2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Valvoja: Moderators
2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Moi pitkästä aikaa!
Kumman valitsisit? Itsellä mielessä tuo jälkimmäinen tietyistä syistä...
Kiitokset.
Kumman valitsisit? Itsellä mielessä tuo jälkimmäinen tietyistä syistä...
Kiitokset.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
vai jts?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Ei tarttis edes miettiä. Molemmat on taloudessa ollut ja toi 2.0ts menetti tehonsa just silloin kun v6 tuli pihaanSmacket kirjoitti:V6, ehdottomasti.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
v6 tai 1.8ts jos bensaa haluaa säästää, 1.8:ssa on yksi hajoava murhe vähemmän kuin 2.0:ssa eli tasapainoakselihihna. Tehoeroa 2.0ts vs 1.8ts taitaa olla joku 10hp. JTS:n huono maine ei ole ihan tyhjästä tullut, kai ne hyviä on kun ne toimii?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Tomlau kirjoitti:vai jts?
No ei kyllä, ennemmin perus-TS. JTS ei tuo mitään hyvää verrattuna tessuun. Lisähepat ei edes tunnu ajossa, joskus jts tuntui jopa laiskemmalta.
Neloskoneiden keulat ovat aika paljon kevyempiä joten auto voi tuntua mutkapätkillä herkemmältä ja jopa paremmaltakin, mut onhan V6 äänet ja suorituskyky omaa luokkaansa. Lisäksi V6 lienee kestävämpi kunhan muistaa vaihtaa kiristimenkin jakohihnan vaihdon yhteydessä.
Omista autoistani jtdm on kuitenkin arkikäyttiksenä ollut mulle mukavin. Tosi pieni kulutus ja silti käytännön suorituskyky on erinomainen.
Pitkälti riippuu tientenkin minkälaiseen käyttöön auto tulisi.
Abarth 500 Esseesse
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Tarkoitus olisi ottaa projektiksi...ja kesä cruisailuun sitten jatkossa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Busso. Tunteella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
^ Jep. Busso. Ehdottomasti.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Ehdottomasti TS!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
V6 tässä tapauksessa. Älä mieti edes muuta.JMV kirjoitti:Tarkoitus olisi ottaa projektiksi...ja kesä cruisailuun sitten jatkossa
Mikäli auto olisi tullut arkikäyttöön ja olisit joskus erehtynyt tankatessa miettimään "onpas benziini kallista tänä päivänä", niin sitten olisin sanonut, että etsi hyvä. TS tai V6. Siitä 2.0 TS:sta voi jättää sen tasapainoakselihihnan laittamattakin.. Suomessa on kuulemma kaksi hyvää JTS:ssää. Toinen Turussa ja toinen Jyväskylässä, joten ne meni jo.
Tessussa on tosiaan hyvää kutoseen verrattuna kulutus ja auton ketteryys mutkissa. Kutosessa tehot, äänet, fiilis ja onhan se yksi kauneimmista moottoreista ainakin puunattuna.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Neloskoneista yksviiskutosta koskaan ajamattoman täydellisellä varmuudella sanon, että en vois kuvitellakaan ko. autoa millään muulla padalla kuin kutosella, jos se harraste- ja itseviihdytyskäyttöön tulee. Arkista käyttöautoa voisi jollain muullakin tuumailla.
Tosin äkkiä siinä käy niin, että "käyttöautot" kerää pölyä pihassa, kun ei huvita muilla kuin bussolla ajella...
m.sa:lle terkkuja, hyvin kulkee.
Tosin äkkiä siinä käy niin, että "käyttöautot" kerää pölyä pihassa, kun ei huvita muilla kuin bussolla ajella...
m.sa:lle terkkuja, hyvin kulkee.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Minäkin voisin laittaa taas m.sa:lle terkkuja. Hyvin kulkee.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Arkiautoksi JTD/TS. Harrasteeksi V6, tai jos hulluksi haluaa ryhtyä niin JTS... Eli Bussolle tulee ääni täältäkin! Muikeat saundit siinä koneessa ja harrastepeliksi vaihtoehdoista aivan ehdottomasti AINOA vaihtoehto
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Harrasteeksi isobusso ja menee se jtässäkin.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
En nyt ihan allekirjoita tuota JTS.n parjaus kommenttia, mielestäni pihassa oleva ts vastaan jts ottelussa kuitenkin tuo jts on parempi.m.sa kirjoitti:Tomlau kirjoitti:vai jts?
