Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastuksesta läpi =)
Laitetaan tännekin seurakunnalle tiedoksi että Alfa 155 V6 katastuksesta kehujen kanssa läpi.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Katsastuksesta läpi =)
164 tänään läpi. Tosin jälkitarkastuksen jälkeen, kun alfan vihaava katsastaja, kun ei löytänyt yhtään mitään pääti, että alapallonivel olisi väljä, vaikka ihan mitätön välys oli, max. 1 milli.no, ei siinä mitään, huomenna kun sää suosii niin vanhus saa uuden vahan päälle
Nothing beats cubic inch
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Onhan 1mm välys jo ihan heittämällä hylkysyy normaalissa autossa. Poislukien sitten jenkkivessat, missä sallitaan "hieman" suuremmat toleranssit... Ja pitäisi tuon tuntua jo ajossakin?
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
- Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V - Paikkakunta: Kotka
Re: Katsastuksesta läpi =)
Spider 3,0 V6 -98 sai leiman jälleen huomautuksitta.
Tai no, huomautettiin hyvistä jarrutuloksista, erinomaisista päästöistä ja hyvästä kunnosta! Taas kelepoo ajella!
Tai no, huomautettiin hyvistä jarrutuloksista, erinomaisista päästöistä ja hyvästä kunnosta! Taas kelepoo ajella!
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Katsastuksesta läpi =)
^^
Edellisessä katsastuksessa ei sanottu yhtään mitään, ja siitä on ajettu kats. hetkellä 300km. Eikä tunnu mitenkään ajossa ja ennen katsastusta tarkistetiin auto läpi, jotta ei tulisi yllätyksiä. Silti tullut
Edellisessä katsastuksessa ei sanottu yhtään mitään, ja siitä on ajettu kats. hetkellä 300km. Eikä tunnu mitenkään ajossa ja ennen katsastusta tarkistetiin auto läpi, jotta ei tulisi yllätyksiä. Silti tullut
Nothing beats cubic inch
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alfa on katsastettu eli kunnossa. Oli sen verran tarkka katsastusmies, ettei uskonut että joka nurkassa on uudet renkaat vaan kävi kaikki läpi yksitellen.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Katsastuksesta läpi =)
Olin reipas ja käytin 75:n eilen leimalla ensimmäisenä mahdollisena päivänä. Läpi meni että heilahti, ainoa huomautus tuli toimimattomasta äänimerkistä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastuksesta läpi =)
GTV läpi. Hiemanhan tuo katsurikin noista vanteiden koosta huomautteli...
Jospa sitä Ahvenistolle kuitenkin saisi puutteita säpisteltyä ja ratakelpoiseksi.
Jospa sitä Ahvenistolle kuitenkin saisi puutteita säpisteltyä ja ratakelpoiseksi.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Vaihdatin 18. 06.12 Kouvolan Deltassa uudet ylätukivarret 156 sport wagoniin.
Tänään 08.05.14 kävin kuusaan kiltakujan A-katsastuksen asemalla vuosikatsastuksessa.
Arvaatte varmaan, mistä Alfa narahti. Siitä, mistä se yleensä narisee. Katsastusmies sanoi, että auto on muuten hyvässä kunnossa, mutta vasemman ylätukivarren etummainen kumipusla on väljä, löysä tai jotain sellaista.
Kävin hakemassa kotoa deltan laskun ylätukivarsien vaihdosta, josta näki, että autolla oli ajettu vasta 18164 kilometriä tukivarsien vaihdon jälkeen.
Katsuri oli sitä mieltä,että tukivarsi on vaihdettava ja mitäpä minä siitä riitelemään.
Seuraavaksi kävin näyttämässä hylkypaperia deltassa ja uusi tukivarsi asennetaan ensi torstaina. Jos osa on viallinen, se menee jonkun tuotevastuulain piikkiin, jos ei ole niin mitähän katsastusmies siihen sanoo.
- lato
Tänään 08.05.14 kävin kuusaan kiltakujan A-katsastuksen asemalla vuosikatsastuksessa.
Arvaatte varmaan, mistä Alfa narahti. Siitä, mistä se yleensä narisee. Katsastusmies sanoi, että auto on muuten hyvässä kunnossa, mutta vasemman ylätukivarren etummainen kumipusla on väljä, löysä tai jotain sellaista.
