Himoitsen ALFAaa!!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Himoitsen ALFAaa!!!!

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Jooh elikkäs olen todella "höyrähtänyt" alfa touhuihin.. nykyinen auto on sierra (riesa) -92.. Olen seuraillut forumia jo jonkun aikaa kuola valuen suupielistä.. Ikinä en unohda sitä päivää kun kävin jyväskylän teltta-autossa koeajamassa muistaakseni -89 kytkinvikaista ensimmäistä 75:sta 2.0 ts:ssää rekkari oli joku ien-275 tms.. siitä päivästä lähtien olen haaveillut kyseisen auton ostosta ja käynyt muutamaa jo katsomassakin mutta ovat kaikki olleet niin kehnoja esityksiä että kaupat ovat jääneet tekemättä.. voisin harkita muuten esim 164 ts:sän ostoa mutta se etuveto :wink: ei oikeen innosta.. elikkä olisin todella kiitollinen jos tämän ilmoituksen avulla saisin jotain apua auton hankitaan ja jotain realistista tietoa siitä kannattaisiko semmosta 75:sta hommata.. mitä olen ainakin lukenut nimimerkki seiskafemman tarinoita ei kovin paljoa houkuta :lol: eli asiantuntioilta vinkit olisivat todella tervettulleita kyseisistä autoista ja siitä mitä mieltä olette että kandeisko ekaks alfaks hommata 75 vai sit se vähän "varmatoimisempi" kuusnepa.. Mutta jokatapauksessa yhden asian olen päättänyt.. seuraava autoni on Alfa Romeo!! Ja tähän saa vapaasti tarjota ehdokkaita jos jollain tätä lukevalla olisi noheva alfa myynnissä.. budjetti on rajallinen joten ei mitään kalliita kiitos.. Ainiin ja 33 on poissa laskuista.. se bokseri ei oikeen innosta.. mut kiitos jo etukäteen!!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No niin, oikea asenne. 8)
Mun eka Alfa oli 75 ts (ja toka), muita Alfoja en ole sitten omistanutkaan. :)
Ei sen kanssa tartte ihmeissään olla, eikä siinä mitään avaruustekniikkaa ole. Osia saa Motonetistä ja muista autotarvikeliikkeistä aika hyvin.
Onko se kuusnepa sitten sen varmatoimisempi? Ton ikäsissä autoissa varmaan tapauskohtasta.

Olisko jotain tiettyä mitä haluaisit 75:sta tietää?

Niin ja Nyt kun meikäläiselläkin on toi Astra käyttöautona niin toi oma ts lähtee myyntiin. Ehkä joulun jälkeen, ehkä ensi vuoden puolella(ei raaskis luopua kun on niin hyvät takavetokelit) :wink:
Kuvia on muutama albumissa ja kysellä saa jos kiinnosta.
Hinta jää alle parin tonnin.

EDIT: Mun autoa koskevat kysymykset kannattaa ilmeisesti pistää privana kun ei olla osto/ myyntipalstalla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Anna mennä vaan, mutta katso että se ostamasi yksilö on suunnilleen ehjä. Seiskavitosen kanssa voi muuten käydä niin että korjaamiseen menee enemmän rahaa kuin auton hankintaan, ainakin jos ei ole mahdollisuuksia tai kiinnostusta korjata itse. Tekniikkahan ei sinänsä ole erityisen hankalaa, lähinnä voimalinja on erikoinen mutta ihan pajakonstein korjattavissa.

164 ja 75 ovat molemmat hintaisikseen hyviä mutta kovasti erilaisia autoja. 75 on hauskempi ajettava, mutta pidemmille matkoille valitsisin ilman muuta 164:n. 164 on lisäksi ehkä helpompi ylläpitää, koska voimansiirrossa on vähemmän särkyvää kuin 75:ssa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Joo itse olen kyllä aivan samaa mieltä siitä että ei ole 75sen voittanutta ajo-ominaisuuksissa eikä muutenkaan.. Ja siitä kuusnepasta, jostain vaan kuulin et etuveto alfat olis vähän luotettavampia kun takavedot tosin noihan on noita ihmisten mielipiteitä vaan, eikä välttämättä faktoja.. Lähinnä sen haluaisin tietää 75:sta että saisko semmosesta käyttöautoa vai pitääkö nää volvobmwaudifordtoyotanissan-miesten tarinat oikeesti paikkansa siitä ettei 75:sta ole käyttöautoksi? koska siihen tarkoitukseen se olisi aikeissa hommata.. jokapäiväistä pakollista ajoa ja toimivuutta (esim. töissä käyntiä) ei autolta edellytetä vaan semmosta satunnaista kauppareissu ja kaverin luona kyläily ajoa.. koska haluais senkin tehdä "ajan tätä autoa ja nautin siitä" periaatteella eikä vaan sillä liikkuminen paikasta A paikkaan B meiningillä niinkun se on tolla nykysellä riesalla (sierra) ollut.. Ja tohon scuderian viestiin viitaten mahdollisuuksia on jonkunverran auton laittoon ja kiinnostusta sitäkin enemmän!! mut se voi olla et tietotaito loppuu jossain vaiheessa kesken mutta enköhän mä sit selviä esittämällä tyhmiä kysymyksiä täällä ja toivoo et asiaa tuntevat vaivautuu vastailee :wink: !

