Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Aloitetaanpas tällekin mallille omansa.
Aloitan itse:
Yritin katsoa takalasin lämmittimen toimimattomuuden syytä ja huomasin että koko rele puuttuu! Se tuskin on ainut vika kun noissa on ongelmia ollut. Mutta jotta homma etenisi niin pitäisi tietää minkälainen rele sinne kuuluu? Tunnen itseni tyhmäksi kun en osaa tietoa löytää netistä enkä huoltomanuaalista Eikä varaosaliikkeessäkään osattu sanoa mikä rele sinne kuuluu!? Ilmeisesti ajastettu, jossain luki että 20min. Mutta olisiko jollain antaa oikein releen tyyppiä tai varaosanumeroa että osaisi hankkia tyhmempikin yksilö moisen...
Tässä linkki jonka takana on korjausohjeet lämppärille jos joku haluaa omansa korjata ennen kuin johto sulaa/sulaketaulu sulaa/auto palaa/...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... r-fix.html
Aloitan itse:
Yritin katsoa takalasin lämmittimen toimimattomuuden syytä ja huomasin että koko rele puuttuu! Se tuskin on ainut vika kun noissa on ongelmia ollut. Mutta jotta homma etenisi niin pitäisi tietää minkälainen rele sinne kuuluu? Tunnen itseni tyhmäksi kun en osaa tietoa löytää netistä enkä huoltomanuaalista Eikä varaosaliikkeessäkään osattu sanoa mikä rele sinne kuuluu!? Ilmeisesti ajastettu, jossain luki että 20min. Mutta olisiko jollain antaa oikein releen tyyppiä tai varaosanumeroa että osaisi hankkia tyhmempikin yksilö moisen...
Tässä linkki jonka takana on korjausohjeet lämppärille jos joku haluaa omansa korjata ennen kuin johto sulaa/sulaketaulu sulaa/auto palaa/...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... r-fix.html
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Voisiko joku ystävällisesti katsoa omastaan?
Ratin vasemmalla puolella olevasta sulake/rele taulusta. Pitäisi olla vasemmassa reunassa alimmainen. Lukee kyllä manuaalissakin. Mutta ei tyyppiä. Käyn tänään kysymässä vielä jostain toisesta varaosaputkasta jos siellä osattaisiin auttaa.
Thanks
Ratin vasemmalla puolella olevasta sulake/rele taulusta. Pitäisi olla vasemmassa reunassa alimmainen. Lukee kyllä manuaalissakin. Mutta ei tyyppiä. Käyn tänään kysymässä vielä jostain toisesta varaosaputkasta jos siellä osattaisiin auttaa.
Thanks
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sain mittailtua ja tarkasteltua sen verran että sulaketaulu ja rele kanta näyttävät ihan ehjiltä, ja että kytkin toimii, ja takalasille tulee virrat lainaamalla toista relettä tuohon lasinlämmittimen kantaan. Kuitenkin vain niin kauan kuin pitää nappulaa pohjassa. Onko oikea rele siis ajastettu? Britti foorumilla puhuttiin nimittäin repsikan puolella jalkatilassa olevasta ajastimesta? Eli onko vuosimalli eroja niin että toisissa on erillinen ajastin ja toisissa releessä ajastin? Kun oman kytkentä kaaviossa ei näy erillistä ajastinta
Kiitollinen olisin edelleen jos joku osaa auttaa. Kun vaikuttaisi siltä että oikeanlaisella releellä tuo voisi tulla kuntoon.
Kiitollinen olisin edelleen jos joku osaa auttaa. Kun vaikuttaisi siltä että oikeanlaisella releellä tuo voisi tulla kuntoon.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Täytyy näin lievänä offtopicina nostaa hattua, että ylipäätään jaksat alkaa moista vikaa korjaamaan. Itselläni ei nimittäin ole koskaan ollut autoa omistuksessa, jossa ko. osa ylipäätään toimisi. Enkä sitä ole tähän päivään mennessä osannut kaivatakkaan, mutta varmasti toki toimiessaan ihan hyödyllinen kapistus. Ei vain tahdo Suomen talvi pitää noita ehjänä kovinkaan monessa autossa.
