Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^En tiedä onko samanlainen, kun on JTS:ssä. Tässä piti nimittäin painaa molemmilta puolilta liitintä olevista muovi klipseistä ja samalla vetää, jotta liittimen sai irti. Oli mulla suht tiukassa.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko hyviä veikkauksen "kylmän" koneen huonoon tyhjäkäyntiin ja nykimiseen?
-03 156 v6 siis kyseessä, aamulla kun käynnistää niin parin sekunnin ajan käy hyvin, sitten alkaa käymään huonosti. Joskus kun yrittää kaasuttella samalla hieman, niin paukkuu ilmeisesti putkessa? Samoin jos lähtee heti liikkeelle niin meno on aika nykivää, ainakin pintakaasulla ja pienillä kierroksilla.
Muutaman sata metriä kun ajaa niin ongelmaa ei enää ole. Kiertää lämpimänä iloisesti punarajalle asti ja muutenkin toimii hyvin, vikakoodeja ei ainakaan torquella löytynyt. Kaasuläppä putsattu ja resetoitu, ei tuntunut olevan vaikutusta.
-03 156 v6 siis kyseessä, aamulla kun käynnistää niin parin sekunnin ajan käy hyvin, sitten alkaa käymään huonosti. Joskus kun yrittää kaasuttella samalla hieman, niin paukkuu ilmeisesti putkessa? Samoin jos lähtee heti liikkeelle niin meno on aika nykivää, ainakin pintakaasulla ja pienillä kierroksilla.
Muutaman sata metriä kun ajaa niin ongelmaa ei enää ole. Kiertää lämpimänä iloisesti punarajalle asti ja muutenkin toimii hyvin, vikakoodeja ei ainakaan torquella löytynyt. Kaasuläppä putsattu ja resetoitu, ei tuntunut olevan vaikutusta.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meillä oli lambda ehtoon puolella ni teki juurikin tuota. Käy ihan ok,mutta välillä kuulosti v2selta
Bensa haisee ja paukutteli putkeen. Kuulosti tosin ihan hyvältä tuo paukuttelu 


-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rakkaat tallikaverit onko kellään tietoa vikakoodista P2254??? Mun Ahmo heittää edelleen tauluun myös lambdan koodia sekä katin ja nyt viel tämä
Yhden hyvän asian olen havainnut, öljyjä ei tarvitse vaihtaa kun ne vaihtuu autoomaattisesti itsekseen 


Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuokin koodi taitaa olla lambdaa koskeva. Ainakin mitä netin syövereistä sain tulkittua.
P2254 - Lambda 1 tai 2 sensor upstream (ground) - No Signal (fatal)
Kyseinen koodi taitaa olla sama mitä itsellä joskus aiemmin herjas, kunnes lambda lopetti kokonaan toiminnan. Jos sais Alfan FES tai MES:n päähän, niin sais lambdat piirtämään kuvaajaa josta selviäisi, että mikä lambda siellä vihoittelee.
Mitä lambdaa vikakoodit ovat herjanneet?
P2254 - Lambda 1 tai 2 sensor upstream (ground) - No Signal (fatal)
Kyseinen koodi taitaa olla sama mitä itsellä joskus aiemmin herjas, kunnes lambda lopetti kokonaan toiminnan. Jos sais Alfan FES tai MES:n päähän, niin sais lambdat piirtämään kuvaajaa josta selviäisi, että mikä lambda siellä vihoittelee.
Mitä lambdaa vikakoodit ovat herjanneet?
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etummaista lambdaa herjaa, molemmat on vaihdettu alle 4kk sisään noin.... ja ovat bossilaiset. Kattia voi varmaan herjata jos lambdat ei toimi kunnol, mut oon käyny niit kyl kattoo ohjelmal ni ihan normi kuvaa piirtää että tota voi jehna mikä Ahmo!
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä mitä kaikkea olet tehnyt, mutta itse olen vielä kiristänyt lambda liitokset nippusitellä. Tämä auttoi siihen, että turhia herjoja ei ole enää tullut. Varmistin vielä, että liittimet ovat jämptit ja puhdistin ne bräkleenillä. Sellasiahan Alfat tuppaa aina välillä olemaan..Olen n. vuoden ollut ilman Motor Control Failurea 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitit varmaan: "Sellaisiahan JTS Alfat tuppaa aina välillä olemaan"? 

