2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
155:sen öljynpainevalo alkoi vilkutella kylmästä käynnistäessä n. 15km ajon jälkeen. Öljynpaineanturi vaihdettu josta luin olevan kulutusosa, ei auttanut. Onko ainut vaihtoehto nostaa kone pois ja alkaa purkaa ja vaihtaa maltaita maksavia osia? Öljypohjan meinasin irrotella, mutta kun fiksu insinööri oli suunnitellut tämänkin niin hienosti niin jäi irrottamatta, kun kytkinkotelon alle pantu muutama pultti..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
mittaa ihmeessä ne öljynpaineet mekaanisella mittarilla niin saat varmuuden onko vika päällä näin ei ainakaan turhaan tule nostettua konetta pois
Viimeksi muokannut 90, 19 Touko 2014, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Ei hätää kyllä öljypohjan saa pois helposti, tuohon kohtaan tarvitaan "ribe" päiset pitkällä varrella olevat työkalut, löytyvät esmes.BerlinettaSport kirjoitti:155:sen öljynpainevalo alkoi vilkutella kylmästä käynnistäessä n. 15km ajon jälkeen. Öljynpaineanturi vaihdettu josta luin olevan kulutusosa, ei auttanut. Onko ainut vaihtoehto nostaa kone pois ja alkaa purkaa ja vaihtaa maltaita maksavia osia? Öljypohjan meinasin irrotella, mutta kun fiksu insinööri oli suunnitellut tämänkin niin hienosti niin jäi irrottamatta, kun kytkinkotelon alle pantu muutama pultti..
http://www.totallyalfa.com/
Twinspark and JTD Sump Removal Tool Set.
Kit comprises of the two special tools you will need to remove the sump tray.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
^^ löytyy jopa motonet hyllystä sopivia muutamalla egulla
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Mitä lukemaa näyttää mittari kun painevalo vilkkuu? Kait tuossa 16v mallissa on myös mittari?
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Auton oma öljynpainemittari näyttää n. 1/4 ekan viivan välin. Ja viivathan menee 2 barin välein, eli n. puoli baria.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Hiukan matala on:
Tyhjäkäynti n. 840 kierr. +- 50 => n. 1.5 Bar
4000 kierr. => n. 4.5 bar
Tyhjäkäynti n. 840 kierr. +- 50 => n. 1.5 Bar
4000 kierr. => n. 4.5 bar
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Matalat on joo. Mikä näistä tuplatulppaasista yleensä ekana menee kun paineet laskee? Öljypumppu harva vai kaikki välykset harvoja öljypohjan ja venttiilikopan kannen välistä? Kun alakerta remonttikin tälle on jo entiset omistajat tehny Mekaanisen painemittarin ostin, mutta vuoti yhdestä liitoksesta niin se on vielä koittamatta. Samaa se toki nopealla kokeilulla näytti, kuin autonkin mittari eli kylmällä koneella tyhjäkäynti 4 baria.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Vaaranahan on, että kampiakselivaurio. Tuohonhan oli tehty se männänrengas/alakerran laakeriremppa. Oisko kampura ollut naarmuilla/ei mitoissaan ja nyt uudet laakerit ei kestänyt? Toivottavasti ei noin ole käynyt kuitenkaan.
Viimeksi muokannut Jalamari, 27 Touko 2014, 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Nokat myös kulahtaa jos ei ole voitelua.
Korjaajasta en tiedä kuka tehnyt ja mitä tehnyt. "Alakerta remontti" -termi mielestäni kuitenkin sisältää laakerit, stefat, tiivisteet yms. kuluvat osat, ja samalla järkevää vaihtaa yläkertaan m-renkaat.
Jos kampi on entinen niin mä pistän tuon auton jätteen puristimeen. Ja on samalla ensimmäinen ja viimeinen rolffa.
E: Paineet mitattu. 0.2 PSI eli 0.01 baaria.
