Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Sain sitten siitä 2011 vm GQV:sta pitkän koeajon alle ja ei ongelmia vaihteiden kanssa. Nyt 2pv ajanut ja on jo tottunut hyvin ja tyytyväinen kyytiin sekä vaihteistoon.
Pitää vielä parit rätinät korjauttaa. esim tietyllä bassolla alkaa lasisäätimet säristä vähän kovemmalla volyymilla. Se on kuulemma helppo korjaus. Niitä painikkeiden jousia tai mitä lie pitää vähän jäykistää, jottei ne pääse resonoimaan basson tahtiin.
Pitää vielä parit rätinät korjauttaa. esim tietyllä bassolla alkaa lasisäätimet säristä vähän kovemmalla volyymilla. Se on kuulemma helppo korjaus. Niitä painikkeiden jousia tai mitä lie pitää vähän jäykistää, jottei ne pääse resonoimaan basson tahtiin.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Hain tänään oman Giulietan vuosihuollosta jossa korjailtiin myös viimeisiä takuuseen meneviä vikoja samalla.
Huolto Tampereen Autokeskuksessa oli 335€ sisältäen jarruhuollon.
Takuuseen:
-Ajovalojen pesurit ei toiminut ja sielä oli ollut joku tukos.
-Viime syksynä valittelin radion huonoa kuuluvuutta ja tänään selvisi että antennin jalka oli viallinen.
-Vaihteistosta sanoi huollon vastaanottaja noin yleisesti että se ykkösen ja kakkosen kylmänä kiukuttelu on ominaisuus mutta jos vielä kolmonenkin vinoilee niin sitten asialle tehdään jotain radikaalimpaa.
-Takapää natisi ja kolisi omassa----> Alfalta on tullut tiedote asiasta.
-Kaiuttimien resonointi korjattu ja nyt saa luukuttaa ja ei kuulu epämääräisiä särinöitä.
-Kytkin ja jarrulevyt oli lasittunut ja huollossa vähä poltti niitä ja käry on autossa nyt sen mukainen....Pitää antaa enemmän runtua eikä istua ruuhkissa.
Huolto Tampereen Autokeskuksessa oli 335€ sisältäen jarruhuollon.
Takuuseen:
-Ajovalojen pesurit ei toiminut ja sielä oli ollut joku tukos.
-Viime syksynä valittelin radion huonoa kuuluvuutta ja tänään selvisi että antennin jalka oli viallinen.
-Vaihteistosta sanoi huollon vastaanottaja noin yleisesti että se ykkösen ja kakkosen kylmänä kiukuttelu on ominaisuus mutta jos vielä kolmonenkin vinoilee niin sitten asialle tehdään jotain radikaalimpaa.
-Takapää natisi ja kolisi omassa----> Alfalta on tullut tiedote asiasta.
-Kaiuttimien resonointi korjattu ja nyt saa luukuttaa ja ei kuulu epämääräisiä särinöitä.
-Kytkin ja jarrulevyt oli lasittunut ja huollossa vähä poltti niitä ja käry on autossa nyt sen mukainen....Pitää antaa enemmän runtua eikä istua ruuhkissa.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Yllättäen Wetteri antoi ajan tälle päivälle. Ei uskonut johtoihin eikä autolle tehty mitään (ilmeisesti vain koodin luku) ja taas odotellaan uutta anturia. Ehkä sama osa hajoaa kahdesti 1kk / 2000 km välein autossa ja johdot ja liitokset on kunnossa.
Liikkeen laskuun kai edellinen ainakin meni, mutta juoksutusta ja ajan hukkaa tuli taas. Ehkä seuraavaan käyntiin muistaisi valittaa myös oikean oven kaiuttimen pätkimisestä. Kaikki muu tosin toimii 10+. Ehkä tehdas on saanut johdosta tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.
Liikkeen laskuun kai edellinen ainakin meni, mutta juoksutusta ja ajan hukkaa tuli taas. Ehkä seuraavaan käyntiin muistaisi valittaa myös oikean oven kaiuttimen pätkimisestä. Kaikki muu tosin toimii 10+. Ehkä tehdas on saanut johdosta tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.
Täytyy pitää mielessäIlario kirjoitti:Pitää antaa enemmän runtua eikä istua ruuhkissa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Ebayssa törmäsin tällaiseen lisävarusteeseen, kuvassa näyttää ihan hyvältä ja sopisi nykyisen MA:n sisustukseen... ei hinnalla pilattu, mutta pitäisi siis laittaa nykyisen päälle liimalla eli ei viitsi ihan huvikseen kokeilla.... (en ole kysynyt onko myös vasemmalta ohjattaviin, mutta näin uskon...)
http://www.ebay.co.uk/itm/RED-STITCH-TW ... 1325308989
http://www.ebay.co.uk/itm/RED-STITCH-TW ... 1325308989
Re: Giulietta 940
saman tien toinen kysymys, hyllyssä on QVta oottamassa 10 mm spacerit, mutta vähän vielä mietityttää miten lähelle joustotilanteessa tulee lokasuojan ulkoreunaa. Takana näyttäisi olevan aika hyvin tilaa ja tilannetta vielä auttaa että lokasuojan pokkaus sisäänpäin (siis vaakatasossa) on aika pieni. Etupäässä ehkä menee tiukemmalle...