Kävin hakemassa kotoa deltan laskun ylätukivarsien vaihdosta, josta näki, että autolla oli ajettu vasta 18164 kilometriä tukivarsien vaihdon jälkeen.
Katsuri oli sitä mieltä,että tukivarsi on vaihdettava ja mitäpä minä siitä riitelemään.
Seuraavaksi kävin näyttämässä hylkypaperia deltassa ja uusi tukivarsi asennetaan ensi torstaina. Jos osa on viallinen, se menee jonkun tuotevastuulain piikkiin, jos ei ole niin mitähän katsastusmies siihen sanoo.
- lato
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
Väärin kiristetty...? Kuulemma helppoa hajottaa tuo kiristämällä "napa roikkuen", eikä "ajoasennossa". Myöskin jos osana on ollut naapurin Fixuksen halvin tarvike (MAPCO), niin ei kumma jos olisikin viallinen. Mutta nuohan tarjoaa sentään 2v takuun sekä osille, että töille? Vai eikai tuo nyt sentään toimipistekohtaista ole...?
Väärin kiristetty...? Kuulemma helppoa hajottaa tuo kiristämällä "napa roikkuen", eikä "ajoasennossa". Myöskin jos osana on ollut naapurin Fixuksen halvin tarvike (MAPCO), niin ei kumma jos olisikin viallinen. Mutta nuohan tarjoaa sentään 2v takuun sekä osille, että töille? Vai eikai tuo nyt sentään toimipistekohtaista ole...?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Katsastuksesta läpi =)
Päivän naurut. Tänks.Polforea kirjoitti:^No kai sen ny 4,5 vuoden remontilla saa Alfankin katsastuskuntoon
Re: Katsastuksesta läpi =)
Laskussa lukee:
Ylätukivarsi Vas. 156/147(OE 51834093, 606 OMG 4045/C
Niin olen minäkin asian ymmärtänyt, että kahden vuoden takuu koskee niin osan kun myös sen asennuksen.
-lato
Ylätukivarsi Vas. 156/147(OE 51834093, 606 OMG 4045/C
Niin olen minäkin asian ymmärtänyt, että kahden vuoden takuu koskee niin osan kun myös sen asennuksen.
-lato
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Toihan on ihan pirun kauan kestäny tommoseksi omg-tarvikkeeksi. Ylätukivarren asennolla ei ole mitään merkitystä kiristettäessä, kun ei ole sarana vulkanoitu. Se toinenpuoli on sitten viimeistään seuraavassa katsastuksessa paskana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
Tuo on hyvä tietää. Kuulopuheet on kyllä aina hyvää essonbaaria Tosin aika monelta kuullut, että auttaa tuon kiristäminen "oikein" poistamaan nitunoita. Tosin kai sen pultinkin jotenkin voi sohlata sinne väärin. No, en tiä. Mulla on toinen tukivarsi rasvanipoilla, pitäisi kai rasvata...
Tuo on hyvä tietää. Kuulopuheet on kyllä aina hyvää essonbaaria Tosin aika monelta kuullut, että auttaa tuon kiristäminen "oikein" poistamaan nitunoita. Tosin kai sen pultinkin jotenkin voi sohlata sinne väärin. No, en tiä. Mulla on toinen tukivarsi rasvanipoilla, pitäisi kai rasvata...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
^kattoo ny vain, ettei mitään paskaa ole vastinpinnoilla/ympäristössä ja n. 50Nm kiinni. Ei siellä mitään säädettävää/nysvättävää ole. Reijät on pultille tarpeeksi jämptit ja metallit mene metalleja päin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Katsastuksesta läpi =)
Itse ainakin kiristin ylätukivarren pöydällä kiinni ja alkoi narista. Pyörän ollessa paikallaan löysensin pulttia ja kiristin uudelleen, kaikki narina katosi.
Ainakin tämän kokemuksen perusteella uskallan suositella kiristystä vasta auton painon ollessa päällä.
Ainakin tämän kokemuksen perusteella uskallan suositella kiristystä vasta auton painon ollessa päällä.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei menny 159 läpi, jonkunhan ne tilastotkin on täydennettävä.