No ei kyllä, ennemmin perus-TS. JTS ei tuo mitään hyvää verrattuna tessuun. Lisähepat ei edes tunnu ajossa, joskus jts tuntui jopa laiskemmalta.
Neloskoneiden keulat ovat aika paljon kevyempiä joten auto voi tuntua mutkapätkillä herkemmältä ja jopa paremmaltakin, mut onhan V6 äänet ja suorituskyky omaa luokkaansa. Lisäksi V6 lienee kestävämpi kunhan muistaa vaihtaa kiristimenkin jakohihnan vaihdon yhteydessä.
Pitkälti riippuu tientenkin minkälaiseen käyttöön auto tulisi.
JTS imusarjan puhdistuksen jälkeen selvästi pirteämpi kuin TS, myöskin se on ajossa hiljaisempi ja siinä nyt kuitenkin on bosen systeemi, joka on parempi kuin tuon ts.n alkuperäinen subbari, ainakin sen paluusignaalin katkomisen jälkeen jolloin tuli eq menuvalikkoon.
Molemmat siis ovat sportwagoneita, joten vertailu on helppoa.
Myöskin tuo JTS taitaa viedä soppaa vähemmän kuin TS samalla ajolla, ja kummasti siinä ainakin TUNTUU olevan voimaa enemmän.
TS:llä ajettu 150 ja JTS:llä yli 200 tuhatta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
^samaa mieltä kyllä. Jtässää ei tartte pakosti polkea->kulutus pienenpi. Toinen juttu on sitten se, että onnistuuko se nyssyttely
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
VEE KUUS!
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Tuossahan se kaikki oleellinen olikin jo sanottu.toolman kirjoitti:v6 tai 1.8ts jos bensaa haluaa säästää, 1.8:ssa on yksi hajoava murhe vähemmän kuin 2.0:ssa eli tasapainoakselihihna. Tehoeroa 2.0ts vs 1.8ts taitaa olla joku 10hp.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Ihan vithuillakseni ihmettelen pojan ajavan bussolla töihin 20 eurolla viikossa (grani-kaivoksela). Juu juu on veekutoselle kidutusta...itsehän vetäisisin nilkka suorana koko ajan.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Sen toisen omistajana pitää varmaan osallistua tähän keskusteluunhagger16 kirjoitti:Suomessa on kuulemma kaksi hyvää JTS:ssää. Toinen Turussa ja toinen Jyväskylässä, joten ne meni jo.
Mulla on ollut molemmat ja nyt kun tuo JTS laitettiin kuntoon niin uskallan väittää että ero V6:n suorituskykyyn ei ole kovin suuri. Keskeisin ero on fiilispuolella, Bussossa kun on ÄÄNET ja vielä sellainen lisäpotku siinä jossain 5000:n kierroksen kieppeillä. JTS taas vetää tasaisesti punaviivalle. 2002 tai uudempi V6 ajonvakautuksineen olisi minun valintani jos nyt olisi ostoksilla. Toki JTS on huomattavasti taloudellisempi.
CARF0869
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Kesä kruisailuun ja projektiksi voisi olettaa, että olisi avomallia eli moottorilla ei niin väliä. Paitsi kun kysytään TS vai V6 niin muuten etuvedon vetonaulahan on V6 moottorisissa alfoissa. Ei esim. 3.0 GTV ole vaihtoehto sitten?
Vai onkos tää pottuilua että kaikki alfat on eksoottisia kesäkäyttö projekteja?
