myös mitä Koni iskareidensa kaveriksi tyrkyttää.Finest kirjoitti:Jouset varmasti onkin tarpeeksi jäykät.
Lähinnä huolestuisin iskuvaimentimien vaimennustehosta suhteessa painoon ja jousiin, ettei tule kengurumeinikiä.
Jäi vaan mietityttämään iskareiden vaimennusteho mistä ylempänä huolestuttiin kun Konillakin näyttäisi samat iskarit menevän jokaiseen 166:een. Jouset (Eibach, H&R) taas ovat eri riippuen moottorista...
http://www.alufelgenland.de/store/advan ... t=0&page=2
Toi Koni ja H&R kustantaisi n. 520 € (edullinen) + lähetys Saksasta ja FK n. 430€ (halpa) + lähetys...
No tällä viikolla lähtee jompikumpi tilaukseen. Saattaa olla, että Koneihin kallistuu??
Jarru on vauhdin surma...
- MATRUUSI
- Viestit: 128
- Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
- Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07 - Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pystyn vihdoin myöntämään itselleni että minulla on ongelma 166sen kanssa.
En vain millään saa tätä autoa mielestäni, pelkään tästä on tulossa riippuvuus.
Ei ole tilaa, aikaa, tarvetta taikka rahaa mutta haluan sellaisen
Suunnittelen siis mielessäni ostoa, mitä kannattaisi ottaa huomioon:
-vuosimallit, missä vähiten ongelmia? Malli ennen face lift näyttä mielestäni paremmalta
-moottori, V6 tottakai mutta 2,5 tai 3,0?
-manuaali, kivempi ja kestävämpi?
-nahkasisustus tottakai, muita "tärkeitä" varusteita?
-pahimmat tyyppiviat?
Pahimmat oireet on kohtapuolin pakko hillitä koeajolla.
Onko 166 hyvä ajaa, siis vaikka vrt 159?
Onneksi nettiauto, blocket.se, mobile.de haku eilen illalla ei tuottanut toivottua tulosta
En vain millään saa tätä autoa mielestäni, pelkään tästä on tulossa riippuvuus.
Ei ole tilaa, aikaa, tarvetta taikka rahaa mutta haluan sellaisen
Suunnittelen siis mielessäni ostoa, mitä kannattaisi ottaa huomioon:
-vuosimallit, missä vähiten ongelmia? Malli ennen face lift näyttä mielestäni paremmalta
-moottori, V6 tottakai mutta 2,5 tai 3,0?
-manuaali, kivempi ja kestävämpi?
-nahkasisustus tottakai, muita "tärkeitä" varusteita?
-pahimmat tyyppiviat?
Pahimmat oireet on kohtapuolin pakko hillitä koeajolla.
Onko 166 hyvä ajaa, siis vaikka vrt 159?
Onneksi nettiauto, blocket.se, mobile.de haku eilen illalla ei tuottanut toivottua tulosta
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
159 2,2 vs 166 2,5 menee "vanhan herran" voitoksi.MATRUUSI kirjoitti:Onko 166 hyvä ajaa, siis vaikka vrt 159?
3,2 olisi toki paras kone 166:een, mutta niitä on kai vain faceliftissä ja hinnat jotain aivan muuta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Älä vaan mee ajamaan 166:sta! Itse eilen ensikertaa korttelin verran puikoissa ja nyt on pahasti harkinnassa tämä yksilö:MATRUUSI kirjoitti:Pystyn vihdoin myöntämään itselleni että minulla on ongelma 166sen kanssa.
En vain millään saa tätä autoa mielestäni, pelkään tästä on tulossa riippuvuus.
Ei ole tilaa, aikaa, tarvetta taikka rahaa mutta haluan sellaisen
Suunnittelen siis mielessäni ostoa, mitä kannattaisi ottaa huomioon:
-vuosimallit, missä vähiten ongelmia? Malli ennen face lift näyttä mielestäni paremmalta
-moottori, V6 tottakai mutta 2,5 tai 3,0?
-manuaali, kivempi ja kestävämpi?
-nahkasisustus tottakai, muita "tärkeitä" varusteita?
-pahimmat tyyppiviat?
Pahimmat oireet on kohtapuolin pakko hillitä koeajolla.
Onko 166 hyvä ajaa, siis vaikka vrt 159?
Onneksi nettiauto, blocket.se, mobile.de haku eilen illalla ei tuottanut toivottua tulosta
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/6432874
Onneks en ees tiedä missä on Suonenjoki, joten ei oo vaaraa että heti tulis kauppoja!