Olisi maahantuojalla tekemistä asennekasvatuksessa...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Olisi maahantuojalla tekemistä asennekasvatuksessa...

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Olen tuossa muutamalle tutulle ja työkaverille maininnut että Alfa tulee tammikuussa (147 2.0)... ja kaikki... siis ihan kaikki katsovat pitkään ja kysyvät "oletko ihan tosissasi".. "eihän se toimi" ... "sehän on koko ajan pajalla korjattavana"... "oot sä hullu"... miten on mahdollista että tällä vuosituhannella on tuollaisia ennakkoluuloja ja maahantuoja ja autolehdet eivät edes yritä oikoa näitä käsityksiä... vain onko Alfa todella niin huono ? ne harvat tutut keillä on tai ollut Alfa niiden mukaan autoissa ei ole ollut mitään murheita... korkeintaan joku merkkivalo joskus turhaan ilmoitellut jostakin olemattomasta murheesta...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eikös se niin ole että bad habits die hard?

Sama se on skodalla, vanha tuttu takatuuppri antaa yhä mielikuvaa/pidettä essopaari jutuissa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Suomalaiset ovat rasisteja ja ennakkoluuloisia ihmisiä. Asioita yleistetään ja huhupuheiden perusteella muodostuu ihmisille käsityksiä, joista sitten lankeaa maine jollekin autolle tai etniselle ryhmälle tms.
Asenteet istuvat piukassa ja yleensä näiden kommenttien esittäjillä ei ole omakohtaisia käyttökokemuksia esim . Alfasta.


Suuri merkitys on myös sillä minkä tyyppiset ihmiset ko. automerkillä ajavat. Mersun laatu ja kestävyys on osaltaan harhaa, koska yleensä ihmiset jotka ajelevat näillä yli 500th ajetuilla autoilla ovat lähes kaikki jonkin tasoisia tee- se itse miehiä. Vanhoja mersuja tekohengitetään paljon enemmän kuin esim citikoita tai pösöjä. Tällaiset vääristymät vain pahentavat eri merkkien oikeaa vertailtavuutta.

Mielestäni nämä heikommin jälleenmyyntiarvonsa säilyttävät merkit kuten Lancia, Citroen ja vaikka Alfa, tarjoavat korjaustaitoiselle ihmiselle mahdollisuuden päästä kohtuuhinnalla kiinni huippumallin autoon, johon muuten ei kyllä olisi varaa.
Tässä odotellaankin, että 166:n hinnat laskisivat vielä hiukan, niin voisin vaikka moisen ostaa.

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Yhdyn edelliseen. :mrgreen: paitsi että ootan 156 GTA:n hinnan laskua..
Hyvin sä vedät..

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Onko kukaan nähnyt sitä Saksalaista TUV-listaa autojen vioista... ja miten siinä Alfan eri mallit pärjäsivät...?

En muista missään kenekään maininneen kuinka huonosti tai Alfat pärjäsivät, sitä vastoin muistan jostain kuulleeni että listan heikoimpia oli Renault Laguna... siitä on myös lähipiiristä tietoa... kyseinen malli noin 2 vuotta vanha on ollut Biliassa niin usein korjattavana että jos se ei olisi työsuhde auto niin olisi varmaankin kuski hakenut rahat takaisin... se aina välillä jättää jonnekkin ikävään paikkaan (lentoaseman parkkihalli), kun se ei enään tunnista avain-korttia... takajarrut jäätyneet useasti kiinni niin että takapyörät eivat pyöri, ym...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Twin Spark kirjoitti:Onko kukaan nähnyt sitä Saksalaista TUV-listaa autojen vioista... ja miten siinä Alfan eri mallit pärjäsivät...?
Uusimmassa vuoden 2004 raportissa Alfan listasijoitus oli erittäin hyvä, prosentuaalisesti esim. 156:ssa on ko. raportin mukaan keskimääräistä vähemmän vikoja. Listasijoitus oli 67, raportissa oli 113 automallia.

Lista kokonaisuudessaan:

http://koti.mbnet.fi/skodeweb/premiumjuttu.htm
Ammattina autokauppa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Eipä sekään olisi kivaa jos porukka miettisi ostanko alfan vai toikan.Toikka niille jotka haluvat varman ja luotettavan pirssin ja alfa niille jotka haluvat jotain muuta...paras ja kestävin on eri asia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Olisi maahantuojalla tekemistä asennekasvatuksessa...

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Twin Spark kirjoitti:ja kaikki... siis ihan kaikki katsovat pitkään ja kysyvät "oletko ihan tosissasi".. "eihän se toimi" ... "sehän on koko ajan pajalla korjattavana"... "oot sä hullu"...
Puhuvat sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys asiasta voi antaa :roll: Vaan antaa puhua, kyllähän maailmaan mölyä mahtuu.

[mielipide]Alfa Romeo on ihan tavallinen henkilöauto, niin hyvässä kuin pahassakin. Ominaisuuksien painotus on vaan vähän erilainen kuin suurimmassa osassa muita merkkejä.[/mielipide]
- Epäkelpokeräilijä -

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

kerran on vaan jättännä tielle ja sekin vaan kun en uskonut että talvella ei pääse yli 700 tankillisella...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Juu... olen törmännyt samaan ilmiöön...

Ostin 33 ja ihmiset sano että sehän on sitten rikki koko ajan!
Korjaamolla se oli kerran kun oma-aloiteisesti halusin saada vaihdelaatikon ääntelyn pois!
Sitten hommasin 156 ja kaikki sano että miksi ihmeessä hommata Alfa kun ne on jatkuvasti rikki ja RUOSTUUKIN vielä... Enpä ole alfassani ruostetta nähnyt...

Nämä Alfan rikkoutumis/ruostumis huhut on kaiketi peräisin 80 luvulta :roll: (Oma sprinttini on ainakin ihan ruosteessa ;) )

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pasi kirjoitti: (Oma sprinttini on ainakin ihan ruosteessa)
Niin no, otetaan 100 autoa 80-luvulta ja katsotaan, missä ei ole ruostetta. Mutta eipä tuo Sprint mikään erityisen korroosiota vastustavakaan auto ole. Ruostesuojauksestahan tuo aika pitkälti kiinni on.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Pasi kirjoitti:Nämä Alfan rikkoutumis/ruostumis huhut on kaiketi peräisin 80 luvulta :roll: (Oma sprinttini on ainakin ihan ruosteessa ;) )
no jos totta puhutaan niin viimmeiset alfat jotka ovat ruostuneet kunnolla ovat malliltaan 90, sprint ja gtv kahdekasankymmentäluvulta..
seiskafemma kestää ruostetta jo huomattavasti paremmin varsinkin jos tekee suojauksen hyvin..ja vanhan auton suojauksesta kun puhutaan niin öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

90 kirjoitti:ja vanhan auton suojauksesta kun puhutaan niin öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..
Ai miksiköhän :roll:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jappe kirjoitti:
90 kirjoitti:ja vanhan auton suojauksesta kun puhutaan niin öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..
Ai miksiköhän :roll:
Niin miksi? Olen aiemminkin kuullut öljyn ja tervan puolustuksia mutta en ole ymmärtänyt muuta syytä kuin että (jäte)-öljy on ruostesuoja-aineisiin verrattuna huokeaa :wink: Terva taas on suunniteltu puuveneiden suojaamiseen ja keuhkojen tiivistykseen :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ehkä se että massa kun pettää niin tekee tuplaten tuhoa kun kosteus jää sinne alle/väliin muhimaan..? Kosken ehkä enemmänkin alustaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Massa on kovaa ja sen alla on itse suoja-aine turvassa. Ja kaiken kruunaa uusintakäsittely ennen kuin massat lähtee klimppeinä pois :)
Öljy valuu koteloissa pohjalle ja kerää kaikkea paskaa hiekasta ampiaisiin. Tervaa en ole ikinä vielä nähnyt auton alustassa, mutta alustamassalla "tervatun" puuveneen olen nähnyt :shock:

Edit: Kyllä tuo öljyäminen on vanhan kansan peruja, juontuvat siitä kun lyötiin öljyt pohjaan ja sitten ruovitettiin pölyisellä hiekkatiellä ja katsottiin että tulipas nättipinta ja suojaa hyvin

