Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Akku vaihdettu ja tosiaan menee tuon kokoinen pituudesta mutta ei pidempi.Astian pituus 355.
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eihä täl puhelimel "lainailemaan" pääse. Kerkesinkin hommaamaan toisen alfan ja siin oli 370/340. Perä ilmeisesti väsähtäny. Siihen toiseen on ruuvattu Kw Variante 2 iskarit ilmeisesti. Oisha siin varaa ruuvata viel alemmas sitten jos noin vähän puotettu.
On kyl huomattava ero mutkaan mentäessä..
Herää kysymys tosta näytöstä kojelaudassa kun se vilkahtaa vähän väliä vai onko sekin hajoamassa?
On kyl huomattava ero mutkaan mentäessä..

Herää kysymys tosta näytöstä kojelaudassa kun se vilkahtaa vähän väliä vai onko sekin hajoamassa?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Uusi kysymys ketjuun: Minkäslainen hässäkkä 166:n käsijarruvaijeri-systeemi on? Kaksi vaijeria siinä mennee, mutta onko rakenne pyörältä pyörälle menevä ja keskeltä kiristävä vai sellainen jonka jostain hel***in huonosta googlen kuvahaun kuvasta löysin, eli kaksi vaijeria rinnakkain ja liittyvät yhteen siellä jossain kahvan läheisyydessä?
Eli kun nyt vaijerit ovat uusintakunnossa (no ovat olleet jo jonkun aikaa) niin mitä osaa tilata? Heikalta ainakin löytyi "käsijarruvaijeri oikea" ja "käsijarruvaijeri vasen". Riittääkö nämä vai pitäisikö vielä näiden lisäksi jotain tarvita?
Eli kun nyt vaijerit ovat uusintakunnossa (no ovat olleet jo jonkun aikaa) niin mitä osaa tilata? Heikalta ainakin löytyi "käsijarruvaijeri oikea" ja "käsijarruvaijeri vasen". Riittääkö nämä vai pitäisikö vielä näiden lisäksi jotain tarvita?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Erilliset vaijerit, jotka yhtyvät käkkärin takana, eli molemmat vaijerit kannattaa uusia. Muuta ei tarvita.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
2.0 ts:ssä palaa airbaginvalo. Seissyt melkein vuoden. Mistä tutkimaan ekaksi?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lukemalla vikakoodit. Tyypillisiähän ovat nuo perinteiset, eli kuljettajan tahi matkustajan penkin alla olevat liittimet. Sikäli kuun takakontissa on samalla tavalla kuin 156:Ssa (verhobägiliittimet, jos siis moiset on), niin siellä on kanssa tyypillinen vikapaikka. Turha lähteä arpomaan, kun vikakoodilla voi selvittää todennäköisimmän paikan jossa vika on.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
166 3l.tomaatti hyyty Hollolaan 10 tielle.Tien sivuun työnnettiin ja laitoin monen käyntiin lähdön jälkeen kylmäkallen pensaputken päälle.Se auttoi ja päästiin kotiin vaimon kanssa 66:lla.Auto pelas normaalisti eli ohi pääsi liukkaasti niinkuin kuuluu.Ruiskun merkkivalo on palanut jo pitkään,joka johtui imuputken halkemisesta.Itse epäilen pensan kiehumista se ei ehkä näy vikatiedoista.Ehdotuksia.Alffissimo ei sitä kannattanut.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos siinä on vielä talvikauden bensat tankissa niin sitten voi olla osasyyllinen käyntiongelmaan.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Enpä ole tuollaista Pirkka-niksiä kuullutkaan, eikä takuulla olis tullut mieleenikäänberliina kirjoitti:laitoin monen käyntiin lähdön jälkeen kylmäkallen pensaputken päälle.Se auttoi ja päästiin kotiin vaimon kanssa 66:lla.Auto pelas normaalisti eli ohi pääsi liukkaasti niinkuin kuuluu.Ruiskun merkkivalo on palanut jo pitkään,joka johtui imuputken halkemisesta.Itse epäilen pensan kiehumista se ei ehkä näy vikatiedoista.Ehdotuksia.Alffissimo ei sitä kannattanut.

