Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kellään sw:n kontissa gummimattoa?
Saaneekohan tuollaista ricambi originali-versiota muualta kuin alfisti.netistä tilaamalla?
Taitaapi olla kotimaan saatavuus hieman heikkoa tämänkin osalta.
Perusyleismallinkiinalaismattoa kun en tohtisi sinne laittaa.
Saaneekohan tuollaista ricambi originali-versiota muualta kuin alfisti.netistä tilaamalla?
Taitaapi olla kotimaan saatavuus hieman heikkoa tämänkin osalta.
Perusyleismallinkiinalaismattoa kun en tohtisi sinne laittaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tarvittava työväline lienee tämän tyyppinen:MKT kirjoitti:Sitä odotellessa tuota soittimen irroitusta voisi eka tietty kokeilla, jospa sieltä on naru irti tms. Etupaneelissa on ylänurkissa kolot joista lukitus varmaankin jotenkin aukeaa kun olisi sopiva työväline. Any ideas?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... kut-84578/
http://www.autoviihde.com/ct22uv01-univ ... s-set.html
Eli vakio DIN-irroitusraudat/koukut, mitä ilmeisimmin.
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse sain Autokeskuksen (Herttoniemi) kautta. Kallis se olisi ollut ostaa, muistaakseni yli satasen. Istuvuus oli tietenkin täydellinen. Eikä se ollut varsinaisesti kumia, vaan sellainen muovikaukalo, jonka reunat oli viisaasti pari senttiä korotetut. Se oli myös sopivan jäykkä nostettavaksi kaikkine sotkuineen pois ronkasta niin, ettei sotkut hurlahtaneet ympäri konttia. Ehdoton kampe, mikäli kontissa mielii mitään kuljettaa.Herra Salo kirjoitti:Onko kellään sw:n kontissa gummimattoa?
Saaneekohan tuollaista ricambi originali-versiota muualta kuin alfisti.netistä tilaamalla?
Taitaapi olla kotimaan saatavuus hieman heikkoa tämänkin osalta.
Perusyleismallinkiinalaismattoa kun en tohtisi sinne laittaa.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^AK:n lisävarustelistalta tuo löytyy nimelliseen 105€ hintaan,
eri asia sitten voi olla onko sitä enää oikeasti saatavilla edes. Täytyy käydä kysäisemässä paikallisesta puljusta.
Onko kukaan käyttänyt muita hankintakanavia?
eri asia sitten voi olla onko sitä enää oikeasti saatavilla edes. Täytyy käydä kysäisemässä paikallisesta puljusta.
Onko kukaan käyttänyt muita hankintakanavia?
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo "artikelnummer: 58253" on täsmälleen samanlainen kuin se minulla ollut Autokeskuksen toimittama kaukalo. Suosittelen, vaikka eihän se tuolla nettikaupassakaan aivan ilmainen ole (71,99€).MATRUUSI kirjoitti:Täällä ilmeisesti hyllyssä
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_322.html
- MATRUUSI
- Viestit: 128
- Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
- Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07 - Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minullakin samanlainen, pakollinen varuste varsinkin vaalealla sisämatolla.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko tuo kontinmatto sellasta pehmeää vaahtomaista ainetta?
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 1.9 jtdm (novitecin lastu)
Ottaa rundia, vääntö hiukan kateissa, kulutus kiihdytyksissä tapissa, paineet ok, ei vikakoodeja.
EGR?
Ottaa rundia, vääntö hiukan kateissa, kulutus kiihdytyksissä tapissa, paineet ok, ei vikakoodeja.
EGR?
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Samanlaista muovia kuin laastiämpärit.Janne kirjoitti:Onko tuo kontinmatto sellasta pehmeää vaahtomaista ainetta?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Ok. Mulla on huonoja kokemuksia 156:n ricambi originale kontinpohjista. Se oli niin heikkoa softshell-tyylistä matskua että ei kestäny mitään.
Eperissä ei ilmeisesti ole noiden 1.8TBi koneiden speksejä lainkaan, siis konenro 939.B1.000?
