Noniin nyt utelen vielä viimeisiä vinkkejä loppusuoralla olevan remontin valmistamiseen... Vähän on homma venähtänyt kun lomailu ja muut harrastukset ovat pitäneet kiireisenä.
Mutta kyse on siis jakohihnan asennuksesta V6-koneeseen, eli miten olette varmistuneet hihnan oikeasta kireydestä? Hydraulinen kiristin useine jousineen aiheuttaa hieman päänvaivaa. Siis ensin puristetaan kiristintä kiinni niin että sen saa tikulla lukittua, sitten asennetaan se koneen kylkeen uuden jakohihnan kanssa, ja sitten tehdään joku proseduuri jolla saadaan määriteltyä sille oikea positio ennen sen kiristämistä mutterilla oikeaan asentoon ja lukitustikun poistamista. Mutta mikä tämä proseduuri on? Olen jostain syystä liian tyhmä ymmärtääkseni korjaamokäsikirjaa tässä asiassa, minkä todellakin haluan tehdä oikein. Korjaamokirjan skannauksissa on käsin kirjoitettuja lisämerkintöjä, joissa kehotetaan tutustumaan joihinkin uudempiin tehtaan teknisiin tiedoituksiin (Technical Bulletin). Löytyisiköhän niitä mistään?
Kiitoksia vielä kerran kaikille auttajille, nyt ollaan todella loppusuoralla, mutta samalla kaikkein tärkeimmän asian ytimessä.
Kiitoksia vaan, mutta kiristimeni on vanhaa hydraulista mallia eikä tuota uudempaa mekaanista, jota tuo juttu ja kuva käsittelevät. Monet ainakin jenkkilässä ovat vaihtaneet noihin mekaanisiin malleihin, mutta kuuluvat nekin pettävän tämän tästä tuhoisin seurauksin.
milano kirjoitti:Kiitoksia vaan, mutta kiristimeni on vanhaa hydraulista mallia eikä tuota uudempaa mekaanista, jota tuo juttu ja kuva käsittelevät. Monet ainakin jenkkilässä ovat vaihtaneet noihin mekaanisiin malleihin, mutta kuuluvat nekin pettävän tämän tästä tuhoisin seurauksin.
jep..allekirjoittanut luottaa tulevaisuudessakin öljynpaine toimiseen...
ei pitäisi tulla ongelmia kunhan muistaa uusia korjaus-sarjan kiristimeen remminvaihdon yhteydessä...
Suurkiitokset, tämä oli paras ohjeistus tähän mennessä. Lähden välittömästi toteuttamaan. Kumma ettei tätä asiaa löytynyt selkeästi netistä mistään vaikka aika paljon etsiskelin. Luulisi että kyseessä on yleisin ja tärkein V6:n huolto-ohje.
Se on moro!
Delta-autokauppias väitti, että 60 tkm:n huollossa jakopäähihnan vaihtoa ei merkata huoltokirjaan erikseen, koska se kuluu kyseiseen huoltoon. Kauppias oli "varmistanut" hihnan vaihdon kyseisestä huoltoliikkeestä. Pitääkö paikkansa? Kyseessä 156 SW mallia 2000 ajettu 72tkm.
Kyseessä aivan vastaava malli: Ajettu 27,5 tkm eikä 20 tkm:n huoltoa ole jostain syystä tehty. Kannattaako harkita kaupantekoa vakavasti?
nimim. "viilataanko tässä nyt linssiin"
hepe kirjoitti:Se on moro!
Delta-autokauppias väitti, että 60 tkm:n huollossa jakopäähihnan vaihtoa ei merkata huoltokirjaan erikseen, koska se kuluu kyseiseen huoltoon. Kauppias oli "varmistanut" hihnan vaihdon kyseisestä huoltoliikkeestä. Pitääkö paikkansa? Kyseessä 156 SW mallia 2000 ajettu 72tkm.
Kyseessä aivan vastaava malli: Ajettu 27,5 tkm eikä 20 tkm:n huoltoa ole jostain syystä tehty. Kannattaako harkita kaupantekoa vakavasti?
nimim. "viilataanko tässä nyt linssiin"
Kyllä se huoltokirjaan merkataan. Painavat "JAKOHIHNA UUSITTU" -leiman.