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kovasti itsekin hämmästelin, että voisiko moinen ilmiö vielä nykytekniikkaa kiusata. En siis tyrmännyt, mutta oikeassa Berliina on, että epäilykseni asiasta esitin. Ei tosin muitakaan ehdokkaita mieleen tule, kun mistään ei mitään vuotanut ja konehuone oli tosiaan kokolailla kuuma. Kylmäkalle suutintukin päällä hoiti tehtävänsä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Olisko enemmän ollu sillä vaikutusta että konepelti on ollut auki ja konepellin alla mahdollisesti lymyillyt kosteus on päässyt haihtumaan?
Monet sähköviat esiintyy myös lämpimissä olosuhteissa. Kylmässä johteet toimii paremmin ja jos kyseessä
on "rajatapaus" voi olla että pienoinen jäähtyminen johteissa riittää siihen että kaikki pelaa niinkuin pitää.
Monet sähköviat esiintyy myös lämpimissä olosuhteissa. Kylmässä johteet toimii paremmin ja jos kyseessä
on "rajatapaus" voi olla että pienoinen jäähtyminen johteissa riittää siihen että kaikki pelaa niinkuin pitää.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä se moottoritila on aika hyvin tuulettuva tila vaikka olisi pelti kiinnikin.pjotrthegreat kirjoitti:Olisko enemmän ollu sillä vaikutusta että konepelti on ollut auki ja konepellin alla mahdollisesti lymyillyt kosteus on päässyt haihtumaan?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään Busson öljynsuodatinjalan ja lohkon välistä o-rengastiivistettä?
Ajattelin soitella Heikalle jahka arki koittaa, mutta jos joku tietää jonkun nettisivun, mistä tivari vois löytyä niin olis kiva. Hajoituskuva/osanumerokin kelpaisi.
Edit:
Sain irroitettua jalan kokonaan ja näyttää olevan samanlainen tiiviste, kuin öljynsuodattimessa, hieman ohuempi vain.
Taidan vaan hakea huomena ihan yleismallisen o-renkaan. Eiköhän se aja asian.
Ajattelin soitella Heikalle jahka arki koittaa, mutta jos joku tietää jonkun nettisivun, mistä tivari vois löytyä niin olis kiva. Hajoituskuva/osanumerokin kelpaisi.
Edit:
Sain irroitettua jalan kokonaan ja näyttää olevan samanlainen tiiviste, kuin öljynsuodattimessa, hieman ohuempi vain.
Taidan vaan hakea huomena ihan yleismallisen o-renkaan. Eiköhän se aja asian.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos näissä nostokohdat yhtä heikot kuin 164:ssa. Tuosta 2,5 on nekin saatu takaa helman sisään painumaan.?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos omalla tunkilla nostaa niin rakenne kyllä kestää - ainakin minun kokemuksen mukaan.JVTL kirjoitti:Onkos näissä nostokohdat yhtä heikot kuin 164:ssa. Tuosta 2,5 on nekin saatu takaa helman sisään painumaan.?
Tietty jos käytössä on hallitunkki niin itse kyllä nostelin aina apurungosta, taka-akselista tms. nehän kestää kyllä.
ps. kunnon hallitunkki joka nostaa riittävän korkealle (vaikka hintavakin) on kyllä PARAS autonkorjaus väline mitä rahalla saa, meinaan jos ei viitsi massiiviseen operaatioon jossa asennellaan uudet Betonilattiat ja poltetaan tuhansia euroja rahaa autonosturiin. Itte hankin tällaisen
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... nia-15806/
Hyvin on toiminut jo vuoden päivät kaikissa pikku rempoissa, kaikki pyöräkotelon sisällä tapahtuvat hommat saa tehdä kivasti istualtaan jne. ja jos alustaan tarvii tehdä jotain, alle voi vaikka kontata eikä ahdista/pelota. Tietty kunnon pukit pitää olla kanssa....
