Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipa kerran tilattua Taiwanista alfa romeo tuoksua. Komea pullo Alfa Romeo merkillä. Pullo vaan oli vuotanut hiukan postauksen aikana. Koko paikallinen postitoimistommekin oli saanut uuden ominaistuoksun! Liekkö siksi se lakkautettiinkin ja siirettiin Siwan hoitoon?
En tiedä kuka tuoksun on kehittänyt, mutta ei se alfan sisälle silloin tällöin suihkautettuna pahakaan ole.
En tiedä kuka tuoksun on kehittänyt, mutta ei se alfan sisälle silloin tällöin suihkautettuna pahakaan ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En vielä kauheast tota hakuu ol käyttäny (pahoittelen ), mut onk 2000 mallin stw:ssä ruiskusuodin? ja jos niin mistäpäin löytyy?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
... Ruiskusuodin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän sellainen löydy, tosin todennäköisesti polttoainetankin sisällä ja vaihto mallia "hankala".
Siksipä noita harvemmin vaihdetaankaan, saatika tarvitsee vaihtaa. Dieselissä on tottakai naftasuodatin.
Siksipä noita harvemmin vaihdetaankaan, saatika tarvitsee vaihtaa. Dieselissä on tottakai naftasuodatin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tattista, näin hieman itsekin ajattelin ku tuli pikasee kurkattua auton alle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tietoa mistäpäin alkais vikaa etsimään, kun auto käy normaalisti kylmänä tyhjäkäyntiä/ottaa kierroksia/pystyy ajamaan, ja kun alkaa ns. Kunnolla lämpeemään niin vaan sammuu eikä lähde enää käyntiin. Ajossa sammuu kesken kaiken kuin myös paikallaan ollessa ilman mitään ylimääräisiä kaasutteluja. Kun laittaa virrat päälle ruiskuvalo syttyy hetkeksi, sammuu ja syttyy taas uudelleen ja jää siihen. Kaasuläpän puhdistin kun oli karstainen, pumppu pyörii normaalisti. Vikakoodia en ole lukenut tai luetattanu iun ei oikee pääse mihinkään, ja obdllä ei taida kunnolla päästä kiinni tohon? Kyseessä 1.8ts -00.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä pääsee ihan millä tahansa OBD-lukijalla kiinni, millä ylipäänsä pääsee viiskutoseen. Missäpäin? Alueella voi hyvinkin olla joku Alfisti, kenellä on piuha + läppäri + softa.
Joka tapauksessa jos lämmetessä sammuu ja ei käynnisty ennen kuin jäähtyy, niin kampiakselin asentoanturille erityisen vahva ääni.
Joka tapauksessa jos lämmetessä sammuu ja ei käynnisty ennen kuin jäähtyy, niin kampiakselin asentoanturille erityisen vahva ääni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suatani ku tulee nopeasti vastausta täältä oon käsittäny et jos se menee tiensä päähän niin ei käynnistyis enää kylmånäkää? Biili löytyy nakkilasta. Jos tosta niin mites, toimiiko mallia tarvike? Kun on isäukon biili niin pitäs jotai budjettiratkasua löytää..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuota anturia ole motonetistä osteltu hyvällä menestyksellä? Hinta tais olla jotain alta 20eur.
Ja tosiaan kampuran asentoanturi yleisimmin kuolee siten, että kuumalla koneella kone vaan sammuu ja sahata saat vaikka maailman tappiin, eikä käynnisty.
Mutta kun antaa koneen jäähtyä (tapauksesta riippuen 30min-2tuntia) lähtee käyntiin kiltisti ja käy tasan niin kauan, kunnes kone taas lämpenee.
Ulkomuistista en muista yhtään tapausta, missä olisi niin totaalisesti tuo kuollut, ettei kone enää kylmänäkään starttaa? Toki näitä voi olla vaikka mitenkä paljon, jopa täällä voorumilla, sitä en sano. Mutta noita "ei toimi kuumana"-keissejä on täällä ja todella monta ainakin...
