Tervehdys,
kaverilla on tuollainen -03 2.0JTS, joka sammui ajosta eikä lähde käyntiin. 230tkm ajettu.
Pyörittää kyllä, mutta ei käynnisty. Ei mikään insinööri tämä kaveri, joten tietojen lypsäminenkään etänä ei oikein onnistunut..
Olen haarukoinut valmiiksi muutamia vaihtoehtoja, mikä voisi olla vikana:
1) Kampiakselin asentotunnistin
2) Tankissa oleva pumppu tai korkeapainepumppu
3) Jakohihna poikki?
Tuo viimeinen askarruttaa eniten, millä se olisi helpoin todeta?
Jos auto pyörittää startilla kivasti ja kuulostaa siinä normaalilta -> hihna ok?
Hihnanvaihdoista ei tietoa, täytyy tutkailla merkintöjä.
Kokemuksia ja valistuneita arvauksia otetaan vastaan, hieno peli muuten, mutta jos hihna poikki niin taitaa männä suoraan purkuun.
Vikakoodien lukuun kun pääsen niin varmaankin auttaa asiaa, katsotaan mitä tuo Fordiag osaa siitä kertoa, siellä on oma FIAT/ALFA-yhteysmahdollisuus moninaisten FORD-kilkkeiden lisäksi (KW71)
156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta
Hihnan voi tarkistaa kattomalla pyöriikö nokat kun starttaa. Öljykorkki irti ja taskulampulla kattoo pyöriikö. Joissain autoissa voi olla loiskelevy edessä tosin.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta
Sama kävi omalle GT jts:lle. Vikakoodien lukua vaatii polttoaineongelmat. Mahdollisesti antaa polttoainepaineesta koodia ja sillon on vika missä tahansa polttoainepaineen osalta. Bensapumpun sulake kannattaa kattoa kun se meni itseltäni kun osuu johto maihin jossain. Vaihdoin myös korkeapainepumpun mutta turhaan, multa löytyy sitten ylimääräinen tuollainen jos tarvii. 150e voin myydä eli omakustannehintaan, uutta ei kannata edes harkita kun maksaa yli tonnin. Oma projektini venyy kun en ole vielä löytänyt missä kohtaa johto osuu maihin.
Nokkien/kampuran asennontunnistin antaisi varmaan myös vikakoodin, jompi kumpi noista oli sellainen että auton viiletessä lähti taas käyntiin. Tietty voi olla hihnakin mutta se on helppo tarkistaa ja todnäk olisi päästänyt pahaa ääntäkin.
Nokkien/kampuran asennontunnistin antaisi varmaan myös vikakoodin, jompi kumpi noista oli sellainen että auton viiletessä lähti taas käyntiin. Tietty voi olla hihnakin mutta se on helppo tarkistaa ja todnäk olisi päästänyt pahaa ääntäkin.
Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta
Kiitoksia kommenteista, ilmoittelen kyllä tähän kun on päässyt tutkimaan.
Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta
Inertiakytkin / kolarikytkin lauetessaan aiheuttaa myös käymättömyyden, sijainti muistaakseni kuskin istuimen alla.