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Sellaisella pienellä lisähuomiolla että jos ko. hallitunkin oma nostotalla on kovin iso, siihen kannattaa laittaa väliin joku riittävän pieni puu-, kumi- tms. palikka. Isolla nostoläpyskällä varustettu tunkki jää nostamaan siitä muovihelmasta ja pullistaa kyseisen helman irti kiinnikkeistään. Omassa on kyllä nostokohdat kestäneet.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
166:ssa aavistuksenomaista nykimistä kylmänä. Onko kyseessä ominaisuus (kuten esim. entisessä 156 tessussani ajattelin asian olevan) vai joku vika? Vikakoodeja ei näkynyt, kun tänään huvikseni tsekkasin. Edellisen tulppien vaihdon vois tietenkin ainakin huoltomerkinnöistä yrittää selvittää. Ja autolle, joka on enimmäkseen seisonut talvet, ei varmaan tekis pahaa suutinten putsauskaan...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaanpa itse itselleni. Eilen huomasin, että se pieni nykimisen tapainen tunne kylmänä oli riippuvainen siitä, onko ilmastointi päällä vai ei. Tänään kävin huollattamassa ilmastoinnin ja sieltähän puuttui yli 400g kylmäainetta. Eiköhän tämä korjaantunut tällä.Jakke kirjoitti:166:ssa aavistuksenomaista nykimistä kylmänä. Onko kyseessä ominaisuus (kuten esim. entisessä 156 tessussani ajattelin asian olevan) vai joku vika? Vikakoodeja ei näkynyt, kun tänään huvikseni tsekkasin. Edellisen tulppien vaihdon vois tietenkin ainakin huoltomerkinnöistä yrittää selvittää. Ja autolle, joka on enimmäkseen seisonut talvet, ei varmaan tekis pahaa suutinten putsauskaan...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Saako ohjausvaihteeseen tiivisteitä mistään ts.yleiskokoja. lähinnä oikealle puolelle haitarikumin sisältä vuotaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mä hain aikoinaan hydrauliliikkeestä stefa tietysti mukaan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Löytyykö siihen vaihteeseen kaikki tarvittavat tiivisteet? Pitääkö hammastanko kokonaan irroittaa vai saako kaivettua tiivisteen ollessaan paikoillaan?
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Moi! Nyt on piru merrassa! Ja kiitos jo etukäteen.
Vaihtelin tulppia Bussoon ja kaikki sujui hyvin, mutta viimeisen tulpan kanssa tuli tenkkapoo ja WTF! Eli imusarjan alla oikeimman puolen tulpanhattua irroittaessa öljyä roiskui ympäriinsä. Katoin tulpanreikään niin se oli niin täys öljyä, että just ja just tulpanpää hieman näkyy...
Nyt niitä piruja maalailemaan seinälle, että mitä 137000 ajetussa vehkeessä on odotettavissa. Ainakaan tulppia ei ole viittitty vaihtaa ajallaan. Sen verran käytetyiltä näyttivät. Voisiko olla venttiilikopan tiiviste entinen? Näyttää siltä kun sitä tulpanreikää kattoo niin tiiviste ei ole aivan samannäköinen ympäriinsä.
Siis jos olen yhtään kartalla...
Ainiin. Ennen tulppienvaihtoa Auto toimi kuin Buickki eikä mitään ongelmia ollut. Mitä nyt tyhjäkäynti ehkä ujosti seilas
Tosin tuntuu, että sekin saattoi rauhoittua kun vaihdoin uuden Ragazzonin vanhan paskan ja reikäisen tilalle... 
Vaihtelin tulppia Bussoon ja kaikki sujui hyvin, mutta viimeisen tulpan kanssa tuli tenkkapoo ja WTF! Eli imusarjan alla oikeimman puolen tulpanhattua irroittaessa öljyä roiskui ympäriinsä. Katoin tulpanreikään niin se oli niin täys öljyä, että just ja just tulpanpää hieman näkyy...
Nyt niitä piruja maalailemaan seinälle, että mitä 137000 ajetussa vehkeessä on odotettavissa. Ainakaan tulppia ei ole viittitty vaihtaa ajallaan. Sen verran käytetyiltä näyttivät. Voisiko olla venttiilikopan tiiviste entinen? Näyttää siltä kun sitä tulpanreikää kattoo niin tiiviste ei ole aivan samannäköinen ympäriinsä.
Siis jos olen yhtään kartalla...
