164:n pyyhkijät

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

164:n pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Ostin alfan. Alfasta meni jarrusylinteri. Alfa huoltamon pihaan ja joku yrittää yöllä pihdeillä kiskoa pakoputken ulostuloa irti pihdeillä. Ulostulo ei vaan ollut "bolt-on" tuuning-mallia, vaan supersprintin rosteriputkisto. Ruma jälki. Jarrusylinteri vaihdettiin. Ajoin ruuveihin ja jouduin jättämään alfan yöksi marketin parkkihalliin. Sinä yönä securitaksen pojat ei lukinnut hallia ja joku keikkasi merkit alfasta, sekä hajoitti kaikkien lukkojen haitat, saamatta kuitenkaan yhtäkään auki. Myöskin toista takaikkunaa naarmutettiin. Uudet merkit, lukot, takaikkuna ja rengas. Sen jälkeen kone teki tenän, minkä vaihdoin uuteen. 500 kilometriä tämän jälkeen virranjakajan pyörijä sanoi sopimuksensa irti keskelle ei mitään. Auto lähimmälle huoltsikalle ja uusi pyörijä. Huomasin myös, että virranjakajan kansi on viimeisillään. Kävin helsingissä ja paluumatkalla ähtävällä laitattamassa uuden kannen paikalleen, kun kerran ohi olin ajamassa. Kaikki tämä vuoden sisällä ostohetkestä.

Ja lopulta... Paluumatkalla kotiin ähtävältä, pyyhkimet lakkaavat toimimasta ja taivaalta tulee alijäähtynyttä vettä. Kyllä meinasi itku päästä. Jotenkin kuitenkin pääsin takaisin ouluun asti sen viimeiset 150 km, vaikken paljoa nähnytkään.

Nyt... Pyyhkimien oireilu on tämän mukaista: Kun pyyhkimet kytkee päälle, ne heittävät toiseen päähän, sen jälkeen palautuvat vain puoleen väliin ja siitä vasen pyyhin heittää jo osuman vasempaan sivupeiliin ja saattavat jäädä siihen tai sitten hinkuttavat tuota ikkunan puoliväli - peili -rataa. Ilmeisesti jokin on päässyt löystymään. Mikä? Ei tämän nyt luulisi iso homma olevan, mahdollisesti jopa minunkin jakarinpyörittelytaitoni ratkaistavissa. Kaikki ideat otetaan lämpimästi vastaan ja ratkaisun löytäjälle tarjoan munkkikahvit tuiran essolla.

Näin loppukateettina sanon vielä, että kyllä alfa on 50 kiloeuron auto, aivan sama minkä ikäisenä ja kuntoisena ostaa. :silly:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mullakin heitti pyyhkimet häränpyllyä. Kiristin vain varren mutteria ja johan taas toimi. Kannattaa tosin tarkistaa onko boorit kunnossa, vai kannattaako samalla ostaa uusi varsi. Mutta mutterin kiristäminen ei maksa mitään, tosin se riski että hajoaa molemmat kappaleet sieltä ja se saattaa tulla kalliimmaksi.

Onko se sitten alfan vika jos on huonosti huollettu ja joutuu ilkivallan kohteeksi, sitä sopii ihmetellä.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Kiitoksia vinkista. Muistaakseni joskus niitä muttereita itse löysäsin, mutta kiristin toki uudestaan. Pitääpä tarkistaa samantien, ei ole iso homma.

Alfanko vika? Moottorin luonne lisää halua revittää, merkit on haluttua tavaraa, sekä alfa vieläkin tietynlainen status-symboli, joka yllyttää varkaita. Melkein jokaisella hopeapilvellä on sateinen reunus...tai jotain. :mrgreen:

edit: Tehtäköön selväksi, että se loppukateetti oli täyttä läppää, sitä yritin selventää tällä -> :silly:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Laitoin siihen uuden lukkomutterin ja hyvin pysyi.
sallimato kirjoitti:Tehtäköön selväksi, että se loppukateetti oli täyttä läppää
Jees nauroin sille jo kun heitit sen toisessa ketjussa, ja tälläkin kertaa hymyilytti. Jäi vain klickaamatta noita naamoja tuolta vasemmalta :P

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Pitää itsekin lyödä kunnon kierrenappulat tällä kertaa, jos ovat päässeet löystymään

Heh, taisipa tulla sitten väärinymmärrys. Itse en muistanut edes tuota ensimmäistä kertaa, ennenkuin tarkistin, kuvittelin olevani niin originaali ja hauska tällä kertaa(kin?). :mrgreen:
Noh, pitää olla varovainen, joillekin niin herkkiä ja kuolemanvakavia asioita.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nepassahan on lisäksi harvinainen vivuston pituuden säätö.Kannattaa samalla katsoa että se ei pääse liukumaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Ahaa. En ollut itse laisinkaan tietoinen tuosta. Kiitoksia. Taitaa jäädä kaikki operointi huomisaamuun, kun on valoisaa. En kehtaa lähteä tuonne pakkaseen, pimeään parkkihalliin rymyämään työskentelyvalon kanssa, vaikka nyt ehkä sisustan niin purinkin. :D
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Vastaa Viestiin