Voisin kyllä yrittää katsoa omastani huomenna päivänvalossa. Jos siis osaan.
Voisin kyllä yrittää katsoa omastani huomenna päivänvalossa. Jos siis osaan.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Näkyisikö sopivaa tässä kuvassa?
Vasemman rivin viimeisessä koodi 7686773 kuten kaikissa muissakin harmaissa kikkuloissa. Auto on phase1 (-97)
https://www.dropbox.com/s/cd1mgcmx6x8j43v/14050003.jpg
Vasemman rivin viimeisessä koodi 7686773 kuten kaikissa muissakin harmaissa kikkuloissa. Auto on phase1 (-97)
https://www.dropbox.com/s/cd1mgcmx6x8j43v/14050003.jpg
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Voishan tuon vaikka zekata omastakin, nyt kun GTV on ekaa kertaa myös talvi käytössä. Poika sillä viime talven tuossa ajeli ja mielestäni takalasin lämppäri ei pelaa, mahtaa olla otettu pois toiminnasta juurikin tämän takia.
Zekataan kun joutaa
Zekataan kun joutaa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tattista Ikävä kyllä nyt näyttää siltä että näissä on eroja alkupään osalta! Katsoppas sulaketaulun kuvaa mun projektiketjusta Luulisin että mulla kuitenkin on muuten releet kohdallaan kun kaikki muu autossa toimii. Pieni toivon kipinä että tuohon ei kuulu kuvassasi oleva rele. Jos kuuluu, niin sitten vika on ohjainlaitteessa, joka on jossain...
Nyt tarttis ilmeisesti 96 vuosimallin omistajien apua, ellei peräti turbo mallikin pidä olla?
Nyt tarttis ilmeisesti 96 vuosimallin omistajien apua, ellei peräti turbo mallikin pidä olla?
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Täytyy vielä jatkaa tähän ja jakaa tietoa silläkin uhalla että näitä ei kai saisi laittaa näkyville copyright takia? Tuskin tästä kukaan pillastuu? Otetaan pois jos ei käy.
Eli tässä pari otosta tuosta kaaviosta. Jos tuo paikkaansa pitää niin eikös tuo ole ajastetun releen merkki. Olettaen että avaimella on käännetty virrat, voi kytkimellä kytkeä releen joka pysyy vetäneenä ajan X. Periaatteessa tuollaisen aikareleen voisi tietysti itsekin väsätä, mutta menee kyllä jo vähän pelle peloton osastolle
Tuosta näkee vähän paremmin
Eli tässä pari otosta tuosta kaaviosta. Jos tuo paikkaansa pitää niin eikös tuo ole ajastetun releen merkki. Olettaen että avaimella on käännetty virrat, voi kytkimellä kytkeä releen joka pysyy vetäneenä ajan X. Periaatteessa tuollaisen aikareleen voisi tietysti itsekin väsätä, mutta menee kyllä jo vähän pelle peloton osastolle
Tuosta näkee vähän paremmin
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No niin. Profiilin mukainen kikkare pomppas katsastuksessa syynä ruosteiset taka alatukivarret (siis ne mihin jousi tulee) Tuntuu pikaisella kattelulla olevan melko kalliita osia.. 450€ oli saksan maalla. Saako muuten noita tukivarsia hitsata? Ei varmaan.
Toinen syy oli myös takaa poikittaisten tukivarsien (nämä mihin iskari tulee kiinni) sisemmät puslat. Ei niissä väljää ollu mutta tukivarsi ottaa kiinni siihen korvakkoon. Onko nuo puslat revenny vai mitä? Molemmilla puolin sama homma. Inssi oli epävarma kuuluuko olla noin vai ei, hylkäsi kuitenkin tästäkin...
https://www.dropbox.com/s/551tan0s1jh9p ... ivarsi.jpg
Toinen syy oli myös takaa poikittaisten tukivarsien (nämä mihin iskari tulee kiinni) sisemmät puslat. Ei niissä väljää ollu mutta tukivarsi ottaa kiinni siihen korvakkoon. Onko nuo puslat revenny vai mitä? Molemmilla puolin sama homma. Inssi oli epävarma kuuluuko olla noin vai ei, hylkäsi kuitenkin tästäkin...
https://www.dropbox.com/s/551tan0s1jh9p ... ivarsi.jpg
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jotakinhan tuolle puslalle on tapahtunut. Mulla ainakin varsi on keskellä tuota haaraa
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mulla oli joskus katsastuksessa toinen pusla myös tuolla tavalla vinossa. Ei hylännyt, kun ei tiennyt, miten pitää olla. Käski kuitenkin menemään johonkin asiantuntevaan korjaamoon kysymään. Ja kyllähän ne toki nykyään on "keskellä".
