156 Crashtest Video

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

156 Crashtest Video

Viesti Kirjoittaja Harpo »

:crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Jösses. Tarttee varoa ajamasta päin seinää.

http://www.alfa-156.de/Sonstiges/video.htm

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä on alfan peltikin melko velttoa kun vastustajana on seinä.... :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Auts... :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mikähän vauhti on kyseessä?? aika hurjan näköstä.... :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olisi kiva nähdä miltä kuskinpaikka näyttää, sehän ratkaisee. Nykyajan autothan menee ihan rusinaksi pienemmästäkin kolarista, ja ihan tarkoituksella.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Heikkoo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Luulenpa, että ei kuitenkaan ihan noin rusinaks sais mennä :shock:
On ollu aika heikko tulos noissa törmäystesteissä Afoilla.

Kauneudesta joutuu kärsiin :mrgreen:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:Olisi kiva nähdä miltä kuskinpaikka näyttää, sehän ratkaisee. Nykyajan autothan menee ihan rusinaksi pienemmästäkin kolarista, ja ihan tarkoituksella.
Rolle puhuu asiaa. Mitä enemmän auto hajoaa, sitä enemmän se antaa periksi ja "vaimentaa" iskua. Tosin kyllä se hajoaminen pitäisi kuitenkin loppua ennen takapuskuria :mrgreen:

tsxm
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tsxm »

Vihdoinkin näkyy, ongelmia tieturin ohjelmistossa, tietääkö kukaan auton nopeutta? :shock:
Viimeksi muokannut tsxm, 30 Kesä 2003, 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tsxm kirjoitti:Vihdoinkin näkyy, tietääkö kukaan auton nopeutta? :shock:
ei jaksa kattoa, mutta jos se on se sama minkä olen nähnyt aikaisemmin
se oli ajettu suremmalla nopeudella kuin siihen aikaan oli käytössä ncapissa.Tosin samassa autobildin testissä mersu ei mennyt läheskään noin kasaan :) Tuossa ei testattu muuta kuin etumälli.
Tuossa on yksi tosielämän mälli >
http://www.pbase.com/tas/crashtest
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oho :shock:

Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?

Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho :shock:

Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?

Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin. Eikä 147 sen paremmin suoritunut nokkatestistä, johtuen varmasti osittain siitä että auto perustuu 156seen. 156 on kuitenki jo vanha malli , markkinoille 97 suunnittelu 95/96? Joten tuloksia ei voi verratta uusiin malleihin. Parempi ettei mällää suoraan betonikasaan :P Nykyäänhän uudet autot suunnitellaan ko testiä varten niin monta 5 tähden suoritusta alkaa jo olemaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

HUI.... ja auto on vasta tulossa.... :crazyeyes:
-Kristian - 156 2.5 V6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

steelduck kirjoitti:HUI.... ja auto on vasta tulossa.... :crazyeyes:

hehe nuo testithän eivät ole mitään tosielämän kolareita, se on varmasti 99% tuuristi kiinni miten käy oli auto mikä tahansa, jos vauhtia alkaa olemaan hiukankin enemmän. Onhan tuohon tullut esim lisää bageja ym ties vaikka olisi jotain rakenteita muutettu tuosta 97 mallista. Jos vertaa samanikäisiin ei ne kovin paljon parempia olleet tuon ikäluokan muutkaan merkit.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

V6 kirjoitti: Nykyäänhän uudet autot suunnitellaan ko testiä varten niin monta 5 tähden suoritusta alkaa jo olemaan.
Tuota olen monesti miettinyt minäkin. Saisi olla noita testaajia ja testimenetelmiä enemmän, muutenhan on vaara että autosta tehdään turvallinen juuri sellaisissa kolareissa mitä testataan, käytännön turvallisuus voi samalla joiltakin osin jopa kärsiä.

Kallista lystiähän se on tietenkin tuo testailu. Tekis joku tilastoa oikeista kolareista ja siitä miten niissä on käynyt milläkin autolla. Silloin myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat ajo-ominaisuudet pääsisivät vaikuttamaan asiaan. Toki myös eri merkkien eri tyyppiset ostajat...