5000kmäää ajettu Bilsten B6 Sport oli antautunu takaata.
5000kmäää ajettu Bilsten B6 Sport oli antautunu takaata.
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Katsastuksesta läpi =)
JYT-4 Kehuilla läpi
Tykkäsivät niin paljon että piti kaksi kertaa käydä näyttään
Tykkäsivät niin paljon että piti kaksi kertaa käydä näyttään
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Katsastuksesta läpi =)
Toisella meni läpi. Väljä raidetangon pää oli jäänyt huomaamatta.
Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eli todella hyvät! Noista testin lukemista ei voi päätellä muuta kun mahdollisen eron aina yhden akselin iskareiden kesken.Finest kirjoitti:Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastuksesta läpi =)
Oikeassa asennossa kiristäminen on tärkeää monien kumipuslien tapauksessa, koska itse pusla ei pääse liikkumaan ja kaikki liike on kumin joustamista. Semmoisen kun kiristää täydessä ulosjoustossa niin alas laskettuna se pusla on valmiiksi isolla venytyksellä eikä tule kestämään. 156:n ylätukivarsi on rakenteeltaan kuitenkin erilainen eikä siinä ole tuota vaaraa..Aquatica kirjoitti:^
Tuo on hyvä tietää. Kuulopuheet on kyllä aina hyvää essonbaaria Tosin aika monelta kuullut, että auttaa tuon kiristäminen "oikein" poistamaan nitunoita. Tosin kai sen pultinkin jotenkin voi sohlata sinne väärin. No, en tiä. Mulla on toinen tukivarsi rasvanipoilla, pitäisi kai rasvata...
Tuosta rasvanipasta on ennenkin ollut puhetta mutta ei muista enää. Missä siinä siis on rasvanippa?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tuosta iskari testistä sen verran että laitat ainoastaan 0,5 renkaiden paineeksi niin ei pitäsi silmällä näkyä ja antaa kuin uuden iskarin tuloksen ..
molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
^^
Suosittelen soittamaan AUtoasi Herttoniemeen ja kysymään sieltä, heidän toimittamia osia. Ilmeisesti TRW:n ylätukivarsi, mallia Uudempi, jossa on rasvanipat. Toinen vaihtoehto on, että ovat laittaneet jotain halpiskauraa eikä sitä, mitä sovittu...
Suosittelen soittamaan AUtoasi Herttoniemeen ja kysymään sieltä, heidän toimittamia osia. Ilmeisesti TRW:n ylätukivarsi, mallia Uudempi, jossa on rasvanipat. Toinen vaihtoehto on, että ovat laittaneet jotain halpiskauraa eikä sitä, mitä sovittu...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Katsastuksesta läpi =)
Näinhän se on, harvoin on noin "pieniä" lukemia tullut.Tiige kirjoitti:Eli todella hyvät! Noista testin lukemista ei voi päätellä muuta kun mahdollisen eron aina yhden akselin iskareiden kesken.Finest kirjoitti:Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
Arvojen pitäisikin olla lähellä, vaikka iskarin stanssaus näyttää -08:
- Liitteet
-
- takapää.jpg
- (30.62 KiB) Tiedosto ladattu 5954 kertaa
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Katsastuksesta läpi =)
164 meni läpi Renkaita valitteli huonoiksi, ja eihän ne hyvät olekaan..
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tänään leimattiin oli viimeinen ajopäivä onneks meni läpi.berliina kirjoitti:Ei mennyt 166 läpi katsastuksesta.Korjauskehoitus vetarin nivelen kumista oli,enkä viitsinyt sitä vaihtaa huomattiin ja oikea takajarru tehotonlevy urilla ja aika ohut uudet palat ei ilmeisesti kuluneet tarpeeksi,että ottais urien pohjaan asti.Vikalappu 23€:a.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Läpi meni jälkitarkastuksessa Ylätukivarsi vaihdettiin, valoja säädettin ja resetoitiin vikoodit. Loppujen lopuksi pienellä vaivalla mei läpi
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Katsastuksesta läpi =)
75seen leima ilman moitteita. Tai sanallisesti tuli noottia kun ei meinannu mahtua nostimen yli. On se vaan eri paska peli ajella.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tuosta testistä ei voi päätellä yhtään mitään!Tiige kirjoitti:Eli todella hyvät! Noista testin lukemista ei voi päätellä muuta kun mahdollisen eron aina yhden akselin iskareiden kesken.Finest kirjoitti:Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
Siis ekalla kerralla takaa tulos 20 ja 40, ero 50% ja sallittu 40%.