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
ebay ja sakasa, tukivarsia saa käytettynä 150 alkaen ja uusia 250 alkaen !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mistä kytkimen työsylinteri järkevään hintaan?
Ja olisikohan tämä oikea:
http://www.mister-auto.fi/fi/tyosylinte ... JL108.html
Eberin numerot eivät ihan täsmää.
Entä takaluukun kaasujouset?
Ja olisikohan tämä oikea:
http://www.mister-auto.fi/fi/tyosylinte ... JL108.html
Eberin numerot eivät ihan täsmää.
Entä takaluukun kaasujouset?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No nyt selvisi että eperin kuvassa on pikku virhe. Releen numero on 60545405 eikä se mitä eperin kuvassa lämppärin symbolin luona väitetään. Ja se on kuin onkin ajastettu (20min). Melkoista salapoliisin työtä taas tarvittiin. Samaa ratkaisua on käytetty ainakin 155, gtvssä ja spiderissa. Yhäkin olisi kiva jos joku varmistaisi omastaan. Sen verran varma olin kuitenkin että laitoin jo yhdelle kaupalle kyselyä osan perään kun löytyi listalta. Jos hyvin käy niin tämäkin pieni, mutta ärsyttävä murhe on kohta taakse jäänyttä elämää Vielä jos tietäisi releen valmistajan ja heidän numeron osalle niin saanti voisi olla parempaa. Tuskin tuota kuitenkaan pelkästään Alfalle on tehty.
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sylinteri tilattu paikalliselta Varaosavarikolta 35€. Made In Italy by Metelli..Finest kirjoitti:Mistä kytkimen työsylinteri järkevään hintaan?
Ja olisikohan tämä oikea:
http://www.mister-auto.fi/fi/tyosylinte ... JL108.html
Eberin numerot eivät ihan täsmää.
Entä takaluukun kaasujouset?
^Sitä relettä kävisin näyttämässä autosähköliikkeessä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Rele meni tilaukseen Alfoihin erikoistuneesta Italialaisesta e-bay putiikista. Eihän tuo ihan halvaksi tule mutta ei anna luonto periksi. Tälle tielle on lähdetty, ja lämppäri laitetaan kuntoon tavalla tai toisella
Kunhan se saapuu niin sitä voi halutessaan vilauttaa autosähkärille josko sellaisen voisi saada lähempää. Ilman mallia aika vaikeaa.
Kunhan se saapuu niin sitä voi halutessaan vilauttaa autosähkärille josko sellaisen voisi saada lähempää. Ilman mallia aika vaikeaa.
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mistä löytyisi listauksia osien vastaavuuksista?
Esim. tänään koitin tutkailla öljyn suodatinta, kun suoraan tuohon 2.0 v6 tb:n ei oikein löydy
Esim. tänään koitin tutkailla öljyn suodatinta, kun suoraan tuohon 2.0 v6 tb:n ei oikein löydy
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Enpä osaa sanoa. Kiinnostaisi toki itseänikin.
Tuossa Ebay:stä poiminta:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-GTV- ... 461d01b740
Tuossa Ebay:stä poiminta:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-GTV- ... 461d01b740
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuossa yksi, Metelli SpA:
http://www.metelli.com/en/settori.php?m ... rsione=220
Tuon mukaan esim. etujarrulevyt samat kuin monessa 147:ssa, 156:ssa jne.
http://www.metelli.com/en/settori.php?m ... rsione=220
Tuon mukaan esim. etujarrulevyt samat kuin monessa 147:ssa, 156:ssa jne.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ainakin parin filtterivalmistajan sivuilta katselin taulukkoja, joiden mukaan tb:n öljynsuodatin olisi sama kuin 156 3.2. En nyt kyllä muista minkä merkkisistä suodattimista oli kyse. Kuitenkin noissa listoissa 2.5-litraiseen tarjottiin eri suodatinta.Finest kirjoitti:Mistä löytyisi listauksia osien vastaavuuksista?
