Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan kukaan törmännyt tälläiseen probleemaan , eli airbagin
merkkivalo ei pala ( siis ei välähdä ).
yleensä tuntuu olevan päinvastoin , että palaa liiankin kanssa .
Itse en ole edes kiinnittänyt huomiota moiseen , mutta katsastusmies
Oli hyvin kiinnostunut asiasta
merkkivalo ei pala ( siis ei välähdä ).
yleensä tuntuu olevan päinvastoin , että palaa liiankin kanssa .
Itse en ole edes kiinnittänyt huomiota moiseen , mutta katsastusmies
Oli hyvin kiinnostunut asiasta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko mittaristossa lamppu kärähtänyt?
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin , tuota lampun kärähtämistä myös katsuri arveli ?
jotenkin vaan tottunut että se ei koskaan se selvin ratkaisu päde.
Kyllä muuten tutkittiin tarkkaan että vilahtaako valo , kahden katsastusmiehen
voimin . Eikä auttanut vaikka olin"näkevinäni" , aiheutti vaan remakat naurut
jotenkin vaan tottunut että se ei koskaan se selvin ratkaisu päde.
Kyllä muuten tutkittiin tarkkaan että vilahtaako valo , kahden katsastusmiehen
voimin . Eikä auttanut vaikka olin"näkevinäni" , aiheutti vaan remakat naurut
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö se ole joku ledipolttimo siihen piiriin kolvattu?
Jos sen päälle on laitettu teippiä..
Jos sen päälle on laitettu teippiä..
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan tuon näytön ( tuossa mittarien keskellä ) purku millainen operaatio?
Entä näkyyköhän testerillä mahdollinen palanut lamppu, tai voisikohan vaatia kuittaamisen?
Niin ja alfa on -99 jossa ei vielä ole "ajotietokonetta ".
Entä näkyyköhän testerillä mahdollinen palanut lamppu, tai voisikohan vaatia kuittaamisen?
Niin ja alfa on -99 jossa ei vielä ole "ajotietokonetta ".
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampeamalla lähtee pois.
Mulla vaati kuittauksen kun otin siitä piiristä johdot irti.
Luulisi, että testeri jonkin koodin antaa, varma en kyllä ole.
Mulla vaati kuittauksen kun otin siitä piiristä johdot irti.
Luulisi, että testeri jonkin koodin antaa, varma en kyllä ole.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ymmärtääkseni toimimattomasta airbagin merkkivalosta PITÄISI syttyä "polttimo palanut"-lamppu? Niin friikiltä, kuin se kuulostaakin... Mutta sikäli kun bägivalon poltin on pimeänä, v oi olla helpompi hankkia se mittarin osa, jossa moinen tulee, kuin vaihtaa poltinta. Ainakin omaan silmään kyseessä on ns. nihkeä kolvauspaikka
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, asia etenee ---->
Ensin kiitoksia Finest purkamis vinkistä, ja sitten siihen mitä sieltä löyty.
Eli joku kotimekaanikko päättänyt korjata palavan airbag valon, siinä toivossa että
Katsastusmiehet eivät hokaa sitä katsoa. .. Daam.
ledihän sieltä löyty josta oli toinen jalka katkaistu, ja ledi käännetty sivuun.
Onneksi oli pikkunysä jalkaa jäljellä niin sai vielä juotettua kiinni.
Mutta mutta, eli nyt palattiin ongelmaan joka varmaan on ollut jonkun aikaa.
Nyt airbagi valo jää palamaan, onkohan se nyt kuittailu homma
Ensin kiitoksia Finest purkamis vinkistä, ja sitten siihen mitä sieltä löyty.
Eli joku kotimekaanikko päättänyt korjata palavan airbag valon, siinä toivossa että
Katsastusmiehet eivät hokaa sitä katsoa. .. Daam.
ledihän sieltä löyty josta oli toinen jalka katkaistu, ja ledi käännetty sivuun.
Onneksi oli pikkunysä jalkaa jäljellä niin sai vielä juotettua kiinni.
Mutta mutta, eli nyt palattiin ongelmaan joka varmaan on ollut jonkun aikaa.
Nyt airbagi valo jää palamaan, onkohan se nyt kuittailu homma
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä. En tiedä, onko Vaajakosken seutuvilla ketään, mutta tarkista "vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan-omistajat"-ketju. Ketju kirjoitettiin jotenkin noin. Siellä kannattaa kysyä, varmaan "lähialueelta" löytyy joku, ettei tarvitse korjaamolle maksaa. Oletettavaa on, että on joko kontin puoleinen liitos ongelmallinen tmv, mutta koodinluvulla siitä selviää...
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyypä tarkastella Jkylän piuhan/ohjelman omaavat Ymmärtävät kanssa Alffistit
Täytyy toivoa että kuittaamalla menee
Täytyy toivoa että kuittaamalla menee
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on, tuu käymään niin katsotaan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^onko kaikissa vuosimalleissa kontissa johtoja vai vain sivubagillissä ja onko `99:ssä sivutyynyt?
Jos ei niin veikkaa kellojousen liitintä, pelkääjän penkin alla olevaa liitintä tai hanskalokerontakana olevaa liitintä
Jos ei niin veikkaa kellojousen liitintä, pelkääjän penkin alla olevaa liitintä tai hanskalokerontakana olevaa liitintä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tuo taitaa olla riippuvainen versiosta, itseasiassa... Hyvä tarkennus
Tuo taitaa olla riippuvainen versiosta, itseasiassa... Hyvä tarkennus
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun airbag ongelmat oli molemmanpuoliset turvyönkiristimien liittimet, siellä B pilarin sisälläFinest kirjoitti:^^^onko kaikissa vuosimalleissa kontissa johtoja vai vain sivubagillissä ja onko `99:ssä sivutyynyt?
Jos ei niin veikkaa kellojousen liitintä, pelkääjän penkin alla olevaa liitintä tai hanskalokerontakana olevaa liitintä
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Non niin , problem solved
ja iso kiitos Koltiaiselle , hienosti saatiin Alfa piuhaan ja
errorit kuitattua .
== eli ledistä toinen jalka pätkäisty poikki--> jalka juotettu takas
virheet kuitattu--> Go .
harmi vaan kun katsastusasema jolla asioin ei ole tänään auki,
ajoaikaa kun oli tähän päivään
ja iso kiitos Koltiaiselle , hienosti saatiin Alfa piuhaan ja
errorit kuitattua .
== eli ledistä toinen jalka pätkäisty poikki--> jalka juotettu takas
virheet kuitattu--> Go .
harmi vaan kun katsastusasema jolla asioin ei ole tänään auki,
ajoaikaa kun oli tähän päivään
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se virhekoodi oli se että ledin jalka oli katkaistu.v-m.t kirjoitti:Non niin , problem solved
ja iso kiitos Koltiaiselle , hienosti saatiin Alfa piuhaan ja
errorit kuitattua .
== eli ledistä toinen jalka pätkäisty poikki--> jalka juotettu takas
virheet kuitattu--> Go .
harmi vaan kun katsastusasema jolla asioin ei ole tänään auki,
ajoaikaa kun oli tähän päivään
On se aika hienosti tehty kun senkin huomaa.
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hellou,
Osaisiko joku auttaa, että minkämoinen osa multa puuttuu kontista, kun suksiluukun ...öö... luukku(?) on kadoksissa. Eli siis takapenkin käsinoja pääsee yläasennossaan pullahtamaan kontin puolelle, ja alhaalla ollessaan taas on suora näköyhteys kontin puolelle.
Jotain ruuvinreikiä tuossa selkänojan takana on, joten kait siinä jokin osa on ollut kiinni? Olisiko jollakulla kuvaa omastaan? Boselift-malli kyseessä, joten FL (momo-nahka) -sisustasta on kyse.
Osaisiko joku auttaa, että minkämoinen osa multa puuttuu kontista, kun suksiluukun ...öö... luukku(?) on kadoksissa. Eli siis takapenkin käsinoja pääsee yläasennossaan pullahtamaan kontin puolelle, ja alhaalla ollessaan taas on suora näköyhteys kontin puolelle.
Jotain ruuvinreikiä tuossa selkänojan takana on, joten kait siinä jokin osa on ollut kiinni? Olisiko jollakulla kuvaa omastaan? Boselift-malli kyseessä, joten FL (momo-nahka) -sisustasta on kyse.
- Liitteet
-
- IMG_2299m.jpg
- Suksiluukuttomuus
- (264.41 KiB) Tiedosto ladattu 3341 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sulla on siinä käsinoja, mutta puuttuu se muovinen luukku (osa 1) sen takaa.
- Liitteet
-
- naread.exe.png
- (11.26 KiB) Tiedosto ladattu 3325 kertaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Siihen kuuluu sellainen muovinen peitelevy, jonka pystyy avaamaan. Kaikissa 156:ssa on samanlainen (?), joten romikselta irtoaa edukkaasti.
JackFry ehti ensin..
JackFry ehti ensin..
Senza cuore saremmo solo macchine
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia avusta. JackFry ja hagger16 Jotain tälläistä aavistelinkin. Pitää kysellä vähän mistä löytyisi. Tuo ei tunnu olevan mitään yleisimmin listattuja osia markkinoilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve, tuli 156 2,5 v6 pientä probleemaa. Akku oli päässyt tyhjentymään ja käynnistettiin alfa kaverin kanssa apuvirralla. Käynnistyksen jälkeen piti lähteä ajamaan, mutta kun kaasua painoi niin ei ota kierroksia yhtään. Sellaista kierroksien heijausääntä pitää kun kaasua painaa ja ehkä vähän röpöttää. Mistä saattaisi johtua? Apuvirtakäynnistys mahdollisesti rikkonut jotain? Vai mihin tuollaiset oireet saattaisivat viitata?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Auttaako uudelleenkäynnistys?
Jos ei, niin kaasuläppäresettiä sitten (kai?)
Jos ei, niin kaasuläppäresettiä sitten (kai?)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei auttanut, ja kokeilin ecu recettiä. Pakoputki vuotaa, että en tiedä aiheuttaako se jotain? Putki tosin vuotanut jo kauan ja auto toiminut moitteetta. Jos tosiaan jotain vinkkejä viasta tai korjauksesta tulee mieleen niin saa jakaa. Kiitokset etukäteen.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
KUULOSTAA SAMALTA KUIN TÄMÄ TARINA:
Luumi wrote:
Noni, eli tänään käytiin velipojan kanssa herättelemässä paut kuukaus sitte kovien pakkasten aikaan kaverin mökin pihaan hyytynyttä 166:ta ja saatiinkin se ottamaan virtaa akkuunsa, että rupes starttaan. Yhtä kaikki, vaikka 1-1,5h apuvirralla latailtiinki ja jopa käyntiinkin lähti, niin silti ei tullu valmista. Pidettiin ennen kaasun kokeilemistakaan tyhjäkäynnillä, niin silti ei kiekat noussu missään vaiheessa yli 1000-1100 ja äänikin muuttu kaasua painettaessa epävireisemmäks ku pelkällä tyhjäkäynnillä (jolla silläkään ei iha terveeltä kuulostanu). Eikä silti nostanu kierroksia. Sitte rupes puskemaan pientä höyryä konepellin altakin ja jäi testailut siihen ja junalla kotiin.
Mitäs veikkailisitte työ, asiaa tuntevampina, että mitä sielt ny on sit männy. Veikkauksia enempi autoista tietäviltä tutuilta on tullu mm. kansipahvia, moottorinohjauksen häikkää akun tyhjänäolon johdosta, sytytysvikaa... Etenki tuo kansipahvi kuulosti täältä, toisten triidien, hinta-arvioista luettuna melko hintavalta hommalta.
Itte omaan kysymykseeni vastaten: Imusarjan läppä jumissa. Onneks ei enää ton isompaa, vaikka tuleehan tuoki vika jo ihan kaikkineen maksamaan viitisensataa kun ottaa reissukulutkin huomioon. Työautoa jo joutunu viikon sisään laittamaan 1100 eurolla (ei sis. tuulilasia, joka sekin halkes jo kolmannesta kohdastaan), niin rupeaa huumorintaju ja lompakon sietokyky kohta loppumaan.
Luumi wrote:
Noni, eli tänään käytiin velipojan kanssa herättelemässä paut kuukaus sitte kovien pakkasten aikaan kaverin mökin pihaan hyytynyttä 166:ta ja saatiinkin se ottamaan virtaa akkuunsa, että rupes starttaan. Yhtä kaikki, vaikka 1-1,5h apuvirralla latailtiinki ja jopa käyntiinkin lähti, niin silti ei tullu valmista. Pidettiin ennen kaasun kokeilemistakaan tyhjäkäynnillä, niin silti ei kiekat noussu missään vaiheessa yli 1000-1100 ja äänikin muuttu kaasua painettaessa epävireisemmäks ku pelkällä tyhjäkäynnillä (jolla silläkään ei iha terveeltä kuulostanu). Eikä silti nostanu kierroksia. Sitte rupes puskemaan pientä höyryä konepellin altakin ja jäi testailut siihen ja junalla kotiin.
Mitäs veikkailisitte työ, asiaa tuntevampina, että mitä sielt ny on sit männy. Veikkauksia enempi autoista tietäviltä tutuilta on tullu mm. kansipahvia, moottorinohjauksen häikkää akun tyhjänäolon johdosta, sytytysvikaa... Etenki tuo kansipahvi kuulosti täältä, toisten triidien, hinta-arvioista luettuna melko hintavalta hommalta.
Itte omaan kysymykseeni vastaten: Imusarjan läppä jumissa. Onneks ei enää ton isompaa, vaikka tuleehan tuoki vika jo ihan kaikkineen maksamaan viitisensataa kun ottaa reissukulutkin huomioon. Työautoa jo joutunu viikon sisään laittamaan 1100 eurolla (ei sis. tuulilasia, joka sekin halkes jo kolmannesta kohdastaan), niin rupeaa huumorintaju ja lompakon sietokyky kohta loppumaan.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mikäs mahtaa olla kun ilmastointi Lo asennossa antaa hyvin kylmää, mutta jo 16,5 asteessa liian lämmintä? eli lämmönsäädöt ei oikeen toimi muuta kun LO ja HI, kaikki muu onkin sitten jotain sieltä väliltä, melko kuumaa..
ja kompura ja nesteet vaihdettu vähän aikaa sitten.
ja kompura ja nesteet vaihdettu vähän aikaa sitten.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sisätilan lämpöanturi taisi tuon aiheuttaa? Täällä oli juuri hetki sitten 156:ssa jollakin aivan sama ongelma...
Vaihtoehtoisesti itse ilmastoinnin paneeli pimiänä. Antureita löytyy mm. niistä pienistä aukoista heti ilmastointipaneelissa (Dualzonessa luonnollisesti vähintään 2). Antaako eri lämpötilaa eri puolille, etenkin jos on säädetty eri lämpötilat? Eli jos kuljettajalle on laitettu +20 ja matkustajalle +17, onko eroa?
Vaihtoehtoisesti itse ilmastoinnin paneeli pimiänä. Antureita löytyy mm. niistä pienistä aukoista heti ilmastointipaneelissa (Dualzonessa luonnollisesti vähintään 2). Antaako eri lämpötilaa eri puolille, etenkin jos on säädetty eri lämpötilat? Eli jos kuljettajalle on laitettu +20 ja matkustajalle +17, onko eroa?
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
muistaakseni on eroa jos laittaa eri puolille eri lämmöt, mut pitää se nyt vielä tarkistaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Dualzonessahan on - ainakin ymmärtääkseni - ainakin se 2kpl antureita, molemmissa rei'issä omansa + aurinkosensori + mahdollisesti jotain muita (nämä muut on epäselvää itselleni). Kokeilen etsiä sitä toista keissiä, missä oli sama ongelma.... Huonoin tuloksin, tietysti, kun en osaa tuota hakua vielä(kään) kunnolla käyttää
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli tohon järjestelmään kuuluu (löytyy ainakin GTAsta).
*SIsälämpötilan tunnistin (keskikonsolin ritilän takana)
*Ulkolämpötilan tunnistin (repsikan peilissä)
*Aurinko-tunnistin (kojelaudan keskellä musta pallukka)
*Saaste-tunnistimet (molemmille puolille menevissä ilmaputkissa)
*Huuru-tunnistin (taustapeilin takana)
+Sade-tunnistin (taustapeilin takana)
Luulisi, että olisi molemmille puolille omat lämpötila-tunnistimet,jotta saadaan eri lämpötilat kuski / repsikka. Ainakin kaksiosainen läppä täytyy olla ilman ohjaukseen.
*SIsälämpötilan tunnistin (keskikonsolin ritilän takana)
*Ulkolämpötilan tunnistin (repsikan peilissä)
*Aurinko-tunnistin (kojelaudan keskellä musta pallukka)
*Saaste-tunnistimet (molemmille puolille menevissä ilmaputkissa)
*Huuru-tunnistin (taustapeilin takana)
+Sade-tunnistin (taustapeilin takana)
Luulisi, että olisi molemmille puolille omat lämpötila-tunnistimet,jotta saadaan eri lämpötilat kuski / repsikka. Ainakin kaksiosainen läppä täytyy olla ilman ohjaukseen.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
okei, näkeekö noista sensoreista mitään arvoja esim alfadiagilla tai fiatecuscanilla? että vois mahdollisesti vertailla vaikuttaako normaaleilta?
Vai pitäiskö nyt vaan alkaa vaihtelemaan sensoreita yksi kerrallaan ja toivoa että korjaantuu?
Vai pitäiskö nyt vaan alkaa vaihtelemaan sensoreita yksi kerrallaan ja toivoa että korjaantuu?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on samaa vikaa satunnaisesti. Ei ole tullut korjattua kun ei ole oikein havaintoa että mistä edes aloittaisi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos pääsee tuohon climasysteemin diagnostiikkaan käsiks saa lisää selville. Muistaakseni Multiecuscanin sivuilla on listattu minkä mallin mihin järjestelmään millä johdolla ja millä versiolla päästään käsiks.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsee sillä käsiksi. On vaan tuo vanha pc-läppäri porsinut niin ei ole ollut Multiecuscan kuukausiin käytettävissä
Joskus katselin niitä anturiarvoja, mutta ihan järkevän oloisia lukemia sieltä sillä hetkellä irtosi.
Joskus katselin niitä anturiarvoja, mutta ihan järkevän oloisia lukemia sieltä sillä hetkellä irtosi.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikä ole mahdollista, että autossa olisi kylmempi kuin tuo 16,5 astetta, silloinhan automaatti antaa lämmintä ilmaa?Dirty-Larry kirjoitti:mikäs mahtaa olla kun ilmastointi Lo asennossa antaa hyvin kylmää, mutta jo 16,5 asteessa liian lämmintä? eli lämmönsäädöt ei oikeen toimi muuta kun LO ja HI, kaikki muu onkin sitten jotain sieltä väliltä, melko kuumaa..
ja kompura ja nesteet vaihdettu vähän aikaa sitten.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se ihan oikeasti osaa olla kuutamolla se ilmastointi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaisi katsoa mitä arvoja ilmastointi antaa, kuten yllä on neuvottukin. Tuossa oli juuri tapaus, jossa ilmastointi luuli moottorin lämpötilan olevan -12 astetta ja vika oli korjaantunut ilmastoinnin paneeli vaihtamalla.Dirty-Larry kirjoitti:mikäs mahtaa olla kun ilmastointi Lo asennossa antaa hyvin kylmää, mutta jo 16,5 asteessa liian lämmintä? eli lämmönsäädöt ei oikeen toimi muuta kun LO ja HI, kaikki muu onkin sitten jotain sieltä väliltä, melko kuumaa..
ja kompura ja nesteet vaihdettu vähän aikaa sitten.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joo, on se perk**een johto kateissa ni ei pääse sisälle koneeseen katsomaan mitä dataa se kertoo.. pitääpi palata asiaan johdon löydyttyä
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, itsellä tosiaan oli tuo haggerin mainitsema samalta kuulostava ongelma. Kaikki asennot lo:n ja hi:n välillä puski kabiiniin 50 asteista ilmaa. Ilmastoinnin anturien livedataa katsomalla selviää eteenpäin. Siellä todennäköisesti jokin anturi antaa väärää infoa. Sitten vain selvittämään onko vika anturissa, piuhoissa vai ilmastoinnin ohjauksessa (kuten allekirjoittaneella). Jos päädyt vaihtamaan ilmastoinnin ohjauspaneelin, niin kannattaa olla tarkkana, sillä niitä on ainakin kahta eri mallia riippuen siitä, onko autossasi sadetunnistinta vai ei. Paneelin takaa löytyy tarkka mallinumero.hagger16 kirjoitti:Kannattaisi katsoa mitä arvoja ilmastointi antaa, kuten yllä on neuvottukin. Tuossa oli juuri tapaus, jossa ilmastointi luuli moottorin lämpötilan olevan -12 astetta ja vika oli korjaantunut ilmastoinnin paneeli vaihtamalla.Dirty-Larry kirjoitti:mikäs mahtaa olla kun ilmastointi Lo asennossa antaa hyvin kylmää, mutta jo 16,5 asteessa liian lämmintä? eli lämmönsäädöt ei oikeen toimi muuta kun LO ja HI, kaikki muu onkin sitten jotain sieltä väliltä, melko kuumaa..
ja kompura ja nesteet vaihdettu vähän aikaa sitten.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliskos jotain tunnettua syyllistä semmoseen, kun pyyhkijät vetää jokaisella asennolla samaa kuviota; alkaa hitaasti ja kiihtyy pikkuhiljaa... Kerrankin omistan auton, jossa on sadetunnistin ja nyt sekään ei toimi
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos 156 farkun takapuskurin irroituksessa jotain erikoista huomioitavaa? Mistä löytyy kiinnityspisteet?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulostaa kyllä siltä, että toimii normaalisti.Joonake kirjoitti:Oliskos jotain tunnettua syyllistä semmoseen, kun pyyhkijät vetää jokaisella asennolla samaa kuviota; alkaa hitaasti ja kiihtyy pikkuhiljaa... Kerrankin omistan auton, jossa on sadetunnistin ja nyt sekään ei toimi
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin. Airbagivalo syttyi aamulla töihin ajaessa vähän matkan jälkeen. Muutaman kilsan jälkeen sammui, mutta syttyi sitten uudestaan. Töistä lähtiessä ei alkuun palanut, mutta muutaman sadan metrin jälkeen syttyi kuin syttyikin jälleen ja paloi koko matkan takaisin kotiin. Onkohan joku liitos alkanut jostain pätkimään vai hakeako syyllistä sulaketaulusta (järjellä ajateltuna ei ehkä kuitenkaan sieltä)? Missäs päin kaikkialla niitä bägejä 2004 156 JTS:ssä on? Ajattelin, että olikos ovissa, kun kuskin puolella varmaan liitoksessa on kaiuttimenkin puolesta vähän pätkimistä.
Ei huvittais taas lähtee huoltoon viemään kun justiin parit keikat heittänyt.
Ei huvittais taas lähtee huoltoon viemään kun justiin parit keikat heittänyt.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ainakin ratissa, hanskalokeron päällä ja penkkien sivuissa on tyynyt.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread
Tuolta voi löytyä halvempi vaihtoehto kuittaukseen
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread
Tuolta voi löytyä halvempi vaihtoehto kuittaukseen
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katossa on myös airbagit sivulasien yläpuolella.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, en ollut varma noista "verhoista".
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli penkeissäkin on sivulla, jos tulkitsin kuvaa oikein. Pitääpä koittaa kattella joku päivä, jos tulis mistää viisaammaksi. Onko penkeille meneviä jotain johtoja ja liittimiä jossain välissä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se ongelmapaikkahan on penkkibägin kohdalla se johto siellä penkin alla. Itselläni on vikakoodina OE, "Driver's Side Side Airbag - Short to Ground", jos en ihan väärin muista. Ollut sama vaiva käytännössä niin kauan kun auto ollut, joskus nollauksella lähtee pitkäksikin aikaa pois ja toisinaan ei sitten millään. En ole vielä kerennyt kolvailemaan liitoksia uusiksi, ehkä tässä vielä ennen autosta luopumista senkin saisi tehtyä...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Leikkasin vanhat liitimet pois ja laitoin sokeripalla uuden liitoksen
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkurele Miksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl
Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkurele Miksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl
Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.