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No tuolla omalla 75 1.6 -89:llä ajetaan joka päivä 100-200 kilsaa, ihan hyvin on kasassa pysynyt ja halvalla on päästy. Grin Factor huippuluokkaa :mrgreen:

Sikäli essonbaarin tietotoimisto on oikeassa, että 75:ssa on todennäköisemmin enemmän vikaa kuin samanikäisessä Corollassa. Ensinnäkin se on rakenteeltaan monimutkaisempi ja varustukseltaan monipuolisempi, toisekseen se on luultavasti saanut raskaampaa jalkaa kuin Fanny-tädin torikassi. Autossa ei kuitenkaan ole mitään erityisen mystistä, eli jos kiintoavain pysyy kourassa niin kyllä Alfan kanssa toimeen tulee. Rippikouluikäisen auton kanssa pitää korjaamiseen varautua joka tapauksessa, oli kyseessä sitten Alfa, Nissan tai Mersu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

essonbaarin tietotoimisto :mrgreen: :mrgreen: joo tiedän kyllä alfan ja noppa corollan erot.. en sentäs ihan niin tyhmä ole =) ja jakoavain kyllä kourassa pysyy hyvinkin.. ton lähinnä halusin tietääkkin et kyllä sen kanssa pärjää.. eli ei muutakun 75:sen ostoon!!!! :lol: mut noin vielä ihan "osta tie" meinigillä että nykyisessä 1.6 sierrassa ei kyllä ole ollut ikinä mitään sellasta vikaa et sillä olis tien päälle jääny ja kenkää se on kyllä saanu ku viimestä päivää.. koska en pidä autoa juuri minään..

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Tässä olisi hyvä 75 aihio, ja hintakin kohtuullinen n. 1000€+ verot. http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14432
Tässä on varmasti hitsattavaa, mutta ehjä laatikko. Varmasti kohtuuvaivalla ajoon.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kannattaa harkita minkä mallin haluaa, 1.6, 2.0 ja TS -malleihin osat maksaa usein vain puolet siitä mitä turbo ja V6 malleihin :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä tuo 75 TS on paras malli/kompromissi tehojen sekä kustannuksien kannalta ajateltuna.
osat kutoseen ja turboon ovat hivenen kalliimpia kuten Gamma jo tuossa mainitsikin..

muista että mitään pommia ei kannata ostaa sillä silloin palaa rahaa..
ei muuta kuin Alfa kaupoille.. :wink:
Viimeksi muokannut 90, 23 Joulu 2004, 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo ja tessuhan on noista käytännössä pihein.Nykyisillä ja tulevilla bensan hinnoilla tulee sitä "säästöä". Tosin ku kerran on turboa tai V6 kokeillut niin.... :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kyllä minulla on lähes päivittäin ikävä entistä Ts:ääni, varsinkin kun kelit olisivat sille nyt aika kohdallaan. Ostin exäni markka-aikana ja maksoin siitä 25 000 markkaa. Auton piti olla ja se olikin hyvin pidetty, mutta rahaa paloi silti yllättävän paljon. Hyvä pito näkyy siistinä ulko- ja sisäpintana, mutta tekniikka on silti kuluvaa, käyttipä sitä miten hyvänsä. 5000 markkaa meni alle 2 kuukaudessa, eli silloin laitettiin alusta ja voimansiirto kuntoon. Neljän vuoden tuttavuuden aikana rahaa meni ylläpitoon ja pieniin ehostus remppaamisiin noin 2000 €. En ajattele summan olevan kovin paljon, sillä uusi autohan pudottaa hintaa vieläkin enemmän ja kun uuteen ei ollut silloin varaa, eikä yksikään muu käytetty tarjonnut minulle sitä mitä halusin, oli 75 oikea vaihtoehto. Olen huvitellut ajatuksella, vanhan 75:n voimansiirto, hieman uudistetuilla nivelillä ja vaihteensiirto selespeed-tyyppisellä ratkaisulla. Siihen vielä eteen perinteisempi kierrejousitus, niin se olisi siinä. Tarkoitan siis. että jos joku (Alfa) tekisi sellaisen auton uutena, en ajatellut alkaa modifioimaan itse ;) Saattaisi olla melko mukava vekotin ajettavaksi?
75 tekniikka on ehkä hieman eksoottista ja herkempää kuin perinteinen, mutta kyllä se tosiaan lenkkiavainta tottelee ja jopa moottorin osia saa tarvikkeesta, eli ei muuta kuin pelleiltään hyvää yksilöä metsästämään. Raskasta joulua vaan kaikille.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Samanlainen fantasia sataviiskutosen korista kehitetyllä seiskavitosen alustalla on pyörinyt minunkin mielessäni. Se olisi jotain se.

Kokemukset osto- ja remontttihinnoista ovat minullakin hyvin saman suuntaiset.

Vastaa Viestiin