Esim. tänään koitin tutkailla öljyn suodatinta, kun suoraan tuohon 2.0 v6 tb:n ei oikein löydy
Takakontin kaasujousen varmaan löytää motonet/biltema valikoimista kun ottaa pumpun mukaan ja hakee vastaavilla spekseillä olevaa. Tämä siis jos tarvikepumppu kelpaa sinne piiloon.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tosiaan vähän ex tempore ostin eilen M-Filterin suodattimen MH-3367 (LL) Puuilosta.
Oikeaa malliahan ei ollut listoilla, mutta otin filsun, joka sopii ainakin: vanhempaan 164 V6 3.0, 166 2.0 V6, 3.2 156 & GT, GTV 3.0 yms.
Voi siis olla jopa oikea
Suodatin on Long Life-versio, kestää 20-30 tkm.
Olisko pitänyt ottaa myös Long Life öljyä Valvolinen Racingin tilalle
Biltemasta en ole ikinä ostanut auton osia kun ei ole Volvoa tai Saabia ollut..
Tosiaan noita pumppuja voisi sieltä katsoa.
Oikeaa malliahan ei ollut listoilla, mutta otin filsun, joka sopii ainakin: vanhempaan 164 V6 3.0, 166 2.0 V6, 3.2 156 & GT, GTV 3.0 yms.
Voi siis olla jopa oikea
Suodatin on Long Life-versio, kestää 20-30 tkm.
Olisko pitänyt ottaa myös Long Life öljyä Valvolinen Racingin tilalle
Biltemasta en ole ikinä ostanut auton osia kun ei ole Volvoa tai Saabia ollut..
Tosiaan noita pumppuja voisi sieltä katsoa.
Viimeksi muokannut Finest, 08 Touko 2014, 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omat kaasujouset ostin muistaakseni jostain perus autovaraosa liikkeestä mallikappaleen avulla. Mutta täytyy sanoa että vaikka speksit on pumpun mukaiset niin kansi ei uusilla pumpuilla nouse ylös asti ilman apua jostain syystä. Olisi mielenkiintoista tietää onko tuonne kenties joskus vaihdettu väärät->ja olisin sitten ostanut uudet väärät? En ole jaksanut perehtyä koskaan mutta kun nyt tuli mieleen niin laitapas omasi tiedot tähän ketjuun ylös niin jos irroittamatta näkyy voisin verrata omaan...
Nouseeko muilla paksin kansi ihan yös asti?
Ps. Rele on jo matkalla. Nyt katsotaan Italian ja suomen postin tehokkuus. Perillä ennen joulua?
Nouseeko muilla paksin kansi ihan yös asti?
Ps. Rele on jo matkalla. Nyt katsotaan Italian ja suomen postin tehokkuus. Perillä ennen joulua?
Ayrton Senna da Silva forever
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Jos muualta ei pumppuja löydy, niin Sarlin toimittaa mallin perusteella. Osaa toki myös laskuttaa, mutta toimittaa. Toisaalta, tähän mennessä ei noissa Lesjöforsin pumpuissa ole muuta miinusmainittavaa ollutkaan kuin hinta - ovat todella laadukkaan tuntuisia ja oloisia ja näin 3-vuotiaina edelleen tikissään, mitä randomhalpis ei välttämättä olisi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Aloin muistella nähneeni jossain getvoseen lesjöforsin pumppuja tavaratilan kantta varten.
Ja niitähän löytyy sparetolta n. 14€ hintaan. En nyt saa linkkiä tähän luurilla mutta osastolta interior equipments löytyy.
EDIT: ja tässä se linkki.
Ja niitähän löytyy sparetolta n. 14€ hintaan. En nyt saa linkkiä tähän luurilla mutta osastolta interior equipments löytyy.
EDIT: ja tässä se linkki.