Eperissä ei ilmeisesti ole noiden 1.8TBi koneiden speksejä lainkaan, siis konenro 939.B1.000?
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takaluukunmatoista vielä.. Tilasin 2 tommosta KLIKS.
Ainakin oli halapa.
Ainakin oli halapa.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sopiko paikalleen?Carlos kirjoitti:Takaluukunmatoista vielä.. Tilasin 2 tommosta KLIKS.
Ainakin oli halapa.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei oo tullu viel.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just eilen vaihdoin eteen ylätukivarren kun on jo puolisen vuotta kolahdellut.
Kolina esiintyi vain riittävän terävissä kuopissa ja sopivalla vauhdilla mukulakivetyksellä. Ylätukivarren vaihdolla kolina loppui ainakin mulla. Välyksiä ei pystynyt ainakaan heiluttelemalla löytämään
Ja jos päädyt samaan kolinan lähteeseen niin älä osta ainakaan NK-merkistä tukivartta. Pallonivelen kartiokiinnitys ei oikein sopinut olkavarteen. Nimimerkillä reklamaatio menossa
Kolina esiintyi vain riittävän terävissä kuopissa ja sopivalla vauhdilla mukulakivetyksellä. Ylätukivarren vaihdolla kolina loppui ainakin mulla. Välyksiä ei pystynyt ainakaan heiluttelemalla löytämään
Ja jos päädyt samaan kolinan lähteeseen niin älä osta ainakaan NK-merkistä tukivartta. Pallonivelen kartiokiinnitys ei oikein sopinut olkavarteen. Nimimerkillä reklamaatio menossa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kesärenkaat pitäisi tilata, mutta onkos tuolla mitään väliä onko nopeusluokka W vai V? Hintaero on vain pari euroa/kpl W:n hyväksi, mutta onko noissa mitään käytännön eroa esim. mukavuudessa?
Goodyear Efficientgrip Performance 225/50/17 kyseessä:
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98w-239333
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98v-238251
Goodyear Efficientgrip Performance 225/50/17 kyseessä:
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98w-239333
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98v-238251
Il nero era bellissimo
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitä kovemmalle nopeudelle tehty rengas, sitä kovempi melu Suomen teilläJame kirjoitti:Kesärenkaat pitäisi tilata, mutta onkos tuolla mitään väliä onko nopeusluokka W vai V? Hintaero on vain pari euroa/kpl W:n hyväksi, mutta onko noissa mitään käytännön eroa esim. mukavuudessa?
Goodyear Efficientgrip Performance 225/50/17 kyseessä:
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98w-239333
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98v-238251
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jännä että tuo nopeampi rengas on halvempi
J = 100 km/h
L = 120 km/h
M = 130 km/h
N = 140 km/h
P = 150 km/h
R = 170 km/h
Q = 160 km/h
S = 180 km/h
T = 190 km/h
U = 200 km/h
H = 210 km/h
V = 240 km/h
Z = yli 240km/h
W = 270 km/h
Y = 300 km/h
J = 100 km/h
L = 120 km/h
M = 130 km/h
N = 140 km/h
P = 150 km/h
R = 170 km/h
Q = 160 km/h
S = 180 km/h
T = 190 km/h
U = 200 km/h
H = 210 km/h
V = 240 km/h
Z = yli 240km/h
W = 270 km/h
Y = 300 km/h
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alkava väljyys ylätukivarressa mitä todennäköisemmin. Onko originellit osat ja kuinka paljon kilometrejä takana?Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jotain tuonne on vaihdettu, mutta tarkkaa tietoa ei ole mitä ja koska... Mittarissa nyt n. 119tkm. Mitä olen ymmärtänyt niin tuo ylätukivarren vaihto ei ilmeisesti kovin haastava operaatio ole? Voisi siis selvitytyä ihan itse? NK-merkkiset ilmeisesti kannattaa unohtaa, mutta ottaako TWR, SRL, Teknorot vai kalliimpi Moog?Shuttle kirjoitti:Alkava väljyys ylätukivarressa mitä todennäköisemmin. Onko originellit osat ja kuinka paljon kilometrejä takana?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tom Walkinshaw niitä tuskin myy, mutta TRW voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto .
Sellainen tunnin homma per puoli kun ekaa kertaa hämmästelee. Varaa mukaan Torx E18, pallonivelen irrotustyökalu ja hylsysarja (muistaakseni ainakin 17mm) ja rengasavain (jos se hylsysatsi ei riitä).
Homma taisi mennä kuitakuinkin näin:
-Nosta kulma ilmaan (tunkki, pukki)
-Ota pyörä irti (17mm)
-Pudota iskaritorni yläpäästä irti (17mm(?))
-Irrota yläpallo olkavarresta (17mm(?), pallonivelen irrotustyökalu)
-Käännä iskaritornia vähän sivuun
-Irrota ylätukivarsi rungosta (Torx E18)
-Kasaus ~päinvastaisessa järjestyksessä
-Muista jälkikiristys, kun pyörä kävi irti
Jos jaksat, niin dokumentoi kuvien kera. Iteltä jäi kuvat ottamatta ja niistä voisi tarjoilla vinkkiä muille hommaan ryhtyville.
Sellainen tunnin homma per puoli kun ekaa kertaa hämmästelee. Varaa mukaan Torx E18, pallonivelen irrotustyökalu ja hylsysarja (muistaakseni ainakin 17mm) ja rengasavain (jos se hylsysatsi ei riitä).
Homma taisi mennä kuitakuinkin näin:
-Nosta kulma ilmaan (tunkki, pukki)
-Ota pyörä irti (17mm)
-Pudota iskaritorni yläpäästä irti (17mm(?))
-Irrota yläpallo olkavarresta (17mm(?), pallonivelen irrotustyökalu)
-Käännä iskaritornia vähän sivuun
-Irrota ylätukivarsi rungosta (Torx E18)
-Kasaus ~päinvastaisessa järjestyksessä
-Muista jälkikiristys, kun pyörä kävi irti
Jos jaksat, niin dokumentoi kuvien kera. Iteltä jäi kuvat ottamatta ja niistä voisi tarjoilla vinkkiä muille hommaan ryhtyville.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuulostaa täsmälleen samalta jota omasta autosta pari vuotta sitten metsästettiin. Esiintyi juuri tuolla tavalla mitä kerroit. Kolinan vuoksi omaan autooni vaihdettiin hammastanko. No sehän ei sillä loppunut koska vanhassa tangossa ei ollut mitää vikaa - eikä uudessakaan joka vaihdettiin varmuudeksi vielä toisen kerran.Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
Lopulta kolina paikallistui etuylätukivarren palloniveleen jossa oli selvä, mutta vaikeasti löydettävä pystysuuntainen välys. Tuota välystä en löytänyt itse eikä kolme Alfoihin erikoistunutta pajaa vaan sitä hammastankoa ehdotettiin. Vasta katsastusmies osasi kuormittaa (keventää) keulaa sopivasti jolloin tuo välys paljastui. Kolinan poisto oli hammastankoprosessin vuoksi aika kallista....
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla sama paitsi vasen puoli. Sinänsä hienoa, että AD-pajalla tuo "vika" oli paikallistettu.Sama homma siis edessä. Josko ton uskaltais kaverin tallissa jumpata. Oliskohan Mr.auton keikka ja sieltä TRW?MKT kirjoitti:Kuulostaa täsmälleen samalta jota omasta autosta pari vuotta sitten metsästettiin. Esiintyi juuri tuolla tavalla mitä kerroit. Kolinan vuoksi omaan autooni vaihdettiin hammastanko. No sehän ei sillä loppunut koska vanhassa tangossa ei ollut mitää vikaa - eikä uudessakaan joka vaihdettiin varmuudeksi vielä toisen kerran.Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
Lopulta kolina paikallistui etuylätukivarren palloniveleen jossa oli selvä, mutta vaikeasti löydettävä pystysuuntainen välys. Tuota välystä en löytänyt itse eikä kolme Alfoihin erikoistunutta pajaa vaan sitä hammastankoa ehdotettiin. Vasta katsastusmies osasi kuormittaa (keventää) keulaa sopivasti jolloin tuo välys paljastui. Kolinan poisto oli hammastankoprosessin vuoksi aika kallista....
