Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ei ole sama asia. Nokka-akselin asentotunnistin mittailee nokan asentoa. Ei kampiakselin. Ymmärtääkseni nokka-akselin asentoanturin vaihto on myöskin astetta veemäisempi homma (jakopää auki?)...
Ei ole sama asia. Nokka-akselin asentotunnistin mittailee nokan asentoa. Ei kampiakselin. Ymmärtääkseni nokka-akselin asentoanturin vaihto on myöskin astetta veemäisempi homma (jakopää auki?)...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
10-9163 motonetistä lienee oikea osa, eli nokka-akselin asentotunnistin.
Kampiakselin (YKK) tunnistimen vaihto ei nokka-akselin tunnistimen vikakoodia poistane
Voi olla että vikakoodin kun nollaa, niin ei välttämättä heti tule takaisin. Nollaamisen voi tehdä akun kenkää irti käyttämällä.
Kampiakselin (YKK) tunnistimen vaihto ei nokka-akselin tunnistimen vikakoodia poistane
Voi olla että vikakoodin kun nollaa, niin ei välttämättä heti tule takaisin. Nollaamisen voi tehdä akun kenkää irti käyttämällä.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vastauksista. Irrotin akun pari päivää ennen katsastusta mutta voi olla että tuli koodi takaisin. Aiemmin oli ongelma ettei ottanut kierroksia yli 3000:n mutta korjautui kun putsasin ilmin ja huomasin myös että yksi liitin oli osittain irti siitä tulpan johtojen takaa summittaisesti määriteltynä moottorin päältä/takaa
Laitoin paikalleen nuo ja vikovalo sammui 5min kuluttua ja auto alkoi ottaa kierroksia seuraavana päivänä normaalisti. Voiko tällä piuhalla ja ilmillä olla yhteys tuohon vikakoodiin vai onko ihan eri asiasta ollut? Auto kyllä toimii hyvin
Laitoin paikalleen nuo ja vikovalo sammui 5min kuluttua ja auto alkoi ottaa kierroksia seuraavana päivänä normaalisti. Voiko tällä piuhalla ja ilmillä olla yhteys tuohon vikakoodiin vai onko ihan eri asiasta ollut? Auto kyllä toimii hyvin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäs kautta suoritit vaihdon? Tuliko vanhan anturin o-rengas pois, ettei nyt oo tupla tiivisteet?oskuu kirjoitti:Vaihdettuani kampiakselin asentotunnistimen niin ilmeni seuraava ongelma. Ei ota kierroksia yli kolmentonnin, alkaa pätkimään kuin rajotin ottais vastaan. Kaikki liittimet on kunnolla kiinni ja letkut on kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yläkautta vaihdoin ja tuli sieltä se vanha o-rengas mukana. Voiko olla mahdollista että herjaa noin jos on toinen tiiviste tai jos ei sittenkään ole mennyt loppuun asti anturi vaikka painoin kunnolla ja kiristys päälle?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäiskö tässä kohtaa tehdä ecun nollaus että se toimis oikein?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä kannattaa.pjotrthegreat kirjoitti:Pitäiskö tässä kohtaa tehdä ecun nollaus että se toimis oikein?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on kyl tehtynä, samoin kuin kaasuläpän nollaus. Tai en itse sitä tehnyt, mut annoin tarkat ohjeet sen tekemiseen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auton myyneen tahon mukaan autossa pitäisi olla sadetunnistin, mutta taustapeilin kupeessa ei kyllä googlen kuvahaun mukaista mötikkää näy. Onko mahdollista, että sadetunnistin olisi muualla? Ja mikä on pieni kupu, joka on ajotietokoneen näytön sisältävän pötikän takaosassa? R2D2:n pikkuveli apupilottina? Pyyhkijöissä tuntuisi olevan vaan yksi nopeus, joka on maksimivauhti, eikä pyyhkijät palaa alas automaattisesti. Selailin ohjekirjaa, mutten äkkiseltään tullut viisaammaksi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ole semmoista tunnistinta ikinä luonnossa nähnyt, mutta käsittääkseni sen pitäisi olla niillä tienoin?snattu kirjoitti:Auton myyneen tahon mukaan autossa pitäisi olla sadetunnistin, mutta taustapeilin kupeessa ei kyllä googlen kuvahaun mukaista mötikkää näy. Onko mahdollista, että sadetunnistin olisi muualla?
