2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

155:sen öljynpainevalo alkoi vilkutella kylmästä käynnistäessä n. 15km ajon jälkeen. Öljynpaineanturi vaihdettu josta luin olevan kulutusosa, ei auttanut. Onko ainut vaihtoehto nostaa kone pois ja alkaa purkaa ja vaihtaa maltaita maksavia osia? Öljypohjan meinasin irrotella, mutta kun fiksu insinööri oli suunnitellut tämänkin niin hienosti niin jäi irrottamatta, kun kytkinkotelon alle pantu muutama pultti.. :evil:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja 90 »

mittaa ihmeessä ne öljynpaineet mekaanisella mittarilla niin saat varmuuden onko vika päällä näin ei ainakaan turhaan tule nostettua konetta pois
Viimeksi muokannut 90, 19 Touko 2014, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

BerlinettaSport kirjoitti:155:sen öljynpainevalo alkoi vilkutella kylmästä käynnistäessä n. 15km ajon jälkeen. Öljynpaineanturi vaihdettu josta luin olevan kulutusosa, ei auttanut. Onko ainut vaihtoehto nostaa kone pois ja alkaa purkaa ja vaihtaa maltaita maksavia osia? Öljypohjan meinasin irrotella, mutta kun fiksu insinööri oli suunnitellut tämänkin niin hienosti niin jäi irrottamatta, kun kytkinkotelon alle pantu muutama pultti.. :evil:
Ei hätää kyllä öljypohjan saa pois helposti, tuohon kohtaan tarvitaan "ribe" päiset pitkällä varrella olevat työkalut, löytyvät esmes.

http://www.totallyalfa.com/
Twinspark and JTD Sump Removal Tool Set.
Kit comprises of the two special tools you will need to remove the sump tray.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

^^ löytyy jopa motonet hyllystä sopivia muutamalla egulla
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mitä lukemaa näyttää mittari kun painevalo vilkkuu? Kait tuossa 16v mallissa on myös mittari?

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Auton oma öljynpainemittari näyttää n. 1/4 ekan viivan välin. Ja viivathan menee 2 barin välein, eli n. puoli baria. :?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hiukan matala on:

Tyhjäkäynti n. 840 kierr. +- 50 => n. 1.5 Bar
4000 kierr. => n. 4.5 bar
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Matalat on joo. Mikä näistä tuplatulppaasista yleensä ekana menee kun paineet laskee? Öljypumppu harva vai kaikki välykset harvoja öljypohjan ja venttiilikopan kannen välistä? Kun alakerta remonttikin tälle on jo entiset omistajat tehny :| :| Mekaanisen painemittarin ostin, mutta vuoti yhdestä liitoksesta niin se on vielä koittamatta. Samaa se toki nopealla kokeilulla näytti, kuin autonkin mittari eli kylmällä koneella tyhjäkäynti 4 baria.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vaaranahan on, että kampiakselivaurio. Tuohonhan oli tehty se männänrengas/alakerran laakeriremppa. Oisko kampura ollut naarmuilla/ei mitoissaan ja nyt uudet laakerit ei kestänyt? Toivottavasti ei noin ole käynyt kuitenkaan.
Viimeksi muokannut Jalamari, 27 Touko 2014, 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Nokat myös kulahtaa jos ei ole voitelua.

Korjaajasta en tiedä kuka tehnyt ja mitä tehnyt. "Alakerta remontti" -termi mielestäni kuitenkin sisältää laakerit, stefat, tiivisteet yms. kuluvat osat, ja samalla järkevää vaihtaa yläkertaan m-renkaat.

Jos kampi on entinen niin mä pistän tuon auton jätteen puristimeen. Ja on samalla ensimmäinen ja viimeinen rolffa.

E: Paineet mitattu. 0.2 PSI eli 0.01 baaria.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

BerlinettaSport kirjoitti: Samaa se toki nopealla kokeilulla näytti, kuin autonkin mittari eli kylmällä koneella tyhjäkäynti 4 baria.
BerlinettaSport kirjoitti:
Jos kampi on entinen niin mä pistän tuon auton jätteen puristimeen. Ja on samalla ensimmäinen ja viimeinen rolffa.

