166 vetokoukku
Valvoja: Moderators
166 vetokoukku
Oliko kellään 166:ssa vetokoukkua? Näyttää siltä että kiinteitä on tarjolla mutta irrotettavat on roisin näköisiä. Puskurin alareunan alle ei taida löydy pystykiinnitteistä huomaamatonta? Kuitenkin jos jollakin on koukku vaikka myynnissä niin kiinnostaa.
Tässä kuvia joita löysin aiheesta
Tässä kuvia joita löysin aiheesta
- Liitteet
-
- 0242693659008.jpg
- (43.99 KiB) Tiedosto ladattu 4322 kertaa
-
- 0242693659011.jpg
- (51.09 KiB) Tiedosto ladattu 4322 kertaa
-
- Untitled-3x.jpg
- (63.82 KiB) Tiedosto ladattu 4322 kertaa
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 166 vetokoukku
Moi! Tohon autoon vetokoukku sopii kuin kiikarit hirvelle, mutta kun ostin oman autoni viime kesänä Kokkolasta niin mielestäni myyjälle jäi vielä 166:n vetokoukku ylimääräisenä ... En tiedä yhtään oliko kiinteä vai minkälainen, mutta voin kaivaa yhteystiedot jos kiinnostaa ja josko vaikka sieltä vielä löytyisi... Tais silloin nettiautossa pyytää siitä 500€, mutta onneks tänäpäivänä on ostajan markkinat 

Jarru on vauhdin surma...
Re: 166 vetokoukku
Harmillista kun ei saa piilokoukkua, mutta sekin riittää jos sen saa helposti työkaluilla irti tarvittaessa.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 166 vetokoukku
Moi! Panin YV:tä. Eikun laitoin PM:mää. Mikäs se on talvilomaillessa 

Jarru on vauhdin surma...
Re: 166 vetokoukku
Eipä tuo taida mun auton koukku olla sen huomaamattomampi.
- Liitteet
-
- Koukku.jpg
- (90.17 KiB) Tiedosto ladattu 4210 kertaa
Re: 166 vetokoukku
Olikohan sulla Bosalin koukku? 156:ssa ainakin vastaavan näköinen malli Bosalilta. Pystykoukut asennetaan nykyautoissa muovipuskurin alla olevan törmäyspuskurin tilalle useissa tapauksissa.
Re: 166 vetokoukku
Voin käydä kurkistamassa jos kiinnostaa.
Re: 166 vetokoukku
Jos ei suurta vaivaa 

Re: 166 vetokoukku
Brink.
Re: 166 vetokoukku
Tyylipoliisi antaa elinkautisen tuollaisesta 166:sen peräpään raiskauksesta koukulla.
Eikö voisi ostaa tonnilla Opelin/Transportterin/Hiacen/whatever siihen tarkoitukseen? Koukun hinnalla saa jo siihen vetovälineenkin mukaan.
Eikö voisi ostaa tonnilla Opelin/Transportterin/Hiacen/whatever siihen tarkoitukseen? Koukun hinnalla saa jo siihen vetovälineenkin mukaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 vetokoukku
Hieno auto!Savo kirjoitti:Eipä tuo taida mun auton koukku olla sen huomaamattomampi.
mulla oli omassa vastaavassa Brinkin irrotettava koukku, tuo näyttäs samalta. Ei se nyt loppupelissä niin pahasti silmään hyppää kuin ehkä juuri tästä kuvakulmasta

- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Re: 166 vetokoukku
Aika nurseesta lähtä hinaamaan esmes kelkkaa kärryssä muutama sata kilsaa eri paikkaan tonnin Hiacella vrt. 166Riccardo kirjoitti:Tyylipoliisi antaa elinkautisen tuollaisesta 166:sen peräpään raiskauksesta koukulla.
Eikö voisi ostaa tonnilla Opelin/Transportterin/Hiacen/whatever siihen tarkoitukseen? Koukun hinnalla saa jo siihen vetovälineenkin mukaan.

MP
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 166 vetokoukku
^Siinä tonnin hiacessa on joka vuosi vakuutusmaksut, ajoneuvoverot ja katsastus. Ja viatkin (*krhm*, siis ominaisuudet, tojotahan ei hajoa) pitäis jollain korjata. Ei tartte kauaa elää, että se koukku käyttöautossa on vähän pirusti halvempi kuin tonnin hiace. Puhumattakaan siitä ajoketutuksesta, joka syntyy tonnin hiacen vs. kunnon käyttöauton ratissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 166 vetokoukku
Tää on mulle käyttöauto. Koukkua tosin en oo käyttänyt kertaakaan. Tuun sitten GT:llä paikkoihin, jossa koukusta kivitetään. Ja pidän tätä kivempana vaihtoehtonaRiccardo kirjoitti:Tyylipoliisi antaa elinkautisen tuollaisesta 166:sen peräpään raiskauksesta koukulla.
Eikö voisi ostaa tonnilla Opelin/Transportterin/Hiacen/whatever siihen tarkoitukseen? Koukun hinnalla saa jo siihen vetovälineenkin mukaan.

Re: 166 vetokoukku
Kyllä tollasen ehdottamisestakin pitäisi ottaa se Alfa jo pois. Normaalin autoilunkin voi hoitaa tyylillä, myös sen kärryn vetämisen, joten tyylipoliisina olemisesta en puhuisi mitään kun menee edes tollasta ehdottamaanRiccardo kirjoitti:Tyylipoliisi antaa elinkautisen tuollaisesta 166:sen peräpään raiskauksesta koukulla.
Eikö voisi ostaa tonnilla Opelin/Transportterin/Hiacen/whatever siihen tarkoitukseen? Koukun hinnalla saa jo siihen vetovälineenkin mukaan.

Re: 166 vetokoukku
Vähän hankalaa löytää irrotettavaa koukkua, kiinteää löytyy Monoflexiltä ja GDW:ltä mutta GDW:ltä vain tehdastilauksena. Kuvan MiTossa on melkoisen huomaamaton koukku, pistorasia kääntyy alas saranoilla - Koukkupajan asentamana. Puolet näkyvyydestä tulee pistorasiasta joten se pitää asentaa vastaavalla tavalla saranoituna - ja sitten vasemmalla 166 joka kaipailee koukkua.
- Liitteet
-
- 166mto.jpg
- (72.96 KiB) Tiedosto ladattu 3909 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 166 vetokoukku
En tiedä, millainen kiinnitys 166:ssa on... Mutta ainakin ECS (myydään myös kaiketi Kovilina) tarjoaa erinomaisen piilotettavan koukun, jossa myöskin sarana. Sikäli kun puskurin "sisältä" löytyy molemmin puolin paikat runkopalkki-adaptereille (kiinnitykselle, joka tulee siis rungosta teräslevyn toimesta koukulle), löytyy takuulla joku sopiva yleismallin piilotettava koukku, jossa koukku kiinnitetään alhaalta ylöspäin nostamalla ja pistorasia on saranan varassa. Itselläni on 156:ssa Kovilin irtokoukku, joka on kaikkea muuta paitsi huomaamaton - mm. Kiaan asennattava näyttää käytännössä 1:1 identtiseltä muuten, mutta siinä on tuo altapäin kiinnitys ja sarana...
Ja noiden "adapterien" muokkauksellahan sinne pitäisi saada myös "väärä" piilokoukku paikalleen, mutta teräksen täytyypi olla aika julmetuisen lujaa kamaa, enkä tiedä miten lainsäädäntö menee näiden suhteen.
Ja noiden "adapterien" muokkauksellahan sinne pitäisi saada myös "väärä" piilokoukku paikalleen, mutta teräksen täytyypi olla aika julmetuisen lujaa kamaa, enkä tiedä miten lainsäädäntö menee näiden suhteen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 166 vetokoukku
Vähän huono kuva, mutta mulla oli Kovilin koukku eikä valittamista.
- Liitteet
-
- 2013-05-16 12.52.29 T-Spark.jpg
- 166
- (168.32 KiB) Tiedosto ladattu 3885 kertaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 166 vetokoukku
Kyllä mulla otti silloin niin paljon syämmestä kun ostin seiskaviposen, että raksin koukun heti puis.
Re: 166 vetokoukku
Ja mie asensin siun vanhaan Trapanttiin taas koukun
. 15v se kerkes siinä olla, pitää laittaa varmaan sit takas kun sen museoi
.
Mutta asiaan - nuo taittuvat koukut ovat uudempia kotkotuksia niin ei oo taidettu sellaista 166:seen tehdä kun on jo niin vanha malli.


Mutta asiaan - nuo taittuvat koukut ovat uudempia kotkotuksia niin ei oo taidettu sellaista 166:seen tehdä kun on jo niin vanha malli.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: 166 vetokoukku

Tos oli semmonen jemmakoukku, tais olla Brink.
Eikä näkyny päälle päin oikein mitään tai sit aika kultaa muistot..
Semmosen tonnin hiacen vois ajaa ojanpohjalle ojarummuks ja lopuks taputella kaivurilla päälle.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 166 vetokoukku
^^poikkeus vahvistaa säännön, ihan s*tanan harvinainen auto ja jotenkin se koukku on siinä kuin piste i:n päälle
En minäkään silloin nuor-poikana ymmärtäny tuon auton hienoutta
. Mutta jos jostain heinäsuulista tommonen muljahtaa esille niin... 

En minäkään silloin nuor-poikana ymmärtäny tuon auton hienoutta


Re: 166 vetokoukku
^^^^^Näyttääpäs noi vanteet hyviltä 166:sessakin.
Re: 166 vetokoukku
Sen verran lisätietoa että soitin Kovilille ja selvisi että ovat luopuneet Alfan koukkuvalmistuksesta noin 4 vuotta sitten ja kaikki jigit on laitettu samalla sulattoon. Positiivista on se että vuoden 2004 mallisiin ja sitä vanhempiin autoihin saa asentaa omavalmistekoukkurungon silloin kun puhutaan alle 1500kg koukusta. Jos tarvitaan suuremmalle massalle niin sitten voi myös valmistaa itse kunhan käyttää koukun VTT:llä ja maksaa 8000€ hyväksynnästä.
Käytännössä tarkoittaa siis sitä että selvitetään koukkurungon mitat ja sitten tarvittavat etäisyydet kuulapallolle. Yleensä kuulan keskipiste mitoitetaan 35-42cm korkeudelle maasta ja 50kg aisapainolle. Kovil on käyttänyt 166:ssa aisapainona 60kg:a. Koska 166:ssa on pitkä peräylitys niin takapään painuman voi mitata vaikka 2 henkilöä takapenkillä niin vastaa sitten koukulla tuota määrää. Toinen vaihtoehto lastata tavaratilaan lähelle suuaukkoa tuo 60kg. Sitten selvitetään Kovilin kanssa oikea koukku+kahva yhdistelmä jolle koukkurunko sitten valmistetaan. Koukku+kahva maksaa yleiseen Toyota Avensikseen 170+210€, en tiedä pitääkö lisätä vielä alv päälle.
Nurmijärvellä on Suomen Autovarustamo (H&L Autovarustelukeskus Oy) joka on tehnyt näitä koukkurunkoja aikaisemman omistajan aikana ja ovat valmiita tekemään nytkin, hinnat menee sitten sen mukaan miten antavat tapauskohtaisesti arvion.
Kokonaisuutena tulee aika hinnakkaaksi kun laittaa vielä sähkösarjat päälle. (AR166 sähköistä vielä sen verran että minulla on paperikopiona kaikki AR166 alkuperäiset sähköpiirustukset joista on ollut hyötyä myös muissa malleissa. Kyseessä on maahantuojan korjaamokäsikirjan sähköosuus.)
Käytännössä tarkoittaa siis sitä että selvitetään koukkurungon mitat ja sitten tarvittavat etäisyydet kuulapallolle. Yleensä kuulan keskipiste mitoitetaan 35-42cm korkeudelle maasta ja 50kg aisapainolle. Kovil on käyttänyt 166:ssa aisapainona 60kg:a. Koska 166:ssa on pitkä peräylitys niin takapään painuman voi mitata vaikka 2 henkilöä takapenkillä niin vastaa sitten koukulla tuota määrää. Toinen vaihtoehto lastata tavaratilaan lähelle suuaukkoa tuo 60kg. Sitten selvitetään Kovilin kanssa oikea koukku+kahva yhdistelmä jolle koukkurunko sitten valmistetaan. Koukku+kahva maksaa yleiseen Toyota Avensikseen 170+210€, en tiedä pitääkö lisätä vielä alv päälle.
Nurmijärvellä on Suomen Autovarustamo (H&L Autovarustelukeskus Oy) joka on tehnyt näitä koukkurunkoja aikaisemman omistajan aikana ja ovat valmiita tekemään nytkin, hinnat menee sitten sen mukaan miten antavat tapauskohtaisesti arvion.
Kokonaisuutena tulee aika hinnakkaaksi kun laittaa vielä sähkösarjat päälle. (AR166 sähköistä vielä sen verran että minulla on paperikopiona kaikki AR166 alkuperäiset sähköpiirustukset joista on ollut hyötyä myös muissa malleissa. Kyseessä on maahantuojan korjaamokäsikirjan sähköosuus.)
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 166 vetokoukku
I'M BLIND!
Re: 166 vetokoukku
Tarkemmin katsottuna pystykoukkua ei voi tähän malliin asentaa ellei ala muotoilemaan varapyöräkoteloa uusiksi. Tilat on muutenkin aika rajatut.
- Liitteet
-
- 01 166 vetok.jpg
- (117.88 KiB) Tiedosto ladattu 3691 kertaa
-
- 02 166 vetok.jpg
- (104.27 KiB) Tiedosto ladattu 3691 kertaa
Re: 166 vetokoukku
Koukun asennus loppusuoralla, koukku on Belgiassa valmistettu GDW. Samalla uusittu käsijarruvaijerien suojakumit jarrusatulan päässä.
- Liitteet
-
- 01 haitari.jpg
- (70.48 KiB) Tiedosto ladattu 3570 kertaa
-
- 02 haitari.jpg
- (179.19 KiB) Tiedosto ladattu 3570 kertaa
Re: 166 vetokoukku
Jokaisen 166 omistajan kannattaisi ehkä vilkaista takalokarin taakse, auton etuosanpuoleisen helmakotelon sisälle. Sieltä pitäisi löytyä melkoisen paljon kuivunutta tai märkää savea koska rakenne sallii sen sisäänmenon. Tässä tapauksessa lokarit painepesty ja kuivattu minkä jälkeen reunaan laitettu tiivistysaine mikä estää lian pääsyn koteloon, ainakin suurimmalta osin. Kuvat on "hämäyksen" vuoksi näköjään eri puolilta autoa.
- Liitteet
-
- 04 Lokari.jpg
- (212.43 KiB) Tiedosto ladattu 3569 kertaa
-
- 03 Kotelo.jpg
- (178.61 KiB) Tiedosto ladattu 3569 kertaa
Re: 166 vetokoukku
Lopputulos koukulla ja ilman.
- Liitteet
-
- 05 Vetokouk.jpg
- (185.17 KiB) Tiedosto ladattu 3565 kertaa
-
- 06 Vetokouk.jpg
- (198.61 KiB) Tiedosto ladattu 3565 kertaa
-
- 07 Vetokouk.jpg
- (215.46 KiB) Tiedosto ladattu 3565 kertaa
Re: 166 vetokoukku
Koukun suoja ja viimeinen kuva kertoo koukun syyn.
- Liitteet
-
- 08 Vetokouk.jpg
- (101.68 KiB) Tiedosto ladattu 3565 kertaa
-
- 09 Vetokouk.jpg
- (97.82 KiB) Tiedosto ladattu 3565 kertaa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 166 vetokoukku
Komea botski
Itellä samanmoinen,tosin astetta järeämmällä jampilla.
Ihan mielenkiinnosta,miten paketti liikkuu twinsparkin perässä?

Ihan mielenkiinnosta,miten paketti liikkuu twinsparkin perässä?
Re: 166 vetokoukku
Paketti liikkuu tiellä riittävän hyvin, isommissa mäissä pitää tarjoilla 4:sta - autossa 5 vaihdetta eteen. Suurin ongelma on rampilta ylösnousu mihin ei auta kuin neliveto jos sattuu sadepäivä. Kulutus auton oman kulutusmittarin mukaan on pyörinyt 10-11 l/100km, kun mukana on rampilta laskut ja nostot. Ilman traileria menovettä kuluu noin 7,5-8 l/100km.
Re: 166 vetokoukku
No on kyllä fiksu koukkuasennus. Verraten tuohon oman käyttölotjakkeen etovaan koukkuratkaisuun..
Re: 166 vetokoukku
Tuli avattua nyt sitten myös etulokarit ja kynnyskotelon puolelta löytyy rikkalapiollinen per puoli kuivunutta savea ja hiekkaa. Samalla suurennettu muovisen kynnyskotelon pohjassa olevaa reikää että tavara tulee paremmin ulos. Pitää laittaa takaisinasennettaessa vielä tiivistysmassaa siihen lokarin ja kynnyskotelon saumaan. Ylemmässä kuvassa putsattu ja pesty kotelo.
- Liitteet
-
- DSC01111p.jpg
- (104.5 KiB) Tiedosto ladattu 3100 kertaa
-
- DSC01110.JPG
- (83.18 KiB) Tiedosto ladattu 3100 kertaa
Re: 166 vetokoukku
^Onpas sun koukkun asennus paljon siistimpi kuin mun. Täytyy peittää kuvissa koukku kärryllä, niin ei häiritse
Ja kiitos vinkeistä.

- Liitteet
-
- Kivitettävä.jpg
- (146.24 KiB) Tiedosto ladattu 2739 kertaa