Vai onkos tää pottuilua että kaikki alfat on eksoottisia kesäkäyttö projekteja?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Busso ja isobusso kumman tahansa kun valitset niin ei voi mennä mikään pieleen, niin kuin ei yleensäkkään Alfojen kanssa
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Miksi vaihtoehtoina pelkkiä pikkulohkoja
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Moottorivaihtoehdoista uskaltaisin olettaa että ihan jotain 156:sta ollaan hankkimassa. Ja 3.2 hinta pompsahtaa. Omia kokemuksia ei ole kuin pikkubussosta ja lisäksi TS:stä pelkästään selespeedillä. 156 V6 myyntiä silti kadun enemmän kuin mitään..
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Itsellä 2.0 ts. Ostin jokapäiväiseen ajoon tämän GTV:n ja laskin että tämän vielä pystyn bensakuluineen ylläpitämään. Sellainen hyvä kompromissi: tarpeeksi tehoa, mutta ei aivan älytön kulutuskaan. Fiilistä sensijaan 10/10 joka tapauksessa. Sitten kun aikoinaan saan tarpeeksi palkankorotusta täytyypi se Busso hommata.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Vieläkin haikailen joka päivä sitä Busson vihaista ärinää kun sille antaa kenkää. Pitikin mennä luopumaan siitä.
Harrastelupeliksi ei ole vaihtoehtoja.
Harrastelupeliksi ei ole vaihtoehtoja.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Ehdottomasti V6.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Ei tuo minunkaan JTS ole ainakaan koneen takia huono ollut. Tosin sen olikin nimimerkki alfa 156 v6 jo rempannut. Ei vie öljyä eikä siinä muutakaan ongelmaa ole ollut viimeisen vuoden aikana.JaniW kirjoitti:Sen toisen omistajana pitää varmaan osallistua tähän keskusteluunhagger16 kirjoitti:Suomessa on kuulemma kaksi hyvää JTS:ssää. Toinen Turussa ja toinen Jyväskylässä, joten ne meni jo.
Mulla on ollut molemmat ja nyt kun tuo JTS laitettiin kuntoon niin uskallan väittää että ero V6:n suorituskykyyn ei ole kovin suuri. Keskeisin ero on fiilispuolella, Bussossa kun on ÄÄNET ja vielä sellainen lisäpotku siinä jossain 5000:n kierroksen kieppeillä. JTS taas vetää tasaisesti punaviivalle. 2002 tai uudempi V6 ajonvakautuksineen olisi minun valintani jos nyt olisi ostoksilla. Toki JTS on huomattavasti taloudellisempi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
^Sinun ja Janin JTS:ssä yhdistävänä tekijänä on sitten ainakin rempattu kone.
Hyvähän se on, että toimii. Niin paljon lukenut vaan ettei toimi..
Hyvähän se on, että toimii. Niin paljon lukenut vaan ettei toimi..
Senza cuore saremmo solo macchine
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
No mulla ei ole koneeseen koskettu (vielä ) , kun hyvin pelittää. Joku juttu saattaa olla moottorin versiossakin. Kattelin joskus eperistä kannen numeroa, mulla se on vielä uudempi mitä eperi väittää. Wanha liisari kun on, niin ei ainakaan liisinkiyhtiön tiedossa ollut alkutaipaleen koneremonttia tai muutakaan. Vain normaalit huollot ja munkkirasvoilla tiätysti.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Täältäkin ääni V6:lle. Ja SUOSITTELEN Boselift version. En tiedä mitä italian pojat ovat sille tehneet, mutta se tuntuu paljon tehokaamalta kuin prefacelift. Lisäksi se vääntää erittäin väkevästi(prefacelift lähti kunnolla vasta 3500 yläpuolella) ja alhaalta ja äänet koko kierrosluku lueella ovat erittäin komeat. 6 vaihteella se tuntui sitkeämältä kuin 166 turbo
Ainoa mihin pitäisi varautua on se, että oikeasti v*******a ajaa hilja ja nopeus hyvin herkästi lähtee käsistä
Ainoa mihin pitäisi varautua on se, että oikeasti v*******a ajaa hilja ja nopeus hyvin herkästi lähtee käsistä
Nothing beats cubic inch
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Eipä munkaan JTS:ään ole koneeseen koskettu ja kuitenkin 217tkm tjsp mittarissa. Säännöllisesti kun vaihtelee öljyt ja mieluiten vielä käyttää oikeanlaatuista, niin mikäs tässä on ajellessa. Kohta edessä jakohihnan vaihto, mutta ihan normi huolloilla on nyt menty jo pidempään.
