Alfa 156 v6 kytkin
Valvoja: Moderators
Alfa 156 v6 kytkin
Terve,
Olen aloittamassa 156 2.5 v6 turbon rakentamista ja kysyisin että tietääkö kukaan mistä saa pitävämpää kytkintä?
Tätä mallia ei ole ilmeisesti paljon rakennettu turbolle ja kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Osia on paljon ja puuttuu enään muutama letku.
Olen aloittamassa 156 2.5 v6 turbon rakentamista ja kysyisin että tietääkö kukaan mistä saa pitävämpää kytkintä?
Tätä mallia ei ole ilmeisesti paljon rakennettu turbolle ja kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Osia on paljon ja puuttuu enään muutama letku.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Asiaa GTAn kytkin on hieman järeämpi mutta tuskin sekään riittää? Olikohan Helixillä saatavana tuohon vahvempaa kytkintä...? Samalla sit lukko tasauspyörästöön.
Abarth 500 Esseesse
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Helixiltä saattais löytyä, täytyy laittaa niille kysely.
Tässä autossa on jostain syystä lukko, en tiedä milloin se on asennettu kun ei papereista näy, sain kattavan huolto historia mukaan kun ostin auton.
Paljonkohan tälläinen moottori kestää ahtopaineita, arvauksia?
Tässä autossa on jostain syystä lukko, en tiedä milloin se on asennettu kun ei papereista näy, sain kattavan huolto historia mukaan kun ostin auton.
Paljonkohan tälläinen moottori kestää ahtopaineita, arvauksia?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Siis vakio kone vai?jermu kirjoitti: Paljonkohan tälläinen moottori kestää ahtopaineita, arvauksia?
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Vakio kone.
Tähän ei ilmeisesti löydy paksumpia kansi pahveja?
Tähän ei ilmeisesti löydy paksumpia kansi pahveja?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Mun arvaus on, että ruisku menee kahville kun imusarjaan nousee ylipaine.
Ja jos ruisku jostain syystä sattuisi toimimaan paineilla, niin alle 0.5 pitäisin paineet.
Mitään faktaahan mulla siis ei tämän moottorin ahtamisesta ole, mutta veikkaisin, että vakio kone ei lähde toimimaan ihan pelkästään ahdin lisäämällä.
Ja jos ruisku jostain syystä sattuisi toimimaan paineilla, niin alle 0.5 pitäisin paineet.
Mitään faktaahan mulla siis ei tämän moottorin ahtamisesta ole, mutta veikkaisin, että vakio kone ei lähde toimimaan ihan pelkästään ahdin lisäämällä.
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Isommat suuttimet on ja samoin pensa pumput säätimellä, en ole ensimmäistä kertaa virittämässä autoa.
Tämä kytkimen pito on ainot ongelma tässä vaiheessa, tosin taitaa tulla myös vetoakseli ongelmat?
Alusta ja jarrut on laitettu ratakuntoon.
Tämä kytkimen pito on ainot ongelma tässä vaiheessa, tosin taitaa tulla myös vetoakseli ongelmat?
Alusta ja jarrut on laitettu ratakuntoon.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Kuulostaa aika eksoottiselta projektilta kyllä. Projektiosastolle oma tarina tästä? Mites muuten jarrut hoidettu, ihan perinteisesti alipainetehostimella vai tehnyt tehostamattomat, kuten rallin pikkuluokissa ainakin monet tekevät?
Re: Alfa 156 v6 kytkin
En tiiä onko tästä projektiosastolle mitään.
Jarrut on kisalevyillä ja brempon paloilla ihan normaalilla tehostajalla.
Turbo on garret t3/t4 uusi ja tarkastettu, öljyn kierto on jäähdyttimen läpi ja keulalle tulee välijäähdytin.
Tehoja ajattelen noin 295-325hp.
Muutamilla ulkomaalaisilla sivuilla on tehty tälläinen projekti ja hyvin tuloksin.
Jarrut on kisalevyillä ja brempon paloilla ihan normaalilla tehostajalla.
Turbo on garret t3/t4 uusi ja tarkastettu, öljyn kierto on jäähdyttimen läpi ja keulalle tulee välijäähdytin.
Tehoja ajattelen noin 295-325hp.
Muutamilla ulkomaalaisilla sivuilla on tehty tälläinen projekti ja hyvin tuloksin.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Jos nyt edelleen puhutaan ihan vakiokoneesta, niin ei taida ihan 300 onnistua...
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Luin yhtä ulkomaalaista saittia ja siellä oli otettu vakio 2.5 l v6 koneesta 0.5 bar paineella 295 heppaa vakio koneesta samanlaiseslla ahtimella, tosin ne käytti 7 suutinta.
Mulla on vaan 6 jotka virtaa 390ccm/2 mitkä pitäs riittää pensapumpun kanssa bosch 044.
Sen näkee sitten seosmittarista mitä pitää säätää.
Mulla on vaan 6 jotka virtaa 390ccm/2 mitkä pitäs riittää pensapumpun kanssa bosch 044.
Sen näkee sitten seosmittarista mitä pitää säätää.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Okei. Aika hyvin on sitten saatu.
Olisko tähän kyseiseen projektiin linkkiä?
Itse sain kipinän eräästä turbotetusta 8v twin sparkista, jossa oli vakio sisuskalut ja nokat ja jota ajettiin 0.8bar -paineilla. Ruisku tosin oli vaihdettu KMS:ksi. Suuttimetkin vakiot, mutta niiden tuotto taisikin sitten ensimmäisenä rajoittaa tehoja (216hp/320nm).
Olisko tähän kyseiseen projektiin linkkiä?
Itse sain kipinän eräästä turbotetusta 8v twin sparkista, jossa oli vakio sisuskalut ja nokat ja jota ajettiin 0.8bar -paineilla. Ruisku tosin oli vaihdettu KMS:ksi. Suuttimetkin vakiot, mutta niiden tuotto taisikin sitten ensimmäisenä rajoittaa tehoja (216hp/320nm).
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Tästä linkistä katoin vähän noita tehoja, sain sellaisen käsityksen että nää oli ajanut 7 suuttimella, http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... 2-5-a.html
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Aika hurjaa tekstiä, varsinkin kun puhutaan pyörätehoista
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Taitaa sopiva kytkin löytyä Helixiltä kun katsoo ahdetun Fiat/Lancia 16-/20-venttiilisen osastolta.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Alfa 156 v6 kytkin
Itse en lähtisi vaparin moottorinohjauksella ahtamaan, vaan hommaisin virityskäyttöön soveltuvan säädettävän boxin.
Muuttujia on kuitenkin sen verran enempi tuollaisessa ahdetussa koneessaa vs. vapari, että hyötysuhde/kestävyys jää alhaiseksi.
Ei se pelkkä lisäbensan syöttö ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Sitten taas kirotaan ettei ite tehty turbokone kestä.
Muuttujia on kuitenkin sen verran enempi tuollaisessa ahdetussa koneessaa vs. vapari, että hyötysuhde/kestävyys jää alhaiseksi.
Ei se pelkkä lisäbensan syöttö ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Sitten taas kirotaan ettei ite tehty turbokone kestä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa 156 v6 kytkin
GreenThingin linjoilla, eli vaihda suosilla moottorinohjaus ylipaineen päälle ymmärtävään malliin. Nakutuksen välttämiseksi kannattaa miettiä polttoaineeksi bensan sijasta etanolia (RE85), ellet halua puristuksia pudottaa - pikkubussossa taitaa vakiona olla rutut hivenen kympin päällä.
Meinaatko ahtaa kahdella hyrrällä, asymmetrisesti vai tehdä todella mielenkiintoisen pakosarjahässäkän molemmilta pankeilta yhdelle ahtimelle?
Meinaatko ahtaa kahdella hyrrällä, asymmetrisesti vai tehdä todella mielenkiintoisen pakosarjahässäkän molemmilta pankeilta yhdelle ahtimelle?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.