Toisella kerralla samoilla iskareilla 58 ja 62. Eli aivan kuraa nuo testerit ja inssit jotka tuijottaa vain tuota lukemaa, jonka testeri antaa.
Siis eilen uusinta näytöllä laima papruun!
Ei se satu?!
Re: Katsastuksesta läpi =)
Themasta oli iskarin yläpään vulkanointi irti, ja tuo iskaritesti antoi aivan hyvät arvot molemmille puolille.söde kirjoitti:Tuosta testistä ei voi päätellä yhtään mitään!Tiige kirjoitti:Eli todella hyvät! Noista testin lukemista ei voi päätellä muuta kun mahdollisen eron aina yhden akselin iskareiden kesken.Finest kirjoitti:Iskarit edessä 85-85 takana 35-37
Siis ekalla kerralla takaa tulos 20 ja 40, ero 50% ja sallittu 40%.
Toisella kerralla samoilla iskareilla 58 ja 62. Eli aivan kuraa nuo testerit ja inssit jotka tuijottaa vain tuota lukemaa, jonka testeri antaa.
Siis eilen uusinta näytöllä laima papruun!
Katsurit haluaa aina nostaa sen perseen takapalkista ylös, putosi iskaritolppa alas hämmästyneen katsastajan ihmetellessä iskaritestin tulosta.
Sanoin sitten vain tylysti että sä rikoit sen, ja tuosta ei saa tehtaan manuaalin mukaan nostaa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Siitä alumiinisesta poikittaispalkista halusi katsuri 156:senkin perää nostaa. Eli näin:
- Nostatko jostain muualta, tehdas on kieltänyt siitä palkista nostamisen.
- Tästä me näitä aina nostellaan.
- Selvä sitten, mutta minä tuon laskun uudesta palkista ja pyöränkulmien säädöstä teille.
- *murinaa*
Aiheeseen sen verran, että Rellukin sai eilen taas tuoreen otteen ja tietysti viimeisenä mahdollisena päivänä. Spiiderissä pääsi katsastus jo pitkäksi, jos tällä viikolla ehtisi käydä näyttämässä senkin.
- Nostatko jostain muualta, tehdas on kieltänyt siitä palkista nostamisen.
- Tästä me näitä aina nostellaan.
- Selvä sitten, mutta minä tuon laskun uudesta palkista ja pyöränkulmien säädöstä teille.
- *murinaa*
Aiheeseen sen verran, että Rellukin sai eilen taas tuoreen otteen ja tietysti viimeisenä mahdollisena päivänä. Spiiderissä pääsi katsastus jo pitkäksi, jos tällä viikolla ehtisi käydä näyttämässä senkin.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 10:28
- Car(s): 159 SW/ Ducato
- Paikkakunta: Nokia
Re: Katsastuksesta läpi =)
Mito katsastuksesta läpi kehujen saattelemana!
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
12-vuotias signorina meni läpi niinkuin ennenkin
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Katsastuksesta läpi =)
MiTo aloitti kansallisen kyykytysrumban niin hyvin, että ei tarvii ensvuonna mennä näytille.
Kolmas vuosikatsastus italialaisella autolla, viides kerta Alfan kanssa asemalla. On siis mahdollista hoitaa tämä ns. kerralla kuntoon eikä jatkuvan parantamisen kautta!
Menisi ehkä enemmän yleiseen avautumiseen - mutta ärsyttää olla niin köyhä, että joutuu tuonkin valtiollisen schaiban sietämään.
Hmm - Jos vaihtais 2 autoa yhteen uuteen...
Kolmas vuosikatsastus italialaisella autolla, viides kerta Alfan kanssa asemalla. On siis mahdollista hoitaa tämä ns. kerralla kuntoon eikä jatkuvan parantamisen kautta!