Ainiin. Ennen tulppienvaihtoa Auto toimi kuin Buickki eikä mitään ongelmia ollut. Mitä nyt tyhjäkäynti ehkä ujosti seilas


Jarru on vauhdin surma...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mites tuossa on öljyntäyttöreikä verrattuna öljyseen tulpankoloon? Eli onko mahdollista saada kasteltua kyseinen tulpankolo öljyntäytössä?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei taida olla mahdollista mitenkään.Aquatica kirjoitti:Mites tuossa on öljyntäyttöreikä verrattuna öljyseen tulpankoloon? Eli onko mahdollista saada kasteltua kyseinen tulpankolo öljyntäytössä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tulpanreijän kumi tiiviste kovettunu/ei paikoillaan ja.laskenu vena puolelta öljyt tulpan päälle.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistähän sen tiivisteen saisi nopeiten hankittua? Ilmeisesti ihan yleismallia. Siinä taitaa se vika olla...
Jarru on vauhdin surma...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Heikalta mutta näyttää nollaa, soita sille.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eiköhän asia tule ratkaistua sillä, että imen reiästä öljyt pois, vaihdan tulpan ja ajan muina miehinä katsastukseen ja asap hihnanvaihtoon. Mitä sitä turhaan tiivisteitä vaihtamaan kun kuitenkin hihnanvaihdon yhteydessä ne tulee samalla vaihdettua...
Jos se nyt on vuotavana toiminut ties kuinka kauan niin eiköhän pari viikkoa vielä mene.
Jos se nyt on vuotavana toiminut ties kuinka kauan niin eiköhän pari viikkoa vielä mene.
Jarru on vauhdin surma...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Menee varmaankin.
Mulla olis ylimääräiset uudet venakopantiivisteet, mutta ei juuri noita tulpanreiän tiivisteitä.
Mulla alkoi jakopäärempan jälkeen vanhat tivarit vuotamaan reiluhkosti ja niinpä laitoin uudet tivarit tilaukseen. Sparetolta tuli tivarit, joissa ei ollut niitä tulpan reikien tivareita. Tilasin sitten toiset Alfisti.netistä.
Mulla olis ylimääräiset uudet venakopantiivisteet, mutta ei juuri noita tulpanreiän tiivisteitä.
Mulla alkoi jakopäärempan jälkeen vanhat tivarit vuotamaan reiluhkosti ja niinpä laitoin uudet tivarit tilaukseen. Sparetolta tuli tivarit, joissa ei ollut niitä tulpan reikien tivareita. Tilasin sitten toiset Alfisti.netistä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistä Abartti ostit sen kytkimenkumiletkun, josta kirjoittelit aikaisemmin. Mulla on se vähän kostea liittimen juuresta ja ajatelin sen vaihtaa samalla kun uusin työsylinterin. Löytyykö ihan perus varaosaliikkeestä?
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Taisin tilata Heikalta. Ainakin ihan Ricambi osa se oli.
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko kukaan muuttanut valojen kytkentää siten että H1 pitkät palavat myös xenonpitkien ollessa päällä?
Vakiona nuo H1:set toimivat vain "kaukovalovilkkuna" valoviiksestä vetäessä, kun työntää viiksen eteen pitkille niin vain Xenonvalon varjostin aukeaa eli vaihtaa pitkille.
Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
Vakiona nuo H1:set toimivat vain "kaukovalovilkkuna" valoviiksestä vetäessä, kun työntää viiksen eteen pitkille niin vain Xenonvalon varjostin aukeaa eli vaihtaa pitkille.
Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
Viimeksi muokannut Auristo, 01 Elo 2014, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itselläkin melkoisen marginaalinen ero, ei ihan kamalasti ajoon vaikuta. Tai sitten tää on taas samanlainen ominaisuus ku 156:n penkinlämmittimetAuristo kirjoitti:Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...

Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos ne vilkkupitkät on tyyppihyväksytty kaukovaloiksi ja referenssit pysyy sallituissa rajoissa niin on laillinen.Auristo kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On siis laillinen muutos, pitää vain löytää H1-polttimot jotka olisivat mahdollisimman lähellä xenonien sävyä 4800K...Tuomas K kirjoitti:Jos ne vilkkupitkät on tyyppihyväksytty kaukovaloiksi ja referenssit pysyy sallituissa rajoissa niin on laillinen.Auristo kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
Tuon mukaan 650g tai 700g riippuen vuosimallista...Abarth kirjoitti:Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
http://www.autototal.ro/dmdocuments/Cat ... 0Hella.pdf
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kolmelitraisessa on hyvinkin merkittävä vaikutus. Huomaa parhaiten maltillisissa nopeuksissa. Kaupunkiajossa STR-nappi tekee ajamisesta jopa ärsyttävää, kun kaasusta tulee sellainen on/off-tyyppinen. Sanoisin, että turhahko nappi.-TTY- kirjoitti:Itselläkin melkoisen marginaalinen ero, ei ihan kamalasti ajoon vaikuta. Tai sitten tää on taas samanlainen ominaisuus ku 156:n penkinlämmittimetAuristo kirjoitti:Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tai sitten tuohon mulla olevaan mahdollisesti tehty "lastutus" vaikuttaa jotenkin tuohonkin.-TTY- kirjoitti:^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
Kysymys:
Keskuslukon kaukosäätö ei toimi (mallia punainen ei-taittuva avain yhdellä napilla). Ostin eBaystä siihen uuden identtisen piirilevyn ja sillähän avaimessa sentäs ledi vilkkuu, mutta ovet eivät luonnollisestikaan avaudu. Onko tietoa, miten tuon uuden "kaukosäätimen" sais naitettua toimimaan autoni kanssa? Yks helpohkokin konsti olis tietenkin ottaa alkuperäisestä muistipiiri/prosessori, vaihtaa se tohon uuteen piirilevyyn ja toivoa, että se toimis. Mutta onko siis jotain muuta kikkaa tiedossa, kun voihan olla, että juurikin prosessori on sökö tuosta originaalista. Niin ja minulla siis on vain yksi avain tuohon vehkeeseen

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Luultavasti 3.0 koneen huomattavasti parempi alavääntö korostaa tuon STR-napin vaikutusta, lastutus voi myös vaikuttaa...Jakke kirjoitti:Tai sitten tuohon mulla olevaan mahdollisesti tehty "lastutus" vaikuttaa jotenkin tuohonkin.-TTY- kirjoitti:^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko kenelläkään kaavioo 166:n mittaristosta tai tietoa mitenkä saisin eliminoitua tiedonkulun ecu:lle auton liikkumisesta. Olen tässäkin topicissa paininut tuon tyhjäkäynnin heijaamisen kanssa auton liikkuessa. 156 tästä on paljon ollut juttua tuosta mittariston takana olevasta Pin 15 johdon katkaisusta joka välittää juuri tätä tietoa ja moni on puheidensa perusteella saanut tuon tyhjäkäynnin heijaamisen poistumaan auton liikkuessa. Ongelma vain on että 166 mittaristo näyttää äkkiseltään paljon erilaiselta kuin 156 ja suoria ohjeita en ole mistään löytänyt. Tuo voisi olla viimeinen vaihtoehto kokeilla, koska autolle on tehty kaikki mitä nyt mieleen tulee (ilmin vaihto, lambdan vaihto ja tyhjäkäyntimootorin vaihto, ja imuvuotojen tsekkaus) paikallaan ei heijaa kierroksia ollenkaan ja käy todella tasaisesti mutta heti kun auto lähtee liikkuun niin jumalauta johan alkaa...