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noh noh
Ehkä, mutta aina nämä kuntoon ollaan saatu. Eipä se 75:aan vikavalorivistö sen kivempi ollut, mutta se ei sentään huutanut ku tuli hätä ilman oikeaa hätää. Keskiviikkona lähtö kohti Italiaa ja n. 7tkm matkaa edessä, joten koputetaan puuta, että toivottavasti kestää 


-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyy siis raivata kalenteriin "talliaika" ja mennä potkimaan renkaita.. Samal vois kattoo mistä kohtaa öljyt puskee pihalle.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisin tästä varoittaa kun kyselit täällä niiden anturien vaihtamisestaEmmiMaria kirjoitti:Etummaista lambdaa herjaa, molemmat on vaihdettu alle 4kk sisään noin.... ja ovat bossilaiset. Kattia voi varmaan herjata jos lambdat ei toimi kunnol, mut oon käyny niit kyl kattoo ohjelmal ni ihan normi kuvaa piirtää että tota voi jehna mikä Ahmo!

Tuo koodi tulee huonosta kontaktista anturin liittimessä.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin niin mitä mä sanoin ja silleesti... No vedänkö nyt sit nippusiteet liittimii vai??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi saada se kontakti ensin kuntoon, ei se nippuside sitä vielä korjaa. Rassaat siis ne vanhat liittimet kunnes kontakti on hyvä ja sitten voi nippusiteitä harkita. Itse harkitsin uusia liittimiä, mutta kun on toiminut viime kesästä asti sillä rassaamisella niin on saaneet vanhat jäädä paikalleen. Jos vielä pätkii niin tilaan kyllä varmaan uudet liittimet.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, tallille liittimii hinkkaa siis seuraavaks 

Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei olis polttoainepumpun rele vahingossa ?Jarno kirjoitti:Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä, mutta kun 156 2.4 JTD:stä ottaa ilmastoinnin releen pois koneen käynnissä, niin auto sammuu....Jarno kirjoitti:Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sen releen takana taitaa olla muutakin kuin pelkkä kylmästointi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs... Kannattaako apulaitehihnan jousikiristimen alustapelti vaihtaa, kun vaihtaa kiristimen? En näe paljoa syytä siihen, mutta pitäisikö nähdä?
Kuva pelkästä kiristimestä ilman taustapeltiä ja pellin kanssa uusi osa...
Nähtävästi jousi tulee tuohon taustapeltiin kiinni. Onko pellillä jotain kriittistä toimea (onko vaan lohkossa kiinni, vai onko siellä takana jotain mistä pitäisi olla tietoinen? Ei näytä miltään tiivistyspinnalta, mutta eihän näistä italoonoista koskaan tiijä....
)
Näkee muuten kuvasta myös äärettömän selkeästi valtavan eron; vanhan jousi näyttäisi jopa silmämääräisesti olevan liki 1.5x uuden mittainen!
Kuitenkin vanhaa katsoessa ei näyttänyt mielestäni edes väsyneeltä........
Uusi, taustapelti paikallaan:

Vanha, taustapelti edelleen lohkon kyljessä:

Kuva pelkästä kiristimestä ilman taustapeltiä ja pellin kanssa uusi osa...
Nähtävästi jousi tulee tuohon taustapeltiin kiinni. Onko pellillä jotain kriittistä toimea (onko vaan lohkossa kiinni, vai onko siellä takana jotain mistä pitäisi olla tietoinen? Ei näytä miltään tiivistyspinnalta, mutta eihän näistä italoonoista koskaan tiijä....