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ok, eli pallonivel kannattanee vaihtaa samalla? Jatketaan tyhmien kysymysten sarjaa: ilmeisesti uuteen ylätukivarteen ei normaalisti kuulu uusi pallonivel? Siis jos vaikka täältä katsoo? Motonetin listalla sitten taas mainitaan että pallonivel ja helat kuuluu pakettiin? Vai miten tuo nyt oikein on?MKT kirjoitti:Lopulta kolina paikallistui etuylätukivarren palloniveleen jossa oli selvä, mutta vaikeasti löydettävä pystysuuntainen välys.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos en nyt ihan hakoteillä ole niin Alfoissa on nykyään nivelet aina integroitu varsiin prässäämällä, niitä ei erikseen saa/pysty vaihtamaan.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin orggistukareissa se pallo on nimenomaan suoraan tukivarressa, eikä erikseen vaihdettavissa. Juuri siksi pitää vaihtaa koko tukivarsi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ ja ^^ Nonni, selvis tämäkin. Eli ihan sama mistä tuon ylätukivarren tilaa, niin aina tulloo pallot mukana. Taidan (yrittää) vaihtaa molemmat samalla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^irrota ovipahvit ja tiivistä ovipellin alaosa vaikka sikaliimalla, vedä sittä riittävän ylös asti siinä saumassa. tyyppivika. jotkut irrottavat kokoovipellin ja tiivistävät väliin, mä heitin suoraan vanhojenpäälle siihen saumaan, toimii ja saa veitsellä auki joskus ja tosin vain alareuna ja n.10 cm ylöspäin.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Iltaa,
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Waverunner
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Waverunner
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huomasin muuten omassa yksilössä aivan saman jutun - täytyy kai tuo ovipahvi avata. Ihmetyttää kyllä kuinka se tuolta pahvin välistä kiertäisi...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... vesivuodot
eikunn siellä ovipahvin takana on ns. umpinainen välipelti joka on pulteilla kiinni itse ovessa ja niiden välissä on on tiivistys joka ajanmittaan murenee ja päästää vettä oven välistä autonsisään. ovipahvi ei liity kun siten että se on ongelmakohdan edessä ja se pitää purkaa tieltä pois.
eikunn siellä ovipahvin takana on ns. umpinainen välipelti joka on pulteilla kiinni itse ovessa ja niiden välissä on on tiivistys joka ajanmittaan murenee ja päästää vettä oven välistä autonsisään. ovipahvi ei liity kun siten että se on ongelmakohdan edessä ja se pitää purkaa tieltä pois.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Iltaa, (jatkan tätä eilen lähettämääni kysymystä tarkentuneilla tiedoilla).
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Autolla tosiaan ajettu tuon jälkeen lopulta 40-50 km ja mitään vaikutuksia ei näy missään. Kaikki tuntuu olevan normaalisti. Mistä huomaa/tietää mitä vahinkoja tuo 95E moottorille teki jos teki?
Waverunner
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Autolla tosiaan ajettu tuon jälkeen lopulta 40-50 km ja mitään vaikutuksia ei näy missään. Kaikki tuntuu olevan normaalisti. Mistä huomaa/tietää mitä vahinkoja tuo 95E moottorille teki jos teki?
Waverunner
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hei! Jos on toiminut tähän saakka niin tuskin tulee ongelmia. Bensa pienentää viskositeettia = dieselin voiteluominaisuuksia. Vaarana on se. että suuttimet leikkaavat kiinni, jos voitelu riitä. Common rail ei ole niin herkkä tässä suhteessa. Lisää dieseliä vaan tankkiin heti, kun mahtuu!
rakkaudesta rautaan...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nykydieselissä ei varmaan saisi laittaa edes virtoja päälle tuon jälkeen vaan hinauttaa tyhjennettäväksi. Mutta tuohan on jo sattunut ja autolla ajettu. Kannattanee olla yhteydessä huoltoon, jossa tosin varmaan neuvovat että tuo hinausautolla tänne.Waverunner kirjoitti:Iltaa, (jatkan tätä eilen lähettämääni kysymystä tarkentuneilla tiedoilla).