Oon ravannut tässä monissa korjaamoissa kyselemässä osaisiko joku kertoa tai katsoa mikä on vikana, mutta kukaan ei ole ollut halukas, mutta tuota nopeustieto järjestelmää on sanottu syypääksi. Maanantaiksi olisi varattu aika team f40, mutta jotenkin pelkään, että kuntoon ei tule 


- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Omassa on ainakin tarra missä lukee kg 0.7. Eli 700g laittaisin itse...Abarth kirjoitti:Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
Jokos sait täyteen ja onko tietoa löytyykö Riihimäeltä asiansa osaavaa ilmastointihuoltoa. Omassakin huutaa tyhjyyttään. Turhan kuuma näillä keleillä vaikka kivahan se on ajella ikkuna auki ja radio kiinni

Jarru on vauhdin surma...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Huollatin ilmastoinnin Hyvinkäällä Koneenkadun Ad-korjaamolla. 700g meni sisään. Puhelimessa puhuttiin n.70€ hinnasta. Otin sitten myös päästömittauksen ja loppujen lopuksi koko hoito oli 75€ eli ihan hyvä hinta mielestäni. Alennukseen saattoi vaikuttaa toisenkin autoni ilmastointihuollatus joka ei kylläkään onnistunut vuotavan kompuran takia.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tulin mökille ajatuksena vaihtaa öljyt pikkubussoon, mutta suodatinavaimet eivät olleetkaan paikalla. Minkälainen avain on käypäinen? Ketjullinen malli löytyi hyllystä, mutta sen kanssa ei tunnu pääsevän käsiksi. Remmi\pantamallinen varmaan käy?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Isot papukaijapihdit sopii. Varo laturin plus napaa.Se suojakansi ei ikinä lukittunu kiinni,joten se napa on siä sopivasti esillä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Minäkin jouduin tekemään "erikoistyökalun" Busson öljynsuodattimen avaamiseen:
Vähän kierretankoa, reikäpantaa, pari prikkaa, jatkomutteri ja nylock-mutteri
Vähän kierretankoa, reikäpantaa, pari prikkaa, jatkomutteri ja nylock-mutteri

- Liitteet
-
- DSCN5547.JPG
- Öljynsuodatinavain
- (123.48 KiB) Tiedosto ladattu 5449 kertaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^^Kiitos vinkistä, otin miinusnavan irti akusta. Pihtejä oli kahdenlaisia, mutta kumpiakaan ei saanut sopimaan.
Kävin paikallisesta romukaupasta kolme erilaista työkalua, mutta mikään ei käynyt. Tällä kertaa jäi siis vaihtamatta.
^Tuopas onkin pätevän näköinen peli, täytyy itsellekin rakennella vastaava.
Kävin paikallisesta romukaupasta kolme erilaista työkalua, mutta mikään ei käynyt. Tällä kertaa jäi siis vaihtamatta.
^Tuopas onkin pätevän näköinen peli, täytyy itsellekin rakennella vastaava.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo, en mäkään saanut sinne mitään muuta mahtumaan, enkä viitsinyt sen takia lähteä kauppaan ostamaan läjää erilaisia työkaluja.
Toi toimi ihan hyvin, mutta jos suodatin on kovin tiukalla, niin saisi olla vähän tukevampaa materiaalia tuo panta.
Tuo leveä jatkomutteri on siinä sen takia, että saa paremmin avaimella kiristettyä. Normimutterista ei meinannut saada otetta.
Toi toimi ihan hyvin, mutta jos suodatin on kovin tiukalla, niin saisi olla vähän tukevampaa materiaalia tuo panta.
Tuo leveä jatkomutteri on siinä sen takia, että saa paremmin avaimella kiristettyä. Normimutterista ei meinannut saada otetta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Isoilla Knipexeillä tuli suodatin aina avattua ilman ongelmia.Myös talilla tunkin varassa työskennellessä.Töissä nosturilla saattoi saada jopa käsin auki.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
vikakoodi
po100-Air flow meter
Anomaly on the inlet air mass sgnal.Check the following:
-Sensor power(12 volt from the main relay) between pin1(+) and 3(-) of the sensor connector
-Signal emitted by the sensor, proportional to the air flow to the engine, between pin 4(signal) and (signal groscilloscope
-Continuity and insulation between pins 2 and 4 of the sensor connector respectively, to the ECU wires bundle
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now.take fault.Dashboard warning light was activated for this fault.
Tämän takia auto simahti muutaman kerran,eikä bensan kiehumisen.Ruiskun kuva ei saatu sammumaan eli osaako joku neuvoa missä kyseiset pinnit sijaitsee.Tuovat ilmeisesti virran ilmille.
po100-Air flow meter
Anomaly on the inlet air mass sgnal.Check the following:
-Sensor power(12 volt from the main relay) between pin1(+) and 3(-) of the sensor connector
-Signal emitted by the sensor, proportional to the air flow to the engine, between pin 4(signal) and (signal groscilloscope
-Continuity and insulation between pins 2 and 4 of the sensor connector respectively, to the ECU wires bundle
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now.take fault.Dashboard warning light was activated for this fault.
Tämän takia auto simahti muutaman kerran,eikä bensan kiehumisen.Ruiskun kuva ei saatu sammumaan eli osaako joku neuvoa missä kyseiset pinnit sijaitsee.Tuovat ilmeisesti virran ilmille.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka