Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

teletappi kirjoitti:Hei kaikille,

Tarvitsisin apua 156 GTA:n sähköikkunoiden johdotuksen kanssa. Edellisen omistajan toimesta mikrokytkinten johdot on irroitettu liittimistään ja johdot liitetty suoraan kytkimen nastoihin. Takalasit eivät inahdakkaan, mutta etuikkunat kyllä toimivat. Arvaan että jotkut takalasien johdoista ovat väärin kytketyt.

Josko joltain avuliaalta saisin vaikka kuvan jossa johdot liittimissään niin voisin siitä päätellä mikä kuuluu mihinkin. Tai jos kytkentädiagrammi jostain löytyisi niin vielä parempi.

Liitteenä kuva kuljettajan ikkunanappuloista, jossa takalasien kytkennät näkyvät etualalla.

Kuva
Etuoven liitinpaneelista siis haluat kuvaa? Heitä yv:llä puh.nro. niin voin napata sulle kuvaa luurilla tulemaan.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Hitto, mulla olisi ollut yksi nappivammainen kuvauskohde hyllyssä.
Kaksi päivää meni sytytykseen, ei paha

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

RIPA kirjoitti:
v-m.t kirjoitti:Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat :shock:

Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.

Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
Taas kerran apu löytynee helpommin toiselta italiaanolta eli Fiatin vastaava on aivan sama (tuli nimittäin juuri kokeiltua käytännössä) oliko Tipon ta Stilon silmukka, Keltsi osaa varmistaa.
Stilosta oli se GTA:han tullut ja kierre on M16. Noita silmukoita löytyy muuten edullisesti AVK:lta (samoin kuin lohkolämppärin liitosjohtoja) :wink:
"No smoke => no power => no hope"

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

GTA laukeaa taas. Nyt tarviis matkustajan puoleiseen vetariin sisemmän nivelen. Tarvikkeena näitä ei löydy. Mistä tuon saisi näppärästi?

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans :bad-words: ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Keltsi kirjoitti:
RIPA kirjoitti:
v-m.t kirjoitti:Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat :shock:

Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.

Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
Taas kerran apu löytynee helpommin toiselta italiaanolta eli Fiatin vastaava on aivan sama (tuli nimittäin juuri kokeiltua käytännössä) oliko Tipon ta Stilon silmukka, Keltsi osaa varmistaa.
Stilosta oli se GTA:han tullut ja kierre on M16. Noita silmukoita löytyy muuten edullisesti AVK:lta (samoin kuin lohkolämppärin liitosjohtoja) :wink:
Ja edes joskus kannattaa kokeilla (muuallakin kun tien sivussa), että se tappi kanssa menee sinne reikäänsä. Ettei ole nääs jengat ruostunut tms.. Kierteiden aukaisu ja kunnollinen rasvaus.
Nimim. Kaksin käsin väkisin puoltoista kierrosta.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

EmmiMaria kirjoitti:Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans :bad-words: ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
Vaihteensiirto jumittaa, siis ei laatikko.
Haulla löytyy lisää tietoa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

EmmiMaria kirjoitti:Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans :bad-words: ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
http://www.poweritalia.com/alfa-2-0-jts-4th-gear-fix

Kaikki vaihteet vai vaan osa?
Mulla tämä auttoi..projekti ketjustani taitaa löytyy lisää selityksiä.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Joo siis lähinnä kakkonen, ei meinaa saada vaihettuu sille eikä siltä isommalle
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

EmmiMaria kirjoitti:Joo siis lähinnä kakkonen, ei meinaa saada vaihettuu sille eikä siltä isommalle
Kuulemma ne ölöjyt auttaa, siis sinne vaiheloothan :oops:

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Anteeksi jo etukäteen, oli ihan pakko :-D Toisillakin merkeillä samaa vikaa
Ylös
Re: Tiukka kakkonen, auttaako öljy?

ViestiKirjoittaja SimoP » Pe 11.04.2014 09:39
En lukenut kuin otsikon mutta vastaan kyllä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuosta kun jättää toisen mielen pois, ei enää mitään jääkään jäljelle :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Brahe
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Hei!

Olis pikku mysteeri; alfa 156 vm.98 v6 takajarruista tietäjiä haussa. Motonetin varmasti sopivana tyrkyttämät liukutapit ei mahdu näihin takajarruihin, vaan näissä on selvästi pienemmät tapit. Onko alkusarjassa ollut jotkut muut jarrut, ja jos ei niin heitelkääs vaihtoehtoja mitkä nää mahtais olla, kun ovat sitten ehkä ikään kuin kokoa pienemmät?

T:Henkka
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niitä on muistaakseni kahta eri mallia - lucas ja ate ja ovat keskenään erilaisia! jos muuta ei keksi, niin helppoa on jos voi ottaa vanhan osan mukaan kauppaan niin voi verrata heti.

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Mitä kaikkea täytyy purkaa 156 GTA:ssa, kun vaihtaa jäähdyttimen, haulla en löytänyt kuvausta ko. toimenpiteestä ?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Camber »

ristojärvelä kirjoitti:Mitä kaikkea täytyy purkaa 156 GTA:ssa, kun vaihtaa jäähdyttimen, haulla en löytänyt kuvausta ko. toimenpiteestä ?
Suunnilleen tolleen tuli tehtyä viime kesänä. Sisäloksuja raottaa että saa puskurin irti, ilmanputsarin kotelo irti, lukkopelti irti niin saa nostettua syylärin yläkautta pois ja voi irrottaa flektin jne.jne. Kannattaa vaihtaa uus tiiviste alavesiletkuun samalla ettei jää vuotamaan!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Brahe kirjoitti:Hei!

Olis pikku mysteeri; alfa 156 vm.98 v6 takajarruista tietäjiä haussa. Motonetin varmasti sopivana tyrkyttämät liukutapit ei mahdu näihin takajarruihin, vaan näissä on selvästi pienemmät tapit. Onko alkusarjassa ollut jotkut muut jarrut, ja jos ei niin heitelkääs vaihtoehtoja mitkä nää mahtais olla, kun ovat sitten ehkä ikään kuin kokoa pienemmät?

T:Henkka
Löytyy tosiaan kahta mallia.
Pienempi, eli Alfa 156-liukutapit.
Isompi, eli Fiat Ducato-liukutapit. Älä kysy. PAksuus on se mikä ratkaisee tässä, itselläni oli ex-tessussa alempana lyhyempi ja ylempänä normipitkä liukutappi, paksuus taisi olla 10mm luokkaa - siihen kelpasi Ducaton liukutapit erinomaisesti.
Nykyisessä onkin sitten ohuemmat, johon kelpaa ne Alfa 156-liukutapit (Fixus tarjoaa niitä ainakin ihan suht koht järkevään hintaan) ja löytävät kyllä kelpuutettavan suoraan mallia näyttämällä.

Jos siis on nimenomaa lyhyempi/pidempi, siihen pitäisi mennä heittämällä 2kpl pidempiä - kokeile vaikka pidemmällä, joka on siinä kiinni, josko osuu. Älä välitä siitä kumi"tyynystä" myöskään, ei tuntunut olevan mitään vaikutusta silläkään...

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Onko etu alatukivarsissa eroa vasemman ja oikean puolen välillä? Näyttäisi kaikissa spareton alatukivarsissa lukevan fitting position left tai sitten vaan front axle.. Ja sama näköjään ylätukivarsissa..
Viimeksi muokannut Garmund, 14 Heinä 2014, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kyllä on eroa. Ovat toistensa peilikuvat.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Noh, menetti sitten spareto tilaukseni, kauppaan, missä lukee selvästi, mihin mikäkin osa on.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Garmund kirjoitti:Näyttäisi kaikissa spareton alatukivarsissa lukevan fitting position left tai sitten vaan front axle.. Ja sama näköjään ylätukivarsissa..
Kyllä mun selaimessa osalle tukivarsista näkyy oikealle ja vasemmalle puolen. :shock:

Fitting Position Right
Fitting Position Lower Front Axle

http://spareto.com/products/17318-track-control-arm
http://spareto.com/products/17319-track-control-arm

ja vaikka TRW:ssä ei lue, niin tässä parit. (Tuotteessa lukee toisen puolen tuotekoodi: Paired article numbers)
http://spareto.com/products/jtc104-track-control-arm
http://spareto.com/products/jtc105-track-control-arm

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Näköjään omaa sokeutta osittain, ei juuri niissä tuotteissa, mitä aioin ostaa lukenut puolia :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
v-m.t
Viestit: 63
Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed.
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja v-m.t »

Hinaus silmukka asiasta vielä.
Kiitoksia kaikille informaatiosta, ja erityisesti Tuomas K. sieltähän se silmukka löytyi :)

Ja ne kierteet kannattaa muuten puhdistaa /käydä läpi, ensin tuntui ettei ole kierrettä ollenkaan mutta
Löytyihän ne sieltä.

Ei sillä että tuommoista silmukkaa tarttis mut... Hyvähän se on olla varalla.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Harvemmin sitä tarvitsee, mutta veikkaan että kyllä kevyesti korpeaa jos sitä ei olekaan tallessa sen kerran kun sitä tarvitsee :)

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

Iltoja!

Ollaan kaverin Spideria (vm. -99 ja 2.0 Twinspark) ronkittu kun siinä tyhjäkäynti tasaisen varma 2200rpm.
Otan hyviä arvauksia vastaan "vikalähteestä", tai jos joku on asian kanssa paininut aikasemmin niin varmoja vinkkejä myös.

Tähän mennessä käyty läpi
- vikakoodit luettu Boschin tronicilla, ei vikakoodeja
- kaasuläppä sekä ecu resetoitu useaan kertaan, ei vaikutusta
- ilmamassamittari ok
- tyhjäkäyntimoottori ok
- ei ilmavuotoja
- lambdan luulisi olevan ehjä koska vedot ja käynti ok
- joutokäynti asetettu boschin testerillä
- kaasuläppä + kotelo putsattu

Vedot tallella, kulkee ku unelma! Mutta tyhjäkäynti korkealla.
Sen tiedän että termostaatti sökö, vaihdetaan perjantaina. Mutta tämä tuskin vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

Anybody?
Viimeksi muokannut juupetti, 16 Heinä 2014, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

ootteko kattonu ettei kaasuläppä jumita?

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

jkk kirjoitti:ootteko kattonu ettei kaasuläppä jumita?
Herkästi se ainakin kädessä liikkuu (verrokkina toimiva 2.0ts kone).
Lisäksi myös Boschin tronicilla ohjelmoitu joutokäynti uusiksi useeseen otteeseen. Ei vaikutusta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
VMP

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

v-m.t kirjoitti:Hinaus silmukka asiasta vielä.
Kiitoksia kaikille informaatiosta, ja erityisesti Tuomas K. sieltähän se silmukka löytyi :)

Ja ne kierteet kannattaa muuten puhdistaa /käydä läpi, ensin tuntui ettei ole kierrettä ollenkaan mutta
Löytyihän ne sieltä.

Ei sillä että tuommoista silmukkaa tarttis mut... Hyvähän se on olla varalla.
Optimisti fiksaa takapuskurin silmukan kierteet, ja pessimisti etupään :roll:

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

juupetti kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.
Itse tarkastaisin vielä kerran tyhjäkäyntimoottorin, ettei sittenkin jumita. Ja meneekö kaasuläppä takuuvarmasti ihan kiinni? Ettei oo läppä irti akseliltaan, kuten yhdessä erimerkkisessä kerran kävi.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

Jakke kirjoitti:
juupetti kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.
Itse tarkastaisin vielä kerran tyhjäkäyntimoottorin, ettei sittenkin jumita. Ja meneekö kaasuläppä takuuvarmasti ihan kiinni? Ettei oo läppä irti akseliltaan, kuten yhdessä erimerkkisessä kerran kävi.
Ookoo!
Tyhjäkäyntimoottorin kun laittaa kiinni kaasuläppärunkoon, tyhjäkäyntimoottori pakottaa kaasuläppää raolleen millin kaksi.
Tämä lienee normaalia? Sillä eihän kaasuläppä voi olla kokonaan kiinni, eihän sieltä kulje tavara muuten läpi.

Ja kaasuläppämoottoreita olen kokeillut kahta eri, yhtä toimivasta autosta ja yhtä purkaamosta.
Tilanne edelleen sama.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Nyt tipuin kärryltä? Kaasuläppämoottori, tyhjäkäyntimoottori ja kaasuvaijeri?? Eihän noita kaikkia ainakaan V6 ole, eikä TS. Mikäs moottori on kyseessä?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

m.sa kirjoitti:Nyt tipuin kärryltä? Kaasuläppämoottori, tyhjäkäyntimoottori ja kaasuvaijeri?? Eihän noita kaikkia ainakaan V6 ole, eikä TS. Mikäs moottori on kyseessä?
Sori.. Duunissa kirjottelin pienessä kiireessä. Siis tosiaan kahta eri tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu. Kaasuläppämoottoriahan tossa ei ole.
Ja kuten aloitusviestissä mainitsin niin kone on 2.0 ts.

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Eikö tuo lämpötila anturi ole rakennettu maffiin?
Oon kokeillu toimival maffilla eikä muutosta tapahtunut. Uskosin siis senkin sensorin olevan kunnossa?

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Voima »

koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Tarkoitat varmaan sitä termarin päällä olevaa glykolin lämpöanturia?

Mulla kone käyttäytyy kuin puolavikainen, mutta puolat (ainakin ensiökäämit) on ok. Jakopään ajoituksen heittäminen sopisi myös oireisiin. (nimim: Ei kellään olisi Mansen suunnalla lukkopaloja tessuun lainata?) Vikakoodiksi tarjoaa muistaakseni P1173, kuitenkin viitaten johonkin seosten säätöparametriin, josta loppuu säätövara. ECU rekisteröi virheen hetkellä koneelle satoja, tuhansia asteita lämpöä. Varmistin anturin vaihtamalla uuteen, joka käyttäytyy kuten vanhakin. Mihinkäs pinneihin anturin pitäisi ECU:n päässä tulla? Korkea lämpötila viittaisi johdotuksen kosketuksen kirpoamiseen..

- F

juupetti
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 14:02
Car(s): 156, 159, spider

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juupetti »

Voima kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Tarkoitat varmaan sitä termarin päällä olevaa glykolin lämpöanturia?

Mulla kone käyttäytyy kuin puolavikainen, mutta puolat (ainakin ensiökäämit) on ok. Jakopään ajoituksen heittäminen sopisi myös oireisiin. (nimim: Ei kellään olisi Mansen suunnalla lukkopaloja tessuun lainata?) Vikakoodiksi tarjoaa muistaakseni P1173, kuitenkin viitaten johonkin seosten säätöparametriin, josta loppuu säätövara. ECU rekisteröi virheen hetkellä koneelle satoja, tuhansia asteita lämpöä. Varmistin anturin vaihtamalla uuteen, joka käyttäytyy kuten vanhakin. Mihinkäs pinneihin anturin pitäisi ECU:n päässä tulla? Korkea lämpötila viittaisi johdotuksen kosketuksen kirpoamiseen..

- F
Kiitti vinkistä jos siellä tosiaan sellanen anturi on,
illalla otan toisesta autosta samaisen anturin irti ja kokeilen alkaako homma rokkaamaan!

Avatar
Tapza
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 11:25
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tapza »

Otsikon mukainen kysymys peileistä:

Onko vanhemman ja facelift mallin peilit samanlaiset? Lähinnä siis kiinnityksen, eli ns. peilikolmion osalta?

Ajattelin asentaa "tuning" malliset peilit alkuperäisten hyvin hapettuneiden tilalle, mutta kun sovitteita on kahta mallia: toiset yhtä isolla kolmiolla kuin alkuperäiset, toiset sirommalla, ei niin korkealla kolmiolla.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tapza kirjoitti:Onko vanhemman ja facelift mallin peilit samanlaiset? Lähinnä siis kiinnityksen, eli ns. peilikolmion osalta?
Samanlaisia ovat.

Avatar
Tapza
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 11:25
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tapza »

Kiitos.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Käytin auton huollossa kytkimen pääsylinterin vaihdossa kun sieltä taisi olla se sylinterin palautusjousi poikki,
mutta nyt huollon jälkeen vakionopeudensäädin ei enää toimi.

Valo syttyy kojelautaan kun kääntää viiksestä vakkarin päälle, mutta plussaa tai miinusta antaessa ei tapahdu mitään eikä säädin "kytkeydy" päälle.
Kytkimessä taitaa olla polkimen liikettä tarkkaileva sensori mikä katkaisee vakkarin toiminnan?
Jos on niin mistäs se löytyy ja miten siihen pääsee käsiksi? :wink:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Löytyy sieltä polkimen juurelta. Eli pää rohkeasti jalkatilaan ja katsomaan ylöspäin. Nyppää pohjaan jäänyt katkaisijan tappi takaisin pitkälle, niin johan alkaa vakkari toimia.

Tähän voisi sanoa, että - "been there, done that" :)

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Missä sijaitsee takaovissa sisävalojen katkaisija? Toinen ovi ei sytytä sisävaloja.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Ai siis se valo oven yläpuolel??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Pikaseen katoin eLearnista, se ohjaus on lukosta eli kun ovi avataan lukko antaa signaalin sytyttää valoa.
Jos en ny ihan kattonu päen persuusta (1 olut saunassa)


Edit: olisko siellä johtonippussa oven ja karmin välissä katkos?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko normaalia että kun kytkimen painaa pohjaan ennen auton käynnistämistä painallus kuulostaa hieman siltä että ilmaa pääsee jostakin jonnekkin ja liikkeelle lähtiessä pelkän kytkimen noustolla auto tärisee; ominaisuus joka ei ennen ollut läsnä.
Mainittu ääni sekä tärinä häviävät auton 'lämmetessä' hieman. Jarrunesteet vaihdatin pari kk sitten.
Kuva

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mulla ainakin kytkin täristeli satunnaisesti kun sylinterissä oli ilmaa. Lopulta poljin jäi kokonaan pohjaan ja Keltsin ohjeesta ilmasin kytkimen ennen sylinterin vaihtoa.

Nyt on uusi sylinteri varalla hyllyssä, mikäli uusii oireen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko kyseessä pääsylinteri? Viittaako nuo oireet vialliseen sylinterin vai ilmaustarpeeseen?
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ilmaa nyt ihmeessä ensin. Siis onko siinä jarrunesteen vaihdossa oikein kunnolla vaihdettu nesteet + ilmattu sieltä työsylinterin "nipasta"?

Vastaa Viestiin