Ja tosiaan kampuran asentoanturi yleisimmin kuolee siten, että kuumalla koneella kone vaan sammuu ja sahata saat vaikka maailman tappiin, eikä käynnisty.
Mutta kun antaa koneen jäähtyä (tapauksesta riippuen 30min-2tuntia) lähtee käyntiin kiltisti ja käy tasan niin kauan, kunnes kone taas lämpenee.
Ulkomuistista en muista yhtään tapausta, missä olisi niin totaalisesti tuo kuollut, ettei kone enää kylmänäkään starttaa? Toki näitä voi olla vaikka mitenkä paljon, jopa täällä voorumilla, sitä en sano. Mutta noita "ei toimi kuumana"-keissejä on täällä ja todella monta ainakin...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pari linkkiä erittäin opealla etsimisellä (kampiakselin anturi oli hakusana)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=390803
Myös tässä tiettävästi oli YKK-anturin vika:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=334286
Kampiakselin asentoanturi = YKK-anturi.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=390803
Myös tässä tiettävästi oli YKK-anturin vika:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=334286
Kampiakselin asentoanturi = YKK-anturi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitosta paljon jälleen kerran. Pikaisen lukemisen jälkeen oireet täsmäävät aika tavalla ton kampiakselin asentotunnistimen kanssa. Täytyy tota kahtoo ja vaihtaa josko löyty apu ongelmaan.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moponetistä ja hinta 39 e ja tarvike mutta toimii 100%
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun JTS ei lähtenyt enään kylmänäkään käyntiin, kun asentoanturi menit kaput. Tuntuivat olevan kiven alla Suomessa, Koivusella taisi olla jopa 1 kappale hintaan 35e. Vaihdon jälkeen ei ongelmia.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, noin itsekin olen ymmärtäny. Piru ikävässä paikassa kaivaa sitä tuolt laturin alapuolelt. Ainakin yläkautta tehtäessä..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alakautta, pakoputki huitin helvettiin edestä niin pääsee tekemään.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ite tein yläkautta. Kaasuläppä huitin helvettiin edestä, niin oikea käsi sujahti kivasti koneen taakse. Tietysti jos pakoputki helposti irtoaa, niin alakautta jopa näkee mitä tekee.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samoilla linjoilla jyskyedin kanssa. Alakautta ja sitten pakoputken haitariosa pois, niin on kivasti tilaa vaihtaa osa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muutama valaiseva kysymys arvon tietäjille
Auto tuli huollosta, jossa heitä pyysin tsekkaamaan etupään kolinan aiheuttajan. Kuitissa lukeekin seuraavaa: "oikea vakaajan tanko välyksellinen, vasen aksiaali välyksellinen".
Ensimmäinen on jopa minulle selvä, mutta mahtaakohan toi toinen tarkoittaa raidetangon päätä? Ja jos kyllä, niin kumpis näistä on se oikea vai molemmat?
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR641.html
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... TE562.html
Auto tuli huollosta, jossa heitä pyysin tsekkaamaan etupään kolinan aiheuttajan. Kuitissa lukeekin seuraavaa: "oikea vakaajan tanko välyksellinen, vasen aksiaali välyksellinen".
Ensimmäinen on jopa minulle selvä, mutta mahtaakohan toi toinen tarkoittaa raidetangon päätä? Ja jos kyllä, niin kumpis näistä on se oikea vai molemmat?
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR641.html
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... TE562.html
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eka on ulompi ja toinen sisempi pää.Axl kirjoitti:Muutama valaiseva kysymys arvon tietäjille
Auto tuli huollosta, jossa heitä pyysin tsekkaamaan etupään kolinan aiheuttajan. Kuitissa lukeekin seuraavaa: "oikea vakaajan tanko välyksellinen, vasen aksiaali välyksellinen".
Ensimmäinen on jopa minulle selvä, mutta mahtaakohan toi toinen tarkoittaa raidetangon päätä? Ja jos kyllä, niin kumpis näistä on se oikea vai molemmat?