Näkee muuten kuvasta myös äärettömän selkeästi valtavan eron; vanhan jousi näyttäisi jopa silmämääräisesti olevan liki 1.5x uuden mittainen!

Uusi, taustapelti paikallaan:

Vanha, taustapelti edelleen lohkon kyljessä:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihda suosiolla uusi peltikin, koska sillä on saatettu kompensoida jousen pituuseroa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
olis sellanen kyssäri koskien 2.0 ts konetta, että jos jakohihna on melkeen/n. vuoden yliajalla, mutta kilsojen puolesta reilusti ok, uskaltaako tuommosella ajaa ollenkaan, esim suoraan huoltoon?
olis aika paska mäihä kun leviäis sillä matkalla
olis aika paska mäihä kun leviäis sillä matkalla

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos kerran kiristimet ja rullat kuulostaa OK:lta viitsisin ajaa huoltoon mutta mieluumin vilkaisisin itse hihnaa myös.jkk kirjoitti:olis sellanen kyssäri koskien 2.0 ts konetta, että jos jakohihna on melkeen/n. vuoden yliajalla, mutta kilsojen puolesta reilusti ok, uskaltaako tuommosella ajaa ollenkaan, esim suoraan huoltoon?
olis aika paska mäihä kun leviäis sillä matkalla
Itse ostin auton tuollaisessa kunnossa paitsi että jakopää oli kaksi vuotta yliajalla. Varasin aikaa huoltoon ja pyysin myyjää huollon eteen autolla jossa allekirjoitin luovutuspaperit.

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä mä ajaisin "normaalisti", mutta alkaisin varautua hihnanvaihtoon osia hankkimalla. Ei se niin tarkalla ole ajan puolesta. Voihan sinne koteloon kurkata miltä remmit näyttää, vaikka kiristin yleensä ekana luovuttaa.
Mä vaihdoin viime keväänä Kappaan hihnan mikä oli jo yli 10v vanha.. Se oli jo hieman halkeillut
Mä vaihdoin viime keväänä Kappaan hihnan mikä oli jo yli 10v vanha.. Se oli jo hieman halkeillut

Abarth 500 Esseesse
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jes, tämä selkisi. tässä onkin vasta pian tulossa aika täyteen. mutta hihnan vaihtoon kuitenkin varautuen.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on Alfalla (jts '04) ollut hieman huonoja päiviä, kahtena aamuna peräkkäin vaihdelaatikko tuntunut erittäin jäykältä ja kaksin käsin täytyy kiskoa jotta menisi edes jokin vaihde sisään.
N. 5km ajon jälkeen vaihteet alkavat mennä hieman sujuvammin sisään kun kone lämpenee, pakkia lukuunottamatta joka on rusahdellut aina.
Mutta ei lämpimänäkään ole yhtä sulava laatikko kun ihan muutama päivä sitten.
Oireet ilmestyivät ihan yhtäkkiä parin sateisen päivän jälkeen. Selviääkö tästä laatikkoöljyjen vaihdolla vai viittaavatko oireet vikaan kytkimessä?
N. 5km ajon jälkeen vaihteet alkavat mennä hieman sujuvammin sisään kun kone lämpenee, pakkia lukuunottamatta joka on rusahdellut aina.
Mutta ei lämpimänäkään ole yhtä sulava laatikko kun ihan muutama päivä sitten.
Oireet ilmestyivät ihan yhtäkkiä parin sateisen päivän jälkeen. Selviääkö tästä laatikkoöljyjen vaihdolla vai viittaavatko oireet vikaan kytkimessä?

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Pusla laatikon päällä, joka turpoaa vedestä?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ jos sulla on kytkin pohjassa ja ykkönen silmässä,pyrkiikö auto aavistuksen menemään eteenpäin ? Rusahdus voi johtua siitä,että kytkin ei irrota kunnolla eli vähän sama kuin yrittäisi laittaa vaihdetta päälle painamatta kytkintä.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkäs merkkiset ala-, ylätukivarrat ja pyöränlaakerit kannattaa hommata? Katsastuksesta tuli hylsy pallonivelistä. Onko alatukivarsien vaihto miten paha homma?
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkuperäiset ylätukivarret taitaa olla TRW:n tekemät ja yleisesti niitä näkyy pidettävän parhaana vaihtoehtona.
Alkuperäisien alatukivarsien valmistajaa ei ole missään näkynyt mainittavan. Alkuperäiset on toki hyvä valinta, mutta ebayssakin niillä tahtoo olla hintaa. Muista merkeistä ei taida olla konsensusta siitä että mitkä olisi hyviä ja luotettavia... Merkkiosaa kuitenkin kannattaa käyttää ja jättää epämääräiset tarvikkeet ostamatta.
Alkuperäisien alatukivarsien valmistajaa ei ole missään näkynyt mainittavan. Alkuperäiset on toki hyvä valinta, mutta ebayssakin niillä tahtoo olla hintaa. Muista merkeistä ei taida olla konsensusta siitä että mitkä olisi hyviä ja luotettavia... Merkkiosaa kuitenkin kannattaa käyttää ja jättää epämääräiset tarvikkeet ostamatta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heikalta saa Vema/OPEC-alatukivarsia, jotka on todettu ainakin suhteellisen hyviksi.
MAPCO-merkkiä vältä kuin ruttoa!
MAPCO-merkkiä vältä kuin ruttoa!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysellääs vielä: Onkos kokemuksia nokkien vaihdosta jts-koneeseen? Vaikuttiko kulkuun? Öljynkulutukseen? Noin hintaa? Mitkä nokat olisivat hyvät?
(JaniW:n projektiketjun; styrkkaa perheautoon olen lukaissut.)
(JaniW:n projektiketjun; styrkkaa perheautoon olen lukaissut.)
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, kummat niistä?Aquatica kirjoitti:Heikalta saa Vema/OPEC-alatukivarsia, jotka on todettu ainakin suhteellisen hyviksi.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tietääkseni molemmat. Itselläni taisi ex-tessussa olla VEMA?
Tietääkseni molemmat. Itselläni taisi ex-tessussa olla VEMA?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei pyri ollenkaan eteenpäin ainakaan lämpimällä koneella, kokeilin kyllä.willez kirjoitti:^^ jos sulla on kytkin pohjassa ja ykkönen silmässä,pyrkiikö auto aavistuksen menemään eteenpäin ? Rusahdus voi johtua siitä,että kytkin ei irrota kunnolla eli vähän sama kuin yrittäisi laittaa vaihdetta päälle painamatta kytkintä.
Eli vaihteistoöljyt nyt ensiksi vaihtoon, Redline mt90 lienee sopivaa.
Jos ei auta niin kytkintä huoltoon. Missä hinnoissa pyörii jts kytkinremppa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
redline mt90 ei ole sopivaa, koska on gl4 öljy. Sopivinta on Tutela Technyx ja jotenkin sopivaa on jonkun muun valmistajan gl5 öljy.
Alkuperäisen alatukivarren valmistaja on trw.
Alkuperäisen alatukivarren valmistaja on trw.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo jonkun tiedon mukaan ole muuttunut tuo öljyn laatuluokka?stoichiometric kirjoitti:redline mt90 ei ole sopivaa, koska on gl4 öljy. Sopivinta on Tutela Technyx ja jotenkin sopivaa on jonkun muun valmistajan gl5 öljy.
Missään en ole tällaiseen tietoon vielä törmännyt. Sen sijaan joku myös alkuperäisiä osia myyvä firma möi TRW:n alatukivarsia maininnalla että "alkuperäisten ylätukivarsien valmistajalta", eli ainakin heidän tulkintansa mukaan ei olisi ollut TRW:n tekemiä alkuperäiset.stoichiometric kirjoitti:Alkuperäisen alatukivarren valmistaja on trw.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^technyx on se epästandardi gl4+ (melkein gl5), joten muilta valmistajilta sitten, kuten heidän taulukotkin suositaa, niin gl5.
Omassa ainakin ensiasennetut alatukivarret oli trw ja niin myös nykyiset alfa-leimaiset.
Omassa ainakin ensiasennetut alatukivarret oli trw ja niin myös nykyiset alfa-leimaiset.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.heikka.fi/index.php?page=suositustaulukot
Jos kuitenkin GL-4plus? Car Technyx = GL-4+, Car Matryx = GL-4
Jos kuitenkin GL-4plus? Car Technyx = GL-4+, Car Matryx = GL-4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^5 Pikkulohkosten 5pykäläiset-> technyx gl4+, joka täyttää edelleen MIL-L-2105D LEV (~gl5) 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse laitoin tätä http://www.opieoils.co.uk/p-981-fuchs-t ... fluid.aspxstoichiometric kirjoitti:^^5 Pikkulohkosten 5pykäläiset-> technyx gl4+, joka täyttää edelleen MIL-L-2105D LEV (~gl5)
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään tuli tutkailtua asiaa tarkemmin niin kyllä se vika on kytkimessä, kun kylmäkäynnistyksessä kytkinpolkimen liike on todella lyhyt ja jos saa vaihteen runnottua sisään niin alkaa valumaan hiljalleen eteenpäin kytkimen luistaessa 
Joten missä hinnoissa noi kytkinrempat liikkuvat ja mihin ylipäätään LPR seudulla tuon voi huollattaa, Deltalla tuskin halvinta?
Ja tuskin menee myyjäliikkeen virhevastuuseen kun auto on nyt ollu miun omistuksessa jo 2kk/3000km?