Onneksi autoilijoista 90% on (omasta mielestään) keskimääräistä parempia kuskeja, joille ei mitään voi sattua :mrgreen:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho :shock:

Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
Kyllä tuo näyttää osittaistörmäykseltä kun katsoo tarkemmin full screen modella ja pausaamalla. Auton perä lähtee lopuksi voimakkaasti oikealle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin.
No juu, mutta onneksi taitavat olla harvassa ne tilanteet, joissa ajetaan noin kovalla vauhdilla myötäämätöntä estettä päin. Nimittäin jos vaikka satasen vauhdissa havaitsee jonkun vaaratilanteen, siinä ehtinee suurimmassa osassa tapauksia tekemään sentään jotain niin, ettei sillä samalla vauhdilla pamauta suoraan seinään. Vaikkei jarrutusmatka riitä pysäyttämiseen niin hidastamiseen kuitenkin.
Jakke kirjoitti:Tekis joku tilastoa oikeista kolareista ja siitä miten niissä on käynyt milläkin autolla. Silloin myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat ajo-ominaisuudet pääsisivät vaikuttamaan asiaan. Toki myös eri merkkien eri tyyppiset ostajat...
Kyllä tuollaista on Ruotsissa pidettykin monia vuosia. Hommassa taitaa vaan olla sellainen vaikeus, että kun tietystä automallista on saatu kerätyksi tilastoinnin kannalta tarpeeksi tietoa, malli on jo korvattu uudella eikä tieto sinällään ole enää ihan kuranttia. Tietysti se antaa uudenkin mallin turvallisuuden arviointiin vähän suuntaviivoja jos vanhan on ollut huippu tai täysi susi, mutta tieteen tekeminen tuolla metodilla on vaikeaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Heikkoo

Viesti Kirjoittaja Giri »

Harpo kirjoitti: On ollu aika heikko tulos noissa törmäystesteissä Alfoilla.
Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.

Vaarallisemmassa sivutörmäyksessä Alfa 147 saavutti parhaimman mahdollisen tuloksen 100%!!! Huonompia ovat mm. VW Golf, Uusin Mersun C-luokka, A-luokka, Uusin BMW 3-sarja ja moni muu.

Voidaan varmaan olettaa, että myös 156:n sivutörmäyssuoja on samaa luokkaa.

Alfan insinöörit ovat tetenkin kyenneet keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan, seuraavaksi on varmaan agendalla nokkakolari kestävyys :)

t.Originali

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Heikkoo

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
Allekirjoitan tämän.

Saksalainen laatuauto kun tulee punasia päin italialaisen kylkeen niin kyydissä ei ole kiva olla. Nimimerkillä: Koettu on.

Onneksi alla oli alle 800 kiloa painava 127 fiiu niin sehän vain pomppas edestä pois. Tosin, tapauksesta on nyt puolitoista vuotta ja vielääkään ei ole tullut mitään mielikuvia tapahtumasta.

Niin, se fiiu: 127 Fiude

- J

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Heikkoo

Viesti Kirjoittaja 90 »

mikkilj kirjoitti:
Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
Allekirjoitan tämän.

Saksalainen laatuauto kun tulee punasia päin italialaisen kylkeen niin kyydissä ei ole kiva olla. Nimimerkillä: Koettu on.

Onneksi alla oli alle 800 kiloa painava 127 fiiu niin sehän vain pomppas edestä pois. Tosin, tapauksesta on nyt puolitoista vuotta ja vielääkään ei ole tullut mitään mielikuvia tapahtumasta.

Niin, se fiiu: 127 Fiude

- J
ohohoh... :shock: olikos saksalaisella laatuautolla kovakin vauhti...
aikalailla samanäköiseksi on mennyt kun eräs opel Corsa aikanaan kun tööttäsin 75 Americalla 60km/h kylkeen kun muori ajoi kärkikolmion takaa eteen.... :? no onneksi kukaan ei loukkaantunut... :)

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Heikkoo

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

90 kirjoitti:ohohoh... :shock: olikos saksalaisella laatuautolla kovakin vauhti...
Paikassa on 60 rajotus, eli josain siellä nurkilla oli mersukuskin nopeus. Ihte olin sitten sen 3 kuukautta lomilla keskellä pahimpia pakkasia. Toisaalta eipä sitä pystynyt kyllä pahemmin liikumaankaan.

Ja kyllä, meni se mersukin lunastukseen kun oli kuuleman mukaan runko painunut kieroksi.

- J

Vastaa Viestiin