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR641.html
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... TE562.html
Se kumpi se on voi todeta vain kokeilemalla jos ei ole kerrottu ulompi/sisempi
Edit: Se aksiaalinen tarkoittaa akselin suuntaista. Oliskohan laakeri?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös akselin suuntainen ole myös alapallo/yläpallo?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyy yrittää kysellä lisätietoja. Varaosan hinta oli muistaakseni ~ 60 euron luokkaa...koltiainen kirjoitti:Eka on ulompi ja toinen sisempi pää.Axl kirjoitti:Muutama valaiseva kysymys arvon tietäjille
Auto tuli huollosta, jossa heitä pyysin tsekkaamaan etupään kolinan aiheuttajan. Kuitissa lukeekin seuraavaa: "oikea vakaajan tanko välyksellinen, vasen aksiaali välyksellinen".
Ensimmäinen on jopa minulle selvä, mutta mahtaakohan toi toinen tarkoittaa raidetangon päätä? Ja jos kyllä, niin kumpis näistä on se oikea vai molemmat?
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR641.html
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... TE562.html
Se kumpi se on voi todeta vain kokeilemalla jos ei ole kerrottu ulompi/sisempi
Edit: Se aksiaalinen tarkoittaa akselin suuntaista. Oliskohan laakeri?
Mutta sitten olisi vähän mystisempää tarjolla...
Huollossa vaihdettiin myös termostaatti, sillä vanhassa ei kabiinin mittari juuri 50-asteen yli kivunnut. Lämpöä kyllä ilmastoinnista tuli. Nyt mittari sitten pomppaakin nopeasti 90-asteeseen ja ylikin. Paikallaan hieman kaasuttelua, niin mittari pomppaa "110-asteen" viivoille ja hivenen yli
Multiecuscannin kautta kuitenkin moottorin todelliset lämmöt pyörivät 80-asteen hivenen yläpuolella ja kovimmillaankin 93-94:ssä. Mistäköhän näin iso ero ja tarvitseeko huolestua? Flekti ei kuitenkaan lähde ainakaan nopeimmalla tasolla pyörimään. Multiecuscannin kautta testit toimivat ja flekti hörrää molemmilla nopeuksilla..
Ilmamassamittari varmaan myös vaihtokunnossa, virtausta parhaimmillaan 321.7 kg/h? Vetoa kuitenkin mielestäni löytyy yläkierroksille asti, tosin alle 3000 rpm on meno vähän tukkoista ja hivenen nykivää..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aksiaalilla tarkoitettaneen raidetangon sisäpäätä, eli tuo ensimmäinen olisi oikea.Axl kirjoitti:Kuitissa lukeekin seuraavaa: "oikea vakaajan tanko välyksellinen, vasen aksiaali välyksellinen".
Ensimmäinen on jopa minulle selvä, mutta mahtaakohan toi toinen tarkoittaa raidetangon päätä? Ja jos kyllä, niin kumpis näistä on se oikea vai molemmat?
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR641.html
http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... TE562.html
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älä huolehdi tosta lämpömittarista. Itselläni tekee TÄYSIN samaa. Termostaatti aukeaa siis 88asteessa ja flekti taitaa käynnistyä (ykkösteholla) jossain 95 kohdin. Kakkosteho saattoi herätä vasta kun todellinen lämpö on yli 100, ehkä 105? Näin ainakin muistelen, kun syksymmällä tuota asiaa ihmettelin.Axl kirjoitti: Täytyy yrittää kysellä lisätietoja. Varaosan hinta oli muistaakseni ~ 60 euron luokkaa...
Mutta sitten olisi vähän mystisempää tarjolla...
Huollossa vaihdettiin myös termostaatti, sillä vanhassa ei kabiinin mittari juuri 50-asteen yli kivunnut. Lämpöä kyllä ilmastoinnista tuli. Nyt mittari sitten pomppaakin nopeasti 90-asteeseen ja ylikin. Paikallaan hieman kaasuttelua, niin mittari pomppaa "110-asteen" viivoille ja hivenen yli
Multiecuscannin kautta kuitenkin moottorin todelliset lämmöt pyörivät 80-asteen hivenen yläpuolella ja kovimmillaankin 93-94:ssä. Mistäköhän näin iso ero ja tarvitseeko huolestua? Flekti ei kuitenkaan lähde ainakaan nopeimmalla tasolla pyörimään. Multiecuscannin kautta testit toimivat ja flekti hörrää molemmilla nopeuksilla..