Viimeksi muokannut Herra Salo, 08 Touko 2014, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
hain sopivan mittasen motonetista. Oli paljon tehokkaampi kuin alkuperäiset. Nyt pärjäsi yhdellä ja voimaa on juuri sen verran että kun luukun aukaisee, nousee ylös asti.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
- Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
- Paikkakunta: Laitila
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Wile E. Coyote kirjoitti:Omat kaasujouset ostin muistaakseni jostain perus autovaraosa liikkeestä mallikappaleen avulla. Mutta täytyy sanoa että vaikka speksit on pumpun mukaiset niin kansi ei uusilla pumpuilla nouse ylös asti ilman apua jostain syystä. Olisi mielenkiintoista tietää onko tuonne kenties joskus vaihdettu väärät->ja olisin sitten ostanut uudet väärät? En ole jaksanut perehtyä koskaan mutta kun nyt tuli mieleen niin laitapas omasi tiedot tähän ketjuun ylös niin jos irroittamatta näkyy voisin verrata omaan...
Nouseeko muilla paksin kansi ihan yös asti?
Ps. Rele on jo matkalla. Nyt katsotaan Italian ja suomen postin tehokkuus. Perillä ennen joulua?
Vaihdoin oman luukun jouset uusiin (alkuperäisiin), kun vanhat ei toimineet enää yhtään. 170newtonia taisi olla voima.
Hienosti toimi siihen asti, kunnes nakkasin luukkuun takaspoilerin kiinni. Sen jälkeen uudet(kaan) jouset eivät jaksaneet pitämään kantta yläasennossa.
Spoileri on kyllä orkkis lisävaruste.
Mun mielestä 156:n etukannen jouset ovat suht samanlaiset. Niissä luulisi olevan enemmän voimaa. Onko kukaan kokeillut?
Jousien voimassa kyllä pitää joku roti olla. Heitin hätäpäissäni gtv:n etukanteen kiinni Transitin ison takaluukun jouset. Nyt saa lähes istahtaa kannelle, että saa kiinni
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Seuraava tyhmä kysymys:
Pyyhkijät eivät oikein toimi. Vajaa liikerata, parin pyyhkäisyn kokeilulla kasvoi jo reiluun puoleen vällin tuulilasia.
Englannin foormilta tulkitsin, että moottori auki ja vastuspintojen puhdistus sekä rasvaus?
Ilmeisesti sade kelillä ongelmat pahimmillaan ja tänään satoi ja sataa vieläkin.
Jäi muutkin hommat vaiheeseen
Pyyhkijät eivät oikein toimi. Vajaa liikerata, parin pyyhkäisyn kokeilulla kasvoi jo reiluun puoleen vällin tuulilasia.
Englannin foormilta tulkitsin, että moottori auki ja vastuspintojen puhdistus sekä rasvaus?
Ilmeisesti sade kelillä ongelmat pahimmillaan ja tänään satoi ja sataa vieläkin.
Jäi muutkin hommat vaiheeseen
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jatkoa edelliseen:
Eli tihkussa on vikaa muuten toimii.
Moottorin irrotin ja putsasin, ei kyllä ollut mitenkään likainen.
Liittimet putsasin myös. Näillä toimilla ei ollut vaikutusta.
Muita vikapaikkoja?
Muille etsijöille ja itselle muistiksi.
Motonetistä hain katalysaattorin molempien päiden tiivisteet.
14-0113 taaempi rengastiiviste
14-0019 laippatiivisteet (pulttijako oikea, keskireikä liian, iso tuskin vaikuttaa tiiviyteen)
Typerää kun myyjät ei osaa oe-numerolla löytää, vaan pitää itse netistä etsiä vastaavat.
Eli tihkussa on vikaa muuten toimii.
Moottorin irrotin ja putsasin, ei kyllä ollut mitenkään likainen.
Liittimet putsasin myös. Näillä toimilla ei ollut vaikutusta.
Muita vikapaikkoja?
Muille etsijöille ja itselle muistiksi.
Motonetistä hain katalysaattorin molempien päiden tiivisteet.
14-0113 taaempi rengastiiviste
14-0019 laippatiivisteet (pulttijako oikea, keskireikä liian, iso tuskin vaikuttaa tiiviyteen)
Typerää kun myyjät ei osaa oe-numerolla löytää, vaan pitää itse netistä etsiä vastaavat.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Lisää satelee, vaikkei kukaan vastaa
Minkälainen savotta on vaihtaa panarm:in runkopusla?