Joten missä hinnoissa noi kytkinrempat liikkuvat ja mihin ylipäätään LPR seudulla tuon voi huollattaa, Deltalla tuskin halvinta?
Ja tuskin menee myyjäliikkeen virhevastuuseen kun auto on nyt ollu miun omistuksessa jo 2kk/3000km?

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Autoliikkeen virhevastuu on yleisesti 6 kk, mutta koska kytkin on kulutusosa niin tuskin ovat halukkaita osallistumaan kustannuksiin.
Kuulostaa siltä että vika on kytkimen sylintereissä, jompi kumpi pää ei pidä paineita vaan vuotaa.
Kuulostaa siltä että vika on kytkimen sylintereissä, jompi kumpi pää ei pidä paineita vaan vuotaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Haluaisin pistää tuulilasin naarmut piiloon hiottamalla sen. Lasissa pieniä naarmuja, jotka näkyy kun ajaa auringonvaloa vasten sopivassa kulmassa. Muuten eivät näy, eli kyse pienistä naarmuista. Kävin eräässä tunnetussa Joensuulaisessa liikkeessä kysymässä hintaa hionnalle ja sanoivat ettei uudempien autojen laseja onnistuta hiomaan samalla tavalla kuin vanhemmissa, joten kieltäytyivät hiomasta.
Ihmetyttää vaan, et onko se vaan tuo liike vai onkohan tää yleistäkin et ei liike suostu hiomaan 10v vanhan auton ikkunoita
Ihmetyttää vaan, et onko se vaan tuo liike vai onkohan tää yleistäkin et ei liike suostu hiomaan 10v vanhan auton ikkunoita

