156 2.0 jts kansi ongelma
Valvoja: Moderators
156 2.0 jts kansi ongelma
Nonii viikko sitten motarilla pimeni yksi pytty, auto hinaus autolla pajalle.
Seuraavana päivänä sain soiton, puola hajonnut tulee ma.
Tänään sitten olivat vaihtaneet puolan, ei vika korjaantunut sanoivat että 1. sylinteristä puuttuu puristuspaineet.
Onkos mitään aavistusta mistä johtuisi ???
Seuraavana päivänä sain soiton, puola hajonnut tulee ma.
Tänään sitten olivat vaihtaneet puolan, ei vika korjaantunut sanoivat että 1. sylinteristä puuttuu puristuspaineet.
Onkos mitään aavistusta mistä johtuisi ???
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Venttiilit,männänrenkaat tai kansipahvi morjens. Onko vedet ja öljyt menny sekaisin ? Tekeekö painetta jäähdytysjärjestelmään ?
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Ei tee painetta jäähdytys järjestelmään, vedet sisällä, pienen jäähdyttelyn(30 min) jälkeen koitin käymään, kävi n.15sek ok tyhjäkäyntiä jonka jälkeen rupesi käymään kolmella ja sytytti tuon varoitus valon(joka ei heti uudelleen käynnistäessä syttynyt).
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Ok. Eli kansipahvi todenäkösesti ehjä. Eli venttiilit (kansi) tai sitten männänrenkaat. Hmm,onko JTS:ässä mimmoinen tuo alakerran huohotusjärjestelmä. Jos sais sen putken irti yläpäästään (alapää on kiinni) ja kattoo tuleeko sieltä savua/puhallusta kun kone käy,selvisi sitten sekin ajaako paineet alakertaan männänrenkaiden välistä.
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Öljy pinnan tarkistin, ylä merkissä 3 viikkoa sitten vaihdettu/10 vuotishuolto tehty merkkiliikkeessä.
Öljy normaalin väristä selenis 10-60 tuonne laitettiin.
Öljy normaalin väristä selenis 10-60 tuonne laitettiin.
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Eli pajalle joka tekee moottori/kansi koneistuksia, Turusta olen itsekin onko ehdotuksia?
Kannattaako pistää koko kone sitten remonttiin 160th jo mittarissa ja öljy maistuu tuolle ihan kiitettävästi(2l/1000km).
Kannattaako pistää koko kone sitten remonttiin 160th jo mittarissa ja öljy maistuu tuolle ihan kiitettävästi(2l/1000km).
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Hups! 2l/5000km sori pieni näppäily virhe.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Olisiko ohivuodot mittaamalla täsmentynnyt, mihin suuntaan ilma karkailee?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
^^^ Hmm,eikö tämä "Turun Diesel" tee kansihommia suht edukkaaseen hintaan ?
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Kaarinaan moottorikoneistus Ojala ottaa tehtävän suorittaakseen(en tiedä saako täällä tuota ilmoittaa moderaattori poistanee jos sen tarpeelliseksi katsoo),
aikataulusta/ viasta ei vielä tarkempaa tietoa.
Kannattaisiko jotain tehoa lisäävää palikkaa pistää samalla kun kerran koko moottori pistetään muttereiksi?
aikataulusta/ viasta ei vielä tarkempaa tietoa.
Kannattaisiko jotain tehoa lisäävää palikkaa pistää samalla kun kerran koko moottori pistetään muttereiksi?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
No jos nyt imusarjan puhdistais täydellisesti samalla kun on kaik auki. Siellähän ne ongelmat yleensä on,kun on suorasuihkukone..
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
näistähän on myös suuttimia hajonnu. mut luultavasti ei vika siinä jos paineet hukassa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Ehdottomasti ohivuotomittaus ennen kannen irroitusta. Jos paineet puuttuu kokonaan ihmettelen että oli kuitenkin hetken käynyt normaalisti, nuo oireet enemmän viittaa suutin vikaan, mutta se ei selitä puristuspaineiden puuttumista.
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Tuossa ketjussa sivulla 33 käsitellään asiaa "liimaventtiili".
Voisiko siinä olla ongelman aiheuttaja?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=1600
Voisiko siinä olla ongelman aiheuttaja?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=1600
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Liimaventtiili asiaan lisäys. Huollon yhteydessä lisättiin Forte polttoainesäiliöön. En tiedä mikä Forte. Deltan huolto tietää. Mootori on toiminut hyvin , käytän edelleen Shell V-power Nitro+ bensiiniä. Autolla on ajettu vähän alle 100000 km. Sytytystulpat Denso IK16.
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Tuo liimaventtiili lienee enemmän talven ongelma, nythän ajettiin motarilla 250km melkein putkeen kierrosten ollessa n.3200 paikkeilla koko ajan.
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Joo en tiiä missä tilanteissa tuo venttiilin liimautuminen voi tapahtua. Kerran on sattunut kohdalle ja silloin parani CRC-5-56 liuotuksella imukanavaan annosteltuna.
Toinen mikä voisi aiheuttaa sen että puristukset katoavat ajoittain, on pikeentyneet männänrenkaat. Siihenkin voi jonkinlainen liuotus auttaa. (Saabeissa yleisempää?)
Toinen mikä voisi aiheuttaa sen että puristukset katoavat ajoittain, on pikeentyneet männänrenkaat. Siihenkin voi jonkinlainen liuotus auttaa. (Saabeissa yleisempää?)
Re: 156 2.0 jts kansi ongelma
Pakoventtiili palanut. Kansi pajalla.