Korjaajasta en tiedä kuka tehnyt ja mitä tehnyt. "Alakerta remontti" -termi mielestäni kuitenkin sisältää laakerit, stefat, tiivisteet yms. kuluvat osat, ja samalla järkevää vaihtaa yläkertaan m-renkaat.
Jos kampi on entinen niin mä pistän tuon auton jätteen puristimeen. Ja on samalla ensimmäinen ja viimeinen rolffa.
E: Paineet mitattu. 0.2 PSI eli 0.01 baaria.
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
BerlinettaSport kirjoitti: Samaa se toki nopealla kokeilulla näytti, kuin autonkin mittari eli kylmällä koneella tyhjäkäynti 4 baria.
On kyllä outoa että noin paljon putoaa paine koneen lämmetessä, siis 4:stä lähes olemattomiin.BerlinettaSport kirjoitti:
Jos kampi on entinen niin mä pistän tuon auton jätteen puristimeen. Ja on samalla ensimmäinen ja viimeinen rolffa.
E: Paineet mitattu. 0.2 PSI eli 0.01 baaria.
Onko öljysuodin vaihdettu? Tosin jos tukossa olisi niin lämpimällä öljyllä paremmin virtais kylläkin.
Mites tässä se öljypumpun pyöritys on, vaikuttaako siihen se jakopyörän mutteri, joka siis kampiakselin päässä. Jos se on löysällä, ei öljypumppu välttämättä pyöri.
Siis joissakin moottoreissa, en tiedä onko 2.0 twinparkissa sellainen rakenne.
Mutta jos vaihtoehtona on metallinkeräykseen laitto, itse kokeilisin mahdollisimman paksuilla öljyillä ajella ainakin kesän yli. Siis niin paksua öljyä kuin on saatavilla.
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Lähinnä sitä ajattelin, että onko tuossa moottorissa ja öljypumpun pyörityksessä suhteessa kampiakseliin sellainen paikka / rakenne joka voisi lämpölaajentumisen seurauksena aiheuttaa sen ettei öljypumppu pyöri kampiakselin kanssa samaan tahtiin. Eli voiko joku luistaa jossain kun moottori lämpenee?
Jos ei jäykemmilläkään öljyillä paine nouse (kun kuitenkin 4 bar puskee kylmillä öljyillä) niin jokin tuollainen vika siinä voisi olla.
Tuskin se väljillä laakereilla nostaisi painetta noin ylös edes kylmällä moottorilla jos kampiakseli olisi entinen???
Jos ei jäykemmilläkään öljyillä paine nouse (kun kuitenkin 4 bar puskee kylmillä öljyillä) niin jokin tuollainen vika siinä voisi olla.
Tuskin se väljillä laakereilla nostaisi painetta noin ylös edes kylmällä moottorilla jos kampiakseli olisi entinen???
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Täytyykin opetella lukemaan painemittaria ennen kuin ilmoittelee mitään. Ei se paine aivan 4 baaria putoa, mutta n. 2.5 baaria. Tyhjäkäynnillä viisari näytti tuonne aivan ylös eli 40 psi ja 2.8 bar. Kuva otettu tyhjäkäyyniltä lämpöisellä moottorilla (hieman vielä alaviistosta eli näytti suoraan ylhäältä katsottuna keskelle viivan väliä), joka oman tulkinnan perusteella olisi 4 psi ja 0.27bar. Eli matalat ne kuitenkin on.
äölkjhgf:n teoria olisi aivan järkeen käyvä. Tälläistäkö meinasit? Tuohan justiin menee kammen ympärille sillai kuin ymmärsin tekstistäsi.
äölkjhgf:n teoria olisi aivan järkeen käyvä. Tälläistäkö meinasit? Tuohan justiin menee kammen ympärille sillai kuin ymmärsin tekstistäsi.
- Liitteet
-
- DSC01060.JPG
- (204.46 KiB) Tiedosto ladattu 2549 kertaa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Tessussa ei ala öljypumppu ruopia vaikka ei olis mutteria ollenkaan. Kampurassa on hahlot.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Tuollaiset hahlot kuin tuos vasemmas päädys? Valmiiksi hieman pyöristetyt jotka ei paljoa välystä tarvitse että alkaa pumppu hypätä yli..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
juuri nuo hahlot. Kyllä muuten tarvii melko paljon välystä että hyppii tuosta yli ,tuossa tuskin on syy öljynpaineongelmaan.BerlinettaSport kirjoitti: Tuollaiset hahlot kuin tuos vasemmas päädys? Valmiiksi hieman pyöristetyt jotka ei paljoa välystä tarvitse että alkaa pumppu hypätä yli..
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Joo eipä se tuosta hyppele kyllä, olisiko se v6:ssa se rakenne sellainen että luistaminen on mahdollista jos mutteri on löysällä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
uudemmissa v6:ssa kyllä, joissa ketjuvetoinen öljypumppu. Itselle kävi juuri näin, mutteri ei ollut löysällä mutta pohjasi kun "hihnapyörä" oli liian kapea.äölkjhgf kirjoitti:Joo eipä se tuosta hyppele kyllä, olisiko se v6:ssa se rakenne sellainen että luistaminen on mahdollista jos mutteri on löysällä.
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Suodattimen vaihtoa kannattaisi ainakin kokeilla, on niin helppo ja halpa toimenpide. Mulla alkoi yhdessä Audissa tippua paineet päivä päivältä alhaisemmiksi aika pian öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen. Uusi alkuperäissuodatin paikalleen ja paineet nousi taas oikealle tasolle. Sattui ilmeisesti joku maanantaikappale kohdalle siinä tarvikesuodattimessa.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Entinen seppä ei ainakaan ole kunnolla tehnyt töitään Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana. Onneksi en itse purkanut, olis voinut tulla muutama sana. Korjaamo teki.
E: 180 000km alta ajettu edellisestä rempasta.. Noilla kilsoilla sais olla vasta öljyt ja jakopää.. Painetta edelleen mielestäni liian vähän. Tuosta ekasta viivasta puoliväliin seuraavaa..
Ottaa kuvat ja myidä pois kun tuosta jotain saa nyt taas. Edes tuon remontin hinnan..
E: 180 000km alta ajettu edellisestä rempasta.. Noilla kilsoilla sais olla vasta öljyt ja jakopää.. Painetta edelleen mielestäni liian vähän. Tuosta ekasta viivasta puoliväliin seuraavaa..
Ottaa kuvat ja myidä pois kun tuosta jotain saa nyt taas. Edes tuon remontin hinnan..
Viimeksi muokannut BerlinettaSport, 28 Touko 2014, 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Paljonkohan tuon rempan jälkeen on tullut kilsoja?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Oikaisua tuohon, ettei mene väärään piikkiin. Muukkonen EI ole tehnyt tuohon tuota alakerta remppaa vaan edellisistä omistajista joku itse? Myyntikuvat huoltokirjasta oli vielä tallessa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Joo sen takia kyselin kilsoja, onhan tuossa jo 180 tkm. taitettu rempan jälkeen (jos ymmärsin oikein), olisi varmasti tullut aikaisemmin esiin jos olisi rempasta kiinni.BerlinettaSport kirjoitti:Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana. Onneksi en itse purkanut, olis voinut tulla muutama sana. Korjaamo teki.
E: 180 000km alta ajettu edellisestä rempasta.. Noilla kilsoilla sais olla vasta öljyt ja jakopää.. Painetta edelleen mielestäni liian vähän. Tuosta ekasta viivasta puoliväliin seuraavaa..
Ottaa kuvat ja myidä pois kun tuosta jotain saa nyt taas. Edes tuon remontin hinnan..
Viimeksi muokannut Ricambi, 28 Touko 2014, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Mittarissa yhteensäRicambi kirjoitti:onhan tuossa jo 180 tkm.
Leimaakaan ei saanut suosiolla. Rattilukko menee päälle kun kääntää virrat pois ja ALB-venttiili jumis
E: Huoltovihosta löysin, että 160 000km kohdalla olis edellisen kerran rempattu.
Eikä se saatanan säädin edes ollut jumis!
Viimeksi muokannut BerlinettaSport, 28 Touko 2014, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Ok, on vieläkin sitten epäselvää paljonko rempan jälkeen on ajettu.
Jarrupaineensäädin takana on aika usein jumissa kun säädin jumppaa harvoin. Muutoin pala kakkua vaihtaa mutta jarruputkien liittimet voi olla jumissa, olen antanut niille lämpöä niin lähtee suht.koht. helposti. pitää vaan huomioida tankin läheisyys...
Jarrupaineensäädin takana on aika usein jumissa kun säädin jumppaa harvoin. Muutoin pala kakkua vaihtaa mutta jarruputkien liittimet voi olla jumissa, olen antanut niille lämpöä niin lähtee suht.koht. helposti. pitää vaan huomioida tankin läheisyys...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
20tkm alakerta remontin jälkeen. Haisee sille, että joitan on tehty väärin. Tai että kampura ei ole mitoissaan. Vaihdettu vain uudet laakerit. EDELLEEN huomautan että Muukkonen EI OLE TUOTA remonttia tehnyt. Ottakaahan te muutkin nuo tekstit Muukkosesta pois, ettei hyvä tekijä saa lokaa niskaan työstä jota ei ole tehnyt.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Voisi sanoa, että 600€(remontin hinta) on laitettu kankkulan kaivoon.
Tyhjäkäynnillä niin paljon painetta, että ei nouse edes mittariin. 3k kierroksilla jaksaa nousta n. 1 baariin.
Sitten töistä kotia päin mentäessä koneesta kuului niin ristus rumaa ääntä ja sitten edes kaksinkertainen määrä tulppia ei jaksanut pitää konetta pyörivässä liikkeessä ja kone sammui. Ääni oli jokseenkin kalkatusta. No lähti se käyntiin kuitenkin ja pääsin kotia.
Odotan innolla sitä huomista päivää kun koneesta kuuluu juiks ja matkan teko jatkuu hinurin perässä Ei varmasti tarvitse enää paljoa kiusata niin pääsee alfa luvattuun maahan.
Tyhjäkäynnillä niin paljon painetta, että ei nouse edes mittariin. 3k kierroksilla jaksaa nousta n. 1 baariin.
Sitten töistä kotia päin mentäessä koneesta kuului niin ristus rumaa ääntä ja sitten edes kaksinkertainen määrä tulppia ei jaksanut pitää konetta pyörivässä liikkeessä ja kone sammui. Ääni oli jokseenkin kalkatusta. No lähti se käyntiin kuitenkin ja pääsin kotia.
Odotan innolla sitä huomista päivää kun koneesta kuuluu juiks ja matkan teko jatkuu hinurin perässä Ei varmasti tarvitse enää paljoa kiusata niin pääsee alfa luvattuun maahan.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Järkeekö sillä nyt on ollut ajaa kun olisi saattanut olla vielä korjattavissa? Nyt varmasti jo entinen.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 2.0 Twin spark 16v öljynpaine ongelma
Samaa mielipuolta, olisi vaatinut enemmän tutkimista ennen kuin laittaa kamat kasaan, ilm. nämä laakerikaulat vaurioituneet, onkohan laakerikaulan öljyreijät tukkeutuneet niin että liukulaakerit eivät saa voitelua? Mitattiinkohan esmes. kaulat ennen uusien laakereiden asennusta?Keskimmäinen runko- ja 2. Ja 3. veivien laakerit paskana.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69