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Autolla tosiaan ajettu tuon jälkeen lopulta 40-50 km ja mitään vaikutuksia ei näy missään. Kaikki tuntuu olevan normaalisti. Mistä huomaa/tietää mitä vahinkoja tuo 95E moottorille teki jos teki?
Waverunner
Toisaalta mutu-tuntumalla väittäisin että kymmenen prosenttia bensaa dieselin joukossa ei rikkoisi mitään. Tosin se on ehkä siinä rajoilla. En tiedä mitä suuttimet tuosta tykkäävät. Perinteisessä pyörrekammiokoneessa tuosta ei olisi mitään haittaa, vähän jotain öljyä sekaan niin hyvin pyörisi. Toisenlainenkin mutu-tuntuma on helppo kehittää.
Olin joku vuosi sitten Brittein saarilla jossa sikäläisen hepun diesel-Mondeo sai huoltoasemalla kymmenisen litraa bensaa ennen kuin kaveri hiffasi virheen. Vaihtoi lennossa toiseen letkuun ja tankkasi loput dieseliä. Sadatteli vaan että taas kävi näin. Jatkettiin ajoa normaalisti, sanoi ettei tässä ole ennenkään mitään sattunut. Ja oli commonrail-koneella. Tosin tuskin alkava suutinvaurio heti itsestään ilmoittaa.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos pikaisista vastauksista. Tämä asia on hieränyt mieltä... ;=D
Googlaamalla löysin, että jossain palstoilla kehoitettiin laittamaan tilkka öljyä tankkiin ja tankkaamaan dieseliä koko ajan lisää kun mahtuu jotta seossuhde pikkuhiljaa normalisoituu.
Pari kysymystä tuli vielä mieleen...
a) mitenköhän nuo Alfan dieselit tykkää öljystä polttoaineen seassa? Kannattaisi tässä tilanteessa kuitenkin laittaa?
b) jos nyt vaurioita on jo syntynyt/syntyy niin miten sen käytännössä huomaa?
Waverunner
Googlaamalla löysin, että jossain palstoilla kehoitettiin laittamaan tilkka öljyä tankkiin ja tankkaamaan dieseliä koko ajan lisää kun mahtuu jotta seossuhde pikkuhiljaa normalisoituu.
Pari kysymystä tuli vielä mieleen...
a) mitenköhän nuo Alfan dieselit tykkää öljystä polttoaineen seassa? Kannattaisi tässä tilanteessa kuitenkin laittaa?
b) jos nyt vaurioita on jo syntynyt/syntyy niin miten sen käytännössä huomaa?
Waverunner
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2-tahtiöljyä voi lisätä hieman 1-2 %. Jos voitelu loppuu sen huomaa kyllä heti, eli suutin leikkaa kiinni tai alkaa takertelemaan, ko sylinteri ei saa kunnolla polttoainetta ja kone käy huonosti. Suutin on se ensimmäinen paikka, joka alkaa oikuttelemaan. Pumppu ei ole common railissa niin herkkä.
rakkaudesta rautaan...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi,
Ok, tähän asti kaikki mennyt ilman ongelmia. Kop kop...
Eli 1 litran pullon jotain 2t-öljyä sinne sitten lorottamaan niin ollaan tuossa 1-2 % haarukassa.
Täytynee kokeilla tuota varmuuden vuoksi.
Onko mitään "lisäainetta" tms. jota voisi vielä tankkiin laittaaa mikä helpottaisin suuttimien toimintaa tässä tilanteessa?
Waverunner
Ok, tähän asti kaikki mennyt ilman ongelmia. Kop kop...
Eli 1 litran pullon jotain 2t-öljyä sinne sitten lorottamaan niin ollaan tuossa 1-2 % haarukassa.
Täytynee kokeilla tuota varmuuden vuoksi.
Onko mitään "lisäainetta" tms. jota voisi vielä tankkiin laittaaa mikä helpottaisin suuttimien toimintaa tässä tilanteessa?