Menisi ehkä enemmän yleiseen avautumiseen - mutta ärsyttää olla niin köyhä, että joutuu tuonkin valtiollisen schaiban sietämään.
Hmm - Jos vaihtais 2 autoa yhteen uuteen...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Jaahas, 159:lle toivotettiin vain kovaa ajoa. Mukava katsuri oli Vaalan pienellä asemalla, autoista tuli lätistyä enemmänkin. Käytin samoin tein nipponinkin siellä, vielä olis nuo 2 harrastetta käytettävänä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Läpi meni. Ehkä hieman rimaa hipoen, mutta meni kuitenkin
Oikea etuparkki (ollut jo kuukauden pimeänä, joku kosketushämy), oikea etupyöränlaakeri. Sekin on jo tilattu jo ja siitä sanoin heti aamulla, kun auton konttorille vein, että on jo tilattu uusi.
"Tavallinen asiakas" ja ei tietoa tilatusta laakerista, ei olisi ilman jälkinäyttöä mennyt. Mainitsi vielä jarrulevyistä, että eivät näytä ihan erityisen hyville. Ja nyt ne ei enää ole edes kauttaaltaan ruosteessa, kun takajarrut herkistelty ja käsijarruvaijerit vaihdettu - alkanut jo vähän kiiltoakin löytymään levyn pinnasta!
Jarruarvot kuukausi sitten Lappeenrannassa:
1. akseli 2,6 / 2,5 ( 4/30%)
2. akseli 1,0 / 1,2 (17/30%)
Käsijarru 0,7 / 1,0 (30/70%)
Jarruarvot tänään:
1. akseli 2,9 / 2,7 ( 7/30%)
2. akseli 1,6 / 1,6 ( 0/30%)
Käsijarru 1,4 / 1,4 ( 0/70%)
Oikea etuparkki (ollut jo kuukauden pimeänä, joku kosketushämy), oikea etupyöränlaakeri. Sekin on jo tilattu jo ja siitä sanoin heti aamulla, kun auton konttorille vein, että on jo tilattu uusi.
"Tavallinen asiakas" ja ei tietoa tilatusta laakerista, ei olisi ilman jälkinäyttöä mennyt. Mainitsi vielä jarrulevyistä, että eivät näytä ihan erityisen hyville. Ja nyt ne ei enää ole edes kauttaaltaan ruosteessa, kun takajarrut herkistelty ja käsijarruvaijerit vaihdettu - alkanut jo vähän kiiltoakin löytymään levyn pinnasta!
Jarruarvot kuukausi sitten Lappeenrannassa:
1. akseli 2,6 / 2,5 ( 4/30%)
2. akseli 1,0 / 1,2 (17/30%)
Käsijarru 0,7 / 1,0 (30/70%)
Jarruarvot tänään:
1. akseli 2,9 / 2,7 ( 7/30%)
2. akseli 1,6 / 1,6 ( 0/30%)
Käsijarru 1,4 / 1,4 ( 0/70%)
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
- Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Katsastuksesta läpi =)
164 helposti läpi! Katsastaja ihmetteli vain vieläkö näitäkin löytyy?
Re: Katsastuksesta läpi =)
156 ekalla läpi
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei menny 156 läpi, molemmat alapallot- ja vasen yläpallonivel. Lisäksi oli eturenkaan pyöränpultit löysällä
Muuten nykyään autoa muutoskatsastaessa täytyy olla omistajan valtakirja, jos ei ole itse omistaja. (Esim: myös jos auton omistaa rahoitusyhtiö tms)
Muuten nykyään autoa muutoskatsastaessa täytyy olla omistajan valtakirja, jos ei ole itse omistaja. (Esim: myös jos auton omistaa rahoitusyhtiö tms)
Suoraan vaan suoraa
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ratarassi 156 V6 toisella läpi Eikä mennyt ku auton ostohinnan verran töitä ja osia XD
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Katsastuksesta läpi =)
156 olis nyt leimattu ja uudet kilvet vanhoilla tunnuksilla ruuvattu kiinni. Maalattuihin puskureihin ei kehdannut kivenhakkaamia kilpiä kiinnitellä, joten tilasin uudet. Leimaa tulikin ensivuoden lokakuuhun saakka.