Multa ääni isolle Bussolle. Kyl siinä on vaan niin herkku peli.
Multa ääni isolle Bussolle. Kyl siinä on vaan niin herkku peli.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
En näe mitään syytä valita ts:ää tuohon käyttöönJMV kirjoitti:Tarkoitus olisi ottaa projektiksi...ja kesä cruisailuun sitten jatkossa
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Minusta ihan sama mikä motti siellä on kunhan on Alfa.
Minulle pikku busso tuli ihan vahingossa, Alfaa olin ostamassa ja pikku kylässämme oli tasan kaks myynnissä.
Molemmat V6 koneella. Autojen myyjäliikkeet olivat innoissaan niitä myymässä, ei kuulemma kiinnnostanut ostajia kun söivät bensaa.
Minua se bensan syönti haittaa kun ajan vähän ja bensaa saa vielä asemalta ilman säännöstelykorttia.
Minulle pikku busso tuli ihan vahingossa, Alfaa olin ostamassa ja pikku kylässämme oli tasan kaks myynnissä.
Molemmat V6 koneella. Autojen myyjäliikkeet olivat innoissaan niitä myymässä, ei kuulemma kiinnnostanut ostajia kun söivät bensaa.
Minua se bensan syönti haittaa kun ajan vähän ja bensaa saa vielä asemalta ilman säännöstelykorttia.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Oisko jollain esittää ihan oikeita laskelmia paljonko noiden pidossa on hintaeroa muuta kuin polttoaine +50% tms?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
Yhdeksän Alfa 156-vuoden jälkeen hieman kokemusta:
V6 kuluttaa 1-2 litraa kaupungissa enemmän kuin 2.0TS, maantiellä TS 6,5-7,0 ja V6 7,5
Jakopää 3v/60tkm:
V6 osat 270€+vesip.85€+ työ 330€ = 685€ (vesipumpun vaihto riittää joka toinen hihnanvaihto)
2.oTS osat 220€+vesip. 35€ + työ 300€ = 555€
Vakuutuksissa ei merkittävää eroa.
Ajoneuvovero: V6 405€, TS reilu 200€
Mielestäni V6 tulee kalliimmaksi vain veron ja kulutuksen johdosta.
Eikä mielestäni V6:n ajettavuus ole merkittävästi huonompi, teho ja äänet sen sijaan selkeästi paremmat.
Ehdottomasti V6
V6 kuluttaa 1-2 litraa kaupungissa enemmän kuin 2.0TS, maantiellä TS 6,5-7,0 ja V6 7,5
Jakopää 3v/60tkm:
V6 osat 270€+vesip.85€+ työ 330€ = 685€ (vesipumpun vaihto riittää joka toinen hihnanvaihto)
2.oTS osat 220€+vesip. 35€ + työ 300€ = 555€
Vakuutuksissa ei merkittävää eroa.
Ajoneuvovero: V6 405€, TS reilu 200€
Mielestäni V6 tulee kalliimmaksi vain veron ja kulutuksen johdosta.
Eikä mielestäni V6:n ajettavuus ole merkittävästi huonompi, teho ja äänet sen sijaan selkeästi paremmat.
Ehdottomasti V6
Re: 2.0 ts vai 2.5 V6 ?
2000 ja vanhemmat menee kokonaispainolla, jolloin V6 vero on 202,57€/vuosi. Tessusta en osaa sanoa, mitä se vanhemmissa on, veikkaisin muutaman kympin hinnaneroa.jmi kirjoitti: Ajoneuvovero: V6 405€, TS reilu 200€
Ja vastaus on edelleen V6. Ei harrastushärvelinä vaihtoehtoja busson murinalle, ihan turha tyytyä vähempään, kun noitakin saa puoli-ilmaiseksi.