Onko kellään laitettu ko spacerit ja mitä kokemuksia on? Saisi ulkonäön osalta vanteet tulla vähän kyllä lisää ulos....
Onko kellään laitettu ko spacerit ja mitä kokemuksia on? Saisi ulkonäön osalta vanteet tulla vähän kyllä lisää ulos....
Re: Giulietta 940
Onko kellään seuraavasta kokemuksia?
Alkoi joka startin yhteydessä tulla "vaihda moottoriöljyt" -teksti ja öljyvalo vilkkuu hetken aikaa, jonka jälkeen kaikki normalisoituu.
Öljyt vaihdettiin n. 10t/km sitten ja öljytaso on edelleen tapissa.
Onkohan määräaikaishuoltojen välissä tehdyn öljynvaihdon yhteydessä jäänyt muisti nollaamatta, vai tarkkaileeko joku anturi öljyn tilaa?? Öljy tosin oli tikussa normaalin näköistä.
Alkoi joka startin yhteydessä tulla "vaihda moottoriöljyt" -teksti ja öljyvalo vilkkuu hetken aikaa, jonka jälkeen kaikki normalisoituu.
Öljyt vaihdettiin n. 10t/km sitten ja öljytaso on edelleen tapissa.
Onkohan määräaikaishuoltojen välissä tehdyn öljynvaihdon yhteydessä jäänyt muisti nollaamatta, vai tarkkaileeko joku anturi öljyn tilaa?? Öljy tosin oli tikussa normaalin näköistä.
Re: Giulietta 940
Oil change jääny nollaamatta
Re: Giulietta 940
^
Näin se varmastikin on. Ei vaan ole vielä kerennyt käymään huollossa näyttämässä, mutta olettaisin, ettei sen kanssa kauhea kiire olekkaan.
Näin se varmastikin on. Ei vaan ole vielä kerennyt käymään huollossa näyttämässä, mutta olettaisin, ettei sen kanssa kauhea kiire olekkaan.
Re: Giulietta 940
No niin kiitos vaan - antennin jalka vaihdettu, kuten täällä joku muukin oli tehnyt.Radioasemien heikko kuuluvuus.
Ajelin tänään tyttären Giuliettalla ja Tampereella kuului asemat tosi surkeasti.
Onko kellään samaa vikaa ja mitä voi tehdä.
Joku antennivahvistin vai antennin vaihto???
CD:t soi ok ja asemat, jotka yleensä löytää, kuuluu hyvin.
Nyt kuuluu ja löytyy kaikki asemat hyvin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Uutta jalkaa kaipaisi ilmeisisti minunkin antennini + pelkääjän oven kaijjuttimen verkko pärisee.
Tänä aamuna oli tarjolla ihan uudenlainenkin ominaisuus. Vasemman takaoven kynnyksen päällä lillui vettä. Oven alareuna näytti siltä kuin vesi olisi puskenut oviverhoilun sisältä. Ikkuna ei ollut raolla eikä tiivisteissäkään näyttänyt mitään vikaa olevan. Käydessäni vain yhden kupin voimalla unohdin tarkaslaa lattiamaton, mutta se ei ainakaan nyt illalla ollut märkä eikä vettä ollut ilmaantunut kynnyksellekään, vaikka ajoin kotiin kaatosateessa.
Tänä aamuna oli tarjolla ihan uudenlainenkin ominaisuus. Vasemman takaoven kynnyksen päällä lillui vettä. Oven alareuna näytti siltä kuin vesi olisi puskenut oviverhoilun sisältä. Ikkuna ei ollut raolla eikä tiivisteissäkään näyttänyt mitään vikaa olevan. Käydessäni vain yhden kupin voimalla unohdin tarkaslaa lattiamaton, mutta se ei ainakaan nyt illalla ollut märkä eikä vettä ollut ilmaantunut kynnyksellekään, vaikka ajoin kotiin kaatosateessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Mahtaakohan Giueliettoissa olla samanlaista tiivistysongelmaa ovissa kuin noissa 159 malleissakin? Odottakaamme, kunnes joku rohkea ensimmäisenä purkaa ovet .
Re: Giulietta 940
Voi herranjumala kun näihin tulis samaa vesivuotongelmaa kuin 159 giulietassa on se sisäpelti poppareilla kiinni on aikamoinen homma uusia sen tiiviste
Re: Giulietta 940
Vanha kunnon Motor Control System Failure syttyi tauluun. Löi pois Start&Stop-toiminnon sekä DNA:n, muita vaikutuksia ei ollut.
Nollaus tehtiin, mutta ilmestyi uudestaan kummittelemaan.
Koodiksi ilmoitti Error P1850
Alfaowner foorumilta kaivettu vikakoodi ilmoittaa:
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure
Onko muilla kokemuksia em. vikakoodista?
Nollaus tehtiin, mutta ilmestyi uudestaan kummittelemaan.
Koodiksi ilmoitti Error P1850
Alfaowner foorumilta kaivettu vikakoodi ilmoittaa:
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure
Onko muilla kokemuksia em. vikakoodista?
Re: Giulietta 940
Vaihdekepin juurelta anturi vaihtoon. Voisi ehkä jopa sanoa, että tyyppivika.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tai ihan pari viestiä taaksepäin lukien mahdollisesti (jopa todennäköisesti) johdot.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Kyllä, tämä veikkaus meni oikein, kaapelissa oli syy. Maadoituspiuha oli lyhyempi kuin muut johdot ja kaapeliveto oli vähän liian pinkeä.flapjack kirjoitti:Tai ihan pari viestiä taaksepäin lukien mahdollisesti (jopa todennäköisesti) johdot.
Kiitokset avusta Jarsan ja flapjack.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
2 v täynnä ja kävin juotattamassa autolle uudet öljyt + siinä ohessa kiikutin AK:n riesaksi vikalistan, johon sain viimeisimmät täydennykset perjantaina:
- - pelkääjän oven kaiutinritilä pärisee viileällä säällä -> lisätty tiivestettä väliin
- radion kuuluvuus heikko viileällä säällä -> antennin jalka vaihtoon
- takajousitus narisee, vakaajan kumipuslat tuomittiin syyllisiksi -> vaihtoon
- oikean etulokasuojan vilkusta 2/3 lediä pimeänä (1 oli uudesta asti, mutten silloin vielä jaksanut asiasta reklamoida) -> vaihtoon
- kylmästöintilaitteen surkea toimintalogiikka - > laite kalibroitu uudelleen(?)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Nyt harmittaa! Jakopää pamahti
Mittarissa 55t/km ja takuu umpeutunut toukokuussa. Maahantuoja pesee kätensä koko sopasta, koska ostettu käytettynä organisaation ulkopuolelta. Ikävän asiasta tekee vielä se, että kävin näyttämässä epämääräisen kitinän johdosta viikkoa aikaisemmin autoa merkkihuollossa ja siellä annettiin diagnoosiksi apulaitteen kiristysrulla ja annettiin lupa ajaa kunnes saadaan osat. Nyt tutkimatta heidän mielestä kysessä kaksi eri vikaa ja käskettiin olemaan yhteydessä myyjäliikkeeseen. Sieltä ei vielä ole kommenttia saatu.
Purkuaika on vasta kesäkuun lopussa, mutta sanoivat että jakoremmi löysässä ja käy huonosti
Mittarissa 55t/km ja takuu umpeutunut toukokuussa. Maahantuoja pesee kätensä koko sopasta, koska ostettu käytettynä organisaation ulkopuolelta. Ikävän asiasta tekee vielä se, että kävin näyttämässä epämääräisen kitinän johdosta viikkoa aikaisemmin autoa merkkihuollossa ja siellä annettiin diagnoosiksi apulaitteen kiristysrulla ja annettiin lupa ajaa kunnes saadaan osat. Nyt tutkimatta heidän mielestä kysessä kaksi eri vikaa ja käskettiin olemaan yhteydessä myyjäliikkeeseen. Sieltä ei vielä ole kommenttia saatu.
Purkuaika on vasta kesäkuun lopussa, mutta sanoivat että jakoremmi löysässä ja käy huonosti
Re: Giulietta 940
Meinaatko että kone on kaput?
Käytettynä osto ei ole tekosyy maahantuojan katseen pois kääntelyyn! Onko huoltohistoria ja oikein tehty sellainen?
Noin lähellä takuun umpeutumista noin vakava vika tekee minun mielestäni tehtaasta vähintään 50% velvollisen!
Käytettynä osto ei ole tekosyy maahantuojan katseen pois kääntelyyn! Onko huoltohistoria ja oikein tehty sellainen?
Noin lähellä takuun umpeutumista noin vakava vika tekee minun mielestäni tehtaasta vähintään 50% velvollisen!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Yksi yhdyssana: kuluttaja-asiamies. Täytyy kestää vaihtovälin jos huollot tehty oikein. Se, kuka maksaa ja mitä, on kysymysmerkki.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Giulietta 940
ORBITA:
Tuollainen kuluttajaviraston julkaisema dokumentti "Virhevastuu ja takuu autokaupassa" voi olla hyvä lukaista läpi. Sieltä voi löytyä argumentteja autoliikkeiden kanssa asiasta keskusteluun.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Jakohihnan katkeamisesta tuolla todetaan:
"Jakohihnan katkeaminen
Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mu-kaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevat tällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkor-jauskustannukset.
Vaikka kuluttaja ei olisi vienyt autoa huoltoon ennen jakohihnan vaihtovälin täyttymistä, sil-lä ei ole vaikutusta myyjän vastuuseen. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa vika olisi ollut ennakoitavissa huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa."
Tuollainen kuluttajaviraston julkaisema dokumentti "Virhevastuu ja takuu autokaupassa" voi olla hyvä lukaista läpi. Sieltä voi löytyä argumentteja autoliikkeiden kanssa asiasta keskusteluun.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Jakohihnan katkeamisesta tuolla todetaan:
"Jakohihnan katkeaminen
Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mu-kaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevat tällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkor-jauskustannukset.
Vaikka kuluttaja ei olisi vienyt autoa huoltoon ennen jakohihnan vaihtovälin täyttymistä, sil-lä ei ole vaikutusta myyjän vastuuseen. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa vika olisi ollut ennakoitavissa huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa."
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giulietta 940
Huollot ajallaan merkkiliikkeessä tehty ja jopa hieman ylisuoritettu, koska öljyt ja suodatin vaihdettu aina huoltojen puolessavälissä.
Kyllä koneessa on kuulemma männät osunut venttiileihin.
Asenne tuntuu olevan, ettei maahantuojaa kauheasti kiinnosta, kun tuonti loppuu ja ymmärtääkseni vastuu katkeaa kun tuote myydään organisaation ulkopuolelle. Saa korjata jos joku tietää paremmin. Toki myyjäliikkeellä se vastuu kai viimekädessä on.
Ajattelin vain, että jos se diagnoosi minkä huolto teki apulaitteenkiristyrullasta onkin virheellinen, niin onko huolto vastuussa?
Voi tietysti olla etteivät tunnusta koskaan.
Kyllä koneessa on kuulemma männät osunut venttiileihin.
Asenne tuntuu olevan, ettei maahantuojaa kauheasti kiinnosta, kun tuonti loppuu ja ymmärtääkseni vastuu katkeaa kun tuote myydään organisaation ulkopuolelle. Saa korjata jos joku tietää paremmin. Toki myyjäliikkeellä se vastuu kai viimekädessä on.
Ajattelin vain, että jos se diagnoosi minkä huolto teki apulaitteenkiristyrullasta onkin virheellinen, niin onko huolto vastuussa?
Voi tietysti olla etteivät tunnusta koskaan.
Re: Giulietta 940
tuohan on aika jossittelua laittaa huolto vastuuseen tuosta oliko kiristin pettäny vai hihnasta lähteny hampaat kävelee?
Re: Giulietta 940
Jos kaikki huollot tehty ajallaan ja siitä on todisteet, menee tämä maahantuojalle. Käsittääkseni tässä ei pitäisi mitään ongelmia olla?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ja sikäli kun syyllinen olikin outoa ääntä pitänyt ohjuri tahi kiristin, joka oli väärin diagnosoitu apulaitepuolelle, on vikadiagnoosista vastuussa taasen huolto. Mutta kyllä tuo siltikin on "tuotteessa ollut virhe", väänsi sitä miten päin tahansa.
Re: Giulietta 940
ihmeen huonosti tbi jakopää kestää... tehtaan pitäs maksaa aika selvä juttu, mielenkiintoista miten menee kun maahantuoja vaihtuu...
Re: Giulietta 940
Näitä sattuu ihan tilastollisesti pieni prosentti tietenkin. Eikö Tbi:ssä ole ketju vielä?
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Hihna.Pujazuba kirjoitti:Eikö Tbi:ssä ole ketju vielä?
Re: Giulietta 940
Tuo maahantuojan vastuu tuntuu katkeavan, kun tuote myydään seuraavalle.
Portin linkkaamasta kuluttajaviraston ohjeesta löytyy seuraava lause. "Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
Huollon vastuusta olen sitä mieltä, että varsinkin merkkihuollon kuuluu selvittää mahdollisen vian kohde ja vaikutukset. Jos sitä ei pystytä tekemään odottaessa, niin sitten asiakkaalle sanotaan, ettei autolla saa ajaa ja vikaa tutkitaan paremmin. Tässä tapauksessa annettiin lupa ajaa. Jos virhe tehdään, mitä joskus tapahtuu, niin sitten otetaan vastuu ja korjataan vahingot. Tälläisiä tilanteita varten yrityksillä on vastuuvakuutukset.
Tässä tapauksessa myyjä-osapuoli on toiminut asiallisesti ja alustavasti luvannut maksaa, niin että minulle jäisi 1/6 korvattavaa. Kuulemma yleinen käytäntö. Luvannut vielä autonkin käyttöön tarvittaessa.
Seuraamme tilannetta...
Portin linkkaamasta kuluttajaviraston ohjeesta löytyy seuraava lause. "Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
Huollon vastuusta olen sitä mieltä, että varsinkin merkkihuollon kuuluu selvittää mahdollisen vian kohde ja vaikutukset. Jos sitä ei pystytä tekemään odottaessa, niin sitten asiakkaalle sanotaan, ettei autolla saa ajaa ja vikaa tutkitaan paremmin. Tässä tapauksessa annettiin lupa ajaa. Jos virhe tehdään, mitä joskus tapahtuu, niin sitten otetaan vastuu ja korjataan vahingot. Tälläisiä tilanteita varten yrityksillä on vastuuvakuutukset.
Tässä tapauksessa myyjä-osapuoli on toiminut asiallisesti ja alustavasti luvannut maksaa, niin että minulle jäisi 1/6 korvattavaa. Kuulemma yleinen käytäntö. Luvannut vielä autonkin käyttöön tarvittaessa.
Seuraamme tilannetta...
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Viilailen aikani kuluksi, että eihän se maahantuojan takuu ole katkennut, jos kerran käytetyn auton omistaja voi maahantuojan antaman takuun perusteella esitellä vaatimuksia. Suomeksi: jos ostat yksivuotiaan auton, jolle maahantuoja on antanut kahden vuoden takuun, ei se takuu siitä auton käytöstä ole katkennut, vaikka omistaja vaihtuisikin välillä. Siis jos noin niin kuin kuluttajavirasto on osannut muotoilla tuon oikein. Nimittäin mäki ostin ton käytettynä ja kyllä siinä maahantuojan takuu korvasi oikean etulaakerin ja ilmastoinnin vikinät.ORBITA kirjoitti:Tuo maahantuojan vastuu tuntuu katkeavan, kun tuote myydään seuraavalle.
Portin linkkaamasta kuluttajaviraston ohjeesta löytyy seuraava lause. "Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
Re: Giulietta 940
http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-fi/k ... lle/takuu/Takuu pysyy omistajanvaihdoksessa
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön.
VMP
Re: Giulietta 940
Takuu säilyy kyllä, mutta kuluttajasuojavastuu takuunpäättymisen jälkeen siirtyy myyjälle, jos auto vaihtaa omistajaa (pl. yksityinen).
Takuuhan tässä autossa päättyi huhtikuussa. Muutoinhan asiassa ei olisi mitään ongelmaa.
Takuuhan tässä autossa päättyi huhtikuussa. Muutoinhan asiassa ei olisi mitään ongelmaa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
^Näköjään kannattaisi opetella lukemaan koko ketju.
Re: Giulietta 940
^Eihän sitä aina kerkeä
Aiheeseen liittyen tuli hieman yllätyksenä maahantuojan roolin poistuminen, vaikka autoon olisi kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa.
Eli käytetty on käytetty vaikka miten uusi tai hyvin hoidettu. Muutoin kuluttajasuoja on asiakkaalle liikkestä ostettaessa on melko hyvä.
Aiheeseen liittyen tuli hieman yllätyksenä maahantuojan roolin poistuminen, vaikka autoon olisi kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa.
Eli käytetty on käytetty vaikka miten uusi tai hyvin hoidettu. Muutoin kuluttajasuoja on asiakkaalle liikkestä ostettaessa on melko hyvä.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Reilulta kuullostaa tuo 1/6 osuus korjauskustannuksista, olisin itse aika tyytyväistä poikaa vastaavassa tilanteessa. Mutta työn alle vasta kuun lopussa, aika pitkä aika?
Omaan G:hen tehtiin kylmästöintihuolto, kylmäaineita ulos 421g ja sisään 447g. Kolmessa vuodessa aika pieni hävikki.
Omaan G:hen tehtiin kylmästöintihuolto, kylmäaineita ulos 421g ja sisään 447g. Kolmessa vuodessa aika pieni hävikki.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Onko muilla samanlaista "ongelmaa" kun autolla lähtee liikkeelle, kuuluu sivuääni moottorista jonkinlainen pärinä.
Voisi jopa kuvailla dieselmäinen ääni. Merkkihuollossa kuunneltiin ja olivat sitä mieltä että ääni tulee suuttimista. Ei kuulemma mitään vakavaa ja ääni voi muuttua vieläkin kovemmaksi. Autolla ajettu nyt 22 tkm.
Outoa tässä on se että itsellä ollut jo tätä ennen kaksi MA moottorista Mitoa, niissä en havainnut mitään vastaavaa vaikka kilometrejä tuli yhteensä yli 150tkm.
Voisi jopa kuvailla dieselmäinen ääni. Merkkihuollossa kuunneltiin ja olivat sitä mieltä että ääni tulee suuttimista. Ei kuulemma mitään vakavaa ja ääni voi muuttua vieläkin kovemmaksi. Autolla ajettu nyt 22 tkm.
Outoa tässä on se että itsellä ollut jo tätä ennen kaksi MA moottorista Mitoa, niissä en havainnut mitään vastaavaa vaikka kilometrejä tuli yhteensä yli 150tkm.
Re: Giulietta 940
Terve kaikille!
Minulla on auton vaihto edessä ja vastoin kaikkia ennakkosuunnitteluja, olen ihastunut Giuliettaan. Pari kertaa on 170 heppainen 1.4:nen bensakone käyty koeajamassa ja edelleen kutkuttaa. Vajaa kolme vuotta vanhasta ja n. 40.000 ajetusta yksilöstä kyse. Ennakkoluuloja on monia, ja niitä olen nyt tämän ja muiden foorumeiden ja kanavien kautta rikkonut. Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä peliltä.
Huoltojen suhteen en ole tästäkään ketjusta löytänyt vielä tyhjentävää vastausta. Kaikkea en tosin ole ehtinyt lukemaankaan. Lähinnä minua kiinnosta minkä hintaisia on Giuliuettan vuosihuollot ja mikä on auton huoltoväli? Missä näitä kannattaa huollattaa? Onko tuossa joitain kalliimpia remontteja, joita tuon ikäiseen autoon on odotettavissa? Takuuta on syyskuulle asti, eli vaikka ostettaessa jotain yllätystä löytyisikin, saa ne vielä takuun piikkiin. Onko käytetyissä Giuliettoissa joitain sellaisia asioita, mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa?
Eli olisin kiitolliinen kaikista huoltoa koskevista tiedoista sekä kaikista muistakin vinkeistä, mitä Alfa-neitsyen tulisi ottaa huomioon.
Kiitos jo etukäteen!
Minulla on auton vaihto edessä ja vastoin kaikkia ennakkosuunnitteluja, olen ihastunut Giuliettaan. Pari kertaa on 170 heppainen 1.4:nen bensakone käyty koeajamassa ja edelleen kutkuttaa. Vajaa kolme vuotta vanhasta ja n. 40.000 ajetusta yksilöstä kyse. Ennakkoluuloja on monia, ja niitä olen nyt tämän ja muiden foorumeiden ja kanavien kautta rikkonut. Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä peliltä.