Nyt vaan kovaa ajoa ja...myyntiin.
Nyt vaan kovaa ajoa ja...myyntiin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Giuliettakin ehti olla meillä ensimmäiseen katsastukseen. Ei sanomista. Iskarilukemat voi kuulemma näyttää oudoilta rengasprofiilin takia.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Puhtaat paperit Spideriin haettu.
Katsastusmiehellä kävi säkä, muiden hikoillessa japsi laatikoissa hänelle sattui mun spideri ja heti perään Ferrari 355 spider, mustana sekin. Kaverilla oli hymy leveä ja kuuluinetyä Ferrarilla kiihdytteli kun lähti kiertämään taloa
Oli aiemmin päivällä ollut katsastamassa -03 Renault Clio:a, remmi oli katkennut ja koneesta kuulunut terminaaliääniä...
Katsastusmiehellä kävi säkä, muiden hikoillessa japsi laatikoissa hänelle sattui mun spideri ja heti perään Ferrari 355 spider, mustana sekin. Kaverilla oli hymy leveä ja kuuluinetyä Ferrarilla kiihdytteli kun lähti kiertämään taloa
Oli aiemmin päivällä ollut katsastamassa -03 Renault Clio:a, remmi oli katkennut ja koneesta kuulunut terminaaliääniä...
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Katsastuksesta läpi =)
GTV läpi moitteitta jälleen. Vuodesta -08 vain yksi kehoitus saldona
Re: Katsastuksesta läpi =)
Näin yritettiin tehdä 147:n kanssakin. Päätyi sitten tosin ihan oma-aloitteisesti nostamaan nostopaikoista sivuilla. Olen itsekin kyllä perän nostanut pari kertaa palkin alta, tuskin on tuhoa tullut? Tietämättömyyttäni. Mutta tuntuu se aika ohutta tavaraa olevan, en nostele enää.Siitä alumiinisesta poikittaispalkista halusi katsuri 156:senkin perää nostaa. Eli näin:
- Nostatko jostain muualta, tehdas on kieltänyt siitä palkista nostamisen.
- Tästä me näitä aina nostellaan.
- Selvä sitten, mutta minä tuon laskun uudesta palkista ja pyöränkulmien säädöstä teille.
- *murinaa*
Missähän 147:ssa on ajovalojen korkeudensäätömoottorit? Molemmat pimeinä. Ilmeisesti hauskat vaihdettavat? Osa itsessään ei taida olla kallis? Samaten toinen etusumuvalo oli pimeä eikä polttimonvaihto auta, mitähän sille tekis?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Thesis katsastettu neljännen kerran Suomessa. Ensimmäistä kerran piti käydä näyttämässä uudestaan, koska yksi jarruletku ei kelvannut ensimmäisellä yrityksellä. Pienen setvinnän jälkeen näytti siltä, että Ducaton letku kävisi ja niinpäs kävikin. Eperin mukaan kun Thesiksessä on täysin uniikit mallikohtaiset jarruletkut, mikä nyt on aavistuksen vaikea uskoa. Päinvastaisista huhuista huolimatta on ilmeisesti niin, että kantti-Ladan letku ei käykään...
Järkiautoilija
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei mennyt läpi Toki tämä oli tiedossa ja menin hakemaan "vikalistaa". Katsastajan mielestä auto oli oikein hyvässä kunnossa lukuunottamatta oikeaa etuylätukivartta. Erityisesti jarrut ja päästöt saivat kiitosta...
Oli muuten kuudes kerta ku katsasti tätä autoa (156 V6 2.5 2001), sanotaan Esson baarissa mitä tahansa niin tämä on ollut ja on erittäin luotettava peli...
Ainoat ongelmat ovat liittyneet alusta niveliin.
Oli muuten kuudes kerta ku katsasti tätä autoa (156 V6 2.5 2001), sanotaan Esson baarissa mitä tahansa niin tämä on ollut ja on erittäin luotettava peli...
Ainoat ongelmat ovat liittyneet alusta niveliin.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ja läpi meni että heilahti
Kehuja jarruista ja päästöistä. Kovaa ajoa siis tiedossa.
Kehuja jarruista ja päästöistä. Kovaa ajoa siis tiedossa.