"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Käärmelada
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
- Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan hyvin voi tuollaisen 10v tuulilasia hioa. Aivan toinen juttu sitten on, että kannattaako se etenkään teetettynä. Aikaa palaa sillä lasi on kovaa. Voisin kuvitella, että hionnasta ei saturaista halvemmalla selviä. Siinä on työn tekijälle riski, että sittenkin halkeaa kuumentuessaan liikaa.
Johonkin harvinaiseen autoon, jossa on kallis lasi tuo kannattaisi. 156 saa uuden lasin alle 300e.
Johonkin harvinaiseen autoon, jossa on kallis lasi tuo kannattaisi. 156 saa uuden lasin alle 300e.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuten tuossa joku muukin jo huomautti, niin kytkimen ilmaus ensin hyvin reippaalla nesteen kierrätyksellä. Omaani pumppailin eilen ja kyllä sieltä todella rumia ilmapalloja lähti liikkeelle. Siellähän saattaa olla aivan alkuperäiset nesteet sisällä, sillä mihinkään se ei sieltä kierrä.Verttiv kirjoitti:Tänään tuli tutkailtua asiaa tarkemmin niin kyllä se vika on kytkimessä, kun kylmäkäynnistyksessä kytkinpolkimen liike on todella lyhyt ja jos saa vaihteen runnottua sisään niin alkaa valumaan hiljalleen eteenpäin kytkimen luistaessa
Joten missä hinnoissa noi kytkinrempat liikkuvat ja mihin ylipäätään LPR seudulla tuon voi huollattaa, Deltalla tuskin halvinta?
Ja tuskin menee myyjäliikkeen virhevastuuseen kun auto on nyt ollu miun omistuksessa jo 2kk/3000km?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisikos joku selventää miulle, mitä noi käsijarruvaijereiden pituudet meinaa, kun on ilmoitettu lenght 1/lenght 2 per vaijeri..
Linkki:http://spareto.com/t/vehicles/alfa-rome ... ash-cables
Pitääkö minun tilata nyt noista twr vaijereista vain toinen kahteen kertaan ja laittaa lisätietoihin tms että pituus1 ja pituus 2 vai onko ne pituudet jotain vaijerin pituus ja vaijerin pituus romuineen?
On kyllä melko sekavasti&nihkeästi ilmoitettu osien tiedot tuolla spareton sivuilla. (Tai sitten olen vain pöljä
)
Linkki:http://spareto.com/t/vehicles/alfa-rome ... ash-cables
Pitääkö minun tilata nyt noista twr vaijereista vain toinen kahteen kertaan ja laittaa lisätietoihin tms että pituus1 ja pituus 2 vai onko ne pituudet jotain vaijerin pituus ja vaijerin pituus romuineen?
On kyllä melko sekavasti&nihkeästi ilmoitettu osien tiedot tuolla spareton sivuilla. (Tai sitten olen vain pöljä

Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toinen on vasen, toinen on oikea puoli.
Itse edes huomannut noita pituusmerkintöjä, kun omani tilasin...
Toiseen suuntaan nuo myös liikkuu hieman enemmän kuin toiseen jne.
Ja olisiko toinen pituus KUOREN pituus, toinen KAAPELIN pituus?
GCH2662 = OIKEA
GCH2663 = VASEN
Nuo ainakin itselleni istui varsin hyvin paikalleen, joten ei ne ainakaan väärät olleet
PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
Itse edes huomannut noita pituusmerkintöjä, kun omani tilasin...
Toiseen suuntaan nuo myös liikkuu hieman enemmän kuin toiseen jne.
Ja olisiko toinen pituus KUOREN pituus, toinen KAAPELIN pituus?
GCH2662 = OIKEA
GCH2663 = VASEN
Nuo ainakin itselleni istui varsin hyvin paikalleen, joten ei ne ainakaan väärät olleet

PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
30e kappale?Aquatica kirjoitti:Toinen on vasen, toinen on oikea puoli.
Itse edes huomannut noita pituusmerkintöjä, kun omani tilasin...
Toiseen suuntaan nuo myös liikkuu hieman enemmän kuin toiseen jne.
Ja olisiko toinen pituus KUOREN pituus, toinen KAAPELIN pituus?
GCH2662 = OIKEA
GCH2663 = VASEN
Nuo ainakin itselleni istui varsin hyvin paikalleen, joten ei ne ainakaan väärät olleet![]()
PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
Suoraan vaan suoraa
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saman huomasin HL (Helsingin Laakeri) vaijereissa. Vaihdoin sellaset 240 volvoon ja olis pitäny laittaa 3 cm putkenpätkä väliin jarrusatulaan että käkkäri ottais kiinni. Vein takasin ja sain samaan hintaan Coflet ja oli hyvät.Aquatica kirjoitti: PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".