Ilmamassamittari varmaan myös vaihtokunnossa, virtausta parhaimmillaan 321.7 kg/h? Vetoa kuitenkin mielestäni löytyy yläkierroksille asti, tosin alle 3000 rpm on meno vähän tukkoista ja hivenen nykivää..
Ajossa myös tuo lämpömittari on paukahtanut ensin reippaasti yli 90 (kunnes termostaatti on auennut, eli siis 88astetta) ja sitten jäänyt sinne "70"-viivana nurkille, vähän yli, norkoilemaan. Todellinen lämpötila on ollut kuitenkin silloin sen termostaatin avausrajan alueella, eli 86-89, vaikka mittari näyttääkin ihan muuta. Luulin viaksi, olen oppinut elämään tuon kanssa. Edellisessä 156:ssa nimittäin mittari oli spot-on ja tarkka kuin mikä, tässä taas ei edes siihen suuntaan.
Ainiin, nykytermarilla tuo mittari kipuaa kuumalle puolelle kuorman kanssa todella vaikeasti, mutta onnistuu se. Ja se sitten saakin jo sen kakkosvaiheen flektin pyörityksen aikaiseksi. Ruuhka-ajossa riittää ykkönen, etenkin jos käytät ilmastointia - se jäähdyttää nestettä tarpeeksi, ettei kakkosta tarvita lainkaan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja sitten omaa kysymystä, graafia tulee perästä kunhan muistan ja jaksan ja kerkiän.
Voisiko joku katsoa ehjästä tessusta, näyttääkö MES sytytysennakkoa 190astetta hetkittäin? Itselläni tyhjäkäynnillä heittää vähän väliä ~190astetta sytkäennakkoa (Spark advance), samoin täydellä moottorikuormalla. Tyhjäkäynti on hieman ailahtelevaista. Pitäisi ajatuksia saada, missä vika? Osakuormalla näyttää melkein poikkeuksetta järkevää lukemaa 0-30astetta, mutta tosiaan tyhjäkäynnillä ja kovalla kuormituksella tulee toi 190asteen piikki.
Tsekkasin myös Examinerilla joka näytti samaa, vikakoodejahan tuossa ei tietenkään ole... Onko mahdollista, että viallinen ajoituksenmuunnin aiheuttaisi tällaista sekoilua? Pitäisikö seuraavaksi mitata nokan asentoanturin signaalia ja katsoa, onko loogista? Vai kampura? Vai molemmat?
Epäilys on, että joku puola antautumassa, koska tyhjäkäyntioire on nimenomaa kuumalla koneella, mutta ei se ole kokonaan pois kylmänäkään.
Voisiko joku katsoa ehjästä tessusta, näyttääkö MES sytytysennakkoa 190astetta hetkittäin? Itselläni tyhjäkäynnillä heittää vähän väliä ~190astetta sytkäennakkoa (Spark advance), samoin täydellä moottorikuormalla. Tyhjäkäynti on hieman ailahtelevaista. Pitäisi ajatuksia saada, missä vika? Osakuormalla näyttää melkein poikkeuksetta järkevää lukemaa 0-30astetta, mutta tosiaan tyhjäkäynnillä ja kovalla kuormituksella tulee toi 190asteen piikki.
Tsekkasin myös Examinerilla joka näytti samaa, vikakoodejahan tuossa ei tietenkään ole... Onko mahdollista, että viallinen ajoituksenmuunnin aiheuttaisi tällaista sekoilua? Pitäisikö seuraavaksi mitata nokan asentoanturin signaalia ja katsoa, onko loogista? Vai kampura? Vai molemmat?
Epäilys on, että joku puola antautumassa, koska tyhjäkäyntioire on nimenomaa kuumalla koneella, mutta ei se ole kokonaan pois kylmänäkään.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terppa.
Kysymys koskien vetoakseleita? Eli pitäisi löytää tohon V6 2.5 joko mielellään koko vetarit uusiksi tai sitten pelkät nivelet. En vaan ebaysta etsimällä tahdo millään löytää koko vetaria. Onko joku jostain joskus ostanut koko vetaria? Olis varmaan fiskumpaa vaihtaa koko höskä kuin pelkkää niveltä.
Kysymys koskien vetoakseleita? Eli pitäisi löytää tohon V6 2.5 joko mielellään koko vetarit uusiksi tai sitten pelkät nivelet. En vaan ebaysta etsimällä tahdo millään löytää koko vetaria. Onko joku jostain joskus ostanut koko vetaria? Olis varmaan fiskumpaa vaihtaa koko höskä kuin pelkkää niveltä.
Life is too short to drive boring cars.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 43J5ett9nI
Tuossa järkyn pitkä linkki, mutta siellä näkyy tuo outo Spark Advance.
Jätin kierrosluvun pois, mutta noheva näkee yhtäläisyyden kuorman ja ajonopeuden välillä... Eli alkuun TODELLA paljon 190asteen nurkilla, sitten hetki normialueella ja sitten toisinaan käväsi 190 asteen nurkilla. Ideoita?
Samalla näkee myös tuon lämpötilan, joka näytti olevan aika tasan 82...87.5 välillä, mittari näytti puolet ajasta "70"-viivaa ja puolet ajasta "110"-viivaa
Alavalikosta voi valita graafin, jossa näkyy nuo kuvausmuodossa ja ehkä hieman selkeämpi luettava...
Tuossa järkyn pitkä linkki, mutta siellä näkyy tuo outo Spark Advance.
Jätin kierrosluvun pois, mutta noheva näkee yhtäläisyyden kuorman ja ajonopeuden välillä... Eli alkuun TODELLA paljon 190asteen nurkilla, sitten hetki normialueella ja sitten toisinaan käväsi 190 asteen nurkilla. Ideoita?
Samalla näkee myös tuon lämpötilan, joka näytti olevan aika tasan 82...87.5 välillä, mittari näytti puolet ajasta "70"-viivaa ja puolet ajasta "110"-viivaa
Alavalikosta voi valita graafin, jossa näkyy nuo kuvausmuodossa ja ehkä hieman selkeämpi luettava...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole mitään syytä ostaa koko keppiä. Nivelsarjan saat Heikalta / alfisti.net. SIsäpään nivel on seger-renkaalla kiinni itse kepissä ja muistaakseni ulompi perus sokalla / levivävällä sokalla (hakkaamalla irti). Nivelsarjoihin kuuluu yleensä kumi+tarvittavat roippeet.KauGoH kirjoitti:Terppa.
Kysymys koskien vetoakseleita? Eli pitäisi löytää tohon V6 2.5 joko mielellään koko vetarit uusiksi tai sitten pelkät nivelet. En vaan ebaysta etsimällä tahdo millään löytää koko vetaria. Onko joku jostain joskus ostanut koko vetaria? Olis varmaan fiskumpaa vaihtaa koko höskä kuin pelkkää niveltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hajosikohan minulta jarrutehostin?
Jarrupolkimen saa polkea tosissaan pohjaan ja silti jarrutta todella heikosti, ABS:t ei rutise yhtään.
Poljin on aika kevyt. Ja poljinta kun painaa kuuluu polkimen suunnalta suhahdus, kuulostaa kuin ilmaa tulisi jonkun kumin välistä.
Jarrupolkimen saa polkea tosissaan pohjaan ja silti jarrutta todella heikosti, ABS:t ei rutise yhtään.
Poljin on aika kevyt. Ja poljinta kun painaa kuuluu polkimen suunnalta suhahdus, kuulostaa kuin ilmaa tulisi jonkun kumin välistä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt olis hyvä tietokilpailu kymysys alfa 156 tietäjille.
Kesäkiekkojen vaihdon jälkeen tarkastan aina paineet renkaista ja sit muutama päivä myöhemmin uudestaan.
Menin auton luokse ja humautin nyrkillä kuskin eturenkaan ylä osan kylkeen: Kuului TUMPS kuten pitääkin.
Kiersin auton ympäri ja kaikki oli ok, mutta hanttarin puolella kun löi kuului KILK. Ja vielä aika terävästi.
Paine oli normaali.
Siirsin autoa ja sama homma.
Kymysys kuuluukin mikä on väljänä?
Otan sen huomenna tutkittavaksi ja parhaiten arvannut/tiennyt voittaa palkinnon.
No ainakin tietäjän arvonimen.
Edit: Lisätty paine
Kesäkiekkojen vaihdon jälkeen tarkastan aina paineet renkaista ja sit muutama päivä myöhemmin uudestaan.
Menin auton luokse ja humautin nyrkillä kuskin eturenkaan ylä osan kylkeen: Kuului TUMPS kuten pitääkin.
Kiersin auton ympäri ja kaikki oli ok, mutta hanttarin puolella kun löi kuului KILK. Ja vielä aika terävästi.
Paine oli normaali.
Siirsin autoa ja sama homma.
Kymysys kuuluukin mikä on väljänä?
Otan sen huomenna tutkittavaksi ja parhaiten arvannut/tiennyt voittaa palkinnon.
No ainakin tietäjän arvonimen.
Edit: Lisätty paine
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei olis jarrusatula kiinnitys pultit päässyt löystymään. Mulla takana kävi hetki sitten vastaava tilanne et potkaisemalla helisi takasatula. Vannehan on varmasti kunnolla kiinni, eikä mikään soviterengas ole jäänyt kantamaan? Tässä mun veikkailut
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Annan ääneni tälle.mattijus kirjoitti:Noilla tuntomerkeillä ylätukivarsi
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se kevyt on niin tuskin tehostaja on hajalla.JackFry kirjoitti:Hajosikohan minulta jarrutehostin?
Jarrupolkimen saa polkea tosissaan pohjaan ja silti jarrutta todella heikosti, ABS:t ei rutise yhtään.
Poljin on aika kevyt. Ja poljinta kun painaa kuuluu polkimen suunnalta suhahdus, kuulostaa kuin ilmaa tulisi jonkun kumin välistä.
Jarrupääsylinteri vuotaa?
Edit: Parin viikkon aikana on silloin tällöin etuvasemmalta kuulunut narinaa.
Veto päällä ei kuulu, hitaasti liikkuessa kuuluu. Epätasaisuudet ja kääntely vaikuttavat.
Erilainen / matalampi ääni kuin väljällä ylätukivarrella. Olisiko alapallo?
Tänään vaihtuu suvikumit, niin pitää tutkia.
Edit2: Onko tarvikevanteisiin olemassa metallisia soviterenkaita?
Kesävanteissa näyttää olevan enkä ole ennen törmännyt sellaisiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos jarrupääsylinteri vuotaa, niin vuotaako se nestettä vai ilmaa jostain välistä?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aivan oikein yläpallo oli ihan väljä, rengas ylhäällä ei tuntunut mutta kun nosti navasta ylös oli väljyyttä noin millin verran.mattijus kirjoitti:Noilla tuntomerkeillä ylätukivarsi
Uskaltaakohan tolla ajaa?
Edit: uus osa on jo tilattu, trw
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdettuani kampiakselin asentotunnistimen niin ilmeni seuraava ongelma. Ei ota kierroksia yli kolmentonnin, alkaa pätkimään kuin rajotin ottais vastaan. Kaikki liittimet on kunnolla kiinni ja letkut on kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nestettä ja jossain vaiheessa häviää jarrut kokonaan. Jos pumppaat poljinta moottori sammutettuna niin muuttuuko se "kovaksi" vai painuuko pohjaan?JackFry kirjoitti:Jos jarrupääsylinteri vuotaa, niin vuotaako se nestettä vai ilmaa jostain välistä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Kuorman kanssa vai ilman? Eli meneekö vapaalla rajottimelle asti vai jämähtääkö aina tuohon?
Jos kuolee kuorman kanssa (ajossa), voi syyllinen hyvinkin olla ilmamassamittari. Jos taas ei kuormatta (parkissa vapaalla) ota kierroksia myöskään, osuisi omaan korvaani syylliseksi se kampuran sensori... Luulisi sen kyllä estävän koneen käynnin 100%sti jos ei toimi tai toimii väärin?
Oliko originaali vai motonet? Ja tietämättä viiskutosen sensorista tuon taivaallista, oliko siinä mahdollisuus saada se väärään asentoon/väärin päin?
Jos tosiaan kuorman kanssa rykii, kokeile irrottaa ilmin johto. Jos helpottaa ja ottaa kierroksia paremmin, niin siinä syy.
Kuorman kanssa vai ilman? Eli meneekö vapaalla rajottimelle asti vai jämähtääkö aina tuohon?
Jos kuolee kuorman kanssa (ajossa), voi syyllinen hyvinkin olla ilmamassamittari. Jos taas ei kuormatta (parkissa vapaalla) ota kierroksia myöskään, osuisi omaan korvaani syylliseksi se kampuran sensori... Luulisi sen kyllä estävän koneen käynnin 100%sti jos ei toimi tai toimii väärin?
Oliko originaali vai motonet? Ja tietämättä viiskutosen sensorista tuon taivaallista, oliko siinä mahdollisuus saada se väärään asentoon/väärin päin?
Jos tosiaan kuorman kanssa rykii, kokeile irrottaa ilmin johto. Jos helpottaa ja ottaa kierroksia paremmin, niin siinä syy.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rykii paikallaan ja kuorman kanssa elikkäs jää siihen 3000. Ja ei sitä tunnistinta taida saada ku yhtee asentoon kiinnityksen takia. Oli boschilainen eli orkkis sit? Ja juurikin näin itsekin ajattelen et ei toimis sit lainkaan jos vika siinä anturis. Muuten siitä 700-3000 ottaa hyvinkin iooisesti kierroksia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitää saada testeri kiinni ja katsoa mitä se sanoo. Ei tuossa paljon vaihtoehtoja ole.
Ja toki vikakoodit tuleen ollata ja ECUreset pitäisi tehdä myös ensin... ECUresetin voi tehdä ilman testeriäkin, ohjetta tähän en muista.
Ja toki vikakoodit tuleen ollata ja ECUreset pitäisi tehdä myös ensin... ECUresetin voi tehdä ilman testeriäkin, ohjetta tähän en muista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimiikoha tollane juttu ku selailin ulkomaisia sivuja.
1. Miinus navasta johto irti 45 min. Ajaksi
2. Miinus johto takaisin.
3. Virrat päälle 90sec ajaksi
4. Virrat pois aja odota 90sec.
5. Käynnistä auto ja anna käydä tyhjäkäyntiä 15min ja tänä aikana ei saa koskea kaasuun.
6. Sammuta auto ja odota 10min.
7. Käy koeajolla.
1. Miinus navasta johto irti 45 min. Ajaksi
2. Miinus johto takaisin.
3. Virrat päälle 90sec ajaksi
4. Virrat pois aja odota 90sec.
5. Käynnistä auto ja anna käydä tyhjäkäyntiä 15min ja tänä aikana ei saa koskea kaasuun.
6. Sammuta auto ja odota 10min.
7. Käy koeajolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Pitäisi toimia. Resetointiohjeethan on aiemmin ainakin löytyneet tuolta FAQ-osiosta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä poljin muuttuu kovaksi ja pääsylinterissä ei näy vuotoja. Takajarrusatula tuli vaihdettua pari päivää aikaisemmin ja jarruja ilmasin perinteisellä poljin menetelmällä. Ilmasin niitä tänään vielä vähän lisää, mutta ei auttanut. Voisiko ABS yksikössä olla ilmaa joka aiheuttaisi polkimen pehmeyden ja huonot jarrut?stinger kirjoitti:Nestettä ja jossain vaiheessa häviää jarrut kokonaan. Jos pumppaat poljinta moottori sammutettuna niin muuttuuko se "kovaksi" vai painuuko pohjaan?JackFry kirjoitti:Jos jarrupääsylinteri vuotaa, niin vuotaako se nestettä vai ilmaa jostain välistä?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei vuoda välttämätä ulos nestettä. Sylinteri voi vuotaa nesteen takaisin päin ja ei muodustu kunnolla painetta. Pumppaaminen auttaa.JackFry kirjoitti:Kyllä poljin muuttuu kovaksi ja pääsylinterissä ei näy vuotoja. Takajarrusatula tuli vaihdettua pari päivää aikaisemmin ja jarruja ilmasin perinteisellä poljin menetelmällä. Ilmasin niitä tänään vielä vähän lisää, mutta ei auttanut. Voisiko ABS yksikössä olla ilmaa joka aiheuttaisi polkimen pehmeyden ja huonot jarrut?stinger kirjoitti:Nestettä ja jossain vaiheessa häviää jarrut kokonaan. Jos pumppaat poljinta moottori sammutettuna niin muuttuuko se "kovaksi" vai painuuko pohjaan?JackFry kirjoitti:Jos jarrupääsylinteri vuotaa, niin vuotaako se nestettä vai ilmaa jostain välistä?
Näin kävi itselleni. Uudella sylinterillä korjautui.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä onko 156:ssa mahdollista, mutta ainakin 75:ssä risa pääsylinteri vuotaa tehostimen sisälle.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipahan ostettua 156 jts fl -04, mittarissa 160tkm ja otsikon mukaisia kysymyksiä muutama heti mielessä:
- onko kaikissa facelifteissä Bosen äänijärjestelmä? hävisi äänenlaadussa pösön vakioäänentoistolle :/
- kovaan mutkaan mentäessä herjaa välillä moottorin öljynpainetta, tarviiko huolestua?
- pienissäkin töyssyissä/hiekkatiellä kuuluu kumiseva ääni alustasta, tukivarret
yms juuri vaihdettu niin ei pitäisi niistä kuulua, mistä muusta voisi johtua?
- onko kaikissa facelifteissä Bosen äänijärjestelmä? hävisi äänenlaadussa pösön vakioäänentoistolle :/
- kovaan mutkaan mentäessä herjaa välillä moottorin öljynpainetta, tarviiko huolestua?
- pienissäkin töyssyissä/hiekkatiellä kuuluu kumiseva ääni alustasta, tukivarret
yms juuri vaihdettu niin ei pitäisi niistä kuulua, mistä muusta voisi johtua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On saanut ilman Boseakin. Itse huolestuisin sen verran, että en ajaisi ennen kuin olisin tarkastanut öljytason. Veikkaillaan kallistuksenvakaajan runkopuslia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Verttiv kirjoitti: - kovaan mutkaan mentäessä herjaa välillä moottorin öljynpainetta, tarviiko huolestua?
Eli öljypumppu haukkaa ilmaa. Kannattaa tarkastaa öljyn pinta moottorissa mittatikusta onko tarpeeksi, ettei tule moottoririkkoa.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa sai hylsyn katsastuksesta, mutta vähällä päästiin eli olen iloinen Oli lamppu vinossa, 1 vikakoodi ja etuylätukivarsi (tiedossa oli).
Vikakoodin antoi että nokka-akselin asematunnistin P0340 vikana. Onko sama asia kuin kampiakselin asennontunnistin ja miten tuon vaihto? Onko tuo Motonetin osa http://www.motonet.fi/fi/tuote/109146 käypä tähän? Mistäpäin autoa tuon voisi löytää ja onko kotikonstein vaihdettavissa?
Vikakoodin antoi että nokka-akselin asematunnistin P0340 vikana. Onko sama asia kuin kampiakselin asennontunnistin ja miten tuon vaihto? Onko tuo Motonetin osa http://www.motonet.fi/fi/tuote/109146 käypä tähän? Mistäpäin autoa tuon voisi löytää ja onko kotikonstein vaihdettavissa?