Kannattaako vaihtaa suoraan uretaanipuslat, power ja strong flex tarjoavat vain kovempaa versiota?
Minkälainen savotta on vaihtaa panarm:in runkopusla?
Kannattaako vaihtaa suoraan uretaanipuslat, power ja strong flex tarjoavat vain kovempaa versiota?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ainakin nuo Uretaaniset on helpommat asentaa ja mitä luultavammin edullisemmat Työnä noiden vaihto ei ole sen kummoisempi kun muittenkaan vastaavien puslien. Itte laittelin GTVn perään pari uretaanista. Eroa vanhaan en huomannut muuten, mutta kun kelit lämpes alkoi puslat narista. Sitä jatku pari viikkoa ja nyt on taas hiljaiset.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vaihdoin omaani powerflexin uretaanipuslat lähinnä helpon paikoilleen laiton ja halvan hinnan vuoksi. Periaatteessa puslien irroittamiseen riittää rautasaha ja sopiva lyömäholkki ja vasara. Holkista joutui lyömään keskiosan läpi, jolloin pääsi asettelemaan rautasahan holkin lävitse ja sitten vain hinkuttamaan. Ärsyttävää hommaa mutta omastani ei 10t prässillä kaikki irronneet niin joutui sitten noin irroittamaan. Uusien laitto olikin sitten jo helppa kun uretaanipuslat suorastaan sujahtivat paikalleen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kertokaas, GTV:n omistajat millaisella hinnalla olette saaneet yleensä jakopään vaihdatettua? Kyselin merkkihuollosta, lupasivat 650e. Kuulostaa aika paljolta, edellisten autojen kanssa jakopään on saanut teetettyä parilla satasella osineen. Tietenkin jos tuntisi jonkun Alfa-harrastaja-remppaajan niin maksaisi käteisellä hänelle tästä operaatiosta. (Jos tunnet itsesi edellisestä lauseesta, niin minuun saa kyllä yhteyden pikaviestillä).
Pelottaa tuo jakopää kun sille tulee syksyllä ikää 3v ja kilometrejä kuitenkin nyt vasta 10 000 tällä hihnalla takana. Talvisinkaan ei ole ajettu, mutta silti paine korvien välissä sanoo tuon jakohihna -ketjun luettuaan, että ehkä mieluummin varman päälle.
Pelottaa tuo jakopää kun sille tulee syksyllä ikää 3v ja kilometrejä kuitenkin nyt vasta 10 000 tällä hihnalla takana. Talvisinkaan ei ole ajettu, mutta silti paine korvien välissä sanoo tuon jakohihna -ketjun luettuaan, että ehkä mieluummin varman päälle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omaan Spideriin 2.0ts osat (molemmat remmit, kiristäjät ja pumppu) taisi olla jotain 140€ (mister auto) ja työ 220. Ja sitten venakopan ja tulppien tiiviste oli jotain 45€.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Powerflex:in mustat puslat tulossa.
Öljymäärästä löytyi Alfisti.net:istä juttua:
"One peculiarity that the turbo engines from the Alfa GTV is the dipstick. This dipstick just cannot tell the truth! The problem lies in the amount of oil. Originally Alfa Romeo laid down the amount of oil used for an oilchange at 7.3 l, but because there was still a residue of oil in the cooler (0.8 l) there was only the need to change 6.5 l. The dipstick told another story, as soon as the 6.5 l oil was put into the engine the dipstick showed more than maximum. To make things easier for everyone it was decided that the maximum line on the dipstick is actually the minmum."
Eli öljyä pitäisi olla tikussa vähintään max-viivaan asti?
Edit: ei taida saada järkevään hintaan kumeja plenumin ja imuputkien väliin?
Öljymäärästä löytyi Alfisti.net:istä juttua:
"One peculiarity that the turbo engines from the Alfa GTV is the dipstick. This dipstick just cannot tell the truth! The problem lies in the amount of oil. Originally Alfa Romeo laid down the amount of oil used for an oilchange at 7.3 l, but because there was still a residue of oil in the cooler (0.8 l) there was only the need to change 6.5 l. The dipstick told another story, as soon as the 6.5 l oil was put into the engine the dipstick showed more than maximum. To make things easier for everyone it was decided that the maximum line on the dipstick is actually the minmum."
Eli öljyä pitäisi olla tikussa vähintään max-viivaan asti?
Edit: ei taida saada järkevään hintaan kumeja plenumin ja imuputkien väliin?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mun tarttis kans etsiä uudet kumit noihin imuputkiin. Muistan vaatimattomasti satasella jossain nähneeni, mutta en muista missä Eikä haittais jos edullisemmin jostain löytäis...
Öljytikku tarina on ilmeisesti tosi. Itse en ainakaan uskalla ajella muuten kuin maksimi merkissä öljyt aina. Tarkistan mieluummin usein ja lisään aina heti tilkan. Ties vaikka nuo omat nokka-akseli vauriot olis syntyneet juuri tuon takia?
Öljytikku tarina on ilmeisesti tosi. Itse en ainakaan uskalla ajella muuten kuin maksimi merkissä öljyt aina. Tarkistan mieluummin usein ja lisään aina heti tilkan. Ties vaikka nuo omat nokka-akseli vauriot olis syntyneet juuri tuon takia?
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Jotain 15€/£ muistelen myös olleen kappalehinta.
Musta silikooniputki voisi olla käypästä ja halvempaa noihin.
Musta silikooniputki voisi olla käypästä ja halvempaa noihin.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^Arvaa kuka laittoi silikoni putkesta leikatut pätkät kun ajatteli säästävänsä?
Ja arvaa pysyykö ne paikoillaan vaikka miten kiristää laadukkailla klemmareilla?
Ja arvaa pysyykö ne paikoillaan vaikka miten kiristää laadukkailla klemmareilla?
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Katsoin projektilangasta, että ovat ihan "hienot" väriltään. Siksi mielummin mustaa.
Johtuuko värinästä vai mistä, etteivät pysy paikallaan?
156:ssani on alumiinista ja silikonista tehty imuputki (ilmi-plenum välillä) ja sen kanssa ei ole ollut mitään.
Niinpä ajattelin silikonin sopivan tuohonkin paikkaan.
Täytyy mitata halkaisijat ja funtsia vaihtoehtoja. Ei viitsisi valkanisoituvalla teipillä laitella.
Edit: ainakin 155 2.5 v6 samat gummit, jos helpottaisi org. osien löytymistä
Johtuuko värinästä vai mistä, etteivät pysy paikallaan?
156:ssani on alumiinista ja silikonista tehty imuputki (ilmi-plenum välillä) ja sen kanssa ei ole ollut mitään.
Niinpä ajattelin silikonin sopivan tuohonkin paikkaan.
Täytyy mitata halkaisijat ja funtsia vaihtoehtoja. Ei viitsisi valkanisoituvalla teipillä laitella.
Edit: ainakin 155 2.5 v6 samat gummit, jos helpottaisi org. osien löytymistä
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tästä inspiroituneen tarkistin 155:n huoltokansiosta, mistä edellinen omistaja oli ostanut uudet kumit.Finest kirjoitti:Edit: ainakin 155 2.5 v6 samat gummit, jos helpottaisi org. osien löytymistä
Kuitissa nettisaitti ja äkkiähän ne löytyivät:
http://www.classiccars.co.at/cms/index. ... 1&Itemid=3
Eikös ne nuo ole?
Jos tilaatte niin ottaisitteko mullekin yhden sarjan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^Siltä näyttää, eikä paha hinta jos se on tuo 6.70€ +pk:t.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Noiden sivujen mukaan 155 2,5 on eri tötteröillä...
Lisäksi myyvät "ei oota"
Lisäksi myyvät "ei oota"
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Niinpä onkin. Joltain varaosasivustolta ongin tiedon. Saman sivuston tiedoilla hain pakoputken tiivisteet Motonetistä ja se sopivat.
Ainakin tuolla on kumien mitat (sisä?)mitat 43 / 38mm, joista varmaan johtuu silikoni- ja muiden letkujen käytön hankaluus.
Pieni ero, mutta ilmeisesti tarpeeksi, jolloin toinen on kireä tai löysä laittaa paikalleen.
Ainakin tuolla on kumien mitat (sisä?)mitat 43 / 38mm, joista varmaan johtuu silikoni- ja muiden letkujen käytön hankaluus.
Pieni ero, mutta ilmeisesti tarpeeksi, jolloin toinen on kireä tai löysä laittaa paikalleen.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Heikalta tilailin parisen vuotta sitten. Oisko silloin ollut 12 € / kpl.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tällä hetkellä kiinnostaa, että onko mahdollista vaihtaa ilman ulkopään irroitusta.Jalamari kirjoitti:Ainakin nuo Uretaaniset on helpommat asentaa ja mitä luultavammin edullisemmat Työnä noiden vaihto ei ole sen kummoisempi kun muittenkaan vastaavien puslien. Itte laittelin GTVn perään pari uretaanista. Eroa vanhaan en huomannut muuten, mutta kun kelit lämpes alkoi puslat narista. Sitä jatku pari viikkoa ja nyt on taas hiljaiset.
Eli kulma ylös (jouselta kuormaa pois), sisäkiinnitys irti (huomioi vieläkin jousi..), pusla pois ja uusi tilalle.
Vai molemmat päät auki ja varsi sekä jousi pois. Tallin pöydällä sitten puslan vaihto.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Miksei tuo onnistuisi, mutta tuskinpa siitä mitään etua saat. Yleensä kun yrittää selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella aikaa työhön menee kolminkertainen määrä. Vanhan puslan irroitus varresta auton alla ei ole välttämättä herkkua.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Minkälaisen lukijan tarvitsee että pääsee käsiksi GTV:n ABS vikakoodeihin?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mitenkäs hyvin sähköantennit toimii gtv:ssä?
En tiedä onko mankassa johtoa sille tai onko se edes kiinni.
Verhoiluja kun purin niin ainakin liitin oli irroitettu antennikoneistosta. Rumahan se pitkä piiska on ja ei oikein lyhyt tynkäkään istu siihen.
Tälläistä ajattelin viritellä tilalle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Glass-Window- ... 0915272105
Onko kokemuksia?
En tiedä onko mankassa johtoa sille tai onko se edes kiinni.
Verhoiluja kun purin niin ainakin liitin oli irroitettu antennikoneistosta. Rumahan se pitkä piiska on ja ei oikein lyhyt tynkäkään istu siihen.
Tälläistä ajattelin viritellä tilalle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Glass-Window- ... 0915272105
Onko kokemuksia?
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
- Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
- Paikkakunta: Laitila
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kyllä nuo parempia on, kuin kokonaan ilman, mutta kannattaa ostaa sellainen malli, missä on vahvistin mukana.Finest kirjoitti:Mitenkäs hyvin sähköantennit toimii gtv:ssä?
En tiedä onko mankassa johtoa sille tai onko se edes kiinni.
Verhoiluja kun purin niin ainakin liitin oli irroitettu antennikoneistosta. Rumahan se pitkä piiska on ja ei oikein lyhyt tynkäkään istu siihen.
Tälläistä ajattelin viritellä tilalle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Glass-Window- ... 0915272105
Onko kokemuksia?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^Ajattelin, ettei tarvitse johtojen kanssa puljata.
Tuleeko siihen heräte vai jatkuva virta?
Edit: antennin moottorihurisee nyt, kun johdot ovat kiinni ja mankan laittaa päälle. Antenni ei liiku.
Saisiko tuosta näppärästi virran aktiiviselle ikkuna-antennille vai tulee sieltä jotain "singnaalivirtaa" pituuden määritystä varten?
Tuleeko siihen heräte vai jatkuva virta?
Edit: antennin moottorihurisee nyt, kun johdot ovat kiinni ja mankan laittaa päälle. Antenni ei liiku.
Saisiko tuosta näppärästi virran aktiiviselle ikkuna-antennille vai tulee sieltä jotain "singnaalivirtaa" pituuden määritystä varten?
Viimeksi muokannut Finest, 28 Touko 2014, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Aiemmin kun pyyhkijän koneistoa irrottelin, niin huomasin ettei ole raitisilmasuodatinta.
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle