Giulietta QV viritys
Valvoja: Moderators
Giulietta QV viritys
Morjesta.
Kiinostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta kyseisen auton virittämisestä. Lähinnä itseä kiinostaisi mahdollisesti ECU remapping, esim AHM lupailee 290hp pelkällä mappauksella, mutta se on briteissä se. Mistä kannattaisi lähteä hakemaan näin suomessa (PK seudulla) Alfan viritykseen perehtyneitä pajoja, josta olisi mahdollista saada myös vinkkejä/tukea viritetyn auton ylläpitämiseen yms yms.
Ensimmäinen Allfa alla, joten ei omasta takaa ole vielä erityisen paljoa tietoa paikallisista huolloista yms. Taisin jossain vaiheessa ehkä löytääkkin jotain yleistä threadia huolloista, mutta nyt olisi siis kyse virittämisen taitavasta lafkasta.
Myös NOVITEC ECU:lla olis mahdollista saada 260hp, joka olisi tietenkin helpoin tapa ja olen harkinnut ehkä sitä alkuun.
Suunnitelmissa on myöskin ollut Raggazon tai Supersprint putkisto, joka lähinnä vaan äänien puolesta. Supersprint miellyttävämpi omaan korvaan videoiden perusteella, mutta Raggazon huomattavasti edullisempi ja tuo mahdollisesti myös kuulemma karvan verran enemmän tehoja.
Kiinostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta kyseisen auton virittämisestä. Lähinnä itseä kiinostaisi mahdollisesti ECU remapping, esim AHM lupailee 290hp pelkällä mappauksella, mutta se on briteissä se. Mistä kannattaisi lähteä hakemaan näin suomessa (PK seudulla) Alfan viritykseen perehtyneitä pajoja, josta olisi mahdollista saada myös vinkkejä/tukea viritetyn auton ylläpitämiseen yms yms.
Ensimmäinen Allfa alla, joten ei omasta takaa ole vielä erityisen paljoa tietoa paikallisista huolloista yms. Taisin jossain vaiheessa ehkä löytääkkin jotain yleistä threadia huolloista, mutta nyt olisi siis kyse virittämisen taitavasta lafkasta.
Myös NOVITEC ECU:lla olis mahdollista saada 260hp, joka olisi tietenkin helpoin tapa ja olen harkinnut ehkä sitä alkuun.
Suunnitelmissa on myöskin ollut Raggazon tai Supersprint putkisto, joka lähinnä vaan äänien puolesta. Supersprint miellyttävämpi omaan korvaan videoiden perusteella, mutta Raggazon huomattavasti edullisempi ja tuo mahdollisesti myös kuulemma karvan verran enemmän tehoja.
Re: Giulietta QV viritys
Automilano mainostaa sivuillaan ainakin novitecin tuotteita ja asennuksia
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta QV viritys
Moron! Itselläni hyviä kokemuksia motorbit nimisestä puljusta,säätää penkissä ja saat tehonmittaus todistuksen myös samaan rahaan. http://www.motorbit.fi/
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulietta QV viritys
Näyttää litratehot sellaisilta että kovin pitkiä vetoja ei ole tulossa... jos yli kahdensadan halajaa niin imu- ja pakopuoli menee varmasti uusiksi. 290 kuulostaa lähinnä myyntimiesten puheilta, pelkällä mapilla ei varmasti onnistu.
Entä Magneti Marellin ME110T? Saattaapi olla että ECU:n valmistajan tekemä mokkula pelaa turvallisimmin?
Entä Magneti Marellin ME110T? Saattaapi olla että ECU:n valmistajan tekemä mokkula pelaa turvallisimmin?
932 937 955
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta QV viritys
^Giulietta QV:ssa on 1750 ja valmiiksi tehtaalta 235hp kone.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta QV viritys
itsellä myös hyviä kokemuksia motorbit pajasta. hinta on vain aika kova
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulietta QV viritys
No niinpä tietysti...Alfissimo kirjoitti:^Giulietta QV:ssa on 1750 ja valmiiksi tehtaalta 235hp kone.
932 937 955
Re: Giulietta QV viritys
Täältä myös ääni Motorbitille.
Re: Giulietta QV viritys
Kiitti vinkeistä! Saattaapi olla, että ensi kesäksi tulee sitten jotain tehoja lisäiltyä. Eiköhän ensimmäinen kesä juulian kanssa pärjätä ihan näinkin Pitää ottaa yhteyttä motorbittiin. Automilanon tarjoama novitec ECU on ihan täysin kenen tahansa itse asennettavissa, joten mikäli siihen suuntaan kallistun, aijon myös sen itse asentaa. Tarkoitus on siis virittää järkevissä sfääreissä, ettei paikat hajoa ennen aikojaan ja reilusti suurin osa ajamisesta on ns. "normaalia" taloudellista ajoa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta QV viritys
Race Chip lupailee parhaimmillaan melko messeviä lukemia QV:hen.
http://www.racechip.com/chiptuning/alfa ... /index.php
http://www.aef-tuning.com/
http://www.racechip.com/chiptuning/alfa ... /index.php
http://www.aef-tuning.com/
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta QV viritys
Myös Magneti Marellilla näyttää olevan omat modulit myynnissä.
http://www.me100t.com/me100t/?page_id=361&lang=en
http://www.me100t.de/ALFA-ROMEO-GIULIET ... dul-ME110T
http://www.me100t.de/ALFA-ROMEO-GIULIET ... ung-ME200T
http://www.me100t.com/me100t/?page_id=361&lang=en
http://www.me100t.de/ALFA-ROMEO-GIULIET ... dul-ME110T
http://www.me100t.de/ALFA-ROMEO-GIULIET ... ung-ME200T
Viimeksi muokannut winorloose, 13 Heinä 2014, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta QV viritys
QV:ssa taitaa olla Boschin ECU, mutta miten mahtaa takuu suhtautua tuollaisiin MM:n moduleihin niissä Giuliettoissa, joissa on Marellin oma ECU (8GMF)?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulietta QV viritys
"Magneti Marelli SpA Aftemarket Parts & Services
points out that the additional unit is intended solely for RACING USE, therefore, is to be used ONLY on the track, private circuits or delimited on roads closed to traffic.
Aftemarket Magneti Marelli Parts and Services SpA
assumes no responsibility for improper use of this device. The user is always required to comply with the Highway Code and current laws.
Magneti Aftemarket Marelli Parts and Services SpA
assumes no responsibility for any damage caused to the vehicle resulting from product defects or improper installation of the above products."
Kai asian laita on niin, että tuunaat sitä konetta miten vaan, niin takuut menee.
points out that the additional unit is intended solely for RACING USE, therefore, is to be used ONLY on the track, private circuits or delimited on roads closed to traffic.
Aftemarket Magneti Marelli Parts and Services SpA
assumes no responsibility for improper use of this device. The user is always required to comply with the Highway Code and current laws.
Magneti Aftemarket Marelli Parts and Services SpA
assumes no responsibility for any damage caused to the vehicle resulting from product defects or improper installation of the above products."
Kai asian laita on niin, että tuunaat sitä konetta miten vaan, niin takuut menee.
932 937 955
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta QV viritys
Näin se varmaan on.
Fordilla oli muistaakseni joku "hovihankkija", jonka jälkiasennettavista (viritys)tuotteista huolimatta takuut pysyi voimassa.
edit;
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lisa ... -malleihin
Fordilla oli muistaakseni joku "hovihankkija", jonka jälkiasennettavista (viritys)tuotteista huolimatta takuut pysyi voimassa.
edit;
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lisa ... -malleihin
Re: Giulietta QV viritys
Itse vähän kallistunut kyllä siihen suuntaan, että remappaus on ainoa oikea suunta, jolla saadaan autolle luotettavat yksilölliset asetukset dynon avulla.
Chipit ilmeisesti ei pysty tehdä mitään muuta, kun väärentää tietoa sensoreista ECU:lle ja tällöin ECU saattaa tehdä asioita väärin (eli rikkoa asioita) virheellisellä tiedolla, kun otetaan huomioon kaikki ECU:n kontrolloimat osat. En ole myöskään törmännyt sellaiseen, että yksikään chippi pystyisi nostamaan kierrosrajointinta, tai siis niissä ei ole ainakaan ollut mainintaa mihin olen törmännyt. Olisi toivottavaa saada esim. 5500 -> 6500 rpm.
Takuu ei itsellä ole enään "ongelmana" ensikesänä, joten eiköhän jonkinlainen järkevähkö remappaus ja putkisto tule laitettua.
Chipit ilmeisesti ei pysty tehdä mitään muuta, kun väärentää tietoa sensoreista ECU:lle ja tällöin ECU saattaa tehdä asioita väärin (eli rikkoa asioita) virheellisellä tiedolla, kun otetaan huomioon kaikki ECU:n kontrolloimat osat. En ole myöskään törmännyt sellaiseen, että yksikään chippi pystyisi nostamaan kierrosrajointinta, tai siis niissä ei ole ainakaan ollut mainintaa mihin olen törmännyt. Olisi toivottavaa saada esim. 5500 -> 6500 rpm.
Takuu ei itsellä ole enään "ongelmana" ensikesänä, joten eiköhän jonkinlainen järkevähkö remappaus ja putkisto tule laitettua.