Moro MiTon omistajat!
Pitkään olenkin tässä MiTosta haaveillut, ja tuntuu sopivan omaan hintahaarukkaankin erittäin hyvin, kun puhutaan käytetystä 10k€-13k€ bensavehkeestä jolla rullattu max. 100tkm. Pieneen menee haarukointi, mutta eipä tässä ole kiirettä
Kävin koeajamassa tuon Hyvinkään Vaunulassa olevan 1,4t-jet 155, ja ensivaikutelma oli ihan mukava. Kyseisellä yksilöllä kilometrejä siis melkein 150tkm. Sisusta yllättävän raikkaassa kunnossa, pientä penkin tummentumaa lukuunottamatta. Starttasin auton ja apulaitehihna alkoi lauleskelmaan. Pientä satunnaista vinkumista koko koeajon ajan, nou hätä, kulutustavaraa. Penkit oli kaadettu kyydissä olleiden talvirenkauden vuoksi, ja siltikin 100km/h nopeudessa sisämelu oli yllättävänkin hyvin hallussa. Takapäässä jokin kolisi. Vaikea arvioida mikä, mutta tuntui esiintyvän enemmänkin kaarreajossa eikä tien epätasaisuksista johtuvista, iskareille kohdistuvista äänistä... Moottorin teho tuli yllätyksenä. Aivan tautisen pippurinen omaan makuuni. Muutamat spurtit tuli otettua 2-päällä+talvirenkaat kyydissä. DNA-hommasta jäi myöskin vaikuttava jälkimaku. Eron normaalin ja dynaamisen välillä ainakin huomaa het samantien.
Karmittomien ovien toiminnasta ja niiden "talviominaisuuksista" minulla on kokemusta monen vuoden ajan (Mini Cooper), mutta onko tästä muuten hyväksi talviautoksi? Alfaowner.comia lueskelin eilen ja tuulilasi näyttäisi valuttavan sadevetensä(lumi) apulaitehihnastolle, joka talviolosuhteissa sitten jäätyy mukavasti kiinni. Kokemuksia? Entäs etuiskareiden yläpäälaakerit? Oliko jokin tietty malli missä näitä esiintyy vai onko sama ongelma '10--> autoissa. Muita tyyppivikoja tai erittäin hyviä vinkkejä käytettyä MiToa harkitsevalle?
B