E: Paineet mitattu. 0.2 PSI eli 0.01 baaria.
On kyllä outoa että noin paljon putoaa paine koneen lämmetessä, siis 4:stä lähes olemattomiin.
Onko öljysuodin vaihdettu? Tosin jos tukossa olisi niin lämpimällä öljyllä paremmin virtais kylläkin.
Mites tässä se öljypumpun pyöritys on, vaikuttaako siihen se jakopyörän mutteri, joka siis kampiakselin päässä. Jos se on löysällä, ei öljypumppu välttämättä pyöri.
Siis joissakin moottoreissa, en tiedä onko 2.0 twinparkissa sellainen rakenne.

Mutta jos vaihtoehtona on metallinkeräykseen laitto, itse kokeilisin mahdollisimman paksuilla öljyillä ajella ainakin kesän yli. Siis niin paksua öljyä kuin on saatavilla.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Lähinnä sitä ajattelin, että onko tuossa moottorissa ja öljypumpun pyörityksessä suhteessa kampiakseliin sellainen paikka / rakenne joka voisi lämpölaajentumisen seurauksena aiheuttaa sen ettei öljypumppu pyöri kampiakselin kanssa samaan tahtiin. Eli voiko joku luistaa jossain kun moottori lämpenee?

Jos ei jäykemmilläkään öljyillä paine nouse (kun kuitenkin 4 bar puskee kylmillä öljyillä) niin jokin tuollainen vika siinä voisi olla.
Tuskin se väljillä laakereilla nostaisi painetta noin ylös edes kylmällä moottorilla jos kampiakseli olisi entinen???

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Täytyykin opetella lukemaan painemittaria ennen kuin ilmoittelee mitään. Ei se paine aivan 4 baaria putoa, mutta n. 2.5 baaria. Tyhjäkäynnillä viisari näytti tuonne aivan ylös eli 40 psi ja 2.8 bar. Kuva otettu tyhjäkäyyniltä lämpöisellä moottorilla (hieman vielä alaviistosta eli näytti suoraan ylhäältä katsottuna keskelle viivan väliä), joka oman tulkinnan perusteella olisi 4 psi ja 0.27bar. Eli matalat ne kuitenkin on.

äölkjhgf:n teoria olisi aivan järkeen käyvä. Tälläistäkö meinasit? Tuohan justiin menee kammen ympärille sillai kuin ymmärsin tekstistäsi.
Liitteet
DSC01060.JPG
(204.46 KiB) Tiedosto ladattu 2549 kertaa

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tessussa ei ala öljypumppu ruopia vaikka ei olis mutteria ollenkaan. Kampurassa on hahlot.

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Kuva
Tuollaiset hahlot kuin tuos vasemmas päädys? Valmiiksi hieman pyöristetyt jotka ei paljoa välystä tarvitse että alkaa pumppu hypätä yli..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

BerlinettaSport kirjoitti: Tuollaiset hahlot kuin tuos vasemmas päädys? Valmiiksi hieman pyöristetyt jotka ei paljoa välystä tarvitse että alkaa pumppu hypätä yli..
juuri nuo hahlot. Kyllä muuten tarvii melko paljon välystä että hyppii tuosta yli ,tuossa tuskin on syy öljynpaineongelmaan.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Joo eipä se tuosta hyppele kyllä, olisiko se v6:ssa se rakenne sellainen että luistaminen on mahdollista jos mutteri on löysällä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

äölkjhgf kirjoitti:Joo eipä se tuosta hyppele kyllä, olisiko se v6:ssa se rakenne sellainen että luistaminen on mahdollista jos mutteri on löysällä.
uudemmissa v6:ssa kyllä, joissa ketjuvetoinen öljypumppu. Itselle kävi juuri näin, mutteri ei ollut löysällä mutta pohjasi kun "hihnapyörä" oli liian kapea.

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Suodattimen vaihtoa kannattaisi ainakin kokeilla, on niin helppo ja halpa toimenpide. Mulla alkoi yhdessä Audissa tippua paineet päivä päivältä alhaisemmiksi aika pian öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen. Uusi alkuperäissuodatin paikalleen ja paineet nousi taas oikealle tasolle. Sattui ilmeisesti joku maanantaikappale kohdalle siinä tarvikesuodattimessa.

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Entinen seppä ei ainakaan ole kunnolla tehnyt töitään :roll: Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana. Onneksi en itse purkanut, olis voinut tulla muutama sana. Korjaamo teki.

E: 180 000km alta ajettu edellisestä rempasta.. :x Noilla kilsoilla sais olla vasta öljyt ja jakopää.. Painetta edelleen mielestäni liian vähän. Tuosta ekasta viivasta puoliväliin seuraavaa..

Ottaa kuvat ja myidä pois kun tuosta jotain saa nyt taas. Edes tuon remontin hinnan.. :roll:
Viimeksi muokannut BerlinettaSport, 28 Touko 2014, 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Paljonkohan tuon rempan jälkeen on tullut kilsoja?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Oikaisua tuohon, ettei mene väärään piikkiin. Muukkonen EI ole tehnyt tuohon tuota alakerta remppaa vaan edellisistä omistajista joku itse? Myyntikuvat huoltokirjasta oli vielä tallessa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

BerlinettaSport kirjoitti:Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana. Onneksi en itse purkanut, olis voinut tulla muutama sana. Korjaamo teki.

E: 180 000km alta ajettu edellisestä rempasta.. :x Noilla kilsoilla sais olla vasta öljyt ja jakopää.. Painetta edelleen mielestäni liian vähän. Tuosta ekasta viivasta puoliväliin seuraavaa..

Ottaa kuvat ja myidä pois kun tuosta jotain saa nyt taas. Edes tuon remontin hinnan.. :roll:
Joo sen takia kyselin kilsoja, onhan tuossa jo 180 tkm. taitettu rempan jälkeen (jos ymmärsin oikein), olisi varmasti tullut aikaisemmin esiin jos olisi rempasta kiinni.
Viimeksi muokannut Ricambi, 28 Touko 2014, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Ricambi kirjoitti:onhan tuossa jo 180 tkm.
Mittarissa yhteensä :x

Leimaakaan ei saanut suosiolla. Rattilukko menee päälle kun kääntää virrat pois ja ALB-venttiili jumis :bad-words:

E: Huoltovihosta löysin, että 160 000km kohdalla olis edellisen kerran rempattu.

Eikä se saatanan säädin edes ollut jumis!
Viimeksi muokannut BerlinettaSport, 28 Touko 2014, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ok, on vieläkin sitten epäselvää paljonko rempan jälkeen on ajettu.

Jarrupaineensäädin takana on aika usein jumissa kun säädin jumppaa harvoin. Muutoin pala kakkua vaihtaa mutta jarruputkien liittimet voi olla jumissa, olen antanut niille lämpöä niin lähtee suht.koht. helposti. pitää vaan huomioida tankin läheisyys... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

20tkm alakerta remontin jälkeen. Haisee sille, että joitan on tehty väärin. Tai että kampura ei ole mitoissaan. Vaihdettu vain uudet laakerit. EDELLEEN huomautan että Muukkonen EI OLE TUOTA remonttia tehnyt. Ottakaahan te muutkin nuo tekstit Muukkosesta pois, ettei hyvä tekijä saa lokaa niskaan työstä jota ei ole tehnyt.

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Voisi sanoa, että 600€(remontin hinta) on laitettu kankkulan kaivoon.

Tyhjäkäynnillä niin paljon painetta, että ei nouse edes mittariin. 3k kierroksilla jaksaa nousta n. 1 baariin.

Sitten töistä kotia päin mentäessä koneesta kuului niin ristus rumaa ääntä ja sitten edes kaksinkertainen määrä tulppia ei jaksanut pitää konetta pyörivässä liikkeessä ja kone sammui. Ääni oli jokseenkin kalkatusta. No lähti se käyntiin kuitenkin ja pääsin kotia.

Odotan innolla sitä huomista päivää kun koneesta kuuluu juiks ja matkan teko jatkuu hinurin perässä :) Ei varmasti tarvitse enää paljoa kiusata niin pääsee alfa luvattuun maahan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Järkeekö sillä nyt on ollut ajaa kun olisi saattanut olla vielä korjattavissa? Nyt varmasti jo entinen.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana.
Samaa mielipuolta, olisi vaatinut enemmän tutkimista ennen kuin laittaa kamat kasaan, ilm. nämä laakerikaulat vaurioituneet, onkohan laakerikaulan öljyreijät tukkeutuneet niin että liukulaakerit eivät saa voitelua? Mitattiinkohan esmes. kaulat ennen uusien laakereiden asennusta?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Vastaa Viestiin