Tunnistin auringon lämpösäteilylle. Automaatti-ilmastoinnin anturi siis.snattu kirjoitti:Ja mikä on pieni kupu, joka on ajotietokoneen näytön sisältävän pötikän takaosassa? R2D2:n pikkuveli apupilottina?
Tihkurele särki tai pyyhkijänmoottorin sisältä löytyvä liukukontakti särki.snattu kirjoitti:Pyyhkijöissä tuntuisi olevan vaan yksi nopeus, joka on maksimivauhti, eikä pyyhkijät palaa alas automaattisesti. Selailin ohjekirjaa, mutten äkkiseltään tullut viisaammaksi.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia, mittatikku näytti hieman vajaata ainakin kylmällä koneella. 3000km sitten tehty 8v määräaikaishuolto joten silloin varmasti vaihdettu. En vain tiedä että minkä viskositeetin öljyä kun ei Vianorin huoltotiedoista edes löytynyt kyseistä huoltoa vaikka leima h.kirjasta löytyykin niin mitäs öljyä tuonne uskaltaa lisätä?Jarsan kirjoitti:On saanut ilman Boseakin. Itse huolestuisin sen verran, että en ajaisi ennen kuin olisin tarkastanut öljytason.
(edit: kerkesiköhän tuonne moottorin puolelle paljon vahinkoa tulemaan kun ajelin n. 600km autokaupan pihalta omaan pihaan noilla vajailla öljyillä? autoliikkeen pihassa moottorissa kyllä oli vielä öljyä kun tikku kastui)
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No huh huh... ehkä nyt opit kattomaan niitä öljyjä vähän tarkemmin.
Se kun ei riitä että "tikku kastuu" ja varsinkin kun jos auto on sinulle uusi niin niitä pitää alkuun
seurata varsin neuroottisesti että tietää mitä siellä konepellin alla tapahtuu.
Mutta jos kone ei kolise eikä kilise, tuskin mitään on ehtinyt tapahtua. Toivottavasti...
Se kun ei riitä että "tikku kastuu" ja varsinkin kun jos auto on sinulle uusi niin niitä pitää alkuun
seurata varsin neuroottisesti että tietää mitä siellä konepellin alla tapahtuu.
Mutta jos kone ei kolise eikä kilise, tuskin mitään on ehtinyt tapahtua. Toivottavasti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuskin siellä mitään vahinkoa on vielä päässyt käymään, jos painevalo on vain tuikahtanut kunnolla kantatessa. Nokathan sieltä on sileänä jo ennestään kuitenkin.
Selenia 10W-60, tai vastaava muun valmistajan öljy.
Selenia 10W-60, tai vastaava muun valmistajan öljy.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"hieman vajaata" tarkoittanee min-max välillä vai alle minimin? "Hieman vajaa" on minun kirjoissa alle MAX, mutta yli MIN. Alle MIN on "alle alarajan" - mikä on siis tässä keississä käytännössä...? Jos huoli lisäyksestä on, uskoisin tarvittavan enemmän kuin vähän, eli olisi alle alarajan? Luulisi, että osaisivat Vianorilla kertoa mitä lirua laittaneet... Yleisesti tuntuvat 0W-30iä tai 5W-30iä tai muuta ekoPA%#¤%aa käyttävän kaikkialla...
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Autoliikkeen pihassa oli siinä MIN rajan yläpuolella, eli rajojen sisällä. Ajattelin öljynvaihtoa tehdä tuossa kahden viikon sisään remminvaihdon yhteydessä (joka menossa myyjäliikkeen piikkiin) joten en tajunnut huolestua siitä. Virheistä kuitenkin opitaan ja uskon että sisällä 5w40 tai jopa 5w30 koska sitä noin paljon paloi 600km pätkällä.
Noh huomenna lupasivat soittaa uudestaan jospa huoltotiedot löytyisivät niin pääsee laittamaan lisää öljyä koneeseen ja takasin ajamaan.
Kiitos vastauksista!
Noh huomenna lupasivat soittaa uudestaan jospa huoltotiedot löytyisivät niin pääsee laittamaan lisää öljyä koneeseen ja takasin ajamaan.
Kiitos vastauksista!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja nuo JTS-koneethan ei sitten todellakaan tykkää yhtään mistään muusta, kuin 10W-60:stä.
Siihen on syy, miksi mm. manuaalissa lukee: "KÄYTÄ JTS-MOOTTOREISSA *VAIN* 10W-60-VISKOSITEETIN ÖLJYÄ!" :p
Siihen on syy, miksi mm. manuaalissa lukee: "KÄYTÄ JTS-MOOTTOREISSA *VAIN* 10W-60-VISKOSITEETIN ÖLJYÄ!" :p
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos siellä on jotain väärää öljyä niin heti öljynvaihtoon ja oikeaa tavaraa tilalle.Verttiv kirjoitti:Noh huomenna lupasivat soittaa uudestaan jospa huoltotiedot löytyisivät niin pääsee laittamaan lisää öljyä koneeseen ja takasin ajamaan.
Kiitos vastauksista!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selespeed on alkanut välillä luulla, että mennään ihan eri vaihteella kuin oikeasti on sisässä. Saattaa näyttää nelosta, kun ajaa kakkosella jne. Tänään jopa piiputti pakkiääntä ja R näytössä, kun mentiin kakkosella ihan eteenpäin Pykälät kyllä vaihtuu ja menee sisään normaalisti. Häikkää niissä robotin kyljessä olevissa antureissa/liitännöissä kenties?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jepjep, Vianorilta soittelivat että 5w30 öljyä laittaneet sisään ja vieläpä sporttista longlifeä.. Pakko ilmeisesti ostaa litran purkki tuota litkua, että voi ajaa öljynvaihtoon ja 10w60 VR1 tilalle..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun noin päin persettä on laitettu öljyt niin saisi Vianor osallistua ylimääräisen äljynvaihdon kustannuksiin. Jos liike on lähellä niin käypä kysymässä että mitäs jos maksaisivat kun töppäilivät.Verttiv kirjoitti:Jepjep, Vianorilta soittelivat että 5w30 öljyä laittaneet sisään
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa mieltä, korjaamon moka. Asiakkaan pitää voida luottaa siihen että korjaamo tietää mitä tekee ja käyttää automerkille tarkoitettuja aineita.Tuomas K kirjoitti:Kun noin päin persettä on laitettu öljyt niin saisi Vianor osallistua ylimääräisen äljynvaihdon kustannuksiin. Jos liike on lähellä niin käypä kysymässä että mitäs jos maksaisivat kun töppäilivät.Verttiv kirjoitti:Jepjep, Vianorilta soittelivat että 5w30 öljyä laittaneet sisään
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Justiinsa soitin ite Deltalle, kun olivat tunkeneet 5w40:stä sisään. Oletan että vaihtuu oikeaan öljyyn ilman lisäkuluja asiakkaalle. Erotuksen öljyjen hinnoissa voisin ehkä maksaa, mutta töistä en latiakaan.Verttiv kirjoitti:Jepjep, Vianorilta soittelivat että 5w30 öljyä laittaneet sisään ja vieläpä sporttista longlifeä.. Pakko ilmeisesti ostaa litran purkki tuota litkua, että voi ajaa öljynvaihtoon ja 10w60 VR1 tilalle..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö tuossa voisi sen öljyjen hinnaneronkin vaatia kompensaationa ylimääräisestä korjaamokäynnistä...
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä on kyllä jotain mitä en parhaalla tahdollakaan pysty käsittämään. Ei kai ne nyt voi vaan arpoa jotain öljyä autoon katsomatta mitä sinne kuuluu laittaa. Etenkään Deltalla, jossa ihan varmaan ollaan tietoisia tästä JTS-issuesta.snattu kirjoitti:Justiinsa soitin ite Deltalle, kun olivat tunkeneet 5w40:stä sisään. Oletan että vaihtuu oikeaan öljyyn ilman lisäkuluja asiakkaalle. Erotuksen öljyjen hinnoissa voisin ehkä maksaa, mutta töistä en latiakaan.Verttiv kirjoitti:Jepjep, Vianorilta soittelivat että 5w30 öljyä laittaneet sisään ja vieläpä sporttista longlifeä.. Pakko ilmeisesti ostaa litran purkki tuota litkua, että voi ajaa öljynvaihtoon ja 10w60 VR1 tilalle..
CARF0869
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikuttaa siltä, että ammattitaitoisten korjaamoiden takia JTS-moottori on saanut näin hyvän maineen.
Itse konehan on miellyttävä, mutta ei tuollaista kukaan uskalla ostaa kun ei tiedä mitä öljyjä on käytetty, todennäköisesti ainakin jossain vaiheessa vääriä.
Itse konehan on miellyttävä, mutta ei tuollaista kukaan uskalla ostaa kun ei tiedä mitä öljyjä on käytetty, todennäköisesti ainakin jossain vaiheessa vääriä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep. Huoltokirjassa on kaikki öljynvaihdot merkittynä määräajoin, mutta mitäpä arvoa tuollakaan enää on. Eipä tullut itelle edes mieleen että tunkisivat muuta kuin suositeltua öljyä koneeseen. Ihmettelimpä vaan kun tuntui aika kovalta öljynkulutus n.1000 ajetun kilometrin jälkeen ja sen perusteella sitten ensin huoltokuittia tiirailin ja soitin perään. Ei se mitään jos itse sössisi, mutta kun ammattimiehelle maksaa...
Asiakaspalvelija kyllä puhelimen päässä tiesi olla samaa mieltä, että koneet on ronkelia öljynsä suhteen. Että sellasta.
Asiakaspalvelija kyllä puhelimen päässä tiesi olla samaa mieltä, että koneet on ronkelia öljynsä suhteen. Että sellasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Deltallakin moni asentaja on uusia, Alfan ajan jälkeen tulleita. Niillä on SUORAAN öljyn osanumerolla tieto korvaavasta öljystä, mikä on Liqui Molyn 10w-60iä.. koska Seleniaa ei deltalta nykysin saa kai lainkaan, jos eivät esim Aklta tilaa. Mutta samaan virheeseen on onnistuttu myös Alfoista tietävällä pahalla, tosin edeltäneen TSn kanssa. Laittoivat viisveekolmekymppiä ja sut ihmeteltiin kun määrä vajosi ajatusta nopeammin....
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laittaakohan ne vaan jotain, jos esim. Liqui Moly loppunut ko. putiikista? Voisin ainakin veikata, että näin toimitaan, jotta asiakas ei kävele seuraavaan liikkeeseen. Vähän hälläväliä asenne taitaa vaivata korjaamoja..tai osaa niistä. Tiedän, että toisissa hommat hoidetaan just eikä melkein.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi myös olla, että on opastettu "käyttämään sitä öljyä mitä hanasta tulee". Meillä on esim. perusöljynä muistaakseni 5W-40 "sopii melkein kaikkeen", sitten taas on DPF-dieseleitä varten omansa ja sitten on erikoistapauksia (BMW, Ford, Alfa ym.) joko jotain jemmaöljyä tahi sitten haetaan soveltuvaa öljyä. Myös, jos on epäselvästi sanottu, että "tuo käy kaikkeen" niin sitä sitten kanssa käytetään kaikkeen, sen kummemmin miettimättä. Jotkut sentään kysyy ja mahdollisesti saa luvan korjaamopäälliköltä käyttää jotakin, mutta silloin vastuu siirtyy päällikölle auttamatta ja ilman mitään epäselvää.
Ikävä kyllä monet paikat eivät ole näin fiksuja, tiedän sen itsekin omakohtaisesta kokemuksesta (siksipä: www.heikka.fi tai joku vastaava ja hakee sieltä sitten sitä Seleniaa ihan järkihintaan!) Tuo Liqui Moly maksanee ~75euroa/5litraa (ellei peräti 4litraa, Fixuksella). Osanumerokin on minulla jossain, pitää varmaan kaivaa se.
Ikävä kyllä monet paikat eivät ole näin fiksuja, tiedän sen itsekin omakohtaisesta kokemuksesta (siksipä: www.heikka.fi tai joku vastaava ja hakee sieltä sitten sitä Seleniaa ihan järkihintaan!) Tuo Liqui Moly maksanee ~75euroa/5litraa (ellei peräti 4litraa, Fixuksella). Osanumerokin on minulla jossain, pitää varmaan kaivaa se.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo jotenkin näin sen uskoinkin menevän. Hankaliksi tehty prosessit, jos oikea öljy pitää hyväksyttää pääliköllä, mutta ymmärrän sen. Mekatsuhan ei myy mitään, vaan varaosa/huolto-myyjä hoitaa sen homman. Mekatsu korjaa sen mitä siihen huoltolähetteeseen on laitettu. Myyjän tekemä virhe ja sen muuttaminen myöhemmässä vaiheessa tietää yritykselle ongelmia. Ilmeisesti näitä korjataan, jos huomataan tai sitten mekatsu luottaa sokeasti myyjän tekemään ratkaisuun. Jos muutos tehdään, niin se vaikuttaa hintaan, joka puolestaan pitää hyväksyttää asiakkaalla, jos muutos yli 10% arviosta. Onkohan niin, että ongelmana onkin huoltomyyjä, joka ei osaa hommaansa? Meni OT:ksi..
Ratkaisu ongelmaan, että vie omat öljyt mukanaan.
Ratkaisu ongelmaan, että vie omat öljyt mukanaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jaahans, sitä on taas ehjäämöt laittaneet oikein urakalla "oikeita" oljyjä. Omalla työmaalla jo vuosia sitten poistettiin valikoimasta koko öljynvaihto, kun olis tarvinnu hommata lisää tynnäriöljyjä+ kannuja varastokopillinen. Ei siis alettu pilaamaan asikkaitten autoja melkein sopivilla öljyillä ollenkaan. Toi touhu on muuten semmonen hieno "hiljainen" murha moottorille, eihän se sillä väärällä öljyllä siihen pihalle heti porsi, vaan kivasti pikkuhiljaa. Se on yksi täysmittanen öljynvaihtoväli tarpeeksi väärillä öljyillä ja moottori/saastelaitteisto on vaurioitunut enemmän tai vähemmän. Jtässän kohdalla 5w30 öljy on tarpeeksi väärää.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljyistä puheenollen, tuli tossa totanoin vahingossa ajettua suht melko aikalailla kuivalla koneella iso HUPS! Aamulla painelin siis ensitöikseni ekalle aukiolevalle huoltsikalle josta ukko tyrkkäs jotain mut ei siis sit 10-60.... Vaatiiko toimenpiteitä?? Antakaa anteeks oon niin huono kattoo niit öljyi.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ei kolinaa kuulu eikä ihan kuiviin päässyt, niin aja vaan!EmmiMaria kirjoitti:Öljyistä puheenollen, tuli tossa totanoin vahingossa ajettua suht melko aikalailla kuivalla koneella iso HUPS! Aamulla painelin siis ensitöikseni ekalle aukiolevalle huoltsikalle josta ukko tyrkkäs jotain mut ei siis sit 10-60.... Vaatiiko toimenpiteitä?? Antakaa anteeks oon niin huono kattoo niit öljyi.
Syttyikö öljynpainevalo vai miten huomasit?
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siellä mitään valoja pala... Tuli vaan sattumalt viimeyönä mieleen et eipä oo tullu pitkään aikaan kuikittuu, voipi olla et naapurit on ollu ihmeissään kun täs duunipaikan pihas 3 aikaa yöl niit kattelin... Muljahtihaa näppärästi silmät huoltamon ukolta ku tikkua tutki.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtuuko JTS:n apulaitehihna yläkautta ja kuinka helposti? En oikein jaksa nostella autoa taloyhtiön pihalla ja irrottaa/asentaa hakattua pohjapanssaria uudestaan.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ARGH!
Oon vähän sitä mieltä että jos ajaa koneen kuivaksi öljystä, se pitäisi rinnastaa eläinsuojelurikokseen.
Rangaistus samaan tapaan, eläinten (auton) pito kieltoa x-vuotta ja sakkoa suut sekä silmät täyteen
Oon vähän sitä mieltä että jos ajaa koneen kuivaksi öljystä, se pitäisi rinnastaa eläinsuojelurikokseen.
Rangaistus samaan tapaan, eläinten (auton) pito kieltoa x-vuotta ja sakkoa suut sekä silmät täyteen
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä arvasin! Emämunaus.... Saanko nyt piiskaa??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pujazuba kirjoitti:Vaihtuuko JTS:n apulaitehihna yläkautta ja kuinka helposti? En oikein jaksa nostella autoa taloyhtiön pihalla ja irrottaa/asentaa hakattua pohjapanssaria uudestaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=19412 löytysköhän tosta vastaus
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos ketään vaihtanut bagillisten penkkien tilalle bagittömiä? Lähinnä kiinnostaisi tietää, että tuliko mitään vikailmoituksia arbagien puuttumisesta. Itsellä kangaspenkit ja kuskin varsinkin penkki kärsinyt, kun näkyy olevan myynnissä muutamia bagittömiä nahkasisustoja 156:seen niin haaveilen nahkapenkkeihin vaihdosta
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä tahansa _pystyy_ tekemään noillekin. Mitä _saa_ tehdä? Ja miten? Ainakin vastuksella voidaan huijata järjestelmää luulemaan siellä olevan bägin ja sen toimivan, mutta laillisuus voipi olla aavistuksen verta jotain muuta, olettaisin... Turvavarusteiden vähentäminen myös ylipäänsä taitaa olla aika nono henkilöautopuolella? Ja pitäisihän nahkoja olla myös bägeillä saatavilla?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Poisto on laillista, jos kys. mallia on tehty ilman pois jäävää/poistettavaa bagia. Näin ainaki rattien bagien suhteen. Parempihan sitä sinänsä olisi kyllä olla luopumati turvavarusteista.Aquatica kirjoitti:Mitä tahansa _pystyy_ tekemään noillekin. Mitä _saa_ tehdä? Ja miten? Ainakin vastuksella voidaan huijata järjestelmää luulemaan siellä olevan bägin ja sen toimivan, mutta laillisuus voipi olla aavistuksen verta jotain muuta, olettaisin... Turvavarusteiden vähentäminen myös ylipäänsä taitaa olla aika nono henkilöautopuolella? Ja pitäisihän nahkoja olla myös bägeillä saatavilla?
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rattiairbagin poistaminen edellyttää että auto muutetaan vastaamaan täysin sitä ilmapallotonta mallia. Siis jos vaikkapa rattiakselissa on jotain eroa ilmapallollisen ja -pallottoman mallin välillä, niin akseli on vaihdettava, jne.Garmund kirjoitti:Poisto on laillista, jos kys. mallia on tehty ilman pois jäävää/poistettavaa bagia. Näin ainaki rattien bagien suhteen.
Sivupallollisen ja -pallottoman mallin erot rajoittunee lähinnä siihen penkkiin eli poisto sikäli onnistunee laillisestikin helpohkosti, mutta minäkin äänestäisin turvavarusteiden poistoa vastaan.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saakos tähän ei-bose facelift 156 -04 alkuperäiseen soittimeen kytkettyä aux-liitäntää sieltä radion takapuolelta esim. RCA-AUX-piuhalla?
Varmasti juttua ollut tästä aikasemminkin, mutta haku ei jostain syystä toiminut, vika taitaa olla tosin käyttäjässä..
Varmasti juttua ollut tästä aikasemminkin, mutta haku ei jostain syystä toiminut, vika taitaa olla tosin käyttäjässä..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jossain oli myynnissä alkuperäiseen radioon iPhone-kaapeli eli kyllä sinne taitaa sellaisen jotenkin saada sävellettyä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.Verttiv kirjoitti:Saakos tähän ei-bose facelift 156 -04 alkuperäiseen soittimeen kytkettyä aux-liitäntää sieltä radion takapuolelta esim. RCA-AUX-piuhalla?
Varmasti juttua ollut tästä aikasemminkin, mutta haku ei jostain syystä toiminut, vika taitaa olla tosin käyttäjässä..
Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
Edit, se kuva jäi
- Liitteet
-
- Raadio.jpg
- (77.2 KiB) Tiedosto ladattu 4134 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä järkevän hintainen tuulilasi 156:een?
Itse on tarkoitus vaihtaa ja tuolla nykyisellä ei kehtaa leimalle edes tarjota...
Paikallinen pulju tarjosi pelkkää lasia hintaluokkaan 300+ euroa, muihin autoihin ollu vaihdettuna reilustikin alle tuon hintainen... Joutuuko tässäkin asiassa "alfa-lisän" maksuun?
Itse on tarkoitus vaihtaa ja tuolla nykyisellä ei kehtaa leimalle edes tarjota...
Paikallinen pulju tarjosi pelkkää lasia hintaluokkaan 300+ euroa, muihin autoihin ollu vaihdettuna reilustikin alle tuon hintainen... Joutuuko tässäkin asiassa "alfa-lisän" maksuun?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä joudu maksaman Alfa lisää Olen pariin kertaan joutunut 156:een vaihtamaan tuulilasin, niin hinta oli muistaakseni molemmilla kerroilla 240€ vaihdettuna. Pelkästä lasista 300€ kuulostaa todella kalliilta.
http://www.rengaslasi.com/
https://windglass.fi/yhteystieodot
Valitettavasti nämä kyseiset firmat ei toimi Jyväskylässä päin.
E: Mulla ei ole tuossa sadetunnistinta.
http://www.rengaslasi.com/
https://windglass.fi/yhteystieodot
Valitettavasti nämä kyseiset firmat ei toimi Jyväskylässä päin.
E: Mulla ei ole tuossa sadetunnistinta.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 02 Touko 2014, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lahdessa vaihdettuna 280 €, tais olla helmikuuta. Eikä ole sadetunnistinta, sitä kyselivät hintaa arpoessaan