Huoltojen suhteen en ole tästäkään ketjusta löytänyt vielä tyhjentävää vastausta. Kaikkea en tosin ole ehtinyt lukemaankaan. Lähinnä minua kiinnosta minkä hintaisia on Giuliuettan vuosihuollot ja mikä on auton huoltoväli? Missä näitä kannattaa huollattaa? Onko tuossa joitain kalliimpia remontteja, joita tuon ikäiseen autoon on odotettavissa? Takuuta on syyskuulle asti, eli vaikka ostettaessa jotain yllätystä löytyisikin, saa ne vielä takuun piikkiin. Onko käytetyissä Giuliettoissa joitain sellaisia asioita, mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa?
Eli olisin kiitolliinen kaikista huoltoa koskevista tiedoista sekä kaikista muistakin vinkeistä, mitä Alfa-neitsyen tulisi ottaa huomioon.
Kiitos jo etukäteen!
Re: Giulietta 940
moottorin lämpösuoja / päällismuovi irti? kuuluuko vain kun kytkintä nostaa?Ipi76 kirjoitti:Onko muilla samanlaista "ongelmaa" kun autolla lähtee liikkeelle, kuuluu sivuääni moottorista jonkinlainen pärinä.
Voisi jopa kuvailla dieselmäinen ääni. Merkkihuollossa kuunneltiin ja olivat sitä mieltä että ääni tulee suuttimista. Ei kuulemma mitään vakavaa ja ääni voi muuttua vieläkin kovemmaksi. Autolla ajettu nyt 22 tkm.
Outoa tässä on se että itsellä ollut jo tätä ennen kaksi MA moottorista Mitoa, niissä en havainnut mitään vastaavaa vaikka kilometrejä tuli yhteensä yli 150tkm.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^kyllä, ja kylmällä moottorilla vielä äännekkäämmin.
Re: Giulietta 940
Olisiko kellään haluja auttaa tai tsempata aloittelevaa alfistia. Kiinnostus olisi kova, uskallusta pitäis vielä kerätä.Terve kaikille!
Minulla on auton vaihto edessä ja vastoin kaikkia ennakkosuunnitteluja, olen ihastunut Giuliettaan. Pari kertaa on 170 heppainen 1.4:nen bensakone käyty koeajamassa ja edelleen kutkuttaa. Vajaa kolme vuotta vanhasta ja n. 40.000 ajetusta yksilöstä kyse. Ennakkoluuloja on monia, ja niitä olen nyt tämän ja muiden foorumeiden ja kanavien kautta rikkonut. Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä peliltä.
Huoltojen suhteen en ole tästäkään ketjusta löytänyt vielä tyhjentävää vastausta. Kaikkea en tosin ole ehtinyt lukemaankaan. Lähinnä minua kiinnosta minkä hintaisia on Giuliuettan vuosihuollot ja mikä on auton huoltoväli? Missä näitä kannattaa huollattaa? Onko tuossa joitain kalliimpia remontteja, joita tuon ikäiseen autoon on odotettavissa? Takuuta on syyskuulle asti, eli vaikka ostettaessa jotain yllätystä löytyisikin, saa ne vielä takuun piikkiin. Onko käytetyissä Giuliettoissa joitain sellaisia asioita, mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa?
Eli olisin kiitolliinen kaikista huoltoa koskevista tiedoista sekä kaikista muistakin vinkeistä, mitä Alfa-neitsyen tulisi ottaa huomioon.
Kiitos jo etukäteen!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Olikos näitä "uusia" vielä jostakin halavalla saatavissa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Haluja auttaa kyllä on, mutta Giulietta ei ainakaan vielä kuulu esim. mulle tuttuun mallistoon. Kerro kuitenkin suurinpiirtein missäpäin vaikutat, niin mm. noita huoltopaikkavinkkejä on helpompi ihmisten antaa.Tulokas kirjoitti:
Olisiko kellään haluja auttaa tai tsempata aloittelevaa alfistia. Kiinnostus olisi kova, uskallusta pitäis vielä kerätä.
Tsemppauksesta: jännittäjät jännittää, me muut nautitaan kun voidaan. Eli ostohousut jalkaan ja mars kauppaan, kun kerran autosta tykkäät. Kaikki voi porsia joskus, joten minkään automerkin tai -mallin kanssa et täydelliseen varmuuteen vaan pääse, joten parempi nauttia kuin ressata. Sitäpaitti elämä on liian lyhyt tylsillä autoilla ajamiseen. Ja vaikka jollain ilveellä onnistuisit pettymään hankkimaasi autoyksilöön, niin tähän harrastajayhteisöön on pirun vaikeata pettyä. Ihan kokemuksesta puhuen, mulle on autolistaan osunut ns. maanantaikappaleeksi kutsuttava rahareikä (odottelee toista moottoriremonttia, vaikka on alle 200tkm ajettu), jonka hankkiminen ei kuitenkaan kaduta tippaakaan. Ajonautinto ja kokemus harrastajaporukasta, itse autosta ja tapahtumista kuittaa nuo laskut helposti.
Tai lyhyesti kuten Land Rover -harrastajat tapaavat sanoa: One life. Live it.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Polfo kiteytti hyvin taudinkuvan joten jos ja kun auto miellyttää niin kaupoille vaan.
Ei ne perus vuosihuollot mitään mansikoita maksa toki riippuu missä ne teetättää.
Eli näin...
Ei ne perus vuosihuollot mitään mansikoita maksa toki riippuu missä ne teetättää.
Eli näin...
One life, live it!
Re: Giulietta 940
Kiitoksia vastauksista. Pääkaupunkiseudulla siis asustellaan.
Auto on n. 40k ajettu, eli uudehko. Kilsoja tulee kohtalaisen vähän, eli selkeästi alle 100k ajettuna tarkoitus myydä eteenpäin. Lähinnä olen siis kuullut, että hihnat täytyy joissain malleissa vaihtaa usein ja tämä on kallista. Mitenkä nuo Giulliettan huoltovälit ja -hinnat menevät?
Auto on n. 40k ajettu, eli uudehko. Kilsoja tulee kohtalaisen vähän, eli selkeästi alle 100k ajettuna tarkoitus myydä eteenpäin. Lähinnä olen siis kuullut, että hihnat täytyy joissain malleissa vaihtaa usein ja tämä on kallista. Mitenkä nuo Giulliettan huoltovälit ja -hinnat menevät?
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Giulietta 940
170-heppaisella MultiAir-koneella varustetussa MiTo QV:ssa ainakin hihnan vaihtoväli on 120 000 kilometriä/4 vuotta. Pari vuotta sitten paikallisesta Alfa-huollosta saamani hinnaston mukaan hihnan vaihto maksaa 263 euroa eli ei siis mitenkään mahdottomia. En toki varmaksi tiedä, mutta voisin kuvitella, että aika lailla samaa luokkaa se kustannus on vastaavalla koneella varustetussa Giulietassa.Tulokas kirjoitti:Lähinnä olen siis kuullut, että hihnat täytyy joissain malleissa vaihtaa usein ja tämä on kallista. Mitenkä nuo Giulliettan huoltovälit ja -hinnat menevät?
Noin muuten valmistajan ohjeistama huoltoväli on tällä koneella 30 tkm/2 vuotta tai sitten 1 vuosi, jos autolla ajetaan alle 10 tkm vuodessa. 60 tkm ja 120 tkm huollot ovat kustannukseltaan selvästi kalliimpia kuin huolto-ohjelman mukaan 30 tkm ja 90 tkm kohdalle osuvat. Nämä tiedot siis yhä MiTosta, joku Giuliettan omistaja voinee tarvittaessa vielä vahvistaa asiat.
Re: Giulietta 940
Missä hintaluokassa nuo vuosihuollot pyörivät? Sekä nuo 60k ja 120k että halvemmat välihuollot?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mulla oli 90k huolto viimeksi 408€. Huollon hintaa nostaa muutaman kympin se, että tulpat pitää vaihtaa aina 30k välein. Ja jos ajaa Selenialla, niin sehän sitten maksaa myös hieman lisää. 60k-huollossa on lisäksi jarrunesteen vaihto, apulaitehihnan ja jakohihnan valohoito, eli kai sekin huolto jää alle 600€.
Koeajossa kannattaa testata laatikko kunnolla. Sen laakerointi voi olla menossa rikki, mikä kuuluu semmoisena klonks-äänenä vaihdetta vaihdettaessa. Samoin hyvä testi on kytkeä Dynamic päälle ja ajaa tasaista vauhtia 2. vaihteella. Sitten moottorijarrutat vauhdin pois ja potkaiset kaasua. Mikäli kuuluu iso klonks, on laatikossa/perässä jo väljää. Laatikon vaihdosta (C635) en tosin muista olleen puhetta täällä foorumilla?
Ja siten vielä huoltotiedotteet, mistä osa ei koske Suomeen tuotuja malleja. Tuossa on ainakin TCT-laatikon joku tiiviste ongelma ja ilmastoinnin päivitys, mikä voisi koskea Suomi-autoja. Kaikkiaan noissa huoltotiedotteissa on kyse pienistä (halvoista) asioista.
http://forum.clubalfa.it/richiami-e-sol ... -news.html
Koeajossa kannattaa testata laatikko kunnolla. Sen laakerointi voi olla menossa rikki, mikä kuuluu semmoisena klonks-äänenä vaihdetta vaihdettaessa. Samoin hyvä testi on kytkeä Dynamic päälle ja ajaa tasaista vauhtia 2. vaihteella. Sitten moottorijarrutat vauhdin pois ja potkaiset kaasua. Mikäli kuuluu iso klonks, on laatikossa/perässä jo väljää. Laatikon vaihdosta (C635) en tosin muista olleen puhetta täällä foorumilla?
Ja siten vielä huoltotiedotteet, mistä osa ei koske Suomeen tuotuja malleja. Tuossa on ainakin TCT-laatikon joku tiiviste ongelma ja ilmastoinnin päivitys, mikä voisi koskea Suomi-autoja. Kaikkiaan noissa huoltotiedotteissa on kyse pienistä (halvoista) asioista.
http://forum.clubalfa.it/richiami-e-sol ... -news.html
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Häh, porsiiko nää 635-vaihteistotkin? Minä kun luulin, että laakeriviat ovat vain T-Jettin kylkeen pultatun M32:n ominaisuus.
Noo, huoltohintojen suhteen 30 tkm huollon kuitissa viime syksyltä seisoo 378,-. Mutta minulla tulee reilut 20 tkm/vuosi ja tästä harmillisen iso osa on ruuhkakonttausta -> enpä kehtaa ajaa kilometrejä täyteen, vaan periaatteena on, että samoilla öljyillä ajetaan korkeintaan vuosi. Joten huoltojen välillä on tullut kertaalleen käytyä juottamassa autolle Seleniaa ja se on sitten jokseenkin kallista hupia - jos en ihan väärin muista, niin 170 €/laaki tai tjsp (Autokeskuksen hinnoilla). No, viimeksi kyllä rankaisin viemällä ohessa kelpo listan takuun piikkiin meneviä pikkujuttuja (antennin jalka, sivuvilkku, vakaajan puslat...)
Check listan mukaan 90 tkm huollon pitäisi olla sama kuin 30 tkm, mutta 60 tkm huollossa on "ylimääräisenä" kohteena moottorin ilmansuodattimen ja jarrunesteen vaihto. 120 tkm kohdalla tulee näiden päälle vielä apulaite- ja jakopäänhihnojen vaihto. Tosin osaan em. töistä on myös aikaperustainen suositus/vaatimus (jakopäänhihna), minkä vuoksi nyt 40 tkm ajetulla = oletettavasti 2-3 vuoden ikäisellä autolla voi jo seuraavassa huollossa tulla "ylimääräisinä" töinä seuraavat
Noo, huoltohintojen suhteen 30 tkm huollon kuitissa viime syksyltä seisoo 378,-. Mutta minulla tulee reilut 20 tkm/vuosi ja tästä harmillisen iso osa on ruuhkakonttausta -> enpä kehtaa ajaa kilometrejä täyteen, vaan periaatteena on, että samoilla öljyillä ajetaan korkeintaan vuosi. Joten huoltojen välillä on tullut kertaalleen käytyä juottamassa autolle Seleniaa ja se on sitten jokseenkin kallista hupia - jos en ihan väärin muista, niin 170 €/laaki tai tjsp (Autokeskuksen hinnoilla). No, viimeksi kyllä rankaisin viemällä ohessa kelpo listan takuun piikkiin meneviä pikkujuttuja (antennin jalka, sivuvilkku, vakaajan puslat...)
Check listan mukaan 90 tkm huollon pitäisi olla sama kuin 30 tkm, mutta 60 tkm huollossa on "ylimääräisenä" kohteena moottorin ilmansuodattimen ja jarrunesteen vaihto. 120 tkm kohdalla tulee näiden päälle vielä apulaite- ja jakopäänhihnojen vaihto. Tosin osaan em. töistä on myös aikaperustainen suositus/vaatimus (jakopäänhihna), minkä vuoksi nyt 40 tkm ajetulla = oletettavasti 2-3 vuoden ikäisellä autolla voi jo seuraavassa huollossa tulla "ylimääräisinä" töinä seuraavat
- - jarrunesteen vaihto 2 vuoden välein
- jäähdytysnesteen vaihto 4 vuoden välein
- jakopäänhihnan vaihto 4 vuoden välein
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Nää on vissiin huomattavasti parempia, mutta saattaa porsia samaan tyyliin. Mulla on semmonen mutu, että laatikon vaihto on edessä jossain 150tkm kohdalla. 6-vaihteella on havaittavissa jo pieni liike vaihdekepissä moottorijarrutuksen vaihtuessa kiihdytykseen. Ei vaan viiti korjauttaa, koska tuppaa olemaan tämän konsernin varaosat aina 2kk toimitusajalla.
Infoa laatikosta:
http://www.autolusso.co.uk/workshop/c635-gearbox.html
Infoa laatikosta:
http://www.autolusso.co.uk/workshop/c635-gearbox.html
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Löytyykö apuja Blue & Me ongelmiin.
Ko järjestelmä putosi aina päältä ja rätisi uudesta alkaen ja koko boxi vaihdettiin takuuna uuteen jo kolmen kuukauden käytön jälkeen.
Toimi sen jälkeen muuten, mutta en saanut vaihdettua ratin näppylästä ääntä auton ja puhelimen välillä ja puhelut kuuluivat vain auton kaiuttimista.
Mutta nyt puheääni kuuluu vain puhelimesta (Samsung). Muuten toimii kaikki, eli hälyttää ja radio vaimenee. Ei auta vaikka kuinka painelee nappulaa, josta se pitäisi vaihtaa auton ja puhelimen välillä.
Aina näytössä on Phone activ ja ruksi päällä.
Puhelimesta en ainakaan löydä mitään valikkoa mikä tähän vaikuttaisi.
Minulla on myös Blue & Me Tom Tom, joka toimii normaalisti.
Onko vika käyttäjässä, puhelimessa vai jälleen tuossa B&Mboxissa?
Ko järjestelmä putosi aina päältä ja rätisi uudesta alkaen ja koko boxi vaihdettiin takuuna uuteen jo kolmen kuukauden käytön jälkeen.
Toimi sen jälkeen muuten, mutta en saanut vaihdettua ratin näppylästä ääntä auton ja puhelimen välillä ja puhelut kuuluivat vain auton kaiuttimista.
Mutta nyt puheääni kuuluu vain puhelimesta (Samsung). Muuten toimii kaikki, eli hälyttää ja radio vaimenee. Ei auta vaikka kuinka painelee nappulaa, josta se pitäisi vaihtaa auton ja puhelimen välillä.
Aina näytössä on Phone activ ja ruksi päällä.
Puhelimesta en ainakaan löydä mitään valikkoa mikä tähän vaikuttaisi.
Minulla on myös Blue & Me Tom Tom, joka toimii normaalisti.
Onko vika käyttäjässä, puhelimessa vai jälleen tuossa B&Mboxissa?