JTS ei käynnisty, Korjattu
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
JTS ei käynnisty, Korjattu
Ostinpa loman alkamisen kunniaksi tuon nettiauton rupisimman GT JTSn. ja sitten vian arvontaa ettei tartte hakee trailerilla kotia. Auto ei käynnisty. Ei mitään vikakoodeja. Sulakkeet ehjät. Polttoaineen regulaattorin johdon kun irrottaa niin lähtee toisella yrittämällä käyntiin, käy siivosti tyhjää ja ottaa kierroksiakin ihan ok. Asiaa sen kummemmin tuntematta noin ei ole kuitenkaan varmaan järkevää paljon käytellä. Oli sen verta pikainen aikataulu kun kurvasin työpäivän jälkeen Vaasasta-Helsinkiin ja tänään tartti vielä töihinkin mennä ettei paljon kerennyt diagnooseja tehdä. ideoita ja mistä liikkeelle? Bensanpaineet ilmeisesti olis pystynut FESillä katsoa, mutta heitti jostain syystä aina ulos ohjelmasta kun yritti. siirtopumppu? korkeapainepumppu/pumpun katkennut sokka, paineanturi, paineensäätöventtaali, maadoitus vai jotain ihan muuta?
Tälläiset koodit oli siis aiemman omistajan jäljiltä. tuossa siis käytelty ainakin ilman bensanpainetietoa. nämä ei enää uusiudu kun koittaa startata regulaattorin johto kiinni.
P0191 fuel HIGH PRESSURE regulator
p0155 preheating resistance 2 above catal
p0100 AIR FLOW METER
p1670 fuel pressure
tuossa topicissahan vastaavaan tyyppistä muttei ehkä sama ratkaisu kuitenkaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27852
Tälläiset koodit oli siis aiemman omistajan jäljiltä. tuossa siis käytelty ainakin ilman bensanpainetietoa. nämä ei enää uusiudu kun koittaa startata regulaattorin johto kiinni.
P0191 fuel HIGH PRESSURE regulator
p0155 preheating resistance 2 above catal
p0100 AIR FLOW METER
p1670 fuel pressure
tuossa topicissahan vastaavaan tyyppistä muttei ehkä sama ratkaisu kuitenkaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27852
Viimeksi muokannut Jalamari, 20 Heinä 2014, 21:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: JTS ei käynnisty
^käyttäjällä MarcusV:llä oli jotain vastaavaa ongelmaa tuon bensapumpun kanssa jotain oikkariin liittyvää tms??
E: ai siin olikin jo se keissi linkattu
E: ai siin olikin jo se keissi linkattu
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: JTS ei käynnisty
Jepjoo.
Polttoainepaineanturi tai regulaattori ellei molemmat saattaa olla pimeänä. Maksaa sitten viittä vaille vitusti uutena, eli suuren osan halvimman GT:n hinnasta Sillä rahalla/sen erotuksella olis jo kannattanu houkutella mua myymään hyvä GT jonkun maasturin tieltä pois Ja omasta keissistäni sen opin että sytkäpuolavikakin voi vaikuttaa polttoainepuolelle mutta se antaa helposti vikakoodia. Polttoainepaineet saattaa olla liian pienet eli tarkista että matalapainepuolen pumppu eli tankin vehje antaa riittävän hyvin tavaraa (letku tulipellistä irti ja katot ruikkiiko) korkeapainepumppu saattaa myös olla mennyt ja itse ostin turhaan uuden eli löytyy halpaan omakustannehintaan 150e espoosta sellainen. Helppo ja kiva vaihtaa. Outoa tässä on se että auto starttaa tai oikeastaan käy jos otat liittimen irti, sikäli vaihtaisin ihan ekana tuon regulaattorin tai korkeapainepumpun. Matalapainepuolen ongelmat todennäköisesti polttaisivat sulaketta tai antaisivat muuta häröä. Sitten kun olet vaihtanut puoli autoa niin huomaat että ECU on pimeänä, se on tosin aika harvinaista mutta sattui minulle kakkosauton kanssa tänä kesänä
Polttoainepaineanturi tai regulaattori ellei molemmat saattaa olla pimeänä. Maksaa sitten viittä vaille vitusti uutena, eli suuren osan halvimman GT:n hinnasta Sillä rahalla/sen erotuksella olis jo kannattanu houkutella mua myymään hyvä GT jonkun maasturin tieltä pois Ja omasta keissistäni sen opin että sytkäpuolavikakin voi vaikuttaa polttoainepuolelle mutta se antaa helposti vikakoodia. Polttoainepaineet saattaa olla liian pienet eli tarkista että matalapainepuolen pumppu eli tankin vehje antaa riittävän hyvin tavaraa (letku tulipellistä irti ja katot ruikkiiko) korkeapainepumppu saattaa myös olla mennyt ja itse ostin turhaan uuden eli löytyy halpaan omakustannehintaan 150e espoosta sellainen. Helppo ja kiva vaihtaa. Outoa tässä on se että auto starttaa tai oikeastaan käy jos otat liittimen irti, sikäli vaihtaisin ihan ekana tuon regulaattorin tai korkeapainepumpun. Matalapainepuolen ongelmat todennäköisesti polttaisivat sulaketta tai antaisivat muuta häröä. Sitten kun olet vaihtanut puoli autoa niin huomaat että ECU on pimeänä, se on tosin aika harvinaista mutta sattui minulle kakkosauton kanssa tänä kesänä
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS ei käynnisty
Älä maalaa piruja seinille. Pikku vika helppo korjata. Toivottavasti. mutta regulaattorista ja anturista meinasin kyllä lähteä liikkeelle, kun tuon anturin kaapelin irroittaminen ei luulis korjaavan rikkinäistä pumppua.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS ei käynnisty
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=61947 tuossapa olis samanmoisia oireita muttei tiedä onko vika koskaan selvinnyt. Lisäyksenä, että sama on tässäkin autossa kun laittaa käyntiin ilman regulaattoria ja käydessä laittaa kaapelin kiinni niin auto jää käymään, mutta käynti huononee.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... s-fun.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... s-fun.html
Viimeksi muokannut Jalamari, 13 Heinä 2014, 13:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: JTS ei käynnisty
Nojuuh, regulaattori/pa-anturi on kyllä todella ilmeinen vikapaikka. Suosittelen ostamaan Ebaystä suutintukin jossa on molemmat kikkareet paikallaan, saatat saada 1.5x polttoainetankin hinnalla, ei kannata edes kysyä uusien hintaa, ei riitä kolme numeroa ja molemmat jos ostat uutena ilman palautusoikeutta niin saatat saada jopa ekan numeronkin muuksi kun ykköseksi tai nollaksi, vahingossa meinaan etsin varautuessani niiden vaihtoon mutta totesin että onpahan sitten mieluummin muurahaisilla kaunis pesä pihalla kun että tilaan nuo uutena, alkaa varaosien hinta yksinkertaiselle paineanturille olla Ferrariluokkaa..Jalamari kirjoitti:Älä maalaa piruja seinille. Pikku vika helppo korjata. Toivottavasti. mutta regulaattorista ja anturista meinasin kyllä lähteä liikkeelle, kun tuon anturin kaapelin irroittaminen ei luulis korjaavan rikkinäistä pumppua.
Hämärästi muistelen että itsekin olen törmännyt ko.juttuun aikaisemmin että menee ns.limp-modeen kun liittimen nykäsee irti ja pumppaa sitten ihan aivottomana sen mitä suihku antaa myöten, vähän niinkuin suurin osa meistä tekee jos aivot eivät ole mukana pelissä. Ei se iso vika ole, aina kun jossain kulkee sähkö ja etenkin jos se kulkee siellä digitaalisesti niin vianetsintä on lähtökohtaisesti perseestä, toista se on vaihtaa lyhdyn taakse kynttilä kun etsiä nykyautosta syy siihen miksei sähkö tai paremminkin informaatio kulje..
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS ei käynnisty
http://www.alfa-gt.de/include.php?path= ... &entries=0
Siinä olis taas vastaavantyyppistä. Osaiskos joku arvon foorumitoveri paremmin saksaa kuin Googletranslator. Vika on tuossakin löytynyt lopulta sytytyspuolasta tai nokka-akselin asentoanturista. Onko eka sivulla myös maininta, että auto käynnistyy kun kaapeli on säätimestä irti vai haluanko vain ymmärtää googelin käännöksen niin...
Siinä olis taas vastaavantyyppistä. Osaiskos joku arvon foorumitoveri paremmin saksaa kuin Googletranslator. Vika on tuossakin löytynyt lopulta sytytyspuolasta tai nokka-akselin asentoanturista. Onko eka sivulla myös maininta, että auto käynnistyy kun kaapeli on säätimestä irti vai haluanko vain ymmärtää googelin käännöksen niin...
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: JTS ei käynnisty
Minähän en JTS:tä mitään tiedä, mutta lukaisin huvikseni tuon läpi. En tuollaista mainintaa ainakaan huomannut, mutta saattoihan se vain mennä ohikin...
Puolavika olisi siinä mielessä aika pätevä selitys, että jos ECU havaitsee puolassa jotain mätää, se todennäköisesti aika pian estää suuttimien avatumisen. Muutenhan bensaa tuupattaisiin palamattomana moottorista läpi, mikä ei ole oikein kiva juttu kenenkään kannalta. Siihenhän tuossa saksalaisessa ketjussakin oli nopeasti päädytty, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta jokin estää suuttimia avautumasta. Sitä en sitten tiedä, kuinka tuo puolan toiminnan tunnustelu on tehty ja miten hyvin se diagnostiikka toimii.
Matalan bensanpaineen vikakoodistahan tuollakin oli maininta - olisiko sitten niin, että siirtopumppukin pysäytettäisiin aika herkästi, jos kipinää ei tule? Tämä täsmäisi noihin MarcusV:n oireisiin.
Nokka-akselin asentotunnistin tietty voi aiheuttaa samaa, ja tuossahan jäi lopulta epäselväksi, kummasta oli kyse.
Puolavika olisi siinä mielessä aika pätevä selitys, että jos ECU havaitsee puolassa jotain mätää, se todennäköisesti aika pian estää suuttimien avatumisen. Muutenhan bensaa tuupattaisiin palamattomana moottorista läpi, mikä ei ole oikein kiva juttu kenenkään kannalta. Siihenhän tuossa saksalaisessa ketjussakin oli nopeasti päädytty, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta jokin estää suuttimia avautumasta. Sitä en sitten tiedä, kuinka tuo puolan toiminnan tunnustelu on tehty ja miten hyvin se diagnostiikka toimii.
Matalan bensanpaineen vikakoodistahan tuollakin oli maininta - olisiko sitten niin, että siirtopumppukin pysäytettäisiin aika herkästi, jos kipinää ei tule? Tämä täsmäisi noihin MarcusV:n oireisiin.
Nokka-akselin asentotunnistin tietty voi aiheuttaa samaa, ja tuossahan jäi lopulta epäselväksi, kummasta oli kyse.
Järkiautoilija
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS ei käynnisty
Noit muut vikakoodit+messillä ei pääse katsomaan vittaa johonkin "suurempaan". Maadotukset vissiin jo katottu? entäs akku? Se puolien maadotus,ainakin 156 motin päälimuovin vas ala kiinnityskohta ja johdin kohtaavat helposti.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS ei käynnisty
^Nuo vikakoodit ei uusiudu, kun regulaattorin johto kiinni yrittää starttailla. Nuo vikakoodit oli tallessa edellisen omistajan jäljiiltä, enkä tiedä mitä johtoja kaveri on nyppinyt irti. Maadoituksilla ja releitten tsekkauksella aletaan ja sitten laitellaan uutta osaa. Auto vain on yli 400km päässä joten olis kiva saada tuo samalla ajettua pois kun menen käymään Bella Italiassa. joten valistuneista potentiaalisista vikapaikoista saa laittaa ja tarjota JTS osia testattavaksi.
Isolan Juttu kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
Isolan Juttu kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: JTS ei käynnisty
Hienoa, tämä on kiinnostava juttu siinäkin mielessä, että hetken harkitsin josko itsekin tuohon tarttuisi
Mitäs tuossa nyt pahimmillaan tapahtuu, jos toi regulaattori irti ajaa? (siis paineensäädinkö se on?) Ylipaine poksauttaa johonkin vuodon ja palaa koko kiesi?
Jos alkuperäinen osa maksaa kultarahoja, niin eikös siihen vois kokeilla jostain muusta autosta vastaavaa? Ja jutteleeko auto tosiaan ihan bittimuotoisesti tuollaisenkin osan kanssa?
Mitäs tuossa nyt pahimmillaan tapahtuu, jos toi regulaattori irti ajaa? (siis paineensäädinkö se on?) Ylipaine poksauttaa johonkin vuodon ja palaa koko kiesi?
Jos alkuperäinen osa maksaa kultarahoja, niin eikös siihen vois kokeilla jostain muusta autosta vastaavaa? Ja jutteleeko auto tosiaan ihan bittimuotoisesti tuollaisenkin osan kanssa?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: JTS ei käynnisty
Kannattaa ostaa ebaystä suoraan purkuvehkeestä koko suutintukki missä on sekä anturi että regu kiinni. Eiköhän sillä nyt taas jokusen kilsan painele menemään, hintaluokka 150e kun uuteen reguun saa laittaa nollan peräänJakke kirjoitti:Hienoa, tämä on kiinnostava juttu siinäkin mielessä, että hetken harkitsin josko itsekin tuohon tarttuisi
Mitäs tuossa nyt pahimmillaan tapahtuu, jos toi regulaattori irti ajaa? (siis paineensäädinkö se on?) Ylipaine poksauttaa johonkin vuodon ja palaa koko kiesi?
Jos alkuperäinen osa maksaa kultarahoja, niin eikös siihen vois kokeilla jostain muusta autosta vastaavaa? Ja jutteleeko auto tosiaan ihan bittimuotoisesti tuollaisenkin osan kanssa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS ei käynnisty
Tilailinkin suutintukin Ebaysta jo viime viikolla, mutta eihän tuo kerinnyt tulla. Homma meni muuten kuitenkin suunnitellusti. Repullinen osia mukaan ja auto ajamalla Helsingistä Vaasaan. Vika oli lopulta siirtopumpussa. Seuraavaksi korin kimppuun.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS ei käynnisty, Korjattu
No perkele, repullinen siis auttoi. Ei sitten ollut siinä tukkihässäkässä.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: JTS ei käynnisty, Korjattu
No mutta onnittelut onnistuneesta korjauksesta. Oliko vittumainen irroittaa siirtopumppu tankista?