Waverunner
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kannata lisätä mitään muuta. Lisäaineista on yleensä pelkästään haittaa.
rakkaudesta rautaan...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ok, kokeillaan miten käy ja toivotaan parasta!
Kun tuolla koneella ajelee, niin pitäiskö sillä antaa mennä kananmunat kainalossa vai mieluummin yrittää vähän rivakampaa ajoa?
Kumpikohan tässä tilanteessa tekisi koneelle "parempaa"?
Kiitos avusta!
Waverunner
Kun tuolla koneella ajelee, niin pitäiskö sillä antaa mennä kananmunat kainalossa vai mieluummin yrittää vähän rivakampaa ajoa?
Kumpikohan tässä tilanteessa tekisi koneelle "parempaa"?
Kiitos avusta!
Waverunner
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ehkä on parempi mennä "sukkasillaan" hetken aikaa niin ei lämpene liikaa - pysyy suuremmat välykset komponenttien välillä.
rakkaudesta rautaan...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
etuylätukivarren vaihto:
suurinpiirtein tiedän mitä pitää tehdä mutta mietityttää tilan ahtaus, saako ne ylävarren torx pultit irti jos iskaripakettia ei tiputa ja jos joutuu tiputtaa niin riittääkö et löysää ne kolme mutteria konehuoneen puolelta? ettei tarttis löysätä sitä pakettia kasassa pitää mutteria niinkuin täs linkin kuvas:
http://www.alfaowner.com/Forum/attachme ... 1316446436
E: öööh
kummalle puolelle tämä on, en ymmärrä kuvausta, oikealle pitäisi saada
http://spareto.com/products/jtc1302-track-control-arm
suurinpiirtein tiedän mitä pitää tehdä mutta mietityttää tilan ahtaus, saako ne ylävarren torx pultit irti jos iskaripakettia ei tiputa ja jos joutuu tiputtaa niin riittääkö et löysää ne kolme mutteria konehuoneen puolelta? ettei tarttis löysätä sitä pakettia kasassa pitää mutteria niinkuin täs linkin kuvas:
http://www.alfaowner.com/Forum/attachme ... 1316446436
E: öööh
kummalle puolelle tämä on, en ymmärrä kuvausta, oikealle pitäisi saada
http://spareto.com/products/jtc1302-track-control-arm
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuva ei aukea, mutta minä en purkanut pakettia enkä siis mielestäni irrottanut mutua, vaan avasin vaan ne kolme pulttia ja käänsin pakettia hieman sivuun, jolloin pääsin hylsyn kanssa aukomaan torxit. Torxit voi onnistua aukomaan jopa pakettia pudottamatta, jos löytää sopivan kiintoavaimen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ok, hyvä tietää koska tuntuu jotenkin hankalalta jos paketti leviää sinne pyöränkoteloon. linkki toimii ilmeisesti vain jos on alfaownerin tunnarit
aukaisitko sitten myös iskaripaketin haarukan irti alavarresta vai liikkuuko se paketti tarpeeksi jos avaa ylhäältä?
tällänen tuli tilattua mister-autosta, oikealle eteen on tarve, toivottavasti ranskan pojat pakkaa matkaan oikean tavaran:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... C1302.html
aukaisitko sitten myös iskaripaketin haarukan irti alavarresta vai liikkuuko se paketti tarpeeksi jos avaa ylhäältä?
tällänen tuli tilattua mister-autosta, oikealle eteen on tarve, toivottavasti ranskan pojat pakkaa matkaan oikean tavaran:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... C1302.html
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En muista tarttiko alhaalta irrottaa, mutta mitäänhän ei häviä jos irrottaa eka ylhäältä ja katsoo riittääkö. Paljoa sitä pakettia ei tartte onnistua kampeemaan että hylsyn kanssa väliin pääsee.
Toivottavasti pistävät oikean osan. Jos suodattaa haun mun auton rekisterinumerolla, MR-auto ei listaa lainkaan TRW:n ylätukivarsia .