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

GAMMA500 kirjoitti:Massa on kovaa ja sen alla on itse suoja-aine turvassa. Ja kaiken kruunaa uusintakäsittely ennen kuin massat lähtee klimppeinä pois :)
Öljy valuu koteloissa pohjalle ja kerää kaikkea paskaa hiekasta ampiaisiin. Tervaa en ole ikinä vielä nähnyt auton alustassa, mutta alustamassalla "tervatun" puuveneen olen nähnyt :shock:

Edit: Kyllä tuo öljyäminen on vanhan kansan peruja, juontuvat siitä kun lyötiin öljyt pohjaan ja sitten ruovitettiin pölyisellä hiekkatiellä ja katsottiin että tulipas nättipinta ja suojaa hyvin
Kyllä sitä vedeltiin Tervamaalia autonpohjaan vielä tuossa 80 luvun alussa, oli juoksevaa, helppo levittää/ruiskia ja haisi hyvälle.. :lol:

Jäteöljy on pirullinen aine, siitähän ei tiedä mitä paskaa se sisältää ja sen pH voi olla hyvinkin matala joten se kosteuden läsnäolessa alkaa kivasti syövyttämään..
O Tempora O Mores

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Olen tuossa muutamalle tutulle ja työkaverille maininnut että Alfa tulee tammikuussa (147 2.0)... ja kaikki... siis ihan kaikki katsovat pitkään ja kysyvät "oletko ihan tosissasi".. "eihän se toimi" ... "sehän on koko ajan pajalla korjattavana"... "oot sä hullu"... miten on mahdollista että tällä vuosituhannella on tuollaisia ennakkoluuloja ja maahantuoja ja autolehdet eivät edes yritä oikoa näitä käsityksiä...
Ostin oman alfani käytettynä tuossa syksyllä ja siitä asti on töissä kuulunut "vieläkös se alfa kulkee" "mites se alfa näin talvella" -kyselyjä jos nyt ei päivittäin niin ainakin useamman kerran viikossa. Ja ennen auton ostoa ei löytynyt montaa henkilöä tutuista ja sukulaisista, jotka eivät olisi varoitelleet alfoista ja kyselleet, että miksi ihmeessä edes ajattelen moisen hankintaa. "Niitä saa kokoajan olla korjaamassa", "Ruostepesiä" ja ja ja ... :)

Ihmeellistä on kyllä ja jos olisin ollut hankkimassa jotain tojotaa tai nissania tms. niin ei varmasti olisi kuulunut mitään muuta kuin kehuja kuinka hyvä se oma corolla onkaan :)

Ainiin ja piti sanomani, että vielä ei ole ollut yhtään vikaa eikä muitakaan ongelmia.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mä olen aina sanonut tommosiin että "Kateellisten panettelua!"
Meillä on perheessä tällä hetkellä Alfat numero 6 ja 7 menossa. Kyllähän niissä jotain vikoja sillon tällön on mutta missä autossa ei olis?
Tällä hetkellä omistuksessani on myös Kupla ja BMW 316 -88 (se teinituning malli), molemmissa on sillon tällön jotain pientä näprättävää.
Alfaan pitää vaan asennoitua oikein. Jos ei joku punanen merkki/varotusvalo pala/vilku, niin sillon on auto rikki :lol:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nelli kirjoitti:Alfaan pitää vaan asennoitua oikein. Jos ei joku punanen merkki/varotusvalo pala/vilku, niin sillon on auto rikki :lol:
Pahus, mulla on sitten jo neljäs ja viides rikkinäinen Alfa menossa :wink: Onhan niissä joskus joku syttynyt, mutta se on sitten tarpeen mukaan korjattu.

Vähän on kyllä talvi-75:ssa huijauksen makua: Alfa Controlista on liitin irti ettei se koko ajan herjaa kahta aukinaista ovea :oops: Tulis vähän sopuisampia kelejä niin voisi tuollekin tehdä jotain.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja mulla pikku-Alfan "keskusvarotin" varotti loppuaikoina jatkuvasti öljyn määrästä vaikka se olikin ylämerkissä. Nykynen itkee välillä jarruvaloja ja joskus se "alustan säätönappien" välissä oleva punanen merkkivalo vilkuttelee, mutta tää on tätä, toistaseks nekin valot on ihan ittekseen sammunu, ja auto ainakin vielä toimii *koputtaa puuta*
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Pahus, mulla on sitten jo neljäs ja viides rikkinäinen Alfa menossa :wink: Onhan niissä joskus joku syttynyt, mutta se on sitten tarpeen mukaan korjattu.
Samaa mieltä! Noi viat ei oo kummosia korjata jos vähänkin sähköistä ymmärtää. Mun Alfoissa ei ole koskaan palanut ylimääräisiä valoja 8)
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei ole helottanut meikäläiselläkään..on tullut nääs nykäistyä ARC:n liitin irti jos ei normaalikonsteilla ole saanut valoja sammumaan.. :mrgreen:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

itte kun aikanaan ostin 33:n ja faija kävi sillä kavilla paikallisessa kahvilassa ensimmäistä kertaa, niin yksikin niistä jermuista sanoi heti ensimmäisenä että "ei muuta kun ladan merkki keulaan". faija sen kuitenkin kuittasi - "siinä jää ladat ja pösöt kauas kun tuosta pihasta lähetään", kun kyseisellä jermulla oli 605 pösö :wink: taisteluhan niille meinas siitä tulla :lol:

Yleensä tosiaan nuo kommentit tulevat kaikkein tietämättömimmilta. Itselläni tosin on ollut melkoisesti ongelmia alfani kanssa, mutta toisaalta onhan tuossa p4:ssa jonkin verran enemmän hajoavia osiakin kuin tavan "kansan" autoissa, niin kuin esim tuo minun nykyinen pösö. Tuon Pösön lisävarusteena on kännykkätelineen rejät :mrgreen:

ps. Enkä nyt mitenkään halunnut haukkua Pösöä. Enhän minä sillä muuten ajaisi jos se olisi jotenkin poikkeukselllisen huono.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

90 kirjoitti:on tullut nääs nykäistyä ARC:n liitin irti jos ei normaalikonsteilla ole saanut valoja sammumaan.. :mrgreen:
Luuseri :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jappe kirjoitti:
90 kirjoitti:ja vanhan auton suojauksesta kun puhutaan niin öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..
Ai miksiköhän :roll:
no yleensä vanhassa kinnerissä on vähintäänkin alkavaa ruostetta koteloissa ja muissa näkymättömissä paikoissa, piiloruosteen saa paljon paremmin pysäytettyä öljyllä ja tervalla verrattuna kotelonsuoja-aineisiin joka tekee suojakalvon ruosteen päälle..sitten jos sattuisi käymään vielä niin että kalvo pettää niin johan rupesi taas ruostumaan kun kosteus pääsee muhimaan..
öljy/terva imeytyy ruosteeseen jolloin ruosteen leviäminen loppuu siihen tosin jatkokäsittely suurinpiirtein kerran vuodessa on suositeltavaa..

hybäpeltiset ja uudet autot ovat sitten asia erikseen..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:
Jappe kirjoitti:
90 kirjoitti:ja vanhan auton suojauksesta kun puhutaan niin öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..
Ai miksiköhän :roll:
Niin miksi? Olen aiemminkin kuullut öljyn ja tervan puolustuksia mutta en ole ymmärtänyt muuta syytä kuin että (jäte)-öljy on ruostesuoja-aineisiin verrattuna huokeaa :wink: Terva taas on suunniteltu puuveneiden suojaamiseen ja keuhkojen tiivistykseen :lol:
no ei kait nyt jäteöljyä kuitenkaan, itse ole suosinut teräketjuöljyä...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jappe kirjoitti:
90 kirjoitti:on tullut nääs nykäistyä ARC:n liitin irti jos ei normaalikonsteilla ole saanut valoja sammumaan.. :mrgreen:
Luuseri :mrgreen:
no nesteet ja öljyt voi tarkistaa kyllä konehuoneestakin...
yleensäkkin koko ARC-on ihan turha värkki..

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

..alkuperäiseen kysysymyksen jatkaen.....

Jos olisin itse Alfan (ja Fiatin) maahantuoja tekisin statistiikkaa netti sivuille esim. kuinka monta autoa myyty viimeisen viiden vuoden aikana... ja paljonko vikoja huolettu / korjattu verrattuna muihin merkkeihin... ja kuinka moni Alfan (tai Fiatin) omistaja on ostanut seuraavaksi myös saman merkkisen, ym... luulisi olevan "helppoa kuin heinän teko"... missähän noiden firmojen markkinointi osasto oikein on ?

En jaksa todellakaan uskoa että nyky autoissa on niin paljon vikoja kuin monissa "Esson baari" puheissa väitetään... johan kuluttaja suojakin on sen verran hyvä kaikkialla euroopassa että se tulisi tosi kalliiksi niin maahantuojille kuin tehtaillekin eikä niillä olisi varaa siihen... siis jo muutenkin niin kilpailulla kaupanalalla kuin autokauppakin on...

Kaikki autotehtaathan on melkein konkurssi kypsiä jos netistä luettuihin juttuihin on uskomista... tosin uskokokoon ken haluaa, sillä ei kukaan vuosikausia niitä tappiolla pyöritä... ehkä vain pelaavat poliittista peliä että saavat EU:n tai oman valtion ilmaista rahaa tueksi... niitähän ei voi saada jos yritys on tuottava... kohta kaikki autot on muutenkin vain parin eri valmistajan palikoista tehty... esim. uusin Volvo V40 on kuulemma Focuksen alustalla ja oliko se peräti Mazdan 3:sen koneella ( Total Ford Corporation Product).... ja eikös Alfaan ja Fiatiinkin ole tulossa niitä GM:n palikoita tulevaisuudessa...?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

lai kirjoitti: Tässä odotellaankin, että 166:n hinnat laskisivat vielä hiukan, niin voisin vaikka moisen ostaa.
Mikä pitäs olla hinta ulkomailta haettuna jotta ois kiinnostava? Meinaan että tästä ihan läheltäkin vois löytyä hyvästä perheestä. :P
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ana M kirjoitti:Enkä nyt mitenkään halunnut haukkua Pösöä. Enhän minä sillä muuten ajaisi jos se olisi jotenkin poikkeukselllisen huono.
Mutta niin kovin kovin, sanoisinko, sieluton auto verrattuna omaan Alfaan :wink: .
Mukava peli tuo Pösö kaikin puolin.

Töissäkin ukot kysyy, että hajosko Maranello :wink: , tai taasko se on pajalla, jos nyt satun jollain muulla kyydillä tulemaan. Tarviiko auton aina olla rikki jos sillä ei aja kyseisenä päivänä :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

90 kirjoitti:öljy/terva on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotelonsuoja-aineet..
On olemassa myös kotelonsuoja-aineita, jotka imeytyvät eivätkä muodosta kalvoa. Sen päälle sitten ainetta, joka muodostaa suojakalvon. Alkanut ruoste pysähtyy.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti: On olemassa myös kotelonsuoja-aineita, jotka imeytyvät eivätkä muodosta kalvoa. Sen päälle sitten ainetta, joka muodostaa suojakalvon. Alkanut ruoste pysähtyy.
no kukin käyttää mitä tahtoo itse olen suojannut yleensä luukut ja ovet
kotelon suoja aineella ja korin rakenteet tervan ja öljyn seoksella...

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

lai kirjoitti:Tässä odotellaankin, että 166:n hinnat laskisivat vielä hiukan, niin voisin vaikka moisen ostaa.
Eilisessä (to 30.12.04) Aamulehden Moro-liitteessä oli Tampereen Auto-Centerin ilmoitus, jossa houkuteltiin suoran kaupan ostajia 15% alennuksella. Listalla oli myös 166:nen, jonka hinta tuolla 15% alennuksella jäi alle 15000 euron. Eli 166:ienkin hintakehitys on ihan suotuisaa ostoa harkitsevan kannalta. Linkki em. autokaupan sivuille, josta löytyy kyseisen 166-yksilön kuvia:

http://www.autocenter.fi/vaihtoautot.html

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Kiitos linkistä. Sama auto pisti silmään nettiautossa olemalla tällä hetkellä edullisin 166:n. Kiikarissa on 2.5 tai 3.0. Meikäläisellä vaihtuu työpaikka vuodenvaihteessa ja ajot jää vuositasolla omassa autossa johonkin 5-7th. Siksi olisi kerrankin mahdollisuus hankkia suurempikoneinen auto. Tosin hyväkuntoinen 164 Super tai 4q ei myöskään ole poissa laskuista.

Vastaa Viestiin