Toivottavasti pistävät oikean osan. Jos suodattaa haun mun auton rekisterinumerolla, MR-auto ei listaa lainkaan TRW:n ylätukivarsia .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
tänään bongatun diesel 159:n rekkarin perusteella löytyy kylläkin:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... _g273.html
vaikuttaakohan sulla tuo q4 listaukseen?
tänään bongatun diesel 159:n rekkarin perusteella löytyy kylläkin:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... _g273.html
vaikuttaakohan sulla tuo q4 listaukseen?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei pitäisi, mun rekkarilla tulee muuten tuo täysin sama listaus (joo, vertasin osanumerot) eli mm. ne Moogin ylätukivarret, mutta TRW:n ylätukivarret puuttuu listalta . Ehkä ne on rankattu vaan etuvetoon tai pienempitehoiseen versioon MR-auton toimesta .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ylätukivarsiin liittyen, eikös noita ylätukivarsia ole olemassa tasan yhtä versiota olemassa alustasta tai vuosimallista riippumatta??? Tietysti oikea ja vasen puoli erikseen.
Reklamoin saksan kauppiasta NK:n tukivarresta ja sieltä epäiltiin, että olen tilannut väärän version.
Minä taas väitän, että tuo pallonivelen kartio on susi, koska se tulee olkavarren kiinnitysreiästä heittämällä läpi eikä mutteria saa ilman sentin paksuista aluslevyä edes kiristymään kun kierre loppuu kesken
Tossa kuvassa näkyvästä asennosta sen pallonivelen saa painettua vielä about 8mm alaspäin, mutta jo tossa kuvan asennossa kartio näkyy väärällä puolella.
Reklamoin saksan kauppiasta NK:n tukivarresta ja sieltä epäiltiin, että olen tilannut väärän version.
Minä taas väitän, että tuo pallonivelen kartio on susi, koska se tulee olkavarren kiinnitysreiästä heittämällä läpi eikä mutteria saa ilman sentin paksuista aluslevyä edes kiristymään kun kierre loppuu kesken
Tossa kuvassa näkyvästä asennosta sen pallonivelen saa painettua vielä about 8mm alaspäin, mutta jo tossa kuvan asennossa kartio näkyy väärällä puolella.
- Liitteet
-
- kuva.JPG
- (23.42 KiB) Tiedosto ladattu 4054 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En tiedä onko noissa oikeasti jotain eroa, mutta esim X3:een (eli 2008 asti) on tarjolla kolme alkuperäistä osanumeroa per puoli:
Vasen
50704947 (V1-V6 vanha)
50707481 (V1-V6 uusi, ilmeisesti ylemmän korvaava)
51787337 (ti = V29,V30)
Oikea
50704948 (V1-V6 vanha)
50707480 (V1-V6 uusi, ilmeisesti ylemmän korvaava)
51787336 (ti = V29,V30)
Vasen
50704947 (V1-V6 vanha)
50707481 (V1-V6 uusi, ilmeisesti ylemmän korvaava)
51787337 (ti = V29,V30)
Oikea
50704948 (V1-V6 vanha)
50707480 (V1-V6 uusi, ilmeisesti ylemmän korvaava)
51787336 (ti = V29,V30)
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaa-a, onhan noita muutama vaihtoehto kuitenkin olemassa.
NK:n paketissa luki OEM 50704948. Näyttäisi olkavarrestakin olevan muutama eri versio tarjolla 159:siin, mutta onkohan noissa oikeasti jotain eroja mitoissa? Epäilen vahvasti, että kaikki versiot ovat ihan samanlaisia mitoiltaan, mutta mistähän sen pystyisi tarkistamaan?
Vielä en suostu myöntämään, että olisin tilannut väärän osan ja reklamaatio olisi siksi aiheeton
NK:n paketissa luki OEM 50704948. Näyttäisi olkavarrestakin olevan muutama eri versio tarjolla 159:siin, mutta onkohan noissa oikeasti jotain eroja mitoissa? Epäilen vahvasti, että kaikki versiot ovat ihan samanlaisia mitoiltaan, mutta mistähän sen pystyisi tarkistamaan?
Vielä en suostu myöntämään, että olisin tilannut väärän osan ja reklamaatio olisi siksi aiheeton